Auteur Topic: Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus  (gelezen 5559 keer)

Darkon

  • Berichten: 66
  • Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Gepost op: februari 23, 2007, 07:18:14 pm »
Wie o wie kent dit boek.. en kan mij vertellen of het een aanrader is?
(heb het in het engels.. maar voordat ik eraan begin wil ik wel weten of het wat is. .misschien dat ik dan eerst het nederlandse lees, is wat eenvoudiger.. ;) )
We don't know what the future holds, but we know Who holds the future...

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2007, 12:21:05 am »
Ik ken het boek niet - alleen de titel - maar heb er een link over gevonden:
http://www.bemoediging.ne...we_het_betere_verbond.htm

Je krijgt zo een beetje een idee van zijn invalshoek bij de bespreking van de Hebreeenbrief (daar gaat het betreffende boek nl over)

En achterin een boekje van hem wat ik wel zelf, heb staat dit erover:

quote:


De schrijver maakt ons o.a. duidelijk dat het hoofddoel van de brief is, ons te laten zien hoe Jezus voor ons de weg tot het heiligdom heeft geopend en daar nu leeft voor ons opdat ook wij iedere dag voor Gods aangezicht kunnen wandelen.
Bijbeldocenten noemen dit een van de beste commentaren op de Hebreeenbrief.
Dit is een van de mooiste standaardwerken van Andrew Murray. Het is een voorrecht en een 'must' voor de christen dit buitengewoon belangrijke boek te bezitten.


Buiten dat de uitgever natuurlijk graag wil dat je dit boek koopt :P door dit positieve stukje, denk ik wel dat het een heel waardevol boek is om te hebben/te lezen.
 Je merkt dat Andrew Murray een levend geloof heeft als je iets van hem leest en dat spreekt mij persoonlijk iig altijd aan.

We zijn samen net begonnen op een bijbelstudiegroep met de Hebreeenbrief - ik word nu zelf ook wel nieuwsgierig naar het boek. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2007, 12:23:41 am »

quote:

Darkon schreef op 23 februari 2007 om 19:18:
Wie o wie kent dit boek.. en kan mij vertellen of het een aanrader is?
(heb het in het engels.. maar voordat ik eraan begin wil ik wel weten of het wat is. .misschien dat ik dan eerst het nederlandse lees, is wat eenvoudiger.. ;) )

Ik zou het niet meer in het engels hoeven te lezen als ik de vertaling heb.
Ik vind het zelf soms moeilijk om de essentie te pakken als je niet je eigen taal leest - naar dat laatste gaat dan ook mijn voorkeur uit.
Daarna nog een keer het engels lezen, voegt dat voor jou nog wat extra's toe?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Els

  • Berichten: 885
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2007, 12:00:28 pm »

quote:

Darkon schreef op 23 februari 2007 om 19:18:
Wie o wie kent dit boek.. en kan mij vertellen of het een aanrader is?
Darkon: ja, ik ken dat boek, tenminste.. 20 jaar geleden hebben we het aangeschaft en ik heb het toen ook gelezen. Al even geleden dus. Of het een aanrader is? Ik vind van wel, hoewel je er wel de tijd voor moet uittrekken. Je leest 'm niet gemakkelijk weg. Ik heb 'm door jouw vraag weer uit de boekenkast gehaald en denk erover er weer aan te beginnen. Dus bedankt :)

Darkon

  • Berichten: 66
  • Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2007, 08:34:25 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 24 februari 2007 om 00:23:

[...]

Ik zou het niet meer in het engels hoeven te lezen als ik de vertaling heb.
Ik vind het zelf soms moeilijk om de essentie te pakken als je niet je eigen taal leest - naar dat laatste gaat dan ook mijn voorkeur uit.
Daarna nog een keer het engels lezen, voegt dat voor jou nog wat extra's toe?



