Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 16489 keer)

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #100 Gepost op: december 11, 2012, 08:29:38 pm »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 18:44:
[...]

Je hebt gelijk, en dit is ook behoorlijk fysiek: "En voor de paarden, de muildieren, de kamelen, de ezels en alle dieren die zich in die legers bevinden,  ..." (14: 15). Klinkt niet echt als een modern leger. Maar die consequentie trek je dan ook, denk ik.

Als je het boek Zacharia betrekt op een aards Jeruzalem, spreekt het boek dan wel over de wederkomst? Of blijven de profetieën ergens in dat duizendjarig rijk steken?

Het zou kunnen zijn zoals Grondig Christelijk beschrijft, dat er dan geen moderne wapens meer kunnen functioneren. Zal niet de eerste keer zijn dat de lezer van de Schrift iets terzijde legde als onmogelijk, maar waar G'd vriend en vijand heeft verbaasd. (zoals de heroprichting van het Beloofde Land Israël)

Maar het kan ook zijn dat Johannes deze beelden ontving omdat hij tanks, straaljagers, kruisraketten e.d. niet zou kunnen begrijpen en uitdrukken. Dan zou het misschien zijn verworden tot reuze sprinkhanen, vuurspuwende draken e.d. Dan hadden vele christenen de Schrift al lang verworpen vrees ik.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #101 Gepost op: december 11, 2012, 08:42:20 pm »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 19:15:
[...]
Ja, lees de rede over de laatste dingen maar, Matteüs 24.
Over de tempel: geen steen zal op de andere worden gelaten (24:2)
Profetie Daniël: gruwel op de heilige plaats (24: 15).

Denk je dan niet dat het nog zal geschieden? Onderstaande verzen zijn immers nog niet geschied.

Johannes 24
21   Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.
22 En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden.22 En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden.

24   want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zó dat zij – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen zouden misleiden.

quote:

De tempel wordt ontheiligd en verwoest door de Romeinen (66-70 nC). Dat is dus al gebeurd. We leven al midden in de eindtijd.

Heb je wel eens bedacht dat het zou kunnen betekenen dat de Joodse Tempel nog weer wordt herbouwd? En dus afgebroken?
Wie verzet zich momenteel onder leiding van satan met hand en tand tegen zeggenschap over de plek waar ooit de Tempel gestaan heeft? Wie wil niet dat Joden of Christenen daar een Thora of Bijbel bij zich hebben? Of er bidden tot de Enige Ware G'd. Wie heeft daar juist een afgoden verering in de vorm van een moskee gebouwd, waar nota bene op de ingang staat dat God Zich geen Zoon genomen heeft?
Zou bij herbouw van de Joodse Tempel deze in een eindconflict tegen Israël, (want de eindtijd draait om Israël, de wereld tezamen met de hoer van Babylon, tegen Israël), niet deze Tempel het eerste zijn wat men zal vernietigen?

Kijk na de voorzeggingen over de eindtijd van Jezus in 3 van de 4 evangeliën.
Matteus 24, Marcus 13, Lucas 21.
Het begint allemaal met de verwoesting van de Joodse Tempel, erna de grote verdrukking in Israël, daarna Jezus wederkomst. Alle 3 dezelfde chronologie in 1 adem genoemd.

quote:

Als de eerste aarde is vergaan in elk geval niet op het oude Jeruzalem. Want als je een nieuwe aarde en nieuw Jeruzalem maakt, waarom zou je daar dan ook nog een "oud" Jeruzalem scheppen?

Een nieuw Jeruzalem op de oude plek van het oude Jeruzalem. Immers G'd geeft herhaaldelijk aan dat Sion op Zijn berg, Zijn Woonplaats (weer) zal zijn.
Het ware Koninkrijk op aarde.

Immers zelfs de boom des levens uit Genesis, waar het allemaal mee of om begonnen is.
1.
Genesis 2:9
En de HEERE God liet allerlei bomen uit de aardbodem opkomen, begerenswaardig om te zien en goed om van te eten; ook de boom des levens, in het midden van de hof, en de boom van de kennis van goed en kwaad.

Komt weer terug.

