Auteur Topic: Bidden en preken over Israël  (gelezen 60235 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Bidden en preken over Israël
« Reactie #1410 Gepost op: januari 26, 2013, 07:47:19 pm »
Wat mij betreft heb ik de informatie die ik zocht.
Bedankt :)
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2013, 07:48:12 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

HarryK

• Bekijk profiel
« Reactie #1411 Gepost op: januari 26, 2013, 08:04:03 pm »

quote:

learsi schreef op 26 januari 2013 om 16:41:
[...]
Zie Jesaja 22
21 Ik zal hem bekleden met uw gewaad,
hem uw gordel ombinden,
en uw heerschappij zal Ik in zijn hand leggen.
Hij zal als een vader zijn voor de inwoners van Jeruzalem
en voor het huis van Juda.
2 En Ik zal de sleutel van het huis van David op zijn schouder leggen.
Als hij opendoet, zal niemand sluiten.
Als hij sluit, zal niemand opendoen.

Hier worden Jeruzalem, huis van Juda en huis van David door elkaar gebruikt. Allemaal benamingen voor het huis van Israël.
Het huis van David is nog eerder het deel zonder het huis van Juda.

Nee hoor, ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het allemaal benamingen voor heel Israël zijn.
Jesaja profeteert hier tegen/voor het twee stammenrijk.
Dat begint al in Jesaja 1: "Het visioen van Jesaja, de zoon van Amoz, dat hij gezien heeft over Juda en Jeruzalem, in de dagen van Uzzia, Jotham, Achaz en Hizkia, koningen van Juda."
De uitdrukking "Juda en Jeruzalem" gaat niet over heel Israël, hooguit over het 2-stammenrijk.

Sinds de tijd na Salomo was er een breuk tussen "het huis van David" en Israël (zie bijv. 1 Koningen 12:19). Er was sinds die tijd zelfs af en toe oorlog tussen de twee delen van Israël (zie bijv. 1 Koningen 15:16).

quote:

Lucas 1
68 Geprezen zij de Heere, de God van Israël, want Hij heeft naar Zijn volk omgezien en er verlossing voor tot stand gebracht.
69 En Hij heeft een hoorn van zaligheid voor ons opgericht in het huis van David, Zijn knecht,
Hier staat in wat duidelijker Nederlands:
God heeft naar Zijn volk omgezien en er verlossing voor tot stand gebracht.
EN dat heeft Hij gedaan door Christus ("de hoorn van zaligheid") te laten komen, afstammend uit het huis van David.

Hier staat niet:
God heeft naar Zijn volk omgezien en er verlossing voor tot stand gebracht.
Anders gezegd: Hij heeft Christus laten komen voor het huis van David.

quote:

Ezechiel 37
25 Zij zullen wonen in het land dat Ik aan Mijn knecht, aan Jakob, gegeven heb, waarin uw vaderen gewoond hebben. Zij zullen daarin wonen, zij met hun kinderen en hun kleinkinderen, tot in eeuwigheid, en Mijn Knecht David zal tot in eeuwigheid hun Vorst zijn.
--> Hier spreekt G-d in 1 vers over de knecht Jacob en de knecht David.

Het hele gedeelte gaat dan wel over een profetie over het samenvoegen van Juda en Israël, maar in dit specifieke voorbeeld gaat het bij Jakob toch echt over de persoon Jacob, en ook bij "mijn knecht" David wordt niet gedacht aan "het huis" van David, maar gezien de schrijfwijze (in deze en omringende verzen) gaat het hier over Christus. Maar dit laatste weet ik niet zeker.

quote:

Jesaja 44
1 Maar hoor nu Mijn knecht Jakob, en Israël, dien Ik verkoren heb!
2 Zo zegt de HEERE, uw Maker, en uw Formeerder van den buik af, Die u helpt: Vrees niet, o Jakob, Mijn knecht, en gij, Jeschurun, dien Ik uitverkoren heb!
--> Ook hier weer knecht Jacob en Israël door elkaar. Het wordt allemaal dor elkaar gebruikt om het huis Israël mee aan te duiden.

Jacob is de stamvader van Israël, en is genaamd Israël. Dat weet ik ook wel.
Het ging niet om Jakob, het ging om teksten over "het huis van Juda".

quote:

Jeremia 21
11 Over het koningshuis van Juda.
Hoor het woord van de HEERE,
12 huis van David. Zo zegt de HEERE:
Verschaf 's morgens recht, .........
--> Weer door elkaar heen gebruikt, Juda en David.
Twee keer een term gebruiken die niet heel Israël aanduidt, maar hooguit het twee-stammenrijk, betekent niet dat het dan toch om heel Israël gaat.

Afsluitend concludeer ik dat deze teksten niet overtuigen.
Integendeel.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1412 Gepost op: januari 27, 2013, 11:07:09 am »
Hallo,

Iearsi schreef:

Omdat veel kerkleer de Opname en de Wederkomst, die 2 verschillende zaken zijn, onterecht bij elkaar voegen. Er is de Opname van ware christenen in de lucht en in de wolken inderdaad.

quote:

Maar er is ook erna een wederkomst van Jezus Christus naar Israël als de beloofde Messias die Israël al zo lang verwacht, waar Jezus Zijn volk Israël uit de grote verdrukking gaat bevrijden en alle nog niet vervulde profetieën uit OT en NT zal vervullen. Waaronder Ezechiel 37 en Zacharia 12 en vele anderen, waarin G-d beloofd Israël te zullen reinigen en aan hun ongerechtigheden niet meer te denken.

Je redernatie t.a.v. de 1e én 2e wederkomst klopt niet!
Je spreekt bij de 1e komst over 'Ware Christenen', neen Jezus spreekt over een Geestelijk volk, hét ware Israël, dat Hem tegemoet gaat. dat zijn ALLE OVERBLIJFSELEN, die vanaf de Schepping zijn ontstaan.
Immers ook de 1e Christengemeente, die uit het volk Israël na de 490 afgesneden jaren (Daniël) was een OVERBLIJFSEL.

Eerst zit je zelf een scheiding aan te brengen, tussen Joden en Christenen, dan spreek je weer eens over twee volkeren Iearsi, terwijl Jezus en ook Messiaanse Joden (veeal dan) zélf Efeziërs 2 aanhalen opm duidelijk aan te tonen, dat de scheidsmuur tussen de Jood en de Griek is weggeghaald, door Jezus.
En aangezien onze Heiland een Nazoreër is, zijn dus al zijn volgelingen (Geestelijk-) Joden! Net zoals alle spelers van Ajax, Ajaxieden zijn, ook al hebben ze zélf een andere eigen naam. Maar ze zijn één onder de naam en vlag van Ajax.
Eén in (Ajax-) geest! Snap je het?

Waarom zijn  dan Geestelijk Joden en zijn al die mensen, uit: alle volk, taal, stam en natie dan (Geestelijke-) Joden, omdat ze Verandered zijn door de werking van (dezelfde-) Heilige Geest, zoals ook Jezus is veranderd door de Heilige Geest!
Jezus zegt toch zelf dat alleen zij die een besneden hart hebben ware Joden zijn!

Hier een Joodse studie daarover:

Besnijdenis ook voor niet-joden?

quote:

En nu gaan we kijken naar de andere groep. In Handelingen 15:1-6 komen wij de stelling voor het eerst tegen, dat de gelovigen uit de volken besneden zouden moeten worden: “En sommigen, uit Judea gekomen, leerden de broeders: Indien gij u niet besnijden laat naar het gebruik van Moshe [Mozes], kunt gij niet behouden worden. En toen er van de zijde van Sha’ul [Paulus] en Bar-Naba [Barnabas] geen gering verzet en tegenspraak tegen hen ontstond, droegen zij Sha’ul en Bar-Naba en nog enigen van hen op zich tot de Sh’lichim [apostelen] en Z’qenim [oudsten] te Jeruzalem te begeven naar aanleiding van dit geschil. Zij reisden dan, nadat hun door de gemeenten uitgeleide gedaan was, door Fenicie en Samaria, en bereidden met hun verhaal van de bekering der heidenen al de broeders grote blijdschap. En te Jeruzalem aangekomen, werden zij door de gemeente, de Sh’lichim [apostelen] en Z’qenim [oudsten] ontvangen en vermeldden al wat G’d met hen gedaan had. Maar er stonden uit de partij der P’rushim [Farizeeën] enigen op, die gelovig geworden waren, en zeiden, dat men hen moest besnijden en gebieden de Tora van Moshe [Mozes] te houden. En de apostelen en de oudsten vergaderden om deze aangelegenheid te overwegen.” Uit Galaten 2:2-3 blijkt heel duidelijk welk besluit de apostelen in deze vergadering genomen hebben, namelijk dat de gelovigen uit de volken niet besneden hoeven te worden, want Sha’ul [Paulus] schrijft hierover: “Zelfs Titus, die bij mij was, werd, ofschoon hij een Griek was, toch niet gedwongen zich te laten besnijden, en dat met het oog op de binnengedrongen valse broeders, lieden, die waren binnengeslopen, om onze vrijheid, die wij in de Mashiach Yeshua hebben, te bespieden en zo ons tot slavernij te brengen.” Echter ten aanzien van het houden van de Tora, naast de besnijdenis de tweede eis van deze P’rushim [Farizeeën], ging de vergadering akkoord met het voorstel van de voorzitter Ya’aqov [Jacobus], die het woord nam en na het citeren van een profetie over de toetreding van niet-joden zei: “Daarom ben ik van oordeel, dat men hen, die zich uit de heidenen tot G’d bekeren, niet verder moet lastig vallen, maar hun aanschrijven, dat zij zich hebben te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van hoererij, van het verstikte en van bloed. Immers Moshe [Mozes] heeft van oudsher in iedere stad, die hem prediken, daar hij elke Shabat in de synagogen wordt voorgelezen.” (tvlipm Mif’alot [Handelingen] 15:19-21).

Met andere woorden: de gelovigen uit de volken moesten alvast beginnen met het houden van de vier in vers 20 genoemde geboden en de rest van de Tora konden zij dan volgens vers 21 geleidelijk aan leren als ze elke Shabat naar de synagoge gaan, waar deze wordt voorgelezen. Helaas werd deze tekst naar mijns inziens door beide groepen verkeerd geïnterpreteerd.

Met het extra benadrukken van vers 19 en het negeren van vers 21 werd dit Schriftgedeelte eeuwenlang door christenen aangehaald om daarmee te “bewijzen” dat de Tora voor de kerk niet meer van toepassing zou zijn.

Toch omgekeerd gaan hun Joodse tegenhangers volgens mij eveneens de fout in door de besnijdenis van niet-joden te zien als een integraal onderdeel van de Tora en vers 21 daarop toe te passen. In vers 1 echter werden de beide eisen van de P’rushim [Farizeeën], namelijk dat de heidenen besneden moesten worden en dat ze de Tora moesten houden, apart genoemd en ook apart beoordeeld. Het besluit dat de vergadering genomen heeft ten aanzien van deze beide zaken heeft Sha’ul [Paulus] later opgenomen in zijn brieven aan de gelovigen in Korinthe en in Rome: “Is iemand als besnedene geroepen, hij late het niet verhelpen; is iemand als onbesnedene geroepen, hij late zich niet besnijden. Want besneden zijn betekent niets, en onbesneden zijn betekent niets, maar wel het houden van G’ds geboden.” (1 Korinthiërs 7:17-19). “Want besneden te zijn heeft wel betekenis, indien gij de Tora volbrengt, maar indien gij een overtreder van de Tora zijt, is uw besnijdenis tot onbesnedenheid geworden. Zal dan, indien de onbesnedene de eisen der Tora in acht neemt, zijn onbesnedenheid niet voor besnijdenis gelden? Dan zal de van nature onbesnedene, doordat hij de Tora volbrengt, u oordelen die, hoewel in het bezit van letter en besnijdenis, een overtreder van de Tora zijt. Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter.

Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van G’d. Wat is dan het voorrecht van de Jood, of wat is het nut van de besnijdenis? Velerlei in elk opzicht. In de eerste plaats toch dit, dat hun de woorden G’ds zijn toevertrouwd.” (Romeinen 2:25-29 en 3:1). De vergadering der apostelen heeft dus besloten dat de gelovigen uit de volken niet besneden hoefden te worden, maar dat ze zich wel moesten houden aan de geboden en inzettingen van de Tora. En uit bovenstaande tekst blijkt dat als ze dat doen, dus als de onbesnedenen de eisen der Tora in acht nemen, hun onbesnedenheid voor besnijdenis zal gelden.

Inzetting van de besnijdenis

Tot nu toe hebben we heel wat gelezen over wat mensen over de besnijdenis te zeggen hebben. Laten we nu even gaan kijken wat Adonai daar zelf over te zeggen heeft: “Voorts zeide G’d tot Av’raham: En wat u aangaat, gij zult Mijn verbond houden, gij en uw nageslacht, in hun geslachten.

