Auteur Topic: Israël en de Gemeente uit de heidenen  (gelezen 9347 keer)

Ozombi

• Bekijk profiel
Israël en de Gemeente uit de heidenen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 01, 2012, 11:59:41 pm »
Men bedoelt toch niet het geografische Israel en zijn inwoners? Die hebben inderdaad goddelijke steun nodig want dat gaat al jaren helemaal niet goed met dat land. Hoe je zo kan afzakken zonder het in de gaten te hebben is mij een raadsel. Een grote catastrofe , het ware Israel onwaardig.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2012, 02:42:11 pm »

quote:

Ozombi schreef op 01 augustus 2012 om 23:59:
Men bedoelt toch niet het geografische Israel en zijn inwoners? Die hebben inderdaad goddelijke steun nodig want dat gaat al jaren helemaal niet goed met dat land. Hoe je zo kan afzakken zonder het in de gaten te hebben is mij een raadsel. Een grote catastrofe , het ware Israel onwaardig.

Ja dat wordt wel bedoeld.
De belofte van G'd in aan Zijn uitverkoren Volk Israël om hen terug te halen uit alle uithoeken van de wereld is gestart in 1948 met de heroprichting van de staat Israël en is nog steeds in volle gang. Nog dagelijks keren vele Joden terug naar het beloofde land Israël, waarvan Jeruzalem de onverdeelde hoofdstad is en zal blijven.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2012, 03:58:29 pm »

quote:

learsi schreef op 31 juli 2012 om 23:43:

Bij ons in de kerk is men de laatste jaren steeds meer aandacht voor Israël gaan krijgen en hun bijzondere positie. Vreemde is dat het van onderaf gebeurde. De kerkleden zelf voelden het verlangen voor Israël wekelijks te bidden in de kerk. Zo is het eigenlijk "van onderaf" ontstaan ipv dat een leer van "bovenaf" is gebracht.

Hierover las ik ook iets in een nieuwsbrief van Dirk van Genderen van mei dit jaar.
Ik citeer:

quote:

Op diverse plaatsen in ons land zijn gebedsgroepen voor Israel actief. De afgelopen week vertelde iemand mij dat in zijn gemeente enkele jaren geleden zo´n gebedsgroep voor Israel is begonnen, die op regelmatige basis samenkomt om te bidden. Omdat er steeds meer bidders kwamen, is de groep inmiddels gesplitst en zijn er nu twee gebedsgroepen in die ene gemeente. Toen gebeurde er iets bijzonders.

Omdat hun eigen voorganger vrijwel nooit sprak over Israel of bad voor Israel, zijn ze speciaal voor hem gaan bidden. Ze vroegen aan de Here of Hij zo in zijn hart wilde werken, dat hij dat wel zou gaan doen.
 En het wonder gebeurde. Onlangs vertelde deze voorganger in zijn gemeente dat hij bezig was met zijn preek, maar dat het niet wilde lukken. Toen voelde hij zich geleid om over Israel te preken en voor Israel te bidden. We hebben een levende God. De Here hoort en verhoort gebeden.

Als ik ergens spreek over Israel of over de eindtijd en daarbij ook Bijbelse profetieën over Israel betrek, krijg ik regelmatig de vraag hoe het toch komt dat daarover in hun samenkomsten vrijwel nooit wordt gesproken.
 Weet u wat mijn antwoord dan vaak is? ‘Ga maar op je knieën voor je voorganger, voor je predikant. De Here kan verandering geven en zijn ogen openen voor Israel, voor de toekomst en voor de toekomst van het Joodse volk.’

Te snel wijzen wij met de veroordelende vinger naar kerken en voorgangers die nauwelijks oog hebben voor wat God doet in Israel en onder het Joodse volk wereldwijd, alsof God hen al verworpen zou hebben. Doe daar nooit aan mee!
 Weet u, die voorgangers hebben het nooit anders geleerd. Ze staan in een traditie van vele eeuwen, waar velen Israel en het Joodse volk uit het oog waren verloren.
 Het is toch enkel genade als de Here onze ogen heeft geopend voor de plaats die Israel en het Joodse volk in Zijn heilsplan hebben? Ooit waren wij daarvoor toch ook blind? Ik wel, hoor.

Eigenlijk sprak ik ook wel eens veroordelend op die manier. Maar bovenstaand getuigenis sprak me aan. We hebben het in ons gebedstrio in praktijk gebracht. We hebben beleden dat we gauw met kritiek klaar staan en vergeten ervoor te bidden. Toen zijn we gaan bidden.

Op 21 september a.s. is er een startavond georganiseerd waar een spreker komt van de Stichting Yachad. Dit gaat over de verhouding kerk - Israël. Er zijn zelfs meer ontwikkelingen. Dit gebeurde dan ook van onder af, maar in feite gebeurde dit van BOVEN af. God verhoort als we bidden naar zijn wil.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2012, 03:59:14 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2012, 06:54:13 pm »

quote:

learsi schreef op 01 september 2012 om 14:42:
[...]

Ja dat wordt wel bedoeld.
De belofte van G'd in aan Zijn uitverkoren Volk Israël om hen terug te halen uit alle uithoeken van de wereld is gestart in 1948 met de heroprichting van de staat Israël en is nog steeds in volle gang. Nog dagelijks keren vele Joden terug naar het beloofde land Israël, waarvan Jeruzalem de onverdeelde hoofdstad is en zal blijven.

En iedereen die zich daar tegen weerd, bestraft god die?
Of doen dat mensen "in opdracht van god"?

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 01, 2012, 08:12:15 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 september 2012 om 18:54:
[...]

En iedereen die zich daar tegen weerd, bestraft god die?
Of doen dat mensen "in opdracht van god"?

De bijbel is inderdaad uiterst duidelijk over de toorn van G'd die een ieder over zich zelf en haar naties zal afroepen, wanneer men hem tegenwerkt in Zijn Plan.

Voorbeelden van aardbevingen in Turkije onlangs en zeer recent in Iran, zijn daarvan goede voorbeelden. Serieuze waarschuwingen van de Almachtige aan deze naties. Blijft af van Israël en laat het land onverdeeld.

Ezechiel 36
2 Zo zegt de Heere HEERE: Omdat de vijand over u gezegd heeft: Haha! Zelfs de eeuwige hoogten zijn ons tot  erfelijk bezit geworden,
3 profeteer daarom, en zeg: Zo zegt de Heere HEERE: Daarom, omdat men u van rondom verwoest en opgeslokt heeft, zodat u een erfelijk bezit werd voor het overblijfsel van de heidenvolken, u over de tong ging en er kwaad gerucht bij het volk was
4 – luister daarom, bergen van Israël, naar het woord van de Heere HEERE. Zo zegt de Heere HEERE tegen de bergen en tegen de heuvels, tegen de waterstromen en tegen de dalen, tegen de verwoeste puinhopen en tegen de verlaten steden, die tot buit en tot een voorwerp van spot geworden zijn voor het overblijfsel van de heidenvolken die rondom u zijn –
5 daarom, zo zegt de Heere HEERE: Voorwaar, in het vuur van Mijn na-ijver heb Ik gesproken tot het overblijfsel van de heidenvolken en tot heel Edom, die zichzelf Mijn land tot erfelijk bezit hebben gegeven met de blijdschap van heel hun hart, met leedvermaak, zodat zijn weidegrond tot buit zou zijn.
6 Profeteer daarom over het land van Israël, en zeg tegen de bergen en tegen de heuvels, tegen de waterstromen en tegen de dalen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, in Mijn na-ijver en in Mijn grimmigheid heb Ik gesproken, omdat u de  smaad van de heidenvolken gedragen hebt.

Joel 3
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.

3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.
12 Laten de heidenvolken opgewekt worden en oprukken
naar het dal van Josafat,
want daar zal Ik zitten om te berechten
alle heidenvolken van rondom!

Het is dus G'd Die zal ingrijpen en niet de mens.
Mogelijk zal G'd zoals veel vaker wel de juiste mensen of volken inzetten om Zijn doel te bereiken.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 01, 2012, 08:35:04 pm »

quote:

learsi schreef op 01 september 2012 om 20:12:
[...]

De bijbel is inderdaad uiterst duidelijk over de toorn van G'd die een ieder over zich zelf en haar naties zal afroepen, wanneer men hem tegenwerkt in Zijn Plan.

Voorbeelden van aardbevingen in Turkije onlangs en zeer recent in Iran, zijn daarvan goede voorbeelden. Serieuze waarschuwingen van de Almachtige aan deze naties. Blijft af van Israël en laat het land onverdeeld.

