Auteur Topic: Hoer van Babylon  (gelezen 9348 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Gepost op: oktober 17, 2012, 11:43:27 pm »
De satan mengt helaas zich steeds meer in onze kerken om onder het mom van hereniging de Sabeel-leugens in de kerkleer te herintroduceren en daarmee de hoer van Babylon vorm te geven.

Helaas heeft de satan zijn tentakels al tot in de aards hogere gelederen. Het zal wel eens een reden kunnen zijn dat sommige kerken uiteenvallen. Zou het zo zijn dat de Heer Zijn ware volgelingen weghaalt bij de foute leiding?

Zie link:
http://tora-yeshua.nl/201...k-amersfoort-wees-er-bij/

Laten we ons als kerkgemeente leden toch afkeren van leiders die dergelijke valse leer verkondigen. Uiteindelijk is Jezus Christus ons Hoofd van de Gemeente en niemand anders. Uiteindelijk moeten wij Hem volgen en niemand anders.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2012, 10:00:16 am »
Wat de toekomst van de kerk betreft:
ik denk dat het steeds meer naar de huiskamers moet.
De hoer van Babilon kenmerkt zich door politieke menging.
Een lauw en oppervlakkig christendom zal zich wel staande weten, maar het ware christendom zal op een gegeven moment niet meer geaccepteerd worden en meer een huiskamerbeweging worden.
Dat is wat ik vermoed.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:06:33 am »
Inderdaad gaitema, die politieke correctheid boven de bijbel verheffen is een groot kenmerk. Je opmerking over lauw triggert me ook op Openbaringen 3

15 Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet!
16 Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.
17 Want u zegt: Ik ben rijk en steeds rijker geworden en heb aan niets gebrek, maar u weet niet dat juist u ellendig, beklagenswaardig, arm, blind en naakt bent.

Door deze lauwheid zal de Heer hen uit Zijn Mond spuwen.......
Volgens mij zit het gevaar voornamelijk in de PKN, waarmee ik niet wil zeggen dat alle kerken die er onder vallen even slecht zijn, absoluut niet. Maar de PKN gedraagt zich als een monster dat kerken opslokt, soms zelfs tegen de eigen wil in, of in ieder geval tegen de wil in van vele kerkgangers. En de kerkgangers vormen uiteindelijk de Gemeente van Christus waar Hij het Hoofd van is, niet de kerkleiding of wat dan ook.

Oogje

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:07:23 am »
Ja, laten we ons inderdaad nóg een keer afkeren van de bestaande kerken en nóg een keer een eigen kerkje beginnen, die het nu eindelijk eens een keer begrepen heeft. Zodat als dat kleine kerkje op den duur weer wat milder wordt, omdat men nu eenmaal niet altíjd de dwarse puber kan uithangen, men nóg een keer kan scheuren omdat dat kerkje ook weer beïnvloed zou zijn door "de wereld."

http://wp.patheos.com.s3.amazonaws.com/blogs/unreasonablefaith/files/2012/02/where-our-movement-came-along-and-we-finally-got-the-bible-right-600x475.jpg

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:22:31 am »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 11:06:
Inderdaad gaitema, die politieke correctheid boven de bijbel verheffen is een groot kenmerk. Je opmerking over lauw triggert me ook op Openbaringen 3

15 Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet!
16 Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.
17 Want u zegt: Ik ben rijk en steeds rijker geworden en heb aan niets gebrek, maar u weet niet dat juist u ellendig, beklagenswaardig, arm, blind en naakt bent.

Door deze lauwheid zal de Heer hen uit Zijn Mond spuwen.......
Volgens mij zit het gevaar voornamelijk in de PKN, waarmee ik niet wil zeggen dat alle kerken die er onder vallen even slecht zijn, absoluut niet. Maar de PKN gedraagt zich als een monster dat kerken opslokt, soms zelfs tegen de eigen wil in, of in ieder geval tegen de wil in van vele kerkgangers. En de kerkgangers vormen uiteindelijk de Gemeente van Christus waar Hij het Hoofd van is, niet de kerkleiding of wat dan ook.

