Auteur Topic: pleegkind  (gelezen 2074 keer)

svennie100

• Bekijk profiel
pleegkind
« Gepost op: juni 27, 2012, 09:21:19 pm »
hallo ik ben een jongen van 15 en wordt waarschijnlijk binnenkort pleegkind ruzie thuis enz uithuisplaatsing dus maar hiervoor wil ik eerst wat ervaringen horen van pleegkinderen of ex pleegkinderen graag zo snel mogelijk

Adinomis

• Bekijk profiel
pleegkind
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2012, 10:18:30 pm »

quote:

svennie100 schreef op 27 juni 2012 om 21:21:
hallo ik ben een jongen van 15 en wordt waarschijnlijk binnenkort pleegkind ruzie thuis enz uithuisplaatsing dus maar hiervoor wil ik eerst wat ervaringen horen van pleegkinderen of ex pleegkinderen graag zo snel mogelijk

Dag Svennie,

Niet zo leuk voor jou. Er is wel een site waarop ervaringen van andere kinderen zijn te lezen. Klik hier.

Ik wens je heel veel sterkte toe!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

dingo

• Bekijk profiel
pleegkind
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2012, 12:00:30 am »
Hi Svennie, ik ken in mijn directe omgeving een aantal pleegkinderen en hun ervaringen. En die ervaringen varieeren nogal. Logisch want je zoekt als pleegkind en pleeggezin elkaar niet uit maar je wordt gematched door de uitplaatsende instantie. Het helpt wel als je je realiseert dat vrijwel elk pleeggezin dat is omdat het goede bedoelingen heeft maar soms "klikt" het gewoon niet. Sterkte en schroom ook niet om met Chris te bellen of te mailen. Zij kunnen erg goed luisteren en weten wellicht ook manieren om in contact te komen met andere pleegkinderen. Sterkte!

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
pleegkind
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2012, 09:32:15 pm »
Hoi Svennie,

Gezien je leeftijd heb je zelf ook invloed op de plek waar je eventueel gaat komen, ken je fijne mensen waar je bij zou willen wonen? Geef het aan aan de voogd of degene die erover gaat ... of ga je liever in een project of zoiets om te leren om zelfstandig te gaan wonen (denk dat dat op jou leeftijd ook een mogelijkheid is)? Geef duidelijk aan wat je zelf wilt, gezien jou leeftijd moeten ze jou wensen meenemen in hun overwegingen als je ergens geplaatst moet worden.

Sterkte in jou situatie en dat er een goede oplossing mag komen.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
pleegkind
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2012, 01:00:47 am »

quote:

svennie100 schreef op 27 juni 2012 om 21:21:
Wij zijn pleegouder(en tevens werkers in de zorg)  en ik denk dat jij als kind je wensen moet benoemen naar de persoon die de OTS of voogdij uitoefent.
Vanaf 12 jaar heb je recht om gehoord te worden door de kinderrechter namelijk en ik adviseer je om daar gebruik van te maken.
Doe dat wel want je hebt best de ruimte om invloed uit te oefenen in dit soort zaken.
Hulpverleners en rechter blijken namelijk ook mensen te zijn.
En verder: bel met de lijn van Chris die hier is aangegeven door anderen.

Ik hoop dat je verder komt met onze tips!!!!
Mail me maar als je wat wilt weten