Ik werk "hem" ook tegen. (euh, in mijn haar krabbend; die van de Joden, of die van de christenen?)
Heb ik ook met sancties te rekenen?

Wat is er eigenlijk met dat aardbeven in Haiti? Als straf voor wat?
En al die landen, waar er heel erg tegen "god" gewerkt word, en waar geen aardbeven is?

Sorry, ik wil je niet verder storen in het duiden van de tekens.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 02, 2012, 12:46:39 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 september 2012 om 20:35:
[...]
Ik werk "hem" ook tegen. (euh, in mijn haar krabbend; die van de Joden, of die van de christenen?)
Heb ik ook met sancties te rekenen?

Als je Jezus niet hebt aangenomen als je Verlosser dan is het antwoord ja.

quote:

Wat is er eigenlijk met dat aardbeven in Haiti?
In Haiti wordt zeer veel voodoo en Santeria gedaan, zwarte afgoderij dus en demomen verering.

quote:

En al die landen, waar er heel erg tegen "god" gewerkt word, en waar geen aardbeven is?

Vraag je me nu vrolijke om uit te leggen waarom G'd niet ingrijpt?
Het is de beslissing van G'd en niet van mij, gelukkig.

Als je de moeite neemt om de bijbel te lezen dan zal je zien dat G'd bij 2 zaken zeer hardhandig ingrijpt:
- Wie afgoden aanbidt.
- Wie Zijn oogappel Israël kwaad (wil) aandoen of doet.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2012, 04:18:56 pm »

quote:

learsi schreef op 02 september 2012 om 12:46:
[...]

Als je Jezus niet hebt aangenomen als je Verlosser dan is het antwoord ja.

De joden hebben Jezus toch ook niet als verlosser aangenomen?

Hoe zit dat nu, als er ergens een aardbeven is, zoals in Italie?
Kun je dat a.u.b. voor mij duiden?
« Laatst bewerkt op: september 02, 2012, 04:21:22 pm door vrolijke »

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2012, 05:31:11 pm »
Het lijkt er op dat men hier eindelijk de wet van Karma aan het onderstrepen is.
Toch is het op deze manier wat simpel gesteld. Natuurrampen waarbij hele groepen mensen worden getroffen hebben meer met het karma van al die getroffen individuen te maken, waarvan de oorzaken meestal duizenden aardse jaren in het verleden liggen. Bepaalde geografische locaties hebben nu eenmaal meer last van natuurrampen dan andere. Men zou moeten nadenken over de reden waarom bepaalde individuen op een bepaald tijdstip juist dáár zijn verzameld ten tijde van een natuurramp.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 02, 2012, 05:49:07 pm »

quote:

vrolijke schreef op 02 september 2012 om 16:18:
[...]
De joden hebben Jezus toch ook niet als verlosser aangenomen?

het volk Israël heeft het oude Verbond welke gesloten is door JHWH tussen Hem en het volk Israël. Dit Verbond is nog nooit opgeheven, immers G'd Zijn Woord en beloften zijn Eeuwig.

quote:

Hoe zit dat nu, als er ergens een aardbeven is, zoals in Italie?
Kun je dat a.u.b. voor mij duiden?

Nee dat kan ik niet, wel weet ik dat G'd zonden straft.
G'd kent de zonden van alle mensen en naties, ik niet.
Maar ik zeg ook niet dat alle rampen van G'd komen. Wie G'd negeert zal door G'd ook genegeerd worden. Daarmee verdwijnt Zijn zegen en heeft het kwaad alle vrijheid om te handelen. Als het Licht Zich terug trekt, komt de duisternis.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 02, 2012, 07:25:17 pm »

quote:

learsi schreef op 02 september 2012 om 17:49:
[...]

het volk Israël heeft het oude Verbond welke gesloten is door JHWH tussen Hem en het volk Israël. Dit Verbond is nog nooit opgeheven, immers G'd Zijn Woord en beloften zijn Eeuwig.

[...]

Nee dat kan ik niet, wel weet ik dat G'd zonden straft.
G'd kent de zonden van alle mensen en naties, ik niet.
Maar ik zeg ook niet dat alle rampen van G'd komen. Wie G'd negeert zal door G'd ook genegeerd worden. Daarmee verdwijnt Zijn zegen en heeft het kwaad alle vrijheid om te handelen. Als het Licht Zich terug trekt, komt de duisternis.