Volgens mij is het met de PKN echt plaatselijk heel verschillend. Bij ons wordt het als een zegen ervaren, zelfs de 25+ kring van onze kerk waar ik op zit is echt een PKN-samenstelling. We hebben ook een lid van de Nederlands Hervormde Kerk van Rijssen er op zitten. Daar zijn de gereformeerden en hervormden te verschillend om samen één gemeente te vormen. Wat wel bijzonder is, dat zij als echte (midden) gereformeerde bonder en zelfs van huis uit van de Gereformeerde Gemeente te Apeldoorn wel gewoon bij ons op de pkn-kring zit.
Maar als PKNer zie ik het gewoon in de kerk. Enorm vergrijst, maar niet uitgestorven. Het kleine clubje dat over is gebleven is te klein om later zulke grote gebouwen te vullen en al de kerkelijke taken uit te gaan voeren, tenzij er een opwekking zou plaats vinden. De kerk vult zich nu nog met 50 plussers en die zijn de volkskerken van huisuit nog gewend.

Maar ik geloof dat ook de andere kerken daar mee te maken gaan krijgen.
De synode van de PKN is trouwens ook wel bijzonder. Was altijd vrijzinnig in de afgelopen jaren, toen het nog 3 synodes waren, maar nu als PKN-synode zie je de confessionelen, de evangelischen en de bonders wel sterk er uit komen. Vooral de laatste twee. Toch zie je nu ook de strijd ontstaan vanuit de vrijzinnigen die het allemaal te zwaar aan de top vindt worden.
Gelukkig zal het in de toekomst niet draaien om de synodes, maar om de huizelijke kringen.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 11:24:54 am door gaitema »

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:45:21 am »

quote:

learsi schreef op 17 oktober 2012 om 23:43:
Zie link:
http://tora-yeshua.nl/201...k-amersfoort-wees-er-bij/

Laten we ons als kerkgemeente leden toch afkeren van leiders die dergelijke valse leer verkondigen. Uiteindelijk is Jezus Christus ons Hoofd van de Gemeente en niemand anders. Uiteindelijk moeten wij Hem volgen en niemand anders.

Als we Jezus volgen keren we ons al af van zulke leiders. Trouwens ik kom nooit in contact met zulke leiders. Ik vraag me af of andere gelovige forumleden onder invloed hiervan zijn. Die indruk krijg ik niet.

Deze ontwikkeling zal alleen maar verder gaan. Dat is bijbelse profetie. Het moet ook gebeuren, maar wee door wie het gebeurt. Als we het tegenhouden (als we dat al zouden kunnen) zouden we ook de terugkonst van Yeshua tegenhouden. We kunnen bidden om bekering en zegen voor het Joodse volk.

Ik verwonderde me erover dat twee schoondochters van koningin Beatrix uit zulke nestjes komen. Dat zag ik aan de foto's van de door jou genoemde site.

Aan de andere kant moet het ons tot nadenken stemmen dat Palestijnse christenen ook onze hulp en gebed nodig hebben. Van hen wordt terecht verwacht dat ze accepteren dat God het land Israël voor eeuwig aan de Joden heeft gegeven. Maar ongetwijfeld zullen ze dan worstelen met de vraag "en wij dan?" Ze hebben het er moeilijk mee dat alle aandacht van christenen uitgaat naar hun Joodse medeburgers. Ook hier kan de vraag opkomen: "tellen wij wel mee?".

De Stichting Sabeel komt niet echt op voor de Palestijnse christenen volgens dit artikel.

Ik heb overigens in Haifa een dienst bijgewoond van een gemeente die bestond uit Joden en Arabische burgers. Hier was echt de tussenmuur die scheiding brengt (Ef. 2) weggehaald.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2012, 12:03:04 pm »
@ Adinomis,

Je hebt gelijk, wij mensen kunnen het niet tegenhouden en dat zou ook wel niet de bedoeling zijn, omdat het MOET gebeuren. Maar eigenlijk bedoelde ik meer dat we zoveel mogelijk broeders en zusters moeten tegenhouden om zich bij dergelijke valse leiders aan te sluiten, door de waarheid te onthullen.

