quote:
Het gaat om de islam gaitema, die komt uit de woestijn.
quote:
Dat was letterlijk gebeurd natuurlijk. Jezus beleefde geen visioen daar.
Ben ik met je eens, maar waarom hier wel geloven dat de bijbel letterlijk spreekt over een woestijn en elders niet?
Net zo als de opstanding, die van Jezus geloven de christenen, maar profetie over de massale opstanding van heel het volk Israël uit Ezechiel 37 weer niet?
Waarom toch dat met 2 maten meten?
quote:
Ik zie de islam niet voorkomen in de bijbel.
Het wordt alleen niet bij naam genoemd inderdaad.
Maar de drie-eenheid ook niet en daarain geloof je toch ook?
Psalm 83
5 Kom, zeiden zij, laten wij hen uitroeien, zodat zij geen volk meer zijn
en aan de naam van Israël niet meer gedacht wordt.--> Lijkt dat niet op wat de islam wil? Iran, Gaza, Libanon, etc?
2 Tessalonicenzen 2
4 de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.--> Wie verheft zich boven JHWH, de G'd van israel, onze vader G'd?
Juist, afgod allah.
Denk aan: allah akbar, betekent allah is groter dan G'd.
Denk aan: Er is geen G'd, maar allah en zijn profeet is mohammed.
G'd, JHWH wordt hier ontkend.
En wat doet allah? Deze allah laat zich ook aanbidden op de plek van de Joodse Tempel in zijn gouden koepel-moskee.
quote:
Ik geloof in de dubbele laag, maar dat blijkt de gereformeerde leer zelfs ook te geloven. Dat openbaring gaat over het verleden, het heden en de toekomst.
zij geloven ook dat de anti-christ komt.
De uitleg uit openbaring dat je babilon moet verlaten en opweg moet gaan naar Jeruzalem en dat babilon gevallen is met haar economische wereldhandel, heb ik van een PKN-dominee.
Om te kunnen ontkennen wat nog komen gaat en dat af te doen als al gebeurd?
quote:
Het denken van de mensen zijn verward. Waarom buigt de wereld wel om eerdere oorlogen binnen Europa en Israël, maar niet over die in centraal Afrika?
Vergeet niet dat er in Afrika grote rijkdommen in de grond zitten.
quote:
Het geld speelt altijd mee. Daarom werd Koewijt ook verdedigd. Evenzo Libië. Het is deels uit sociale motieven, maar ook uit economische motieven.
Absoluut, oorlog voeren kost ook gruwelijk veel geld.
quote:
Ik zie niet waarom het om olie gaat in de bijbel en ook niet waarom het over de Islam enkel zou gaan. Het is te beperkt. De Islam en de olie is slechts het topje van de ijsberg.
Ezechiël 36
7 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ík heb gezworen:Voorwaar, de heidenvolken die rondom u zijn, zullen zelf hun schande dragen!--> Niet de heiden-volken van de hele wereld, maar heidenen-volken rondom u
--> Kijk verder naar de vele profetieën waar juist de islamitische en Arabische landen en volken worden genoemd om door G'd vernietigd te worden als Jezus het volk Israël uit de grote verdrukking redt. Jezus ging als een Lam maar zal wederkeren als een Leeuw, de Leeuw van Juda.
quote:
Ze zullen wel net onder de grootsten bungelen. Waarom zouden ze er over liegen?
Je bent erg goedgelovig gaitema. Het is media, welke per definitie niet te vertrouwen is. De olie Sjeiks willen niet openbaar maken (en hoeven dat ook niet) hoeveel geld ze hebben en hoe rijk ze zijn.
quote:
Ze zullen vast niet opzettelijk liegen

De media liegt nagenoeg altijd gaitema.
quote:
Al geloof ik niet de autoloze zondagen enzo slecht bedoeld waren. Ik ben niet zo'n complotdenker.
Je pakt het niet.
Ik wilde ermee aantonen dat men het het decennia terug ook al dacht dat de olie op zou zijn binnen afzienbare tijd. Als bewijs gaf ik de autoloze zondagen, verder niet.
quote:
Kan maar zo. Het kan ook een reden zijn voor zo'n laatste oorlog. Ik kan niet vooruit kijken. Het blijven redenaties.
Eens, Christus zei dat niemand (zelf Hij niet), het tijdstip wist, dan de vader alleen.
Maar ook dat we de tekenen der tijd goed moeten toetsen aan de profetieën. De seculier zal niets zien, maar de christen zou juist de tekenen moeten kunnen herkennen.
quote:
Dat ben ik met je eens, maar ik kan niet alles doorgronden. Ik zie vooral de hoer van Babilon voor me staan en herken haar werken. Ik zie haar steeds beter. Ik herken haar als de tijdgeest in deze tijd.
Kijk verder dan het geld alleen gaitema, het gebeurt onder jou en mijn neus.
quote:
Wat moeten we dan drinken als we blut zijn?! Laten we hopen van niet.
Daar zullen ze wel wat op vinden, ieder mens de eerste 2liter / dag per persoon goedkoop en de rest duurder?
quote:
Dat lijkt me eerder een oorlog tussen het westen en het oosten, zoals sommige joodse Rabijnen profeteren. Maar hoe, waarom en wanneer, I don't know. Maar weet je wie ik ook niet vertrouw? De grootmachten uit het uiterste Oosten: China, Rusland, India en Noord Korea.
Staan die namen in de profetieën vermeld gaitema?
