Auteur Topic: Hoer van Babylon  (gelezen 14921 keer)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Gepost op: oktober 17, 2012, 11:43:27 pm »
De satan mengt helaas zich steeds meer in onze kerken om onder het mom van hereniging de Sabeel-leugens in de kerkleer te herintroduceren en daarmee de hoer van Babylon vorm te geven.

Helaas heeft de satan zijn tentakels al tot in de aards hogere gelederen. Het zal wel eens een reden kunnen zijn dat sommige kerken uiteenvallen. Zou het zo zijn dat de Heer Zijn ware volgelingen weghaalt bij de foute leiding?

Zie link:
http://tora-yeshua.nl/201...k-amersfoort-wees-er-bij/

Laten we ons als kerkgemeente leden toch afkeren van leiders die dergelijke valse leer verkondigen. Uiteindelijk is Jezus Christus ons Hoofd van de Gemeente en niemand anders. Uiteindelijk moeten wij Hem volgen en niemand anders.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2012, 10:00:16 am »
Wat de toekomst van de kerk betreft:
ik denk dat het steeds meer naar de huiskamers moet.
De hoer van Babilon kenmerkt zich door politieke menging.
Een lauw en oppervlakkig christendom zal zich wel staande weten, maar het ware christendom zal op een gegeven moment niet meer geaccepteerd worden en meer een huiskamerbeweging worden.
Dat is wat ik vermoed.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:06:33 am »
Inderdaad gaitema, die politieke correctheid boven de bijbel verheffen is een groot kenmerk. Je opmerking over lauw triggert me ook op Openbaringen 3

15 Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet!
16 Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.
17 Want u zegt: Ik ben rijk en steeds rijker geworden en heb aan niets gebrek, maar u weet niet dat juist u ellendig, beklagenswaardig, arm, blind en naakt bent.


Door deze lauwheid zal de Heer hen uit Zijn Mond spuwen.......
Volgens mij zit het gevaar voornamelijk in de PKN, waarmee ik niet wil zeggen dat alle kerken die er onder vallen even slecht zijn, absoluut niet. Maar de PKN gedraagt zich als een monster dat kerken opslokt, soms zelfs tegen de eigen wil in, of in ieder geval tegen de wil in van vele kerkgangers. En de kerkgangers vormen uiteindelijk de Gemeente van Christus waar Hij het Hoofd van is, niet de kerkleiding of wat dan ook.

Oogje

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:07:23 am »
Ja, laten we ons inderdaad nóg een keer afkeren van de bestaande kerken en nóg een keer een eigen kerkje beginnen, die het nu eindelijk eens een keer begrepen heeft. Zodat als dat kleine kerkje op den duur weer wat milder wordt, omdat men nu eenmaal niet altíjd de dwarse puber kan uithangen, men nóg een keer kan scheuren omdat dat kerkje ook weer beïnvloed zou zijn door "de wereld."

http://wp.patheos.com.s3.amazonaws.com/blogs/unreasonablefaith/files/2012/02/where-our-movement-came-along-and-we-finally-got-the-bible-right-600x475.jpg

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:22:31 am »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 11:06:
Inderdaad gaitema, die politieke correctheid boven de bijbel verheffen is een groot kenmerk. Je opmerking over lauw triggert me ook op Openbaringen 3

15 Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet!
16 Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.
17 Want u zegt: Ik ben rijk en steeds rijker geworden en heb aan niets gebrek, maar u weet niet dat juist u ellendig, beklagenswaardig, arm, blind en naakt bent.


Door deze lauwheid zal de Heer hen uit Zijn Mond spuwen.......
Volgens mij zit het gevaar voornamelijk in de PKN, waarmee ik niet wil zeggen dat alle kerken die er onder vallen even slecht zijn, absoluut niet. Maar de PKN gedraagt zich als een monster dat kerken opslokt, soms zelfs tegen de eigen wil in, of in ieder geval tegen de wil in van vele kerkgangers. En de kerkgangers vormen uiteindelijk de Gemeente van Christus waar Hij het Hoofd van is, niet de kerkleiding of wat dan ook.


Volgens mij is het met de PKN echt plaatselijk heel verschillend. Bij ons wordt het als een zegen ervaren, zelfs de 25+ kring van onze kerk waar ik op zit is echt een PKN-samenstelling. We hebben ook een lid van de Nederlands Hervormde Kerk van Rijssen er op zitten. Daar zijn de gereformeerden en hervormden te verschillend om samen één gemeente te vormen. Wat wel bijzonder is, dat zij als echte (midden) gereformeerde bonder en zelfs van huis uit van de Gereformeerde Gemeente te Apeldoorn wel gewoon bij ons op de pkn-kring zit.
Maar als PKNer zie ik het gewoon in de kerk. Enorm vergrijst, maar niet uitgestorven. Het kleine clubje dat over is gebleven is te klein om later zulke grote gebouwen te vullen en al de kerkelijke taken uit te gaan voeren, tenzij er een opwekking zou plaats vinden. De kerk vult zich nu nog met 50 plussers en die zijn de volkskerken van huisuit nog gewend.

Maar ik geloof dat ook de andere kerken daar mee te maken gaan krijgen.
De synode van de PKN is trouwens ook wel bijzonder. Was altijd vrijzinnig in de afgelopen jaren, toen het nog 3 synodes waren, maar nu als PKN-synode zie je de confessionelen, de evangelischen en de bonders wel sterk er uit komen. Vooral de laatste twee. Toch zie je nu ook de strijd ontstaan vanuit de vrijzinnigen die het allemaal te zwaar aan de top vindt worden.
Gelukkig zal het in de toekomst niet draaien om de synodes, maar om de huizelijke kringen.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 11:24:54 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:45:21 am »

quote:

learsi schreef op 17 oktober 2012 om 23:43:
Zie link:
http://tora-yeshua.nl/201...k-amersfoort-wees-er-bij/

Laten we ons als kerkgemeente leden toch afkeren van leiders die dergelijke valse leer verkondigen. Uiteindelijk is Jezus Christus ons Hoofd van de Gemeente en niemand anders. Uiteindelijk moeten wij Hem volgen en niemand anders.


Als we Jezus volgen keren we ons al af van zulke leiders. Trouwens ik kom nooit in contact met zulke leiders. Ik vraag me af of andere gelovige forumleden onder invloed hiervan zijn. Die indruk krijg ik niet.

Deze ontwikkeling zal alleen maar verder gaan. Dat is bijbelse profetie. Het moet ook gebeuren, maar wee door wie het gebeurt. Als we het tegenhouden (als we dat al zouden kunnen) zouden we ook de terugkonst van Yeshua tegenhouden. We kunnen bidden om bekering en zegen voor het Joodse volk.

Ik verwonderde me erover dat twee schoondochters van koningin Beatrix uit zulke nestjes komen. Dat zag ik aan de foto's van de door jou genoemde site.

Aan de andere kant moet het ons tot nadenken stemmen dat Palestijnse christenen ook onze hulp en gebed nodig hebben. Van hen wordt terecht verwacht dat ze accepteren dat God het land Israël voor eeuwig aan de Joden heeft gegeven. Maar ongetwijfeld zullen ze dan worstelen met de vraag "en wij dan?" Ze hebben het er moeilijk mee dat alle aandacht van christenen uitgaat naar hun Joodse medeburgers. Ook hier kan de vraag opkomen: "tellen wij wel mee?".

De Stichting Sabeel komt niet echt op voor de Palestijnse christenen volgens dit artikel.


Ik heb overigens in Haifa een dienst bijgewoond van een gemeente die bestond uit Joden en Arabische burgers. Hier was echt de tussenmuur die scheiding brengt (Ef. 2) weggehaald.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2012, 12:03:04 pm »
@ Adinomis,

Je hebt gelijk, wij mensen kunnen het niet tegenhouden en dat zou ook wel niet de bedoeling zijn, omdat het MOET gebeuren. Maar eigenlijk bedoelde ik meer dat we zoveel mogelijk broeders en zusters moeten tegenhouden om zich bij dergelijke valse leiders aan te sluiten, door de waarheid te onthullen.

Maar aan de andere kant denk ik ook dat wie werkelijk de Heilige Geest heeft vanzelf ook dezelfde liefde voor Israël voelt als G'd de vader dat heeft.

Wat betreft je opmerking over "palestijnse" christenen. (Ik zet even "palestijnen" tussen haakjes, want "palestijnen" bestaan helemaal niet het is een verzonnen naam en volk dat na 1967 is ontstaan)
Inderdaad denk ik dat we als christen broeders en zusters hen er JUIST heel duidelijk op moeten wijzen dat Israël voor Eeuwig door de Eeuwige beloofd is aan de Joden. Dat hebben ze dan maar te pikken of ze het leuk vinden of niet. Het kan niet zo zijn dat we ons DUS kritisch gaan opstellen ten aan zien van het Beloofde Land, omdat anders deze "christenen" weg zouden kunnen lopen. We aanvaarden het evangelie of niet en niet alleen die delen die wij prettig vinden.

Wat ik zo vreselijk jammer vind is dat door dergelijke valse leiders het christendom en met name de kerk in het algemeen een hele slechte naam krijgt.
Aan de andere kant denk ik wel dat het NU ergens over gaat, in tegenstelling met de bijzaken die ons in het verleden hebben verdeeld.

Zoals in WW-II, waar Limburger en Hollander zij aan zij streden tegen het as van het kwaad, de nazi's, ongeacht herkomst, dat voorheen wel van belang leek.
Het lijkt erop dat met de komst van deze hoer van babylon de Heer de bokken van de schapen aan het scheiden is......

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2012, 12:26:35 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 12:03:
Wat betreft je opmerking over "palestijnse" christenen. (Ik zet even "palestijnen" tussen haakjes, want "palestijnen" bestaan helemaal niet het is een verzonnen naam en volk dat na 1967 is ontstaan)

Het lijkt erop dat met de komst van deze hoer van babylon de Heer de bokken van de schapen aan het scheiden is......
Eh.... Dat lijkt me "inderdaad" een heel constructieve oplossing voor het Palestijnse "probleem": De Palestijnen vertellen dat ze helemaal niet bestaan en dus geen probleem horen te hebben...

NB: het lijkt me een teken aan de wand dat die "Hoer van Babylon" in "algemene" termen wordt aangeduid, maar niet rechtstreeks bij de naam wordt genoemd. Men hooguit zou kunnen denken aan "het keizerlijke Rome" (maar, hé, als wij dat in onze tijd kunnen doen, dan had de goede verstaander dat ik die dagen van het keizerlijke Rome ook wel kunnen doen en had Johannes niet in bedekte termen hoeven sprekene - hij was toch al verbannen!!)

Die tekening van die "hoer" roept dus blijkbaar om een algemenere invulling... Opdat degene die de schoen past hem aantrekke... We hoeven dus niet aan een persoon te denken, of een organisatie... Het gaat hier om algemenere en abstractere begrippen... Welke? Volgens mij blijken die uit de context van de Openbaringenbrief (want ook dat is de Apokalyps: een rondzendbrief); ik citeer even uit "eigen werk" (vanaf Credible):


quote:
De context waarin sprake is van die "hoer van Babylon" is er een waarin die "hoer" in verband wordt gebracht met de "koningen op aarde".

Het staat er ook heel duidelijk: Openbaring 17:18 "De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde."

WAT is er nu dat die heersers van de aarde in de greep kan houden en de "moeder is van alle gruwelijkheden", als het gaat om macht, invloed? MACHTSWELLUST...

Johannes spreekt hier dus niet over "wereldreligies" waarvan men persoonlijk uit moet gaan. (In Mat 13 roept Jezus juist op om het onkruid niet voortijdig uit de grond te trekken... Men moet niet voordat het Oordeel plaatsvindt persoonlijk scheiding aanbrengen in de opbrengst van de akker. Je zou het goede graan kunnen beschadigen!!!!!) Hij spreekt over het willen loslaten van die lust, wellust naar macht, machtshonger, etc etc... Die individuen in de greep kan krijgen, helaas ook binnen de Ecclesia, of we nu spreken over NGK, WTG, RKK, etc etc als onderdelen van die wereldwijde Ecclesia... Want op al die door God ingezaaide akkers groeit graan op samen met "dolik", onkruid...

Johannes doet hier één grote oproep tot sociale gerechtigheid (het zou een goed bijbelgedeelte zijn geweest om een preek over te houden tijdens de afgelopen "Micha-zondag", al zou het thema elke zondag op de agenda moeten staan!!):

quote:

Op 18:4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga weg uit die stad, mijn volk, zodat je geen deel hebt aan haar zonden en ontkomt aan de plagen die haar zullen treffen. 5 Want haar zonden reiken tot aan de hemel en God zal haar onrecht vergelden. 6 Doe met haar wat zij met anderen deed, ja laat haar dubbel boeten. Laat haar het dubbele drinken uit de beker waaruit zij anderen te drinken gaf. 7 Geef haar net zo veel pijn en rouw te dragen als zij zich luister en overvloed heeft gegund. Ze zegt bij zichzelf: Ik zit hier als een koningin, niet als een arme weduwe. Mij zal niets gebeuren! 8 Daarom zullen alle plagen haar op één dag treffen: dodelijke ziekte, rouw en hongersnood, en ze zal in vlammen opgaan. Want God, de Heer, die dat vonnis heeft geveld, is machtig.
Vergelijk dit eens met deze boodschap van Jesaja:

quote:

Jes 1:15 Wanneer jullie je handen opheffen, wend ik mijn ogen af,
ook als je aanhoudend bidt, luister ik niet.
Aan jullie handen kleeft bloed!
16 Was je, reinig je,
maak een eind aan je misdaden,
ik kan ze niet meer zien.
Vermijd alle kwaad
17 en leer goed te doen.
Zoek het recht, houd tirannen in toom,
bied wezen bescherming, sta weduwen bij.

Zoek het recht, hou tirannen in toom, sta weduwen bij (Johannes: want anders zal je zelf een weduwe worden zoals die "hoer" waar je ontucht mee pleegt!!!)

Johannes voorziet een wereldwijde "economische crisis" zich in een uur tijd voltrekken:

quote:

Op 18:9 De koningen op aarde, die ontucht met haar hebben gepleegd en in weelde hebben geleefd, zullen om haar jammeren en treuren als ze de rook boven haar zien opstijgen. 10 Ze blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt, en zeggen: “Wee! Wee Babylon, grote, sterke stad! In één uur tijd is je vonnis voltrokken!” 11 De handelaars op aarde treuren en rouwen om haar, want er is niemand die hun waren nog wil kopen: 12 goud en zilver, edelstenen en parels, linnen, purperen stoffen, zijde, scharlaken stoffen, cipressenhout, allerlei voorwerpen van ivoor en van dure houtsoorten, van brons, ijzer en marmer, 13 kaneel en kardemom, reukwerk en balsem, wierook, wijn en olijfolie, meel en tarwe, runderen en schapen, paarden en wagens, slaven en lijfeigenen. 14 Verloren zijn de vruchten waar je hart naar uitging, verdwenen al je rijkdom, alle weelde – dat alles is voorgoed voorbij. 15 Degenen die hierin handelden en die hun rijkdom aan haar te danken hebben, blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt. Ze treuren en rouwen om haar 16 en zeggen: “Wee! Wee grote stad! Je droeg linnen, purperen en scharlakenrode kleren, en gouden sieraden, edelstenen en parels. 17 Maar in één uur tijd is heel je grote rijkdom vernietigd.”

