Auteur Topic: Ik neem afscheid van dit forum  (gelezen 8567 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Gepost op: juli 09, 2012, 07:00:14 pm »
Bericht gewijzigd, omdat ik wel zal blijven.

« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 06:53:12 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2012, 07:42:22 pm »

quote:

gaitema schreef op 09 juli 2012 om 19:00:
Dag mensen.

Ik plaats dit in het feedbackgedeelte, omdat dit tevens een feedback is.
Uitvoerig heb ik meegewerkt aan feedback geven de afgelopen dagen over mijn onvrede wat betreft het op de man spelen. Ik zie dat over en weer gebeuren en voorspelde al ruim meerdere dagen wat er vandaag gebeurd is. Doordat bepaalde personen hier die dominant de overhand hebben gewoon ongestoord op de man kunnen spelen en moderatoren dat toestaan, gaan de genen waarbij op de man wordt gespeeld op een dag de verkeerde dingen erop zeggen en die krijgen dan wel een ban. al is het zo dat de gene die de ban kreeg een voorgeschiedenis heeft waarin die zelf ook op de man speelde. Wat het aangeeft is dat er gewoon vele gebeten honden hier zijn die dus elkaar constant in de hielen bijten. Deze manier van partijdig handelen door de moderatoren zijn me zo hogermate gaan irriteren, dat ik per direct besloten heb mezelf een ban te geven en te vertrekken. Net als Itmetoo bij deze zijn vertrek heeft aangekondigd.
Dit is onvoldoende een plek voor andersdenkenden gebleken.
Ik kan dus uitgescholden worden en van alles over de forum verweten worden zonder dat de moderatoren daar een stokje voor staken  (behalve dan een slot na heel veel aandringen en gemopper) en het mag een wonder heten dat ik niet, maar Itsmetoo wel het slachtoffer er van geworden is.
Hij deed zijn best er uit te komen, maar nu krijgt hij dus wel en anderen die net zo fout bezig op de man spelen geen ban.
Dat is partijdig. Hij een ban in deze situatie zou alleen rechtvaardig zijn als ook Riemer, Dingo en ik een ban zouden hebben gekregen.
Dan alle vier op de blaren zitten en niet alleen hij.

Want ja, ik erken, dat ik uit pure frustratie over al dit gedoe de afgelopen weken (daarom was ik het afgelopen weekend ook bewust hier weg) demonstratief ook openlijk op de man gezegd heb wat ik van deze onderwatersteekoorlog vind.

Bij deze het vertrek van Gaitema.

Dank jullie voor de mooie momenten, maar dit is voor mij niet meer de schoen die mij past.

Gaitema
ik wacht even of je echt definitief weg bent, zij het zo...erg jammer en de zoveelste.....maar raad je aan nog even na te denken. Wat je ook beslist, alle goeds en Gods zegen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2012, 09:19:37 pm »
Ondanks dat je me voor pester, samenzweerder, aso en tokkie uitgemaakt hebt, vind ik het niet nodig dat je definitief vertrekt. Wel zou ik je aanraden een paar dagen forumrust te houden en dan verder te kijken.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2012, 09:37:44 pm »
samenzwwerder heb ik je niet genoemd. Ik merkte op dat je samen met Riemer hem aan het pesten was. Zwaar bewoord, maar dat is dan ook uit pure irritatie om alles. Ik kan hem hem prima praten. Riemer soms ook, kennelijk is het best mogelijk als de wil er is.
Dat hij nu de ban heeft, maar wij niet: vind ik naar hem toe onterecht.
Ik heb ook niet gezegd dat je aso en tokkie bent, maar dat ik jouw woorden tegen mij vanuit mijn culturele oosterse achtergrond vind passen bij dat van aso's en tokkie, door mij voor paranoïde uit te maken etc. Ik heb het dan over je gedrag en niet over jou als persoon.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 09:39:21 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2012, 09:41:11 pm »
Ik heb besloten pas weer te komen, als jullie Itsmetoo weer terug op het forum weten te krijgen. Ik heb er energie ingestoken en zijn vertrek is voor mij reden om zelf ook maar te stoppen. Ergens ligt bij mij een gevoelsmatige grens. Ik baal immers nog van het vertrek van Wateengedoe2 bijvoorbeeld.
Ergens moet dit toch een keer een halt toe geroepen worden.
Waar een wil is, is een weg. Is die wil er niet, dan de gevolgen ook maar aanvaarden.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 09:44:33 pm door gaitema »

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2012, 10:12:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 09 juli 2012 om 21:41:
Ik heb besloten pas weer te komen, als jullie Itsmetoo weer terug op het forum weten te krijgen. Ik heb er energie ingestoken en zijn vertrek is voor mij reden om zelf ook maar te stoppen. Ergens ligt bij mij een gevoelsmatige grens. Ik baal immers nog van het vertrek van Wateengedoe2 bijvoorbeeld.
Ergens moet dit toch een keer een halt toe geroepen worden.
Waar een wil is, is een weg. Is die wil er niet, dan de gevolgen ook maar aanvaarden.

Ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is, Wateengedoe2 is voor mij niet bekend al loop ik ondertussen al weer bijna tweeënhalf jaar mee.
De wil om Itsmetoo hier opnieuw welkom te heten is er bij mij, maar ik weet niet zo goed wat ik er aan doen kan. Jij hebt mijn emailadres en dat mag je aan Itsmetoo doorgeven maar verder... Wat moet ik doen?
Het is juist mijn bedoeling geweest om onenigheden proberen te helpen oplossen en dat heeft niet gewerkt.
Nu weet ik het niet..., ik sta echt min of meer met lege handen.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2012, 10:44:23 pm »
Gaitema: je hebt mail.
Mail me maar als je wat wilt weten

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2012, 10:50:16 pm »
(Even toevoegen voordat iemand me van leugens gaat betichten: via zoeken heb ik nu wel gevonden dat er posts zijn van Wateengedoe2 van in de begintijd dat ik hier ook zat. Ik kan me echter niets herinneren van de persoon of van een met ongenoegen opstappen. Ik was zelf zeker nog niet voldoende ingeburgerd.)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2012, 01:15:34 am »
Ik wil nog toevoegen dat Gaitema op een eigen mening het forum wil verlaten. Die mening is gebaseerd op gevoel en niet op feiten helaas.
Via mail heb ik contact met hem en er is veel wat hem dwars zit. Het gaat terug naar jaren geleden en het gaat dus niet alleen om wat er nu (volgens hem) aan de hand is.
Ik ben daar op dit moment één onderdeel in, er spelen vele zaken mee.
Via de mail tracht ik waar mogelijk de angel weg te halen naar hem toe.

Het blijkt dat Itsmetoo een ban heeft gekregen, ik kan dat niet bevestigen of ontkennen.De mods kunnen daar allicht meer over zeggen maar dat zal weinig toevoegen aan de stand van zaken op dit moment. Dat is hun beleid en ik wil me daar niet in mengen.
Helder mag wel zijn dat ik daar NIET om gevraagd heb aan hen (terwijl dat verwijt mij via andere wegen wél gemaakt is). Het bannen van iemand is een zware correctie voor de persoon.

Via de mail probeer ik ook om Gaitema te vragen om te blijven, hij is van waarde voor ieder hier.Om het haast bijbels te zeggen "zijn nuchtere eerlijkheid worde geroemd in de wereld".

Itsmetoo heeft tot op heden geen geluid gegeven, mocht die mij willen mailen: Gaitema heeft mijn adres wel en het staat ook gewoon onder Mygkv vermeld.
En anders even googlen, dan ontdek je een boel van mij denk ik....Ik doe niet zo aan geheimzinnigheid wat dat betreft en Itsmetoo weet dat ook denk ik.

Het lijkt mij meer dan goed om de personen en de zaken te scheiden in dezen en ik hoop dat gaitema zijn besluit terug wil draaien.
Mocht hij dat doen (en dat hoop ik écht!) dan richt ik een Boom voor hem op :)
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 01:23:02 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2012, 04:39:25 am »
Zelf ben ik al 3x gebanned om redenen die op zich zeer juist zijn.
Toch is 3x pissen op de forumregels beter dan 1x pissen op een persoon.
Zeker op een geloofsforum is het beter geloofwaardig te blijven, ja toch?

In de ene post wijst men naar het Boek om een punt duidelijk te maken
en in de andere post staan woorden die tegen de geest van dat Boek ingaan.
Dat kan natuurlijk niet. Wat is je geloof waard als dit al te moeilijk is?

We zijn pas volmaakt als we altijd de ideale handelingen en woorden overbrengen. Het geloof dát ooit te bereiken is dé voorwaarde óm het te bereiken. Een principe kwestie die niet over één nacht ijs gaat.

Om met Barry Stevens te spreken: " Gewoon doojrgaan "
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 04:44:56 am door Ozombi »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2012, 07:09:31 am »
Via de mail komt wel meer binnen en daarin kreeg ik ook een steun binnen. Iemand die het vertrek van Itsmetoo ook betreurt net als ik en zijn inhoud waardevol vindt, maar het probleem ziet in het doordrukken van zijn visie.
Zo zie ik dat ook, want ik zie gezien zijn laatste posten geen enkele aanleiding waarom hij wel een ban krijgt. Geen van zijn opmerkingen komen zwaar negatief op me over. Ik vind dat het allemaal opgeblazen is.
Ik kreeg van hem wel over de post door dat hij het gevoel heeft dat Riemer alles voor hem verpest heeft, maar ook dat ik er niet zwaar aan moest tillen.

