Auteur Topic: Gezamenlijk als broeders  (gelezen 6518 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Gepost op: oktober 31, 2012, 01:19:19 pm »

Adinomis

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2012, 01:37:37 pm »

quote:

Heel mooi!

In 2001 heb ik in Haifa (waar deze bijeenkomst ook georganiseerd was) een dienst bijgewoond van Arabische en Israëlische gelovigen samen. Dit is een gemeente die al lang bestaat. Prachtig!

Zaterdag sprak ik een oude Jodin die nog in het concentratiekamp heeft gezeten. Ze zei: "we moeten ook een goede oplossing voor de Palestijnen vinden". Helemaal geen haat.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2012, 01:33:10 am »
Mooi :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2012, 12:47:01 am »

quote:

Yep. er zijn dus ook bastaarden die zich kunnen bekeren. Het blijven echter bastaarden in jouw optiek.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2012, 10:56:10 am »

quote:

Yep. er zijn dus ook bastaarden die zich kunnen bekeren. Het blijven echter bastaarden in jouw optiek.

Oh ja? waar schrijf ik dat dan? heb ik dan niet verwezen naar Walid Shoebat?

Wanneer ik het zo had geschreven richting jou had je mij beticht van oordelen, besef je dat eigenlijk wel. En nog verkeerd ook, zie onder svp.

Deze christenen uit de "palestijnse" gebieden erkennen namelijk dat het beloofde Land aan door G'd aan Israël is geschonken omdat het in de Schrift staat. Daarmee zijn ze bastaard af ! Wellicht dat G'd christenen die nog wel deze Belofte van Hem aan Israël in twijfel trekken als zodanig ziet? Dat staat niet in de Schrift en is gissen. Maar bezien in het licht van de afval van de gemeente zou het zomaar kunnen.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2012, 01:50:16 pm door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2012, 12:07:21 pm »
@ allemaal,

Zie hier
http://israeltoday.nl/hea...oden-bidden-op-tempelberg

Laten we toch allen bidden dat de Joden en Christenen weer mogen bidden op de Tempelberg tot JHWH, de G'd van Israël !

Te lang mag er alleen maar gebeden worden naar de afgod allah.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2012, 12:21:01 pm »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 10:56:
[...]

Deze christenen uit de "palestijnse" gebieden erkennen namelijk dat het beloofde Land aan door G'd aan Israël is geschonken omdat het in de Schrift staat. Daarmee zijn ze bastaard af ! Wellicht dat G'd christenen die nog wel deze Belofte van Hem aan Israël in twijfel trekken als zodanig ziet? Dat staat niet in de Schrift en is gissen. Maar bezien in het licht van de afval van de gemeente zou het zomaar kunnen.
Ik reagerede op Adinomis over de gemeente en de joodse vrouw.

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #7 Gepost op: november 05, 2012, 12:45:07 pm »

quote:

gaitema schreef op 05 november 2012 om 12:21:
[...]

Ik reagerede op Adinomis over de gemeente en de joodse vrouw.
Er is inderdaad is fout gegaan, het was een reactie op Riemer en niet op jou, excuus, ik zal het corrigeren.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2012, 01:05:32 pm »
okido!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #9 Gepost op: november 05, 2012, 03:21:37 pm »

quote:

[...]

Jawel maar de titel "bastaarden" heb je nadrukkelijk geplakt aan een volk.
Kijk maar even:

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 01:29:
[...]

Dit gaat niet oer een pro-palestijn Riemer, maar over een anti-zionist, at een verhullende vorm is van antisemitisme.
G'd de vader noemt de "palestijnen" niet voor niets bastaarden in de Schrift Zach 9:5-6

Bastaarden omdat ze niet eens bestaan, het is een verzonnen volk met een verzonnen naam. Ze doen er alles aan om het Beloofd Land Israël te delen, daar waar G'd de Vader zo ernstig tegen waarschuwt om het niet te verdelen met alle gevolgen van dien. Joel 3:1-3

quote:

Wanneer ik het zo had geschreven richting jou had je mij beticht van oordelen, besef je dat eigenlijk wel. En nog verkeerd ook, zie onder svp.

Ach, een ontsnappingsclausule. Even terug naar waar ik je op aansprak?
In de andere draad heb ik onderstaand gepost: http://forum.gkv.nl/forum/view_message/366821

Waarbij Riemer Lap in "tekenen van de tijd" nog steeds staat als een huis.

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #10 Gepost op: november 05, 2012, 05:03:50 pm »
@ Riemer,

Ik sta nog steeds achter wat ik geschreven heb hoor.
Maar en waar christen met "opalestijs" achtergrond erkent dat "palestijnen" een bedachte naam is voor een niet bestaand volk. Ze erkennen dat ze gewoon Arabieren zijn. Ze erkennen eveneens dat het land Israël door G'd de vader aan de joden is beloofd en niet aan hen.

