Auteur Topic: Hoer van Babylon  (gelezen 10116 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #60 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:34:16 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 oktober 2012 om 17:26:
[...]

God maakt nooit misbruik inderdaad.
Ik leerde het van Jan Trapman het zo:
God gebruikt, satan misbruikt. We moeten leren te gebruiken en niet te misbruiken.
Alles waar satan misbruik van maakt, daar maakt God weer gebruik van.
Want ja: de hele mensheid is God vijandig geworden, omdat God genadig voor een ieder kan zijn. Ze sloegen Jezus aan het kruis, dat de redding van de wereld betekende.

Hiermee toon je inderdaad erg goed aan gaitema, hoe enorm gebrekkig taal is, want:
- Gebruiken klinkt als dat de satan en G'd onder 1 hoedje spelen, wat niet zo is.
- misbruiken heeft een erg negatieve bijsmaak.
Onze taal schiet hier duidelijk tekort, of weet iemand anders hier het misschien te verwoorden?

Uiteindelijk zijn we het er over eens dat Onze Vader de satan altijd een paar flinke stappen voor is.....

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #61 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:53:33 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:21:

Maar dat houdt niet in dat wij als Zijn kinderen mogen instemmen met een tweestaten-oplossing. Want waarom zal Jezus de dag van wraak van de Heer uitoefenen op de wereld?[/quote]
Ik heb ook niet gezegd dat we daarmee moeten instemmen. Dat wordt ons (mij althans) ook niet gevraagd.

Deze Beloften?
Profetie over de Filistijnen
Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
Ook een belofte die vervuld is.

Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......
Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #62 Gepost op: oktober 21, 2012, 06:02:13 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:21:

Maar dat houdt niet in dat wij als Zijn kinderen mogen instemmen met een tweestaten-oplossing. Want waarom zal Jezus de dag van wraak van de Heer uitoefenen op de wereld?

Er is blijkbaar iets misgegaan. Bij mijn vorige antwoord zag ik mijn reactie hierop niet en ik had het wel geschreven.

Ik heb ook niet gesteld dat we moeten instemmen met een tweestaten-oplossing.
Mijn goedkeuring wordt ook niet gevraagd. Ik bemoei me niet met politiek, maar ik breng politiek wel in gebed. Er zijn wel christenen die dat als een voorlopige oplossing zien. Maar dat is hun zaak. Daarmee zeg ik niet dat ze geen christen zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #63 Gepost op: oktober 21, 2012, 08:25:46 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 oktober 2012 om 17:53:
[...]

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
Ook een belofte die vervuld is.

Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......
Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.

En als ze waarlijk Jezus hebben omarmd en het evangelie, dan aanvaarden ze ook dat Vader G'd het beloofde land Israël en Jeruzalem aan de Joden heeft beloofd en gegeven en niet aan hen of hun soortgenoten.

Walid Shoebat, de ex-terrorist van de PLO is daar en groot voorbeeld van. Ook al deed het hem in het begin pijn, Walid aanvaarde het Woord van G'd op alle punten. En ja christenen in alle islamitische landen hebben het erg moeilijk, omdat de islam geen Joden- of Christendom naast zich duldt.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #64 Gepost op: oktober 21, 2012, 08:41:21 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 oktober 2012 om 18:02:
Ik heb ook niet gesteld dat we moeten instemmen met een tweestaten-oplossing.

Gelukkig dan maar, want dat zou een christen NOOIT moeten doen, want daarmee stemt de christen tegen G'd Zijn Wil.

quote:

Mijn goedkeuring wordt ook niet gevraagd. Ik bemoei me niet met politiek, maar ik breng politiek wel in gebed. Er zijn wel christenen die dat als een voorlopige oplossing zien. Maar dat is hun zaak. Daarmee zeg ik niet dat ze geen christen zijn.
Het is een misleiding voor valse vredesbeloften die worden gegeven, als G'd aangeeft dat Hij een rechtszaak zal voeren omwille van de verdeling van Zijn Land Israël en dat Hij aangeeft dat Jezus wraak zal nemen op de wereld omwille van de deling van Israël, dan mag en kan een twee-statenoplossing NOOIT een tijdelijke oplossing zijn..

http://israeltoday.nl/hea...ropa-jeruzalem-is-van-ons
De christenwereld zou dus deze oproep van PM Netanyahu moeten steunen en zeker nooit veroordelen, want daarmee veroordeelt het de Wil van G'd de Vader !

