quote:
Vroeger zouden ze zeggen "verdedigers van het Eene Waare Geloof". Schilder had overigens niets met die terminologie (het ware kerk denken....).
Het zijn mannen die de gemeenschap op dit moment sterk bepalen bij "waar staan we nu?".
Soms vanuit een traditioneel denken, soms vanuit een heimwee naar vroeger, altijd vanuit de wens om als kerk Kerk van Christus te zijn en blijven
quote:
2. Via een krant communiceren is net als via een forum. Het laat veel ruimte voor onbegrip of verkeerde interpretatie. Waarom zoals TS aangeeft gaat men niet met elkaar in gesprek?
Wie zegt dat dat gesprek er niet is? Wie de bladen binnen de GKv leest (Kerkbode van het Noorden, Reformatie, Nader Bekeken etc) ontdekt dat er juist veel gesprek is. Ook het wisselen van brieven (in de vorm van artikelen) is een vorm van gesprek. Juist dat openbare dient de opbouw van de gemeenschap. In een achterkamertje gaan praten voegt weinig toe aan het debat.
Laat mensen zelf nadenken over waar ze staan en geef de mensen de informatie die beschikbaar is.
quote:
Los daarvan: de verschillen binnen de GKv zijn inmiddels zo groot dat niet iedereen zich vertegenwoordigd zal voelen door 'een leider' die opstaat.
Klopt maar de eenheid in Christus wordt door allen gezocht. Ik voel me door niemand vertegenwoordigt dus dat scheelt, elke groepering heeft wel iets wat me aanspreekt