Auteur Topic: Verkiezingen en kiezen  (gelezen 3562 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #30 Gepost op: september 12, 2012, 11:12:58 am »

quote:

Ozombi schreef op 12 september 2012 om 05:24:
Hoe komt men er bij dat Allah zowat gelijkgesteld wordt met de satan of de anti-christ , of anders wel met een afgod?
Die aanname kan alleen door onwetenden worden gedaan. Allah is voor de moslims wat God is voor de christenen.  

Voor afgod aanbidders in het algemeen geldt dat hun afgod voor hen is wat JHWH, de G'd van Israël is voor ons Christenen en Joden. Dus wat probeer je nu te bewijzen? Het blijft verkeerd.

Lees de koran eens en je ziet dat dit een anti-bijbel is, alles uit de bijbel wordt eerst meegepraat om het uiteindelijk te verbuigen tot een leugen.

quote:

Net als veel christenen weten de meeste moslims niet wat ze er mee aan moeten, maar dat maakt de ene (God) niet de goede , en de andere (Allah) niet de slechte. In oorsprong wordt met het een tevens het ander bedoeld, enkel met een andere naam. Dit moet wel even gezegd zijn, want het gaat nu even niet om de daden en gedachten van respectievelijke volgelingen. De stelling dat de God van de Christenen de goede is , en de Allah van de moslims de slechte (een afgod?!?) zou zijn, getuigt van een zeer grote onwetendheid of zelfs domheid.

Onwetendheid daar leidt je aan Ozombi, lees de koran eens serieus. Als allah geen afgod zou zijn, maar JHWH, de G'd van Israël, dan zou G'd lomp gezegd schizofreen zijn en labiel. Want dan zou Hij alles wat hij heeft gedaan in een derde boek ineens ontkennen en verdraaien? Kom op, wanneer je beide boeken naast elkaar legt, de bijbel en de koran dan zie je 2 totaal verschillende karakters van Vader G'd en afgod allah. De tegenstelling is zo groot dat die van D66 en PVV erbij verbleekt.

quote:

Die discussie over Israel en de palestijnen, of over christenen vs moslims , is zinloos als er in je geest een hoger ideaal aanwezig is betreffende de mensheid als geheel. Als er in je geest dus een (nu nog niet bestaand) eenheidsbeeld is. Een broederschap der mensen , zogezegd.

Dan is bij jou het Woord van G'd zinloos en dat heb je al vaker laten zien hier, dus begrijp ik je visie wel.

quote:

Heb je dit eenheidsbeeld niet in je geest, dan zijn gedachten aan afgescheidenheid en beperkingen als ook allerlei andere negatieve ideeen een onvermijdelijk gevolg. In Jezus Christus bestond die afgescheidenheid niet. Daarom vraag ik mij af waarom in zovelen die afgescheidenheid in de geest wél bestaat? Juist in hen die het meest fanatiek naar het heilige boek verwijzen? Dat heilige boek die zeker in het NT deze afgescheidenheid juist tracht uit te bannen in de geest der mensen?

Door allen Christus aan te nemen ja. Niet door een afgoderij als islam te tolereren die als doelstelling heeft de wereld te onderwerpen (islam is en betekent immers onderwerping)
G'd kiest in de bijbel heel duidelijk voor Zijn Volk en heeft het volk Israël Eeuwige Beloften gedaan welke Hij zal nakomen.

Jer 8
9 De wijzen zullen beschaamd staan,
ontsteld zijn en gevangen worden.
Zie, zij hebben het woord van de HEERE verworpen,
wat voor wijsheid zouden zij dan hebben?
11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede!

12 Staan zij beschaamd, omdat zij een gruweldaad gedaan hebben?
Ze schamen zich zelfs niet in het minst,
ja, zij weten van geen blozen.
Daarom zullen zij vallen onder hen die vallen,
ten tijde van de vergelding aan hen, zullen zij struikelen,

zegt de HEERE.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2012, 11:13:25 am door learsi »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #31 Gepost op: september 12, 2012, 01:28:00 pm »
Nou, ik ga verder er niet op in.
Ik heb gezegd wat ik er van dacht. De PVV staat voor mij voor "grensen dicht", ook voor echte vluchtelingen geen welkom in Nederland. Echter heeft de PVV toch niets meer te vertellen.
De SGP vertegenwoordigd mij niet, daar stem ik nooit op.
Het is voor mij altijd het rijdje SP CU of PVDA en wie weet ooit CDA.
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #32 Gepost op: september 12, 2012, 05:00:03 pm »
Ha, ik heb vandaag op diak gestemd.

