Auteur Topic: Samenwerkingsgemeenten  (gelezen 12258 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #75 Gepost op: oktober 31, 2012, 05:23:08 pm »

quote:

learsi schreef op 31 oktober 2012 om 16:01:
[...]

Nee buikgevoel is heel iets anders dan buikspreken Riemer  :)
Ik weet dat je het woord graag gebruikt en omdat voor jou alleen Synode berichten als waardevol bewijs gelden. Maar voor mij en vele anderen is dat toch echt wel anders. ;)
Wederom een oordeel wat je velt.
Eerst vanuit je buikgevoel gaan spreken en nu betichten? Waar ligt de grens voor jou?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #76 Gepost op: oktober 31, 2012, 05:24:40 pm »

quote:

gaitema schreef op 31 oktober 2012 om 16:11:
Dat klopt niet wat je zegt. Je kent Riemer bij lange na niet.
Dit is weer dat dwaze oordelen over anderen, waar veel christenen zo goed in zijn.
Dwaasheid is het.

Dank u.
Learsi heeft kennelijk geen idee wat de status van een synode in de GKv is.
Geeft niets, het is ook echt niet te ontdekken op internet dat in de GKv de synode niet bepalend is maar de lokale gemeenschap.....

learsi

• Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #77 Gepost op: oktober 31, 2012, 05:32:54 pm »

quote:

gaitema schreef op 31 oktober 2012 om 16:45:
Dat is nu net het gevaarlijke, als we onze indrukken zo hard op zeggen.
Je hebt geen idee hoe hard dat uitwerkt op de gene tegen wie je het zegt.
Stel je voor dat jou dat gezegd zou worden?
Dat jij meer puur met de buitenkant van de beker bezig bent en niet met de binnekant van de beker.

Dan zou ik bij mezelf te rade gaan en in gebed waarom ik die indruk wek, gaitema. Niet bestrijden zou ik dat. Op zijn best melden dat de indruk die ik wek onjuist is, maar dan toch bij mezelf op zoek gaan waarom ik die indruk wek.

quote:

Ik ken van Riemer via de mail hele persoonlijke ervaringen van God.
Dat is me prive gegeven en niet voor het forum bestemd. Ik zal daar ook niets van zeggen, maar ik weet dat Riemer van binnen bewoond wordt door Jezus Christus in eigen persoon.

Oke, zoals aangegeven het is de indruk die wordt afgegeven en die hoeft niet juist te zijn, wellicht alleen op het forum en niet in privé-emails, omdat hier niet altijd het achterste van de tong wordt getoond. Zelf merk ik ook dat mensen via de email privé toch al anders blijken te zijn dan de indruk die men wekt op het forum.

quote:

Het is dwaasheid om te denken een scheiding tussen tarwe en dolle tarwe te kunnen maken. We kunnne het verschil niet zien.
Die scheiding maak ik dan ook niet, ik deel slechts een indruk. Zo zal ik mogelijk  ook een indruk overbrengen, anders dan de werkelijkheid.

learsi

• Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #78 Gepost op: oktober 31, 2012, 05:35:15 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 31 oktober 2012 om 17:23:
[...]
Wederom een oordeel wat je velt.
Eerst vanuit je buikgevoel gaan spreken en nu betichten? Waar ligt de grens voor jou?
Nee Riemer dat is geen oordeel, want ik verbind er geen consequenties aan, ook dit is de indruk die je achterlaat. Hetzelfde zou ik kunnen doen door naar mij buikgevoel te vermengen met buikspreken. Ik voel dat niet als oordeel van jou, wetende dat er mij maar Een oordelen zal en vrijspreken. Dat geldt evenzeer voor jou !

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #79 Gepost op: oktober 31, 2012, 05:36:00 pm »

quote:

learsi schreef op 31 oktober 2012 om 17:35:
[...]

Nee Riemer dat is geen oordeel, want ik verbind er geen consequenties aan, ook dit is de indruk die je achterlaat. Hetzelfde zou ik kunnen doen door naar mij buikgevoel te vermengen met buikspreken. Ik voel dat niet als oordeel van jou, wetende dat er mij maar Een oordelen zal en vrijspreken. Dat geldt evenzeer voor jou !
Ik heb geen oordeel gegeven, een conclusie getrokken. Dat is wat anders.
Jij roept van alles over de 3g gemeente in Deventer zonder daar feiten onder te leggen, zonder bronnen te noemen. Daarna beticht je mij ervan dat ik de synode zo'n beetje voor "heilig" aanhang. Geen oordeel? Okee, dan niet, hooguit een aanmatigende, verwijtende, niet onderbouwde, van feiten ontberende toon.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 06:23:32 pm door Riemer Lap »

learsi

• Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #80 Gepost op: oktober 31, 2012, 06:58:15 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 31 oktober 2012 om 17:36:
[...]
 Ik heb geen oordeel gegeven, een conclusie getrokken. Dat is wat anders.
Jij roept van alles over de 3g gemeente in Deventer zonder daar feiten onder te leggen, zonder bronnen te noemen. Daarna beticht je mij ervan dat ik de synode zo'n beetje voor "heilig" aanhang. Geen oordeel?