Openbaringen 22:14
Zalig zijn zij die Zijn geboden doen, zodat zij recht mogen hebben op de Boom des levens, en opdat zij door de poorten de stad mogen binnengaan.
« Laatst bewerkt op: december 11, 2012, 08:47:54 pm door learsi »

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #102 Gepost op: december 11, 2012, 08:46:08 pm »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 20:29:
[...]
Zal niet de eerste keer zijn dat de lezer van de Schrift iets terzijde legde als onmogelijk
Dat heeft niemand in deze discussie gedaan, toch.

quote:

Maar het kan ook zijn dat Johannes deze beelden ontving omdat hij tanks, straaljagers, kruisraketten e.d. niet zou kunnen begrijpen en uitdrukken. Dan zou het misschien zijn verworden tot reuze sprinkhanen, vuurspuwende draken e.d. Dan hadden vele christenen de Schrift al lang verworpen vrees ik.
Nou, Openbaring gaat ook over allerlei beesten, en die komen in het OT ook voor. 't Is alleen dat je dan van de letterlijke interpretatie afstapt. Dat kan ik alleen maar toejuichen in dit verband.

Ik ben benieuwd of Adinomis mijn vraag zal beantwoorden, Learsi en GC hebben dit laten liggen, misschien omdat er geen voor de hand liggend antwoord op is.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #103 Gepost op: december 11, 2012, 08:53:47 pm »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 20:46:
[...]

De christelijke kerk in het algemeen, menende dat Israël voorbij was, afgedankt door G'd, omdat er geen Israël meer was. Dus moest de kerk wel het nieuwe Israël zijn. De bijbel"geleerden" maakten hun eigen theorie, tegen de Schrift in, om  het kloppend te maken. Maar het is niet aan ons mensen om de Schrift kloppend te maken, dat is aan Vader G'd Zelf.

Want gelukkig heeft Jezus ons gezegd dat niets uit de Schrift niet vervuld zal zijn/worden voordat Hij wederkomt.

quote:

Nou, Openbaring gaat ook over allerlei beesten, en die komen in het OT ook voor. 't Is alleen dat je dan van de letterlijke interpretatie afstapt. Dat kan ik alleen maar toejuichen in dit verband.
Nou, zelf zie ik het zoals Grondig Christelijk het ziet hoor, wij denken dat het niet kan oorlog met dieren, maar uiteindleijk zal G'd zoals altijd wederom gelijk hebben  :) en hebben wij mensen het nakijken. Ik geloof het dus gewoon letterlijk. Misschien is de olie op, werk elektronica nergens meer etc, etc.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #104 Gepost op: december 11, 2012, 08:57:58 pm »

quote:

Als je het boek Zacharia betrekt op een aards Jeruzalem, spreekt het boek dan wel over de wederkomst? Of blijven de profetieën ergens in dat duizendjarig rijk steken?
Het 1000 jarig vredesrijk begint na Jezus wederkomst.

Na Openbaringen 20:7 gaat het verder na het 1000 jarig vredesrijk.
Dus het blijft daar zeker niet steken. Jezus Wederkomst als Messias om Israël uit de grote verdrukking te redden en alle profetieën uit OT en NT te vervullen, is het begin van het 1000 jarig vredesrijk.

Het OT kijkt steeds vooruit naar Jezus Christus Die als Messias het volk Israël zal bevrijden en redden.
« Laatst bewerkt op: december 11, 2012, 09:00:10 pm door learsi »

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #105 Gepost op: december 11, 2012, 09:01:04 pm »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 20:42:
[...]

Denk je dan niet dat het nog zal geschieden? Onderstaande verzen zijn immers nog niet geschied.

Johannes 24
21   Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.
22 En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden.22 En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden.

24   want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zó dat zij – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen zouden misleiden.

Eveneens van Johannes (1 Joh. 2: 18):
Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is.

De geschiedenis tot nu toe is er van vele verdrukkingen, o.a. Nero, Inquisitie, Stalin, alle landen waar de Islam regeert, etc. Of dit de grote verdrukking is, of de periode 66-70 nC voor de val van Jeruzalem of dat die verdrukking nog komt, dat laat ik nu open. Ik weet het niet.

quote:

Heb je wel eens bedacht dat het zou kunnen betekenen dat de Joodse Tempel nog weer wordt herbouwd? En dus afgebroken?
Wie verzet zich momenteel onder leiding van satan met hand en tand tegen zeggenschap over de plek waar ooit de Tempel gestaan heeft? Wie wil niet dat Joden of Christenen daar een Thora of Bijbel bij zich hebben? Of er bidden tot de Enige Ware G'd. Wie heeft daar juist een afgoden verering in de vorm van een moskee gebouwd, waar nota bene op de ingang staat dat God Zich geen Zoon genomen heeft?
Zou bij herbouw van de Joodse Tempel deze in een eindconflict tegen Israël, (want de eindtijd draait om Israël, de wereld tezamen met de hoer van Babylon, tegen Israël), niet deze Tempel het eerste zijn wat men zal vernietigen?
Ja dat geloof ik dus allemaal niet. De Bijbel geeft me geen aanleiding om dat te geloven. De tussenmuur tussen Joden en heidenen is doorgebroken. Als God het zou willen dat de tempel zou worden hersteld, dan gaat Hij tegen zichzelf in, naar mijn mening.

quote:

Kijk na de voorzeggingen over de eindtijd van Jezus in 3 van de 4 evangeliën.
Matteus 24, Marcus 13, Lucas 21.
Het begint allemaal met de verwoesting van de Joodse Tempel, erna de grote verdrukking in Israël, daarna Jezus wederkomst. Alle 3 dezelfde chronologie in 1 adem genoemd.
Dan zijn we het over de chronologie eens.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #106 Gepost op: december 11, 2012, 09:22:13 pm »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 20:46:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd of Adinomis mijn vraag zal beantwoorden, Learsi en GC hebben dit laten liggen, misschien omdat er geen voor de hand liggend antwoord op is.

welke vraag heb ik gemist?

Ik herinner me een beeld van het Duitse leger wat Nederland en Rusland binnen viel. Met tanks, vliegtuigen etc. Een messcherp leger die zijn duizenden versloeg, ik zie ook hu aftocht, met oude gestolen fietsen, paard en wagens....en te voet. Verslagen en afgebrand....lees Ezechiël 39
Feit is dat benoemde zaken in Zacharia 14 en Ezechiël 38 en 39 nog niet zijn geschied.
« Laatst bewerkt op: december 11, 2012, 09:25:30 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #107 Gepost op: december 11, 2012, 09:22:58 pm »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 21:01:
[...]

Eveneens van Johannes (1 Joh. 2: 18):
Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is.

Je benoemd zelf al het verschil.
De antichrist en anti-christen. Islam is een antichristelijke afgoderij, maar nog niet DE antichrist.
Daarbij kon de antichrist en antichristenen niet komen voordat Christus Zijn Offer had gebracht is het niet? Als de wereld Christus nog niet kende, konden ze ook geen weet hebben van een antichrist immers.....

quote:

De geschiedenis tot nu toe is er van vele verdrukkingen, o.a. Nero, Inquisitie, Stalin, alle landen waar de Islam regeert, etc. Of dit de grote verdrukking is, of de periode 66-70 nC voor de val van Jeruzalem of dat die verdrukking nog komt, dat laat ik nu open. Ik weet het niet.

Er staat duidelijk: Zoals er niet meer zal zijn.
Johannes 24
21 Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.
Nazi praktijken zijn vermoedelijk tot nu toe de overtreffende trap geweest.

en dat de dagen ervan zijn ingekort. Dat is niet geschied.

quote:

Ja dat geloof ik dus allemaal niet. De Bijbel geeft me geen aanleiding om dat te geloven. De tussenmuur tussen Joden en heidenen is doorgebroken. Als God het zou willen dat de tempel zou worden hersteld, dan gaat Hij tegen zichzelf in, naar mijn mening.

De tussenmuur waartussen?
Tussen Joden die met G'd waren en de heidenen die helemaal niets hadden.
Nu door Jezus hebben wij christenen uit de heidenen OOK toegang tot G'd. is G'd van Israël OOK een G'd van de heidenen. Niet alleen maar van de heidenen, toch?

De tussenmuur tussen Jood en heiden is weggehaald, nu is het door Jezus OOK mogelijk dat G'd de vader OOK onze G'd is, als Zijn mede-erfgenamen van de Joden te zijn.

Maar we gaan als Christenen vaak net doen dat door het weghalen van de tussenmuur ineens geen Joden en hun beloften van G'd meer bestaan. Er staat immers niet, de Joden of Jodendom weggehaald?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #108 Gepost op: december 11, 2012, 09:32:02 pm »
een mooi voorbeeld van anti-christelijk denken die vorig jaar werd geciteerd door de secretaris-generaal van de EU de heer jagland

http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies/audio.html

overigens was deze secretaris-generaal voorzitter van de nobelcommissie 2012. De nobelprijs voor de vrede bleek dus een toegeëigende prijs die "trots" in ontvangst werd genomen door de heer van Rompuy en Barosso, goede vrienden van jagland.

