Auteur Topic: Ik neem afscheid van dit forum  (gelezen 7685 keer)

small brother

• Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #15 Gepost op: juli 10, 2012, 09:35:51 am »
Wat op een forum geschiedt is niet meer dan een publieke versie van wat ook in meer verborgenheid plaatsvindt overal in Nederland. Dat je lijden publiekelijk is biedt al een troost ten opzichte van wie hetzelfde in verborgenheid moet ondergaan. Op een forum heb je een klankbord en een altijd terug te rekenen objectief bepaalbare waarheid. Maar wat dacht je van degenen die worden verdrukt en geen geestelijk geaccepteerd middel hebben om te ontsnappen, en met gezondheidsproblemen blijven zitten, of met verbittering, of met kerkelijke dakloosheid, of met een volkomen ontreddering omdat zij hadden gerekend met Gods leiding?

Er is er maar één die met recht kan stellen dat ten onrechte tegen hem op de man werd gespeeld, en dat is Jezus Christus.

Op de man spelen is op Christus spelen, indien daarmee een van Christus kleinen schade wordt aangedaan. Een op de man spelen moeten ervaren, is daarom voor een christen een reden om God te danken dat hij waardig geacht is om met Christus mee te lijden. Maar voor zover er reden is om te leren en een confrontatie met eigen beheptheden te krijgen, is het ook een middel tot loutering van eigen kennis, en een middel tot beproeving, en een middel tot eigen oefening in volharding in het goede.

Openbaring 3:10
Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen.

Jezus waste de voeten van zijn discipelen. Jezus was bij uitstek iemand die ging door vernedering en plaging en onrechttoebrenging heen. De aard van God is als van een verterend vuur. Maar de aard zoals Hij zich door (navolgers van) Christus uit, is de aard van de lankmoedigheid en lijdzaamheid wanneer het gaat om de eigen eer, en die van een gedrevenheid en felheid in het woord wanneer het gaat om de eer van God. Eer aan God wordt gebracht door oneer aan je mens-zijn lijdzaam te ondergaan. God ziet immers alles, en zal op Zijn tijd ook recht doen wedervaren.

Niets is toevallig. Ik kan voorbeelden ook van dit forum als een getuigenis geven. Maar het is niet goed om de 'toevalligheden' uit te spelen en daarmee een gelijk te halen of begrip te krijgen. Want de toevalligheden zijn van de waarnemer zelf tot bevestiging van zijn geloof en volharding.  Maar het geeft wel de vrijmoedigheid om in vertrouwen te kunnen uitspreken dat wie de blik gericht houdt op Christus ook in het eigen leven gehoor van God zal vinden voor alle klachten en ook verlossing zal krijgen. Onze God is geen God van de verre toekomst, maar van het heden.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 10:01:27 am door small brother »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juli 10, 2012, 09:50:21 am »

quote:

Pooh schreef op 10 juli 2012 om 08:41:
Ik zie niet zo goed waarom dat anders is als wat we nu doen? Er wordt publiekelijk ingegrepen in een topic (dat mogen alle deelnemers zich aantrekken), en als nodig wordt er een waarschuwing gestuurd naar een of enkele deelnemers. Bij meerdere waarschuwingen volgt een tijdelijke ban, na meerdere tijdelijke bans een definitieve.

Het enige verschil met wat jij voorstelt is dat we waarschuwingen openbaar zouden gaan maken. Dat lijkt me niet wenselijk, het gaat hier niet om wat de ander doet of waar de ander mee wegkomt, mensen hebben 't al druk genoeg met hun eigen gedrag.
Voor wat het waard is: ik betuig hier mijn volledige steun aan de moderatoren voor hun wijze van omgang met lastige situaties. Niet alles hoeft goed te gaan. Een beroep op lijdzaamheid van christenen mag altijd worden gedaan. En wie meer heeft gekregen kan ook meer inleveren. Moderatie is een schijnbaar ondankbare maar buitengewoon belangrijke zaak. De paradox is dat hoe beter het wordt gedaan, hoe sneller forumdeelnemers kunnen denken dat er nog wel meta-opmerkingen geplaatst kunnen worden op dat terrein. Een moderator moet daarom heel sterk in de schoenen staan om dit werk naar behoren te kunnen doen. Dank voor het geduld en de volharding die daarin wordt getoond!
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:58:04 am door small brother »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 10, 2012, 01:32:32 pm »
.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:53:06 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juli 10, 2012, 01:58:58 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 08:05:
[...]

Dag, ik had je adres niet opgeslagen, kan je me nog eens mailen?
Een persoonlijke mail doet hem wel wat.
Ja hoor, geen probleem. Komt eraan!

