Auteur Topic: Verschillen PKN (NH) en GKv?  (gelezen 21490 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verschillen PKN (NH) en GKv?
« Reactie #150 Gepost op: november 05, 2012, 12:02:21 pm »

quote:

Ozombi schreef op 21 oktober 2012 om 02:27:

Ik geloof overigens niet dat dit laatste in elke bijbel te vinden is, maar het is de twee-ledige symboliek van de slang, zoals die in Genesis ook geldt.

De slang bij het kruis is in de bijbel niet te vinden. Maar bedankt voor de uitleg van je overtuiging hier over.

ps. De overéénkomsten van het leven van Jezus met dat van andere personages in andere godsdiensten staat vast overigens. Ik geloof zelf dat dit te maken heeft met de al oude profetiën over de komende verlosser die onder de kinderen van Abaham en de nakomelingen daavan bekend zijn geweest. Ik geloof zelfs van oorsprong afstammend in de tijd van Henoch. Die profetiën zijn in de oude religies een rol gaan spelen. De hemelkoninging is in onze ogen de moeder van de hekserij. Ook in die kringen was dit bekend, net as de vrijmetselarij dat ook kent. Zo ging zij hiermee aan de haal, hoewel ze eigenlijk gewoon haar man vermoord had en rondom haar kind ging rond bazuinen dat hij de geest bezielde van haar man en dit goddelijke autoriteit toe kende.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2012, 12:12:01 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Verschillen PKN (NH) en GKv?
« Reactie #151 Gepost op: november 05, 2012, 03:41:59 pm »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 10:50:
@ Riemer,
Wat is er moeilijk dan volgens jou aan de insteek van van Harry K?
Daarbij is het niet mijn insteek maar die van Harry K.....
Totale spraakverwarring.....
Mail me maar als je wat wilt weten