Auteur Topic: Verkiezingen en kiezen  (gelezen 3561 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2012, 12:50:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 09 september 2012 om 00:53:
[...]
Hoeft niet, je zou gewoon CU kunnen stemmen _O_
Dank je, daar heb ik na gekeken, maar ook de CU heeft een veelheid aan punten waarmee ik het oneens ben.

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2012, 01:05:31 pm »

quote:

Oogje schreef op 09 september 2012 om 10:38:
[...]

Maar wat nu als je zo iemand niet weet te vinden? Als bijvoorbeeld élke politieke partij voor abortus zou zijn of als élke politieke partij anti-katholiek zou zijn, dan ga ik echt niet stemmen. Toch zal ik dan blijven spreken als dat nodig is, in de hoop dat er eens een partij komt waarop ik wél kan stemmen. En nee, zelf zo'n partij oprichten zou ik dan niet kunnen, mijn gaven liggen bepaald niet dáár. Mijns inziens heeft elk mens dus recht van spreken, of je nu stemt of niet.

Daarbij neem ik mensen die niet stemmen, maar wel met goede argumenten dat onderbouwen eerder serieus, dan mensen die pas in het stemhokje maar iemand aankruizen, zonder überhaupt ook maar het verschil tussen de VVD en de SP te kennen, of te weten hoe de politiek nu werkelijk in elkaar steekt. Als het je niet boeit, stem dan niet, zou ik zeggen.

Ik begrijp je punt Oogje.
Zelf heb ik alleen de PVV waar ik (niet geheel) maar wel het meeste mee eens ben, blijkt uit diverse testen.
Dus de keuze voor mij is:
- niet stemmen? ;)
- stemmen op een christelijke partij met veel afwijkende punten op sociaal vlak, maar vanwege het christelijke geweten en een christelijk geluid in de tweede kamer.
- stemmen op een seculiere partij die wel de sociale punten aandacht geeft en zonder de bijbel te noemen, veel Joods-Chistelijke waarden steunt.

Ozombi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #17 Gepost op: september 10, 2012, 06:39:42 pm »
@learsi::
De PVV lijkt me wel een goede partij voor jou inderdaad.
Een partij zonder enige nuance , die afscheiding op het oog heeft
en dus niet verbinding. Zijn bombastische uitlatingen over moslims en Europa laten dat wel heel duidelijk zien. Ook het pro-Israelische past daar allemaal goed bij. Geweldige partij ...... voor jou misschien. Nee, als ik jou een stemadvies zou moeten geven dan zou ik het wel weten.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 06:40:36 pm door Ozombi »

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #18 Gepost op: september 10, 2012, 07:11:32 pm »

quote:

Ozombi schreef op 10 september 2012 om 18:39:
De PVV lijkt me wel een goede partij voor jou inderdaad.
Een partij zonder enige nuance , die afscheiding op het oog heeft
en dus niet verbinding. Zijn bombastische uitlatingen over moslims en Europa laten dat wel heel duidelijk zien. Ook het pro-Israelische past daar allemaal goed bij. Geweldige partij ...... voor jou misschien. Nee, als ik jou een stemadvies zou moeten geven dan zou ik het wel weten.
Inderdaad is de PVV een super partij, draait niet om de pot heen en noemt alle beestjes bij de naam. Maar welke zou je me willen adviseren?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #19 Gepost op: september 10, 2012, 09:07:52 pm »
Ik stem SP, omdat ik het hoog tijd vind dat de zakste schouders ook een beetje opgebeurd worden, inplaats van struikelblokken voor ze neer te leggen.
Het Israëlstandpunt is complex. Je zal maar een Jood in een dorp zijn waar iedere keer van die palestijnse raketten op afgevuurd wordt, maar dat weet de SP ook wel. Ik twijfel niet over haar beleid hier over. Daarbij: de palestijnen hebben het ook niet makkelijk. Ik zie geen oplossing voor het conflict, zolang het daar duister is.