Dit is Mijn verbond, dat gij zult houden tussen Mij en u en uw nageslacht: dat bij u al wat mannelijk is besneden worde; gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u. Wie acht dagen oud is, zal bij u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: zowel wie in uw huis geboren is, als wie van enige vreemdeling voor geld is gekocht, doch niet van uw nageslacht is. Wie in uw huis geboren is en wie door u voor geld gekocht is, moet voorzeker besneden worden; zo zal Mijn verbond in uw vlees zijn tot een eeuwig verbond. En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft Mijn verbond verbroken. - Daarop nam Av’raham zijn zoon Yish’ma’el [Ismaël] en allen die in zijn huis geboren waren, ook allen die door hem voor geld gekocht waren, al wat mannelijk was onder Av’raham’s huisgenoten, en hij besneed het vlees van hun voorhuid op diezelfde dag, zoals G’d tot hem gesproken had. En Av’raham was negenennegentig jaar oud, toen hij het vlees van zijn voorhuid liet besnijden. En zijn zoon Yish’ma’el was dertien jaar oud, toen hij het vlees van zijn voorhuid liet besnijden. Op diezelfde dag werden Av’raham en zijn zoon Yish’ma’el besneden. En al zijn huisgenoten, zowel die in zijn huis geboren, als die van een vreemdeling voor geld gekocht waren, werden met hem besneden.” (ty>arb B’reshit [Genesis] 17:9-14 en 23-27). De besnijdenis is het teken van het verbond dat de Eeuwige met Av’raham gesloten heeft en daarom in Handelingen 7:8 ook het verbond der besnijdenis genoemd wordt. In het commentaar van Henry staat dat volgens sommigen het bloed der mannen bij de besnijdenis vergoten wordt met het oog op het bloed van de Verlosser omdat de erfzonde niet alleen geestelijk maar ook langs de natuurlijke weg wordt voortgeplant, en met het oog op het beloofde Zaad, die uit Av’raham’s lenden voort moest komen. Daar de Messias zich nog niet voor ons had geofferd, heeft G’d volgens deze uitleggers gewild dat de mens in verbond met Hem zou komen door het opofferen van een verborgen deel van zijn eigen lichaam. De inzetting moest volbracht worden aan kinderen als zij acht dagen oud waren en niet eerder, opdat zij al kracht genoeg verkregen zouden hebben om er de pijn van te verdragen, en er tenminste reeds een Shabat over hen heen zou gegaan zijn. De besnijdenis had zo vroeg plaats om zo spoedig mogelijk te bezegelen, dat het kind door natuurlijke afkomst bij het volk van G’d hoorde, maar niet vóór de 8e dag, omdat de tweede week gold als het moment waarop het nieuwe wezen tot een zelfstandig bestaan kwam, onafhankelijk van de moeder. Om deze reden mochten ook jonge dieren pas na de 8e dag geofferd worden (Ex. 22:30 en Lev. 22:27). Het g’dsdienstig waarnemen van deze inzetting wordt in vers 14 geëist onder bedreiging van zware straf voor het nalaten er van, want het minachten der besnijdenis is een minachten van het verbond; en dat is zeer gevaarlijk, zoals we in tvm> Sh’mot [Exodus] 4:24-25 kunnen lezen in het geval van Moshe. Voor de natuurlijke nakomelingen van Av’raham is het nog steeds van toepassing dat de Eeuwige hen zal afsnijden van hun volk indien zij het vlees van hun voorhuid niet besnijden, en daarom is het gevaarlijk om lichtvaardig of onachtzaam te zijn omtrent g’ddelijke inzettingen. Maar hoe zit het dan met de gelovigen uit de volken, de geestelijke nakomelingen van Av’raham? Hierover schrijft Sha’ul [Paulus] het volgende: “Stellen wij dan door het geloof de Tora buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de Tora!!! Wat zullen wij dan zeggen, dat Av’raham, onze voorvader naar het vlees, verkregen heeft? Want indien Av’raham uit werken gerechtvaardigd is, dan heeft hij roem, maar niet bij G’d. Want wat zegt het schriftwoord? Av’raham geloofde G’d en het werd hem tot gerechtigheid gerekend. Nu wordt hem die werkt, het loon niet toegerekend uit genade, maar krachtens verplichting. Hem echter, die niet werkt, maar zijn geloof vestigt op Hem, die de g’ddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid, gelijk ook David de mens zalig spreekt, aan wie G’d gerechtigheid toerekent zonder werken: Zalig zij, wier ongerechtigheden vergeven en wier zonden bedekt zijn. Zalig de man, wiens zonde de Eeuwige geenszins zal toerekenen. Geldt deze zaligspreking dan de besnedene of ook de onbesnedene? Wij zeggen immers: Het geloof werd Av’raham tot gerechtigheid gerekend. Hoe werd het hem dan toegerekend? Was hij toen besneden of onbesneden? Niet besneden, maar onbesneden! En het teken der besnijdenis ontving hij als het zegel der gerechtigheid van dat geloof, dat hij in zijn onbesneden staat bezat. Zo kon hij een vader zijn van alle onbesneden gelovigen, opdat hun de gerechtigheid zou worden toegerekend, en een vader van de besnedenen, voor hen namelijk, die niet alleen uit de besnijdenis zijn, maar die ook treden in het voetspoor van het geloof, dat onze vader Av’raham in zijn onbesneden staat bezat. Want niet door de Tora had Av’raham of zijn nageslacht de belofte, dat hij een erfgenaam der wereld zou zijn, maar door gerechtigheid des geloofs. Want indien zij, die het van de Tora verwachten, erfgenamen zijn, dan is het geloof zonder inhoud en de belofte zonder gevolg.” (Romeinen 3:31 en 4:1-14). Met het oog op de Farizeeën die in Handelingen 15 de besnijdenis van de gelovigen uit de volken eisten, schreef Sha’ul in de Galatenbrief: " Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft de Mashiach ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen. Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal de Mashiach u geen nut doen. Nogmaals betuig ik aan een ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele Tora na te komen. Gij zijt los van de Mashiach, als gij door de Tora gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij!" (Galaten 5:2-4).

Wij mogen niet veronderstellen, dat Sha’ul hier bedoelt dat niemand die besneden is, enig nut van de Mashiach kan hebben; want al de heiligen uit de TeNaCH alsook alle messiasbelijdende Joden inclusief hemzelf waren besneden en hij zelf had toegestemd in de besnijdenis van Timotheus. Sha’ul heeft het hier niet over Joden, maar hij spreekt hier over de besnijdenis van gelovigen uit de volken in de zin, waarin de geïnfiltreerde orthodoxe Joden hun deze wilden opleggen doordat ze de niet-joden wilden wijsmaken dat ze niet behouden zouden worden als zij zich niet lieten besnijden. Sha’ul noemde daarom deze orthodoxe dwaalleraars in hoofdstuk 2:3 “binnengedrongen valse broeders, lieden die waren binnengeslopen om onze vrijheid, die wij in de Mashiach Yeshua hebben, te bespieden en zo ons tot slavernij te brengen.” Vandaar zijn felle reactie in vers 1 van hoofdstuk 5: “Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft de Mashiach ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen!”

Eeuwenlang hebben christenen deze tekst op de Tora betrokken om daarmee aan te tonen dat we vrij zijn van de wet. Maar Sha’ul bedoelde hier met het slavenjuk niet de Tora, maar de besnijdenis van niet-joden omdat onder het oude verbond met name de niet-joodse slaven op gedwongen basis werden besneden, want alleen al in Genesis 19:9-14 werd er tot vier keer aan toe nadrukkelijk vermeld dat de vreemdelingen die voor geld zijn gekocht, besneden moesten worden. Slaven werden voor geld gekocht, geen vrije mensen! Deze slaven hadden geen keuze en kunnen daarom op geen enkele wijze met de gelovigen uit de volken geassocieerd worden die uit vrije wil voor Yeshua gekozen hebben. Deze vreemdelingen waarover in TeNaCH gesproken wordt waren niet besneden omdat ze zich door bekering bij de Israëlieten aansloten, maar omdat ze voor geld gekocht waren. Voor deze niet-joodse slaven was derhalve de gedwongen besnijdenis daadwerkelijk een slavenjuk, en daar doelde Sha’ul op toen hij in vers 1 van Galaten 5 schreef, dat de gelovigen uit de volken zich niet wederom een slavenjuk moeten laten opleggen door zich te laten besnijden. Zij zijn als vrije mensen toegetreden tot het verbondsvolk want het nieuwtestamentisch geloof is gebaseerd op basis van een vrije keuze door bekering en niet door dwang. Indien zij zich echter door deze P’rushim [Farizeeën] laten dwingen om zich aan de besnijdenis te onderwerpen verklaart Sha’ul dat Yeshua hun geen nut kan doen omdat zij daardoor afstand doen van de enige weg die Adonai geopend had. Zij onderwerpen zich aan rabbijnse inzettingen en doen in feite rvyg Giyur [toetreding tot het Jodendom] terwijl de Bijbel heel duidelijk naar voren brengt dat een heiden geen Jood hoeft te worden. Ook in deze huidige tijd infiltreren orthodoxe Joden in messiaanse groepen en gemeenten om deze van binnenuit te besmetten met allerlei rabbijnse tradities en rituelen die vaak rechtstreeks afkomstig zijn uit de Kaballa en messiaanse gelovigen proberen over te halen naar orthodoxie en wetticisme. Wat Sha’ul dus hier in de Galatenbrief evenals in zijn brief aan de Romeinen wil duidelijk maken is dit: wij kunnen de behoudenis niet verdienen door het naleven van de Tora. Maar als wij door het offer van Yeshua uit genade de behoudenis ontvangen, onverdiend, dan houden wij G'ds geboden maar al te graag, uit dankbaarheid! De Tora is dus beslist niet afgeschaft, maar zij is ook geen middel om de behoudenis te bewerken. Voor een gelovige uit de volken is dus alleen de besnijdenis des harten van toepassing, niet de lichamelijke besnijdenis.

Laat hij zich echter wel besnijden, dan geeft hij daarmee aan dat hij zijn behoudenis verwacht uit de werken der Tora en daarmee plaatst hij zichzelf buiten de genade. De gelovigen uit de heidenen zijn als het ware “geestelijke immigranten” en dienen zich wel aan de bestaande wetten te houden zoals ook in elk land van nieuwe immigranten wordt verwacht en zoals de Eeuwige heeft opgedragen!

In tegenstelling tot het oude Verbond hoeven zij onder het Nieuwe Verbond echter niet genaturaliseerd worden tot staatsburgers van het immigratieland. Ze mogen gewoon hun eigen nationaliteit behouden, maar krijgen wel een permanente verblijfsvergunning, een vergunning tot vestiging. Ze hoeven geen Joden te worden en zich niet laten besnijden, wat onder het Oude Verbond eerst wel het geval was. Zij integreren met behoud van de eigen identiteit. Zij worden dus geen Israëlische staatsburgers, maar krijgen volgens de Efezenbrief wel de burgerrechten van Israël, de gemeente van Adonai.

Eerste gemeente bestond uit besnedenen en onbesnedenen

Naar aanleiding van de grote verwarring die er momenteel binnen de messiaanse beweging heerst ten aanzien van de besnijdenis heb ik zowel TeNaCH [het z.g. Oude Testament] alsook B’rit haChadasha [het Nieuwe Testament] opnieuw nauwkeurig onderzocht en het resultaat van dit intensieve researchwerk is deze bijbelstudie. Voor alle duidelijkheid wil ik nadrukkelijk vermelden dat ik zelf reeds als baby besneden ben.

Ik ben dus vanzelfsprekend van mening dat een Jood sowieso besneden hoort te zijn omdat hij tot het natuurlijke nageslacht van Av’raham behoort. Ik ga zelfs zo ver dat naar mijns inziens ook degenen besneden dienen te worden die Joodse voorouders hebben van vele generaties terug, want ook zij behoren tot het natuurlijk nageslacht. Dus nogmaals, ik ben beslist geen tegenstander van de besnijdenis, want het is een altoosdurende inzetting voor het nageslacht van Av’raham zowel via de tak van Yish’ma’el (de Arabieren) alsook via de tak van Yitz’chaq (de Joden), maar voor de gelovigen uit de volken ligt dit volgens mij toch wel even anders, want zowel in de TeNaCH alsook in B’rit haChadasha lezen wij nergens, dat de gelovigen uit de volken op vrijwillige basis besneden zouden moeten worden puur op grond van hun geloof in de G’d van Israël. Integendeel! Zoals u weet waren de eerste messiasbelijdende gemeenten samengesteld uit gelovige Joden en gelovigen uit de volken, en in talrijke teksten kunnen wij lezen dat hierbij sprake was van besneden en onbesneden gelovigen. Ik zal enkele van deze teksten opnoemen c.q. herhalen:

Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper, waarbij geen onderscheid is tussen Griek en Jood, besneden of onbesneden, barbaar en Skyth, slaaf en vrije, maar alles en in allen is de Mashiach!” (Kolossenzen 3:9-11).

Hier lezen wij duidelijk dat er in de gemeente van Yeshua geen onderscheid gemaakt wordt tussen besnedenen en onbesnedenen, en er is derhalve geen enkele reden aanwezig om zich als Griek zijnde te laten besnijden. De Griek wordt geen Jood, de barbaar wordt geen Skyth en de onbesnedene wordt geen besnedene.

Want in de Mashiach Yeshua vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende!” (Galaten 5:6). - “Want besneden zijn of niet besneden zijn betekent niets, maar of men een nieuwe schepping is.” (Galaten 6:15). Volgens deze beide teksten is het wel of niet besneden zijn helemaal niet relevant voor de gelovigen in Yeshua haMashiach, en let wel dat Sha'ul het hier wel heeft over gelovigen uit de volken, die geënt zijn op de Edele Olijfboom Israël en deel uitmaken van de Joodse gemeente!

Want besneden zijn betekent niets, en onbesneden zijn betekent niets, maar wél het houden van G’ds geboden!” (1 Korinthiërs 7:19). Hier staat weliswaar dat ook onbesnedenen de geboden van de Tora moeten houden, maar er staat niet dat ze zich moeten laten besnijden! Dat blijkt ook uit de volgende tekst: “Zal dan, indien de onbesnedene de eisen der Tora in acht neemt, zijn onbesnedenheid niet voor besnijdenis gelden? Dan zal de van nature onbesnedene, doordat hij de Tora volbrengt, u oordelen die, hoewel in het bezit van letter en besnijdenis, een overtreder van de wet zijt! Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter!” (Romeinen 2:26-29). Sha'ul schrijft hier nadrukkelijk dat een onbesneden gelovige uit de volken, die besneden is van hart en volgens de Tora leeft, als besnedene dient te worden beschouwt!!! Als hij aan een bekeerde heiden van wie hij eerst geschreven heeft dat diens onbesnedenheid voor besnijdenis geldt, later alsnog de lichamelijke besnijdenis zou opleggen, dan zou Sha’ul zich hier zelf tegenspreken.