Hier komt het aan op wijsheid en inzicht....

Kijk naar die macht, die rijkdom: waar komt ze vandaan? Waar komt je eigen rijkdom vandaan? Je goedkope chocolade, koffie, kleding, etc etc?? Welke wees of weduwe wordt een poot uitgedraaid opdat jij (lees: jij en ik) elke maand geld over kan houden om op te potten???
einde quote...

Als dat land Israël dus geclaimd wordt op basis van "macht" en "onrecht", valt dit dan niet onder "het plegen van ontucht" waar Johannes het hier over heeft? En heeft Israël dan niet een "Palestijns probleem" van "apokalyptische omvang"??? Want op onrecht bouw je geen rechtvaardige samenleving...!
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 12:29:42 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2012, 12:28:58 pm »
Nog een eigen bijdrage aan Credible, naar aanleiding van de opmerking:

quote:

Wikipedia zegt dan ook terecht het volgende over:....
Dat Babylon de Grote een religieus rijk is, mag worden aangenomen door de vermelding dat ze alle naties misleidt door middel van haar "spiritistische praktijken". Zie openbaring 18:23


Mijn reactie:
Maar wat als de "wikipedia" het nu mis heeft?

Als het woord pharmakeía (φαρμακεία), van pharmakeuó, in deze context zou betekenen "bedwelming", van "bedwelmen, drogeren, een farmacon toedienen". Want dat is wat dit woord pharmakeuó in bredere zin gewoon betekent. We herkennen ons woord "farmacie" er nog in...

Ook dan past de betekenis prima in een context, waarin gesproken wordt over: "Alle volken hebben door haar ontucht de wijn van haar wellust gedronken, de koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de handelaars op aarde zijn van haar overvloedige weelde rijk geworden." (Openbaring 18:3) - een "farmacerende" wijn die bedwelmt...

Maar dan hoeven we niet per se te denken aan een religieus rijk (omdat Barbertje nu eenmaal moet hangen en we bij dat religieuze rijk dan wel meteen willen denken aan het tegenwoordige "Rome"). Dan wijst deze waarschuwende tekst nog steeds vooral naar bedwelming en niet zozeer de bedwelmer... Al kunnen beide nog steeds onder dezelfde "noemer" worden gebracht met het concept "machtswellust", als het aan mij ligt - DE grote pharmakeía (φαρμακεία) - bedwelmende drank van het Babylon dat Johannes ons schetst. En dan konden de toehoorders destijds misschien wel denken aan het machtige (keizerlijke, wereldlijke!) Rome. Maar de toehoorder in onze tijden mag zich met even goed recht afvragen waar zijn chocola vandaan komt! Want ook die kant voortkomen uit die φαρμακεία die "het bloed van de rechtvaardigen drinkt" (de armen, weduwen en wezen, de kanslozen in maatschappij en (3e) wereld).

Een religieus rijk?? Waar gaat het in deze teksten om? HANDEL:

Openbaring 18:9 De koningen op aarde, die ontucht met haar hebben gepleegd en in weelde hebben geleefd, zullen om haar jammeren en treuren als ze de rook boven haar zien opstijgen. 10 Ze blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt, en zeggen: “Wee! Wee Babylon, grote, sterke stad! In één uur tijd is je vonnis voltrokken!” 11 De handelaars op aarde treuren en rouwen om haar, want er is niemand die hun waren nog wil kopen: 12 goud en zilver, edelstenen en parels, linnen, purperen stoffen, zijde, scharlaken stoffen, cipressenhout, allerlei voorwerpen van ivoor en van dure houtsoorten, van brons, ijzer en marmer, 13 kaneel en kardemom, reukwerk en balsem, wierook, wijn en olijfolie, meel en tarwe, runderen en schapen, paarden en wagens, slaven en lijfeigenen. 14 Verloren zijn de vruchten waar je hart naar uitging, verdwenen al je rijkdom, alle weelde – dat alles is voorgoed voorbij. 15 Degenen die hierin handelden en die hun rijkdom aan haar te danken hebben, blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt.

Hele korte samenvatting: onderzoek je eigen HANDEL en wandel. Strijdt tegen onrecht:

Ik kan alleen maar aanraden.....
(Openbaring 18:4, 5) . . .Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien GIJ geen deel van haar plagen wilt ontvangen. 5 Want haar zonden hebben zich helemaal tot aan de hemel opgehoopt, en God heeft zich haar ongerechtigheden te binnen gebracht.
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:06:45 pm »
De naam "Palestijnen" heeft een politieke lading. Het zijn de Arabieren die van Israël een Palestina willen maken, waar zij het voor het zeggen hebben. Die noemen zichzelf Palestijnen, maar zijn geen afstammelingen van het oude volk de Filistijnen. Palestijnen willen zelfs Jeruzalem "Jodenvrij" maken.  Learsi heeft gelijk, ik had beter de aanduiding Arabische christenen kunnen gebruiken.

De koningen der aarde werken in deze tijd meer en meer mee aan deze Palestijnse doelstelling. Wat dat betreft is hierin zeker een verwijzing naar de "hoer van Babylon" te herkennen.

Israël doet veel goeds voor de Arabieren, maar zodra er iets negatiefs te melden is wordt dat breed uitgemeten.

 Arabieren in Jeruzalem genieten niet alleen absolute godsdienstvrijheid, maar ook volledige politieke vrijheid; zij kunnen als Israëlische staatsburgers deelnemen aan de verkiezingen en zelf ook gekozen worden en eigen politieke partijen oprichten. Momenteel zijn er in het Israëlische parlement (Knesset) drie Arabische partijen met elf Arabische volksvertegenwoordigers. Inwoners van Jeruzalem die geen Israëlisch staatsburger zijn, kunnen wel deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Zij genieten in Israël meer democratische rechten dan hun volksgenoten in Gaza, Jordanië en andere Arabische buurlanden.
Israël Today.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 01:37:43 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:33:04 pm »
Het lijkt me dat je een erg rooskleurig beeld van Israel hebt. Israeli's zijn gewoon mensen die ook gevoelig zijn machtswellust, pestgedrag en ronduit haat net zoals de Palestijnen dat zijn. Daar komt bij dat in Israel nog niet eens de helft van het Joodse volk woont en dat is maar goed ook want er zou niet genoeg ruimte voor ze zijn.

De Palestijnen waren er en zijn er op het grondgebied van de staat die zich Israel noemt.
Er is geen enkele grondslag, ook geen bijbelse grondslag om hun rechten te ontzeggen. Sterker nog als er één ding duidelijk is uit de bijbel is het wel dat we recht moeten doen.
En één ding mag duidelijk zijn zonder enig uitzicht op werk of een beetje welvaart en met een voortdurend gebrek aan water voor de Palestijnen zal er nooit er vrede komen met Israel. Daar helpt een nieuwe Berlijnse muur echt niet tegen, het enige resultaat zal verdere radicalisering zijn. En zolang een vredesduif in Israel nog vermoord wordt door de haviken zal die vrede er niet komen. Dat zijn politieke keuzes van de Israeli's zelf andere grootmachten of duivels of welke chiliastische visie ook hebben daar bar weinig mee te maken.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #11 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:37:01 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 12:03:

Wat betreft je opmerking over "palestijnse" christenen. (Ik zet even "palestijnen" tussen haakjes, want "palestijnen" bestaan helemaal niet het is een verzonnen naam en volk dat na 1967 is ontstaan)
Inderdaad denk ik dat we als christen broeders en zusters hen er JUIST heel duidelijk op moeten wijzen dat Israël voor Eeuwig door de Eeuwige beloofd is aan de Joden. Dat hebben ze dan maar te pikken of ze het leuk vinden of niet. Het kan niet zo zijn dat we ons DUS kritisch gaan opstellen ten aan zien van het Beloofde Land, omdat anders deze "christenen" weg zouden kunnen lopen. We aanvaarden het evangelie of niet en niet alleen die delen die wij prettig vinden.


Dit lijkt me niet wijs, want God liet nooit zijn volk winnen, als het Hem ontrouw was liet God altijd een ander volk winnen. Zo kan je boos worden om zo'n conflict, maar de aanwezigheid van de palestijnen  en het conflict met Israël geeft puur aan hoe zwak Israël op dit moment in het conflict is.
Als God immers het wil, dan won Israël altijd. Maar Israël aanbid de mammon en is niet beter dan haar omstanders, daarom winnen zij nog niet.

Israël wint alleen met behulp van God. God laat zelf in eigen persoon de Palestijnen in het land wonen en vergaard daar ook de christenen onder de Palestijnen, die ook van Hem zijn. Niets gaat aan zijn eeuwige plan voorbij.
Daarbij: God is een God van heel de wereld. Hij wil de ondergang van de Palestijnen niet. Bovendien: als het geen palestijnen zijn, wat zijn ze dan wel? De Belgen zijn toch ook geen Nederlanders?
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 01:40:42 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #12 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:43:54 pm »
Doordat Jakob niet Gods helpende hand afwachte en zelf in actie kwam om Esau zijn recht af te nemen via list en bedrog, daardoor kwam Jacob in de problemen.
Als Israël Jacob is en de Palestijnen Esau, dan weet die waardoor die in de problemen is gekomen.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 01:44:04 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #13 Gepost op: oktober 18, 2012, 01:54:28 pm »

quote:

dingo schreef op 18 oktober 2012 om 13:33:
Het lijkt me dat je een erg rooskleurig beeld van Israel hebt. Israeli's zijn gewoon mensen die ook gevoelig zijn machtswellust, pestgedrag en ronduit haat net zoals de Palestijnen dat zijn.

Zeker, Israëliërs zijn ook in zonden geboren net zo als alle andere mensen.
Maar tegenover alle negatieve en soms leugenachtige berichtgeving mogen we ook wel eens een andere kant laten zien.

quote:

Daar komt bij dat in Israel nog niet eens de helft van het Joodse volk woont en dat is maar goed ook want er zou niet genoeg ruimte voor ze zijn.

God wil dat ze terugkomen en Hij zorgt ervoor dat er ruimte zal zijn.

Jerenia 30: 3 Want zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik in het lot van mijn volk Israël en Juda een keer breng, zegt de HERE, en hen terugbreng in het land dat Ik aan hun vaderen gegeven heb, zodat zij het zullen bezitten.  

Jesaja 56: 8 Het woord van de Here HERE, die de verdrevenen van Israël bijeenbrengt, luidt: Ik zal daartoe nog meerderen bijeenbrengen, dan er reeds toegebracht zijn.

Ezechiel 37: 33 Zo spreekt de Here HERE: Wanneer Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden weer bevolken en zullen de puinhopen herbouwd worden; 34 het verwoeste land zal weer worden bewerkt, in plaats van een woestenij te zijn voor het oog van iedere voorbijganger. 35 En men zal zeggen: Dit land dat verwoest was, is geworden als de hof van Eden; de steden die, verwoest en vernield, in puin lagen, zijn weer versterkt en bewoond. 36 Dan zullen de volken die om u heen overgebleven zijn, weten, dat Ik, de HERE, herbouwd heb wat vernield was en beplant heb wat verwoest was. Ik, de HERE, heb het gesproken en Ik zal het doen.
37 Zo zegt de Here HERE: Ook dit zal Ik Mij door het huis Israëls laten afsmeken om hun te doen: Ik zal hen zo talrijk aan mensen maken als een kudde schapen; 38 zo vol als met een kudde offerschapen, als met de kudde schapen op Jeruzalems feesten, zó vol zullen de verwoeste steden zijn met mensenkudden. En zij zullen weten, dat Ik de HERE ben.

quote:


De Palestijnen waren er en zijn er op het grondgebied van de staat die zich Israel noemt.
Er is geen enkele grondslag, ook geen bijbelse grondslag om hun rechten te ontzeggen. Sterker nog als er één ding duidelijk is uit de bijbel is het wel dat we recht moeten doen.
Er is - zoals boven aangetoond - een bijbelse grondslag waaruit blijkt dat God dat land aan Israël beloofd had. Zeker zij zullen goed moeten zijn voor de vreemdelingen en bijwoners. Dat vraagt God van hen.

quote:

En één ding mag duidelijk zijn zonder enig uitzicht op werk of een beetje welvaart en met een voortdurend gebrek aan water voor de Palestijnen zal er nooit er vrede komen met Israel. Daar helpt een nieuwe Berlijnse muur echt niet tegen, het enige resultaat zal verdere radicalisering zijn. En zolang een vredesduif in Israel nog vermoord wordt door de haviken zal die vrede er niet komen. Dat zijn politieke keuzes van de Israeli's zelf andere grootmachten of duivels of welke chiliastische visie ook hebben daar bar weinig mee te maken.
Nee, die vrede komt er niet. Daarover is de bijbel ook heel duidelijk. Die zal er pas komen als Jezus terugkeert.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #14 Gepost op: oktober 18, 2012, 02:20:32 pm »
Precies. Zonder Gods hulp zal Israël verdeeld blijven.
Maar daar horen ook de christenen bij en zij die dat nog moeten worden.
Het is mij een raadsel wat God van plan is.
Echt waar.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 02:21:09 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Oogje

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #15 Gepost op: oktober 18, 2012, 04:06:00 pm »
God wil de joden redden van hun zonden door Christus. Dát is zijn heilsplan, die voor iedereen geldt. Hóé de joden ook gered worden, het zal door Christus zijn en door niets of niemand anders. En de Palestijnse christenen hoeven helemaal niet onder te doen voor welke jood ook, want "het beloofde land" is overal waar gelovigen Hem in geest en waarheid aanbidden. Het christendom is een universele godsdienst, het Volk van God gaat over alle grenzen en bestaat uit Jood en Griek, dus er is geen enkele reden om niet net zo kritisch naar Israëls handelen te kijken als naar wat de Palestijnen doen. Dat oudtestamentische en discriminerende stamdenken hadden we twintig eeuwen geleden toch al allang van ons af moeten werpen.

Ik blijf het heel vreemd vinden dat sommige christenen de joden onvoorwaardelijk menen te moeten steunen, maar hun Palestijnse medegelovigen negeren of een tweede plaats toebedelen. Die moeten alles maar accepteren, ook als ze gediscrimineerd en geminacht worden door Israël? En maak je maar geen illusies, dat worden ze. De liefde is lang niet altijd wederzijds. Gaan we zó met onze broeders en zusters in Christus om? De hele kwestie is nu eenmaal enorm complex en het is mijns inziens absoluut niet gepast om daar zomaar partij in te kiezen. Sowieso moet je nooit partij kiezen in conflicten waar jij helemaal niet bij betrokken bent, of echt verstand van hebt. Wie weet nu écht wat daar allemaal speelt? Haast niemand toch?