Dat is wat ik ook steeds zie: Riemer en hij liggen met elkaar constant overhoop en de rest heeft het voor het nakijken. Ik was al een ruime tijd bang dat dit fout zou aflopen. Ik heb van de moderatoren het bericht gekregen dat er geen bans worden uitgedeeld, omdat het forumbezoek dan te veel zou afnemen. Dat inzicht hadden ze, dan begrijp ik niet dat er voor Itsmetoo wel een uitzondering werd gemaakt.
Ik kreeg persoonlijk van twee man hier te horen dat ik wel een ban zou verdiend hebben en ik zelf denk dat we alle 4 volgens de regels een ban verdient hebben en vind daarom ook de actie van de moderatoren niet neutraal.

Dus ja, ik ga wel door: maar net als na de vorige ban met nog meer ongenoegens.
Toen was ik voor mijn gevoel wat bewegingsvrijheid kwijt geraakt. Nu heb ik voor mijn gevoel een gevoel van veiligheid kwijt geraakt.
Wat al langer meespeelt zijn gewoon de vele negatieve gespui die ik de afgelopen jaren dat ik hier loop over me heen heb gekregen en wat anderen over zich heen hebben gekregen. Ik herinner de behandeling wat Annet kreeg en Wateengedoe2 kreeg, maar ook wat Elle kreeg, Small Brother en P&A. Ik zie telkens weer dat daar te weinig van geleerd is. Dat die zelfde harde koude aanvallen blijven doorgaan. Ook over de mail kreeg ik dat bevestigd van iemand van dit forum, die ziet dat dit keer op keer iedere keer blijft terug komen.
Hier sta ik niet alleen in en ik vind het vervelend dat Trajecto ook worstelt hiermee.
Ik ben dus niet de enige hier die met ongenoegen dit volgt.
Ik ben alleen de gene die zich op een dag zo slecht me dan nog kan beheersen, dat ik dan uit mijn vel knap.

Ik heb moeite met de moderatieacties in de eerste plaats, want in mijn ogen kan dit echt anders. Christelijker en meelevender.
Ik zou met waarschuwingen duidelijk maken naar bepaalde personen toe dat ze over de grens gaan. Geen uitgezonderd. Iedereen die op de man speelt zo'n waarschuwing en gewoon in de topics publiekelijk, waar dat gebeurd. Na 3 waarschuwingen volgt voor een ieder die dan nog niets met de waarschuwing doet een tijdelijke ban.
Maakt niet uit wie dat is.
Nu is het telkens een overval en daar voel ik me zeker behoorlijk onbehaaglijk en vogelvrij bij.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 07:22:11 am door gaitema »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2012, 07:52:46 am »
Beste Gait,

laat het rusten, het kost alleen maar energie, je brand je zelf op terwijl anderen gewoon doorleven en doorademen.

Groet,

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2012, 08:00:31 am »
Ik denk dat ik wat meer jouw houding ga aannemen.

Reageren wanneer we willen, maar doorgaans afwezig zijn. Behalve dan in Praatvaria en de Boom, als Riemer die op zou richten.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 08:01:38 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2012, 08:05:11 am »

quote:

Trajecto schreef op 09 juli 2012 om 22:12:
[...]

Ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is, Wateengedoe2 is voor mij niet bekend al loop ik ondertussen al weer bijna tweeënhalf jaar mee.
De wil om Itsmetoo hier opnieuw welkom te heten is er bij mij, maar ik weet niet zo goed wat ik er aan doen kan. Jij hebt mijn emailadres en dat mag je aan Itsmetoo doorgeven maar verder... Wat moet ik doen?
Het is juist mijn bedoeling geweest om onenigheden proberen te helpen oplossen en dat heeft niet gewerkt.
Nu weet ik het niet..., ik sta echt min of meer met lege handen.

Dag, ik had je adres niet opgeslagen, kan je me nog eens mailen?
Een persoonlijke mail doet hem wel wat.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juli 10, 2012, 08:41:43 am »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 07:09:
Ik heb moeite met de moderatieacties in de eerste plaats, want in mijn ogen kan dit echt anders. Christelijker en meelevender.
Ik zou met waarschuwingen duidelijk maken naar bepaalde personen toe dat ze over de grens gaan. Geen uitgezonderd. Iedereen die op de man speelt zo'n waarschuwing en gewoon in de topics publiekelijk, waar dat gebeurd. Na 3 waarschuwingen volgt voor een ieder die dan nog niets met de waarschuwing doet een tijdelijke ban.
Maakt niet uit wie dat is.
Nu is het telkens een overval en daar voel ik me zeker behoorlijk onbehaaglijk en vogelvrij bij.

Ik zie niet zo goed waarom dat anders is als wat we nu doen? Er wordt publiekelijk ingegrepen in een topic (dat mogen alle deelnemers zich aantrekken), en als nodig wordt er een waarschuwing gestuurd naar een of enkele deelnemers. Bij meerdere waarschuwingen volgt een tijdelijke ban, na meerdere tijdelijke bans een definitieve.

Het enige verschil met wat jij voorstelt is dat we waarschuwingen openbaar zouden gaan maken. Dat lijkt me niet wenselijk, het gaat hier niet om wat de ander doet of waar de ander mee wegkomt, mensen hebben 't al druk genoeg met hun eigen gedrag.