nee net als jij ij niet oordeelde, heb ik jou evenmin geoordeeld, maar net als jij dus een conclusie getrokken.

Wat betreft feiten die je zo graag wilt?
Je bent bekend met het feit dat niet christenen de Schrift als het Woord van G'd ook niet als een bewijsbaar feit erkennen? Toch doen wij Christenen dat wel.

Evenzo is een openbaring van de Heilige Geest geen bewijsbaar feit, maar voor christenen indien het de toetsing van het Woord doorstaat, meer waardevol dan welk aards bewijs of feiten dan ook.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #81 Gepost op: oktober 31, 2012, 08:30:49 pm »

quote:

learsi schreef op 31 oktober 2012 om 18:58:
[...]

nee net als jij ij niet oordeelde, heb ik jou evenmin geoordeeld, maar net als jij dus een conclusie getrokken.

Wat betreft feiten die je zo graag wilt?
Je bent bekend met het feit dat niet christenen de Schrift als het Woord van G'd ook niet als een bewijsbaar feit erkennen? Toch doen wij Christenen dat wel.

Evenzo is een openbaring van de Heilige Geest geen bewijsbaar feit, maar voor christenen indien het de toetsing van het Woord doorstaat, meer waardevol dan welk aards bewijs of feiten dan ook.
Jullie alle twee, kunnen jullie het bijleggen aub? Misschien was Learsy wat te scherp hier en daar en Riemer wat te fel? Vergeef elkander? Wees voor elkaar de minste, nee voeten wassen hoeft net nog niet  :)
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 08:31:45 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #82 Gepost op: oktober 31, 2012, 08:59:41 pm »
@ Grondig Christelijk,

Heus, ik hou van mijn broeder Riemer, al ben ik het lang niet altijd met hem eens en hij niet met mij..... No hard feelings with me.

Dikke kus van mij Riemer !

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #83 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:18:59 pm »

quote:

learsi schreef op 31 oktober 2012 om 20:59:
@ Grondig Christelijk,

Heus, ik hou van mijn broeder Riemer, al ben ik het lang niet altijd met hem eens en hij niet met mij..... No hard feelings with me.

Dikke kus van mij Riemer !

Dank, van't zelfde.
Ik ben soms best kort door de bocht (feit) maar dat moet kunnen. O-)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #84 Gepost op: oktober 31, 2012, 10:04:07 pm »
Wonderbaarlijk forum dit.
Wel, eind goed al goed :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #85 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:27:13 pm »

quote:

gaitema schreef op 31 oktober 2012 om 22:04:
Wonderbaarlijk forum dit.
Wel, eind goed al goed :)

Eind goed? Nee dus. Je gaat te snel.
Oordelen over gemeenten doe je IMHO nog steeds op basis van feiten en niet op basis van reactie in het onderste abdomen van het menselijk lichaam.
Mensen betichten van "synodaal" gedrag doe je evenmin als je daar geen feiten onder kunt leggen.
Ondanks dat kan ik learsi best lief vinden zonder iets van mijn overtuiging inzake bovenstaande tekort te doen  :ja:

learsi

• Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #86 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:54:29 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 31 oktober 2012 om 23:27:
[...]

Eind goed? Nee dus. Je gaat te snel.
Oordelen over gemeenten doe je IMHO nog steeds op basis van feiten en niet op basis van reactie in het onderste abdomen van het menselijk lichaam.
Mensen betichten van "synodaal" gedrag doe je evenmin als je daar geen feiten onder kunt leggen.
Ondanks dat kan ik learsi best lief vinden zonder iets van mijn overtuiging inzake bovenstaande tekort te doen  :ja:

Als mijn opmerken van feiten een oordeel is dan is jouw mening aangaande buikspreken eveneens een oordeel. Zelfs mij onterecht betichten van oordelen is dan zelf oordelen. :) Zeker wanneer dat duidelijk is uitgelegd en het dan nog eens dunnetjes over te doen.

