Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 11508 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Gepost op: oktober 31, 2012, 08:16:54 pm »
Om toch nog eens de ontwikkelingen in de (geestelijke en wereldse) wereld aan de orde te stellen

In hoeverre achten jullie onderstaande teksten actueel voor de kerken in deze tijd? Ten opzichte van de kerk, elkaar en de ontwikkelingen in de wereld en inderdaad ook in het midden-oosten, Israël? Wie is onze broeder? Waar gaan we naar toe? Wat is onze positie? Bidden we voor elkaar, hoe beoordelen we elkaar, verdragen we elkaar qua opvatting, vergeven we elkaar en geven we vergeving, krijgen we ruimte elkaar aan te spreken door onze opvatting vrij te mogen delen,  zijn we gereed, hebben we nog iets in het reine te brengen? ..Vele vragen

Opmerking graag respectvol van gedachten wisselen? Dit is Christen-zijn in de dagelijkse praktijk!

uit math 16

1 De farizeeën en de sadduceeën kwamen hem op de proef stellen met de vraag hun een teken uit de hemel te tonen. 2 Hij gaf hun daarop dit antwoord: ‘Wanneer de avond valt, zegt u: “Morgen mooi weer, want de hemel kleurt rood.” 3 En ’s ochtends: “Storm op til, want het rood aan de hemel is dreigend.” De aanblik van de hemel weet u wel te duiden, en de tekenen van de tijd niet? 4 Dit is een verdorven en trouweloze generatie. Ze verlangt een teken, maar zal geen ander teken krijgen dan dat van Jona.’ Zo liet hij hen staan en vertrok.

uit 1 johannes 2

3 Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. 4 Wie zegt: ‘Ik ken hem,’ maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. 5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. 6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden. 7 Geliefde broeders en zusters, ik houd u in deze brief geen nieuw gebod voor maar een oud, dat u vanaf het begin bekend is. Dat oude gebod is de boodschap die u gehoord hebt. 8 Toch is het ook een nieuw gebod, omdat de duisternis wijkt en het ware licht al schijnt, en dit is werkelijkheid in Jezus’ leven en in uw leven. 9 Wie zegt in het licht te zijn maar zijn broeder of zuster haat, bevindt zich nog altijd in de duisternis. 10 Wie de ander liefheeft, blijft in het licht en komt niet ten val, 11 maar wie de ander haat, bevindt zich in de duisternis. Hij gaat zijn weg in het duister, zonder te weten waarheen die weg voert, want de duisternis heeft hem blind gemaakt.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 08:36:20 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:03:33 pm »
waarom start ik dit topic? Zonder aanmatigend te willen zijn maak ik me zorgen over de visie van christenen (lees: relativering) op deze tijd. Ik zie de ontwikkelingen in de wereld (en rond Israël) als waarschuwing voor de wereld. De houding en overtuiging van de kerken en een deel van hun leden  in algemeen baart me grote zorgen.

Een spreker en schrijver als Jan van Barneveld heeft me inmiddels behoorlijk overtuigd. Deze overtuiging, deze alarmbel wil ik hier graag laten rinkelen. Als ik dat niet deed, was ik als christen met een mening geen knip voor de neus waard.

Zo ben ik overtuigd, dat G'd met de recente storm en overstromingen in Amerika een waarschuwing wilde aangeven. Zo vlak voor de verkiezingen daar "Sta niet op tegen Israël". Waarom? Ik geloof in de landbelofte en Obama (die al vele beloften heeft verbroken) staat feitelijk niet achter de beloften van G'd.
Ik ben hier van ten volle overtuigd. Hoe, het is een stemmetje! Om die reden open ik dit topic, de zaak en mijn positie open gooien en ook hier met elkaar over kunnen spreken? Ik weet dat dit een kwetsbaar aspect gaat worden. Maar ik heb oprechte zorg of we de tijden wel voldoende herkennen!
Dit is wat me beweegt, dit niet hebben uitgesproken zou ik nooit kunnen verantwoorden!!
Onder dit topic vraag ik dus ook deze respectvolle ruimte, om met elkaar te delen vanuit de eigen visie, zonder te OORDELEN!
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 09:12:22 pm door grondig christelijk »

dingo

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:10:44 pm »
Het zal je niet verbazen dat ik het beschouw als wishfull thinking. Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:13:54 pm »

quote:

dingo schreef op 31 oktober 2012 om 21:10:
Het zal je niet verbazen dat ik het beschouw als wishfull thinking. Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.

