Auteur Topic: Ik neem afscheid van dit forum  (gelezen 8165 keer)

Peter68

• Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #30 Gepost op: juli 10, 2012, 05:09:45 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 17:01:
Ik denk dat je hem wel kan bemoedigen hiermee. Ik zal hem dit meegeven.
Dank voor deze goede woorden. :)
Ik begrijp dat je nog contact met hem hebt? Doe hem de groeten!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 10, 2012, 06:03:34 pm »
Doe ik!
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2012, 06:44:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 15:45:
Al begrijp ik trouwens het bezwaar tegen mijzelf door Dingo en Riemer nog steeds niet. Ik verwoorde puur wat ik zag misgaan en waar het anders zou moeten. Ik gebruikte enkel het woord "pesten" om iets te verduidelijken. Maar pesten is geen scheldwoord. Waar ik over viel en boos om werd is dat me verteld werd dat ik moest stoppen met het vervuilen van de bemiddelingstopic die opgericht was door Trajecto en me paranoïde toegeslingerd werd.

Nou vooruit, ik wil dan nog wel even iets beantwoorden maar helaas is momenteel de kans op nieuwe ruzie nog zo groot dat het moeilijk is om iets te zeggen. Ik wil vooral niet wéér grote ruzie.

Je zei:
"Of jullie stoppen gewoon met dat pesten van deze beste man."
Dat is niet vanwege het woord pesten op zich afkeurenswaardig maar wel omdat het een insinuerend opmerken naar dingo en Riemer was, dat ze de bedoeling hadden om te pesten en dat dat pesten de enige simpele oorzaak van alle ellende was. En dat is veel te kort door de bocht.
simpele oorzaak => jullie pesten
simpele oplossing => jullie houden daarmee op

En daarom werd dingo nijdig (hij wilde niet opeens zoiets toegeschoven krijgen) en zei dingen die je dan weer eigenlijk niet op de manier zoals hij het deed zeggen moet.
Maar jij geloofde waarschijnlijk oprecht dat Riemer en dingo met zijn tweeën itsmetoo vervelend aan het prikken waren.

Volgens mij is het gecompliceerder en opmerkingen kort door de bocht beschuldigend naar mensen toe die hun handelen als boosaardig van opzet schildert terwijl ze niet boosaardig willen doen, maakt dat er irritatie ontstaat. En dan vallen er gauw kwaaie woorden.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 07:05:47 pm door Trajecto »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 10, 2012, 07:10:43 pm »
In een geïrriteerde sfeer nog meer kolen op het vuur door mijn geprikkelde reactie. Ja, dan speelde ik kennelijk dus net wel op de man.
Ach nou ja, sorry en mijn excuses voor mijn frustratie er over.
Bij nader inzien had ik het anders moeten formuleren. Dat ik denk dat het stoppen met de discussie over "rentenieren" ook wel goede vruchten zou afwerpen. Al bleek achteraf Grondig Christelijk daar over begonnen te zijn.
In ieder geval, was er ruzie en was ik net als jij dat was een beetje dat zat.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 10, 2012, 07:14:28 pm »

quote:

Peter68 schreef op 10 juli 2012 om 17:09:
[...]

Ik begrijp dat je nog contact met hem hebt? Doe hem de groeten!

Dag Peter68.

Itsmetoo liet me weten dat hij alle dagen nog bid voor jouw genezing, opdat de depressies zullen afnemen en verdwijnen,

daarbij voelde hij zich nooit aangevallen door jou. Op zijn ergst verschilden jullie soms van inzicht, meer was het niet voor hem.

Met vriendelijke groet,

Namens Itsmetoo.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 10, 2012, 07:14:54 pm »
Ik voel me net een medium :D

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 10, 2012, 07:25:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 19:10:
In een geïrriteerde sfeer nog meer kolen op het vuur door mijn geprikkelde reactie. Ja, dan speelde ik kennelijk dus net wel op de man.
Ach nou ja, sorry en mijn excuses voor mijn frustratie er over.
Bij nader inzien had ik het anders moeten formuleren. Dat ik denk dat het stoppen met de discussie over "rentenieren" ook wel goede vruchten zou afwerpen. Al bleek achteraf Grondig Christelijk daar over begonnen te zijn.
In ieder geval, was er ruzie en was ik net als jij dat was een beetje dat zat.