De PVV heeft veel goede punten, maar ze bestrijden de christenplicht om vluchtelingen in liefde op te vangen. VVD trouwens ook. Daarbij, de Islam bestrijd je niet, die bekeer je.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 09:10:27 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #20 Gepost op: september 10, 2012, 10:04:53 pm »
Het feit dat Europa op vele terreinen samenwerkt heeft zeker ook nadelen. Het is duidelijk niet een volmaakte samenwerking. Toch is een verenigd Europa wel een stap voorwaarts, als het doel is een verenigde Aarde. Op het moment dat alle bewoners van de planeet zich in broederschap hebben verenigd - zichzelf zien als 1 volk - dan is er iets bereikt. Daarom is een verenigd Europa - hoe onvolmaakt het nu ook is - een goede zaak. De PVV is daar tegen en zou Europa bij voorkeur uit elkaar trekken. Deze partij bezit dan ook geen spiritueel ideaal (broederschap der mensen) en zegt enkel: " Eigen land eerst ". Dat staat gelijk met de ikke-ikke-mentaliteit. Daarom zal ikzelf SP stemmen. Ook niet een partij met volmaakte ideeen, maar zij zullen opkomen voor de minder bedeelden. Zij lijken mij de politiek te bedrijven, die het meest ' in de geest ' is van een eerlijke samenleving.

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #21 Gepost op: september 10, 2012, 10:30:01 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 september 2012 om 21:07:
Ik stem SP, omdat ik het hoog tijd vind dat de zakste schouders ook een beetje opgebeurd worden, inplaats van struikelblokken voor ze neer te leggen.
Het Israëlstandpunt is complex. Je zal maar een Jood in een dorp zijn waar iedere keer van die palestijnse raketten op afgevuurd wordt, maar dat weet de SP ook wel. Ik twijfel niet over haar beleid hier over.

Lees eens goed hun programma daarover Gaitema,
Ieder die een tweestaten oplossing wil afdwingen aan Israël is zich daarmee regelrecht tegen G'd Zijn Plan met het Beloofde Land in de bijbel aan het verzetten. Het is de satan alles aan gelegen om dat te voorkomen, omdat hij weet dat Jezus zal wederkomen naar: niet Berlijn, Parijs, Rome, Moskou, maar naar Jeruzalem, Sion. De strijd die we zien tussen Israël en haar vijanden is een geestelijke strijd tussen de satan en de Heer. Daar wil je als christen toch op geen enkele wijze bij horen?

quote:

Daarbij: de palestijnen hebben het ook niet makkelijk.

De palestijnen hebben het meest van hun eigen terroristische leiders te vrezen, niet van Israël.  
Ze hebben er niets te kort, zie hier
http://www.youtube.com/watch?v=gVRrOeBGyu0
Het is allemaal leugen propaganda, zie hier
http://vimeo.com/29280708#

quote:

Ik zie geen oplossing voor het conflict, zolang het daar duister is.

G'd Zijn Wil is de oplossing, zoals Hij het ons in de bijbel heeft vertelt.
HEt Land Israël met Jeruzalem als Hoofdstad Sion, , Zijn Beloofde Land is en blijft  onverdeeld

quote:

De PVV heeft veel goede punten, maar ze bestrijden de christenplicht om vluchtelingen in liefde op te vangen. VVD trouwens ook. Daarbij, de Islam bestrijd je niet, die bekeer je.

PVV heeft niets tegen het feit dat je islamieten bekeert tot het christendom, want dan hangen ze de islam niet eer aan en hebben ze niets te vrezen.
Zie hier http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=30807

Kijk in het Midden-Oosten wat daar gebeurd nu, na de zogenaamde revolutie om democratie. Het was een opstand voor Sharia, niet meer, voor islamisering. Zo snel de islam hier in de meerderheid is, kunnen wij christenen ons geloof op onze buik schrijven, want de islam staat het niet toe. De koran roept niet voor niets op om Joden en Christenen te doden. Hun allah noemt in de koran niet voor niets Joden varkens, en Christenen honden.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 10:38:39 pm door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #22 Gepost op: september 10, 2012, 10:31:59 pm »

quote:

Ozombi schreef op 10 september 2012 om 22:04:
Het feit dat Europa op vele terreinen samenwerkt heeft zeker ook nadelen. Het is duidelijk niet een volmaakte samenwerking. Toch is een verenigd Europa wel een stap voorwaarts, als het doel is een verenigde Aarde. Op het moment dat alle bewoners van de planeet zich in broederschap hebben verenigd - zichzelf zien als 1 volk - dan is er iets bereikt. Daarom is een verenigd Europa - hoe onvolmaakt het nu ook is - een goede zaak. De PVV is daar tegen en zou Europa bij voorkeur uit elkaar trekken. Deze partij bezit dan ook geen spiritueel ideaal (broederschap der mensen) en zegt enkel: " Eigen land eerst ". Dat staat gelijk met de ikke-ikke-mentaliteit. Daarom zal ikzelf SP stemmen. Ook niet een partij met volmaakte ideeen, maar zij zullen opkomen voor de minder bedeelden. Zij lijken mij de politiek te bedrijven, die het meest ' in de geest ' is van een eerlijke samenleving.
Verdiep je (nog) eens goed in Openbaringen en lees dan waar Europa voor staat.
http://janvanbarneveld.nl...235-het-beest-in-brussel-

