Auteur Topic: Hoer van Babylon  (gelezen 9078 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #30 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:51:42 am »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 21:18:
[...]

De Heilige Geest lijkt hard aan het werk onder G'd Zijn kinderen  :)
Het mooie is dat dit vanuit de kerk-stoeltjes gebeurd en niet vanaf de kansel !

Overdreven weer, maar ik snap wat je bedoelt. Toch is het zo dat God ook veel, heeeeel veel, predikanten gebruikt. Ook priesters.
Voorbeelden ten over.
Wie was ook weer de man die in Nijverdal het Israëlavond geleid heeft?
Was Paulus geen theoloog?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #31 Gepost op: oktober 19, 2012, 06:09:05 am »
als het land Israel vandaag nog de oceaan inzakt a la Atlantis
dan zullen alleen dwazen op er naar op zoek gaan

de hoer van Babylon staat symbool voor de modderpoel van het materialisme
waar nog altijd velen kruipend ten onder gaan en zullen gaan

Israel - niet het huidige land - staat symbool voor geestelijke verheffing
waar nog altijd velen de mond van vol hebben maar weinig van begrijpen

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #32 Gepost op: oktober 19, 2012, 09:44:54 am »

quote:

Ozombi schreef op 19 oktober 2012 om 06:09:

de hoer van Babylon staat symbool voor de modderpoel van het materialisme
waar nog altijd velen kruipend ten onder gaan en zullen gaan

We zijn het dus ook wel eens gewoon eens....  ;)

NB: waarom ben je van mening dat die uitleg van toepassing is? (= hoe onderbouw je hem???)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #33 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:20:55 am »

quote:

dingo schreef op 18 oktober 2012 om 23:25:
@learsi Het thema de hoer van Babylon is zo oud al de pinkstergemeente en aanverwante charismatische stromingen en dat is al langer dan 20 jaar zo. Voor de rest laat ik je optimistische visie op Israel voor wat het is. In mijn beeld zal Israel weer ten onder gaan is het niet door de Palestijnen dan wel door zijn eigen interne verdeeldheid. Dat kan 20 jaar duren of 50 jaar wie zal het zeggen maar de kans dat het gaat gebeuren is zeer groot. En ik ben zeer benieuwd waar al dat evangelisch en charismatisch optimisme dan blijft.
Israel zal inderdaad ook nog flink in de tang worden genomen in de eindtijd tijdens de grote verdrukking, zoals de bijbel ons leert. Door de anti-christ en de seculiere wereld die helaas gesteund gaat worden valse profeet met zijn hoer van Babylon. Christen broeders en zusters dus die misleidt gaan worden, helaas.

Dat zullen dus christenbroeders en zusters zijn die in hun misleiding zullen roepen Jezus te hebben en de Joden te verwijten het niet te hebben. Echter hoe het met de hoer van Babylon afloopt heeft G'd de vader ons laten weten in Zijn Woord. Net zoals we ook kunnen lezen hoe het uiteindelijk met Israël zal aflopen.

Misschien zal zelfs het seculiere deel van Israël zich tegen de ware Joden gaan keren? Moe van de strijd de valse vrede proberen te krijgen? Dat is afwachten, want dat staat er niet in immers.

quote:

Ik heb meer problemen met hoe je de Palestijnen bekijkt. Uit het demoniseren van een bevolkingsgroep is nooit wat goeds gekomen, de joden zijn daar zelf het sprekende voorbeeld van maar kennelijk is dat nog nooit bij je opgekomen.
We moeten waakzaam zijn om niet achter valse vrede aan te rennen. De bijbel zegt daarover in Jeremia 8
9 De wijzen zullen beschaamd staan,
ontsteld zijn en gevangen worden.
Zie, zij hebben het woord van de HEERE verworpen,
wat voor wijsheid zouden zij dan hebben?
11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede!

12 Staan zij beschaamd, omdat zij een gruweldaad gedaan hebben?
Ze schamen zich zelfs niet in het minst,
ja, zij weten van geen blozen.
Daarom zullen zij vallen onder hen die vallen,
ten tijde van de vergelding aan hen, zullen zij struikelen,

zegt de HEERE.

Het voorbeeld van de Joodse vervolging is JUIST datgene wat de vijand inzet om ons te verblinden en waardoor de afgoderij islam in Europa zoveel invloed heeft kunnen krijgen. Bang om weer dezelfde fout te maken, hebben we de afgoderij die JUIST weer een holocaust wil, laten groeien in Europa, zoals we ook destijds de Nazi's hebben laten groeien in Europa.  ;(
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 10:21:25 am door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #34 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:28:39 am »

quote:

gaitema schreef op 19 oktober 2012 om 00:35:
[...]

Ja dat staat er, al betwijfel ik het of dit al helemaal in het 1000 jarig vredesrijk gaat plaats vinden,

Voor het begin va het 1000 jarig vredesrijk bedoel je denk ik.

quote:

te denken aan joden met een atheïstische instelling.
Het zijn van die dingen dat ik denk: hoe en wanneer God dit precies doet is afwachten. Immers hadden de meeste joden in Jezus ook niet de verlosser herkent.

Uiteraard is het afwachten gaitema, maar veel, heel veel heeft G'd ons meegedeeld in Zijn Woord.
De seculieren in israel? Misschien zullen zij zich met de wereld en de anti-christ en de hoer van babylon wel ook keren tegen de ware Joden die de vrede verhinderen (in hun ogen) omdat ze weigeren het Beloofde Land Samaria en Judea af te staan?
Misschien geeft Vader G'd hen ook (heel Israël staat er) de Geest van Geloof, dus ook de seculieren? Alleen G'd de Vader weet het !
De Joden zullen de Verlosser erkennen en herkennen leert de bijbel als Jezus voor HEN wederkomt als Messias en koning der Joden naar Israël. Jezus komt immers niet voor niets terug naar Sion en niet naar New-York, Moskou, Parijs of waar dan ook?
Het Kruisoffer van Jezus was al in beginsel voor de Joden ! Jezus heeft de schuld over hun (Zijn volk Israël) zonden weggenomen en wij heidenen mogen delen als mede erfgenaam in Zijn Genade, als wilde takken op de tamme olijfboom waar Israël de tamme tak is.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #35 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:36:44 am »

quote:

gaitema schreef op 19 oktober 2012 om 00:41:
[...]

De tamme takken die zijn afgebroken en verdorden?

Enige takken staat in de bijbel, het is aan G'd wie dat zijn.
Zoals er helaas ook valse christenen zijn en straks christenen misleidt achter de valse profeet aanlopen en zo de hoer van Babylon vormen, zo zullen er ook valse Joden zijn, die slechts vroom voordoen maar geen waar geloof in JHWH hebben. Alleen G'd de Vader weet het !

quote:

Ik weet wat het teken van Jona is.
Jona ging als jood naar de meest zondige stad van die tijd (erger dan Hietlers natie) en deed de kortste profetie die er ooit uitgesproken was, waarin in één volzin met de geringste moeite die Jona nam gezegd werd dat als ze zich niet bekeerden, dat God de stad zou keren.
Hoewel menig Jood bij zo'n uitspraak de schouders zouden ophalen (ze negeerden en doden hun profeten toch ook), bekeerde de hele stad en werd door God gespaard. Op grote verzoendag gedenken de joden het dat God daarmee de heidenen redt.
Vader 'd heeft Israël opzettelijk verblind voor het evangelie:
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Marcus 9
2   En na zes dagen nam Jezus Petrus en Jakobus en Johannes met Zich mee en bracht hen apart op een hoge berg, alleen hen; en Hij werd voor hun ogen van gedaante veranderd.
3 En Zijn kleren werden blinkend, zeer wit, als sneeuw, zo wit als geen wolbewerker op aarde ze kan maken.
4 En aan hen verscheen Elia met Mozes en zij spraken met Jezus.
5 En Petrus antwoordde en zei tegen Jezus: Rabbi, het is goed dat wij hier zijn; en laten wij drie tenten maken, voor U één en voor Mozes één en voor Elia één.
6 Hij wist namelijk niet wat hij zei, want zij waren zeer bevreesd.
7 En er kwam een wolk, die hen overschaduwde, en uit de wolk kwam een stem, die zei:  Dit is Mijn geliefde Zoon,  luister naar Hem!
8 En plotseling, terwijl zij om zich heen keken, zagen zij niemand meer bij zich dan Jezus alleen.
9   En toen zij van de berg afdaalden, gebood Hij hun dat zij niemand vertellen zouden wat zij gezien hadden, voordat de Zoon des mensen uit de doden zou zijn opgestaan.
10 En zij hielden dit woord vast en stelden onder elkaar de vraag wat dat was, uit de doden opstaan.
11 En zij vroegen Hem: Waarom zeggen de schriftgeleerden  dat Elia eerst moet komen?
12 En Hij antwoordde hun: Elia zal wel eerst komen en alles herstellen; en het zal geschieden  zoals geschreven is over de Zoon des mensen, dat Hij veel lijden zal en veracht worden.
13 Maar Ik zeg u dat Elia ook gekomen is en ze hebben met hem gedaan alles wat ze wilden,  zoals over hem geschreven staat.

Matteus 13:10
Waarom Jezus door gelijkenissen sprak (Jezus verhulde ook Zijn boodschap voor Israel)
10 En de discipelen tot Hem komende, zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen door gelijkenissen?
11 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Omdat het u gegeven is, de verborgenheden van het Koninkrijk der hemelen te weten, maar dien is het niet gegeven.

Het is de WIL van G'd de vader dat de Joden het niet weten !

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #36 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:39:42 am »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 10:28:
[...]

Voor het begin va het 1000 jarig vredesrijk bedoel je denk ik.

[...]

Uiteraard is het afwachten gaitema, maar veel, heel veel heeft G'd ons meegedeeld in Zijn Woord.
De seculieren in israel? Misschien zullen zij zich met de wereld en de anti-christ en de hoer van babylon wel ook keren tegen de ware Joden die de vrede verhinderen (in hun ogen) omdat ze weigeren het Beloofde Land Samaria en Judea af te staan?
Misschien geeft Vader G'd hen ook (heel Israël staat er) de Geest van Geloof, dus ook de seculieren? Alleen G'd de Vader weet het !
De Joden zullen de Verlosser erkennen en herkennen leert de bijbel als Jezus voor HEN wederkomt als Messias en koning der Joden naar Israël. Jezus komt immers niet voor niets terug naar Sion en niet naar New-York, Moskou, Parijs of waar dan ook?
Het Kruisoffer van Jezus was al in beginsel voor de Joden ! Jezus heeft de schuld over hun (Zijn volk Israël) zonden weggenomen en wij heidenen mogen delen als mede erfgenaam in Zijn Genade, als wilde takken op de tamme olijfboom waar Israël de tamme tak is.

Ja kijk, de ware joden inderdaad. Dat lijkt me ook logisch, want dan heb je uit de heidenen en uit de joden een kleine groep dat Jezus als hun messias herkennen zal bij zijn wederkomt en zo vorm God in Jezus zich een nieuw volk en wordt symbolisch ook Jakob met Esau verzoend. Zoals de broeders zich trouwens ook wel verzoend hebben.
Toch bijft dat zo interessant aan de joden in het algemeen. Sodom en Gemorra  zal volgens Jezus over het geslacht waarbij hij leefde oordelen en te gelijk zegt God in het oude testament dat Hij zijn volk een rein hart zal geven.

Ik bedoelde wat het 1000 jarig rijk betreft inderdaad dat ik de meerderheid niet voor de komst van het 1000 jarig rijk zie bekeren en in het 1000 jarig rijk bekeerd zie zijn, omdat ze dus onder ander door Sodom en Gemorra geoordeeld zijn.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 10:40:49 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #37 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:48:22 am »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 10:36:
[...]

Enige takken staat in de bijbel, het is aan G'd wie dat zijn.
Zoals er helaas ook valse christenen zijn en straks christenen misleidt achter de valse profeet aanlopen en zo de hoer van Babylon vormen, zo zullen er ook valse Joden zijn, die slechts vroom voordoen maar geen waar geloof in JHWH hebben. Alleen G'd de Vader weet het !

En daar doelt Oogje ook op. Want zelfs de ware joden zijn pas met God verzoend bij de aanname van hun messias bij Zijn wederkomst. Dan pas zal God hun harten vernieuwen, en dat geloven ze zelf ook. Immers hebben de profeten het hen zo verteld.
Die enige taken vat ik niet op als een aantalsaanduiding. Weer in het achterhoofd wat Jezus zei over het geslacht waar Hij over sprak. Dat lijken me nog best veel mensen.

quote:

Vader 'd heeft Israël opzettelijk verblind voor het evangelie:
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Marcus 9
2   En na zes dagen nam Jezus Petrus en Jakobus en Johannes met Zich mee en bracht hen apart op een hoge berg, alleen hen; en Hij werd voor hun ogen van gedaante veranderd.
3 En Zijn kleren werden blinkend, zeer wit, als sneeuw, zo wit als geen wolbewerker op aarde ze kan maken.
4 En aan hen verscheen Elia met Mozes en zij spraken met Jezus.
5 En Petrus antwoordde en zei tegen Jezus: Rabbi, het is goed dat wij hier zijn; en laten wij drie tenten maken, voor U één en voor Mozes één en voor Elia één.
6 Hij wist namelijk niet wat hij zei, want zij waren zeer bevreesd.
7 En er kwam een wolk, die hen overschaduwde, en uit de wolk kwam een stem, die zei:  Dit is Mijn geliefde Zoon,  luister naar Hem!
8 En plotseling, terwijl zij om zich heen keken, zagen zij niemand meer bij zich dan Jezus alleen.
9   En toen zij van de berg afdaalden, gebood Hij hun dat zij niemand vertellen zouden wat zij gezien hadden, voordat de Zoon des mensen uit de doden zou zijn opgestaan.
10 En zij hielden dit woord vast en stelden onder elkaar de vraag wat dat was, uit de doden opstaan.
11 En zij vroegen Hem: Waarom zeggen de schriftgeleerden  dat Elia eerst moet komen?
12 En Hij antwoordde hun: Elia zal wel eerst komen en alles herstellen; en het zal geschieden  zoals geschreven is over de Zoon des mensen, dat Hij veel lijden zal en veracht worden.
13 Maar Ik zeg u dat Elia ook gekomen is en ze hebben met hem gedaan alles wat ze wilden,  zoals over hem geschreven staat.

Matteus 13:10
Waarom Jezus door gelijkenissen sprak (Jezus verhulde ook Zijn boodschap voor Israel)
10 En de discipelen tot Hem komende, zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen door gelijkenissen?
11 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Omdat het u gegeven is, de verborgenheden van het Koninkrijk der hemelen te weten, maar dien is het niet gegeven.

Het is de WIL van G'd de vader dat de Joden het niet weten !
Dat klopt :)
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 10:48:55 am door gaitema »

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #38 Gepost op: oktober 19, 2012, 11:44:24 am »

quote:

gaitema schreef op 19 oktober 2012 om 10:48:

En daar doelt Oogje ook op. Want zelfs de ware joden zijn pas met God verzoend bij de aanname van hun messias bij Zijn wederkomst. Dan pas zal God hun harten vernieuwen, en dat geloven ze zelf ook. Immers hebben de profeten het hen zo verteld.

Omdat te kunnen doen heft Jezus JUST voor Israël het Kruisoffer gebracht voor Israël, ook al mogen ze het van G'd de vader niet zien en verblind Hij hen er nog ervoor.

quote:

Die enige taken vat ik niet op als een aantalsaanduiding. Weer in het achterhoofd wat Jezus zei over het geslacht waar Hij over sprak. Dat lijken me nog best veel mensen.
Dit begrijp ik niet helemaal, of bedoel je enige takken waarnaar ik verwees?

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #39 Gepost op: oktober 19, 2012, 11:51:18 am »

quote:

Oogje schreef op 18 oktober 2012 om 16:06:
God wil de joden redden van hun zonden door Christus. Dát is zijn heilsplan, die voor iedereen geldt. Hóé de joden ook gered worden, het zal door Christus zijn en door niets of niemand anders.
Mee eens. Eenmaal zal Christus zich aan de Joden openbaren. Dan zullen ze erkennen "Hij was het toch" en een rouwklacht aanheffen.
Hun verdriet zal net zo groot zijn als iemand die zijn enig kind verloren heeft.

quote:

En de Palestijnse christenen hoeven helemaal niet onder te doen voor welke jood ook, want "het beloofde land" is overal waar gelovigen Hem in geest en waarheid aanbidden. Het christendom is een universele godsdienst, het Volk van God gaat over alle grenzen en bestaat uit Jood en Griek, dus er is geen enkele reden om niet net zo kritisch naar Israëls handelen te kijken als naar wat de Palestijnen doen. Dat oudtestamentische en discriminerende stamdenken hadden we twintig eeuwen geleden toch al allang van ons af moeten werpen.
Zo oud testamentisch is dat niet. Ook wat Jezus zei wijst in die richting. Hij zei dat Hij slechts gezonden was tot de verloren schapen van Israël.

In de ontmoeting met de Kananese vrouw, stelt de Here Jezus dat heel duidelijk. Het is niet voor jou, maar voor de Israëlieten. Pas toen ze dat erkende genas Hij haar dochter. Dat is een voorbeeld voor ons. Ook wij moeten erkennen dat Jezus in de eerste plaats voor Israël kwam. Wij mogen delen in de zegeningen van Israël, want onze God is de God van Abraham, Izaak en Jacob.

quote:

Ik blijf het heel vreemd vinden dat sommige christenen de joden onvoorwaardelijk menen te moeten steunen, maar hun Palestijnse medegelovigen negeren of een tweede plaats toebedelen. Die moeten alles maar accepteren, ook als ze gediscrimineerd en geminacht worden door Israël?
De Palestijnse gedachte wordt niet door Israël erkend en dat zal ongetwijfeld leiden tot liefdeloze reacties. Maar ik weet dat er ook andere benaderingen zijn vanuit Israël. De christenen zullen in hun omgang met de Palestijnen deze niet moeten discrimineren. (Ik heb zelf contact gehad met Palestijnen in de noodopvang voor asielzoekers). Maar, als christen zullen ze toch moeten erkennen dat God het land aan Israël heeft gegeven. Dat staat tig keren in de bijbel. Dat kan een proces zijn voordat ze zich daarvan bewust zijn. Uitiendelijk was het ook bij mij een proces. Hierbij is het verhaal van de Kananese vrouw een goed voorbeeld.

quote:

Wie weet nu écht wat daar allemaal speelt? Haast niemand toch?
Nee, dat kunnen we als buitenstaanders maar ten dele begrijpen. Daarom begeef ik me ook niet in politieke oplossingen. Ik weet wat God zegt in zijn woord. Op grond daarvan kan ik me een mening vormen.

quote:

Daarbij mag men rustig vragen stellen over de leerstelling dat het huidige Israël het Beloofde Land zou zijn. Waar is dan het Davidische koningshuis?
Dat Davidische koningschap werd door de engel aan Maria geprofeteerd. Jezus zou voor eeuwig Koning zijn op de troon van David. Dat staat nog te gebeuren.
Israël is tijdelijk verblind voor de identiteit van Jezus. Maar daarna zal gebeurenwat God op meerdere plaatsen in de bijbel beloofd heeft.

quote:

Waar is de tempel? Waar zijn dan de joden die echt nog heel zuiver afstammen van de twaalf stammen? Waarom heeft Israël die volken dan niet allang verdreven, wat volgens de Schrift toch het geval zou moeten zijn als Israël weer terug zou mogen komen in het land? Maar in plaats daarvan zetelt daar een seculiere, democratische regering (heeft God in de Schrift ooit een seculiere democratie ingesteld?),\

In de bijbel lezen we dat
1. eerst het land Israël hersteld zal worden.
2. vervolgens het natuurlijk herstel - de Joden komen terug
3. het geestelijk herstel (zie Zach. 37)

We zitten tussen punt 2 en 3 in. Er komen steeds meer Messiasbelijdende groepen. Zelfs onder hooggplaatste orthodoxe Joden komen (vaak geheime) bekeringen voor. Het geestelijk herstel zal zijn hoogtepunt hebben bij de verschijning van Jezus, die als Koning gaat heersen. Want van Sion zal de wet uitgaan.

quote:

Daarbij hebben veel joden Christus dus (nog) niet erkend als hun Verlosser. Zou God daar dan zomaar overheen kijken en voor hen doen alsof er nooit een Verlosser is geweest? Alsof men kan kiezen zonder Christus verder te gaan en tóch met God verbonden te blijven! Nee, het is heel vreemd dat we eerst vroom belijden dat Christus voor iedereen gestorven is en dat iedereen Hem moet erkennen als Verlosser, maar dat de joden blijkbaar dat niet hoeven en gewoon verder mogen gaan op de oudtestamentische, farizeeïsche weg. Met alle discriminerende maatregelen die daar onlosmakelijk mee verbonden zijn, zelfs ten koste van onze broeders en zusters daar. De wet is blijkbaar voor hen toch niet helemaal vervuld, zij hoeven blijkbaar toch niet beter te weten?
De Joden van deze tijd leven nog onder het verbond met Abraham. Er staat in de bijbel dat het een eeuwig verbond is.

Gen.17:7 Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn. 8 Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het ganse land Kanaän, tot een altoosdurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn.

Zij worden op dezelfde manier behouden als Jesaja, Daniël enz. Maar uiteindelijk zullen ze hun Verlosser Jezus zien. Zoals Job het zegt: 19:25 Maar ik weet: mijn Verlosser leeft en ten laatste zal Hij op het stof optreden.

quote:

Let wel, ik geloof zeer zeker dat God met het joodse volk een speciaal plan heeft
Mooi dat we dat allebei weten..

quote:

Uiteindelijk zullen zij Christus erkennen en beminnen; voor minder doet God het niet. Door Christus dus, niet door welke oorlog of door welk landbezit ook.
Amen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #40 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:01:53 pm »

quote:

Adinomis schreef op 19 oktober 2012 om 11:51:
[...]

Mee eens. Eenmaal zal Christus zich aan de Joden openbaren. Dan zullen ze erkennen "Hij was het toch" en een rouwklacht aanheffen.
Hun verdriet zal net zo groot zijn als iemand die zijn enig kind verloren heeft.

[...]

Zo oud testamentisch is dat niet. Ook wat Jezus zei wijst in die richting. Hij zei dat Hij slechts gezonden was tot de verloren schapen van Israël.