Daarbij mag men rustig vragen stellen over de leerstelling dat het huidige Israël het Beloofde Land zou zijn. Waar is dan het Davidische koningshuis? Waar is de tempel? Waar zijn dan de joden die echt nog heel zuiver afstammen van de twaalf stammen? Waarom heeft Israël die volken dan niet allang verdreven, wat volgens de Schrift toch het geval zou moeten zijn als Israël weer terug zou mogen komen in het land? Maar in plaats daarvan zetelt daar een seculiere, democratische regering (heeft God in de Schrift ooit een seculiere democratie ingesteld?), met enige kleinere farizeeïsche partijen die echter toch veel invloed hebben, staat er een moskee op de plaats van de tempel, stammen veel joden niet meer per se uit die twaalf stammen, zitten de meeste joden nog gewoon in Amerika en wordt er alleen maar oorlog gevoerd.

Daarbij hebben veel joden Christus dus (nog) niet erkend als hun Verlosser. Zou God daar dan zomaar overheen kijken en voor hen doen alsof er nooit een Verlosser is geweest? Alsof men kan kiezen zonder Christus verder te gaan en tóch met God verbonden te blijven! Nee, het is heel vreemd dat we eerst vroom belijden dat Christus voor iedereen gestorven is en dat iedereen Hem moet erkennen als Verlosser, maar dat de joden blijkbaar dat niet hoeven en gewoon verder mogen gaan op de oudtestamentische, farizeeïsche weg. Met alle discriminerende maatregelen die daar onlosmakelijk mee verbonden zijn, zelfs ten koste van onze broeders en zusters daar. De wet is blijkbaar voor hen toch niet helemaal vervuld, zij hoeven blijkbaar toch niet beter te weten?

Let wel, ik geloof zeer zeker dat God met het joodse volk een speciaal plan heeft en dat we hen mogen respecteren als onze geestelijke voorvaderen. Zonder jodendom geen Christus. Dat leert de katholieke Kerk ook. Maar dat heeft Hij ook met bijvoorbeeld het islamitische volk, dat Hem ook als de ene God aanbidt. En wat het plan ook mag zijn, het zal door Christus zijn. Uiteindelijk zullen zij Christus erkennen en beminnen; voor minder doet God het niet. Door Christus dus, niet door welke oorlog of door welk landbezit ook.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #16 Gepost op: oktober 18, 2012, 05:24:34 pm »

quote:

dingo schreef op 18 oktober 2012 om 13:33:
Het lijkt me dat je een erg rooskleurig beeld van Israel hebt. Israeli's zijn gewoon mensen

Joden zijn inderdaad in gedrag geen haar beter dan christenen, het zijn net mensen :-)
Maar het is niet onze voorkeur, het is G'd de Vader Zijn voorkeur, Hij kiest overduidelijk voor Israël, het Beloofde Land en het uitverkoren Volk. De Schrift staat er VOL mee !

quote:

Daar komt bij dat in Israel nog niet eens de helft van het Joodse volk woont en dat is maar goed ook want er zou niet genoeg ruimte voor ze zijn.

Omdat het eigenlijke Israël (Transjordanie) en het oude Israël vele malen groter was en weer zal worden dan het nu is, zo leert G'd ons immers in Zijn Woord.

quote:

De Palestijnen waren er en zijn er op het grondgebied van de staat die zich Israel noemt.

Pardon? Die zich Israël noemt? Mijn broek zakt af! ;)
Waarom zou op exact de plek waar Israël ook door G'd aan Zijn uitverkoren Volk heeft geschonken, geen Israël mogen heten? Staan de ruïnes van de tempel niet nog steeds in Jeruzalem, Sion? Hoeveel meer bewijs is nodig?

quote:

Er is geen enkele grondslag, ook geen bijbelse grondslag om hun rechten te ontzeggen. Sterker nog als er één ding duidelijk is uit de bijbel is het wel dat we recht moeten doen.

Staat de Schrift ook niet bol van de vele en vele profetieën waarin Vader G'd beloofde het uitverkoren Volk Israël over de wereld te verspreiden en weer terug te laten keren naar datzelfde Israël en beloofde land? is dat al niet geschied in 1948? De profetieën van G'd over Zijn zegeningen ten aanzien van het Beloofde land? Dat de woestijn zal bloeien (is een feit), dat steden herbouwd worden (is een feit), dat men eigen wijn zal drinken (is een feit), en vele meer. Ontkennen we niet de wonderen van G'd die Hij nog steeds doet in de wereld?
Staat niet de strijd om Sion al op vele plaatsen beschreven in de Schrift?

quote:

En één ding mag duidelijk zijn zonder enig uitzicht op werk of een beetje welvaart en met een voortdurend gebrek aan water voor de Palestijnen zal er nooit er vrede komen met Israel.
Dit zijn fabels die je nu verteld hoor, misleidende Sabeel-propaganda.
http://www.youtube.com/watch?v=gVRrOeBGyu0
http://joodsactueel.be/20...-van-nieuw-waterpretpark/

Als er al schaarste is dan komt dat door de onderdrukking van hun eigen terroristische "regering" Hamas en niet dor Israël !

Werk?
palestijnen houden de hand graag op ipv zelf te werken.
Als de Joden niet in Israël waren gekomen dan zou het nu nog een verlaten woestenij zijn geweest. Want "palestijnen" breken alleen maar af en bouwen niets op ! Ook zou de Zegen van g;d op het land er niet zijn geweest uiteraard, want de Schrift leert dat G'd de Vader heeft bepaald dat het beloofde land ten tijde van de afwezigheid van het Uitverkoren volk israel, een woestenij zal zijn en braak zou liggen !

Leviticus 26
30 Ik zal uw offerhoogten wegvagen en  uw wierookaltaren uitroeien. Ik zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw stinkgoden werpen en Mijn ziel zal van u walgen.
31 Ik zal van uw steden een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten. Ik wil de aangename geur van uw offers niet ruiken.
32 Ik Zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden die daarin zijn gaan wonen, zich erover zullen ontzetten.
33 Ik zal u dan onder de heidenvolken verstrooien en Ik zal achter u een zwaard trekken. Uw land zal een woestenij worden en uw steden een puinhoop.
34 Dan zal het land behagen scheppen in zijn  sabbatsjaren, alle dagen dat het verwoest ligt en u in het land van uw vijanden bent. Dan zal het land rusten en zal het behagen scheppen in zijn sabbatsjaren.
35 Alle dagen dat het verwoest ligt, zal het rusten, omdat het niet rustte gedurende uw sabbatten, toen u het bewoonde.


42 dan zal Ik denken aan Mijn verbond met Jakob. En ook aan Mijn verbond met Izak, en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik denken, en Ik zal denken aan het land.
43 Terwijl het land door hen verlaten is en behagen schept in zijn sabbatsjaren – het ligt er immers omwille van hen verlaten bij – hebben zijzelf behagen in de straf voor hun ongerechtigheid, omdat, ja, omdat zij Mijn bepalingen verwierpen en hun ziel van Mijn verordeningen walgde.
44 Maar bovendien: wanneer zij in het land van hun vijanden zijn, dan  zal Ik hen niet verwerpen en niet van hen walgen door hen te vernietigen en Mijn verbond met hen te verbreken, want Ik ben de HEERE, hun God.

quote:

Daar helpt een nieuwe Berlijnse muur echt niet tegen, het enige resultaat zal verdere radicalisering zijn.

Het aantal laffe terroristische aanslagen is drastisch verminderd dor deze muur, goede zaak dus om je eigen volk te beschermen tegen terroristisch tuig.
Ik zou je willen horen als de Belgen ons land met laffe terroristische aanvallen lam legden. Wij lopen al te huilen bij een ramp als in Enschede, met alle respect.

quote:

En zolang een vredesduif in Israel nog vermoord wordt door de haviken zal die vrede er niet komen.
Het is een geestelijke strijdt die gevoerd wordt, de satan met zijn islam en "palestijnen" tegen vader G'd en Zijn uitverkoren volk Israël. dat zullen wij mensen nooit kunnen oplossen. Zeker christenen niet, laten wij eerst trachten orde op zaken te stellen in onze eigen parochie voordat we naar een ander wijzen. We zijn niet eens in staat om met kleine verschillen door 1 deur te kunnen en verwachten dat G'd Zijn Uitverkoren Volk wel door 1 deur kan met satans volgelingen?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #17 Gepost op: oktober 18, 2012, 05:29:55 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 oktober 2012 om 14:20:
Precies. Zonder Gods hulp zal Israël verdeeld blijven.
Maar daar horen ook de christenen bij en zij die dat nog moeten worden.
Het is mij een raadsel wat God van plan is.
Echt waar.


Volgens mij leert de bijbel dat Jezus Zijn volgelingen ophaalt met de opname voor de grote verdrukking, om erna als Messias en Koning der Joden weder te keren om Israël uit de grote verdrukking te halen, waarin de heidense wereld, afgoderij wereld en hoer van babylon, haar zal brengen. In 3 van de 4 evangeliën vertelt Jezus erover,

-1. eerst de vernietiging van de Joodse tempel (die dus nog weer gebouwd moet gaan worden),
-2. dan over de grote verdrukking
-3 dan over Zijn Wederkomst als Koning der Joden.

Dan zullen alle profetieën waaronder Ezechiel 37 in vervulling gaan. Heel Israël zal als dode beenderen tot leven worden gewekt met een massale opstanding. Ze zullen de geest van geloof krijgen waardoor ze dan allen Jezus zullen erkennen en herkennen als hun Messias.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2012, 06:19:26 pm »

quote:

Oogje schreef op 18 oktober 2012 om 16:06:
God wil de joden redden van hun zonden door Christus. Dát is zijn heilsplan, die voor iedereen geldt. Hóé de joden ook gered worden, het zal door Christus zijn en door niets of niemand anders.
Is dat al niet gebeurd?
Matteus 1
21 en zij zal een Zoon baren, en  u zult Hem de naam Jezus geven, want  Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.

Johannes 1
49 Maar een van hen, Kajafas, die de hogepriester van dat jaar was, zei tegen hen: U weet niets,
50 en u overweegt niet  dat het nuttig voor ons is dat één mens sterft voor het volk, en niet heel het volk verloren gaat.
51 Dit zei hij echter niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij dat Jezus sterven zou voor het volk,


Wie was Zijn Volk? De Joden.
Heeft Jezus al niet de Joden met Zijn kruisoffer gered? En mogen wij heidenen mee profiteren daarvan als mede-erfgenaam geënt te zijn als wilde takken op de tamme olijfboom, waarvan Israël de tamme takken zijn?

quote:

En de Palestijnse christenen hoeven helemaal niet onder te doen voor welke jood ook, want "het beloofde land" is overal waar gelovigen Hem in geest en waarheid aanbidden.

Dit is toch onzin? dan zou het Beloofde Land niet perse Israël zijn genoemd, maar paradijs of welke naam ook. Dus "palestijnse" christenen doen niet onder voor de Joden maar dienen net als elk waar christen de de speciale positie van Israël te erkennen, omdat Vader G'd en dus Jezus ook, zo gewild heeft.


quote:

Het christendom is een universele godsdienst, het Volk van God gaat over alle grenzen en bestaat uit Jood en Griek.

Juist, Jood en Griek. Maar er staat niet dat de Jood een Griek worden moet. Nee, de Jood en Griek naast elkaar, zoals een mens ook twee benen heeft. Zoals een getrouwd stel 1 is, maar toch verschillend van en met een eigen identiteit.


quote:

dus er is geen enkele reden om niet net zo kritisch naar Israëls handelen te kijken als naar wat de Palestijnen doen.

Scheid de Sabeel propaganda van de waarheid svp.
israel verdedigd altijd alleen maar tegen laffe terroristische aanvallen.
Nem Turkije, dat beschiet nu Syrië omwille van een paar verdwaalde raketten en een handje vol doden. Stel als Israël al zo snel op gelijke wijze had gehandeld?
Kijk naar hoe Turkije omgaat met de Koerden, een guerrilla aanval (geen terroristen aanval) wordt met overdonderend geweld beantwoord en meer dan 2.500 Koerdische burgers worden vermoord. Geen haan die kraait ! Niet in de media en niet in de politiek. Stel dat Israël zo had gehandeld? Dat zal ze niet doen uit vrees voor de schepper !

quote:

Dat oudtestamentische en discriminerende stamdenken hadden we twintig eeuwen geleden toch al allang van ons af moeten werpen.

Hoezo? Zelf in het Openbaringen komen deze stammen weer terug. Je wilt dus iets wat G'd heeft gemaakt en bedacht gaan verwerpen en negeren?

quote:

Ik blijf het heel vreemd vinden dat sommige christenen de joden onvoorwaardelijk menen te moeten steunen, maar hun Palestijnse medegelovigen negeren of een tweede plaats toebedelen. Die moeten alles maar accepteren, ook als ze gediscrimineerd en geminacht worden door Israël?

Ze moeten accepteren datgene wat in de Schrift staat en dat is dat Israël het beloofde land is door G'd de Vader aan de Joden gegeven voor Eeuwig !
We zouden hier maar last hebben van Turken of Marokkanen in NL die zichzelf opblazen in winkelcentra e.d. Je zou maar zelf zo een of meerdere dierbaren hebben verloren? Kijken of je dan nog zo denkt. Ik weet het antwoord al.

quote:

En maak je maar geen illusies, dat worden ze. De liefde is lang niet altijd wederzijds. Gaan we zó met onze broeders en zusters in Christus om?

Als ze niet accepteren datgene wat in de Schrift staat en de beloften die G'd de Vader aan Israël geeft gedaan niet willen erkennen, maar alleen wat ze leuk vinden, dan zijn dat niet onze ware geloofsbroeders, maar valse broeders. Met alle respect ! We moeten ervoor waken dat we als christenen ons hierdoor laten misleiden en ons voor hun karretje laten spannen.

quote:

De hele kwestie is nu eenmaal enorm complex en het is mijns inziens absoluut niet gepast om daar zomaar partij in te kiezen. Sowieso moet je nooit partij kiezen in conflicten waar jij helemaal niet bij betrokken bent, of echt verstand van hebt. Wie weet nu écht wat daar allemaal speelt? Haast niemand toch?

Lees de Schrift en je ziet dat G'd de Vader wel degelijk partij koos en zal kiezen als het gaat om Zijn oogappel Israël. Struisvogel politiek hoort niet bij een volgeling van Jezus zijn denk ik. We zouden als christen op de barricaden moeten staan voor onze oudere broeder Israël en in liefde de "palestijnse" christenen uitleggen dat de Schrift ons leert dat de Joden en Israël speciaal zijn. Daar kunnen we met ze voor bidden opdat de Heilige Geest hen dat inzicht mag geven, maar niet de Schrift aanpassen en ontkennen omwille van de "palestijnse" zieltjes.

quote:

Daarbij mag men rustig vragen stellen over de leerstelling dat het huidige Israël het Beloofde Land zou zijn. Waar is dan het Davidische koningshuis? Waar is de tempel?