Maar aan de andere kant denk ik ook dat wie werkelijk de Heilige Geest heeft vanzelf ook dezelfde liefde voor Israël voelt als G'd de vader dat heeft.

Wat betreft je opmerking over "palestijnse" christenen. (Ik zet even "palestijnen" tussen haakjes, want "palestijnen" bestaan helemaal niet het is een verzonnen naam en volk dat na 1967 is ontstaan)
Inderdaad denk ik dat we als christen broeders en zusters hen er JUIST heel duidelijk op moeten wijzen dat Israël voor Eeuwig door de Eeuwige beloofd is aan de Joden. Dat hebben ze dan maar te pikken of ze het leuk vinden of niet. Het kan niet zo zijn dat we ons DUS kritisch gaan opstellen ten aan zien van het Beloofde Land, omdat anders deze "christenen" weg zouden kunnen lopen. We aanvaarden het evangelie of niet en niet alleen die delen die wij prettig vinden.

Wat ik zo vreselijk jammer vind is dat door dergelijke valse leiders het christendom en met name de kerk in het algemeen een hele slechte naam krijgt.
Aan de andere kant denk ik wel dat het NU ergens over gaat, in tegenstelling met de bijzaken die ons in het verleden hebben verdeeld.

Zoals in WW-II, waar Limburger en Hollander zij aan zij streden tegen het as van het kwaad, de nazi's, ongeacht herkomst, dat voorheen wel van belang leek.
Het lijkt erop dat met de komst van deze hoer van babylon de Heer de bokken van de schapen aan het scheiden is......

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2012, 12:26:35 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 12:03:
Wat betreft je opmerking over "palestijnse" christenen. (Ik zet even "palestijnen" tussen haakjes, want "palestijnen" bestaan helemaal niet het is een verzonnen naam en volk dat na 1967 is ontstaan)

Het lijkt erop dat met de komst van deze hoer van babylon de Heer de bokken van de schapen aan het scheiden is......
Eh.... Dat lijkt me "inderdaad" een heel constructieve oplossing voor het Palestijnse "probleem": De Palestijnen vertellen dat ze helemaal niet bestaan en dus geen probleem horen te hebben...

NB: het lijkt me een teken aan de wand dat die "Hoer van Babylon" in "algemene" termen wordt aangeduid, maar niet rechtstreeks bij de naam wordt genoemd. Men hooguit zou kunnen denken aan "het keizerlijke Rome" (maar, hé, als wij dat in onze tijd kunnen doen, dan had de goede verstaander dat ik die dagen van het keizerlijke Rome ook wel kunnen doen en had Johannes niet in bedekte termen hoeven sprekene - hij was toch al verbannen!!)

Die tekening van die "hoer" roept dus blijkbaar om een algemenere invulling... Opdat degene die de schoen past hem aantrekke... We hoeven dus niet aan een persoon te denken, of een organisatie... Het gaat hier om algemenere en abstractere begrippen... Welke? Volgens mij blijken die uit de context van de Openbaringenbrief (want ook dat is de Apokalyps: een rondzendbrief); ik citeer even uit "eigen werk" (vanaf Credible):

quote:
De context waarin sprake is van die "hoer van Babylon" is er een waarin die "hoer" in verband wordt gebracht met de "koningen op aarde".

Het staat er ook heel duidelijk: Openbaring 17:18 "De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde."

WAT is er nu dat die heersers van de aarde in de greep kan houden en de "moeder is van alle gruwelijkheden", als het gaat om macht, invloed? MACHTSWELLUST...

Johannes spreekt hier dus niet over "wereldreligies" waarvan men persoonlijk uit moet gaan. (In Mat 13 roept Jezus juist op om het onkruid niet voortijdig uit de grond te trekken... Men moet niet voordat het Oordeel plaatsvindt persoonlijk scheiding aanbrengen in de opbrengst van de akker. Je zou het goede graan kunnen beschadigen!!!!!) Hij spreekt over het willen loslaten van die lust, wellust naar macht, machtshonger, etc etc... Die individuen in de greep kan krijgen, helaas ook binnen de Ecclesia, of we nu spreken over NGK, WTG, RKK, etc etc als onderdelen van die wereldwijde Ecclesia... Want op al die door God ingezaaide akkers groeit graan op samen met "dolik", onkruid...

Johannes doet hier één grote oproep tot sociale gerechtigheid (het zou een goed bijbelgedeelte zijn geweest om een preek over te houden tijdens de afgelopen "Micha-zondag", al zou het thema elke zondag op de agenda moeten staan!!):

quote:

Op 18:4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga weg uit die stad, mijn volk, zodat je geen deel hebt aan haar zonden en ontkomt aan de plagen die haar zullen treffen. 5 Want haar zonden reiken tot aan de hemel en God zal haar onrecht vergelden. 6 Doe met haar wat zij met anderen deed, ja laat haar dubbel boeten. Laat haar het dubbele drinken uit de beker waaruit zij anderen te drinken gaf. 7 Geef haar net zo veel pijn en rouw te dragen als zij zich luister en overvloed heeft gegund. Ze zegt bij zichzelf: Ik zit hier als een koningin, niet als een arme weduwe. Mij zal niets gebeuren! 8 Daarom zullen alle plagen haar op één dag treffen: dodelijke ziekte, rouw en hongersnood, en ze zal in vlammen opgaan. Want God, de Heer, die dat vonnis heeft geveld, is machtig.
Vergelijk dit eens met deze boodschap van Jesaja:

quote:

Jes 1:15 Wanneer jullie je handen opheffen, wend ik mijn ogen af,
ook als je aanhoudend bidt, luister ik niet.
Aan jullie handen kleeft bloed!
16 Was je, reinig je,
maak een eind aan je misdaden,
ik kan ze niet meer zien.
Vermijd alle kwaad
17 en leer goed te doen.
Zoek het recht, houd tirannen in toom,
bied wezen bescherming, sta weduwen bij.

Zoek het recht, hou tirannen in toom, sta weduwen bij (Johannes: want anders zal je zelf een weduwe worden zoals die "hoer" waar je ontucht mee pleegt!!!)

Johannes voorziet een wereldwijde "economische crisis" zich in een uur tijd voltrekken:

quote:

Op 18:9 De koningen op aarde, die ontucht met haar hebben gepleegd en in weelde hebben geleefd, zullen om haar jammeren en treuren als ze de rook boven haar zien opstijgen. 10 Ze blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt, en zeggen: “Wee! Wee Babylon, grote, sterke stad! In één uur tijd is je vonnis voltrokken!” 11 De handelaars op aarde treuren en rouwen om haar, want er is niemand die hun waren nog wil kopen: 12 goud en zilver, edelstenen en parels, linnen, purperen stoffen, zijde, scharlaken stoffen, cipressenhout, allerlei voorwerpen van ivoor en van dure houtsoorten, van brons, ijzer en marmer, 13 kaneel en kardemom, reukwerk en balsem, wierook, wijn en olijfolie, meel en tarwe, runderen en schapen, paarden en wagens, slaven en lijfeigenen. 14 Verloren zijn de vruchten waar je hart naar uitging, verdwenen al je rijkdom, alle weelde – dat alles is voorgoed voorbij. 15 Degenen die hierin handelden en die hun rijkdom aan haar te danken hebben, blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt. Ze treuren en rouwen om haar 16 en zeggen: “Wee! Wee grote stad! Je droeg linnen, purperen en scharlakenrode kleren, en gouden sieraden, edelstenen en parels. 17 Maar in één uur tijd is heel je grote rijkdom vernietigd.”

Hier komt het aan op wijsheid en inzicht....

Kijk naar die macht, die rijkdom: waar komt ze vandaan? Waar komt je eigen rijkdom vandaan? Je goedkope chocolade, koffie, kleding, etc etc?? Welke wees of weduwe wordt een poot uitgedraaid opdat jij (lees: jij en ik) elke maand geld over kan houden om op te potten???
einde quote...

Als dat land Israël dus geclaimd wordt op basis van "macht" en "onrecht", valt dit dan niet onder "het plegen van ontucht" waar Johannes het hier over heeft? En heeft Israël dan niet een "Palestijns probleem" van "apokalyptische omvang"??? Want op onrecht bouw je geen rechtvaardige samenleving...!
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 12:29:42 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2012, 12:28:58 pm »
Nog een eigen bijdrage aan Credible, naar aanleiding van de opmerking:

quote:

Wikipedia zegt dan ook terecht het volgende over:....
Dat Babylon de Grote een religieus rijk is, mag worden aangenomen door de vermelding dat ze alle naties misleidt door middel van haar "spiritistische praktijken". Zie openbaring 18:23

Mijn reactie:
Maar wat als de "wikipedia" het nu mis heeft?

Als het woord pharmakeía (φαρμακεία), van pharmakeuó, in deze context zou betekenen "bedwelming", van "bedwelmen, drogeren, een farmacon toedienen". Want dat is wat dit woord pharmakeuó in bredere zin gewoon betekent. We herkennen ons woord "farmacie" er nog in...

Ook dan past de betekenis prima in een context, waarin gesproken wordt over: "Alle volken hebben door haar ontucht de wijn van haar wellust gedronken, de koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de handelaars op aarde zijn van haar overvloedige weelde rijk geworden." (Openbaring 18:3) - een "farmacerende" wijn die bedwelmt...

Maar dan hoeven we niet per se te denken aan een religieus rijk (omdat Barbertje nu eenmaal moet hangen en we bij dat religieuze rijk dan wel meteen willen denken aan het tegenwoordige "Rome"). Dan wijst deze waarschuwende tekst nog steeds vooral naar bedwelming en niet zozeer de bedwelmer... Al kunnen beide nog steeds onder dezelfde "noemer" worden gebracht met het concept "machtswellust", als het aan mij ligt - DE grote pharmakeía (φαρμακεία) - bedwelmende drank van het Babylon dat Johannes ons schetst. En dan konden de toehoorders destijds misschien wel denken aan het machtige (keizerlijke, wereldlijke!) Rome. Maar de toehoorder in onze tijden mag zich met even goed recht afvragen waar zijn chocola vandaan komt! Want ook die kant voortkomen uit die φαρμακεία die "het bloed van de rechtvaardigen drinkt" (de armen, weduwen en wezen, de kanslozen in maatschappij en (3e) wereld).

Een religieus rijk?? Waar gaat het in deze teksten om? HANDEL:

Openbaring 18:9 De koningen op aarde, die ontucht met haar hebben gepleegd en in weelde hebben geleefd, zullen om haar jammeren en treuren als ze de rook boven haar zien opstijgen. 10 Ze blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt, en zeggen: “Wee! Wee Babylon, grote, sterke stad! In één uur tijd is je vonnis voltrokken!” 11 De handelaars op aarde treuren en rouwen om haar, want er is niemand die hun waren nog wil kopen: 12 goud en zilver, edelstenen en parels, linnen, purperen stoffen, zijde, scharlaken stoffen, cipressenhout, allerlei voorwerpen van ivoor en van dure houtsoorten, van brons, ijzer en marmer, 13 kaneel en kardemom, reukwerk en balsem, wierook, wijn en olijfolie, meel en tarwe, runderen en schapen, paarden en wagens, slaven en lijfeigenen. 14 Verloren zijn de vruchten waar je hart naar uitging, verdwenen al je rijkdom, alle weelde – dat alles is voorgoed voorbij. 15 Degenen die hierin handelden en die hun rijkdom aan haar te danken hebben, blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt.

Hele korte samenvatting: onderzoek je eigen HANDEL en wandel. Strijdt tegen onrecht:

Ik kan alleen maar aanraden.....
(Openbaring 18:4, 5) . . .Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien GIJ geen deel van haar plagen wilt ontvangen. 5 Want haar zonden hebben zich helemaal tot aan de hemel opgehoopt, en God heeft zich haar ongerechtigheden te binnen gebracht.
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:06:45 pm »
De naam "Palestijnen" heeft een politieke lading. Het zijn de Arabieren die van Israël een Palestina willen maken, waar zij het voor het zeggen hebben. Die noemen zichzelf Palestijnen, maar zijn geen afstammelingen van het oude volk de Filistijnen. Palestijnen willen zelfs Jeruzalem "Jodenvrij" maken.  Learsi heeft gelijk, ik had beter de aanduiding Arabische christenen kunnen gebruiken.