het gaat me in het geheel niet om het weten van de jongste dag, maar om de fase waarin we leven, de weg daar naar toe!!
Ik denk bijvoorbeeld dat het nu nog niet is. Waarom? De leeftijd van een mens zal maximaal 120 jaren zijn. Let op de ontwikkelingen rond de zorgpremie. Waarom stijgt die zo? Simpel, omdat we meer en mee willen investeren in langer leven. Waarom? Omdat velen niet geloven in eeuwig leven, maar in hier en nu. Er worden steeds meer methoden en techniek ontwikkeld om het leven te verlengen. DIT is de reden van de stijging van kosten zorg. Techniek waar jij en ik helemaal niet om vragen, maar bedoelt voor een toekomstige behoefte, namelijk; de supermens. Wij zullen kunnen zorgen voor een enorme verlenging. We worden steeds slimmer. Apparaatjes ondersteunen ons hart, we overleven,

Ik kende iemand die een hartpatiënt was. Die had een hartondersteuner die deed overleven op momenten van onregelmatigheid. Toen kreeg deze kanker. Het apparaat moest worden uitgeschakeld om het leven via dat apparaat niet onnodig te verlengen. Betrokkene moest daarvoor toestemming geven.

Lees dan een navolgende:

Openbaring 9
6 Dan zullen de mensen de dood zoeken, maar hem niet vinden. Ze zullen naar de dood verlangen, maar de dood vlucht van hen weg.

het geeft naar mijn mening een tijd weer waarin we de mens zich zelf zodanig hebben verhoogd, dat het tegen die zelfde onbekeerlijke mens keert...
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 09:40:43 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:25:38 pm »

quote:

dingo schreef op 31 oktober 2012 om 21:10:
daarbij schrijf je over wishfull thinking, maar als we de schrift werkelijk bestuderen is dit het niet, maar levende werkelijkheid.

Adinomis

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2012, 10:46:31 pm »
Tekenen der tijden:
De Joden keren massaal terug naar Israël. Dit is geprofeteerd in de bijbel.
Israël zal voorafgaand aan het Armageddon in grote benauwdheid komen. Dat is allemaal geprofeteerd. We zien de onrust in de omliggende landen. Deze landen zijn in verwarring. Maar God brengt ze in verwarring, dat staat meerdere keren in de bijbel. In de omliggende landen horen we dikwijls de roep dat Israël vernietigd moet worden. Ik heb zelf zulke leuzen gelezen op de muren.

In de politiek zullen ze Israël alleen laten staan. We horen het van Obama. Door zijn achterban heeft hij het nog wel een poosje volgehouden. Maar zelf denkt hij er anders over. Lees maar.

De nieuw te verwachten minister van buitenlandse zaken Timmermans zal ongetwijfeld een andere politieke koers volgen dan zijn voorganger Rosenthal.

Het economisch bestel zakt wereldwijd in elkaar. Het Babylon dat ons zoveel welvaart bracht.

Je ziet het zich allemaal voltrekken.

Maar we mogen goede moed hebben. Want het loopt God niet uit de hand. Het gebeurt precies zoals het geprofeteerd is. Heft uw hoofd op, want uw verlossing genaakt.

Jes. 14:1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 10:47:27 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:03:35 pm »

quote:

Adinomis schreef op 31 oktober 2012 om 22:46:
Tekenen der tijden:
De Joden keren massaal terug naar Israël. Dit is geprofeteerd in de bijbel.
Israël zal voorafgaand aan het Armageddon in grote benauwdheid komen. Dat is allemaal geprofeteerd. We zien de onrust in de omliggende landen. Deze landen zijn in verwarring. Maar God brengt ze in verwarring, dat staat meerdere keren in de bijbel. In de omliggende landen horen we dikwijls de roep dat Israël vernietigd moet worden. Ik heb zelf zulke leuzen gelezen op de muren.

In de politiek zullen ze Israël alleen laten staan. We horen het van Obama. Door zijn achterban heeft hij het nog wel een poosje volgehouden. Maar zelf denkt hij er anders over. Lees maar.

De nieuw te verwachten minister van buitenlandse zaken Timmermans zal ongetwijfeld een andere politieke koers volgen dan zijn voorganger Rosenthal.

Het economisch bestel zakt wereldwijd in elkaar. Het Babylon dat ons zoveel welvaart bracht.

Je ziet het zich allemaal voltrekken.

Maar we mogen goede moed hebben. Want het loopt God niet uit de hand. Het gebeurt precies zoals het geprofeteerd is. Heft uw hoofd op, want uw verlossing genaakt.

Jes. 14:1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob.