De klaagmuur is overduidelijk een restant van de tempel, niet?

quote:

Waar zijn dan de joden die echt nog heel zuiver afstammen van de twaalf stammen?

Dat weet Vader G'd, Wie wel en niet een afstammeling is van Abraham, Isaac en Jacob en niet aan ons.

quote:

Waarom heeft Israël die volken dan niet allang verdreven, wat volgens de Schrift toch het geval zou moeten zijn als Israël weer terug zou mogen komen in het land?

Nee hoor, alles op Zijn tijd. Er staat immers geen tijdslijn in de Schrift.
Het wordt opgebouwd tot een climax waarin de anti-christ door de hoer van babylon gesteund, steeds meer macht krijgt.


quote:

Maar in plaats daarvan zetelt daar een seculiere, democratische regering (heeft God in de Schrift ooit een seculiere democratie ingesteld?), met enige kleinere farizeeïsche partijen die echter toch veel invloed hebben,

Hebben ook wij in NL geen seculiere regering? Of een van schijn-christenen die de C van CDA misbruiken? Heeft G'd de Vader Zich ooit ingelaten met politiek?

quote:

staat er een moskee op de plaats van de tempel
Dit staat zelfs voorspelt.
2 Tessalonicenzen 2
4 de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten  en zichzelf als God voordoet.
De tegenstander die zich allah noemt, als afgod dat hij hoger is en meer is dan G'd de Vader, de G'd van Israel, zijn volgelingen laten roepen allah akbar, of te wel, allah is groter (dan G'd)!

quote:

stammen veel joden niet meer per se uit die twaalf stammen, zitten de meeste joden nog gewoon in Amerika en wordt er alleen maar oorlog gevoerd.

Alleen Vader G'd weet wie er van de juiste afstammeling zijn, maar feit is dat er jaarlijks duizenden Joden uit de hele wereld terugkeren naar het beloofde land, zoals is geprofeteerd.

quote:

Daarbij hebben veel joden Christus dus (nog) niet erkend als hun Verlosser. Zou God daar dan zomaar overheen kijken en voor hen doen alsof er nooit een Verlosser is geweest?
ja, Romeinen 11
25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen,  totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
--> Paulus legt uit om te voorkomen dat christenen trots zouden worden, dat JHWH een verharding op Israël heeft gelegd om het evangelie niet aan te nemen, in beginsel hadden de Joden anders NOOIT Jezus Christus geofferd, zoals het heilsplan was.

26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
--> Israel wordt dus zalig wanneer alle mensen waarvan JHWH weet dat ze Christus zullen aannemen, dat hebben gedaan, als de laatste bekeerd is. Als Jezus terug komt naar Jeruzalem, zal Hij alle goddeloosheid van de Joden wegnemen.

quote:

[Zalig = niet geoordeeld worden.
Romeinen 4:7-8
7   Welzalig zijn zij van wie de ongerechtigheden vergeven, en van wie de zonden bedekt zijn                                  
8 welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.

quote:

27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen[/i].
--> JHWH beloofd de zonden van de Joden in de eindtijd weg te halen !

28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
--> Joden dienen evangelie niet, maar worden door JHWH geliefd omwille van hun voor vaderen, waarmee JHWH Zijn eerste verbond heeft gesloten.

29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.
--> JHWH Zijn Genade is enorm en onbevattelijk.

30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
--> Christenen zijn ook ongehoorzaam en zondig, we zondigen immers omdat we zondig zijn, we zijn niet zondig doordat we zondigen. Door de ongehoorzaamheid van de Joden kon JHWH Jezus door hen laten kruisigen om ons te redden !

31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
--> De Joden moesten ongehoorzaam zijn, maar ontvangen uiteindelijk dezelfde ontferming die wij als christenen hebben mogen ontvangen.

32   Want God heeft hen allen in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
--> Behoefd geen betoog meer denk ik zo.


quote:

Alsof men kan kiezen zonder Christus verder te gaan en tóch met God verbonden te blijven!
Ook jij hebt niet gekozen voor Christus, maak je geen illusies, want het is Vader G'd Die jou en mij kiest om tot Christus te komen. Niemand komt tot Christus die niet door Vader G'd daarvoor is uitgekozen. het is geen eigen keuze.
Johannes 17:9
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.

Johannes 6:65
65 En Hij zei:  Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem door Mijn Vader gegeven is.

quote:

Nee, het is heel vreemd dat we eerst vroom belijden dat Christus voor iedereen gestorven is en dat iedereen Hem moet erkennen als Verlosser, maar dat de joden blijkbaar dat niet hoeven en gewoon verder mogen gaan op de oudtestamentische, farizeeïsche weg.

Zie boven, eerder, het Offer van Christus was al per definitie voor het Volk Israël, wij mogen meeliften op die genade als heiden, maar zijn verwaand geworden en zijn afgedwaald naar Rome ipv bij Jeruzalem te blijven.

Romeinen 3
29 Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
Zie, hier is de christen nog bescheiden? is G'd dan alleen de G'd van de Joden? Nee, weest gerust, door Jezus ook van de heidenen. Maar Rome heeft hiervan gemaakt dat G'd de G'd van de heidnenen is en niet eens meer van de Joden !  ;(

quote:

Let wel, ik geloof zeer zeker dat God met het joodse volk een speciaal plan heeft en dat we hen mogen respecteren als onze geestelijke voorvaderen. Zonder jodendom geen Christus. Dat leert de katholieke Kerk ook. Maar dat heeft Hij ook met bijvoorbeeld het islamitische volk, dat Hem ook als de ene God aanbidt.

Weer een onwaarheid is dit, sorry. Want allah is een afgod en zeker niet de G'd van Israël. Vraag maar een sof de islamiet ook de G'd van Israël aanbidt? Of de G'd van Abraham, Isaac en Jacob. Nee allah splitst zich af naar ismael. Wie de koran leest ziet dat het een anti-bijbel is, allah een afgod ene anti-god en de islam is daarmee een anti-Christen en Jodendom.
Elke afgoderij aanbid haar afgod als G'd, maar toch is ie dat niet.

quote:

En wat het plan ook mag zijn, het zal door Christus zijn. Uiteindelijk zullen zij Christus erkennen en beminnen; voor minder doet God het niet. Door Christus dus, niet door welke oorlog of door welk landbezit ook.
Lees de profetieën en zie dat Jezus uiteindelijk alle omliggend islamitische landen zal vernietigen tot een woestenij !
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 06:34:14 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #19 Gepost op: oktober 18, 2012, 06:21:55 pm »
.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 06:22:19 pm door learsi »

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #20 Gepost op: oktober 18, 2012, 07:19:51 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 17:24:
[...]

Joden zijn inderdaad in gedrag geen haar beter dan christenen, het zijn net mensen :-)
Maar het is niet onze voorkeur, het is G'd de Vader Zijn voorkeur, Hij kiest overduidelijk voor Israël, het Beloofde Land en het uitverkoren Volk. De Schrift staat er VOL mee !


[...]

Omdat het eigenlijke Israël (Transjordanie) en het oude Israël vele malen groter was en weer zal worden dan het nu is, zo leert G'd ons immers in Zijn Woord.
Nee dat is de bij zionisten populaire uitleg van Zijn Woord

quote:



[...]

Pardon? Die zich Israël noemt? Mijn broek zakt af! ;)
Waarom zou op exact de plek waar Israël ook door G'd aan Zijn uitverkoren Volk heeft geschonken, geen Israël mogen heten? Staan de ruïnes van de tempel niet nog steeds in Jeruzalem, Sion? Hoeveel meer bewijs is nodig?
Het huidige Israel is een gewone seculiere staat en niet representatief voor het Joodse volk.

quote:



[...]

Staat de Schrift ook niet bol van de vele en vele profetieën waarin Vader G'd beloofde het uitverkoren Volk Israël over de wereld te verspreiden en weer terug te laten keren naar datzelfde Israël en beloofde land? is dat al niet geschied in 1948? De profetieën van G'd over Zijn zegeningen ten aanzien van het Beloofde land? Dat de woestijn zal bloeien (is een feit), dat steden herbouwd worden (is een feit), dat men eigen wijn zal drinken (is een feit), en vele meer. Ontkennen we niet de wonderen van G'd die Hij nog steeds doet in de wereld?
Staat niet de strijd om Sion al op vele plaatsen beschreven in de Schrift?
Als je dit beetje welvaart, die alleen mogelijk is door Amerikaanse steun, in dit met bloed doordrenkte land als vervulling van de profetie ziet, heb je geen oog voor Gods grote daden.

quote:



[...]

Dit zijn fabels die je nu verteld hoor, misleidende Sabeel-propaganda.
http://www.youtube.com/watch?v=gVRrOeBGyu0
http://joodsactueel.be/20...-van-nieuw-waterpretpark/

Als er al schaarste is dan komt dat door de onderdrukking van hun eigen terroristische "regering" Hamas en niet dor Israël !
Natuurlijk, de verdere verzilting van de Jordaan tot aan de Dode zee toe is ook propaganda, dat gebeurt natuurlijk niet echt.  8)7

quote:


Werk?
palestijnen houden de hand graag op ipv zelf te werken.
Net zoiets als die honderduizenden mensen in de bijstand in Nederland zeker, die zijn zeker ook te lui om te werken? En de bouw van een haven die nog steeds door Israel verhinderd wordt is ook alleen maar propaganda.

quote:

Als de Joden niet in Israël waren gekomen dan zou het nu nog een verlaten woestenij zijn geweest. Want "palestijnen" breken alleen maar af en bouwen niets op ! Ook zou de Zegen van g;d op het land er niet zijn geweest uiteraard, want de Schrift leert dat G'd de Vader heeft bepaald dat het beloofde land ten tijde van de afwezigheid van het Uitverkoren volk israel, een woestenij zal zijn en braak zou liggen !
En weer mooie zionistische propaganda, Palestina was geen leeg land maar de Israeli's hebben de landbouw inderdaad gemoderniseerd en uitgebreid omdat ze daar de kennis en de middelen voor hadden.

quote:

Leviticus 26
30 Ik zal uw offerhoogten wegvagen en  uw wierookaltaren uitroeien. Ik zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw stinkgoden werpen en Mijn ziel zal van u walgen.
31 Ik zal van uw steden een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten. Ik wil de aangename geur van uw offers niet ruiken.
32 Ik Zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden die daarin zijn gaan wonen, zich erover zullen ontzetten.
33 Ik zal u dan onder de heidenvolken verstrooien en Ik zal achter u een zwaard trekken. Uw land zal een woestenij worden en uw steden een puinhoop.
34 Dan zal het land behagen scheppen in zijn  sabbatsjaren, alle dagen dat het verwoest ligt en u in het land van uw vijanden bent. Dan zal het land rusten en zal het behagen scheppen in zijn sabbatsjaren.
35 Alle dagen dat het verwoest ligt, zal het rusten, omdat het niet rustte gedurende uw sabbatten, toen u het bewoonde.


42 dan zal Ik denken aan Mijn verbond met Jakob. En ook aan Mijn verbond met Izak, en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik denken, en Ik zal denken aan het land.
43 Terwijl het land door hen verlaten is en behagen schept in zijn sabbatsjaren – het ligt er immers omwille van hen verlaten bij – hebben zijzelf behagen in de straf voor hun ongerechtigheid, omdat, ja, omdat zij Mijn bepalingen verwierpen en hun ziel van Mijn verordeningen walgde.
44 Maar bovendien: wanneer zij in het land van hun vijanden zijn, dan  zal Ik hen niet verwerpen en niet van hen walgen door hen te vernietigen en Mijn verbond met hen te verbreken, want Ik ben de HEERE, hun God.


[...]

Het aantal laffe terroristische aanslagen is drastisch verminderd dor deze muur, goede zaak dus om je eigen volk te beschermen tegen terroristisch tuig.
Ik zou je willen horen als de Belgen ons land met laffe terroristische aanvallen lam legden. Wij lopen al te huilen bij een ramp als in Enschede, met alle respect.
Je wilt dus zeggen dat de Palestijnen achter die muur niet verder radicaliseren en heel gelaten achter die muur blijven zitten? Gewoon een kwestie van tijd hoor, meer niet.

quote:



[...]

Het is een geestelijke strijdt die gevoerd wordt, de satan met zijn islam en "palestijnen" tegen vader G'd en Zijn uitverkoren volk Israël. dat zullen wij mensen nooit kunnen oplossen. Zeker christenen niet, laten wij eerst trachten orde op zaken te stellen in onze eigen parochie voordat we naar een ander wijzen. We zijn niet eens in staat om met kleine verschillen door 1 deur te kunnen en verwachten dat G'd Zijn Uitverkoren Volk wel door 1 deur kan met satans volgelingen?
En ook dat is een grote misvatting, recht doen aan mensen is niet gebonden aan een goddienst of ras of sexuele voorkeur maar een plicht voor iedere christen en iedere jood die de profeten serieus neemt, lees Micha er maar eens op na. Satan heeft de strijd al verloren en is bezig met zijn laatste stuiptrekkingen. Hevige stuiptrekkingen maar even goed wel zijn laatsten.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 07:20:15 pm door dingo »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #21 Gepost op: oktober 18, 2012, 07:45:28 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 12:03:
@ Adinomis,

Je hebt gelijk, wij mensen kunnen het niet tegenhouden en dat zou ook wel niet de bedoeling zijn, omdat het MOET gebeuren. Maar eigenlijk bedoelde ik meer dat we zoveel mogelijk broeders en zusters moeten tegenhouden om zich bij dergelijke valse leiders aan te sluiten, door de waarheid te onthullen.

Maar aan de andere kant denk ik ook dat wie werkelijk de Heilige Geest heeft vanzelf ook dezelfde liefde voor Israël voelt als G'd de vader dat heeft.

Wat betreft je opmerking over "palestijnse" christenen. (Ik zet even "palestijnen" tussen haakjes, want "palestijnen" bestaan helemaal niet het is een verzonnen naam en volk dat na 1967 is ontstaan)
Inderdaad denk ik dat we als christen broeders en zusters hen er JUIST heel duidelijk op moeten wijzen dat Israël voor Eeuwig door de Eeuwige beloofd is aan de Joden. Dat hebben ze dan maar te pikken of ze het leuk vinden of niet. Het kan niet zo zijn dat we ons DUS kritisch gaan opstellen ten aan zien van het Beloofde Land, omdat anders deze "christenen" weg zouden kunnen lopen. We aanvaarden het evangelie of niet en niet alleen die delen die wij prettig vinden.

Wat ik zo vreselijk jammer vind is dat door dergelijke valse leiders het christendom en met name de kerk in het algemeen een hele slechte naam krijgt.
Aan de andere kant denk ik wel dat het NU ergens over gaat, in tegenstelling met de bijzaken die ons in het verleden hebben verdeeld.