Niet dat ik het helemaal eens ben met de CU standpunten, maar ik heb bij de CU de overtuiging dat zij 't meest bij 'mijn' christelijke ideaal komen. (Dat standpunt over coffeeshops vind ik te eenzijdig (alcohol verdient een pittiger aanpak dan wiet), en op gebied van defensie ben ik het ook niet erg met ze eens.)
En verder was mijn stem voor diak soort van strategisch: wat mij betreft horen rooms katholieken er gewoon bij, en door diak een extra stem te gunnen hoop ik dat ietsiepietsie kracht bij te zetten. (Ik heb geen idee of diak bepaalde speerpunten in zijn agenda heeft en of ik 't daarmee eens zou zijn, overigens.)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #33 Gepost op: september 12, 2012, 05:15:35 pm »
Diak is in de CU dus een stemmogelijkheid? Wat leuk :)

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #34 Gepost op: september 12, 2012, 07:30:54 pm »
Bij deze wil ik gaitema en riemer danken voor hun feedback. Met name het feit dat zij op een atheïstische partij als de SP stemmen zonder het christelijke erin te missen, heeft mij overtuigd dat ik PVV kan stemmen zonder me rot te voelen dat het een atheïstische partij is net als de SP. (en vee anderen)
Zou voor de crimen partijen toch een teken aan de wand moeten zijn hoor, dat er toch veel christenen zich niet (helemaal) thuisvoelen bij hen en hun agenda.

learsi

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #35 Gepost op: september 12, 2012, 07:32:37 pm »

quote:

gaitema schreef op 12 september 2012 om 13:28:
Nou, ik ga verder er niet op in.
Ik heb gezegd wat ik er van dacht. De PVV staat voor mij voor "grensen dicht", ook voor echte vluchtelingen geen welkom in Nederland. Echter heeft de PVV toch niets meer te vertellen.

Je zegt het juist, wat jij denkt waar de PVV voor staat, maar dat is wel anders in de praktijk als je het programma doorleest.  ;) Toch dank voor je visie gaitema.

De SGP vertegenwoordigd mij niet, daar stem ik nooit op.
Het is voor mij altijd het rijdje SP CU of PVDA en wie weet ooit CDA.[/quote]

Adinomis

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #36 Gepost op: september 12, 2012, 11:41:09 pm »

quote:

elle schreef op 12 september 2012 om 17:00:
Ha, ik heb vandaag op diak gestemd.

Niet dat ik het helemaal eens ben met de CU standpunten, maar ik heb bij de CU de overtuiging dat zij 't meest bij 'mijn' christelijke ideaal komen. (Dat standpunt over coffeeshops vind ik te eenzijdig (alcohol verdient een pittiger aanpak dan wiet), en op gebied van defensie ben ik het ook niet erg met ze eens.)
En verder was mijn stem voor diak soort van strategisch: wat mij betreft horen rooms katholieken er gewoon bij, en door diak een extra stem te gunnen hoop ik dat ietsiepietsie kracht bij te zetten. (Ik heb geen idee of diak bepaalde speerpunten in zijn agenda heeft en of ik 't daarmee eens zou zijn, overigens.)
Ik herinner me dat hij niet gecharmeerd was van ons Koningshuis en liever de Habsburger tak terug zou zien.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #37 Gepost op: september 13, 2012, 02:32:42 pm »
haha ik heb ook rkdiak gestemd! Zou leuk zijn als hij met voorkeurstemmen in de kamer kwam!  :ja:

Het is ook voor het eerst dat ik CU stem trouwens...ik ben iets minder eurosceptisch dan de CU en idd ook de coffeeshops, maar zolang ik niet akkoord hoeft te gaan met de 3FvE dan is het een prima partij, die ook gewoon katholieke idealen uitdraagt.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #38 Gepost op: september 14, 2012, 05:04:13 pm »
Ben ik toch nieuwschierig wie hij op de lijst is :)
Wie weet iets voor de volgende keer. Aangezien de CU ook iets is waar ik meestal wel een stem aan uitbreng. Op dit jaar na dan en de eerste keer dat ik stemde, op het CDA toen.Adinomis: wat was ook weer die Habsburger tak?

Learsi: bedankt voor je toelichting.
Mijn broertje stemde trouwens ook PVV.
Thuis zijn we nogal verdeeld geloof ik :D
Mijn jongste zusje stemde CDA net als mij twee zwagers, ik SP en mij ouders 50+. Mijn oudste zusje kennende zal ze wel PVDA gestemd hebben.

pyro

• Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #39 Gepost op: september 14, 2012, 10:38:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 september 2012 om 17:04:
Ben ik toch nieuwsgierig wie hij op de lijst is :)
Precies, ik heb ook geen meneer R.K. Diak op de CU lijst gezien  :nee:
« Laatst bewerkt op: september 14, 2012, 10:38:57 pm door pyro »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Verkiezingen en kiezen
« Reactie #40 Gepost op: september 15, 2012, 08:54:57 am »

quote:

pyro schreef op 14 september 2012 om 22:38:
[...]

Precies, ik heb ook geen meneer R.K. Diak op de CU lijst gezien  :nee:
hij staat er wel op.....oooooh wat doen we geheimzinnig, de één mag wel weten hier wie het is, de ander niet....hoe hypocriet...zo we er mee omgaan klinkt haast als een stel kemphanen uit het Brabantsche land
« Laatst bewerkt op: september 15, 2012, 08:58:15 am door grondig christelijk »