Ozombi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #23 Gepost op: september 11, 2012, 03:15:22 am »
@learsi :: verdiep je nog eens goed in jezelf , en dan de bijbel

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #24 Gepost op: september 11, 2012, 06:25:28 pm »

quote:

Ozombi schreef op 11 september 2012 om 03:15:
@learsi :: verdiep je nog eens goed in jezelf , en dan de bijbel
Die zoektocht ben ik ooit mee begonnen, maar naar jaren zoeken kwam ik erachter dat het tot niets leidde..... Alle antwoorden van het leven staan in de bijbel. Grofweg van Jozef Rulof naar Kabbalah naar het Christendom...... :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #25 Gepost op: september 11, 2012, 07:30:57 pm »

quote:

learsi schreef op 10 september 2012 om 22:30:
[...]

Lees eens goed hun programma daarover Gaitema,
Ieder die een tweestaten oplossing wil afdwingen aan Israël is zich daarmee regelrecht tegen G'd Zijn Plan met het Beloofde Land in de bijbel aan het verzetten. Het is de satan alles aan gelegen om dat te voorkomen, omdat hij weet dat Jezus zal wederkomen naar: niet Berlijn, Parijs, Rome, Moskou, maar naar Jeruzalem, Sion. De strijd die we zien tussen Israël en haar vijanden is een geestelijke strijd tussen de satan en de Heer. Daar wil je als christen toch op geen enkele wijze bij horen?

Als je in een tweestatenrijk David op de presidentele zetel zet, dan komt er vrede. Het punt zal echter blijken dat de Hamas dat niet wil. De mensen zullen pogen en pogen wat ze willen, maar dat is maar mensen werk. Je niet te druk om maken. Wanneer SP echt als het puntje bij paaltje komt tegen Israël strijd, dan stem ik weer CU of het CDA. Mijn stem is ook vooral om nu aandacht te schenken aan de zwakste schouders in de samenleving. Dat is ook christelijk.  Het is een uitstapje.

quote:

De palestijnen hebben het meest van hun eigen terroristische leiders te vrezen, niet van Israël.  
Ze hebben er niets te kort, zie hier
http://www.youtube.com/watch?v=gVRrOeBGyu0
Het is allemaal leugen propaganda, zie hier
http://vimeo.com/29280708#

Ik heb het boek gelezen van Anne van der Beijl van Opendoors. Daarin licht Anne toe dat Israëlieten ook veel grond van palestijnse families gestolen hebben om Oost Jerusalem verder te vergroten. Elders is er ook grond gekocht heb ik vernomen, maar er is ook veel goed mis gegaan. Veel christelijke palestijnen zijn hun bezittingen zo in de oorlog kwijt geraakt. De grond die in hun familie was hebben ze geen cent voor gekregen. God weet dat ook.
God heeft de joden wel vaker er van beschuldigd Hem bestolen te hebben door Hem niet Zijn tienden te geven en die aanklacht heeft Hij nog steeds tegen zijn volk.

quote:

G'd Zijn Wil is de oplossing, zoals Hij het ons in de bijbel heeft vertelt.
HEt Land Israël met Jeruzalem als Hoofdstad Sion, , Zijn Beloofde Land is en blijft  onverdeeld

Geef vrede Heer geef vrede, de wereld kent slechts strijd.

quote:

PVV heeft niets tegen het feit dat je islamieten bekeert tot het christendom, want dan hangen ze de islam niet eer aan en hebben ze niets te vrezen.
Zie hier http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=30807

Kijk in het Midden-Oosten wat daar gebeurd nu, na de zogenaamde revolutie om democratie. Het was een opstand voor Sharia, niet meer, voor islamisering. Zo snel de islam hier in de meerderheid is, kunnen wij christenen ons geloof op onze buik schrijven, want de islam staat het niet toe. De koran roept niet voor niets op om Joden en Christenen te doden. Hun allah noemt in de koran niet voor niets Joden varkens, en Christenen honden.