“Is G’d alleen de G’d der Joden? Niet ook der heidenen? Zeker, ook der heidenen. Indien er namelijk één G’d is, die de besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en de onbesnedenen door het geloof!” (Romeinen 3:29-30). Uit deze tekst blijkt opnieuw dat de eerste gemeente zowel uit besnedenen alsook uit onbesnedenen bestond. Hier worden de gelovigen uit de volken namelijk “de onbesnedenen” genoemd, waaruit wij kunnen concluderen, dat onder de volgelingen van Yeshua uitsluitend de messiasbelijdende Joden besneden hoefden te worden en niet ook de bekeerde heidenen.

“Zalig zij, wier ongerechtigheden vergeven en wier zonden bedekt zijn. Zalig de man, wiens zonde de Eeuwige geenszins zal toerekenen. Geldt deze zaligspreking dan de besnedene of ook de onbesnedene? Wij zeggen immers: Het geloof werd Av’raham tot gerechtigheid gerekend. Hoe werd het hem dan toegerekend? Was hij toen besneden of onbesneden? Niet besneden, maar onbesneden. En het teken der besnijdenis ontving hij als het zegel der gerechtigheid van dat geloof, dat hij in zijn onbesneden staat bezat. Zo kon hij een vader zijn van alle onbesneden gelovigen, opdat hun de gerechtigheid zou worden toegerekend, en een vader van de besnedenen, voor hen namelijk, die niet alleen uit de besnijdenis zijn, maar die ook treden in het voetspoor van het geloof, dat onze vader Av’raham in zijn onbesneden staat bezat!” (Romeinen 4:7-12). Ook hier wordt duidelijk aangegeven, dat er sprake is van zowel besneden alsook onbesneden gelovigen in de gemeente van Yeshua, zonder eerst te eisen dat ook zij besneden zouden moeten worden. Als de gelovigen uit de volken besneden waren zou Av’raham in deze tekst niet ook een vader van onbesnedenen genoemd worden.

De enige keer dat wij in het hele Nieuwe Testament tegenkomen dat er ook een Griek besneden werd, en dan nog door Sha’ul eigenhandig, was in Handelingen 16:1-3 bij de roeping van Timotheus, maar daar staat wel nadrukkelijk bij vermeld, dat hij een Joodse moeder had en derhalve dan ook ter wille van de Joden besneden werd omdat hij halachisch gezien Joods was. Titus, een andere Griekse reisgenoot van Sha’ul daarentegen, werd niet besneden, want hij was een niet-joodse gelovige uit de volken en had geen Joodse moeder zoals Timotheus. In Galaten 2:2-3 lezen wij derhalve: “Maar zelfs Titus, die bij mij was, werd, ofschoon hij een Griek was, toch niet gedwongen zich te laten besnijden, en dat met het oog op de binnengedrongen valse broeders, lieden, die waren binnengeslopen, om onze vrijheid, die wij in de Mashiach Yeshua hebben, te bespieden en zo ons tot slavernij te brengen.”

(En dat laatste doe jij dus nu ook Iearsi!!!)

En ik hoop dat je het onderstaande, samen met anderen nog eens GOED LEEST!

Besnijdenis des harten

In B’rit haChadasha [het Nieuwe Testament] betekent "onbesneden van hart" niet alleen dat men nog “in het vlees is”, maar dat men zich hardnekkig in zijn natuurlijke koppigheid tegen Adonai verzet. De besnijdenis van het hart is derhalve de innerlijke, gewillige overgave aan G’d. Aan de ene kant is deze besnijdenis des harten weliswaar het werk van Adonai in ons, maar aan de andere kant is het ook een beslissing die wij zelf moeten maken.

Want aan de ene kant zegt Adonai dat Hij ons een besneden hart wil geven met het verlangen om Zijn wil te doen, maar aan de andere kant zegt de Eeuwige ook dat wijzelf de voorhuid van ons hart moeten besnijden: “En de Eeuwige, uw G’d, zal uw hart en het hart van uw nakroost besnijden, zodat gij de Eeuwige, uw G’d, liefhebt met geheel uw hart en met geheel uw ziel, opdat gij leeft!” (,yrbd D’varim [Deuteronomium] 30:6). “Zie, van de Eeuwige, uw G’d, is de hemel, ja, de hemel der hemelen, de aarde en alles wat daarop is; alleen aan uw vaderen heeft de Eeuwige Zich verbonden en alleen hen heeft Hij liefgehad, en u, hun nakroost, heeft Hij uit alle volken uitverkoren, zoals dit heden het geval is.

Besnijdt dan de voorhuid uws harten en weest niet meer hardnekkig!” (,yrbd D’varim [Deuteronomium] 10:14-16). “In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van de Mashiach
(Colossenzen 2:11).

Besnijdt u voor de Eeuwige en doet weg de voorhuid van uw hart, gij mannen van Juda en inwoners van Jeruzalem, opdat Mijn gramschap niet uitsla als een vuur en onuitblusbaar brande om de boosheid uwer handelingen!” (vhymry Yir’m’yahu [Jeremia] 4:4). Een onbesneden hart is dus een hart dat zich verzet tegen Adonai en een onbesneden oor is een oor dat niet naar G’d en Zijn woord wil luisteren: “Zie, hun oor is onbesneden, zodat zij niet kunnen luisteren; zie, het woord van Adonai is hun tot een smaad, zij hebben daarin geen behagen!” (vhymry Yir’m’yahu [Jeremia] 6:10).

Onbesneden van hart en oren zijn betekent volgens deze teksten, dat er blokkades liggen, verstoppingen in ons hart en onze oren. Zodat G’ds woord er niet kan binnendringen of bepaalde boodschappen van Adonai bij ons niet meer landen. Niet meer in ons hart komen. Omdat onze geestelijke gehoorgang vol met oorsmeer zit. Dan moet Adonai gaan snijden in ons hart, in ons leven. De dichtgegroeide plekken verwijdert Hij. Dat is een pijnlijke operatie. Wij moeten zelf ook gaan snijden. Ons hart besnijden en laten besnijden met het scherpe mes van Adonai, namelijk Ruach haQodesh [de Heilige Geest]. Dat noemt de bijbel dan zelfverloochening. De Eeuwige wil het mes in ons leven zetten om de blokkades, die tussen Hem en ons liggen, weg te nemen, zodat zijn Woord en Geest vrije doorgang krijgen in ons hart en leven. In de bijbel wordt onze oude natuur onbesnedenheid genoemd en onze nieuwe natuur besnijdenis van het hart: “Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van G’d!” (Romeinen 2:28-29). Toegepast op het hart, de zetel van de menselijke wil en het verstand, betekent ‘besnijden’ het wegnemen van datgene wat het hart belemmert om gevoelig, soepel en ontvankelijk voor G’ds Woord te zijn. Het besnijden van het hart betekent niets anders dan het hart gereed maken voor de liefde, het hart zodanig veranderen dat men Adonai met het hele hart kan liefhebben en in het verlengde daarvan ook de medemens kan liefhebben......

Zie je Iearsi, je medemens liefhebben, niet verwerpen, omdat hij of zij er een andere mening op na houdt!

Denk daarbij aan de twee grootste geboden om G’d lief te hebben met heel je hart en je naaste als jezelf. Dus wanneer Moshe [Mozes] vraagt om een besnijdenis van het hart dan vraagt hij om een totale mentaliteitsverandering en zonder het woord te noemen roept hij eigenlijk op tot bekering: “Besnijdt dan de voorhuid uws harten, en weest niet meer hardnekkig!” (,yrbd D’varim [Deuteronomium] 10:14-16). Bent u al besneden van hart?

Zegt Jezus dat je je eigen leven moet afstaan?

Johannes 10:11-19

11 Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen. 12 Een huurling, iemand die geen herder is, en die niet de eigenaar van de schapen is, laat de schapen in de steek en slaat op de vlucht zodra hij een wolf ziet aankomen. De wolf valt de kudde aan en jaagt de schapen uiteen; 13 de man is een huurling en de schapen kunnen hem niets schelen. 14 Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen mij, 15 zoals de Vader mij kent en ik de Vader ken. Ik geef mijn leven voor de schapen. 16 Maar ik heb ook nog andere schapen, die niet uit deze schaapskooi komen. Ook die moet ik hoeden, ook zij zullen naar mijn stem luisteren: dan zal er één kudde zijn, met één herder. 17 De Vader heeft mij lief omdat ik mijn leven geef, om het ook weer terug te nemen. 18 Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’
19 Opnieuw ontstond er verdeeldheid onder de Joden om wat hij zei.

Zie je Iearsi (en anderen) er is helemaal GEEN SPRAKE van nog eens een extra herstel van Israël, als Jezus mét de verlosten én het hemels Jeruzalem, naar aarde terug keert. Immers (nogmaals) de aarde wordt geheel verwoest en de doden blijven op die woeste en ledige aarde achter, met de Duivel, tot de 2e komst van Jezus en het Geestelijke volk (Israël) dat bij de 1e komst verlost werd!

En in vers 16 wordt dus precies hetzelfde aangeduid als wat in Efeziërs 2 staat:

Eén in Christus

1 U was dood door de misstappen en zonden 2 waarmee u de weg ging van de god van deze wereld, de heerser over de machten in de lucht, de geest die nu werkzaam is in hen die God ongehoorzaam zijn. 3 Net als zij lieten ook wij allen ons eens beheersen door onze wereldse begeerten, wij volgden alle zelfzuchtige verlangens en gedachten die in ons opkwamen en stonden van nature bloot aan Gods toorn, net als ieder ander. 4 Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, 5 heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered. 6 Hij heeft ons samen met hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. 7 Zo zal hij, in de eeuwen die komen, laten zien hoe overweldigend rijk zijn genade is, hoe goed hij voor ons is door Christus Jezus. 8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. 10 Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.

11 Bedenk daarom dat u – u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn – 12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. 13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. 14 Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken 15 en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede 16 en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. 17 Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: 18 dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader.

19 Zo bent u dus geen vreemdelingen of gasten meer, maar burgers, net als de heiligen, en huisgenoten van God, 20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, met Christus Jezus zelf als de hoeksteen. 21 Vanuit hem groeit het hele gebouw, steen voor steen, uit tot een tempel die gewijd is aan hem, de Heer, 22 in wie ook u samen opgebouwd wordt tot een plaats waar God woont door zijn Geest.

Als Jezus bij de eerste komst terug komt, zullen de ware en trouwe volgelingen van Yeshua UIT ALLE volkeren, van ALLE tijden, uit hun graven op staan en mét de nog levenden, de Here TEGEMOET gaan!

We kunnen het toch allemaal gewoon lezen in de Bijbel.

Bij Zijn tweede komst, mét diegenen die dus voor 1000 jaren inderdaad in het Hemels Jeruzalem zijn geweest, en waarbij DEZE AARDE, WOEST en LEDIG mét de Duivel -alleen- achter is gebleven, zullen de VERLORENEN, die gedood werden bij Zijn eerste komt (door Zijn aanblik) mét de reeds verlorenen van ALLE TIJDEN, dan op een teken OPSTAAN en met hun Leider Satan, in hun onbekeerde lichamen, en dus met hun ziekten, waaraan zij gestorven zijn, nog één keer proberen de Stad te veroveren met hun ongeestelijke boodschappen.
(Dat wil zeggen de eeuwig levenden, proberen van gedachte te doen veranderen. Maar dat kan niet, evenals het ook dus andersom niet meer kan.
De mens kan maar één maal kiezen, daarna het oordeel! Dat dan allang is gescheid, dat notabene Daniël ons laat zien!

Wat als de Stad tot aan de aarde is gekomen, maar nog niet geheel nedergedaald:

Dan, echter zal Jezus, IN HET BIJZIJN VAN DE VERLOSTEN, de laatste profetie over Zijn Koningschap tonen: de totale vernietiging van Satan en zijn volgelingen, en het ontstaan van een volkomen vernieuwde aarde, DAN PAS zal Yeshua EN de VERLOSTEN, hun voeten op de NIEUWE AARDE kunnen zetten.

Het Hemels Jeruzalem zal DAN PAS, met het GEESTELIJKE ISRAëL "aan boord", NEDERDALEN nabij waar ooit de Olijfberg (zou zijn) is geweest! Een NIEUWE AARDE en een NIEUW Jeruzalem met een GEESTELIJK ISRAël uit ALLE volkeren.
Dan zal hij, zogezegd, op de troon van David inderdaad plaats kunnen nemen.

Er KAN dus GEEN OT herstel nog plaats vinden van vergane glorie, die NOTABENE in het bijzijn van de Verlosten en eeuwig levenden is, VERNIETIGD!

Je moet geen onwaarheden BLIJVEN rondstrooïen, Iearsi!

Hartelijke Groet
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2013, 12:02:22 pm door nicodemus »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1413 Gepost op: januari 27, 2013, 11:58:13 am »

quote:

nicodemus schreef op 27 januari 2013 om 11:07:
Je redernatie t.a.v. de 1e én 2e wederkomst klopt niet!
Je spreekt bij de 1e komst over 'Ware Christenen', neen Jezus spreekt over een Geestelijk volk, hét ware Israël, dat Hem tegemoet gaat. dat zijn ALLE OVERBLIJFSELEN, die vanaf de Schepping zijn ontstaan.
Immers ook de 1e Christengemeente, die uit het volk Israël na de 490 afgesneden jaren (Daniël) was een OVERBLIJFSEL.