Precies, we houden als broeders van elkaar maar zijn het over meer zaken oneens dan eens, waardoor we absoluut niet in dezelfde kerk zouden kunnen dienen (H)

En dat is het punt waar voor mij de discussie aanving.
Je kan van iemand of meerdere personen houden als broers en zussen in de Heer, maar het zo grondig oneens zijn met hun stellingen, dat samen in een kerk altijd een woordenstrijd zal opleveren. Daarvan geraken dan weer andere broeders gestrest die dat aanzien voor ruzie en liefdeloosheid.  

Dan is het soms beter om en liefde en rust voor elkaar biddend en de zegen vragend aan de Heer, de wegen te laten scheiden.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 11:57:46 pm door learsi »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #87 Gepost op: november 01, 2012, 12:32:02 am »

quote:

learsi schreef op 31 oktober 2012 om 23:54:
[...]

Als mijn opmerken van feiten een oordeel is dan is jouw mening aangaande buikspreken eveneens een oordeel. Zelfs mij onterecht betichten van oordelen is dan zelf oordelen. :) Zeker wanneer dat duidelijk is uitgelegd en het dan nog eens dunnetjes over te doen.
als iemand zelf zegt dat zijn buik gevoelens geeft .......  :)
Het zijn je eigen woorden en jij bent de deskundige op het gebied van learsi lijkt mij.

quote:

Precies, we houden als broeders van elkaar maar zijn het over meer zaken oneens dan eens, waardoor we absoluut niet in dezelfde kerk zouden kunnen dienen (H)
Ik denk dat dat wel meevalt.

quote:

En dat is het punt waar voor mij de discussie aanving.
Je kan van iemand of meerdere personen houden als broers en zussen in de Heer, maar het zo grondig oneens zijn met hun stellingen, dat samen in een kerk altijd een woordenstrijd zal opleveren. Daarvan geraken dan weer andere broeders gestrest die dat aanzien voor ruzie en liefdeloosheid.  
Dan heb je dus niets wat je deelt dus geen erkenning. We delen denk ik het apostolicum wat in feite zegt: de HEER is Waarlijk opgestaan. God Lof!

quote:

Dan is het soms beter om en liefde en rust voor elkaar biddend en de zegen vragend aan de Heer, de wegen te laten scheiden.

Waarom? Denk je dat de HEER van de kerk die scheiding wil?
Dank je dat écht?
« Laatst bewerkt op: november 01, 2012, 09:26:22 am door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #88 Gepost op: november 01, 2012, 07:35:48 am »
Dit is allemaal cultureel ingegeven. Een gereformeerde bondsgemeente met hoedjes op in de kerk laten samen gaan met en kerk waar vrouwen in het ambt mogen, lukt inderdaad niet en al helemaal niet met mensen zoals ik die de Sabbath iedere dag vieren :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
Samenwerkingsgemeenten
« Reactie #89 Gepost op: november 01, 2012, 10:32:34 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 01 november 2012 om 00:32:
Dan heb je dus niets wat je deelt dus geen erkenning. We delen denk ik het apostolicum wat in feite zegt: de HEER is Waarlijk opgestaan. God Lof!

Je spreekt nu over de kern van de zaak en die is uiteraard altijd gelijk ! Flauw.

[/quote]Waarom? Denk je dat de HEER van de kerk die scheiding wil?
Dank je dat écht?[/quote]

Nee de Heer wil geen scheiding, maar de Heer wil ook geen afbrokkeling van het gezag van Zijn Woord. Wanneer dat gat plaatsvinden en de meerderheid wil daarmee doorgaan, dan kan onmogelijk samen een dienst worden gehouden.

Je stelt het nu alsof ik degene ben die wil scheiden, maar stel je maar eens voor dat jou kerkleiding gaat inzien dat ze meer terug moeten naar het gezag van G'd Zijn Woord en hierom weer orthodoxer willen worden. Als een van de eerste punten is afstand nemen van het vrouwen ambt, omdat de Schrift dat verbied. Vervolgens dat de vrouwen het hoofd dienen te bedekken omdat de schrift dit aangeeft. Wat ga jij dan doen?

Stel dat jou kerk inziet dat de Schrift duidelijk stelt dat dopen door onderdompeling dient te geschieden, zoals de Schrift voorschrijft. Daarvoor sluit ze zich aan bij en baptisten gemeente. Een ieder van je kerk moet hierom opnieuw als volwassene gedoopt gaan worden door onderdompeling. Wat ga jij doen?

Het gaat in mijn voorbeelden even niet om de issues vrouwenambt, dopen, hoofdbedekking dames etc, maar om de vraag wat jij dan zal gaan doen in zo een situatie.