ik wil me zelf uiteraard niet tekort doen. Ik vroeg uit belangstelling hoe gaan voor inkomen en als doel vroeg rentenieren (je richten op mammon en dit leven) zich verhoudt met het christelijk geloof. Ik zag daar (en nog steeds) een tegenstelling in. Als doel vroeg kunnen stoppen met werken door veel te verdienen in korte tijd. IK ergerde me eerlijk gezegd enorm aan zijn gekokketeer over zijn welstand. Daar tegenover een vroom praatje en excusez moi werkelijk heel vaak teksten uit het verband, rare opmerkingen over genezing eerst bij Jezus zoeken en niet direct naar de dokter, aanmatigend over de traditionelen. Zo typisch voor wat vele evangelischen doen Gait. Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU. (vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen, of is zo algemeen dat jij en ik het ook kunnen bedenken. Dan denken ze dat God hen een bijzondere taak geeft in de gemeente, dan krijgen ze die niet en....dan stappen ze op...want de gemeente ziet dat uiteraard verkeerd. Leiders die zichzelf verhogen, of raden die onderling de poten onder de geestelijke stoel vandaan zagen. het prograam wat het moet doen op zondag (willowkreek) maar geen ruimte voor wat de Geest ingeeft, behalve blablabla. Ik ga even kort door de bocht maar heb in het schrijven van itsmetoo te vaak de oppervlakkigheid gezien, het eigenzinning inlezen van teksten die kant nog wal raakten. Dat hij me ONchristelijk noemt mag. Maar bij hem (of haar) heb ik weinig doorwrochte bekering gelezen. EEN ZEER waardevol element die juist de traditionele kerk leert.

Toch vind ook ik een ban veeeeeeeeeeeel te kort door de bocht omdat ik veel ernstiger dingen voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Daarbij hebben (sommige) deelnemers soms lange tenen op sommige momenten, maar dat hoort bij het idee van forum. (denk ik) Inderdaad draag ik mondjesmaat bij. Juist om wat hier nu weer gebeurt.

'k zou zeggen respecteer te tijdelijke ban van itsmetoo, die gaat voorbij. Maar durf ook kritisch te zijn, dat heeft hij nodig net als wij allemaal.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 07:32:42 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juli 10, 2012, 07:27:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 19:14:
Ik voel me net een medium :D
uh doorgeefluik  :-)

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juli 10, 2012, 07:46:34 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 19:25:

ik wil me zelf uiteraard niet tekort doen. Ik vroeg uit belangstelling hoe gaan voor inkomen en als doel vroeg rentenieren (je richten op mammon en dit leven) zich verhoudt met het christelijk geloof. Ik zag daar (en nog steeds) een tegenstelling in. Als doel vroeg kunnen stoppen met werken door veel te verdienen in korte tijd.

Ik heb niet die conclusie daaruit getrokken. Ik herinner me dat hij schreef dat hij met zijn verdiende geld heel veel kon betekenen in arme landen. (We hadden het over India) Van onze euro's kun je daar veel meer doen dan hier. Het zog. "rentenieren" had tot doel om daar de handen juist uit de mouwen te steken. Daarom 'wilde hij al graag met z'n vijftigste stoppen. Dat is wat ik eruit heb begrepen.

quote:

'k zou zeggen respecteer te tijdelijke ban van itsmetoo, die gaat voorbij. Maar durf ook kritisch te zijn, dat heeft hij nodig net als wij allemaal.
Mee eens.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juli 10, 2012, 08:10:13 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 19:14:
[...]

Dag Peter68.

Itsmetoo liet me weten dat hij alle dagen nog bid voor jouw genezing, opdat de depressies zullen afnemen en verdwijnen,

daarbij voelde hij zich nooit aangevallen door jou. Op zijn ergst verschilden jullie soms van inzicht, meer was het niet voor hem.

Met vriendelijke groet,

Namens Itsmetoo.
Dank medium! d:)b

Evangelisch

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juli 10, 2012, 08:19:34 pm »

quote:

Zo typisch voor wat vele evangelischen doen Gait. Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU. (vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen, of is zo algemeen dat jij en ik het ook kunnen bedenken. Dan denken ze dat God hen een bijzondere taak geeft in de gemeente, dan krijgen ze die niet en....dan stappen ze op...want de gemeente ziet dat uiteraard verkeerd. Leiders die zichzelf verhogen, of raden die onderling de poten onder de geestelijke stoel vandaan zagen. het prograam wat het moet doen op zondag (willowkreek) maar geen ruimte voor wat de Geest ingeeft, behalve blablabla. Ik ga even kort door de bocht maar heb in het schrijven van itsmetoo te vaak de oppervlakkigheid gezien, het eigenzinning inlezen van teksten die kant nog wal raakten. Dat hij me ONchristelijk noemt mag. Maar bij hem (of haar) heb ik weinig doorwrochte bekering gelezen. EEN ZEER waardevol element die juist de traditionele kerk leert. .