De koningen der aarde werken in deze tijd meer en meer mee aan deze Palestijnse doelstelling. Wat dat betreft is hierin zeker een verwijzing naar de "hoer van Babylon" te herkennen.

Israël doet veel goeds voor de Arabieren, maar zodra er iets negatiefs te melden is wordt dat breed uitgemeten.

Arabieren in Jeruzalem genieten niet alleen absolute godsdienstvrijheid, maar ook volledige politieke vrijheid; zij kunnen als Israëlische staatsburgers deelnemen aan de verkiezingen en zelf ook gekozen worden en eigen politieke partijen oprichten. Momenteel zijn er in het Israëlische parlement (Knesset) drie Arabische partijen met elf Arabische volksvertegenwoordigers. Inwoners van Jeruzalem die geen Israëlisch staatsburger zijn, kunnen wel deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Zij genieten in Israël meer democratische rechten dan hun volksgenoten in Gaza, Jordanië en andere Arabische buurlanden.
Israël Today.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 01:37:43 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

dingo

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:33:04 pm »
Het lijkt me dat je een erg rooskleurig beeld van Israel hebt. Israeli's zijn gewoon mensen die ook gevoelig zijn machtswellust, pestgedrag en ronduit haat net zoals de Palestijnen dat zijn. Daar komt bij dat in Israel nog niet eens de helft van het Joodse volk woont en dat is maar goed ook want er zou niet genoeg ruimte voor ze zijn.

De Palestijnen waren er en zijn er op het grondgebied van de staat die zich Israel noemt.
Er is geen enkele grondslag, ook geen bijbelse grondslag om hun rechten te ontzeggen. Sterker nog als er één ding duidelijk is uit de bijbel is het wel dat we recht moeten doen.
En één ding mag duidelijk zijn zonder enig uitzicht op werk of een beetje welvaart en met een voortdurend gebrek aan water voor de Palestijnen zal er nooit er vrede komen met Israel. Daar helpt een nieuwe Berlijnse muur echt niet tegen, het enige resultaat zal verdere radicalisering zijn. En zolang een vredesduif in Israel nog vermoord wordt door de haviken zal die vrede er niet komen. Dat zijn politieke keuzes van de Israeli's zelf andere grootmachten of duivels of welke chiliastische visie ook hebben daar bar weinig mee te maken.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #11 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:37:01 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 12:03:

Inderdaad denk ik dat we als christen broeders en zusters hen er JUIST heel duidelijk op moeten wijzen dat Israël voor Eeuwig door de Eeuwige beloofd is aan de Joden. Dat hebben ze dan maar te pikken of ze het leuk vinden of niet. Het kan niet zo zijn dat we ons DUS kritisch gaan opstellen ten aan zien van het Beloofde Land, omdat anders deze "christenen" weg zouden kunnen lopen. We aanvaarden het evangelie of niet en niet alleen die delen die wij prettig vinden.

Dit lijkt me niet wijs, want God liet nooit zijn volk winnen, als het Hem ontrouw was liet God altijd een ander volk winnen. Zo kan je boos worden om zo'n conflict, maar de aanwezigheid van de palestijnen  en het conflict met Israël geeft puur aan hoe zwak Israël op dit moment in het conflict is.
Als God immers het wil, dan won Israël altijd. Maar Israël aanbid de mammon en is niet beter dan haar omstanders, daarom winnen zij nog niet.

Israël wint alleen met behulp van God. God laat zelf in eigen persoon de Palestijnen in het land wonen en vergaard daar ook de christenen onder de Palestijnen, die ook van Hem zijn. Niets gaat aan zijn eeuwige plan voorbij.
Daarbij: God is een God van heel de wereld. Hij wil de ondergang van de Palestijnen niet. Bovendien: als het geen palestijnen zijn, wat zijn ze dan wel? De Belgen zijn toch ook geen Nederlanders?
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 01:40:42 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #12 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:43:54 pm »
Doordat Jakob niet Gods helpende hand afwachte en zelf in actie kwam om Esau zijn recht af te nemen via list en bedrog, daardoor kwam Jacob in de problemen.
Als Israël Jacob is en de Palestijnen Esau, dan weet die waardoor die in de problemen is gekomen.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 01:44:04 pm door gaitema »

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #13 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:54:28 pm »

quote:

dingo schreef op 18 oktober 2012 om 13:33:
Het lijkt me dat je een erg rooskleurig beeld van Israel hebt. Israeli's zijn gewoon mensen die ook gevoelig zijn machtswellust, pestgedrag en ronduit haat net zoals de Palestijnen dat zijn.

