Auteur Topic: Gezamenlijk als broeders  (gelezen 6613 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #15 Gepost op: november 05, 2012, 08:54:12 pm »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 20:41:
[...]

Inderdaad een onwettig volk dus.
Je vergeet even de belofte aan Ismaël gedaan?

Adinomis

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #16 Gepost op: november 05, 2012, 09:29:00 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 november 2012 om 20:54:

Je vergeet even de belofte aan Ismaël gedaan?

Op 21 oktober 17.53 heb ik dat in het topic 'de hoer van Babylon' in antwoord op Learsi ook al benadrukt:

citaat:

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
 Ook een belofte die vervuld is.

Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......

Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #17 Gepost op: november 05, 2012, 09:43:36 pm »

quote:

Adinomis schreef op 05 november 2012 om 21:29:
[...]

Op 21 oktober 17.53 heb ik dat in het topic 'de hoer van Babylon' in antwoord op Learsi ook al benadrukt:

citaat:

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."

Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......

Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
we zijn het helemaal eens, maar wat ik ook wilde accentueren, voor een deel van Ismaël is hoop. Laten we bidden dat die hoop voor een OVERGROOT deel is?

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #18 Gepost op: november 05, 2012, 10:28:08 pm »

quote:

Adinomis schreef op 05 november 2012 om 21:29:
[...]

citaat:

Zoals toen ook aangegeven, de ware christenen en Gaza, nemen afstand van de leugen een "palestijn" te zijn en zijn derhalve gewoon Arabieren die bekeerd zijn en niet meer onder de "palestijnse" leugen vallen. Ook niet meer onder Ismael.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #19 Gepost op: november 06, 2012, 12:15:09 am »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 22:28:
[...]

Zoals toen ook aangegeven, de ware christenen en Gaza, nemen afstand van de leugen een "palestijn" te zijn en zijn derhalve gewoon Arabieren die bekeerd zijn en niet meer onder de "palestijnse" leugen vallen. Ook niet meer onder Ismael.

Feit is dat de palastijnen als volk bestaan. Jij kunt hun ontkennen maar dat zegt niets over het feit.
Daarnaast: God kent ook de palastijnen en heeft zijn Zoon ten offer gebracht voor hen.
Inderdaad: ook voor bastaarden.
Mogelijk wel met name voor bastaarden is Christus gestorven.
Geen idee, ik ben God niet.
Echter, het benoemen van een gehele demografische groep als zijnde "bastaarden"  (dat doe je namelijk steeds!!!!) is volgens mij een christen onwaardig.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #20 Gepost op: november 06, 2012, 12:28:14 am »
Een Palestijn is een Palestijn. We noemen Irakesen, Iraniërs en Jordaniërs toch ook geen arabieren?
Ik ben toch ook geen Duitser, omdat ik in het gebied woon wat vroeger voor de 16de eeuw onder Munster viel en daarvoor onder de Saksen?
« Laatst bewerkt op: november 06, 2012, 12:29:11 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2012, 12:31:41 am »

quote:

gaitema schreef op 06 november 2012 om 00:28:
Een Palestijn is een Palestijn. We noemen Irakesen, Iraniërs en Jordaniërs toch ook geen arabieren?
Ik ben toch ook geen Duitser, omdat ik in het gebied woon wat vroeger voor de 16de eeuw onder Munster viel en daarvoor onder de Saksen?

Mag ik je zoenen om je duidelijke taal? Ik schrijf dit al enige tijd maar niemand lijkt dat te snappen.
Jij echter bent een achterhoeker, niets meer dan dat  :Y)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #22 Gepost op: november 06, 2012, 12:42:34 am »
Pas op hé!
Ook jij kan te ver gaan!
Een achterhoeker is een tukker, wat denken ze wel niet!

Hier nog het gebied van Munster aan het begin van de 16de eeuw :)
http://commons.wikimedia....Circles-2005-10-15-de.png

Ich bin eine tukker, Ich bin keine Duutser!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #23 Gepost op: november 06, 2012, 12:44:40 am »

quote:

gaitema schreef op 06 november 2012 om 00:42:
Pas op hé!
Ook jij kan te ver gaan!
Een achterhoeker is een tukker, wat denken ze wel niet!

Hier nog het gebied van Munster aan het begin van de 16de eeuw :)
http://commons.wikimedia....Circles-2005-10-15-de.pngAch, ondanks je anti duitse gevoelens houdt ik van je :)

Ich bin eine tukker, Ich bin keine Duutser!