Als Evangelische christen zie ik hier inderdaad iemand enorm kort door de bocht gaan, zo kort dat hij ermee op de verkeerde weg(helft) dreigt te komen.  ;)

De gaven worden immers door Jezus uitgedeeld zoals Hij dat wil. Dat is niet afhankelijk van gedane arbeid of kennis van theologie, jaren van trouw. In een juiste situatie bouwt Jezus Zijn gemeente op door deze gaven over allen te verdelen. Als er al iets van belang is, is dat wellicht oprecht geloof als een kind en het oprecht zoeken van Hem.

Onze ervaring binnen de gemeente is dat degenen die oprecht geloven als een kind en Hem echt zoeken in gebed en in de bijbel, gaven ontvangen, waar ze deze inderdaad soms ook weer verliezen door hiervan naast de schoenen te gaan lopen.

Tongentaal is de "minste" gave welke ieder wedergeboren christen ontvangt. Helaas wordt deze gave wel verkeerd gebruikt binnen sommige evangelische gemeenten, zonder dat er iemand is die het vertalen kan. Dat is aan de voorganger hierop controle te houden.

Het aangedragen voorbeeld over lieden die menen een profetie te hebben terwijl het er niet is, komt wel voor. Maar gelukkig vallen deze onmiddellijk door de mand wanneer hun profetie niet uitkomt. Immers GOD Zijn profetie komt altijd uit ! Deze "profeten" gaan dan niet weg uit zichzelf, maar omdat ze door de mand zijn gevallen.

Zie de geestelijke gaven als een deur:
Ieder mag er gebruik van maken, maar wie er misbruik van maakt, gaat door dezelfde deur weer eruit.

Je kunt ook de deur dichtspijkeren, opdat er niemand meer gebruik van kan maken, maar ook de werkelijke gaven zullen dan niet binnen komen.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:23:59 pm door Evangelisch »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juli 10, 2012, 09:00:54 pm »

quote:

Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU.
offtopic:Wat een heerlijke opmerking! Hoe herkenbaar, ook in gereformeerde kringen trouwens!
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:08:55 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juli 10, 2012, 09:20:52 pm »

quote:

[...]

ik wil me zelf uiteraard niet tekort doen. Ik vroeg uit belangstelling hoe gaan voor inkomen en als doel vroeg rentenieren (je richten op mammon en dit leven) zich verhoudt met het christelijk geloof. Ik zag daar (en nog steeds) een tegenstelling in. Als doel vroeg kunnen stoppen met werken door veel te verdienen in korte tijd. IK ergerde me eerlijk gezegd enorm aan zijn gekokketeer over zijn welstand. Daar tegenover een vroom praatje en excusez moi werkelijk heel vaak teksten uit het verband, rare opmerkingen over genezing eerst bij Jezus zoeken en niet direct naar de dokter, aanmatigend over de traditionelen. Zo typisch voor wat vele evangelischen doen Gait. Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU. (vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen, of is zo algemeen dat jij en ik het ook kunnen bedenken. Dan denken ze dat God hen een bijzondere taak geeft in de gemeente, dan krijgen ze die niet en....dan stappen ze op...want de gemeente ziet dat uiteraard verkeerd. Leiders die zichzelf verhogen, of raden die onderling de poten onder de geestelijke stoel vandaan zagen. het prograam wat het moet doen op zondag (willowkreek) maar geen ruimte voor wat de Geest ingeeft, behalve blablabla. Ik ga even kort door de bocht maar heb in het schrijven van itsmetoo te vaak de oppervlakkigheid gezien, het eigenzinning inlezen van teksten die kant nog wal raakten. Dat hij me ONchristelijk noemt mag. Maar bij hem (of haar) heb ik weinig doorwrochte bekering gelezen. EEN ZEER waardevol element die juist de traditionele kerk leert.

Toch vind ook ik een ban veeeeeeeeeeeel te kort door de bocht omdat ik veel ernstiger dingen voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Daarbij hebben (sommige) deelnemers soms lange tenen op sommige momenten, maar dat hoort bij het idee van forum. (denk ik) Inderdaad draag ik mondjesmaat bij. Juist om wat hier nu weer gebeurt.

Tja, ik heb niet de indruk dat iedereen hem zo bekijkt en het blijft een menselijke oordeel. Ik zelf denk dat dit beeld niet hem helemaal typeerd. Laat ik het daar bij houden :)
Laten we wel zijn: hij is een nieuwkomer hier. We kennen hem nog niet zo goed en hij ons niet.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juli 10, 2012, 09:21:50 pm »

quote:

Gelukkig, dan geef ik nog licht door  :P

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel