Auteur Topic: PKN komt met internetkerk  (gelezen 6904 keer)

Adinomis

• Bekijk profiel
PKN komt met internetkerk
« Reactie #60 Gepost op: oktober 25, 2012, 06:46:15 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 oktober 2012 om 18:13:

Ik geloof wel degelijk in De Kerk als zijnde het wereldomvattende lichaam van Christus. Die Kerk is te herkennen en te onderscheiden.
Die kerk is te herkennen aan de Geest die daar doorheen werkt. Onze organisaties proberen er gestalte aan te geven. Maar de werkelijkheid is Christus als Hoofd en de gemeente als Lichaam.

quote:

@ de Top: sinds wanneer is alleen de rechterhand van God nog de top?
De Top is imho: de Vader, Zoon en Geest.

Vader, Zoon en Geest zijn één. Natuurlijk vormen die de top.
Maar Christus is het Hoofd (=top) van de Gemeente.

quote:

Los daarvan: de aardse top kun je aanspreken op hun gedrag. Niet voor jezelf maar voor hún behoud!
Dat kan inderdaad.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: oktober 25, 2012, 07:18:47 pm »

quote:

learsi schreef op 25 oktober 2012 om 12:15:
Op een bijzondere wijze heb ik een bijzonder antwoord ontvangen vandaag.

Normaliter reis ik zeer zelden per trein, maar vandaag moest ik in het centrum zijn van een grote stad vlakbij het station, dus was het een beter optie.

Sinds ons einde van de deel-gemeente ben ik al aan het bidden tot de Heer over de juiste kerk. Moet ik blijven bij mijn roots? of Dient dit alles zich aan om verder te kijken en zo ja welke kerk wilt u mij hebben.

Nu is dit een van de vragen in gebed die naar het schijnt ook nauwelijks wordt beantwoord door de Heer. Dus deze week gaf ik in gebed aan te willen stoppen met kerken TOTDAT de Heer mij zou vertellen welke kerk de juiste is.

Vandaag dus in de trein, die ik zelden neem.

Komt een vrouw van ongeveer 60 jaar op mij aflopen terwijl ik in de trein zit. Heel doelgericht. Ze vraagt aan mij of ik even bij haar wil komen zitten in de tweede klas, want ik zit in de eerste, omdat ze een boodschap voor mij heeft.

Even later zegt deze vrouw tegen mij:
De Heer zegt dat er geen een kerk de beste of de juiste is, allemaal doen ze zaken onjuist. De Heer kijkt naar ieders hart en het contact, vertrouwen en liefde die daar is voor Mij. De mate van het betrekken van Mij in je eigen leven is maatgevend, ongeacht welke kerkstroming. Een kerk redt niemand, maar jullie contact en geloof in Mij!

De vrouw gaf later aan zelf katholiek te zijn........... :*)
Ik moest denken aan gaitema met zijn voorbeeld over Corrie ten Boom en anderen, die toch verspreid over de kerkstromingen bijzondere taken mochten verrichten voor de Heer !

Heb je dit trouwens eerder mee gemaakt?
Lijkt me heel bijzonder en bemoedigend om mee te maken.
Is mij min of meer ook wel overkomen, tot in mijn dromen.
Tocht is dit heel direct.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: oktober 25, 2012, 08:22:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 oktober 2012 om 19:18:
[...]

Heb je dit trouwens eerder mee gemaakt?
Lijkt me heel bijzonder en bemoedigend om mee te maken.
Is mij min of meer ook wel overkomen, tot in mijn dromen.
Tocht is dit heel direct.

Nee, niet zo door een volslagen voor mij onbekende op een neutrale plaats.
Wat ik ook knap vond was dat deze mevrouw in de volle trein voor mij begon te bidden.  :*) Aan de andere kant voelde ik me eerlijk gezegd ook een beetje opgelaten naar alle reizigers toe. Blijkt wel weer hoe enorm slecht en zondig we zijn als mens. Een pracht van een antwoord waarvoor ik heb gesmeekt en dan nog opgelaten voelen ook nog.  :'(

Het zet me weer met beide voeten keihard op de grond, want wie ben ik dan om een andere broeder/zuster te wijzen op zijn/haar tekortkomingen .....
Maar het is dan ook niet als aanval bedoeld, maar eigenlijk als waarschuwing om toch vooral bij het Woord te blijven en alle andere bronnen ondergeschikt te achten qua gezag.

Maar goed ik geef dan wel weer ronduit toe dat ik fout zat met dat opgelaten gevoel, toen ze voor me bad in de volle trein.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: oktober 25, 2012, 08:45:07 pm »
Nou ja, het is goed.
Natuurlijk heeft God alle gezag, alleen wij mensen snappen Hem soms niet en dan krijg je wat gedoe. :)

Dat opgelaten gevoel ken ik.
Deze vrouw zal wel heel sterk zijn in haar geloof.
Ik heb ook wel eens het tegen over gestelde gehad. Dat is eng joh?
Ik wist dat ik in een bepaalde week verkeerde dingen had gedaan en daarnaast doe ik gewoon mijn christelijke dingen in jeugddiensten en voor de tienerclub.
In die tijd liep ik over straat in het winkelcentrum. Zag ik een moluks oud vrouwtje hard op praten, terwijl ze alleen liep. Ik focuste op wat ze allemaal aan het zeggen was, waarop ik de woorden hoorde (terwijl ze gewoon voor zich uit bleef staren en mij niet aan keek) "Aaaah, je luistert!!! Je moet je bek houden met je scheinheilige praatjes!!!!"
Ik was bang joh!!
Echt bang.

Maar ook mooie dingen mee gemaakt. De duivel verleid ons soms echt om ons bang te maken en af te leiden van ons vertrouwen op Jezus.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2012, 09:04:55 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: oktober 26, 2012, 12:21:34 am »

quote:

gaitema schreef op 25 oktober 2012 om 20:45:
Nou ja, het is goed.
Natuurlijk heeft God alle gezag, alleen wij mensen snappen Hem soms niet en dan krijg je wat gedoe. :)

Dat opgelaten gevoel ken ik.
Deze vrouw zal wel heel sterk zijn in haar geloof.
Ik heb ook wel eens het tegen over gestelde gehad. Dat is eng joh?
Ik wist dat ik in een bepaalde week verkeerde dingen had gedaan en daarnaast doe ik gewoon mijn christelijke dingen in jeugddiensten en voor de tienerclub.
In die tijd liep ik over straat in het winkelcentrum. Zag ik een moluks oud vrouwtje hard op praten, terwijl ze alleen liep. Ik focuste op wat ze allemaal aan het zeggen was, waarop ik de woorden hoorde (terwijl ze gewoon voor zich uit bleef staren en mij niet aan keek) "Aaaah, je luistert!!! Je moet je bek houden met je scheinheilige praatjes!!!!"
Ik was bang joh!!
Echt bang.

Maar ook mooie dingen mee gemaakt. De duivel verleid ons soms echt om ons bang te maken en af te leiden van ons vertrouwen op Jezus.
Iets voor een eigen draad?
Mail me maar als je wat wilt weten