Auteur Topic: Xanax Junk  (gelezen 2269 keer)

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Xanax Junk
« Gepost op: september 23, 2012, 01:00:07 pm »
Xanax Junk

Xanax ... als het je ooit voorgeschreven wordt ... kijk uit en denk er geen 3 maar minstens 1000 x over na! Het middel kan veel erger zijn als de kwaal.

Ge├»nspireerd door Morphine - Michael Jackson

( http://www.youtube.com/watch?v=m4NKjEJ5g8s )

Xanax Junk

She got a panic baby,
    So in the stress baby
    Chaotic thoughts baby
    She screams for Silence.

A new medicine,
    It will relax you baby
    You will have no panic baby
    So just try me!

Trust in me
    Trust in me
    Put all your trust in me
    You're doin' Xanax.

Hoo!

Xanax Junk
    Xanax Junk
    You’re now a Xanax Junk
    You're doin’Xanax

Relax
    This won't hurt you
    Now it’s time to take it in
    The Silence will come soon
    Don't cry
    The panic will be gone
    You will be very calm.
    Close your eyes and drift away

Xanax Junk
    Xanax Junk
    Oh my God she's asking just for more
    Xanax Junk
    Xanax Junk
    Oh psychiatric drug what did you with my wife?

She tried
    To take care of her children
    Despite the chaos in her head,
    The panic and the fears.
    She’s calm
    But now she sleeps all day
    Her emotions all are gone.
    She don’t think about her kids no more.

Xanax Junk
   Xanax Junk
   You’re now a Xanax Junk
   You're doin’ Xanax

Xanax
    Xanax
    Oh God she's taking Xanax
    Hee-hee-hee

Xanax
    Xanax
    Oh my God she's now a Xanax Junk
    Hee
    Oooh

Trust in me
    Trust in me
    Put all your trust in me
    She's doin' Xanax

You just sleep and just talkin' nothing
    You're takin' Xanax.

Go'on baby!
    Hoo!
    Hoo!
    Xanax!
    Do it!
    Hoo!
    She's takin' Xanax
    Xanax!
    Xanax!

Xanax Junk
    Xanax Junk
    You’re now a Xanax Junk
    You're doin’ Xanax
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

wimnusselder

• Bekijk profiel
Xanax Junk
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2012, 11:07:44 pm »
Dat klinkt niet vrolijk, penguin.
Sterkte.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Xanax Junk
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2012, 10:52:30 am »

quote:

penguin1978 schreef op 23 september 2012 om 13:00:
Xanax Junk

Xanax ... als het je ooit voorgeschreven wordt ... kijk uit en denk er geen 3 maar minstens 1000 x over na! Het middel kan veel erger zijn als de kwaal.
De waarschuwingen bij het gebruik van "benzo's" staan goed beschreven in het Farmacotherapeutisch Kompas (zie hier):

quote:

Waarschuwingen en voorzorgen
Het gebruik kan leiden tot verminderd reactie- en concentratievermogen. Vele dagelijkse bezigheden (bv. autorijden) kunnen daarvan hinder ondervinden. Amnestische effecten kunnen gepaard gaan met onaangepast gedrag. Het risico van afhankelijkheid neemt toe bij hogere doseringen, langere gebruiksduur en bij alcohol- en/of drugmisbruik in de anamnese. Bij herhaald gebruik gedurende enkele weken kan het hypnotisch effect van benzodiazepinen minder worden (tolerantie). In verband met de risico's van afhankelijkheid, tolerantie en centrale bijwerkingen dient het gebruik te worden beperkt tot bij voorkeur 1–2 weken, max. 2 maanden. Om mogelijke onthoudings- en/of rebound-verschijnselen te voorkomen dient men bij staken van de behandeling de dosering geleidelijk te verminderen. Er zijn aanwijzingen dat bij benzodiazepine(-achtige)n met een korte werkingsduur reeds binnen het doseringsinterval onthoudingsverschijnselen kunnen optreden, m.n. bij hoge doseringen.

Ik hoop dat iedere arts zich dit realiseert (en dit deelt met zijn patient) als het middel wordt voorgeschreven...

Xanax kan een heel nuttig middel zijn. Mits op de juiste manier ingezet... Als het woord "junk" van toepassing wordt, dan loop je al achter de feiten aan...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Xanax Junk
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2012, 11:23:24 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 24 september 2012 om 10:52:
[...]

De waarschuwingen bij het gebruik van "benzo's" staan goed beschreven in het Farmacotherapeutisch Kompas (zie hier):

[...]

Ik hoop dat iedere arts zich dit realiseert (en dit deelt met zijn patient) als het middel wordt voorgeschreven...

Xanax kan een heel nuttig middel zijn. Mits op de juiste manier ingezet... Als het woord "junk" van toepassing wordt, dan loop je al achter de feiten aan...

@ Wim, bedankt voor jou steunbetuiging!

Helaas vertelde de psychiater een heel ander verhaal, het zou een heel onschuldig middel zijn dat i.t.t. Oxavepam kortdurend zou zijn zonder bijwerkingen.

Ik denk waar het mis is gegaan dat Xanax zorgt dat het rustig wordt in het hoofd, bij een paniekaanval of stressvolle situatie heel goed. Alleen bij mijn vrouw is het altijd onrustig, chaotisch, stressvol in haar hoofd. Xanax creerde al het ware een stukje hemel op aarde voor hooguit een uurtje, na het uitwerken wilde ze gelijk weer rust. Dat gaf een nieuwe Xanax haar dan weer, maar wel als resultaat dat haar lichaam compleet liet afweten (constant vallen, hele dag slapen, geen normaal gesprek meer mogelijk en alleen verlangend naar het volgende pilletje).

Wellicht is het voor mensen die incidenteel paniekaanval o.i.d. een heel goed middel!

Oxavepam blijkt ook zeer verslavend te kunnen zijn, dit middel kan rustig in huis liggen zonder dat dit zorgt voor verslaving.

Uiteraard is het woord junk niet een beschrijving waarmee ik mijn vrouw wil omschrijven, vooral gebruikt om heel duidelijk als waarschuwing wat er kan gebeuren als een medicatie als deze niet goed valt of in verkeerde situatie wordt voorgeschreven. Net zo min als Xanax een persoon zou zijn als ik me afvraag "Oh psychiatric drug what did you with my wife?"

Omdat opname via psychiater via wachtlijst verliep en me dat te lang duurde, heb ik mijn vrouw op vrijdagavond naar Spoedeisende hulp gebracht, in het ziekenhuis hebben ze de Xanax van haar medicatielijst verwijderd en toen ze weer in staat was om te functioneren ontslagen. Het was even een strijd om haar zover te krijgen nooit meer Xanax te gebruiken, gelukkig was de psychiater het met me eens en schrijft hij deze ook niet meer voor aan haar.

Het waren even heftige weken, waarin ik mijn vrouw binnen zeer korte tijd compleet zag afglijden. Gelukkig heeft dit verhaal een goed eind (hoewel nu natuurlijk wel weer de drukte, chaos etc. in haar hoofd aanwezig zijn)!
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: