quote:
Ik denk het niet. Zelfs een buurvrouw van me die niet eens christelijk is zei laatst tegen me:
"wat mij op valt hé, sinds die Tsunamie is heel de natuur van slag."
Ik las ook al van de wetenschap die zich afvragen wat er in de ruimte gaande is, dat de natuur zo vreemd doet. Ieder jaar gebeuren er weer vreemde dingen.
De laatste maand valt me op dat er drie grote overstromingen zijn geweest:
"Groot Britannië, rusland en Japan"
En heel de Sahelgebied van Afrika kurk en kurk droog is en daardoor 18 miljoen mensen met een hongersnoodramp getroffen worden en nog niet zo veel weken terug is er nog een vulkaan de Etna uit gebarsten in Italie, tot twee maal toe. Gisteren was in het nieuws dat heel de VS ook al kurk en kurk droog is en de oogsten daar compleet aan het mislukken zijn. Ze verwachten dat daardoor de voedselprijzen enorm gaan stijgen de komende maanden in de wereld, wat nog even bij de crisis op komt. Men spreekt nu over een nieuwe aankomende voedselcrisis! Wat hebben we allemaal wel niet gehad??
Waren de oogsten in Afrika afgelopen jaar ook al niet mislukt en was Japan toen ook al niet getroffen door een overstroming? Waren er toen ook al niet overdreven veel bosbranden in Rusland en Zuid Europa? Vroor Oost Europa afgelopen winter niet haast dood met extreem barra lage temperaturen?
Waar we nu trouwens deze zomer al wel weer hele hoge temperaturen hebben gezien van tegen de 40 graden aan. Wat zo heerlijk voetballen was.
Viel er al niet voor de zoveelste keer sinds de jaren 90 sneeuw in Jeruzalem, terwijl dat normaal eens in de honderd jaar daar voor komt?
Het gaat maar door en het gaat maar door.
Dit jaar is trouwens Groenland ook best wel sneeuwvrij, al komt dat eens in de zo veel honderd jaar voor geloof ik. Als het volgend jaar weer zo is, dan is er daar ook iets officieel goed mis, zei men in het journaal.
We kunnen zeggen wat we willen, maar het is wel extreem.