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #24 Gepost op: november 06, 2012, 01:05:24 am »
Ai, Riemer heeft geen woorden meer... B)
Slechts het quoten van Gaits woorden gaat nog, maar verder geen reactie. :P

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #25 Gepost op: november 06, 2012, 07:09:27 am »
Ik heb er niets aan toe te voegen :D

wimnusselder

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #26 Gepost op: november 06, 2012, 07:45:59 am »
Hoi learsi,

Elk volk is aan het begin van zijn geschiedenis verzonnen.
Een volk 'bestaat' krachtens de mate van identificatie van een (voldoende grote) groep mensen met (voldoende) zaken die ze delen.
Het tragische is, dat Israel de Palestijnen als volk gecreëerd heeft door wat de Palestijnen Al Nakba noemen: de verdrijving van een hele hoop van hen uit het gebied waar de staat Israel werd gevestigd.
Een volk bestaat inderdaad 'meer', als je daar van kunt spreken, naarmate het een langere geschiedenis deelt, maar een korte geschiedenis als volk kan gecompenseerd worden door sterkere identificatie met wat ze delen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

learsi

• Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #27 Gepost op: november 06, 2012, 06:06:59 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 06 november 2012 om 07:45:
Hoi learsi,

Elk volk is aan het begin van zijn geschiedenis verzonnen.
Een volk 'bestaat' krachtens de mate van identificatie van een (voldoende grote) groep mensen met (voldoende) zaken die ze delen.
Het tragische is, dat Israel de Palestijnen als volk gecreëerd heeft door wat de Palestijnen Al Nakba noemen: de verdrijving van een hele hoop van hen uit het gebied waar de staat Israel werd gevestigd.
Een volk bestaat inderdaad 'meer', als je daar van kunt spreken, naarmate het een langere geschiedenis deelt, maar een korte geschiedenis als volk kan gecompenseerd worden door sterkere identificatie met wat ze delen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Het volk "palestijnen" is na 1967 bedacht door Jasser Arafat, Opper terrorist om valse propaganda mee te bedrijven. Niemand greep in bij deze onzin. Maar als de leugen maar lang genoeg duurt en wordt herhaald dan gaan er mensen zijn die het als waarheid aannemen. Zoals de kreet bezetter en kolonisten mbt Israël.

De ware bekeerde "palestijnen" tot het christendom erkennen dat ook.

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #28 Gepost op: november 06, 2012, 06:55:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 november 2012 om 00:28:
Ach ja, er verschillende wijzen van indelen.
Arabieren is inderdaad een benaming waar het niet zo duidelijk is wie je daar wel of niet onder laat vallen. In Jodanië is Arabisch toch wel de officiële landstaal, maar er wonen mensen uit diverse volkeren. In Irak spreekt men voor een groot deel ook Arabisch. In het noorden hebben we de Koerden en die spreken een andere taal. Iran is niet Arabisch en daar spreekt men ook een heel andere taal die echter wel met het Arabische schrift (plus een paar extra letters) wordt opgetekend.

En jij zult wel goed Nedersaksisch spreken, toch? :P

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #29 Gepost op: november 07, 2012, 12:57:49 am »

quote:

learsi schreef op 06 november 2012 om 18:06:
[...]

Het volk "palestijnen" is na 1967 bedacht door Jasser Arafat.
Het volk Israel is verzonnen door een iemand die een ander iemand aansprak en zei "verlaat je land" waarbij tot op heden wetenschappelijk geen bewijs is van welke iemand wie was.
Zo kan ik dus van alles roepen zonder met iets te komen.

God zegent Ismael. Die zegen is nimmer ingetrokken.
Jij vervloekt Ismael en zijn nageslacht.
Wat denk je, wie van jullie heeft betere papieren? Jij of God?

En ja: er zit van alles fout in die regio. Ook vanuit Israel gaat er van alles niet zoals het hoort volgens het liefdegebod van Christus. En ja: ook de palastijnen zijn niet vrij te pleiten op een scala aan gebieden.
Maar geeft jou dat het recht om de zegen aan Ismael (Jij legde de link tussen Ismael en de palastijnen toch....) om te zetten in een vloek?

Mijn idee: benader hen eens als een ook gezegend volk. Wijs hen op de rijkdom van die zegen in plaats van de palastijnen te betittelen als bastaarden.
Los daarvan: Ismael was geen bastaard. Het verwekken van nageslacht bij een bij-vrouw gold niet als overspel en ook niet als onwettig meen ik mij te herinneren.
Zegt de Bijbel iets over de wettigheid van Ismael trouwens?