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juli 10, 2012, 02:00:18 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 13:32:
Maar toen mailde mijn beste broeder Itsmetoo dat het Riemer gelukt is en dat hij nu een ban te pakken heeft gekregen.
En dat is dus pertinent onjuist en niet waar, ik heb je dat in de mail al -tig keer uitgelegd. Het is voor users niet mogelijk om iemand van een ban te voorzien namelijk. Sterker nog: ik heb amper geklaagd over Itsmetoo.

quote:

Uiteindelijk is mijn verweer dan ook vooral richting de moderatoren, dat ze anders hierop hadden moeten reageren en had ik ingrijpen verwacht, toen de heren nog met elkaar door een simpele slot erop en enkele waarschuwingen te geven met elkaar te verzoenen waren via de aktie van Trajecto vooral.

Ho stop even: ik krijg in je gehele tekst een zwarte piet toebedeeld. In de draad van Trajecto kun je één slipper van me lezen toen ik het woord "knecht" gebruikte.
Los daarvan dient het geen enkel nut om door te gaan over iets wat al besproken is.

quote:

Nu is er een ban gegeven en daarmee partijdig weergegeven wie de moderatoren verantwoordelijk achter voor al het ophef. Het is hiermee Itsmetoo's schuld geweest, luid de uitspraak door hem de ban te geven. Volgens de moderatoren blijven de andere 3 die ook op de man speelden en op de man spelen ook uit lokten (Riemer, dingo en ik) buiten schot, alsof ons niets te verwijten valt.
Ik wil je best de PM sturen die ik heb gekregen hoor. Ze mogen hem zelfs hier neerzetten van mij.

quote:

Ik kan enkel uit een bericht aan mij gericht opmaken dat de moderatoren ons allemaal verwijten dat we op elkaar happen en dat we onze monden zouden moeten houden. Daarop heb ik min of meer erop gewezen dat het mij opviel dat de wil er wel was om er over te zwijgen, maar de druk van de andere kant om de mond open te trekken  en zeker niet te gaan zwijgen de spanning steeds deed oplopen. Daarmee zei ik dus: Itsmetoo wil wel stoppen met dat hele gedoe, maar het wordt hem te moeilijk gemaakt doordat hij steeds uit zijn tent gelokt wordt.
Het begint vervelend te worden dat je 1 persoon hier als slachtoffer ziet terwijl een ieder slachtoffer is.
Denk maar aan de opmerkingen als "huilen, janken" die er gemaakt werden. Voegde dat wat toe dan?

quote:

Daarover luid mijn  openlijke oordeel:
het is totaal onnodig dat Itsmetoo een ban kreeg en heeft nu als gevolg dat hij met grote onvrede nu afscheid van ons genomen heeft, terwijl hij best wel de wil had om er uit te komen.
Dat is een persoonlijk oordeel. Je weet zelf dat Itsmetoo me steeds heeft kunnen mailen, ik heb daartoe meermalen uitgenodigd.

quote:

als die ban er dan komt, dan komt dat op mij persoonlijk over als: "het is ze gelukt, ze hebben hem weten te laten happen en hebben hem die ban kunnen aansmeren."
Sorry maar ik heb je in de mail al heel vaak uitgelegd dat dit niet het geval is. Mogelijk dat iemand anders dat nog duidelijker kan zeggen dan ik het heb gedaan.

Zoals ik al mailde: ik begrijp dat je het onterecht vindt dat er 1 persoon 'straf" krijgt. Jij weet niet wat de anderen in hun PM hebben gekregen.
Mijn voorstel is dat je deze zaak gewoon laat rusten voordat het weer gaat escaleren. Zoals Pooh al schreef: "Als ik iedereen moet gaan bannen die wel eens op de man gespeeld heeft, blijft er op dit forum vrijwel niemand over"

Probeer het te laten voor wat het is: geweest.
Dan kunnen we van daaruit weer verder hobbelen met elkaar.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 10, 2012, 02:12:30 pm »
Wis anders de citaten maar. Toch blijf ik erbij dat hij niet de hele verantwoordelijkheid draagt en best wel van goede wil was eruit te komen.
Hij had naar mijn mening niet die ban moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:26:25 pm door gaitema »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 10, 2012, 02:21:31 pm »
op verzoek van Gaitema staat hier niets meer :)
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:24:38 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 10, 2012, 02:21:37 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 14:12:
Zoals jezelf dus zegt: "Als ik iedereen moet gaan bannen die wel eens op de man gespeeld heeft, blijft er op dit forum vrijwel niemand over"

Dat heb ik gezien ja, nu wordt er één iemand geband, terwijl we alle vier een ban hebben verdiend, meer zeg ik er niet over.