Zoals in WW-II, waar Limburger en Hollander zij aan zij streden tegen het as van het kwaad, de nazi's, ongeacht herkomst, dat voorheen wel van belang leek.
Het lijkt erop dat met de komst van deze hoer van babylon de Heer de bokken van de schapen aan het scheiden is......


ik kan hier eigenlijk voor een deel in meegaan. De joden keren terug naar het beloofde land, en op onverklaarbare manier heb ik na een bepaalde innerlijke verandering een enorme liefde voor GODS WERK rond de joden gekregen en daarmee ook naar de joden. Zij zijn nog blind en zij zullen leren de vreemdeling in hun land lief te hebben. Nu nog niet altijd, maar straks als God zij  Geest ook in hen OPNIEUW heeft ingeblazen zullen zij dat gaan doen.

Voorts is niet voor niets geschreven dat waar twee of drie vergaderd zijn Hij in ons midden is. Maar die situaties zullen ontstaan onder verdrukking. Ik denk dat God ons daarin voor een deel meeneemt. Een verdrukking dus die wij ook nog gaan ervaren. Die wordt ingezet door een systeem die alleen nog maar een algemene religie aanvaard, die de enige Weg loochent.
En ja, er zullen christenen zijn die deel hebben aan dat systeem, in aantal meer dan ons lief zou zijn. Een combinatie van wereld- en kerkregering.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2012, 07:52:42 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #22 Gepost op: oktober 18, 2012, 07:50:06 pm »
waarom wordt toch zo voorbij gegaan dat God Israël eerst fysiek hersteld en daarna pas geestelijk?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #23 Gepost op: oktober 18, 2012, 09:10:41 pm »

quote:

dingo schreef op 18 oktober 2012 om 19:19:
[...]

Nee dat is de bij zionisten populaire uitleg van Zijn Woord
Niet voor niets gaan vele profetieën over Sion, wie Sion haat, haar daarmee ook G'd de Vader en Zijn Plan.
Pslam 129
5 Laat beschaamd worden en terugwijken
allen die Sion haten.

quote:

Het huidige Israel is een gewone seculiere staat en niet representatief voor het Joodse volk.

Bestaat er ergens in de wereld dan een Christen-land? Nee! Vader G'd doet niet aan politiek, maar wel aan het vervullen van Zijn beloften.

Deuteronomium 30
3 Dan zal de HEERE, uw God, een omkeer brengen in  uw gevangenschap en Zich over u ontfermen. Hij zal u weer bijeenbrengen uit al de volken waarheen de HEERE, uw God, u verspreid had.
4   Al bevonden uw verdrevenen zich aan het einde van de hemel, toch zal de HEERE, uw God, u vandaar bijeenbrengen en u vandaar weghalen.
5 En de HEERE, uw God, zal u naar het land brengen dat uw vaderen in bezit hadden, en u zult het weer in bezit nemen; en Hij zal u goeddoen en u talrijker maken dan uw vaderen.
6 De HEERE, uw God,  zal uw hart en het hart van uw nageslacht besnijden, om de HEERE, uw God, lief te hebben met heel uw hart en met heel uw ziel, zodat u leven zult.
7 De HEERE, uw God, zal al deze vervloekingen op uw vijanden leggen en op hen die u haten en die u vervolgd hebben.
8 En ú zult zich bekeren, de stem van de HEERE gehoorzaam zijn en al Zijn geboden, die ik u heden gebied, houden.


[...]

quote:

Als je dit beetje welvaart, die alleen mogelijk is door Amerikaanse steun, in dit met bloed doordrenkte land als vervulling van de profetie ziet, heb je geen oog voor Gods grote daden.

USA zit zelf financieel diep in de problemen, terwijl israel zonder kleerscheuren door de crisis komt. OOK nog eens gezegend met immense voorraden olie ter grootte van Saudie Arabie en gas groter dan in Nederland.  :) Precies op tijd !
Prijs de Heer voor Zijn Eeuwige trouw aan het uitverkoren Volk.

Want als Vader G'd niet trouw zou zijn aan Zijn beloften aan Israël, hoe zouden wij dan kunnen vertrouwen op Hem inzake Jezus? Een christen zou hier JUIST bemoediging uit moeten halen.

[...]

quote:

Natuurlijk, de verdere verzilting van de Jordaan tot aan de Dode zee toe is ook propaganda, dat gebeurt natuurlijk niet echt.  8)7

G'd de vader zegent Gaza waar de satan regeert duidelijk niet !

[...]

quote:

Net zoiets als die honderduizenden mensen in de bijstand in Nederland zeker, die zijn zeker ook te lui om te werken? En de bouw van een haven die nog steeds door Israel verhinderd wordt is ook alleen maar propaganda.

De havens moeten worden beschermd om te voorkomen dat islamitisch terroristisch tuig en hun nep-hulp konvooien wapens smokkelen. Alles mag door na controle. Maar ze breken in Gaza liever alles af dan iets op te bouwen. Elke cent hulpgeld gaat naar wapentuig om terreur te zaaien.

[...]

quote:

En weer mooie zionistische propaganda, Palestina was geen leeg land maar de Israeli's hebben de landbouw inderdaad gemoderniseerd en uitgebreid omdat ze daar de kennis en de middelen voor hadden.

Nee hoor het staat geprofeteerd in de Schrift:
Leviticus 26
30 Ik zal uw offerhoogten wegvagen en  uw wierookaltaren uitroeien. Ik zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw stinkgoden werpen en Mijn ziel zal van u walgen.
31 Ik zal van uw steden een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten. Ik wil de aangename geur van uw offers niet ruiken.
32 Ik Zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden die daarin zijn gaan wonen, zich erover zullen ontzetten.
33 Ik zal u dan onder de heidenvolken verstrooien en Ik zal achter u een zwaard trekken. Uw land zal een woestenij worden en uw steden een puinhoop.
34 Dan zal het land behagen scheppen in zijn  sabbatsjaren, alle dagen dat het verwoest ligt en u in het land van uw vijanden bent. Dan zal het land rusten en zal het behagen scheppen in zijn sabbatsjaren.
35 Alle dagen dat het verwoest ligt, zal het rusten, omdat het niet rustte gedurende uw sabbatten, toen u het bewoonde.

42 dan zal Ik denken aan Mijn verbond met Jakob. En ook aan Mijn verbond met Izak, en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik denken, en Ik zal denken aan het land.
43 Terwijl het land door hen verlaten is en behagen schept in zijn sabbatsjaren – het ligt er immers omwille van hen verlaten bij – hebben zijzelf behagen in de straf voor hun ongerechtigheid, omdat, ja, omdat zij Mijn bepalingen verwierpen en hun ziel van Mijn verordeningen walgde.
44 Maar bovendien: wanneer zij in het land van hun vijanden zijn, dan  zal Ik hen niet verwerpen en niet van hen walgen door hen te vernietigen en Mijn verbond met hen te verbreken, want Ik ben de HEERE, hun God.
45 Ik zal ter wille van hen denken aan het verbond met de voorouders, die Ik voor de ogen van de heidenvolken uit het land Egypte geleid heb om hun tot een God te zijn. Ik ben de HEERE.


[...]

quote:

Je wilt dus zeggen dat de Palestijnen achter die muur niet verder radicaliseren en heel gelaten achter die muur blijven zitten? Gewoon een kwestie van tijd hoor, meer niet.

Het gaat niet om dat stukje Gaza of Judea en Samaria dat de wereld liever Westbank noemt. Het gaat erom dat satan alles in het werk stelt om het Plan van G'd de Vader tegen te werken, omdat in Israël zijn satans-kop zal vallen.

[...]

quote:

En ook dat is een grote misvatting, recht doen aan mensen is niet gebonden aan een goddienst of ras of sexuele voorkeur maar een plicht voor iedere christen en iedere jood die de profeten serieus neemt, lees Micha er maar eens op na. Satan heeft de strijd al verloren en is bezig met zijn laatste stuiptrekkingen. Hevige stuiptrekkingen maar even goed wel zijn laatsten.

Satan heeft de strijd verloren mbt tot Israël dat door het Kruisoffer van Jezus al van de schuld van hun zonden is verlost, net als de heidenen die op deze Genade van Christus meeliften en zo mede erfgenamen worden. Door Christus geënt op de tamme Olijfboom als wilde takken, waar Israël de tamme taken zijn. Al zijn aanklachten, dag en nacht bij de Vader G'd tegen de boven genoemden zijn nutteloos door Christus Zijn Kruisoffer. Amen !

Maar helemaal verloren heeft de satan niet, want hij krijgt zijn laatste kans immers
in de eindtijd, waar hij helaas meer christenen zal meesleuren in de leugens van de hoer van babylon, dan ons christenen lief is. De hoer van babylon die de anti-christ zal steunen in de strijd tegen het Uitverkoren Israël. Helaas maar waar !

Het vreemde is dat 20 jaar terug we nog geen idee hadden hoe en wat de hoer van babylon zou kunnen ontstaan onder christenen. Maar nu 20 jaar later, zien we het voor onze ogen geschieden en degenen die er deel van uit maken zien het niet.
;(

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #24 Gepost op: oktober 18, 2012, 09:15:09 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 oktober 2012 om 19:50:
waarom wordt toch zo voorbij gegaan dat God Israël eerst fysiek hersteld en daarna pas geestelijk?
Tsja, hierom?
Zacharia 12
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
8 Op die dag zal de HEERE de inwoners van Jeruzalem beschermen. Wie onder hen wankelt, zal op die dag als David zijn, en het huis van David zal zijn als goden, als de Engel van de HEERE voor hun ogen.
9 Op die dag zal het gebeuren dat Ik alle heidenvolken die tegen Jeruzalem oprukken, zal willen wegvagen.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #25 Gepost op: oktober 18, 2012, 09:18:15 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 oktober 2012 om 19:45:
[...]


ik kan hier eigenlijk voor een deel in meegaan. De joden keren terug naar het beloofde land, en op onverklaarbare manier heb ik na een bepaalde innerlijke verandering een enorme liefde voor GODS WERK rond de joden gekregen en daarmee ook naar de joden.

De Heilige Geest lijkt hard aan het werk onder G'd Zijn kinderen  :)
Het mooie is dat dit vanuit de kerk-stoeltjes gebeurd en niet vanaf de kansel !

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #26 Gepost op: oktober 18, 2012, 09:45:32 pm »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 21:18:
[...]

De Heilige Geest lijkt hard aan het werk onder G'd Zijn kinderen  :)
Het mooie is dat dit vanuit de kerk-stoeltjes gebeurd en niet vanaf de kansel !
_O_

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #27 Gepost op: oktober 18, 2012, 11:25:48 pm »
@learsi Het thema de hoer van Babylon is zo oud al de pinkstergemeente en aanverwante charismatische stromingen en dat is al langer dan 20 jaar zo. Voor de rest laat ik je optimistische visie op Israel voor wat het is. In mijn beeld zal Israel weer ten onder gaan is het niet door de Palestijnen dan wel door zijn eigen interne verdeeldheid. Dat kan 20 jaar duren of 50 jaar wie zal het zeggen maar de kans dat het gaat gebeuren is zeer groot. En ik ben zeer benieuwd waar al dat evangelisch en charismatisch optimisme dan blijft.

Ik heb meer problemen met hoe je de Palestijnen bekijkt. Uit het demoniseren van een bevolkingsgroep is nooit wat goeds gekomen, de joden zijn daar zelf het sprekende voorbeeld van maar kennelijk is dat nog nooit bij je opgekomen.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #28 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:35:33 am »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 17:29:
[...]


Volgens mij leert de bijbel dat Jezus Zijn volgelingen ophaalt met de opname voor de grote verdrukking, om erna als Messias en Koning der Joden weder te keren om Israël uit de grote verdrukking te halen, waarin de heidense wereld, afgoderij wereld en hoer van babylon, haar zal brengen. In 3 van de 4 evangeliën vertelt Jezus erover,

-1. eerst de vernietiging van de Joodse tempel (die dus nog weer gebouwd moet gaan worden),
-2. dan over de grote verdrukking
-3 dan over Zijn Wederkomst als Koning der Joden.

Dan zullen alle profetieën waaronder Ezechiel 37 in vervulling gaan. Heel Israël zal als dode beenderen tot leven worden gewekt met een massale opstanding. Ze zullen de geest van geloof krijgen waardoor ze dan allen Jezus zullen erkennen en herkennen als hun Messias.


Ja dat staat er, al betwijfel ik het of dit al helemaal in het 1000 jarig vredesrijk gaat plaats vinden, te denken aan joden met een atheïstische instelling.
Het zijn van die dingen dat ik denk: hoe en wanneer God dit precies doet is afwachten. Immers hadden de meeste joden in Jezus ook niet de verlosser herkent.

ps. wat Oogje zegt vind ik ook. Israël speelt vooral een rol voor God, maar evengoed de christelijke palestijnen.
De moslims vind ik een meer samaritaans onderwerp.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #29 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:41:03 am »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 18:19:
[...]

Is dat al niet gebeurd?
Matteus 1
21 en zij zal een Zoon baren, en  u zult Hem de naam Jezus geven, want  Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.

Johannes 1
49 Maar een van hen, Kajafas, die de hogepriester van dat jaar was, zei tegen hen: U weet niets,
50 en u overweegt niet  dat het nuttig voor ons is dat één mens sterft voor het volk, en niet heel het volk verloren gaat.
51 Dit zei hij echter niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij dat Jezus sterven zou voor het volk,


Wie was Zijn Volk? De Joden.
Heeft Jezus al niet de Joden met Zijn kruisoffer gered? En mogen wij heidenen mee profiteren daarvan als mede-erfgenaam geënt te zijn als wilde takken op de tamme olijfboom, waarvan Israël de tamme takken zijn?


De tamme takken die zijn afgebroken en verdorden?
Jezus zei over de joden: "dit is een slecht geslacht. Op de dag van het oordeel zijn de inwoners van Sodom en Gemorra er minder slecht aan toe dan zij en zullen over haar oordelen. Dit volk is slecht en wil alleen wonderen en tekenen zien, maar het enige teken dat ze krijgen te zien is dat van Jona."

Ik weet wat het teken van Jona is.
Jona ging als jood naar de meest zondige stad van die tijd (erger dan Hietlers natie) en deed de kortste profetie die er ooit uitgesproken was, waarin in één volzin met de geringste moeite die Jona nam gezegd werd dat als ze zich niet bekeerden, dat God de stad zou keren.
Hoewel menig Jood bij zo'n uitspraak de schouders zouden ophalen (ze negeerden en doden hun profeten toch ook), bekeerde de hele stad en werd door God gespaard. Op grote verzoendag gedenken de joden het dat God daarmee de heidenen redt.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 12:47:33 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #30 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:51:42 am »

quote:

learsi schreef op 18 oktober 2012 om 21:18:
[...]

De Heilige Geest lijkt hard aan het werk onder G'd Zijn kinderen  :)
Het mooie is dat dit vanuit de kerk-stoeltjes gebeurd en niet vanaf de kansel !