In de ontmoeting met de Kananese vrouw, stelt de Here Jezus dat heel duidelijk. Het is niet voor jou, maar voor de Israëlieten. Pas toen ze dat erkende genas Hij haar dochter. Dat is een voorbeeld voor ons. Ook wij moeten erkennen dat Jezus in de eerste plaats voor Israël kwam. Wij mogen delen in de zegeningen van Israël, want onze God is de God van Abraham, Izaak en Jacob.

[...]

De Palestijnse gedachte wordt niet door Israël erkend en dat zal ongetwijfeld leiden tot liefdeloze reacties. Maar ik weet dat er ook andere benaderingen zijn vanuit Israël. De christenen zullen in hun omgang met de Palestijnen deze niet moeten discrimineren. (Ik heb zelf contact gehad met Palestijnen in de noodopvang voor asielzoekers). Maar, als christen zullen ze toch moeten erkennen dat God het land aan Israël heeft gegeven. Dat staat tig keren in de bijbel. Dat kan een proces zijn voordat ze zich daarvan bewust zijn. Uitiendelijk was het ook bij mij een proces. Hierbij is het verhaal van de Kananese vrouw een goed voorbeeld.  

[...]

Nee, dat kunnen we als buitenstaanders maar ten dele begrijpen. Daarom begeef ik me ook niet in politieke oplossingen. Ik weet wat God zegt in zijn woord. Op grond daarvan kan ik me een mening vormen.

[...]

Dat Davidische koningschap werd door de engel aan Maria geprofeteerd. Jezus zou voor eeuwig Koning zijn op de troon van David. Dat staat nog te gebeuren.
Israël is tijdelijk verblind voor de identiteit van Jezus. Maar daarna zal gebeurenwat God op meerdere plaatsen in de bijbel beloofd heeft.

[...]

In de bijbel lezen we dat
1. eerst het land Israël hersteld zal worden.
2. vervolgens het natuurlijk herstel - de Joden komen terug
3. het geestelijk herstel (zie Zach. 37)

We zitten tussen punt 2 en 3 in. Er komen steeds meer Messiasbelijdende groepen. Zelfs onder hooggplaatste orthodoxe Joden komen (vaak geheime) bekeringen voor. Het geestelijk herstel zal zijn hoogtepunt hebben bij de verschijning van Jezus, die als Koning gaat heersen. Want van Sion zal de wet uitgaan.

[...]

De Joden van deze tijd leven nog onder het verbond met Abraham. Er staat in de bijbel dat het een eeuwig verbond is.

Gen.17:7 Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn. 8 Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het ganse land Kanaän, tot een altoosdurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn.

Zij worden op dezelfde manier behouden als Jesaja, Daniël enz. Maar uiteindelijk zullen ze hun Verlosser Jezus zien. Zoals Job het zegt: 19:25 Maar ik weet: mijn Verlosser leeft en ten laatste zal Hij op het stof optreden.

[...]

Mooi dat we dat allebei weten..

[...]

Amen.
_O_ Mooi hoe je dat uitlegt, Adinomis, respect !

dingo

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #41 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:17:52 pm »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 10:20:
[...]

Israel zal inderdaad ook nog flink in de tang worden genomen in de eindtijd tijdens de grote verdrukking, zoals de bijbel ons leert. Door de anti-christ en de seculiere wereld die helaas gesteund gaat worden valse profeet met zijn hoer van Babylon. Christen broeders en zusters dus die misleidt gaan worden, helaas.

Dat zullen dus christenbroeders en zusters zijn die in hun misleiding zullen roepen Jezus te hebben en de Joden te verwijten het niet te hebben. Echter hoe het met de hoer van Babylon afloopt heeft G'd de vader ons laten weten in Zijn Woord. Net zoals we ook kunnen lezen hoe het uiteindelijk met Israël zal aflopen.

Misschien zal zelfs het seculiere deel van Israël zich tegen de ware Joden gaan keren? Moe van de strijd de valse vrede proberen te krijgen? Dat is afwachten, want dat staat er niet in immers.

[...]

We moeten waakzaam zijn om niet achter valse vrede aan te rennen. De bijbel zegt daarover in Jeremia 8
9 De wijzen zullen beschaamd staan,
ontsteld zijn en gevangen worden.
Zie, zij hebben het woord van de HEERE verworpen,
wat voor wijsheid zouden zij dan hebben?
11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede!

12 Staan zij beschaamd, omdat zij een gruweldaad gedaan hebben?
Ze schamen zich zelfs niet in het minst,
ja, zij weten van geen blozen.
Daarom zullen zij vallen onder hen die vallen,
ten tijde van de vergelding aan hen, zullen zij struikelen,

zegt de HEERE.