Adinomis,

wat je schrijft, onderschrijf ik. Niet omdat ik het zo "wil" weten. Er is "iets" wat me allert maakt, maar ook vreugdevol.
Amerika staat voor een keuze, God heeft zijn macht door het  eeuwig evangelie (de schepping) recent laten zien. Wie kies jij...voor of tegen mijn volk (Israël). Obama tegen, Romney voor. Als het klopt, zal Obama nipt winnen en zijn  ware gezicht tonen.
Anti-Israël, maar eerst een verbond van vrede
sluiten een daarna die vrede opzeggen. Benieuwd wie dan de huidige mening over deze tijd achteraf wil bijstellen.

Als ik binnen 4 jaar ongelijk heb, zwijg ik voor eeuwig. Zal niets meer schrijven eop dit forum
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 11:35:22 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #7 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:39:18 pm »
Waar ik in dit soort zaken sterk aan moet denken is dit:
Wat ben je bedroefd, mijn ziel, en onrustig in mij.
Vestig je hoop op God, eens zal ik hem weer loven,
mijn God die mij ziet en redt. (psalm 42).

Zoals Dingo zegt: wij zien van alles, kunnen linken leggen naar de Schrift.
Maar kloppen onze linken wel? Zijn we niet gewoon nieuwsgierig? Zijn we niet bezig met de verkeerde dingen daarin?
Ik denk (nee: ik weet en ervaar!) dat de hoop gericht moet zijn op Christus, ondanks alles wat wij denken te zien. Ik heb dat "tekenen van de tijd zien" losgelaten. Het is niet aan mij, het zal zijn als ik het niet verwacht.
Ik ben er klaar voor en ben er klaar mee en kan niet anders zeggen dan wat de Bijbel ons leert:
Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’ Amen. Kom, Heer Jezus!
En Zijn spoedig kan voor ons lang duren.
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2012, 01:51:54 am »
om heel moe van te worden, (delete maar weer)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2012, 07:47:15 pm »
nog één keer

http://janvanbarneveld.nl...wijsserie-veg-ijsselstein

waard om te beluisteren

daarmee sluit ik dan maar af

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2012, 08:45:36 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 19:47:
nog één keer

http://janvanbarneveld.nl...wijsserie-veg-ijsselstein

waard om te beluisteren

daarmee sluit ik dan maar af
Zie ook deze link bij van Barneveld.
http://janvanbarneveld.nl...al-waarom-en-een-antwoord

We zien de profetieën in vervulling gaan momenteel juist inzake Israël. Uiteindelijk zal Zijn wederkomst voor de Joden zijn en is de opname voor Zijn volgelingen in Zijn Gemeente.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2012, 09:21:35 pm »
hoe men het keert of wendt, ik heb dit geluid nu klip en klaar willen brengen.
Niemand hier zeggen-schrijven dat men het niet kon weten.

verder betreffende dit door mij gestarte topic, van mijn kant geen verdere inbreng en alle goeds...

dingo

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #12 Gepost op: november 01, 2012, 10:07:54 pm »
Het is overigens niet zo moeilijk om de winst van Obama te voorspellen want het is vrijwel nog nooit voorgekomen dat de zittende president niet herkozen werd. Al was het maar dat ze meer gelegenheid hebben met de stemmentellerij te knoeien.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #13 Gepost op: november 01, 2012, 10:17:22 pm »

quote:

dingo schreef op 01 november 2012 om 22:07:
Het is overigens niet zo moeilijk om de winst van Obama te voorspellen want het is vrijwel nog nooit voorgekomen dat de zittende president niet herkozen werd. Al was het maar dat ze meer gelegenheid hebben met de stemmentellerij te knoeien.

Ook Mitt Romney zal geen garantie zijn.
Uiteindelijk zit deze bij een sekte. Het is dus kiezen tussen een sekte aanhanger en een afgodendienaar. Het zal zo maar kunnen dat Mitt Romney eerst vrede met Israël lijkt te sluiten om vervolgens zich te openbaren als hun vijand.

Het blijft dus zaak de ontwikkelingen met de bijbel in de hand te blijven volgen. ;)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #14 Gepost op: november 01, 2012, 10:21:01 pm »

quote:

learsi schreef op 01 november 2012 om 22:17:
[...]

Ook Mitt Romney zal geen garantie zijn.
Uiteindelijk zit deze bij een sekte. Het is dus kiezen tussen een sekte aanhanger en een afgodendienaar. Het zal zo maar kunnen dat Mitt Romney eerst vrede met Israël lijkt te sluiten om vervolgens zich te openbaren als hun vijand.

Het blijft dus zaak de ontwikkelingen met de bijbel in de hand te blijven volgen. ;)
dat kan zijn, maar er is een keuze en Romney is niet tegen Israël, het horloge en kompas voor de wereld