Overdreven weer, maar ik snap wat je bedoelt. Toch is het zo dat God ook veel, heeeeel veel, predikanten gebruikt. Ook priesters.
Voorbeelden ten over.
Wie was ook weer de man die in Nijverdal het Israëlavond geleid heeft?
Was Paulus geen theoloog?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #31 Gepost op: oktober 19, 2012, 06:09:05 am »
als het land Israel vandaag nog de oceaan inzakt a la Atlantis
dan zullen alleen dwazen op er naar op zoek gaan

de hoer van Babylon staat symbool voor de modderpoel van het materialisme
waar nog altijd velen kruipend ten onder gaan en zullen gaan

Israel - niet het huidige land - staat symbool voor geestelijke verheffing
waar nog altijd velen de mond van vol hebben maar weinig van begrijpen

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #32 Gepost op: oktober 19, 2012, 09:44:54 am »

quote:

Ozombi schreef op 19 oktober 2012 om 06:09:

de hoer van Babylon staat symbool voor de modderpoel van het materialisme
waar nog altijd velen kruipend ten onder gaan en zullen gaan

We zijn het dus ook wel eens gewoon eens....  ;)


NB: waarom ben je van mening dat die uitleg van toepassing is? (= hoe onderbouw je hem???)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #33 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:20:55 am »

quote:

dingo schreef op 18 oktober 2012 om 23:25:
@learsi Het thema de hoer van Babylon is zo oud al de pinkstergemeente en aanverwante charismatische stromingen en dat is al langer dan 20 jaar zo. Voor de rest laat ik je optimistische visie op Israel voor wat het is. In mijn beeld zal Israel weer ten onder gaan is het niet door de Palestijnen dan wel door zijn eigen interne verdeeldheid. Dat kan 20 jaar duren of 50 jaar wie zal het zeggen maar de kans dat het gaat gebeuren is zeer groot. En ik ben zeer benieuwd waar al dat evangelisch en charismatisch optimisme dan blijft.
Israel zal inderdaad ook nog flink in de tang worden genomen in de eindtijd tijdens de grote verdrukking, zoals de bijbel ons leert. Door de anti-christ en de seculiere wereld die helaas gesteund gaat worden valse profeet met zijn hoer van Babylon. Christen broeders en zusters dus die misleidt gaan worden, helaas.

Dat zullen dus christenbroeders en zusters zijn die in hun misleiding zullen roepen Jezus te hebben en de Joden te verwijten het niet te hebben. Echter hoe het met de hoer van Babylon afloopt heeft G'd de vader ons laten weten in Zijn Woord. Net zoals we ook kunnen lezen hoe het uiteindelijk met Israël zal aflopen.

Misschien zal zelfs het seculiere deel van Israël zich tegen de ware Joden gaan keren? Moe van de strijd de valse vrede proberen te krijgen? Dat is afwachten, want dat staat er niet in immers.

quote:

Ik heb meer problemen met hoe je de Palestijnen bekijkt. Uit het demoniseren van een bevolkingsgroep is nooit wat goeds gekomen, de joden zijn daar zelf het sprekende voorbeeld van maar kennelijk is dat nog nooit bij je opgekomen.
We moeten waakzaam zijn om niet achter valse vrede aan te rennen. De bijbel zegt daarover in Jeremia 8
9 De wijzen zullen beschaamd staan,
ontsteld zijn en gevangen worden.
Zie, zij hebben het woord van de HEERE verworpen,
wat voor wijsheid zouden zij dan hebben?
11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede!

12 Staan zij beschaamd, omdat zij een gruweldaad gedaan hebben?
Ze schamen zich zelfs niet in het minst,
ja, zij weten van geen blozen.
Daarom zullen zij vallen onder hen die vallen,
ten tijde van de vergelding aan hen, zullen zij struikelen,

zegt de HEERE.


Het voorbeeld van de Joodse vervolging is JUIST datgene wat de vijand inzet om ons te verblinden en waardoor de afgoderij islam in Europa zoveel invloed heeft kunnen krijgen. Bang om weer dezelfde fout te maken, hebben we de afgoderij die JUIST weer een holocaust wil, laten groeien in Europa, zoals we ook destijds de Nazi's hebben laten groeien in Europa.  ;(
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 10:21:25 am door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #34 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:28:39 am »

quote:

gaitema schreef op 19 oktober 2012 om 00:35:
[...]


Ja dat staat er, al betwijfel ik het of dit al helemaal in het 1000 jarig vredesrijk gaat plaats vinden,

Voor het begin va het 1000 jarig vredesrijk bedoel je denk ik.


quote:

te denken aan joden met een atheïstische instelling.
Het zijn van die dingen dat ik denk: hoe en wanneer God dit precies doet is afwachten. Immers hadden de meeste joden in Jezus ook niet de verlosser herkent.

Uiteraard is het afwachten gaitema, maar veel, heel veel heeft G'd ons meegedeeld in Zijn Woord.
De seculieren in israel? Misschien zullen zij zich met de wereld en de anti-christ en de hoer van babylon wel ook keren tegen de ware Joden die de vrede verhinderen (in hun ogen) omdat ze weigeren het Beloofde Land Samaria en Judea af te staan?
Misschien geeft Vader G'd hen ook (heel Israël staat er) de Geest van Geloof, dus ook de seculieren? Alleen G'd de Vader weet het !
De Joden zullen de Verlosser erkennen en herkennen leert de bijbel als Jezus voor HEN wederkomt als Messias en koning der Joden naar Israël. Jezus komt immers niet voor niets terug naar Sion en niet naar New-York, Moskou, Parijs of waar dan ook?
Het Kruisoffer van Jezus was al in beginsel voor de Joden ! Jezus heeft de schuld over hun (Zijn volk Israël) zonden weggenomen en wij heidenen mogen delen als mede erfgenaam in Zijn Genade, als wilde takken op de tamme olijfboom waar Israël de tamme tak is.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #35 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:36:44 am »

quote:

gaitema schreef op 19 oktober 2012 om 00:41:
[...]


De tamme takken die zijn afgebroken en verdorden?

Enige takken staat in de bijbel, het is aan G'd wie dat zijn.
Zoals er helaas ook valse christenen zijn en straks christenen misleidt achter de valse profeet aanlopen en zo de hoer van Babylon vormen, zo zullen er ook valse Joden zijn, die slechts vroom voordoen maar geen waar geloof in JHWH hebben. Alleen G'd de Vader weet het !

quote:

Ik weet wat het teken van Jona is.
Jona ging als jood naar de meest zondige stad van die tijd (erger dan Hietlers natie) en deed de kortste profetie die er ooit uitgesproken was, waarin in één volzin met de geringste moeite die Jona nam gezegd werd dat als ze zich niet bekeerden, dat God de stad zou keren.
Hoewel menig Jood bij zo'n uitspraak de schouders zouden ophalen (ze negeerden en doden hun profeten toch ook), bekeerde de hele stad en werd door God gespaard. Op grote verzoendag gedenken de joden het dat God daarmee de heidenen redt.
Vader 'd heeft Israël opzettelijk verblind voor het evangelie:
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Marcus 9
2   En na zes dagen nam Jezus Petrus en Jakobus en Johannes met Zich mee en bracht hen apart op een hoge berg, alleen hen; en Hij werd voor hun ogen van gedaante veranderd.
3 En Zijn kleren werden blinkend, zeer wit, als sneeuw, zo wit als geen wolbewerker op aarde ze kan maken.
4 En aan hen verscheen Elia met Mozes en zij spraken met Jezus.
5 En Petrus antwoordde en zei tegen Jezus: Rabbi, het is goed dat wij hier zijn; en laten wij drie tenten maken, voor U één en voor Mozes één en voor Elia één.
6 Hij wist namelijk niet wat hij zei, want zij waren zeer bevreesd.
7 En er kwam een wolk, die hen overschaduwde, en uit de wolk kwam een stem, die zei:  Dit is Mijn geliefde Zoon,  luister naar Hem!
8 En plotseling, terwijl zij om zich heen keken, zagen zij niemand meer bij zich dan Jezus alleen.
9   En toen zij van de berg afdaalden, gebood Hij hun dat zij niemand vertellen zouden wat zij gezien hadden, voordat de Zoon des mensen uit de doden zou zijn opgestaan.
10 En zij hielden dit woord vast en stelden onder elkaar de vraag wat dat was, uit de doden opstaan.
11 En zij vroegen Hem: Waarom zeggen de schriftgeleerden  dat Elia eerst moet komen?
12 En Hij antwoordde hun: Elia zal wel eerst komen en alles herstellen; en het zal geschieden  zoals geschreven is over de Zoon des mensen, dat Hij veel lijden zal en veracht worden.
13 Maar Ik zeg u dat Elia ook gekomen is en ze hebben met hem gedaan alles wat ze wilden,  zoals over hem geschreven staat.



Matteus 13:10
Waarom Jezus door gelijkenissen sprak (Jezus verhulde ook Zijn boodschap voor Israel)
10 En de discipelen tot Hem komende, zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen door gelijkenissen?
11 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Omdat het u gegeven is, de verborgenheden van het Koninkrijk der hemelen te weten, maar dien is het niet gegeven.


Het is de WIL van G'd de vader dat de Joden het niet weten !

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #36 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:39:42 am »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 10:28:
[...]

Voor het begin va het 1000 jarig vredesrijk bedoel je denk ik.


[...]

Uiteraard is het afwachten gaitema, maar veel, heel veel heeft G'd ons meegedeeld in Zijn Woord.
De seculieren in israel? Misschien zullen zij zich met de wereld en de anti-christ en de hoer van babylon wel ook keren tegen de ware Joden die de vrede verhinderen (in hun ogen) omdat ze weigeren het Beloofde Land Samaria en Judea af te staan?
Misschien geeft Vader G'd hen ook (heel Israël staat er) de Geest van Geloof, dus ook de seculieren? Alleen G'd de Vader weet het !
De Joden zullen de Verlosser erkennen en herkennen leert de bijbel als Jezus voor HEN wederkomt als Messias en koning der Joden naar Israël. Jezus komt immers niet voor niets terug naar Sion en niet naar New-York, Moskou, Parijs of waar dan ook?
Het Kruisoffer van Jezus was al in beginsel voor de Joden ! Jezus heeft de schuld over hun (Zijn volk Israël) zonden weggenomen en wij heidenen mogen delen als mede erfgenaam in Zijn Genade, als wilde takken op de tamme olijfboom waar Israël de tamme tak is.

Ja kijk, de ware joden inderdaad. Dat lijkt me ook logisch, want dan heb je uit de heidenen en uit de joden een kleine groep dat Jezus als hun messias herkennen zal bij zijn wederkomt en zo vorm God in Jezus zich een nieuw volk en wordt symbolisch ook Jakob met Esau verzoend. Zoals de broeders zich trouwens ook wel verzoend hebben.
Toch bijft dat zo interessant aan de joden in het algemeen. Sodom en Gemorra  zal volgens Jezus over het geslacht waarbij hij leefde oordelen en te gelijk zegt God in het oude testament dat Hij zijn volk een rein hart zal geven.

Ik bedoelde wat het 1000 jarig rijk betreft inderdaad dat ik de meerderheid niet voor de komst van het 1000 jarig rijk zie bekeren en in het 1000 jarig rijk bekeerd zie zijn, omdat ze dus onder ander door Sodom en Gemorra geoordeeld zijn.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 10:40:49 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #37 Gepost op: oktober 19, 2012, 10:48:22 am »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 10:36:
[...]

Enige takken staat in de bijbel, het is aan G'd wie dat zijn.
Zoals er helaas ook valse christenen zijn en straks christenen misleidt achter de valse profeet aanlopen en zo de hoer van Babylon vormen, zo zullen er ook valse Joden zijn, die slechts vroom voordoen maar geen waar geloof in JHWH hebben. Alleen G'd de Vader weet het !

En daar doelt Oogje ook op. Want zelfs de ware joden zijn pas met God verzoend bij de aanname van hun messias bij Zijn wederkomst. Dan pas zal God hun harten vernieuwen, en dat geloven ze zelf ook. Immers hebben de profeten het hen zo verteld.
Die enige taken vat ik niet op als een aantalsaanduiding. Weer in het achterhoofd wat Jezus zei over het geslacht waar Hij over sprak. Dat lijken me nog best veel mensen.

quote:



Vader 'd heeft Israël opzettelijk verblind voor het evangelie:
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Marcus 9
2   En na zes dagen nam Jezus Petrus en Jakobus en Johannes met Zich mee en bracht hen apart op een hoge berg, alleen hen; en Hij werd voor hun ogen van gedaante veranderd.
3 En Zijn kleren werden blinkend, zeer wit, als sneeuw, zo wit als geen wolbewerker op aarde ze kan maken.
4 En aan hen verscheen Elia met Mozes en zij spraken met Jezus.
5 En Petrus antwoordde en zei tegen Jezus: Rabbi, het is goed dat wij hier zijn; en laten wij drie tenten maken, voor U één en voor Mozes één en voor Elia één.
6 Hij wist namelijk niet wat hij zei, want zij waren zeer bevreesd.
7 En er kwam een wolk, die hen overschaduwde, en uit de wolk kwam een stem, die zei:  Dit is Mijn geliefde Zoon,  luister naar Hem!
8 En plotseling, terwijl zij om zich heen keken, zagen zij niemand meer bij zich dan Jezus alleen.
9   En toen zij van de berg afdaalden, gebood Hij hun dat zij niemand vertellen zouden wat zij gezien hadden, voordat de Zoon des mensen uit de doden zou zijn opgestaan.
10 En zij hielden dit woord vast en stelden onder elkaar de vraag wat dat was, uit de doden opstaan.
11 En zij vroegen Hem: Waarom zeggen de schriftgeleerden  dat Elia eerst moet komen?
12 En Hij antwoordde hun: Elia zal wel eerst komen en alles herstellen; en het zal geschieden  zoals geschreven is over de Zoon des mensen, dat Hij veel lijden zal en veracht worden.
13 Maar Ik zeg u dat Elia ook gekomen is en ze hebben met hem gedaan alles wat ze wilden,  zoals over hem geschreven staat.



Matteus 13:10
Waarom Jezus door gelijkenissen sprak (Jezus verhulde ook Zijn boodschap voor Israel)
10 En de discipelen tot Hem komende, zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen door gelijkenissen?
11 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Omdat het u gegeven is, de verborgenheden van het Koninkrijk der hemelen te weten, maar dien is het niet gegeven.


Het is de WIL van G'd de vader dat de Joden het niet weten !
Dat klopt :)
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 10:48:55 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #38 Gepost op: oktober 19, 2012, 11:44:24 am »

quote:

gaitema schreef op 19 oktober 2012 om 10:48:

En daar doelt Oogje ook op. Want zelfs de ware joden zijn pas met God verzoend bij de aanname van hun messias bij Zijn wederkomst. Dan pas zal God hun harten vernieuwen, en dat geloven ze zelf ook. Immers hebben de profeten het hen zo verteld.

Omdat te kunnen doen heft Jezus JUST voor Israël het Kruisoffer gebracht voor Israël, ook al mogen ze het van G'd de vader niet zien en verblind Hij hen er nog ervoor.

quote:

Die enige taken vat ik niet op als een aantalsaanduiding. Weer in het achterhoofd wat Jezus zei over het geslacht waar Hij over sprak. Dat lijken me nog best veel mensen.
Dit begrijp ik niet helemaal, of bedoel je enige takken waarnaar ik verwees?

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #39 Gepost op: oktober 19, 2012, 11:51:18 am »

quote:

Oogje schreef op 18 oktober 2012 om 16:06:
God wil de joden redden van hun zonden door Christus. Dát is zijn heilsplan, die voor iedereen geldt. Hóé de joden ook gered worden, het zal door Christus zijn en door niets of niemand anders.
Mee eens. Eenmaal zal Christus zich aan de Joden openbaren. Dan zullen ze erkennen "Hij was het toch" en een rouwklacht aanheffen.
Hun verdriet zal net zo groot zijn als iemand die zijn enig kind verloren heeft.

quote:

En de Palestijnse christenen hoeven helemaal niet onder te doen voor welke jood ook, want "het beloofde land" is overal waar gelovigen Hem in geest en waarheid aanbidden. Het christendom is een universele godsdienst, het Volk van God gaat over alle grenzen en bestaat uit Jood en Griek, dus er is geen enkele reden om niet net zo kritisch naar Israëls handelen te kijken als naar wat de Palestijnen doen. Dat oudtestamentische en discriminerende stamdenken hadden we twintig eeuwen geleden toch al allang van ons af moeten werpen.
Zo oud testamentisch is dat niet. Ook wat Jezus zei wijst in die richting. Hij zei dat Hij slechts gezonden was tot de verloren schapen van Israël.

In de ontmoeting met de Kananese vrouw, stelt de Here Jezus dat heel duidelijk. Het is niet voor jou, maar voor de Israëlieten. Pas toen ze dat erkende genas Hij haar dochter. Dat is een voorbeeld voor ons. Ook wij moeten erkennen dat Jezus in de eerste plaats voor Israël kwam. Wij mogen delen in de zegeningen van Israël, want onze God is de God van Abraham, Izaak en Jacob.

quote:

Ik blijf het heel vreemd vinden dat sommige christenen de joden onvoorwaardelijk menen te moeten steunen, maar hun Palestijnse medegelovigen negeren of een tweede plaats toebedelen. Die moeten alles maar accepteren, ook als ze gediscrimineerd en geminacht worden door Israël?
De Palestijnse gedachte wordt niet door Israël erkend en dat zal ongetwijfeld leiden tot liefdeloze reacties. Maar ik weet dat er ook andere benaderingen zijn vanuit Israël. De christenen zullen in hun omgang met de Palestijnen deze niet moeten discrimineren. (Ik heb zelf contact gehad met Palestijnen in de noodopvang voor asielzoekers). Maar, als christen zullen ze toch moeten erkennen dat God het land aan Israël heeft gegeven. Dat staat tig keren in de bijbel. Dat kan een proces zijn voordat ze zich daarvan bewust zijn. Uitiendelijk was het ook bij mij een proces. Hierbij is het verhaal van de Kananese vrouw een goed voorbeeld.

quote:

Wie weet nu écht wat daar allemaal speelt? Haast niemand toch?
Nee, dat kunnen we als buitenstaanders maar ten dele begrijpen. Daarom begeef ik me ook niet in politieke oplossingen. Ik weet wat God zegt in zijn woord. Op grond daarvan kan ik me een mening vormen.

quote:

Daarbij mag men rustig vragen stellen over de leerstelling dat het huidige Israël het Beloofde Land zou zijn. Waar is dan het Davidische koningshuis?
Dat Davidische koningschap werd door de engel aan Maria geprofeteerd. Jezus zou voor eeuwig Koning zijn op de troon van David. Dat staat nog te gebeuren.
Israël is tijdelijk verblind voor de identiteit van Jezus. Maar daarna zal gebeurenwat God op meerdere plaatsen in de bijbel beloofd heeft.

quote:

Waar is de tempel? Waar zijn dan de joden die echt nog heel zuiver afstammen van de twaalf stammen? Waarom heeft Israël die volken dan niet allang verdreven, wat volgens de Schrift toch het geval zou moeten zijn als Israël weer terug zou mogen komen in het land? Maar in plaats daarvan zetelt daar een seculiere, democratische regering (heeft God in de Schrift ooit een seculiere democratie ingesteld?),\

In de bijbel lezen we dat
1. eerst het land Israël hersteld zal worden.
2. vervolgens het natuurlijk herstel - de Joden komen terug
3. het geestelijk herstel (zie Zach. 37)

We zitten tussen punt 2 en 3 in. Er komen steeds meer Messiasbelijdende groepen. Zelfs onder hooggplaatste orthodoxe Joden komen (vaak geheime) bekeringen voor. Het geestelijk herstel zal zijn hoogtepunt hebben bij de verschijning van Jezus, die als Koning gaat heersen. Want van Sion zal de wet uitgaan.

quote:

Daarbij hebben veel joden Christus dus (nog) niet erkend als hun Verlosser. Zou God daar dan zomaar overheen kijken en voor hen doen alsof er nooit een Verlosser is geweest? Alsof men kan kiezen zonder Christus verder te gaan en tóch met God verbonden te blijven! Nee, het is heel vreemd dat we eerst vroom belijden dat Christus voor iedereen gestorven is en dat iedereen Hem moet erkennen als Verlosser, maar dat de joden blijkbaar dat niet hoeven en gewoon verder mogen gaan op de oudtestamentische, farizeeïsche weg. Met alle discriminerende maatregelen die daar onlosmakelijk mee verbonden zijn, zelfs ten koste van onze broeders en zusters daar. De wet is blijkbaar voor hen toch niet helemaal vervuld, zij hoeven blijkbaar toch niet beter te weten?
De Joden van deze tijd leven nog onder het verbond met Abraham. Er staat in de bijbel dat het een eeuwig verbond is.

Gen.17:7 Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn. 8 Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het ganse land Kanaän, tot een altoosdurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn.

Zij worden op dezelfde manier behouden als Jesaja, Daniël enz. Maar uiteindelijk zullen ze hun Verlosser Jezus zien. Zoals Job het zegt: 19:25 Maar ik weet: mijn Verlosser leeft en ten laatste zal Hij op het stof optreden.

quote:

Let wel, ik geloof zeer zeker dat God met het joodse volk een speciaal plan heeft
Mooi dat we dat allebei weten..

quote:

Uiteindelijk zullen zij Christus erkennen en beminnen; voor minder doet God het niet. Door Christus dus, niet door welke oorlog of door welk landbezit ook.
Amen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #40 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:01:53 pm »

quote:

Adinomis schreef op 19 oktober 2012 om 11:51:
[...]

Mee eens. Eenmaal zal Christus zich aan de Joden openbaren. Dan zullen ze erkennen "Hij was het toch" en een rouwklacht aanheffen.
Hun verdriet zal net zo groot zijn als iemand die zijn enig kind verloren heeft.

[...]
 
Zo oud testamentisch is dat niet. Ook wat Jezus zei wijst in die richting. Hij zei dat Hij slechts gezonden was tot de verloren schapen van Israël.

In de ontmoeting met de Kananese vrouw, stelt de Here Jezus dat heel duidelijk. Het is niet voor jou, maar voor de Israëlieten. Pas toen ze dat erkende genas Hij haar dochter. Dat is een voorbeeld voor ons. Ook wij moeten erkennen dat Jezus in de eerste plaats voor Israël kwam. Wij mogen delen in de zegeningen van Israël, want onze God is de God van Abraham, Izaak en Jacob.

[...]

De Palestijnse gedachte wordt niet door Israël erkend en dat zal ongetwijfeld leiden tot liefdeloze reacties. Maar ik weet dat er ook andere benaderingen zijn vanuit Israël. De christenen zullen in hun omgang met de Palestijnen deze niet moeten discrimineren. (Ik heb zelf contact gehad met Palestijnen in de noodopvang voor asielzoekers). Maar, als christen zullen ze toch moeten erkennen dat God het land aan Israël heeft gegeven. Dat staat tig keren in de bijbel. Dat kan een proces zijn voordat ze zich daarvan bewust zijn. Uitiendelijk was het ook bij mij een proces. Hierbij is het verhaal van de Kananese vrouw een goed voorbeeld.  

[...]

Nee, dat kunnen we als buitenstaanders maar ten dele begrijpen. Daarom begeef ik me ook niet in politieke oplossingen. Ik weet wat God zegt in zijn woord. Op grond daarvan kan ik me een mening vormen.

[...]

Dat Davidische koningschap werd door de engel aan Maria geprofeteerd. Jezus zou voor eeuwig Koning zijn op de troon van David. Dat staat nog te gebeuren.
Israël is tijdelijk verblind voor de identiteit van Jezus. Maar daarna zal gebeurenwat God op meerdere plaatsen in de bijbel beloofd heeft.

[...]

In de bijbel lezen we dat
1. eerst het land Israël hersteld zal worden.
2. vervolgens het natuurlijk herstel - de Joden komen terug
3. het geestelijk herstel (zie Zach. 37)

We zitten tussen punt 2 en 3 in. Er komen steeds meer Messiasbelijdende groepen. Zelfs onder hooggplaatste orthodoxe Joden komen (vaak geheime) bekeringen voor. Het geestelijk herstel zal zijn hoogtepunt hebben bij de verschijning van Jezus, die als Koning gaat heersen. Want van Sion zal de wet uitgaan.

[...]

De Joden van deze tijd leven nog onder het verbond met Abraham. Er staat in de bijbel dat het een eeuwig verbond is.

Gen.17:7 Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn. 8 Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het ganse land Kanaän, tot een altoosdurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn.

Zij worden op dezelfde manier behouden als Jesaja, Daniël enz. Maar uiteindelijk zullen ze hun Verlosser Jezus zien. Zoals Job het zegt: 19:25 Maar ik weet: mijn Verlosser leeft en ten laatste zal Hij op het stof optreden.


[...]

Mooi dat we dat allebei weten..

[...]

Amen.
_O_ Mooi hoe je dat uitlegt, Adinomis, respect !

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #41 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:17:52 pm »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 10:20:
[...]


Israel zal inderdaad ook nog flink in de tang worden genomen in de eindtijd tijdens de grote verdrukking, zoals de bijbel ons leert. Door de anti-christ en de seculiere wereld die helaas gesteund gaat worden valse profeet met zijn hoer van Babylon. Christen broeders en zusters dus die misleidt gaan worden, helaas.

Dat zullen dus christenbroeders en zusters zijn die in hun misleiding zullen roepen Jezus te hebben en de Joden te verwijten het niet te hebben. Echter hoe het met de hoer van Babylon afloopt heeft G'd de vader ons laten weten in Zijn Woord. Net zoals we ook kunnen lezen hoe het uiteindelijk met Israël zal aflopen.

Misschien zal zelfs het seculiere deel van Israël zich tegen de ware Joden gaan keren? Moe van de strijd de valse vrede proberen te krijgen? Dat is afwachten, want dat staat er niet in immers.


[...]


We moeten waakzaam zijn om niet achter valse vrede aan te rennen. De bijbel zegt daarover in Jeremia 8
9 De wijzen zullen beschaamd staan,
ontsteld zijn en gevangen worden.
Zie, zij hebben het woord van de HEERE verworpen,
wat voor wijsheid zouden zij dan hebben?
11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede!

12 Staan zij beschaamd, omdat zij een gruweldaad gedaan hebben?
Ze schamen zich zelfs niet in het minst,
ja, zij weten van geen blozen.
Daarom zullen zij vallen onder hen die vallen,
ten tijde van de vergelding aan hen, zullen zij struikelen,

zegt de HEERE.


Het voorbeeld van de Joodse vervolging is JUIST datgene wat de vijand inzet om ons te verblinden en waardoor de afgoderij islam in Europa zoveel invloed heeft kunnen krijgen. Bang om weer dezelfde fout te maken, hebben we de afgoderij die JUIST weer een holocaust wil, laten groeien in Europa, zoals we ook destijds de Nazi's hebben laten groeien in Europa.  ;(

Flauwekul, een seculiere islam in Europa is veel minder gevaarlijk dan een moordzuchtige groep christenen en joden in Israel.
Ik zal Micha maar nog een keer voor je citeren: 9 Hoor toch wat volgt, leiders van het volk van Jakob en heersers van het volk van Israël, jullie die de gerechtigheid verafschuwen en al wat recht is krom maken, 10 die Sion bouwen op bloed en Jeruzalem op onrecht. 11 De leiders spreken er recht in ruil voor geschenken, de priesters geven onderricht tegen betaling, de profeten voorspellen voor geld, terwijl ze zich op de HEER beroepen en zeggen: ‘De HEER is toch in ons midden? Ons kan geen kwaad overkomen.’ 12 Daarom, door jullie toedoen, zal de Sion als een akker worden omgeploegd, zal Jeruzalem een ruïne worden en de tempelberg een overwoekerde heuvel.

en

Micha 6: 8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is,
je weet wat de HEER van je wil:
niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten
en nederig de weg te gaan van je God.

Recht doen is geen valse vrede en Palestijnen afschilderen als het volk van satan is zionistische propaganda en duivelswerk.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #42 Gepost op: oktober 19, 2012, 12:32:32 pm »

quote:

dingo schreef op 19 oktober 2012 om 12:17:
[...]

Flauwekul, een seculiere islam in Europa is veel minder gevaarlijk dan een moordzuchtige groep christenen en joden in Israel.
Ik zal Micha maar nog een keer voor je citeren: 9 Hoor toch wat volgt, leiders van het volk van Jakob en heersers van het volk van Israël, jullie die de gerechtigheid verafschuwen en al wat recht is krom maken, 10 die Sion bouwen op bloed en Jeruzalem op onrecht. 11 De leiders spreken er recht in ruil voor geschenken, de priesters geven onderricht tegen betaling, de profeten voorspellen voor geld, terwijl ze zich op de HEER beroepen en zeggen: ‘De HEER is toch in ons midden? Ons kan geen kwaad overkomen.’ 12 Daarom, door jullie toedoen, zal de Sion als een akker worden omgeploegd, zal Jeruzalem een ruïne worden en de tempelberg een overwoekerde heuvel.

en

Micha 6: 8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is,
je weet wat de HEER van je wil:
niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten
en nederig de weg te gaan van je God.

Recht doen is geen valse vrede en Palestijnen afschilderen als het volk van satan is zionistische propaganda en duivelswerk.


Wat jij aandraagt zijn de redenen waarom G'd de Vader verspreid heeft over de wereld. Maar Hij is UITERAARD Zijn beloften aan Israël nagekomen en heeft hen ook weer het Beloofde land terug gegeven. De tweede fase is inmiddels ingezet en vele vele Joden keren terug naar het thuisland Israël.

Zacharia 8
14 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Zoals Ik Mij had voorgenomen u kwaad te doen, toen uw vaderen Mij zeer toornig maakten, zegt de HEERE van de legermachten, en Ik er geen berouw over gekregen heb,
15 zo heb Ik Mij in deze dagen opnieuw voorgenomen goed te doen aan Jeruzalem en aan het huis van Juda. Wees niet bevreesd!


