@Hendrik:: Ik zeg toch niet dat een mens - onstaan uit God - een god is?
Ik zeg dat een mens goddelijk is, omdat God in alles en allen is.
We hebben een andere opvatting over wat God is , weet je nog?
Datzelfde geldt voor de betekenis van teksten die in de bijbel staan. De letterlijke interpretatie geeft een geheel andere uitkomst dan de geestelijke interpretatie. Overigens kan een bijbeltekst op nog veel meer manieren geinterpreteerd worden, maar dat terzijde. Nog nooit heeft 1 iemand op overtuigende wijze kunnen aantonen dat de bijbeltekst moet worden begrepen op de letterlijke manier. Ja, men kan het zichzelf wel wijsmaken dat het zo moet maar dat is meestal omdat men nooit kennis heeft genomen van een andere manier van interpretatie. De enige manier om geestelijke wijsheden tot je te nemen is door de letter te vertalen naar de geestelijke betekenis. Het goddelijke gaat niet over zichtbare tastbaarheid, maar juist over onzichtbare essentie.
Ik verkondig inderdaad dat het Levende Woord ons enkel iets vertelt over onze eigen essentie , die goddelijk is. Als dat niet zo was dan zouden we namelijk helemaal niets wijzer worden over het goddelijke. De enige manier om werkelijk inzicht in goddelijke zaken te verwerven, is door middel van je eigen wezen. Wie buiten zichzelf zoekt, wendt zichzelf er vanaf. Wie buiten zichzelf zoekt ziet zichzelf (ego) en al het andere als gescheiden van elkaar. Wie binnen zichzelf zoekt gaat alles als 1 zien.
Het universum en alles daarin wekt de indruk een heleboel verschillende dingen te zijn die bestaan binnen de leegte van de ruimte. In werkelijkheid is het universum en alles daarin 1 en hetzelfde Licht. Dat ene Licht bestaat uit puur licht (schijnbaar onzichtbare ruimte) en alle glinsteringen in dat licht ( het fysieke of verdichte licht ). 1 Vuur met vele vlammen en vonken.
Nee, er wordt geen grens gepasseerd. Voor jullie misschien, maar niet voor God. Het Koninkrijk der Hemelen kan enkel " met geweld " genomen worden.
Dat betekent dat je niet naar buiten moet kijken en moet afwachten tot het zich aandient, maar juist dat je naar binnen moet kijken en het naar buiten moet laten komen. Maar ja, wie dit niet begrijpt of er geen moeite voor doet het te begrijpen, zal voorlopig bij de grensovergang blijven wachten. Een ander kan de oversteek niet voor je maken, hoe groot de aanmoediging ook is.
Jezus zegt het in de evangelien zo: " Volg mij ". Doe dat dan ook!