Op een bijzondere wijze heb ik een bijzonder antwoord ontvangen vandaag.
Normaliter reis ik zeer zelden per trein, maar vandaag moest ik in het centrum zijn van een grote stad vlakbij het station, dus was het een beter optie.
Sinds ons einde van de deel-gemeente ben ik al aan het bidden tot de Heer over de juiste kerk. Moet ik blijven bij mijn roots? of Dient dit alles zich aan om verder te kijken en zo ja welke kerk wilt u mij hebben.
Nu is dit een van de vragen in gebed die naar het schijnt ook nauwelijks wordt beantwoord door de Heer. Dus deze week gaf ik in gebed aan te willen stoppen met kerken TOTDAT de Heer mij zou vertellen welke kerk de juiste is.
Vandaag dus in de trein, die ik zelden neem.
Komt een vrouw van ongeveer 60 jaar op mij aflopen terwijl ik in de trein zit. Heel doelgericht. Ze vraagt aan mij of ik even bij haar wil komen zitten in de tweede klas, want ik zit in de eerste, omdat ze een boodschap voor mij heeft.
Even later zegt deze vrouw tegen mij:
De Heer zegt dat er geen een kerk de beste of de juiste is, allemaal doen ze zaken onjuist. De Heer kijkt naar ieders hart en het contact, vertrouwen en liefde die daar is voor Mij. De mate van het betrekken van Mij in je eigen leven is maatgevend, ongeacht welke kerkstroming. Een kerk redt niemand, maar jullie contact en geloof in Mij!De vrouw gaf later aan zelf katholiek te zijn...........
Ik moest denken aan gaitema met zijn voorbeeld over Corrie ten Boom en anderen, die toch verspreid over de kerkstromingen bijzondere taken mochten verrichten voor de Heer !