Ja Jeruzalem is al omgekeerd en als akker omgeploegd geweest, denk aan de profetie van het braak liggen in sabbatsjaren van het Beloofde land tijdens de afwezigheid van de Joden. De tempelberg is nog overwoekerd door een icoon van satan, door er een afgoden moskee op te zetten om hun afgod allah te dienen.

Wat betreft islam:
Er is maar 1 islam, er bestaat geen agressief islam of een vredelievend islam, dat is een leugen. De islam is gewelddadig, dat is overduidelijk voor degenen die de koran hebben gelezen. Het is een anti-bijbel die vele zaken ontkent en verdraait uit de bijbel en Joden en Christenen als vijanden neerzet.

Wat wel zo kan zijn is dat er islamieten (dan spreek ik over de mensen erachter) zijn die de koran niet zo nauw nemen. Net als er christenen zijn die dat met de bijbel doen. In het geval van de islam is dat dus een zegen, in het geval van het christendom is dat dus naar mijn mening een misser !
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2012, 12:42:31 pm door learsi »

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #43 Gepost op: oktober 19, 2012, 01:25:31 pm »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 12:32:
[...]


Wat jij aandraagt zijn de redenen waarom G'd de Vader verspreid heeft over de wereld. Maar Hij is UITERAARD Zijn beloften aan Israël nagekomen en heeft hen ook weer het Beloofde land terug gegeven. De tweede fase is inmiddels ingezet en vele vele Joden keren terug naar het thuisland Israël.
En wat als nu blijkt dat ze niets geleerd hebben, zoals na de eerste keer na de terugkeer uit de diaspora toen God het Jeruzalem weer verwoeste 70 jaar na Christus. Zal God ze dan in hun thuisland laten wonen of zal Hij weer het land omploegen?

quote:

Zacharia 8
14 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Zoals Ik Mij had voorgenomen u kwaad te doen, toen uw vaderen Mij zeer toornig maakten, zegt de HEERE van de legermachten, en Ik er geen berouw over gekregen heb,
15 zo heb Ik Mij in deze dagen opnieuw voorgenomen goed te doen aan Jeruzalem en aan het huis van Juda. Wees niet bevreesd!


Ja Jeruzalem is al omgekeerd en als akker omgeploegd geweest, denk aan de profetie van het braak liggen in sabbatsjaren van het Beloofde land tijdens de afwezigheid van de Joden.
Als ze weer onrecht blijven doen garandeert de bijbel hen dat ze weer omgeploegd zullen worden.

quote:



De tempelberg is nog overwoekerd door een icoon van satan, door er een afgoden moskee op te zetten om hun afgod allah te dienen.

Wat betreft islam:
Er is maar 1 islam, er bestaat geen agressief islam of een vredelievend islam, dat is een leugen. De islam is gewelddadig, dat is overduidelijk voor degenen die de koran hebben gelezen. Het is een anti-bijbel die vele zaken ontkent en verdraait uit de bijbel en Joden en Christenen als vijanden neerzet.

Wat wel zo kan zijn is dat er islamieten (dan spreek ik over de mensen erachter) zijn die de koran niet zo nauw nemen. Net als er christenen zijn die dat met de bijbel doen. In het geval van de islam is dat dus een zegen, in het geval van het christendom is dat dus naar mijn mening een misser !
Er bestaat een seculiere islam en een orthodoxe islam en wat zie je gebeuren: alle anti-islam publiciteit stimuleert de othodoxe islam en verkleint de seculiere islam. Wat zal er gebeuren als men verder gaat met het demoniseren van de islam en islamitische bevolkingsgroepen denk je?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #44 Gepost op: oktober 19, 2012, 01:40:57 pm »

quote:

dingo schreef op 19 oktober 2012 om 13:25:
[...]

En wat als nu blijkt dat ze niets geleerd hebben, zoals na de eerste keer na de terugkeer uit de diaspora toen God het Jeruzalem weer verwoeste 70 jaar na Christus. Zal God ze dan in hun thuisland laten wonen of zal Hij weer het land omploegen?

Vader G'd vertelt ons in Zijn Woord immers dat Israël WEL Christus zullen erkennen en herkennen en dat Hij hun zonden Zelf vergeeft en niet meer zal denken aan hun zonden, net als bij de heidenen.

Jeremia 33
7 Ik zal een omkeer brengen in de  gevangenschap van Juda en in de gevangenschap van Israël, en hen  opbouwen als vroeger.
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
9 Het zal voor Mij worden tot een vreugdevolle naam, tot roem en tot luister bij alle heidenvolken van de aarde, die al het goede zullen horen dat Ik hun doe. Zij zullen beangst zijn en sidderen vanwege al het goede en vanwege al de vrede die Ik het verschaf.

[...]

quote:

Als ze weer onrecht blijven doen garandeert de bijbel hen dat ze weer omgeploegd zullen worden.

Nee dus, zie boven, dat staat er niet. Vader G'd weet immers alles al en ook hoe Israël zal reageren. Hijzelf legt in hen net als bij Christenen nu het geloof in Jezus Christus en zal de bedekking die Hij Zelf op Israël heeft gelegd, wegnemen. !

[...]

quote:

Er bestaat een seculiere islam en een orthodoxe islam en wat zie je gebeuren: alle anti-islam publiciteit stimuleert de othodoxe islam en verkleint de seculiere islam. Wat zal er gebeuren als men verder gaat met het demoniseren van de islam en islamitische bevolkingsgroepen denk je?

Lees de koran, het bestaat gewoonweg niet Dingo, echt niet.
Dat er stromingen ontstaan zijn die milder met de leugen-koran omgaan is iets anders. Als het al niet is om te misleiden. Maar er is maar 1 islam zoals er ook maar 1 christendom is.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #45 Gepost op: oktober 19, 2012, 01:48:33 pm »

quote:

learsi schreef op 19 oktober 2012 om 11:44:
[...]

Omdat te kunnen doen heft Jezus JUST voor Israël het Kruisoffer gebracht voor Israël, ook al mogen ze het van G'd de vader niet zien en verblind Hij hen er nog ervoor.?


JUST of JUiST voor Israël, tja inclusief ons. Medeërfgenamen. Zoals Jezus tegen Nicodemus zei: "zij die uit God geboren zijn. Niet uit de wellusten van één man, maar uit God geboren."
Want al ZO LIEF heeft God de WERELD gehad,...
:)
Om onze zonden werd Hij doorboord.
Gods wegen gaat heeeeel diep.

quote:


Dit begrijp ik niet helemaal, of bedoel je enige takken waarnaar ik verwees?
Ja takken bedoel ik. Typfout, sorry :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #46 Gepost op: oktober 19, 2012, 01:49:48 pm »
Sjalom! Ik ga weer werken. Tot de zweets des aanschijns!
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #47 Gepost op: oktober 19, 2012, 07:18:30 pm »

quote:

dingo schreef op 19 oktober 2012 om 12:17:
Ik zal Micha maar nog een keer voor je citeren: 9 Hoor toch wat volgt, leiders van het volk van Jakob en heersers van het volk van Israël, jullie die de gerechtigheid verafschuwen en al wat recht is krom maken, 10 die Sion bouwen op bloed en Jeruzalem op onrecht. 11 De leiders spreken er recht in ruil voor geschenken, de priesters geven onderricht tegen betaling, de profeten voorspellen voor geld, terwijl ze zich op de HEER beroepen en zeggen: ‘De HEER is toch in ons midden? Ons kan geen kwaad overkomen.’ 12 Daarom, door jullie toedoen, zal de Sion als een akker worden omgeploegd, zal Jeruzalem een ruïne worden en de tempelberg een overwoekerde heuvel.
"Toevallig" heb ik deze week een referaat beluisterd waarvan GC me in dit forum een link had gegeven. Ik heb dit hele referaat uitgetypt omdat het me boeide. Daarin kwam de door jou geciteerde tekst uit Micha voor. Omdat ik het heb uitgetypt kan ik het zo kopiëren.  

Micha 3: 12 Daarom zal om uwentwil Sion als een akker worden omgeploegd, en Jeruzalem zal worden tot steenhopen, ja de tempelberg tot woudhoogten.

Dit is in het jaar 135 na Chr. gebeurd. In het jaar 132 vond de opstand van Joden plaats onder leiding van Shimon Bar Kochba (betekent “zoon der sterren”)  De rabbijnen van die tijd dachten dat hij de Messias was want hij overwon de Romeinen. De Romeinen konden dat niet op zich laten zitten en zijn in het jaar 135 na Chr. met een machtig leger naar Jeruzalem getrokken. Shimon Bar Kochba verloor het natuurlijk en toen zijn de Romeinen uit pure woede met ploegscharen en paarden over de tempelberg getrokken. Precies zoals het in Micha tevoren gezegd was. Er zijn veel Joden gedood en velen zijn in ballingschap gevoerd. Precies zo als in Deut. 28 staat. Lees maar wat er in vs. 67 en 68 staat:

67 Des morgens zult gij zeggen: Was het maar avond; en des avonds: Was het maar morgen – vanwege de vrees, die uw hart vervult, en vanwege het schouwspel, dat uw ogen zien.
68 De HERE zal u op schepen naar Egypte terugbrengen langs de weg, waarvan Ik u gezegd had: Gij zult die nooit weerzien; gij zult daar aan uw vijanden als slaven en slavinnen te koop aangeboden worden, maar er zal geen koper zijn.

Het klopt dat de Joden als slaven verscheept werden naar Alexandrië. Ze werden daar gratis aangeboden omdat er geen kopers waren. In die tijd kreeg het land de naam Palestina en Jeruzalem kreeg de naam Elia Kapitalina.

U ziet dat alle oordeelsteksten zijn uitgekomen. Zo zullen ook de zegenteksten voor Israël uitkomen.


Heb je trouwens nog verder gelezen dan dit bijbelgedeelte in Micha? Lees het vervolg eens in Micha 4, wat een zegeningen!! Of zijn hier de vervloekingen voor Israël en de zegeningen voor de kerk? Dat is onvervalste vervangingstheorie.

quote:

Micha 6: 8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is,
je weet wat de HEER van je wil:
niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten
en nederig de weg te gaan van je God.

Recht doen is geen valse vrede en Palestijnen afschilderen als het volk van satan is zionistische propaganda en duivelswerk.

Je moet geen mensen veroordelen. Maar het gedachtengoed dat hierachter zit komt wel uit de koker van Satan. Die wil niets liever dan het plan van God dwarsbomen. Want als God tot zijn doel komt met deze wereld zal hij zijn straf ondergaan in de hel.
Achmmedinejad zei ook een keer: die Zionisten moeten uitgeroeid worden, want ze willen de aarde regeren. De wereld weet soms nog beter wat er te gebeuren staat dan de kerkmensen, want Jezus zal Koning worden over de hele aarde vanuit Jeruzalem. Vandaar dat er zo'n strijd is om deze stad. De VN wil er de baas zijn, de islam wil het tot hoofdstad maken. Maar Jeruzalem zal een schaal van bedwelming worden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #48 Gepost op: oktober 20, 2012, 10:57:27 am »

quote:

Adinomis schreef op 19 oktober 2012 om 19:18:
[...]

Je moet geen mensen veroordelen. Maar het gedachtengoed dat hierachter zit komt wel uit de koker van Satan. Die wil niets liever dan het plan van God dwarsbomen. Want als God tot zijn doel komt met deze wereld zal hij zijn straf ondergaan in de hel.


Ik twijfel niet aan jou goede bedoelingen maar wel aan die van Learsi. Ik zal hier onder wat dingen citeren uit deze draad op grond waarvan ik hem als een fascist in een evangelisch jasje beschouw.

quote:


Werk?
palestijnen houden de hand graag op ipv zelf te werken.

quote:

Zeker christenen niet, laten wij eerst trachten orde op zaken te stellen in onze eigen parochie voordat we naar een ander wijzen. We zijn niet eens in staat om met kleine verschillen door 1 deur te kunnen en verwachten dat G'd Zijn Uitverkoren Volk wel door 1 deur kan met satans volgelingen?

quote:

Als ze niet accepteren datgene wat in de Schrift staat en de beloften die G'd de Vader aan Israël geeft gedaan niet willen erkennen, maar alleen wat ze leuk vinden, dan zijn dat niet onze ware geloofsbroeders, maar valse broeders. Met alle respect !

quote:


 Nee allah splitst zich af naar ismael. Wie de koran leest ziet dat het een anti-bijbel is, allah een afgod ene anti-god en de islam is daarmee een anti-Christen en Jodendom.
Elke afgoderij aanbid haar afgod als G'd, maar toch is ie dat niet.

quote:

Lees de profetieën en zie dat Jezus uiteindelijk alle omliggend islamitische landen zal vernietigen tot een woestenij !

quote:

G'd de vader zegent Gaza waar de satan regeert duidelijk niet !

quote:

Maar ze breken in Gaza liever alles af dan iets op te bouwen. Elke cent hulpgeld gaat naar wapentuig om terreur te zaaien.

quote:

Het voorbeeld van de Joodse vervolging is JUIST datgene wat de vijand inzet om ons te verblinden en waardoor de afgoderij islam in Europa zoveel invloed heeft kunnen krijgen. Bang om weer dezelfde fout te maken, hebben we de afgoderij die JUIST weer een holocaust wil, laten groeien in Europa, zoals we ook destijds de Nazi's hebben laten groeien in Europa.

quote:


Wat betreft islam:
Er is maar 1 islam, er bestaat geen agressief islam of een vredelievend islam, dat is een leugen. De islam is gewelddadig, dat is overduidelijk voor degenen die de koran hebben gelezen. Het is een anti-bijbel die vele zaken ontkent en verdraait uit de bijbel en Joden en Christenen als vijanden neerzet.
Aangezien hier argumenten niet tegen helpen, beschouw ik deze discussie verder niet als erg zinvol en laat ik jullie verder alleen met de hoer van Babylon.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #49 Gepost op: oktober 20, 2012, 03:10:14 pm »

quote:

dingo schreef op 20 oktober 2012 om 10:57:

Ik twijfel niet aan jou goede bedoelingen maar wel aan die van Learsi. Ik zal hier onder wat dingen citeren uit deze draad op grond waarvan ik hem als een fascist in een evangelisch jasje beschouw.

Is dit niet net zo overdreven dan wanneer ik jou een antisemiet zou noemen? Of erg extreem een nazi? Het is nogal erg overtrokken, maar ik begrijp dat je door het Woord van G'd klem gezet bent en dan overgaat naar verwijten maken.

Daarbij hebben fascisten ook een hekel aan de Joden en dus is het op mij absoluut niet van toepassing. Zo wordt er door links gesproken over extreem rechts als nazi's, maar nazi's waren zelf nationaal socialisten. Zo wordt getracht een schuldgevoel aan te praten en dat is jammer.

De door jou geciteerde zaken zijn overigens allemaal feiten, velen zelfs door het Woord van JHWH, de vader G'd van Israël.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2012, 03:11:30 pm door learsi »