In mijn visie snap ik niet waarom niet elke Christen dat zo roept en zijn stem laat horen tegen de deling van Israël. De wereld te waarschuwen dat het een beslissing is die tegen de Wil van Vader G'd ingaat en dus onmogelijk is en Zijn Toorn zal opwekken ! Dat zou iemand in de VN eens moeten meedelen als antwoord op die anti-christ perikelen van de Iraanse president.

Wie anders dan de christenen kunnen G'd Zijn Volk troosten?
Jesaja 40
1 Troost, troost Mijn volk,
zal uw God zeggen,

We zouden niet moeten zwijgen, wie anders op aarde kan vanaf de "zijlijn" het opnemen voor de Joden?
Jesaja 62
1 Omwille van Sion zal ik niet zwijgen,
omwille van Jeruzalem zal ik niet stil zijn,
totdat haar gerechtigheid opkomt als een lichtglans,
en haar heil als een brandende fakkel.

Inmiddels lijkt het al zo ver dat de Verenigde Staten door toedoen van de islam president Obama, Israël niet steunde en dat G'd de Vader Zijn toevlucht lijkt te hebben gezocht in Rusland ! Rusland notabene heeft onlangs een resolutie geblokt.

http://israeltoday.nl/hea...el-veroordeling-in-unesco
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2012, 08:43:45 pm door learsi »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #65 Gepost op: oktober 21, 2012, 10:54:20 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:34:
[...]

Hiermee toon je inderdaad erg goed aan gaitema, hoe enorm gebrekkig taal is, want:
- Gebruiken klinkt als dat de satan en G'd onder 1 hoedje spelen, wat niet zo is.
- misbruiken heeft een erg negatieve bijsmaak.
Onze taal schiet hier duidelijk tekort, of weet iemand anders hier het misschien te verwoorden?

Uiteindelijk zijn we het er over eens dat Onze Vader de satan altijd een paar flinke stappen voor is.....

Satan kan niets doen buiten Gods plan om. Zie Job.
God gebruikt satan hierin om Job door het vuur dat ter beproeving dient heen te laten gaan.
Het was satans idee om Jezus te kruizigen en God gebruikte dat om ons te redden. Als satan dat niet bedacht had, dan was Jezus niet voor onze zonden gestorven.
Hoe kan dat? God gaf zijn Zoon, maar satan bedacht het plan?
Kortom: God is de duivel steeds te slim af. Denkt de duivel Hem tegen te werken, blijkt hij in wezen mee te werken aan Gods plan om ons door het vuur heen de beproeving te laten doorstaan en ons te redden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #66 Gepost op: oktober 21, 2012, 10:56:53 pm »
Zo vangt God de wetenschappers van deze aarde in hun eigen theoriën.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #67 Gepost op: oktober 21, 2012, 11:00:57 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 20:25:
[...]

En als ze waarlijk Jezus hebben omarmd en het evangelie, dan aanvaarden ze ook dat Vader G'd het beloofde land Israël en Jeruzalem aan de Joden heeft beloofd en gegeven en niet aan hen of hun soortgenoten.

Walid Shoebat, de ex-terrorist van de PLO is daar en groot voorbeeld van. Ook al deed het hem in het begin pijn, Walid aanvaarde het Woord van G'd op alle punten. En ja christenen in alle islamitische landen hebben het erg moeilijk, omdat de islam geen Joden- of Christendom naast zich duldt.

Een christen is toch nooit perfect?
Palestijnse christenen hebben zo ook hun worstelingen.
Er is geen christen die gearriveerd is. Iedereen is onderweg.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #68 Gepost op: oktober 21, 2012, 11:04:05 pm »
Er staat ook in de bijbel dat er in Gods ogen helemaal niemand op de aarde is die echt zijn best doet om Hem te volgen. Iedereen is van Hem afgedwaald. Iedereen staat dagelijks klaar om anderen de dood in te werken, waar God ook over de wereld kijkt. Overal laten de mensen waar ze geweest zijn een spoor van verwoesting achter. Er is niemand die goed doet, zelfs niet één.

Maar: wat onmogelijk blijkt voor de mensen is mogelijk bij God.

Genade.
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2012, 11:07:19 pm door gaitema »

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #69 Gepost op: oktober 21, 2012, 11:34:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 oktober 2012 om 23:00:
[...]

Een christen is toch nooit perfect?
Palestijnse christenen hebben zo ook hun worstelingen.
Er is geen christen die gearriveerd is. Iedereen is onderweg.

Klopt, maar daarom zouden we als christen hen daar mee moeten hepen, niet door met ze mee te praten uit angst dat ze weer afvallig worden, maar juist om ze te wijzen op de feiten zoals ze in de bijbel staan.  namelijk dat G'd de Vader Zijn Beloofde Land niet aan hen heeft beloofd maar aan de Joden alleen !

We zouden onze christelijke geloofsbroeders in Gaza juist moeten oproepen om van het Volk van G'd en het Beloofde land Israël te houden.

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #70 Gepost op: oktober 22, 2012, 12:02:22 am »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 23:34:

Klopt, maar daarom zouden we als christen hen daar mee moeten hepen, niet door met ze mee te praten uit angst dat ze weer afvallig worden, maar juist om ze te wijzen op de feiten zoals ze in de bijbel staan.  namelijk dat G'd de Vader Zijn Beloofde Land niet aan hen heeft beloofd maar aan de Joden alleen !

We zouden onze christelijke geloofsbroeders in Gaza juist moeten oproepen om van het Volk van G'd en het Beloofde land Israël te houden.

Je weet natuurlijk niet hoe ze daar tegenover staan. Ook daar zijn - net zo als bij ons - meerdere stromingen. Ik denk ook dat een dergelijk gesprek met beleid gevoerd moet worden, in afhankelijkheid van Gods leiding. Als je zegt "erop wijzen" klinkt dat zo belerend. Ook zij hebben het offer van Jezus aanvaard. Ze zijn heel anders geïndroctineerd in zo'n samenleving. Dus nederigheid, fijngevoeligheid vanuit de liefde van Christus is wel op zijn plaats. Meestal is het ook een proces en hebben we geduld nodig.

Maar ik zie geen kans om met deze mensen daarover te spreken. Als jij vindt dat het moet, dan........
Maar ik denk dat er in ons eigen land op dit gebied al genoeg te doen is.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #71 Gepost op: oktober 22, 2012, 10:17:02 am »

quote:

Adinomis schreef op 22 oktober 2012 om 00:02:
[...]

Je weet natuurlijk niet hoe ze daar tegenover staan. Ook daar zijn - net zo als bij ons - meerdere stromingen. Ik denk ook dat een dergelijk gesprek met beleid gevoerd moet worden, in afhankelijkheid van Gods leiding. Als je zegt "erop wijzen" klinkt dat zo belerend. Ook zij hebben het offer van Jezus aanvaard. Ze zijn heel anders geïndroctineerd in zo'n samenleving. Dus nederigheid, fijngevoeligheid vanuit de liefde van Christus is wel op zijn plaats. Meestal is het ook een proces en hebben we geduld nodig.

Maar ik zie geen kans om met deze mensen daarover te spreken. Als jij vindt dat het moet, dan........
Maar ik denk dat er in ons eigen land op dit gebied al genoeg te doen is.

Met erop wijzen bedoel ik tonen in de Schrift dat en waar alle Beloften van vader G'd voor Israël staan vermeld.
Wat je met name ziet bij Sabeel is dat deze het fenomeen christen in Gaza of "palestijns" christen misbruiken voor hun anti-zionistische activiteiten. Daarvan geraken zowel de Joden als deze "palestijns" Christenen verward.

Wanneer het hele Christendom nu gewoon de Wil van G'd de Vader en dus van Jezus zou volgen, dan zouden ze alleen het goede voorbeeld zien, waardoor het gemakkelijker is omdat te accepteren.....

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #72 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:01:56 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 23:34:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar dat over Israël roepen is voor ons hier makkelijker dan zij daar. Gaza kent een werkloosheid van 95% meen ik. Het is vrijwel vernietigd in de verdedigingsacties door Israël (begrijpelijk, maar toch) en Israël snijd de voedsel en drinkroutes naar gaza af. Israël hongerd letterlijk Gaza uit.
Oorlogsstrategie, maar toch.
Of wat dacht je van Oowst Jeruzalem. Christenen worden er door joden met opzet gestalkt en getrijterd via telefoontjes, net zo lang tot ze hun huizen daar verlaten. Hebben de christenen dan geen recht op een huis, omdat ze Palestijn zijn en toevallig in Oost Jeruzalem wonen?
Kinderen van palestijnse christenen die afgeranseld worden door joodse soldaten, gespuugd en soms zelfs vermoord.
De christenen weten ook wel dat er terroristen onder de palestijnen zijn, maar de joden gaan met hen nog wel net zo slecht om, omdat ze Palestijnen zijn.
Anders is het met de Israëlische palestijnen, maar de christelijke palestijnse palestijnen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze nu net daar geboren zijn?

Zegen maar een jood, als hij je bespuugd en je kind marteld en jou uit huis trijterd.
Ik heb het zelf iets ervaren. Op christenhyves deelde ik het evangelie zoals ik het geloof. Op een gegeven moment viel een jood zo tegen me uit, dat er een onoplosbare conflict ontstond. Hij maakte me in alles compleet zwart.
Zegen hem maar? Als je dat overkomt?
Hij maakte ook Jezus zwart, telkens weer.
Jezus was een afgod. Daar kwam het op neer.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #73 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:05:11 pm »
Maar ik snap het wel. We dienen te zegenen, maar makkelijk is het dan niet.

learsi

• Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #74 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:23:33 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 oktober 2012 om 19:01:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar dat over Israël roepen is voor ons hier makkelijker dan zij daar. Gaza kent een werkloosheid van 95% meen ik. Het is vrijwel vernietigd in de verdedigingsacties door Israël (begrijpelijk, maar toch) en Israël snijd de voedsel en drinkroutes naar gaza af. Israël hongerd letterlijk Gaza uit.
Oorlogsstrategie, maar toch.
Of wat dacht je van Oowst Jeruzalem. Christenen worden er door joden met opzet gestalkt en getrijterd via telefoontjes, net zo lang tot ze hun huizen daar verlaten. Hebben de christenen dan geen recht op een huis, omdat ze Palestijn zijn en toevallig in Oost Jeruzalem wonen?
Kinderen van palestijnse christenen die afgeranseld worden door joodse soldaten, gespuugd en soms zelfs vermoord.
De christenen weten ook wel dat er terroristen onder de palestijnen zijn, maar de joden gaan met hen nog wel net zo slecht om, omdat ze Palestijnen zijn.
Anders is het met de Israëlische palestijnen, maar de christelijke palestijnse palestijnen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze nu net daar geboren zijn?

Trap niet in de enorme linkse leugen propaganda gaitema, de media in Europa is overwegend links en helpt deze valse propaganda verspreiden omwille van de publieke opinie.

http://likud.nl/2011/12/s...l-anti-israel-propaganda/

http://israeltoday.nl/art...leiden-tot-oorlog#article

Dit zegt G'd over deze leugenaars:
Jesaja 5
20 Wee hun die het kwade goed noemen
en het goede kwaad;
die duisternis voorstellen als licht,
en licht als duisternis;
die bitter voorstellen als zoet
en zoet als bitter.

quote:

Zegen maar een jood, als hij je bespuugd en je kind marteld en jou uit huis trijterd.
Ik heb het zelf iets ervaren. Op christenhyves deelde ik het evangelie zoals ik het geloof. Op een gegeven moment viel een jood zo tegen me uit, dat er een onoplosbare conflict ontstond. Hij maakte me in alles compleet zwart.
Zegen hem maar? Als je dat overkomt?
Hij maakte ook Jezus zwart, telkens weer.
Jezus was een afgod. Daar kwam het op neer.

Dit zegt de Heer erover gaitema, het is hoe G'd het wil.
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.

Daarbij dacht ik op een ander forum ook eens een Jood te hebben ontmoet, bleek het een Jehova Getuige te zijn die zich valselijk voordeed als een Jood. Het blijft uitkijken op internet.