Auteur Topic: SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst  (gelezen 6187 keer)

vrolijke

• bekennende panthe├»st
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #45 Gepost op: juli 23, 2012, 10:27:51 am »

quote:

Dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen. En wordt nog regelmatig toegepast door religieuze werkgevers. (in Duitsland)
Als in een katholieke "Kindergarten" een onderwijzeres zich laat scheiden, en opnieuw trouwd, word zij in de regel ontslagen!
Het zijn zo te zeggen "Tendenzbetriebe". Daar gelden andere rechten.

Evangelisch

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: juli 23, 2012, 10:48:13 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 juli 2012 om 23:43:
[...]
 Kom op zeg. Op de achterbank van een 2e hands saab wat dingen bekokstoven, niet openbaar willen maken wat je daar besproken hebt en dat soort dingen┬┐
SGP? Ik heb op politiek gebied geen enkele waardering voor hen sinds van der Vlies vertrokken is. Hij had nog een visie en een houding, van der Staaij heb je weinig aan....

Dat is een mening en dat kan.
Zelf vind ik de SGP goed juist sinds van der Staaij aan het roer staat. In mijn ogen is de SGP ook nog nooit zo gezegend geweest.

[...]

quote:

Bevreemd je dat? Als christenen elkaar niets meer gunnen maar een groep iets gunnen die op vele fronten alles doet wat God verboden heeft? Dat was en is een verkeerde keuze geweest van de SGP.

Zoals? Waar doet de PVV dat meer dan bijvoorbeeld een CDA?
Niet voor niets stemmen steeds meer christenen op de PVV tegenwoordig.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: juli 23, 2012, 11:52:20 am »

quote:

Evangelisch schreef op 23 juli 2012 om 10:48:
[...]

Dat is een mening en dat kan.
Zelf vind ik de SGP goed juist sinds van der Staaij aan het roer staat. In mijn ogen is de SGP ook nog nooit zo gezegend geweest.
Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Zegen ontvangen door samen te werken met een partij die sterk discriminerend is?
Soms is wat wij zegen noemen geen zegen....

quote:

Zoals? Waar doet de PVV dat meer dan bijvoorbeeld een CDA?
Niet voor niets stemmen steeds meer christenen op de PVV tegenwoordig.

Dat zegt meer over hoe ver het christendom verwijderd is van Christus denk ik.
Als je de regel van Mattheus inzake "ik had honger......" etc naast de partijprogramma's van de partijen legt, wat zou er dan uitkomen?
(CDA heeft tenminste nog ten dele erkent dat het niet slim was om de gedoogconstructie in te gaan.)
Mail me maar als je wat wilt weten

Evangelisch

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: juli 23, 2012, 12:00:38 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 23 juli 2012 om 11:52:
[...]
Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Zegen ontvangen door samen te werken met een partij die sterk discriminerend is?
Soms is wat wij zegen noemen geen zegen....

Jij noemt het discriminerend, ik noem het alert. Het is tezamen met de SGP de enige partij die iets onderneemt aan de oprukkende afgoderij in Nederland, die daarbij ook nog eens een gevaarlijke anti-Christelijke en anti-Joodse afgoderij is.

Wellicht eens dit boek aanschaffen, dat duidelijk op de gevaren wijst.
http://janvanbarneveld.nl...ndtijd-israel-en-de-islam

quote:

Dat zegt meer over hoe ver het christendom verwijderd is van Christus denk ik.
Als je de regel van Mattheus inzake "ik had honger......" etc naast de partijprogramma's van de partijen legt, wat zou er dan uitkomen?
(CDA heeft tenminste nog ten dele erkent dat het niet slim was om de gedoogconstructie in te gaan.)

De SGP en PVV hebben volgens mij niets tegen noodhulp, maar wel alle tegen de vele subsidies die er in deze branche zijn. Zich zelf verrijkende "directeuren" van deze "hulporganisaties".

Daar komt bij veel van deze "hulp" zo wordt verleend dat het uiteindelijk weer geld moet gaan opleveren of gesubsidieerde banen.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2012, 12:01:29 pm door Evangelisch »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: juli 23, 2012, 12:26:03 pm »
Heeft de SGP eigenlijk al een reactie gegeven?
Gaan ze de partij opdoeken?

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: juli 23, 2012, 12:29:52 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 23 juli 2012 om 12:26:
Heeft de SGP eigenlijk al een reactie gegeven?
Gaan ze de partij opdoeken?
Ze hebben een bericht staan op de website

Opdoeken is helemaal niet nodig. Je geeft vrouwen het recht om mee te doen en die vrouwen zullen allicht op grond van hun overtuiging dat recht niet omzetten in daden.
Opgelost.
Zag je trouwens ook in de GKv toen de vrouwen mee mochten gaan stemmen bij verkiezingen ambtsdragers. Nog steeds zijn er vrouwen die niet stemmen hoewel ze er wel toe gerechtigd zijn.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: juli 23, 2012, 11:56:12 pm »
Het lijkt me voor de SGP wel dat dit nog spannende jaren kunnen worden. De jongere generatie SGPers zijn wat minder orthodox.
Een nieuwe start is een nieuw begin