Auteur Topic: Waar blijft het Christelijke tegenwoord op Iran?  (gelezen 3066 keer)

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Waar blijft het Christelijke tegenwoord op Iran?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 02, 2012, 01:26:14 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 oktober 2012 om 04:53:
@learsi::
je moet zowel de bijbel als de koran niet al te letterlijk lezen

Kijk, jij leest die boeken als een kleuter terwijl anderen hem lezen
als universiteits-studenten. Die behandelen dergelijke onderwerpen
met heel wat meer wijsheid.
Wat een ontzettend denigrerende opmerking is dit eigenlijk, Ozombi...! Yuk!!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 02, 2012, 03:52:15 pm »

quote:

learsi schreef op 01 oktober 2012 om 10:28:
[...]

HEt enige dat ik doe ik wijzen op de islamitische leiding van Iran die voor satan werkzaam is en waar je vele zaken van de anti-christ (uiteindelijk) in kunt herkennen. Uiteraard vallen bekeerde Iraniƫrs tot het Christendom hier niet onder. Die hebben ook veel te lijden van deze islamitische anti-christelijke leiding.

Hiermee zeg ik overigens ook niet dat de Iraanse leiding DE anti-christ is uit de Schrift.

Prima. Maar je vroeg waarom kerken er naar jouw mening te weinig aandacht aan besteden. Ik denk dan direct aan grote sprekers in kerken die echt onder leiding van de Heilige Geest staan en het valt mij op dat ze hoofdzakelijk hun aandacht bij het Licht hebben en de duisternis niet te veel aandacht schenken.
Natuurlijk kan het ook bij anderen weer beter, maar je kan nooit voor iedereen spreken.  Iedereen kan het beste doen wat die doen kan.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 02, 2012, 06:01:52 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 oktober 2012 om 04:53:
@learsi::
je moet zowel de bijbel als de koran niet al te letterlijk lezen

Kijk, jij leest die boeken als een kleuter terwijl anderen hem lezen
als universiteits-studenten. Die behandelen dergelijke onderwerpen
met heel wat meer wijsheid.
:-) Zoals de G'd het zegt in de Schrift:
1 Korintiƫrs 3
18   Laat niemand zichzelf bedriegen. Als iemand onder u denkt dat hij wijs is in deze wereld, laat hij dwaas worden, opdat hij wijs zal worden.
19 Want de wijsheid van deze wereld is dwaasheid bij God, want er staat geschreven:  Hij vangt de wijzen in hun sluwheid.
20 En opnieuw:  De Heere kent de overwegingen van de wijzen, dat zij zinloos zijn.
21 Laat daarom niemand roemen in mensen, want alles is van u:

Markus 10
15 Voorwaar, Ik zeg u: wie het Koninkrijk van God niet ontvangt als een kind, zal het beslist niet binnengaan.

De Schrift is geen aards boek, geen universitaire literatuur namelijk, dat maken idioten ervan.

Waarschijnlijk leg je het af als we aardse diploma's zouden vergelijken Ozombi  :P
Maar het is absoluut onbelangrijk.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2012, 06:31:27 pm door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 02, 2012, 06:04:57 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2012 om 15:52:
[...]

Prima. Maar je vroeg waarom kerken er naar jouw mening te weinig aandacht aan besteden. Ik denk dan direct aan grote sprekers in kerken die echt onder leiding van de Heilige Geest staan en het valt mij op dat ze hoofdzakelijk hun aandacht bij het Licht hebben en de duisternis niet te veel aandacht schenken.
Natuurlijk kan het ook bij anderen weer beter, maar je kan nooit voor iedereen spreken.  Iedereen kan het beste doen wat die doen kan.
We moeten voorkomen dat we binnen de kerk alleen maar zoete broodjes bakken en vertellen hoe fijn we het als christen wel niet hebben. Immers Jezus heeft ons Zelf op het hart gedrukt om de tekenen des tijds te toetsen aan het Woord. Niet ons hoofd in het zand stoppen, maar blijven kijken naar de gebeurtenissen.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 02, 2012, 06:29:30 pm »
.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2012, 06:30:19 pm door learsi »