Evangelisch schreef op 11 juli 2012 om 00:01:Zo te lezen, GC hebt u meer richting charismatische kant een kerk bezocht? Helaas worden ook in evangelische gemeenten weer fouten gemaakt. Wij mensen blijven de zwakke schakel.
Aangaande tongentaal wordt meende ik gezegd in de bijbel dat het de minste van de gaven is. Ik moet het alleen opzoeken want ik heb het vers niet zo bij de hand.
http://forum.gkv.nl/forum/Ook wordt in de bijbel gesproken over dat de Heilige Geest een Persoon is inderdaad, maar ook dat Jezus en de Vader in ons komen wonen. Vader-Zoon-Heilige Geest, dus wanneer de Heilige Geest de gaven uitdeelt, dan doet de Vader dat ook en dus Jezus ook. Voor mij Drie in Een.
Streven moet men toch naar alle gaven, leren we in de bijbel?
Kastijden klinkt me erg katholiek eigenlijk. Volgens mij trekt de God Zich terug bij (langdurige) en herhaalde zonde. We zijn als Zijn kinderen dan nog wel steeds vergeven, maar de Zegen van God trekt Zich terug.
Zolang iemand werkelijk vanuit zijn hart de Heer prijst is toch prachtig? Zolang het maar geen loze woorden zijn.
Zo is een echtpaar dat eerst naar de traditionele kerk ging nu bij ons in de evangelische gemeente, nadat ze bij ons in een dienst door Jezus genezen was.
Teruggekomen in haar eigen traditionele gemeente was het eerste wat men aan haar vroeg, of ze wel echt genezen was. Een teken van ongeloof dus. Men had ook kunnen zeggen of roepen, Prijs de Heer voor deze genezing. Voor het echtpaar de druppel om de traditionele gemeente te verruilen voor de evangelische.
Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet uit,
mogen allemaal dankzij Jezus bij een vruchtenboom zijn. De ene groep eet de vruchten en geniet ervan, voordeel halend uit deze vruchten, terwijl de andere groep elkaar wijs maakt dat de vruchten niet (meer) voor hen zijn en laat ze onaangeroerd. Zelfs hierin geeft Jezus in Zijn oneindige Liefde ons een vrije keuze.