Als Nederland nu een wet zou uitvaardigen die volledig tegen de Schrift ingaat, dan zou ik mij laten horen en dat duidelijk maken. Desnoods overal waar mogelijk laten weten dat ik me schaam een Nederlander te zijn vanwege die beslissing.

Dat doe ik al mbt abortus en euthanasie overigens. Ik neem daar duidelijk afstand van de wijze zoals Nederland deze toepast.

Zo doet een waar christen uit de "palstijnse" gebieden dat ook. Daarmee zijn ze geen "palestijn"meer maar arabier. Ze wensen zich niet langer te identificeren met een verzonnen naam "palastijnen" bedacht door wijlen Opperhoofd terrorist Arafat.
Daarmee zijn ze dus bastaard af !

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2012, 05:07:57 pm »
Learsi: als jij tegen de nederlandse staat en wetgeving bent dan ben je nog steeds een nederlander.
Ondanks dat je je mogelijk Belg voelt of Duitser: je bent een nederlander.
Lees mijn opmerkingen even in dat licht (wat ik al eerder had aangegeven....)
Mogelijk dat je dan snapt wat ik schrijf?
En dan is jouw opmerking over mensen, naasten, die je betitelt als bastaarden vreemd.
Los daarvan is het gebruiken van dat soort termen vreemd te noemen, zeker als je het baseert op een uit het verband getrokken tekst in Zacharia.

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2012, 06:04:49 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 november 2012 om 17:07:
Learsi: als jij tegen de nederlandse staat en wetgeving bent dan ben je nog steeds een nederlander.
Ondanks dat je je mogelijk Belg voelt of Duitser: je bent een nederlander.
Lees mijn opmerkingen even in dat licht (wat ik al eerder had aangegeven....)
Mogelijk dat je dan snapt wat ik schrijf?
En dan is jouw opmerking over mensen, naasten, die je betitelt als bastaarden vreemd.
Los daarvan is het gebruiken van dat soort termen vreemd te noemen, zeker als je het baseert op een uit het verband getrokken tekst in Zacharia.

Nederlanders bestaan echt, het is geen verzonnen volk, onze geschiedenis gaat eeuwen en eeuwen terug.

Maar "palestijnen" bestaan niet echt, het is een verzonnen volk dat nooit heeft bestaan. Daarom wie als waar christen afstand neemt van deze valse identiteit is geen 'palestijn" meer.

Stel dat Nederland iets heel onbijbels doet door de politiek beslist en dus bijna alle Nederlanders die het steunen en jij en ik zetten ons ertegen af, nemen er openlijk afstand van en vragen er vergeving voor bij G'd de Vader, dan zal ons deze foute actie van de andere Nederlanders niet worden aangerekend. In dat opzicht zal g'd ons dan niet tot de Nederlanders rekenen.

Zo zal het ook zijn met de "palestijnen" die afstand nemen van hun satanische motivatie om de joden het beloofde Land af te nemen. En omdat "palestijnen" niet bestaan zijn ze al helemaal geen "palestijn" meer bij het afstand ervan nemen en het erkennen dat het een verzonnen nep-volkje is.

Adinomis

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2012, 06:12:35 pm »
Van Dale, betekenis bastaard:

bas·taard de; -en, -s 1 m,v niet uit een wettig huwelijk geboren kind

Ismaël was niet geboren uit het wettige huwelijk van Abraham. Was daarom een bastaard en daarom werd zijn nageslacht ook zo door God gezien. (Zach.9:6)
Dat is geen scheldwoord maar duidt op de positie van dit volk. Het is een lagere positie m.b.t. de wettige kinderen. Op deze manier wordt het woord bastaard als normaal woord in de bijbel gebruikt.

Iemand die uit God geboren is, van nature bastaard of niet, is een wettig kind van God.

Het is niet de moeite waard om hier ruzie over te maken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2012, 08:41:38 pm »

quote:

Adinomis schreef op 05 november 2012 om 18:12:
Van Dale, betekenis bastaard:

bas·taard de; -en, -s 1 m,v niet uit een wettig huwelijk geboren kind

Ismaël was niet geboren uit het wettige huwelijk van Abraham. Was daarom een bastaard en daarom werd zijn nageslacht ook zo door God gezien. (Zach.9:6)
Dat is geen scheldwoord maar duidt op de positie van dit volk. Het is een lagere positie m.b.t. de wettige kinderen. Op deze manier wordt het woord bastaard als normaal woord in de bijbel gebruikt.

Iemand die uit God geboren is, van nature bastaard of niet, is een wettig kind van God.

Het is niet de moeite waard om hier ruzie over te maken.
Inderdaad een onwettig volk dus.