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #109 Gepost op: december 11, 2012, 10:12:40 pm »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 21:22:
[...]
Je benoemd zelf al het verschil.
De antichrist en anti-christen. Islam is een antichristelijke afgoderij, maar nog niet DE antichrist.
Je hebt gelijk, ik bracht antichrist en valse christus te snel op één noemer (maar ze houden wel met elkaar verband). Feit is dat Johannes beschrijft dat de antichrist er al is. En ook in 2 Tess 2: 1-12 wordt deze figuur beschreven, eenzelfde figuur als Gog uit Ez 38 en 39.

quote:

Er staat duidelijk: Zoals er niet meer zal zijn.
Johannes 24
21 Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.
Nazi praktijken zijn vermoedelijk tot nu toe de overtreffende trap geweest.

en dat de dagen ervan zijn ingekort. Dat is niet geschied.
Niet in jouw blikveld althans.

quote:

De tussenmuur waartussen?
Tussen Joden die met G'd waren en de heidenen die helemaal niets hadden.
Nu door Jezus hebben wij christenen uit de heidenen OOK toegang tot G'd. is G'd van Israël OOK een G'd van de heidenen. Niet alleen maar van de heidenen, toch?

De tussenmuur tussen Jood en heiden is weggehaald, nu is het door Jezus OOK mogelijk dat G'd de vader OOK onze G'd is, als Zijn mede-erfgenamen van de Joden te zijn.

Maar we gaan als Christenen vaak net doen dat door het weghalen van de tussenmuur ineens geen Joden en hun beloften van G'd meer bestaan. Er staat immers niet, de Joden of Jodendom weggehaald?
Tussenmuur tussen Joden en heidenen.

Efeziers 2: 14-22 Want Hij is onze vrede, die de twee één heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft, doordat Hij in zijn vlees de wet der geboden, in inzettingen bestaande, buiten werking gesteld heeft, om in Zichzelf, vrede makende, de twee tot één nieuwe mens te scheppen, en de twee, tot één lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap gedood heeft. En bij zijn komst heeft Hij vrede verkondigd aan u, die veraf waart, en vrede aan hen, die dichtbij waren; want door Hem hebben wij beiden in één Geest de toegang tot de Vader. Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods, gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl Christus Jezus zelf de hoeksteen is. In Hem wast elk bouwwerk, goed ineensluitend, op tot een tempel, heilig in de Here, in wie ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest.

De aardse tempeldienst herstellen is doen alsof het offer van Christus niet heeft plaatsgevonden. Dan krijgen alle bepalingen van de wet hun betekenis terug en zal er weer vijandschap zijn tussen Joden en heidenen. De heidenen worden dan weer vreemdelingen en bijwoners.

Adinomis

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #110 Gepost op: december 12, 2012, 12:01:22 am »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 22:12:
De tussenmuur.
Efeziers 2: 14-22 Want Hij is onze vrede, die de twee één heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft, doordat Hij in zijn vlees de wet der geboden, in inzettingen bestaande, buiten werking gesteld heeft, om in Zichzelf, vrede makende, de twee tot één nieuwe mens te scheppen, en de twee, tot één lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap gedood heeft. En bij zijn komst heeft Hij vrede verkondigd aan u, die veraf waart, en vrede aan hen, die dichtbij waren; want door Hem hebben wij beiden in één Geest de toegang tot de Vader. Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods, gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl Christus Jezus zelf de hoeksteen is. In Hem wast elk bouwwerk, goed ineensluitend, op tot een tempel, heilig in de Here, in wie ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest.

De aardse tempeldienst herstellen is doen alsof het offer van Christus niet heeft plaatsgevonden. Dan krijgen alle bepalingen van de wet hun betekenis terug en zal er weer vijandschap zijn tussen Joden en heidenen. De heidenen worden dan weer vreemdelingen en bijwoners.

Inderdaad is de tussenmuur tussen Joden en heidenen door Christus weggenomen, maar zonder Christus is die tussenmuur er wel degelijk.