Zeker, Israëliërs zijn ook in zonden geboren net zo als alle andere mensen.
Maar tegenover alle negatieve en soms leugenachtige berichtgeving mogen we ook wel eens een andere kant laten zien.

quote:

Daar komt bij dat in Israel nog niet eens de helft van het Joodse volk woont en dat is maar goed ook want er zou niet genoeg ruimte voor ze zijn.

God wil dat ze terugkomen en Hij zorgt ervoor dat er ruimte zal zijn.

Jerenia 30: 3 Want zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik in het lot van mijn volk Israël en Juda een keer breng, zegt de HERE, en hen terugbreng in het land dat Ik aan hun vaderen gegeven heb, zodat zij het zullen bezitten.  

Jesaja 56: 8 Het woord van de Here HERE, die de verdrevenen van Israël bijeenbrengt, luidt: Ik zal daartoe nog meerderen bijeenbrengen, dan er reeds toegebracht zijn.

Ezechiel 37: 33 Zo spreekt de Here HERE: Wanneer Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden weer bevolken en zullen de puinhopen herbouwd worden; 34 het verwoeste land zal weer worden bewerkt, in plaats van een woestenij te zijn voor het oog van iedere voorbijganger. 35 En men zal zeggen: Dit land dat verwoest was, is geworden als de hof van Eden; de steden die, verwoest en vernield, in puin lagen, zijn weer versterkt en bewoond. 36 Dan zullen de volken die om u heen overgebleven zijn, weten, dat Ik, de HERE, herbouwd heb wat vernield was en beplant heb wat verwoest was. Ik, de HERE, heb het gesproken en Ik zal het doen.
37 Zo zegt de Here HERE: Ook dit zal Ik Mij door het huis Israëls laten afsmeken om hun te doen: Ik zal hen zo talrijk aan mensen maken als een kudde schapen; 38 zo vol als met een kudde offerschapen, als met de kudde schapen op Jeruzalems feesten, zó vol zullen de verwoeste steden zijn met mensenkudden. En zij zullen weten, dat Ik de HERE ben.

quote:

De Palestijnen waren er en zijn er op het grondgebied van de staat die zich Israel noemt.
Er is geen enkele grondslag, ook geen bijbelse grondslag om hun rechten te ontzeggen. Sterker nog als er één ding duidelijk is uit de bijbel is het wel dat we recht moeten doen.
Er is - zoals boven aangetoond - een bijbelse grondslag waaruit blijkt dat God dat land aan Israël beloofd had. Zeker zij zullen goed moeten zijn voor de vreemdelingen en bijwoners. Dat vraagt God van hen.

quote:

En één ding mag duidelijk zijn zonder enig uitzicht op werk of een beetje welvaart en met een voortdurend gebrek aan water voor de Palestijnen zal er nooit er vrede komen met Israel. Daar helpt een nieuwe Berlijnse muur echt niet tegen, het enige resultaat zal verdere radicalisering zijn. En zolang een vredesduif in Israel nog vermoord wordt door de haviken zal die vrede er niet komen. Dat zijn politieke keuzes van de Israeli's zelf andere grootmachten of duivels of welke chiliastische visie ook hebben daar bar weinig mee te maken.
Nee, die vrede komt er niet. Daarover is de bijbel ook heel duidelijk. Die zal er pas komen als Jezus terugkeert.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #14 Gepost op: oktober 18, 2012, 02:20:32 pm »
Precies. Zonder Gods hulp zal Israël verdeeld blijven.
Maar daar horen ook de christenen bij en zij die dat nog moeten worden.
Het is mij een raadsel wat God van plan is.
Echt waar.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 02:21:09 pm door gaitema »