Je draait om mijn verweer tegen de PVV heen. Ze willen de grenzen dicht uit de zelfde haat die er heerst tussen de palestijnen en de Israëlieten. Geert wilders heeft in Israël gewoond. Hij is verblind geraakt door die zelfde haat. Alle haat komt van allah broeder. De allah die ze zijnen haat en gijzeld. Haat de zijnen van allah niet. Wees hun broeder en wijs op ALLAH en Zijn Zoon.
Waar duisternis is, is geen licht. Waar haat regeerd, is er geen vrede. Het maakt deel uit van de werken van de anti-christ om die buitenlandershaat onder de Europianen te voeden. Net zoals Anders Breivik ze haat.

Een marokaan op mijn werk zei me: "ik ben Geert Wilders eigenlijk wel dankbaar. Sinds hij tegen de islam strijd, zitten de moskeeën weer voller in Nederland."
Hij zei ook: "ik was ook zo'n tienermarrokaan die rotzooi schopte, want als Marrokaan kan ik het toch niet goed doen in Nederland. Hoe ik ook mijn best doe."

Met hem had ik trouwens hele diepgaande gesprekken over het geloof. Ik vanuit mijn christelijke geloof en hij vergeleek het met zijn eigen opvattingen.

Ik werk met een marrokaanse collega en heb er met twee gewerkt. Ik heb ze altijd gemogen. Alle drie zijn goed voor me geweest.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #26 Gepost op: september 11, 2012, 08:10:48 pm »

quote:

gaitema schreef op 11 september 2012 om 19:30:
Als je in een tweestatenrijk David op de presidentele zetel zet, dan komt er vrede. Het punt zal echter blijken dat de Hamas dat niet wil. De mensen zullen pogen en pogen wat ze willen, maar dat is maar mensen werk. Je niet te druk om maken. Wanneer SP echt als het puntje bij paaltje komt tegen Israël strijd, dan stem ik weer CU of het CDA.

In het programma van de CU en CDA staat ook een tweestaten oplossing Gaitema, Alleen niet in die van de SGP en PVV.

quote:

Mijn stem is ook vooral om nu aandacht te schenken aan de zwakste schouders in de samenleving. Dat is ook christelijk.  Het is een uitstapje.

Zoals mij naar alle waarschijnlijkheid PVV stem, ook een uitstapje is vanaf de SGP dus. ;)

[...]

quote:

Ik heb het boek gelezen van Anne van der Beijl van Opendoors. Daarin licht Anne toe dat Israëlieten ook veel grond van palestijnse families gestolen hebben om Oost Jerusalem verder te vergroten.

Heel Jeruzalem is in de oorlog van 1967 heroverd op de islamieten, nadat deze in 1949, een jaar na de Heroprichting van Israël, o.a. dat deel middels een laffe aanval hadden afgenomen van de Joden.

quote:

Elders is er ook grond gekocht heb ik vernomen

De Golan hoogte is zo gekocht. Israel heeft destijds veel geld betaald om eigen grond weer terug te kopen van de bezettende islamieten, die nu weer claimen dat het nooit verkocht is. Net zo dat de palestijnen en Joden voor grenzen getekend hebben, sie de palestijnen en libanezen nu ontkennen, omdat G'd Israël heeft gezegend met enorme olie en gas voorraden.

quote:

maar er is ook veel goed mis gegaan

Voornamelijk te wijten aan ons westen, die het als een zooitje hebben achtergelaten.

.

quote:

Veel christelijke palestijnen zijn hun bezittingen zo in de oorlog kwijt geraakt. De grond die in hun familie was hebben ze geen cent voor gekregen. God weet dat ook.

Als het zo is, dan weet G'd het ook. Maar er zijn geen bewijzen voor deze verwijten. Uiteindelijk heeft G'd het beloofde land aan de joden gegeven en terug gegeven en niet aan palestijen. Palestijnen bestaan niet eens, hun geschiedenis stop in 1968. Het moment dat Super terrorist Arafat deze term bedacht.

quote:

God heeft de joden wel vaker er van beschuldigd Hem bestolen te hebben door Hem niet Zijn tienden te geven en die aanklacht heeft Hij nog steeds tegen zijn volk.