Het voorbeeld van de Joodse vervolging is JUIST datgene wat de vijand inzet om ons te verblinden en waardoor de afgoderij islam in Europa zoveel invloed heeft kunnen krijgen. Bang om weer dezelfde fout te maken, hebben we de afgoderij die JUIST weer een holocaust wil, laten groeien in Europa, zoals we ook destijds de Nazi's hebben laten groeien in Europa.  ;(

Flauwekul, een seculiere islam in Europa is veel minder gevaarlijk dan een moordzuchtige groep christenen en joden in Israel.
Ik zal Micha maar nog een keer voor je citeren: 9 Hoor toch wat volgt, leiders van het volk van Jakob en heersers van het volk van Israël, jullie die de gerechtigheid verafschuwen en al wat recht is krom maken, 10 die Sion bouwen op bloed en Jeruzalem op onrecht. 11 De leiders spreken er recht in ruil voor geschenken, de priesters geven onderricht tegen betaling, de profeten voorspellen voor geld, terwijl ze zich op de HEER beroepen en zeggen: ‘De HEER is toch in ons midden? Ons kan geen kwaad overkomen.’ 12 Daarom, door jullie toedoen, zal de Sion als een akker worden omgeploegd, zal Jeruzalem een ruïne worden en de tempelberg een overwoekerde heuvel.

en

Micha 6: 8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is,
je weet wat de HEER van je wil:
niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten
en nederig de weg te gaan van je God.

Recht doen is geen valse vrede en Palestijnen afschilderen als het volk van satan is zionistische propaganda en duivelswerk.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #42 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:32:32 pm »

quote:

dingo schreef op 19 oktober 2012 om 12:17:
[...]

Flauwekul, een seculiere islam in Europa is veel minder gevaarlijk dan een moordzuchtige groep christenen en joden in Israel.
Ik zal Micha maar nog een keer voor je citeren: 9 Hoor toch wat volgt, leiders van het volk van Jakob en heersers van het volk van Israël, jullie die de gerechtigheid verafschuwen en al wat recht is krom maken, 10 die Sion bouwen op bloed en Jeruzalem op onrecht. 11 De leiders spreken er recht in ruil voor geschenken, de priesters geven onderricht tegen betaling, de profeten voorspellen voor geld, terwijl ze zich op de HEER beroepen en zeggen: ‘De HEER is toch in ons midden? Ons kan geen kwaad overkomen.’ 12 Daarom, door jullie toedoen, zal de Sion als een akker worden omgeploegd, zal Jeruzalem een ruïne worden en de tempelberg een overwoekerde heuvel.

en

Micha 6: 8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is,
je weet wat de HEER van je wil:
niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten
en nederig de weg te gaan van je God.

Recht doen is geen valse vrede en Palestijnen afschilderen als het volk van satan is zionistische propaganda en duivelswerk.

Wat jij aandraagt zijn de redenen waarom G'd de Vader verspreid heeft over de wereld. Maar Hij is UITERAARD Zijn beloften aan Israël nagekomen en heeft hen ook weer het Beloofde land terug gegeven. De tweede fase is inmiddels ingezet en vele vele Joden keren terug naar het thuisland Israël.

Zacharia 8
14 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Zoals Ik Mij had voorgenomen u kwaad te doen, toen uw vaderen Mij zeer toornig maakten, zegt de HEERE van de legermachten, en Ik er geen berouw over gekregen heb,
15 zo heb Ik Mij in deze dagen opnieuw voorgenomen goed te doen aan Jeruzalem en aan het huis van Juda. Wees niet bevreesd!

Ja Jeruzalem is al omgekeerd en als akker omgeploegd geweest, denk aan de profetie van het braak liggen in sabbatsjaren van het Beloofde land tijdens de afwezigheid van de Joden. De tempelberg is nog overwoekerd door een icoon van satan, door er een afgoden moskee op te zetten om hun afgod allah te dienen.

Wat betreft islam:
Er is maar 1 islam, er bestaat geen agressief islam of een vredelievend islam, dat is een leugen. De islam is gewelddadig, dat is overduidelijk voor degenen die de koran hebben gelezen. Het is een anti-bijbel die vele zaken ontkent en verdraait uit de bijbel en Joden en Christenen als vijanden neerzet.

Wat wel zo kan zijn is dat er islamieten (dan spreek ik over de mensen erachter) zijn die de koran niet zo nauw nemen. Net als er christenen zijn die dat met de bijbel doen. In het geval van de islam is dat dus een zegen, in het geval van het christendom is dat dus naar mijn mening een misser !
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 12:42:31 pm door learsi »

dingo

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #43 Gepost op: oktober 19, 2012, 01:25:31 pm »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 12:32:
[...]