Als Jezus bij de eerste komst terug komt, zullen de ware en trouwe volgelingen van Yeshua UIT ALLE volkeren, van ALLE tijden, uit hun graven op staan en mét de nog levenden, de Here TEGEMOET gaan!

We kunnen het toch allemaal gewoon lezen in de Bijbel.

Dit is de Opname van ware christenen; daar vallen ook de Messiaanse Joden-Christenen onder. Bij alle verzen die over de Opname gaan wordt niet gesproken over oordeel en vernietiging, waarover wel gesproken wordt bij Zijn Wederkomst.

quote:

Bij Zijn tweede komst, mét diegenen die dus voor 1000 jaren inderdaad in het Hemels Jeruzalem zijn geweest, en waarbij DEZE AARDE, WOEST en LEDIG mét de Duivel -alleen- achter is gebleven, zullen de VERLORENEN, die gedood werden bij Zijn eerste komt (door Zijn aanblik) mét de reeds verlorenen van ALLE TIJDEN, dan op een teken OPSTAAN en met hun Leider Satan, in hun onbekeerde lichamen, en dus met hun ziekten, waaraan zij gestorven zijn, nog één keer proberen de Stad te veroveren met hun ongeestelijke boodschappen.
(Dat wil zeggen de eeuwig levenden, proberen van gedachte te doen veranderen. Maar dat kan niet, evenals het ook dus andersom niet meer kan.
De mens kan maar één maal kiezen, daarna het oordeel! Dat dan allang is gescheid, dat notabene Daniël ons laat zien!
Zie de profetie over het 1000 jarig vredesrijk in Jesaja 11.
4 Hij zal de armen recht doen in gerechtigheid
en de zachtmoedigen van het land zal Hij met rechtvaardigheid vonnissen.
Maar Hij zal de aarde slaan met de roede van Zijn mond
en met de adem van Zijn lippen zal Hij de goddeloze doden.
9 Men zal nergens kwaad doen of verderf aanrichten
op heel Mijn heilige berg,
want de aarde zal vol zijn van de kennis van de HEERE,
zoals het water de bodem van de zee bedekt.

--> Vers 4: Jezus zal de aarde slaan en de ongelovigen doden !
--> vers 9: Mijn heilige berg, is ook hier de Olijfberg in Israël, zoals overal in de Schrift het geval is.
--> vers 9: De aarde zal daarna vol zijn van kennis van de Heer.
Het duizend jarig vredesrijk zal dus op aarde zijn, waar Jezus de wereld regeren zal in vrede vanuit Israël.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1414 Gepost op: januari 27, 2013, 12:53:23 pm »
quote:
St. Ignatius schreef op 26 januari 2013 om 15:25:
We hadden het over de voorwaarden van het verbond.[/quote]

Het verbond heeft voorwaarden, maar de Eeuwige Beloften van G-d gaan juist over het feit dat Hij Israël Zelf zal reinigen, schoonwassen, schuld wegnemen, niet meer denken aan hun ongerechtigheden mbt het overtreden van het Verbond. Nergens in deze Beloften haalt G-d voorwaarden aan, of verwijst Hij zelfs maar naar het verbond.

Jeremia 31
37 Zo zegt de HEERE:
Als de hemel hierboven ooit opgemeten zou kunnen worden
en de fundamenten van de aarde beneden onderzocht zouden kunnen worden,
dan zou ook Ik heel het nageslacht van Israël verwerpen,
om alles wat zij gedaan hebben, spreekt de HEERE.

--> De mens zal dus nooit in staat zijn om het heelal te kunnen meten. Wel zal de mens mogelijk van mening zijn het te kunnen, maar het fout hebben.
--> Zoals de hoogte van de hemel niet gemeten kan worden, de diepte van het fundament der aarde niet gepeild kan worden, zo verwerpt G-d nooit het nageslacht van Israël om alles wat het heeft misdaan
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2013, 12:54:18 pm door learsi »

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1415 Gepost op: januari 27, 2013, 01:27:26 pm »
Hallo Iearsi,

Tja, zoals je meent:

quote:

Het duizend jarig vredesrijk zal dus op aarde zijn, waar Jezus de wereld regeren zal in vrede vanuit Israël.

En dan Iearsi, zoals jij je het voorstelt.
leg mij nu dan eens uit.

Ik lees dit over de 1000 jaren:

quote:

Paulus deelt ons ook mee: "De Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen", l Tessalonicenzen 4: 16,17

Dat is dus dé essentie van alles. Eerst zijn zij, die in Christus, gestorven zijn, met hem in het Hemels Jeruzalem, voor 1000 jaren.

Wat is er met de aarde aan de hand, tijdens die 1000 jaren:
Het Millennium en einde van de zonde
Het millennium is de duizendjarige regering van Christus met zijn heiligen in de hemel tussen de eerste en de tweede opstanding. Gedurende deze periode worden de onrechtvaardige doden geoordeeld; de aarde zal geheel verlaten zijn zonder levende menselijke bewoners, maar bevolkt door satan en zijn engelen. Aan het einde hiervan zullen Christus met zijn heiligen en de Heilige Stad nederdalen van de hemel naar de aarde.

De onrechtvaardige doden zullen dan worden opgewekt en met satan en zijn engelen de stad omsingelen; maar vuur van God zal hen verteren en de aarde reinigen. Zo zal het heelal voor eeuwig worden bevrijd van zonde en zondaars.
1.De duizend jaar begint met de grote opstandIng van de rechtvaardigen en zal duren tot de grote opstanding van de goddelozen.
2.Gedurende de duizend jaar zullen de rechtvaardigen leven en heersen in de hemel met Christus, het Hemels Jeruzalem, immers d`t wordt de toekomstige Stad, het Nieuwe Jeruzalem op/van de Nieuwe aarde, waar in die tijd van het millenium duisternis is en ledigheid, op Satan en zijn engelen na.
3.De verlosten in Christus, zullen deelnemen aan het oordeel over de gestorven goddelozen. Alleen satan en zijn engelen zullen gedurende het millennium op aarde leven.

Het millennium is een periode van duizend jaar waarin de rechtvaardigen met Christus in de hemel zullen regeren. Openbaring 20:4.

a.Het oordeel over de gestorven goddelozen zal deel uitmaken van het regeren met Christus. Openbaring 20:6; 1 Korintiërs 6:2,3.

b.De periode van duizend jaar ligt tussen de twee opstandingen in. Openbaring 20:4-6.

c.Satan zal gedurende die tijd gebonden zijn aan de aarde. Openbaring 20:1-3,7.

d. De aarde zal verlaten zijn. Openbaring 20:1; Jeremia 4:23-26 (verg. Genesis 1 :2); Openbaring 6:14-17; 16:17-21.

Zie je Iearsi, dat het grote Babylon, de aarde waarop wij NU wonen, geheel en al verwoest zal worden, geestelijk én fysiek:

Openbaring 16:

quote:

18 Er volgden bliksemschichten en groot geraas en donderslagen. Er kwam een zware aardbeving, zo zwaar als nog niet was voorgekomen sinds er mensen op aarde waren; verschrikkelijk was die aardbeving. 19 De grote stad viel in drie stukken uiteen en de steden van alle volken werden verwoest......
Begrijp je nu, Iearsi, waarom Christus met Zijn Geestelijk Israël NIET op aarde, die 1000 jaar kan zijn? Kijk maar eens verder, wat Openbaring 16 nog meer verklaart:

quote:

......Het grote Babylon moest het ontgelden: God gaf het de beker met de wijn van zijn hevige woede. 20 Alle eilanden verdwenen in het niets en van de bergen was geen spoor meer te vinden. 21 Uit de hemel vielen loodzware hagelstenen op de mensen, en de mensen lasterden God vanwege de plaag van die hagel, want het was een vreselijke plaag.

Van het Oude Testament, schijn je 'alles' te weten, maar (Geestelijk-) gezien versta je van het Nieuwe Testament helemaal niets!
Je maakt dezelfde fout als het volk Israël altijd heeft gemaakt, alles naar de letter lezen, maar Geestelijk niet ten uitvoer (kunnen en willen)  brengen. Dat doet de RKK Staat ook.
Je moet niet proberen mij te misleiden, Iearsi. Ook al meen je het goed!

Na de 1000 jaren in het Hemels Jeruzalem, zullen Christus en de rechtvaardigen in de Heilige Stad naar de aarde terugkeren.
De onrechtvaardigen zullen dan worden opgewekt en satan zal hen in de aanval op de Stad aanvoeren. Uiteindelijk zullen zonde en zondaars (dan pas geheel) worden vernietigd.

-Christus en de rechtvaardigen zullen met de Heilige Stad nederdalen. Openbaring 21 :1-5.
- De onrechtvaardigen zullen worden opgewekt. Openbaring 20:5.
-Zij zullen met satan oorlog voeren tegen de Heilige Stad. Openbaring 20:7-10.
-Satans leger zal worden verslagen. Openbaring 20:9.
-De uitvoerende fase van het oordeel zal geschieden. Openbaring 20:10-15.
-De aarde zal door vuur worden gereinigd van alle gevolgen van de zonde. Als het vuur zijn reinigend werk heeft gedaan, zal het doven.2 Petrus3:10-13; Maleachi 4:1.
-De satan en de zonde zullen worden vernietigd. Ezechiël 28:18, 19.

Persoonlijke toepassing

a.Waarom wil God dat de rechtvaardigen deel hebben aan het oordeel over de  
  goddelozen?
b.Waarom moet satan geheel worden vernietigd?

quote:

Voordat iemand in de woningen van de verlosten mag gaan, moet zijn geval zijn onderzocht en moeten zijn karakter en zijn daden door God zijn beoordeeld. Allen zullen worden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken staat en ze zullen op grond van hun werken worden beloond.
Dit oordeel vindt niet plaats op het ogenblik van hun overlijden. Let maar eens goed op de woorden van Paulus: "Hij heeft een dag bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken" (Handelingen 17:31). Hier zegt de apostel duidelijk dat er een dag, die in zijn tijd nog in de toekomst lag, bepaald is waarop de wereld zal worden geoordeeld.
Johannes zegt: "En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend... en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken" (Openbaring 20:12).
Maar wat voor zin heeft het toekomstige oordeel als de doden al het hemelse geluk genieten of reeds gestorven zijn door de aanblik des Heren.
Zullen de rechtvaardigen na het onderzoek van hun geval op de oordeelszitting horen: "Wél gedaan, gij goede en getrouwe slaaf... ga in tot het feest van uw heer", terwijl ze misschien al eeuwen in zijn tegenwoordigheid zijn? Worden de goddelozen uit de plaats der pijniging opgeroepen om het oordeel van de Rechter der ganse aarde te horen: "Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwig vuur" (Mattheüs 25:21,41).
Nergens in de Bijbel kan men ook maar één tekst vinden die zegt dat de rechtvaardigen direct na de dood hun beloning ontvangen of de goddelozen hun straf krijgen.

De Bijbel zegt dat ze slapen tot de opstandingsmorgen (l Tessa­lonicenzen 4:14; Job 14:10-12).
Op de dag dat "het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt" (Prediker 12:6), vergaan de gedachten van de mens. Zij die in het graf neerdalen, gaan in de stilte. Ze weten niets meer over hetgeen onder de zon geschiedt. (Job 14:21). De vermoeide recht­vaardigen kennen een zalige rust. De tijd - of die nu kort of lang duurt - is maar een oogwenk voor hen. Ze slapen en zullen uit de doden worden opgewekt door de bazuin Gods om de zalige onsterfelijkheid in te gaan: "De bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden. ..

Dus Iearsi, forget it, met de idee, dat Jezus in een aards en natuurlijk Jeruzalem kan oordelen of regeren, voor die 1000 jaren met Geestelijke Joden, tussen de Babyloniërs die onder leiding staan van Satan. Niemand, ook Christus dus niet, kan twee volkeren: bokken en schapen regeren. Want niets dat zonde is of zondig is, kan het Hemels Rijk dat NIET VAN DEZE WERELD IS, binnen komen of binnen gaan!

Dat dus de verlosten; uit alle volkeren van alle tijden, dus de Overblijfselen zullen VANAF hun opstanding en de weg die zij gaan, de Here TEGEMOET, voor ALTIJD bij Yeshua zijn. Natuurlijk:

1. Ze zijn in het Hemels Jeruzalem
2. Ze kunnen andere hemelse volkeren bezoeken
3. Daar in dat Hemelse Jeruzalem worden ze geconfronteerd met de bewijzen van de Thora, want de gebodentafel zal in de Ark liggen, in het Heilige der heiligen dààr. Dat logisch is, want alle bewijzen van ons en Gods bestaan, liggen BUITEN het terrein van Satan (de aarde).
4. Ze keren terug in die stad, met Jezus naar aarde.
5. Ze zijn mét Christus voor altijd, want ze zullen de stad pas verlaten, als die hier op de (Nieuwe-) aarde is geland.

Hartelijke groet

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1416 Gepost op: januari 27, 2013, 01:37:56 pm »
Iearsi schreef:

quote:

zo verwerpt G-d nooit het nageslacht van Israël om alles wat het heeft misdaan

Ik lees het toch goed hé!

WE KUNNEN DUS GEWOON LEKKER BLIJVEN ZONDIGEN TEGEN DE THORA EN DE WET VAN HET HEMELS KONINKRIJK We hoeven ons NIET te BEKEREN!
Hé Iearsi? We kunnen lekker blijven moorden, stelen, bedriegen.....want de Allerhoogste God vindt toch alles goed. De natuurlijke staat Israël kan gewoon doorgaan met het beledigen en het vertrappen van andermans goed en recht!

Je spreekt in een Babylonische spraakverwarring hier en een onwaarheid, want een volk 'Israël' is een geestelijk volk.
Verwar het niet met een natuurlijk volk, in het vlees! Want IEDEREEN die de Thora of de wet van het Hemels Koninkrijk verwerpt, KAN het Koninkrijk NIET  binnengaan.