Ik zou het ontnemen van het Beloofde land Israël door de islamieten en het weer terug heroveren ervan, zonder hiervoor te betalen, niet willen vergelijken met het betalen van een tiende.
Als we in onze kerk alle kerkgangers de deur zouden wijzen die niet volledig hun tiende betalen, dan zouden we minstens met de helft overblijven. Dus ook dat is ons christenen niet vreemd. Joden zijn geen supermensen, ze zijn alleen het uitverkoren volk van G'd. Dat laatste brengt voor de gelovige Jood juist een enorme verantwoordelijkheid mee.

quote:

Je draait om mijn verweer tegen de PVV heen. Ze willen de grenzen dicht uit de zelfde haat die er heerst tussen de palestijnen en de Israëlieten.

Dat is net als in Israël niet de reden.
De Israëlieten zijn de jarenlange terroristische aanslagen zat en nemen hun hoognodige maatregelen. Als ze het niet doen zouden er veel en veel meer terroristische aanslagen zijn in Israël met vele slachtoffers.
Ook de PVV doet dat niet uit haat, maar ziet in dat we in NL anders geïslamiseerd worden. Waneer de helft van Europa islamiet is, dan zullen de revolutie uit het verre midden oosten ineens heel dichtbij ons zijn. De islam zal dan zichzelf opleggen aan iedere Europeaan.

Daar komt bij dat het geboortecijfer van de Nederlander zo laag is, dat we inkrimpen. De islamitische medelanders hier hebben nog wel steeds een groot geboortecijfer. Hiermee wordt uiteindelijk de westreling overwoekerd als onkruid.
zie http://www.youtube.com/wa...r_embedded&v=V5KcvStYe7A#!

quote:

Geert wilders heeft in Israël gewoond. Hij is verblind geraakt door die zelfde haat.

Geen haat maar Wilders durft en bespreekt de feiten.

quote:

Alle haat komt van allah broeder. De allah die ze zijnen haat en gijzeld. Haat de zijnen van allah niet. Wees hun broeder en wijs op ALLAH en Zijn Zoon.

De afgod allah mag je verafschuwen net als de afgoderij islam, zoals ook G'd afgoderij verafschuwt. Maar de islamiet mag men niet haten en dat doe ik niet maar ook Wilders absoluut niet. Maar wanneer je in Israël woont en je bent dierbaren verloren door laffe islamitische terroristen aanslagen, dan hebben wij hier in ons land heel makkelijk parten.

quote:

Waar duisternis is, is geen licht.

Waar het Licht zich terugtrekt krijgt duisternis een plaats.
Net als in de natuurkunde: Duisternis kan je niet aandoen of inschakelen.
Duisternis kan je ook niet uitdoen of uitschakelen. Duisternis is afhankelijk van de afwezigheid van het Licht.
Licht kan je inschakelen of uitdoen en nagelang zal de duisternis verdwijnen of komen. Op zijn best kan je het Licht afschermen, zodat duisternis blijft.

quote:

Waar haat regeerd, is er geen vrede.

Ook dit zou ik willen omdraaien.
Waar de Vrede niet heerst, heerst de haat, want dat is inherent aan het Licht.

quote:

Het maakt deel uit van de werken van de anti-christ om die buitenlandershaat onder de Europianen te voeden. Net zoals Anders Breivik ze haat.

Het maakt deel uit van de antichrist om de mensen blind te maken voor zijn afgoderij islam, om daarmee straks een wereld religie af te dwingen, geheel in lijn met waar de islam voor staat en in de koran is vermeld.
Je kunt ook gewoon zorgen dat deze afgoderij niet verder opdringt in Europa, zonder haat te hebben jegens de mensen zelf. Dat is waar de PVV voor staat.

[/quote]Een marokaan op mijn werk zei me: "ik ben Geert Wilders eigenlijk wel dankbaar. Sinds hij tegen de islam strijd, zitten de moskeeën weer voller in Nederland."
Hij zei ook: "ik was ook zo'n tienermarrokaan die rotzooi schopte, want als Marrokaan kan ik het toch niet goed doen in Nederland. Hoe ik ook mijn best doe."

Met hem had ik trouwens hele diepgaande gesprekken over het geloof. Ik vanuit mijn christelijke geloof en hij vergeleek het met zijn eigen opvattingen.

Ik werk met een marrokaanse collega en heb er met twee gewerkt. Ik heb ze altijd gemogen. Alle drie zijn goed voor me geweest.[/quote]
Nogmaals, niets tegen de mens, de Marokkaan of Turk, maar wel tegen de islam. Er zijn ook vele christen turken namelijk.
Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer de islam in Europa groot genoeg zal zijn en de revoluties ook hier beginnen, we dezelfde situaties krijgen als in het midden oosten. geen Christelijke kerk toegestaan en vervolging. Misschien zelfs wel door die vriendelijke Turk of Marokkaan van je werk.  Daar gaat dit om.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2012, 08:11:08 pm door learsi »

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #27 Gepost op: september 11, 2012, 10:40:57 pm »

quote:

learsi schreef op 11 september 2012 om 20:10:
[...]