Dat het bij Iran, Turkeie en Haiti ook anders is, als jij denkt, daaraan twijfel je niet?
Misschien is het gewoon een kwestie van Platentektoniek, en god zit er voor niks tussen.  

Die skandinaviers mogen nog zoveel tegen god zijn. Daar komt niet zo gouw een aardbeving.
De groenlanders nog veel meer. :+

Kijk es hier:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Aardbevingen.gif/800px-Aardbevingen.gif
« Laatst bewerkt op: september 02, 2012, 07:31:52 pm door vrolijke »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2012, 07:43:59 pm »
Ik lees deze draad net voor het eerst en er valt heerlijk veel op te reageren voor me  :9~
Uiteraard ben ik het met de eerste openingspost helemaal eens  d:)b

Eerst met het laatste beginnen.
Ik geloof dat alle rampen op aarde wel band houden met wat God bewust met deze aarde doet. Alleen niet door een boze god die vanuit zijn woede iedereen wil pletten, zoals deze meneer graag zou willen: http://www.grenswetenschap.nl/images/artikelfoto/boze-rechter-oordelen.jpg

Maar eerder zoals hij dat doet met honden: http://cdn.static.ovimg.com/episode/2270271.jpg
Het is te doen om de genen die het allemaal overleven. Door tegenslagen gaan ze eerder na denken over de wezenlijke belangrijke dingen in het leven en laten ze meer een individualistische kijk op het leven los. Een manier van africhten eigenlijk :)

Daarnaast veroorzaken de mensen vaak zelf de grootste rampen en dat zal nog eens haar ondergang worden.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2012, 07:46:32 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 02, 2012, 07:49:08 pm »
Wat varkensvleees betreft. Het was God volgens mij inderdaad puur te doen om een zo gezond mogenlijke manier van eten. Dan kan je beter inderdaad niet te veel varkensvlees eten. Maar een beetje is nu ook weer niet direct dodelijk.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 02, 2012, 07:59:24 pm »

quote:

vrolijke schreef op 02 september 2012 om 19:25:

Dat het bij Iran, Turkeie en Haiti ook anders is, als jij denkt, daaraan twijfel je niet?
Misschien is het gewoon een kwestie van Platentektoniek, en god zit er voor niks tussen.  

Die skandinaviers mogen nog zoveel tegen god zijn. Daar komt niet zo gouw een aardbeving.
De groenlanders nog veel meer. :+

Kijk es hier:

[afbeelding]

Er is voor G'd meer mogelijk dan alleen maar aardbevingen alleen.
Zo zou G's ons in NL vermoedelijk niet treffen met een vulkaanuitbarsting als straf, maar eerder met een watersnoodramp. En Zwitserland niet met een watersnoodramp maar met ongekende lawines?

Misschien heeft G'd de foute volken al tevoren geplaatst op plekken waar Hij kan toeslaan met aardbevingen indien nodig? G'd is immers alwetend. De Schrift geeft daarover geen uitsluitsel, dus is het gissen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 02, 2012, 08:01:27 pm »
Israël als grote broer vind ik een mooi beeld.

Maar ook hierin komt precies naar voren wat ik bedoel. Dat Israël de verloren zoon in dit geheel is, lijkt me een mooie gedachte, maar dan nog herken ik mezelf in dat beeld.

Kan ik wel aardig uitbeelden:

als kind ging ik heerlijk naar Gods Huis en het was er heerlijk:
http://dronrijp.ruslandkinderhulp.nl/Projecten/Kind_2007/Fotomap/K07_kerk/kerk-Kristina-167-_3_.jpg

Tot een jaar of 16, te druk nu:
http://imagene.youropi.com/sasazu-uitgaan-praag-1(p:club,11528)(c:0).jpg

Maar het bracht me niets anders dan een nieuwe overtuiging, ik ben namelijk een:
http://ericmclaughlin.net/wp-content/uploads/2012/08/loser1.jpg

Dus opweg met een leeg gevoel naar het Vaderhuis. Daar ben ik thuis:
http://3.bp.blogspot.com/-_WnTLYOSbsQ/ThmSdYraoVI/AAAAAAAAADg/ODk2o55KQFM/s760/parel%252Bin%252BGods%252Bhand.jpg

Nog steeds drink ik nog wel een biertje met mijn vrienden in de kroeg, zoals Jezus op de bruiloft te Kana ook gerust toe liet, maar je bent in je hart na een zwerftocht weer terug bij de Vader.