Nee, daar staan louter Arabische en islamitische landen vermeld.
Of denk je dat G'd die landen nog niet kende?
quote:
Maar ook als de hemelkoningin in Egypte en als de popsterren op het pudium met de anti-christelijke uitspraken.
Haal jij misschien goddeloosheid en anti-god door elkaar? Dat zijn niet dezelfde dingen.
Anti stata voor tegen, precies het tegenovergestelde.
Anti staat niet voor ontkenning.
quote:
Dat geloof ik wel. Maar ze doen het niet alleen. Satan bezit alles in de wereld. De valse New Age messiassen uit het verre Oosten bijvoorbeeld kennen we ook. Zij hebben Europa zelfs grotendeels bekeerd. Kerken lichtzinnig gemaakt. Katholieken progressief gemaakt. Het ietsisme is er nog eens bij gekomen.
Op weg naar de ene grote valse kerk en wereld religie dmv oecumene kerken.
quote:
Het is het één en het ander. De zeven koppen van het beest staat voor de zeven heuvels waarop Rome gebouwd is. De tien kronen zijn meen ik tien regeringen.
Dit is een heel oude theorie uit de jaren 70. Toen die tijd was de islam nog relatief mak. Maar de bijbel spreekt niet over heuvelen, maar over bergen. En weet je welke stad tussen 7 bergen ligt? Mekka !
De bekeerde islamitische terrorist
walid shoebat vertelt er over op internet.
quote:
De evangelischen denken vaak dat het enkel over de toekomst gaat.
Zou G'd ons een boek-deel geven om de waarschuwen voor het einde der tijden om vervolgens dat alles over de hele tijdsperiode te verspreiden? Dat lijkt me te sterk.
quote:
Openbaring gaat over toen, nu en later. Ieder mens zal de strijd kennen die Openbaring laat zien.
Nu maak je het nog geestelijk ook? Ook zo een uitleg dat Openbaringen over onze geestelijke strijd zou gaan?
quote:
Niet enkel het midden oosten, maar "ook" het midden oosten. Kijk maar eens naar de Russen. Die schoppen feitelijk nog alle joden zo na, dat ze massaal naar Israël trekken. In Polen zie je dat ook sterk.
Zoals geprofeteerd door G'd, toch? Hij heeft gezegd dat Hij Zijn Uitverkoren volk zal verspreiden tot alle uithoeken van de wereld, maar ook om ze uiteindelijk weer terug te halen naar het Beloofde land.
Jeremia 16
14 Daarom, zie, er komen dagen, spreekt de HEERE, dat er niet meer gezegd zal worden: Zo waar de HEERE leeft, Die de Israëlieten uit het land Egypte geleid heeft,
15 maar: Zo waar de HEERE leeft, Die de Israëlieten uit het land in het noorden en uit al de landen waarheen Hij hen verdreven had, geleid heeft. Ik zal hen terugbrengen in hun land, dat Ik hun vaderen gegeven heb.quote:
Er gaan nog veel meer machten gebruikt worden. De duivel bezit de hele wereld. hij heeft vele troefkaarten. New Age broeder, New Age.
Hietler liet het al zien: "één nieuwe godsdienst, één messias, één volk."
Niet new age, dat is een lachertje vergeleken bij de islam.
Een leider allah, islam, met een valse profeet die zich als Jezus voordoet, beter bekend dan de islamitische Mahdi. De mahdi van de islam is als je het leest exact degene die christenen zouden herkennen als de anti-christ. Een volk, de islam.
Kijk eens hoe de islamieten zich verspreiden over de hele wereld gaitema.
In vergelijking met vroegere machtige rijen is geen een zo snel gegroeid en zo groot geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=IbC5CxzhvtA&feature=relatedKijk eens naar de uitleg over het vermeende nummer 666.
http://www.youtube.com/watch?v=o5Hku5GQJfs&feature=relatedquote:
Die Psalm vind ik wel goed. Je kan wel eens gelijk hebben. Dan gaat het dus over de echte joden en de volgelingen van Jezus.
Inderdaad.
quote:
Israël is wel een stuk rijker dan Palestina, al kent het ook armoede.
israel is het Beloofde land dat G'd aan de Joden gegeven heeft en die Hij zegent.
Gaza is gestolen door de islamieten van de joden en hebben niet de zegen van G'd.
Joden werken allemaal hard om het land op te bouwen.
De palestijnen maken alleen maar alles kapot en houden hun hand op voor hulp geld.
De Islam haat natuurlijk de joden en de christenen, dat ontken ik ook niet.
Trouwens, tot een zekere hoogte. Het blijkt in de praktijk dat christenen doorgaans een grote afkeer van de Islam hebben en moslims juist een stuk minder van de christenen. [/quote]
Laat je niets wijsmaken gaitenma, zolang ze niet voldoende macht hebben zullen ze vrede roepen en zeggen dat islam vrede betekent. Maar zo snel ze de macht hebben zullen ze de koran gaan naleven en zullen de revoluties uit het midden oosten nu, om de islam aan de macht te krijgen, hier ook gaan plaatsvinden
quote:
De joden ligt geloof ik wel gevoeliger. Dat heeft vooral met Palestina te maken.
Nee, dat is een opdracht in de koran.
Joden worden er zwijnen in genoemd en wij christenen honden.
Soera 5:59-6059. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
60. 0. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."quote:
Ik ontken dat ook niet.
Gelukkig