Heel Jeruzalem is in de oorlog van 1967 heroverd op de islamieten, nadat deze in 1949, een jaar na de Heroprichting van Israël, o.a. dat deel middels een laffe aanval hadden afgenomen van de Joden.
Nu stel je het veel te eenvoudig voor. Het is veel ingewikkelder verlopen.

quote:

De Golan hoogte is zo gekocht. Israel heeft destijds veel geld betaald om eigen grond weer terug te kopen van de bezettende islamieten, die nu weer claimen dat het nooit verkocht is. Net zo dat de palestijnen en Joden voor grenzen getekend hebben, sie de palestijnen en libanezen nu ontkennen, omdat G'd Israël heeft gezegend met enorme olie en gas voorraden.

Ook dit lijkt een wat vreemd verhaal.
De Golan Hoogte is veroverd door Israël in 1967 en later, in 1981, werd het door Israël via wet gerechtelijk en bestuurlijk onder Israël geplaatst. Door de VN is dit als een niet-toelaatbare annexatie gezien en de wet is internationaal als nul en nietig ("null and void") verklaard.

Ozombi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #28 Gepost op: september 12, 2012, 05:24:28 am »
Hoe komt men er bij dat Allah zowat gelijkgesteld wordt met de satan of de anti-christ , of anders wel met een afgod? Die aanname kan alleen door onwetenden worden gedaan. Allah is voor de moslims wat God is voor de christenen. Net als veel christenen weten de meeste moslims niet wat ze er mee aan moeten, maar dat maakt de ene (God) niet de goede , en de andere (Allah) niet de slechte. In oorsprong wordt met het een tevens het ander bedoeld, enkel met een andere naam. Dit moet wel even gezegd zijn, want het gaat nu even niet om de daden en gedachten van respectievelijke volgelingen. De stelling dat de God van de Christenen de goede is , en de Allah van de moslims de slechte (een afgod?!?) zou zijn, getuigt van een zeer grote onwetendheid of zelfs domheid.

Die discussie over Israel en de palestijnen, of over christenen vs moslims , is zinloos als er in je geest een hoger ideaal aanwezig is betreffende de mensheid als geheel. Als er in je geest dus een (nu nog niet bestaand) eenheidsbeeld is. Een broederschap der mensen , zogezegd.

Heb je dit eenheidsbeeld niet in je geest, dan zijn gedachten aan afgescheidenheid en beperkingen als ook allerlei andere negatieve ideeen een onvermijdelijk gevolg. In Jezus Christus bestond die afgescheidenheid niet. Daarom vraag ik mij af waarom in zovelen die afgescheidenheid in de geest wél bestaat? Juist in hen die het meest fanatiek naar het heilige boek verwijzen? Dat heilige boek die zeker in het NT deze afgescheidenheid juist tracht uit te bannen in de geest der mensen? Dit is en blijft een zeer wonderbaarlijk forum en daarom ook de moeite waard nog een tijdje onder te verblijven.

Ik stem overigens op de SP. Ook niet ideaal, maar voor mij het minst niet-ideaal.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2012, 05:27:54 am door Ozombi »

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #29 Gepost op: september 12, 2012, 10:58:01 am »

quote:

Trajecto schreef op 11 september 2012 om 22:40:
[...]

Nu stel je het veel te eenvoudig voor. Het is veel ingewikkelder verlopen.

Inderdaad en samenvatting om geen superlange historie te hoeven knippen en plakken.

[...]

quote:

Ook dit lijkt een wat vreemd verhaal.
De Golan Hoogte is veroverd door Israël in 1967 en later, in 1981, werd het door Israël via wet gerechtelijk en bestuurlijk onder Israël geplaatst. Door de VN is dit als een niet-toelaatbare annexatie gezien en de wet is internationaal als nul en nietig ("null and void") verklaard.

Toch heeft Israël ervoor betaald,
De VN waar ook door islamitische staten van deel uitmaken is niet echt een betrouwbare instantie. Het zal de anti-christ gaan helpen en de EU zal er braaf achteraanlopen. Want ook de EU is al geïnfiltreerd door de islamitische staten.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2012, 10:58:15 am door learsi »