Ik blijf er bij dat als je wijs was geweest, je niet over het rentenieren was begonnen.
Dat was vragen om moeilijkheden.
uh, volgens mij heb ik daarover de eerste vraag gesteld?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 10, 2012, 02:24:53 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 14:21:
[...]

uh, volgens mij heb ik daarover de eerste vraag gesteld?
Dat was me dan ontgaan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 10, 2012, 02:27:40 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 10 juli 2012 om 14:21:
[...]
Maak je gewoon niet zo druk om dingen die buiten je eigen bereik liggen. Dat heb ik inmiddels wel geleerd van fora.
Soms gebeuren er dingen die men liever anders had gezien. Daar kan een mens van leren en proberen dat te voorkomen.
Verder is het prima te doen om via mail persoonlijker zaken te bevragen. (Wat dat betreft zou je de optie "geen mail" gewoon niet moeten hebben, mogelijk dat dit een overweging is voor de moderatoren. Of toch een systeem van PB's maar ik heb in het verleden begrepen dat dit niet zomaar kan.)
Bericht aangepast.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:24:52 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 10, 2012, 03:22:45 pm »

quote:

Pooh schreef op 10 juli 2012 om 08:41:
[...]

Ik zie niet zo goed waarom dat anders is als wat we nu doen? Er wordt publiekelijk ingegrepen in een topic (dat mogen alle deelnemers zich aantrekken), en als nodig wordt er een waarschuwing gestuurd naar een of enkele deelnemers. Bij meerdere waarschuwingen volgt een tijdelijke ban, na meerdere tijdelijke bans een definitieve.

Het enige verschil met wat jij voorstelt is dat we waarschuwingen openbaar zouden gaan maken. Dat lijkt me niet wenselijk, het gaat hier niet om wat de ander doet of waar de ander mee wegkomt, mensen hebben 't al druk genoeg met hun eigen gedrag.

Dag Pooh.

Laat anders de manier van doen maar zo zijn.
Ik heb alles nog eens grondig na gelezen en ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom hij de ban kreeg. Ik vind zijn woorden niet echt zwaarder wegen dan die van ons.  Ik vind dat iedereen elkaar ook uit de tent heeft gelokt en dat we daarom met elkaar schuldig zijn.
Maar ik laat deze onvrede bij me zelf nu.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juli 10, 2012, 03:45:56 pm »
Al begrijp ik trouwens het bezwaar tegen mijzelf door Dingo en Riemer nog steeds niet. Ik verwoorde puur wat ik zag misgaan en waar het anders zou moeten. Ik gebruikte enkel het woord "pesten" om iets te verduidelijken. Maar pesten is geen scheldwoord. Waar ik over viel en boos om werd is dat me verteld werd dat ik moest stoppen met het vervuilen van de bemiddelingstopic die opgericht was door Trajecto en me paranoïde toegeslingerd werd.
Ik werd dood moe van dat uithoren over Itsmetoo's voornemen om te gaan rentenieren. Ik vind dat het geen van ons aangaat wat hij met zijn geld doet en boven al: je moet niet meer werken dan nodig is. Werken is totaal onbelangrijk voor God.  Als we op onze 50ste met pensioen zouden kunnen, dan deden we dat allemaal. Hij kan dat kennelijk en dat is gewoon voor hem een mooie mogelijkheid.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 10, 2012, 03:50:15 pm »
.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 04:27:14 pm door gaitema »

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 10, 2012, 04:57:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 15:45:
Al begrijp ik trouwens het bezwaar tegen mijzelf door Dingo en Riemer nog steeds niet. Ik verwoorde puur wat ik zag misgaan en waar het anders zou moeten. Ik gebruikte enkel het woord "pesten" om iets te verduidelijken. Maar pesten is geen scheldwoord. Waar ik over viel en boos om werd is dat me verteld werd dat ik moest stoppen met het vervuilen van de bemiddelingstopic die opgericht was door Trajecto en me paranoïde toegeslingerd werd.
Ik werd dood moe van dat uithoren over Itsmetoo's voornemen om te gaan rentenieren. Ik vind dat het geen van ons aangaat wat hij met zijn geld doet en boven al: je moet niet meer werken dan nodig is. Werken is totaal onbelangrijk voor God.  Als we op onze 50ste met pensioen zouden kunnen, dan deden we dat allemaal. Hij kan dat kennelijk en dat is gewoon voor hem een mooie mogelijkheid.

ik heb Itsmetoo hier ook vragen over gesteld maar dat had niet zo veel met uithoren te maken in mijn optiek. Ik was gewoon geïnteresseerd in zijn
beweegredenen, maar kan me voorstellen dat een spervuur aan vragen op uithoren lijkt.

Jammer om te horen dat ie alweer een ban heeft. Ik vindt ze bijdragen wel interessant en leerzaam. Hoop dat ie overweegt om terug te komen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juli 10, 2012, 05:01:33 pm »
Ik denk dat je hem wel kan bemoedigen hiermee. Ik zal hem dit meegeven.
Dank voor deze goede woorden. :)