Ik ben zelf geëmigreerd naar de US enkele jaren geleden en kreeg dit boek van iemand hier. Nou gaat het lezen in het engels me wel goed af maar soms is het lezen in het Nederlands net iets 'ontspannender'.
Ik moet toegeven dat mijn eerste indruk van dit boek wel goed was, dwz dat het engels wel goed te begrijpen was, maar het boek leest niet als een normaal leesboek. Het is een studie van de Hebreeën en moet dan ook als zodanig gelezen worden.. dat vergt wat meer inspanning dan een normaal leesboek/boek dat een bepaald thema uitvoerig bespreekt.
Ik wilde gewoon graag weten of het een goed boek was; degene die het mij gaf zei dat het boek ook in het Nederlands verschenen was. Nou blijkt later dat Andrew Murray een Zuid-Afrikaan is, dus ik weet niet hoe ik dat "nederlands" dan moet opvatten (alhoewel Afrikaans wel dichtbij Nederlandse taal ligt).... ;)
Maw: Engels zal niet wat extra's toevoegen, maar ik wilde eens rondkijken of ik misschien dat boek in het Nederlands voor een prikkie kon krijgen (ebay ofzo).... (haha.. niet dus! ;) )
Maar ben wel blij met de input hier! Ik zal me er toch eens in gaan verdiepen (nadat ik een ander boek uit heb)... Iedereen (oke, twee personen maar) bedankt!
We don't know what the future holds, but we know Who holds the future...

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2007, 10:37:58 pm »
@Darkon,

Ik keek even voor de gein op marktplaats.nl en daar staat het op en je kunt bieden..... Ede Gelderland is de plaats waar iemand het aanbiedt. Dus wie weet voor een prikkie. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Darkon

  • Berichten: 66
  • Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2007, 11:22:27 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 27 februari 2007 om 22:37:
@Darkon,

Ik keek even voor de gein op marktplaats.nl en daar staat het op en je kunt bieden..... Ede Gelderland is de plaats waar iemand het aanbiedt. Dus wie weet voor een prikkie. :)
Geweldig! Ik heb ook even gekeken en het zijn 2 verse aanbiedingen. (twee dezelfde volgens mij....) Iig erg bedankt!
We don't know what the future holds, but we know Who holds the future...

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2007, 11:51:47 am »

quote:

Darkon schreef op 27 februari 2007 om 23:22:
[...]


Geweldig! Ik heb ook even gekeken en het zijn 2 verse aanbiedingen. (twee dezelfde volgens mij....) Iig erg bedankt!

1 euro is idd een prikkie :P
Ik had ook wel belangstelling...kan natuurlijk 2 euro gaan bieden....
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2007, 11:52:38 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Darkon

  • Berichten: 66
  • Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2007, 07:01:49 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 28 februari 2007 om 11:51:

[...]

1 euro is idd een prikkie :P
Ik had ook wel belangstelling...kan natuurlijk 2 euro gaan bieden....


haha.. ja, je kunt het altijd proberen natuurlijk!!  :)
Ik weet niet hoeveel 'ie er eigenlijk voor wil.. het is gebruikt, onderstreept e.d....
We don't know what the future holds, but we know Who holds the future...

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2007, 11:33:39 pm »

quote:

Darkon schreef op 28 februari 2007 om 19:01:
[...]


haha.. ja, je kunt het altijd proberen natuurlijk!!  :)
Ik weet niet hoeveel 'ie er eigenlijk voor wil.. het is gebruikt, onderstreept e.d....
offtopic:Iemand anders heeft al vijf euro geboden op dat andere boek (waarvan ik denk dat het idd dezelfde is)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

AlbertS

  • Berichten: 24
  • Want het Woord Gods is levend
    • Bekijk profiel
Andrew Murray - Het Allerheiligste of ziende op Jezus
« Reactie #10 Gepost op: maart 12, 2012, 05:38:55 pm »
@ Darkon, Precilla en Aquila e.a.:
Daar dit zéér goede boek is uitverkocht en blijkbaar niet meer herdrukt wordt, ben ik dit aan het uittypen. Momenteel ben ik bij hfdst. 105 van de 130. Indien gewenst kan ik dit via de mail toezenden of u kunt kijken op "Skydrive" of zoiets maar daar weet ik niets van af. Het staat er wel op... Zélf ben ik nu (wederom!) met een broeder bezig dit door te lezen hetgeen dus ook via de (vaste-lijn) telefoon gebeurt is. Beiden hebben hier veel, véél zegen en inzicht uit ontvangen...
Een échte aanrader voor diepgaander inzicht in de Hebreeën-brief!
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2012, 05:49:09 pm door AlbertS »
Hebr.4:12-13