Ik zal maar wachten met het aangeven van de Bijbelpassages, waarin Jezus en de Allerhoogste God: ALLE mensen verwerpt, die NIET in het Hemels Rijk willen zijn!
Ook Joden horen daarbij!

Je spreekt én de Schrift en jezelf weer eens tegen Iearsi!
Maar vooral de Profetie! Zie je wel dat je van het Nieuwe Testament NIETS snapt!

Hartelijke groet

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1417 Gepost op: januari 27, 2013, 02:04:17 pm »

quote:

nicodemus schreef op 27 januari 2013 om 13:27:
Hallo Iearsi,

Tja, zoals je meent:

[...]

En dan Iearsi, zoals jij je het voorstelt.
leg mij nu dan eens uit.

Ik lees dit over de 1000 jaren:

quote:

Paulus deelt ons ook mee: "De Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen", l Tessalonicenzen 4: 16,17
Dat is dus dé essentie van alles. Eerst zijn zij, die in Christus, gestorven zijn, met hem in het Hemels Jeruzalem, voor 1000 jaren.

Je komt nu weer met verzen die gaan over de opname, die vooraf gaat aan Jezus Wederkomst naar Israël als de verwachtte Messias. Daarna, na Zijn Wederkomst als Messias naar Israël (niet naar Rome of Korea), zal het 1000 jarig vredesrijk aanvangen op aarde, zoals ik had aangetoond. De Schrift gebruikt duidelijk de begrippen heilige berg van G-d (Tempelberg) en aarde. Over hemel geen woord in deze verzen over het 1000 jarig vredesrijk.

quote:

Ik lees het toch goed hé!

WE KUNNEN DUS GEWOON LEKKER BLIJVEN ZONDIGEN TEGEN DE THORA EN DE WET VAN HET HEMELS KONINKRIJK We hoeven ons NIET te BEKEREN!

Niet we, de Belofte is aan de Uitverkorenen van Israël gedaan, het nagelacht van Jacob, daaronder val jij en ik niet.

Zoals ik in vele verzen uit de Schrift heb geciteerd heeft G-d in vele Eeuwige Beloften beloofd aan Zijn oogappel, Zijn wormpje Israël, dat Hij Zelf heel Israël het geloof in Jezus zal geven bij Jezus Zijn Wederkomst als Messias. Zoals Jezus de zonden van ware christenen heeft weggewassen, heeft Hij dat in eerste instantie ook gedaan voor het volk Israël, daarmee de Eeuwige Beloften van G-d voor Genade aan Israël creërend.

Dus aangaande je vraag of je goed leest?
Jeremia 31
37 Zo zegt de HEERE:
Als de hemel hierboven ooit opgemeten zou kunnen worden
en de fundamenten van de aarde beneden onderzocht zouden kunnen worden,
dan zou ook Ik heel het nageslacht van Israël verwerpen,
om alles wat zij gedaan hebben, spreekt de HEERE.

Hier staat dat G-d zijn nageslacht Israël nooit zal vergeten, ongeacht de zonden die ze gedaan hebben. Toch? Dat staat er toch?
De satan en zijn aanhangers walgen van de enorme Liefde en Trouw van G-d ten aanzien van Zijn Uitverkoren volk, Zijn oogappel, Zijn wormpje Israël.

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1418 Gepost op: januari 27, 2013, 06:13:50 pm »
Beste Iearsi,

Je schreef o.a.:

quote:

Je komt nu weer met verzen die gaan over de opname, die vooraf gaat aan Jezus Wederkomst naar Israël als de verwachtte Messias. Daarna, na Zijn Wederkomst als Messias naar Israël (niet naar Rome of Korea), zal het 1000 jarig vredesrijk aanvangen op aarde, zoals ik had aangetoond. De Schrift gebruikt duidelijk de begrippen heilige berg van G-d (Tempelberg) en aarde. Over hemel geen woord in deze verzen over het 1000 jarig vredesrijk.

Tjonge, tjonge Iearsi, wat een verwarde geest, leeft er in jou!
Sorry dat ik dat moet zeggen Iearsi, maar nu begrijp ik de uitspraak van Jezus des te beter:

Lucas 18:8

quote:

8 Ik zeg jullie dat hij hun spoedig recht zal verschaffen. Maar als de Mensenzoon komt, zal hij dan geloof vinden op aarde?

Nu dat zal Hij niet, want daarom vindt heden het oordeel plaats, de Allerhoogste God kan onze harten en die van komende generaties doorgronden en weet, wie er nog voor of tegen Hem is. Er komt dus een einde aan deze wereld, zoals de Bijbel op diverse plaatsen zegt. We moeten daarom waakzaam zijn, voorbereid op het nieuwe Rijk, als burger. Daarom zijn we op aarde dan ook,  BIJWONERS.
Omdat van sommige de Geest niet meer op zichzelf of de wereld gericht is, maar op de naaste, zoals Jezus deed en dat andere Rijk, waarvan we het paspoort al hebben, als we ons laten dopen en de Heilige Geest hebben ontvangen, en ons bekeren opdat we binnen kunnen gaan! ANDERS is er GEEN weg, zoals Jezus zelf zegt!
Nu, we hoeven natuurlijk geen bijwoners te zijn, en de Heer tegemoet te gaan in de Hemel, als Hij in het zondige, verdeelde en vooral heidens Jeruzalem nog in een Tempel plaats moet nemen. Want we zijn hier toch al? Alle Bijbelse waarheden inn Daniêl en Openbaringen dus TEVERGEEFS. Je maakt van Jezeus een charlatan, Iearsi,  ja een Verrader!
Satan zou hem wederom beledigen, navolgen en zijn engelen tegen Hem opzetten. Als Jezus in een aards natuurlijk Jeruzalem voet zou zetten, dan zou Hij het gezag van Satan ERKENNN, vriend, of niet soms! Ooik Datan, de adviseur van Farao maakte dezelfde fout! Hij voegde zich bij het volk, en werd dus geacht niet meer tot Egypte te behoren. Denk je nu dat Jezus diezelfde fout zou begaan?

Juist daarom liet Jezus de Trooster zenden. Als mens was Jezus niet in staat, om de ongehoorzame Joden te bekeren, daarvoor moesten zij zelf kiezen.
Jezus is ook geen Persoon die mens tegen mens op zet, en dus ook geen Verlosser die met een wereldse geest, een natuurlijk Israël kan redden!

Elk mens moet ZELF kunnen kiezen, de Thora is duidelijk genoeg.

Maar goed, laten we eens kijken naar, hetgeen jij 'de opname' noemt.
ik zal je tegemoet treden, zodat er wellicht wat meer Geestelijke ruimte ontstaat.

Ik ga het even hebben over de Opwekking; WAKKER worden dus, hier is de essentie er van, zoals Openbaring 14 die ons voorhoudt:

Het lam en de zijnen; het oordeel

...... 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.[/quote]

Nu, Iearsi, we weten dat het hier om een veelvoud van de 12 stammen Israëls gaat, symbolisch, want in feite gaat het over ALLE Overblijfselen uit alle: volk, stam, taal en natie!

Voor de goede orde; het is onzinnig aan te nemen dat er maar 144.000 mensen in het Hemels Jeruzalem zouden zijn of, later op de Nieuwe aarde![/quote]

Nu komen we aan de essentie van de drie laatste oproepen toe, welke vanuit de essentieël 2300 avonden en morgens van Daniël zijn voortgekomen, immers voor het volk Israël is een redding vanuit de 490 jaren (de 70 weken) die voor hen, speciaal afgesneden waren, niet meer mogelijk. Uit dat volk Israël, dat de opdracht na die periode van 490 jaar, nog niet wilde aannemen en een VOORBEELDVOLK in de wereld NIET wilde zijn.

Jezus verspreide hen over de wereld, in de hoop dat zij alsnog, zich zouden willen laten leiden door de Trooster die Jezus VOOR ALLE MENSEN liet komen.
Hij was nu het Offerlam, Jezus had toch een EINDE gemakt aan de ceremoniële wetten van Israël, omdat ze ONTROUW waren. De Allerhoogste God had GEEN KEUS! Net zoals Hij dat ook, deed bij Adam en Eva, en Noach, notabene ook
 na 120 jaar. Hele gemeenschappen verdronken, omdat ze OOK NIET wilde luisteren!

Je moet dus ook aangaande de Joden NIET OVERDRIJVEN, want het is Jezus die nu de Verlosser is, en Hij is DE DEUR, waar ALLE mensen, sindsdien door moeten; OOK de JODEN!

Gaan we naar die BELANGRIJKSTE OPROEP, voor de mensen van DEZE tijd:

Openbaring 14

quote:

....6 Toen zag ik opnieuw een engel, die hoog in de lucht vloog. Hij had een eeuwig evangelie dat hij bekend moest maken aan de mensen op aarde, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 7 Luid riep hij: ‘Heb ontzag voor God en geef hem eer, want nu is de tijd gekomen dat hij zijn oordeel zal vellen. Aanbid hem die hemel en aarde, zee en waterbronnen geschapen heeft.’ 8 Hij werd gevolgd door een tweede engel, die uitriep: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad, die door haar ontucht alle volken de wijn van haar wellust heeft laten drinken.’ 9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’

12 Hier komt het aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden en aan de trouw van Jezus.

13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: ‘Schrijf op: “Gelukkig zijn zij die vanaf nu in verbondenheid met de Heer sterven.”’ En de Geest beaamt: ‘Zij mogen uitrusten van hun inspanningen, want hun daden vergezellen hen.’

14 Toen zag ik dit: een witte wolk, en daarop zat iemand die eruitzag als een mens. Hij had een gouden krans op zijn hoofd en een scherpe sikkel in zijn hand. 15 Uit de tempel kwam een andere engel, die hem die op de wolk zat met luide stem toeriep: ‘Laat uw sikkel komen om te oogsten. Want de tijd om te oogsten is gekomen; de aarde is meer dan rijp voor de oogst.’ 16 Toen wierp degene die op de wolk zat zijn sikkel op de aarde, en de aarde werd geoogst. 17 Er kwam een andere engel uit de hemelse tempel, die ook zo’n scherpe sikkel had. 18 Bij het altaar vandaan kwam weer een andere engel, degene die zeggenschap heeft over het vuur. Hij riep de engel met de scherpe sikkel luid toe: ‘Laat je scherpe sikkel komen om de druiven te oogsten in de wijngaard op de aarde, want de druiven zijn rijp.’ 19 Toen wierp de engel zijn sikkel op de aarde, en hij oogstte de druiven in de wijngaard op de aarde en gooide ze in de grote perskuip van Gods woede. 20 De wijnpers werd buiten de stad getreden. Er kwam een grote stroom bloed uit, zestienhonderd stadie lang en zo hoog als het bit bij een paard.

Zegt Openbaringen 14 hier, dat na het oordeel in het Hemels Jeruzalem, de OOGST wordt BINNENGEHAALD?
Ja, Iearsi, voordat Jezus komt is de OOGST BEKEND en brengt Yeshua HET LOON mee voor ALLE mensen!

Wat zegt openbaring 14 in essentie nog meer an ons, als we het 'vertalen' naar onze tijd:

Het spreekt over een karaktervorming van de mensen op aarde:
Een merkteken van het karakter.-- (Openb. 14:1-4 aangehaald). Dit schrift- gedeelte vertegenwoordigt het karakter van Gods volk voor de laatste dagen.

Het gaat hier dus niet om één speicaal apart volk, maar om Gods volk uit: alle taal, stam, natie en volk: zie ook Openbaring 14 de verzen 6 en 14.

Christus in ons gestalte gekregen.-- (Openb. 14:1-3 aangehaald). Waarom worden juist zij zo uitgezonderd? Omdat zij met een wondere waarheid stand moesten houden tegenover de gehele wereld en aan tegenstand het hoofd moesten bieden, terwijl zij daarbij moesten bedenken dat zij zonen en dochters van God waren, dat Christus in hen de hope der heerlijkheid moest zijn.

Het is hier, dat dus aangetoond wordt dat het om een volk gaat dat in ALLE gelederen en maatschappelijke organisaties, de boodschap van de 3 engelen brengt en de bekendheid van het oordeel openbaart, na het einde van de 2300 avonden en morgens; profetisch dus waterdicht.
Israël als land en natie, is pas in 1946-/1948 tot stand gekomen, de boodschap van de 3 engelen ging toen als meer dan 100 jaar over de wereld.
Wat opvalt: dus geen eerdere hervorming en ook géén speciale opdracht meer aan dat ene volk, dat een VOORBEELD had kunnen zijn van de heilige Geest!
Het was dan ONNODIG geweest om de Zoon te zenden! Begrijp je het Iearsi?

Eeuwige belangen staan bovenaan.-- Zij die op het voorhoofd het zegel van de oneindige God dragen, zullen deze wereld met haar verlokkingen als ondergeschikt aan eeuwige belangen beschouwen

Dat is juist en staat in relatie tot het Hemels Jeruzalem, waar Jezus is en waar Zijn Rijk ook is, NIET van deze wereld!

Over de 144.000 en het zoeken naar zaken die geen Geestelijke groei bevorderen in een relatie met Christus en Zijn Rijk:

Tim. 2:14-16. Identiteit van de 144.000 niet geopenbaard.-- Christus zegt dat er in de gemeente mensen zullen zijn die fabelen en veronderstellingen naar voren zullen brengen, terwijl God grootse, verheven, veredelende waarheden heeft gegeven die steeds in de schatkamer van de geest bewaard moeten blijven. Als de mensen nu eens deze, dan gene theorie aanvaarden, als ze nieuwsgierig zijn naar iets dat ze niet behoeven te weten, leidt God hen niet. Het is niet overeenkomstig Zijn plan dat zijn volk iets zal brengen dat zij veronderstellen, maar dat niet in het Woord wordt geleerd. Het is niet naar Zijn wil dat zij strijdvragen aangaan over zaken die hen geestelijk niet zullen helpen, zoals: Wie vormen de 144.000? Dit zullen zij, die door God uitverkoren zijn, ongetwijfeld ter zijner tijd weten.

Waardeer en bestudeer de waarheden, die God voor u en uw kinderen heeft gegeven. Besteed niet uw tijd met het zoeken naar iets, dat geen geestelijke hulp betekent. “Wat moet ik doen om het eeuwige leven te beërven?” Dit is de enige belangrijke vraag en die wordt duidelijk beantwoord. “Wat staat in de wet geschreven? Hoe leest gij?”

4 (1 Petr. 2:21; 1 Joh. 2:6). Gods Volk volgt het Lam nu. — De Here heeft een volk op aarde, dat het Lam volgt waarheen het gaat. Hij heeft Zijn duizenden die de knie voor Baai niet gebogen hebben. Deze zullen met Hem op de berg Sion staan. Maar zij moeten op deze aarde standhouden, omgord met de gehele wapenrusting, klaar om zich bezig te houden met het redden van degenen, die op het punt staan om te komen. Hemelse engelen leiden bij dit zoeken; geestelijke activiteit wordt vereist van allen, die de tegenwoordige waarheid geloven, zodat zij samen dit werk kunnen doen.

(De zendingsopdracht van Mattheus 28 hé, die kennen we toch allemaal!)

quote:

Wij behoeven niet te wachten tot wij verheerlijkt zijn, om Christus te volgen. Gods volk kan dit reeds hier en nu doen. Wij kunnen het Lam alleen in de hemel volgen, als wij Hem hier volgen. Hem in de hemel te volgen hangt af van het feit of wij nu Zijn geboden bewaren. Wij moeten Christus niet uit een opwelling of gril volgen als dat alleen maar voordeel betekent.

Wij moeten verkiezen om Hem te volgen. In ons dagelijks leven moeten wij Zijn voorbeeld volgen, zoals een kudde vol vertrouwen haar herder volgt. Wij moeten Hem volgen, door voor Hem te lijden, terwijl wij bij elke stap zeggen: “Al slaat Hij mij, toch zal ik in Hem vertrouwen.” De praktijk van Zijn leven moet de onze zijn. Als wij op deze wijze trachten Hem te gelijken en onze wil overeenkomstig de Zijne maken, zullen wij Hem openbaren

quote:

Het veertiende hoofdstuk van Openbaring is een hoofdstuk van het grootste belang. Dit schriftgedeelte zal spoedig in zijn gehele omvang begrepen worden en de boodschappen die aan Johannes gegeven zijn, zullen heel duidelijk herhaald worden

Je ziet Iearsi, de Bijbel staat vol met oproepen aan degenen die zegt yeshua te volgen, dus MAAK dan ALLE volk tot DISCIPELEN van Christus, en niet tot die van het BEEST! Want d`t is de essentie van jouw boodschap Iearsi, alhoewel je het niet ziet of wil horen!

quote:

Het identificeren van de Drie Engelen.-- Christus komt weer met macht om zalig te maken. Om de mensen op deze gebeurtenis voor te bereiden, heeft Hij de eerste, tweede en derde engel met boodschappen gezonden. Deze engelen stellen degenen voor die de waarheid ontvangen en met kracht het evangelie aan de wereld openbaren

Zie je Iearsi, de mensen moeten zich kunnen voorbereiden op Zijn komst, anders komt Hij voor velen als een Dief in de nacht. Zo zijn ze dan onvoorbereid. Dus Iearsi, doe je werk en leuter niet over Verbonden die AFGSCHAFD zijn, want dan schaar je je achter het Beest in Rome en zijn god!  

(Openb. 18:1-5). Een getrouwe groep.-- De kerken zijn geworden zoals beschreven is in Openbaring 18. Waarom worden de boodschappen uit Openbaring 14 gegeven? Omdat de beginselen van de kerken verdorven zijn.... (Openb. 14:6-10 aangehaald).
Zie je dat Iearsi, de Bijbel zegt ons ronduit, dat de oproep van Openbaring 14 belangrijk is, omdat de kerken verdorven zijn. Zij zoeken gemeenschap op aarde (Oecumene) in plats van in het Hemels Jeruzalem. Zij willen zich verenigen in een aards en verdorven Jeruzalem! Begrijp je nu eens wat je aan het doen bent?

quote:

Klaarblijkelijk is de gehele wereld schuldig aan het ontvangen van het merkteken van het beest. Maar de profeet ziet een groep die het beest niet aanbidt en zijn merkteken niet ontvangen heeft aan hun voorhoofd of hun handen. “Hier blijkt de volharding der heiligen,” zegt hij, “die de geboden Gods en het geloof van Jezus bewaren

Maar gelukkig Iearsi, zijn we niet afhankelijk alleen van mensen, want de Heilige Geest doet het werk, in Christus:

quote:

Grote Aantallen Aanvaarden de Waarheid.-- De tijd van Gods verwoestende oordelen is de tijd van genade voor hen, die geen kans hebben gehad om te leren wat waarheid is. Vol tederheid ziet de Here op hen neer. Zijn hart vol ontferming is bewogen; Zijn hand is nog uitgestrekt om te redden, terwijl de deur gesloten is voor hen die niet binnen wilden gaan. Grote aantallen zullen worden toegelaten, die in deze laatste dagen de waarheid voor het eerst hebben gehoord

Zie je Iearsi, dat er van een 2e hertsel van een belofte aan Israël -alleen-  als joods volk, geen sprake is. dat het nu voor ALLE mensen is, ook in het natuurlijke Staat Israël.

God de eer geven. -- God de eer geven betekent Zijn karakter in ons leven te openbaren en Hem aldus bekend te maken. En op welke wijze wij de Vader of de Zoon ook bekend maken, wij verheerlijken God

Geen andersdenkenden en anders gelovigen dus uitsluiten hé Iearsi! Ook de Joden moeten dat niet doen, maar ze doen het wel degelijk, vooral de Orthodoxen! GEEN VOORBEELD van yeshua dus!

(Dan. 7:25;/ 2 Tess. 2:3, 4/Openb. 18:1-5). De wereld dronken van de wijn van Babylon. — God veroordeelt Babylon omdat ze van de wijn harer hoererij alle volken heeft doen drinken.” Dit betekent dat Babylon het enige gebod heeft veronachtzaamd, dat op de ware God wijst; en de Sabbat, Gods gedenkteken aan de schepping, heeft neergehaald.

Inderdaad Ierasi, er zal een tijd komen dat de Koning van Rome, de Babylonsiche zonaanbidding centraal zal stellen van de aanbidding. Iedereen, behalve zij die in het boek des levens staan van het hemels Jeruzalem, ontkomen er aan. Geen wonder dat zij uitgesloten wullen worden van sociale- en maatschappelijke relatie! Let maar eens op, als wij het nog mee mogen maken, bij leven! (The Keys of this blood van Malachi Martin, over het Pausdom en de huidge wereld/Europa)

zie maar:

quote:

Maar de mens der zonde, die zich boven God stelt, door in de tempel van God te zitten en zich als een god te vertonen, meende de tijden en wetten te veranderen. Deze macht, die dacht te bewijzen dat hij niet alleen gelijk aan, maar zelfs boven God stond, veranderde de rustdag, door de eerste dag der week daar te plaatsen, waar de zevende dag moest zijn. En de protestantse wereld heeft dit product van het pausdom aanvaard, om als heilig te worden beschouwd. In Gods Woord wordt dit hoererij genoemd.
Wat is dat merkteken van het beest?-- Johannes werd geroepen om een volk te aanschouwen dat verschillend was van degenen die het beest en zijn beeld aanbidden door de eerste dag der week te vieren. De viering van deze dag is het merkteken van het beest.

(Openb. 13:16, 17). Een waarschuwing tegen het Merkteken van het beest.-- De boodschap van de derde engel is aan de wereld gegeven om de mensen te waarschuwen tegen het ontvangen van het merkteken van het beest, of van zijn beeld, aan hun voorhoofd of aan hun hand. Het ontvangen van dit merkteken betekent het komen tot dezelfde beslissing als het beest en het verdedigen van dezelfde ideeën, in lijnrechte tegenspraak met Gods Woord. God zegt van allen die dit merkteken ontvangen: “Die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is toebereid in de beker van Zijn toom; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en van het Lam”....

Als het licht der waarheid u is voorgehouden, de Sabbat van het vierde gebod is geopenbaard en is aangetoond dat in Gods Woord geen grondslag is voor zondagsviering, en u toch vasthoudt aan de valse sabbat door te weigeren de Sabbat te heiligen, die God “Mijn heilige dag” noemt, ontvangt u het merkteken van het beest. Wanneer vindt dit plaats? Als u het decreet gehoorzaamt, dat u gebiedt u te onthouden van werk op zondag en God te aanbidden, terwijl u weet dat er geen woord in de Bijbel staat, waaruit blijkt dat zondag iets anders is dan een gewone werkdag, stemt u erin toe het merkteken van het beest te ontvangen en weigert u het zegel Gods.

Als wij dit merkteken aan ons voorhoofd of aan onze handen ontvangen, treffen ons de oordelen, uitgesproken over de ongehoorzamen. Maar het zegel van de levende God wordt geplaatst op hen, die nauwgezet de Sabbat des Heren vieren
Een vraag van leven of dood.-- Deze boodschap omvat de twee voorafgaande boodschappen. Ze wordt voorgesteld als met luider stem verkondigd; dat wil zeggen, met de kracht van de Heilige Geest. Alles staat nu op het spel. De boodschap van de derde engel moet beschouwd worden als van de grootste betekenis. Het is een kwestie van leven of dood. De indruk, die deze boodschap maakt, zal in verhouding staan tot de ernst en plechtigheid waarmee ze wordt verkondigd

Geen zichtbaar teken.-- In het onderwerp van de grote strijd vormen zich twee groepen, zij die het beest en zijn beeld aanbidden en zijn merkteken ontvangen, en degenen die de naam van de Vader geschreven hebben aan hun voorhoofd. Dit is geen zichtbaar teken, maar een Geestelijk zegel dat leeft in het persoonlijke hart, zoals bij Jezus! Het is verbonden met het Hemels Jeruzalem, waar Jezus IS!

(Openb. 18:1-8; 2 Tess. 2:7-12). Op de hoede zijn tegen de verborgenheid der ongerechtigheid.-- De boodschap van de derde engel neemt in belangrijkheid toe naarmate wij het einde van de wereld naderen....

God toond  degenen aan wie het heilige werk is toevertrouwd om de boodschap van de derde engel te verkondigen wie hen bedreigen . Zij moeten eraan denken dat deze boodschap van het grootste belang is voor de gehele wereld. Zij moeten de Schriften ijverig onderzoeken, zodat zij weten hoe zij op hun hoede kunnen zijn tegen de verborgenheid van de ongerechtigheid, die zo’n groot aandeel heeft in de slotgebeurtenissen van deze wereldgeschiedenis.  

Er zal steeds meer uiterlijk vertoon zijn door wereldse machten. God stelde onder verschillende zinnebeelden aan Johannes de goddeloze aard en verleidelijke invloed voor van hen, die zich hebben onderscheiden door het vervolgen van Zijn volk. Openbaring 18 spreekt over het mystieke Babylon, dat van haar hoge plaats is gevallen om een vervolgende macht te worden. Zij die de geboden van God en het geloof van Jezus bewaren, zijn het mikpunt van de woede van deze macht (Openb. 18:1-8 aangehaald)

De tijd van toetsing maakt duidelijk waar het om gaat.-- Het werk van de Heilige Geest is de wereld te overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel. De wereld kan alleen gewaarschuwd worden door het zien van degenen die de waarheid geloven en daardoor geheiligd worden, door te handelen naar hoogstaande en heilige beginselen, terwijl zij op verheven wijze de grenslijn tonen tussen degenen die Gods geboden houden en hen die ze met voeten vertreden. De heiligmaking van de geest geeft het verschil te kennen tussen hen die het zegel Gods dragen en degenen die een valse rustdag vieren.

Als de toets komt, zal duidelijk te zien zijn wat het merkteken van het beest is. Het is de viering van de zondag. Zij die, nadat zij de waarheid hebben gehoord, doorgaan met deze dag als heilig te beschouwen, dragen het merkteken van de mens der zonde, die meende tijden en wetten te veranderen  

De laatste akte van het drama.-- Het in de plaats stellen van het valse voor het ware, vormt de laatste akte in het drama. Als deze vervanging universeel wordt, zal God Zichzelf openbaren. Als de wetten van mensen worden verheven boven Gods wetten, als de machten van deze aarde trachten de mensen te dwingen om de eerste dag van de week te vieren, weet dan dat de tijd is aangebroken voor God om Zijn werk te doen. Hij zal in majesteit opstaan en de aarde vreselijk schudden. Hij zal uit Zijn plaats komen om de inwoners van de wereld te straffen voor hun ongerechtigheid

(Vs. 1-4; Openb. 7:2, 3; 13:13-16; Ex. 31:13-17; 2 Tess. 2:3, 4). Het merkteken van onderscheid.-- Wij naderen het einde van deze wereldgeschiedenis. Satan doet wanhopige pogingen zichzelf een god te maken, om te spreken en te handelen als God, om te verschijnen als één die het recht heeft de gewetens der mensen te beheersen. Hij streeft er met al zijn macht naar om een menselijke inzetting in de plaats van Gods heilige rustdag te vestigen. Onder het gezag van de mens der zonde hebben de mensen een valse banier verheven die volkomen tegengesteld is aan Gods bepaling. Elke sabbatsinzetting draagt de naam van de stichter, terwijl een onuitwisbaar merkteken het gezag van elk aantoont. De eerste dag der week bezit niet de minste heiligheid. Het is het product van de mens der zonde, die op deze wijze tracht Gods plannen tegen te werken.