Wat jij aandraagt zijn de redenen waarom G'd de Vader verspreid heeft over de wereld. Maar Hij is UITERAARD Zijn beloften aan Israël nagekomen en heeft hen ook weer het Beloofde land terug gegeven. De tweede fase is inmiddels ingezet en vele vele Joden keren terug naar het thuisland Israël.
En wat als nu blijkt dat ze niets geleerd hebben, zoals na de eerste keer na de terugkeer uit de diaspora toen God het Jeruzalem weer verwoeste 70 jaar na Christus. Zal God ze dan in hun thuisland laten wonen of zal Hij weer het land omploegen?

quote:

Zacharia 8
14 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Zoals Ik Mij had voorgenomen u kwaad te doen, toen uw vaderen Mij zeer toornig maakten, zegt de HEERE van de legermachten, en Ik er geen berouw over gekregen heb,
15 zo heb Ik Mij in deze dagen opnieuw voorgenomen goed te doen aan Jeruzalem en aan het huis van Juda. Wees niet bevreesd!

Ja Jeruzalem is al omgekeerd en als akker omgeploegd geweest, denk aan de profetie van het braak liggen in sabbatsjaren van het Beloofde land tijdens de afwezigheid van de Joden.
Als ze weer onrecht blijven doen garandeert de bijbel hen dat ze weer omgeploegd zullen worden.

quote:

De tempelberg is nog overwoekerd door een icoon van satan, door er een afgoden moskee op te zetten om hun afgod allah te dienen.

Wat betreft islam:
Er is maar 1 islam, er bestaat geen agressief islam of een vredelievend islam, dat is een leugen. De islam is gewelddadig, dat is overduidelijk voor degenen die de koran hebben gelezen. Het is een anti-bijbel die vele zaken ontkent en verdraait uit de bijbel en Joden en Christenen als vijanden neerzet.

Wat wel zo kan zijn is dat er islamieten (dan spreek ik over de mensen erachter) zijn die de koran niet zo nauw nemen. Net als er christenen zijn die dat met de bijbel doen. In het geval van de islam is dat dus een zegen, in het geval van het christendom is dat dus naar mijn mening een misser !
Er bestaat een seculiere islam en een orthodoxe islam en wat zie je gebeuren: alle anti-islam publiciteit stimuleert de othodoxe islam en verkleint de seculiere islam. Wat zal er gebeuren als men verder gaat met het demoniseren van de islam en islamitische bevolkingsgroepen denk je?

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #44 Gepost op: oktober 19, 2012, 01:40:57 pm »

quote:

dingo schreef op 19 oktober 2012 om 13:25:
[...]

En wat als nu blijkt dat ze niets geleerd hebben, zoals na de eerste keer na de terugkeer uit de diaspora toen God het Jeruzalem weer verwoeste 70 jaar na Christus. Zal God ze dan in hun thuisland laten wonen of zal Hij weer het land omploegen?

Vader G'd vertelt ons in Zijn Woord immers dat Israël WEL Christus zullen erkennen en herkennen en dat Hij hun zonden Zelf vergeeft en niet meer zal denken aan hun zonden, net als bij de heidenen.

Jeremia 33
7 Ik zal een omkeer brengen in de  gevangenschap van Juda en in de gevangenschap van Israël, en hen  opbouwen als vroeger.
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
9 Het zal voor Mij worden tot een vreugdevolle naam, tot roem en tot luister bij alle heidenvolken van de aarde, die al het goede zullen horen dat Ik hun doe. Zij zullen beangst zijn en sidderen vanwege al het goede en vanwege al de vrede die Ik het verschaf.

[...]

quote:

Als ze weer onrecht blijven doen garandeert de bijbel hen dat ze weer omgeploegd zullen worden.

Nee dus, zie boven, dat staat er niet. Vader G'd weet immers alles al en ook hoe Israël zal reageren. Hijzelf legt in hen net als bij Christenen nu het geloof in Jezus Christus en zal de bedekking die Hij Zelf op Israël heeft gelegd, wegnemen. !

[...]

quote:

Er bestaat een seculiere islam en een orthodoxe islam en wat zie je gebeuren: alle anti-islam publiciteit stimuleert de othodoxe islam en verkleint de seculiere islam. Wat zal er gebeuren als men verder gaat met het demoniseren van de islam en islamitische bevolkingsgroepen denk je?

Lees de koran, het bestaat gewoonweg niet Dingo, echt niet.
Dat er stromingen ontstaan zijn die milder met de leugen-koran omgaan is iets anders. Als het al niet is om te misleiden. Maar er is maar 1 islam zoals er ook maar 1 christendom is.