God heeft de  zevende dag aangewezen als Zijn Sabbat (Ex 31: 13, 16, 17 aangehaald).

Op deze wijze wordt de scheidslijn getrokken tussen degenen die trouw en hen die ontrouw zijn. Zij die het zegel van de levende God op hun voorhoofd willen dragen, moeten de sabbat van het vierde gebod houden. Op deze wijze worden zij onderscheiden van de ontrouwen, die een door mensen gemaakte inzetting hebben aanvaard in de plaats van de ware Sabbat. De viering van Gods rustdag is een onderscheidingsteken tussen hem die God wel en die Hem niet dient, en waar het oordeel mee is verbonden.

Gen. 6:17; Mat. 27:21, 22, 29.

12. Het volk dat Gods naam draagt.-- Wie zijn dat? Gods naamdragend volk - zij, die op deze aarde hebben getuigd van hun trouw. Wie zijn dat? Zij die de geboden van God en het getuigenis van Jezus hebben bewaard; die de Gekruisigde als hun Heiland hebben erkend.

(Ex. 31:13-17) Wat is Gods teken?-- Het teken van gehoorzaamheid is het vieren van de Sabbat van het vierde gebod. Als de mensen het vierde gebod houden, zullen ze ook de andere geboden houden.

(Openb. 7:2, 3; Ezech. 9:4). Het teken van de heilige Sabbat.-- Er wordt een teken geplaatst op Gods volk en dat teken is de viering van Zijn heilige Sabbat

Trouw aan wie?-- God heeft gezegd dat het veel betekent om het Woord van de levende God terzijde te schuiven en de beweringen te aanvaarden van één, die probeert tijden en wetten te veranderen (Ex. 3 1:12-17 aangehaald).

Zij die met het oog op deze specificaties weigeren zich te bekeren van hun zonden, zullen de gevolgen van ongehoorzaamheid moeten beseffen. Wij moeten ons persoonlijk de vraag stellen: Heb ik bij het vieren van een rustdag mijn geloof ontleend aan de Schriften of aan een valse voorstelling van de waarheid? Iedereen die zich bindt aan het goddelijk, eeuwig verbond, dat als een teken en zegel van Gods bestuur ons is gegeven, bindt zich met de gouden keten van gehoorzaamheid, waarvan elke schakel een belofte is. Hij laat zien dat hij Gods Woord boven het woord van de mens plaatst, dat hij Gods liefde verkiest boven de liefde van de mensen. En zij die zich van hun zonden bekeren en terugkeren naar hun trouw door het aannemen van Gods teken, betonen zich ware onderdanen, klaar om Zijn wil te doen en zijn geboden te gehoorzamen. Ware viering van de Sabbat is het teken van trouw aan God

Trouw groeit naarmate de moeilijkheden toenemen.-- In Openbaring 14 ziet Johannes een ander toneel. Hij ziet een volk welks trouw en gehoorzaamheid aan de wetten van Gods koninkrijk groei en naarmate de moeilijkheden toenemen. De verachting, getoond jegens Gods wet, maakt dat ze duidelijker hun liefde voor die wet openbaren. Deze neemt toe naarmate de verachting, die daarvoor wordt getoond, toeneemt

(Ps. 119:126, 127; Mal. 3:18). Het is tijd om te strijden.-- Laat niemand toegeven aan de verzoeking en minder vurig worden in zijn gehechtheid aan Gods wet als gevolg van de verachting die daartegen wordt getoond; want juist dat is het, wat ons met heel ons hart moet doen bidden: “Het is tijd voor de Here om te handelen; zij hebben Uw wet verbroken.” Daarom zal ik, vanwege de universele verachting geen verrader worden, wanneer God ten zeerste door mijn trouw zal worden verheerlijkt en geëerd.

Hoe! zullen de trouwe navolgers verslappen in hun toewijding terwijl al hun hoedanigheden en krachten voor de Here gebruikt zouden moeten worden; terwijl een onversaagd getuigenis, dat veredelt en verheft, van hun lippen zou moeten komen? “Daarom heb ik Uw geboden lief, meer dan goud, ja, dan fijn goud.”

Wanneer Gods wet uiterst belachelijk en verachtelijk wordt gemaakt, is het tijd voor elke volgeling van Christus, voor hen die hun harten aan God hebben gegeven en die zich als doel hebben gesteld om God te dienen, om onwankelbaar op te komen voor het geloof, dat eens aan de heiligen is overgeleverd. “Dan zult gij tot inkeer komen en het onderscheid zien tussen de rechtvaardige en de goddeloze; tussen wie God dient en wie Hem niet dient.” Als voorvechters het meest nodig zijn, is het tijd om te strijden.

Okay dit was een definitie van Openbaring 14, gestoelt op andere bijbelse weergaven. We moeten dus njiet gaan zitten wachten op het natuurlijke israël, want ook zij vallen gewoon onder het verdict, zoals ALLE mensen. Iedereen heeft toegang tot het Koninkrijk der hemelen, ongeacht onze afkomst, ras of oorsporng. Geen onderscheid meer tussen Jood en Griek (Ef.2) maar strijd, Geestelijke strijd om ook in Geest te kunnen overwinnen.

Dus Iearsi, stop nu eens met je OT weergaven die in christus vervuld zijn, maar luister naar Zijn stem van vandaag! Volg Hem, in plaats van de Schriftgeleerden van het aardse Sanhedrin in  Jeruzalem.
En let maar op, eens zal de Rabbi in de RKK preken, en zal de dominee in de Moskee zijn zegje houden, en zal de Imam in de Protestantse kerk zijn Soeras uitspreken, ook in Israël in de 3e Tempel, kunnen we kiezen: 3 Tempels staan er Eén voor de Joden, Eén voor de Christen en Eén voor de Islamieten. Vrede vrede geen gevaar!. Allemaal Oecumene; één God en één Kerkrecht, weet je nog?

Hartelijke Groet

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1419 Gepost op: januari 27, 2013, 07:49:39 pm »
@ Nicidemus,

Je bent vrij om te antwoorden als je wilt uiteraard. Leef je uit,
Maar ik voel mij rot dat je misschien veel energie erin steekt voor mij, terwijl ik je bijdragen niet en soms heel vluchtig scan. Gewoon omdat ik veel standaard retoriek van de ZDA gekopieerd zie, waarin ik geen belangstelling heb. Een van mijn hobby's is lezen, maar geen ZDA retoriek leugens. Dan weet je dat,
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2013, 07:50:33 pm door learsi »

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1420 Gepost op: januari 28, 2013, 03:46:11 pm »
Beste Iearsi,

Ik ben van mening dat we het hebben over de Bijbel. Iedereen draagt zijn steentje bij! Ik zou toch maar een heel voorzichtig worden, als je steeds weer, een bepaalde denominaties zo bejegend. Dat is géén voorbeeld van Christus en zeker niet als je meent dat Yeshua ooit nog eens voor het joodse volk, in het vlees, zou optreden. Je rectie is niet naar de geest van Christus, hoe dan ook.
Dat je de ZDA van leugens beticht is jou zaak, niet mijn verantwoording!
De gmeenschap; groei als nooit te voren, maar goed dat is nog geen bewijs der dingen, op zich. Hier in gent kunnen we de aanloop bijna niet meer aan. In Brusel kopmen ze ruilte te kort, om Roemeense mensen, uit diverse religies te ontvangen, omdat deze mensen, ten tijde van de dictatuur van Ceausescu ervoeren dat de Adventisten statenloos waren maar toch vasthoudend waren. Honderden ex-leden van de Securitate volgen sindsdien, Bijbelstudie bij "die Adventisten" . Veel gevluchte Roemenen wetehn blijkbaar ook in het Westen de Adventkerk te vinden. Dus Iearsi, ik, verzoek je niet al té aanmatigend te zijn, aangaande deze gemeenschap. Zij heeft meer te beiden dan jij wellicht denkt. Vergeet ook niet dat er profeten zijn en blijven tot aan de wederkomst. Dus verwonder je niet dat er dus profeten en profetessen zijn, tot aan die wederkomst! Als je zo Bijbelvast bent, zou je dantoch moeten weten en begrijpen!

Ik raad je aan, omdatdaar toch maar eens heel voorzichtig mee te zijn. Wellicht lijkt alles zo gekopieerd. Maar voor miljoen zijn deze, op Bijbelse grond, aangeduide bemoedigingen, een begin van een ander leven geweest.

Graag wil ik dan de suggestie uiten, dat de ractie, zoals je die hier ventileert, in een Geest van het vlees geschied. Je kunt er geen ander verhaal van maken; ook niet Bijbels!  Je zit maar te malen met jet Oud Testamentsiche "waarheden".

Laat ik de forumleden ernstig waarschuwen, want jouw visie is gebeouwd op drijfzand.

Waarom! Laat ik het uitleggen

De 2300 avonden en morgens zijn,, zowel hoistorisch als Bijbels in 1843 geëindigd. We hoven geen Adventist te zijn, om dat te kunnen berekenen. We hebben juist maar de Heilige Geest nodig, opm het te leren verstaan. En bdaar iearsi, ontbreekt het bij jou aan! In elke opzicht. je fantasie is op hol geslagen! Dat is kenmerkend, samen met je betichtingen, voor de Tegenstander, de valse profeet! Ik lig er niet wakker van.

Zo mis ik ten ene male het feit, in al je beweringen en relaas tot nu toe, dat de Bijbel DUIDELIJK aangeeft dat er geen herstel van een volk Israël in het vlees, met een bijzondere opdracht, nog mogelijk is.

We vinden dat heel gewoon in het voorbeeld van Christus zelf terug en Hij heeft het ook laten vermelden.

Dus ik hoop dat de forumleden nu eens de ogen open doen en ziende worden!

Romeinen 1:2-5

quote:

2 dat al bij monde van zijn profeten in de heilige geschriften is beloofd: 3 het evangelie over zijn Zoon, een mens voortgekomen uit het nageslacht van David, naar het vlees, 4 aangewezen als Zoon van God en door de heilige Geest bekleed met macht toen hij, Jezus Christus, onze Heer, opstond uit de dood. 5 Hij heeft mij de genade geschonken apostel te zijn, opdat ik omwille van hem aan alle volken gehoorzaamheid en geloof zou verkondigen
.

Nu, Iearsi,   elke trouwe Bijbelvorser, die dagelijks bidt en zich wil laten leiden door de Heilige Geest en niet door mensen, zal hier dus het bewijs vinden, dat Yeshua NOOIT meer een Koning kan zijn, naar het vlees, zoals David (inderdaad) was! Want Hij is net zoals Nicodemus, met de Heilige Geest gedoopt door water en Geest, van een 'vleselijk ingesteld mens naar het vlees' een vertegenwoordiger geworden van wie? Van zijn HEMELSE Vader!

Dus over welk Jeruzalem en welke Koningschap heeft Romeinen 1 het hier?
GEEN AARDS koningschap IN HET VLEES vriend!

Je kunt wel Bijbelse passages oplepelen, maar ik dacht dat "het volk Israëls" (ook) de Gave der Profetie had in het Getuigenis van Jezus!
Nu, van die Gave der Profetie merk iik geen spat van, bij je en een waarlijk getuigenis van Christus dus evenmin.

Zoals ik al zei, de 2300 avonden en morgens zijn in 1843 afgelopen. Sommige Rabbis brengen deze tijd in verband met de chronologie van de Tempels, tot aan 1993. Ook de chronolie van de Christelijke profetische lijn komt uit in 1993, als we de 150 jaar (5 profetische maanden) daarbij optellen. Er ontstaat een eensluidende profetie, voor de Jood én voor de Griek. Let wel, dié wijsheid heb ik van een Rabbi!

Dat jij mijn postings niet wilt lezen en/of bestuderen moet jij weten, je bent daar gelukkig vrij in! Maar anderen wellicht wél, en dat is dan een mooi tegenwicht!

Kijk ook eens hier, wat "die waardeloze Adventkerk" nog meer in de wereld te vertellen heeft. Hard nodig, als ik ervaar hoe ziende blind en horende doof het volk (nog steeds) is.

Dus Iearsi, je kunt met je hele verhaal wel op dak gaan zitten! Want je bedriegt de zaak tot en met, wellicht niet bewust, maar historisch én in profetsiche lijn, kloppen je beweringen niet (meer) Je volgt in feite de leer van de RKK Staat!

http://www.adventmedia.nl/

Inderdaad zoals het openingbeeld van deze website zegt: De Stenen schreeuwen het uit!

Hartelijke groet

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #1421 Gepost op: januari 28, 2013, 03:53:37 pm »
Het is allemaal prima wat je geloofd, maar als je in de één na laatste post schrijft dat een ieder die de sabbath om de zaterdag niet houdt geen ware christen is en verloren gaat, dan moet ik al zeggen: "nee, dat klopt niet."

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1422 Gepost op: januari 28, 2013, 09:24:39 pm »
Hallo Gaitema,

Ik weet niet geheel, op wiens posting, je reactien is gericht.
Maar, als het om mij gaat, zeg me eens waar ik zeg dat diegene, die de Sabbat van het 4e gebod niet onderhoud, danwel willens en wetens, niet wil onderhouden, verloren gaat!

Wat zegt Jezus over de geboden, en zeg mij eens, wat er dan "iets niet klopt", als ik je deze oproep voorhoud, uit Openbaring 14!
Bijbelse waarheden zijn altijd gekoppeld aan profetische boodschappen, en zo is ook deze boodschap 'voor het volk van de Allerhoogste'  voor ALLE mensen, die zeggen Jezus trouw te zijn en Hem, alleen na te volgen.
De profeet Daniël verwijst naar het Oordeel vanuit de profetie over de 2300 avonden en morgens. Hij wijst op de 'zonen' van zijn volk. Infite wijst hij op hen, die Yeshua zullen navolgen, na de 490 afgesneden jaren. Een Overblijfsel!

Wat zijn de kenmerken Gaitema van een 'volk dat zegt de Gave der Profetie te hebben, wel laat ik je het voorhouden. Aan de hand van de Bijbel, voor ONZE TIJD en als je de profetie er over wil weten en kennen, dan hoor ik het wel:

Wat doen de mensen die zeggen dat zij trouw zijn aan Jezus!

...en wat is die Sabbat van het 4e gebod  als het de spil dezer geboden is. En waarom staat deze wekelijkse Sabbat centraal in het Oordeel!

Nu Gaitema, ze zullen nog vele mensen zijjn die menen trouw te zijn aan Christus. met de wetenschap die zij op dat moment hebben, zal ook Christus hen erkennen als getrouwen. Dat zegt Hij ook, kijk maar:

Citaat
Volgens het christelijke geloof kwam Jezus voor alle mensen. De boodschap van het Evangelie is bedoeld voor iedereen (Johannes 3:16). Er zijn echter mensen die beweren dat Jezus alleen voor het Joodse volk kwam. Dat baseren zij op een uitspraak van Hem zelf:

Matteüs 15:24
 Hij echter antwoordde en zeide: Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls.

De uitspraak van Jezus lijkt te zeggen dat Hij alleen is gezonden tot de verloren schapen van Israël. Maar ook deze vrouw, die geen Israëliet was, ontvangt wat ze vraagt. Hoe kan dat dan? Het antwoord ligt in andere verzen van de evangeliën:

Johannes 10:16
 Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder.

Okay Gaitema, we zijn er, denk ik, want wat bedoeld Jezus met een volk Israël, als we Jakob in ogenschouw nemen, die Geestelijk de macht overwon en toen vanaf dat moment Israël werd genoemd!
Van een 'Joods volk' was er nog geen sprake! Blijkbaar gaan wet en 'een volk' samen! Uit de verzen waarin Jezus de nadruk legt op wet en volk, spreekt Hij over een (volk) Israël, dat NIET alleen uit Joden bestaat. Het gaat dus om Geestelijke Isrealiten, die geen fysieke besnijdenis hebben ondergaan, maar een Geestelijk; navolging met het hart.....niet als letterknecht en het misbruik van Gods wet voor eigen, wereldse belangen "in het vlees".

Zelfs vanavond, tijdens de uitzendingen over de voorgenomen troonsafstand van HM de Koningin, bleek dat Zij zelfs Christus jn Geestelijk aspect boven Haar aardse Koningschap stelde, door aan te geven, door enkele publicissten, dat de Kroon die Prins Willem Alexander zal ontvangen, geen werkelijke is, maar een symbolische.Juist om aan te geven, dat Koningschappen hier, aardse zijn en geen Hemelse.
Daarmee werd bevestigt dat Yeshua feitelijk nooit meer een aards Koninschap kan aanvaarden "in het vlees" zoals Romeinen 1:2-5 aangeeft.

Als we dus nu verder kijken naar de schapen die Jezus nog heeft, buiten die welke reeds tot Zijn kudde behoren, dan lezen we verder:

quote:

Naast de schapen van het huis Israëls heeft Jezus dus nog andere schapen. Deze ‘andere schapen’ bestaan uit de niet-Israëlieten. Ook die behoren Jezus toe en Hij is hun herder.
 Maar Jezus kon in een menselijk lichaam niet overal tegelijk zijn. Hij werd gestuurd om persoonlijk zijn Evangelie onder de joden te brengen. Het is aan zijn discipelen om de ‘andere schapen’ te bereiken
Matteüs 28:19, 20
Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

De discipelen zijn niet beperkt tot één lichaam, wat Jezus wel was. Zij konden zich over de hele wereld verspreiden en het Evangelie verkondigen. Jezus is dus wel degelijk voor alle mensen gekomen. Door de beperking van het menselijk lichaam kon Hij niet overal heen gaan om het Evangelie te vertellen. Hij gaf zijn discipelen opdracht om dat te doen en de belofte dat Hij met hen zou zijn.

Okay Gaitema, zolang dus de Genade (-tijd) nog in werking is, kunnen mesen zich bekeren. Wij kunnen niet het hart van anderen (be-) oordelen, dat kan alleen Jezus. Waar het om gaat is; is élk mens, vanuit zijn persoonlijke ervaring met Christus en bereidheid, om burger te willen worden van het Hemels Koninkrijk

We weten het niet Gaitema, we kunnen alleen voor onszelf spreken. Maar als wij menen en zeggen waarlijke volgelingen van Christus te zijn, dan is het waardevol om eens de Bijbel te zien, zoals deze is bedoeld, voor alle mensen. En dan moeten ook eens Jezus aan het woord laten en aan de hand daarvan, ons hart leren onderzoeken!

Graag wil ik je dan ook enkele Bijbelpassages aan je voorhouden, die zicht geven op de wet en de essentie er van. Als wij Mattheus 28 willen opvolgen, dan vervullen wij de opdracht van onze Heiland. En als wij zeggen een voorbeeld van Hem te zijn, dan moeten wij ook, naar Zijn voorbeeld, naar onze gewoonte op de wekelijkse Sabbat van het 4e gebod, naar de kerk gaan, de synagoghe zoals de Joden en Hij dat aanduidde!

Ik laat de Bijbel spreken:

-Gods wet is een eeuwige uitdrukking van zijn liefde en wil (wet)
de wet van Zijn Koninkrijk is uitgedrukt in de 10 geboden:
Exodus 20:1-17

-Zijn wet drukt de liefde uit voor de mens, die ook in Christus is
Johannes 15:11-13 / Romeinen 13:7-11

-Zijn wet geldt dus vor altijd, nu én in het Hemels Koninkrijk
 en heeft nooit afgedaan, wat zelfs niet kan!
Matt.5:16-21

-De wet der tien geboden is basis voor het oordeel, want het is de enige wet voor het Hemels Koninkrijk, die de Allerhoogste God en Christus dus hanteren!
Prediker 12:11-15 / Jakobus 2:7-13

-De wet der 10 geboden was er dus al voor de grondlegging der wereld, en was ook fundament voor Adam en Eva, die deze wet overtraden!
Dus de wet is zowel de basis voor de OT- als NT gelovige; Jood én Griek!
Deut. 18:1-15 /Hebreeën 8:7-11

Let nu eens op Gaitema:
-Christus`leven toont aan wat gehoorzaamheid aan Gods wet inhoudt
Johannes 15:10

Waarom hebben nu ALLE mensen de wet der 10 geboden nodig om in het oordeel staande te kunnen blijven, vooral zij die zeggen 'trouw' te zijn aan hun Heiland;

-De wet toont onze zondige staat aan.
Romeinen 3:19-21 en 7:6-8

Let er op dat deze wet geen oordeelswet is om andere mee 'te slaan', het is een lijst van regels als voorbereiding op het burgerschap van het Hemels Koninkrijk en de grondwet van dat Nieuwe Rijk. Een soort (oneerbiedig gezegd) een burgerschaps cursus.

Alhoewel de gebodentafel een basis is voor een waarlijk bestaan in Christus, is het Christus die ons redt (in Zijn voorbeeld). Wij kunnen onszelf niet verlossen nog redden, vandaar die wet (wil) van de Allerhoogste, die ook Jezus heeft moeten leren aanvaarden, toen Hij op aarde was!

-God wil Zijn wet (-matigheid) in onze harten schrijven, als tot een besneden (bekeerd) hart, als bijwoners hier en tegelijkertijd het burgerschap van het Hemelse (Jeruzalem) daar waar onze moeder woont!
Daardoor leidt dat tot gehoorzaamheid!
Hebreeën 8:9-11

Gehoorzaamheid aan de grondwet van ons toekomstige woonplaats, door de Heilige Geest daarin geleidt in Christus (Matte 28)leidt tot blijdschap en ontwikkelt ons tot een volk dat de Gave der Profetie kan hebben en daardoor het Hetuigenis van Christus.
Psalm 19:6-15

Want......Gaitema!  Onze gehoorzaamheid is een GETUIGENIS aan de wereld!
2 Korintiërs 3:1-4

Dus als de Heilige Geest an de harten van mensen klopt en zij doen de Deur open, die Christus is, dan is de kans aanwezig dat zij ook gehoorzaam worden aan de wet/wil van het Koninkrijk, dat zij door groei in Christus voorbeeld ervaren.  Ieder mens is daar vrij in. Elke relatie met Christus individueel is persoonlijk, zoals een vader (en moeder) heeft met hun kinderen.

Mijn postging, waarnaar Iearsi verwijst als "retoriek" van de Adventkerk, heeft helemaal niets met de Adventkerk, op zich te maken, maar met de essentie van openbaring 14, waarin de 3 engelenboodschap centraal staat, tot redding van mensen door hen op te roepen, trouws te worden aan Gods geboden en "uit te gaan van het Grote Babylon", waar de hoer regeert en mensen, door misleiding en afgedane zaken, tot een aards heiligdom teruggevoert worden, daar waar de Satan de Overste is. Jezus is nu in het Heilige de Heiligen, om voor het laatst te bemiddelen voor alle mensen. In 1843 is, hoe je het ook bekijkt, de laats fase van de 2300 avonden en morgens afgesloten. We moeten noet steunen op OT gevoelens, maar omhoog kijken, daar vanwaar Jezus terug zal komen!

En nu zal ik je tonen, dat Jezus voor de Joden en voor de Grieken op geliijk dezelfde manier terug komt:

1 Tessalonicenzen 4: 13-18

quote:

Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden

De 'Joodse' versie:

"Wij zullen weggevoerd worden, de Heer tegemoet in de lucht,
en we zullen altijd met Hem zijn" (=loofhutten)

En wil je de (deels-) joodse uitleg over dat zelfde onderwerp eens lezen Gaitema,
lees dan eens via deze link http://www.in-geest-en-waarheid.nl/thes.htm

Reden dus Gaitema om eens af te stappen van OT zaken, die door Jezus zijn afgeschaft. Jezus moest verschijnen maar werd afgewezen. Geheel volgens de Profetische lijn die Hijzelf was en uitlegde, met name in Openbaringen en door Daniêl! Mocht je eens meer willen weten over de Profetieën; die VANDAAG voor ONS van GROOT belang zijn om je goed voor te bereiden om Zijn komst, opdat Hij voor jou niet als een DIEF in DE NACHT komt, dan ben ik bereid opm je verder op weg te helpen. Je bent niet de eerste, sinds 1980!

Hartelijke groet!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #1423 Gepost op: januari 29, 2013, 08:21:20 am »
Kennelijk had ik het dan niet zo opgevat als dat je het bedoelt.
De sabbath lijkt me een discussie waar je ellenlang over kan praten, maar ook meestal niet in verder komt. Het heeft met een bepaalde overtuiging te maken wat het betekend om te leven uit de Geest van God en geen slaaf te zijn van de wet, en juist door de Geest van God de wet juist vervult.
In het geval van Sabbath: het is een vooruitverwijzing naar het 1000 jarig vredesrijk dat komen gaat en waarvan we al proeven sinds pinksteren. Voor mij leef ik daardoor in Sabbath. In de vrede en de rust die Jezus me dagelijks geeft.
aangezien mijn hart een tempel van God is vier ik daar dagelijks de Sabbath.

Dat is een benadering waar ik in geloof. De plek waar het sabbath moet zijn. Dat uit zich ook in heel je manier van leven.

1980 is trouwens het waar waarin ik ben geboren. Eén dag voor pinksteren. In het pinksterweekend.  Dat vind ik altijd zo mooi symbolisch. Alsof het me zeggen wil: "Je leven speelt zich vlak voor Jezus wederkomst af, in de laatste dagen van de eindtijd." Maar goed, wanneer Jezus weer komt weten wij niet.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2013, 08:24:41 am door gaitema »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #1424 Gepost op: januari 29, 2013, 10:46:51 am »

quote:

gaitema schreef op 29 januari 2013 om 08:21:
Kennelijk had ik het dan niet zo opgevat als dat je het bedoelt.
De sabbath lijkt me een discussie waar je ellenlang over kan praten, maar ook meestal niet in verder komt. Het heeft met een bepaalde overtuiging te maken wat het betekend om te leven uit de Geest van God en geen slaaf te zijn van de wet, en juist door de Geest van God de wet juist vervult.
In het geval van Sabbath: het is een vooruitverwijzing naar het 1000 jarig vredesrijk dat komen gaat en waarvan we al proeven sinds pinksteren. Voor mij leef ik daardoor in Sabbath. In de vrede en de rust die Jezus me dagelijks geeft.
aangezien mijn hart een tempel van God is vier ik daar dagelijks de Sabbath.
Mooi getuigenis. Dat is het binnengaan van de rust uit Heb. 4. Dat is de omgang met God en daar gaat het om! Vanuit die omgang mogen we ook de leiding van de Heilige Geest verwachten.

quote:

1980 is trouwens het waar waarin ik ben geboren. Eén dag voor pinksteren. In het pinksterweekend.  Dat vind ik altijd zo mooi symbolisch. Alsof het me zeggen wil: "Je leven speelt zich vlak voor Jezus wederkomst af, in de laatste dagen van de eindtijd." Maar goed, wanneer Jezus weer komt weten wij niet.

Voorafgaand aan het wekenfeest = Pinksteren was men gewoon de nacht op te blijven en de bijbel te bestuderen. Ook de discipelen met vrouwen w.o. Maria waren voorafgaand aan het Pinksterfeest bijeen in het bovenvertrek in gebed.

Dit is een goede manier om de komst van Jezus af te wachten.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.