De Joden die Christus niet hebben aangenomen vallen nog altijd onder het eeuwig verbond dat God met Abraham heeft gesloten. Dat verbond is nooit verbroken, want er is nadrukkelijk gezegd dat het een eeuwig verbond is.
Eeuwig houdt niet op bij de komst van Jezus.

In het licht daarvan is het heel goed mogelijk dat er een tempel komt. In Ezechiël is een bouwplan voor een tempel beschreven. De bouw is tot in de kleinste details voorgeschreven. Deze vierde tempel is er nooit gekomen. Mogelijk is dit de tempel die er staat als de Here vanuit het oosten de stad en de tempel binnengaat. Ez. 43. Maar dat zal dan bij het begin van het Vrederijk zijn. Op de Nieuwe aarde is geen tempel meer aanwezig.

Alle verbonden zijn met Joden gesloten. Ook het verbond in het bloed van Jezus. Gelukkig zijn er ook Joden die Hem hebben aangenomen, al is dat in verhouding een klein aantal. Maar niet kleiner dan het percentage bijbelgetrouwe christenen ten opzichte van de bevolking van ons land.

Maar de Here komt  tot zijn doel met de Joden. Uiteindelijk zullen ze Hem erkennen die ze doorstoken hebben en rouw over Hem bedrijven. Ze zullen zeggen "Hij was het toch".
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #111 Gepost op: december 12, 2012, 12:48:13 am »

quote:

pjotr schreef op 11 december 2012 om 22:12:
[...]
Je hebt gelijk, ik bracht antichrist en valse christus te snel op één noemer (maar ze houden wel met elkaar verband). Feit is dat Johannes beschrijft dat de antichrist er al is. En ook in 2 Tess 2: 1-12 wordt deze figuur beschreven, eenzelfde figuur als Gog uit Ez 38 en 39.

De antichrist was zeker gekomen na Jezus Zijn Opstanding, omdat de satan nu alles uit de kast moest trekken om te verhinderen dat Jezus met Zijn Kruisoffer mensen redt van de hel. Maar dat is toch nog niet de antichrist als persoon waarover de eindtijd handelt? De antichrist die tezamen met de valse profeet zich tegen G'd keert en dus tegen Zijn Uitverkoren Volk Israël om het te verdrukken?

quote:

Niet in jouw blikveld althans.
Kan je misschien ook verklaren hoe in jou blikveld de verdrukking als er nooit geweest is en er nooit meer zal zijn, dan wel passen?

quote:

Tussenmuur tussen Joden en heidenen.

Efeziers 2: 14-22 .
11 Daarom gedenkt, dat gij, die eertijds heidenen waart in het vlees, en die voorhuid genaamd werdt van degenen, die genaamd zijn besnijdenis in het vlees, die met handen geschiedt;
--> Heidenen en Joden dus.

12 Dat gij in dien tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld.
--> Heidenen waren niets ! Zonder het burgerschap wat Israël wel al had, geen Beloften zoals voor Israël golden en gelden, die voor ons heidenen golden, levend in een wereld zonder G'd als heidenen. Waar de Joden al wel met G'd leefden!

13 Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.
--> Door Christus Bloed zijn wij die veraf waren, de heidenen nu dichterbij gekomen.

14 Want Hij is onze vrede, Die deze beiden één gemaakt heeft, en den middelmuur des afscheidsels gebroken hebbende,
--> Jezus heeft de middenmuur die een scheiding maakte tussen:
-1. de Joden die WEL een verbond met G'd hadden en hebben, die wel dichtbij G'd waren, die wel onder de Beloften van G'd leefden, wel leefden in een wereld met G'd.
-2. De heidenen die alle bovenstaande niet hadden.
Dus door het weghalen van die muur hebben de heidenen door Christus nu OOK datgene wat de Joden al hadden. Niet gekregen wat de Joden ontnomen is....

15 Heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees te niet gemaakt, namelijk de wet der geboden in inzettingen bestaande; opdat Hij die twee in Zichzelven tot een nieuwen mens zou scheppen, vrede makende;
-->Jezus heeft het oordeel over de Wet (die gold voor de Joden en niet voor de heidenen, die hadden geen wet) weggenomen. In beginsel dus voor het volk Israël en door Genade van G'd OOK voor ons christenen uit de heidenen. Samen als een benen-paar of een echtpaar, 1.

quote:

16 En opdat Hij die beiden met God in één lichaam zou verzoenen door het kruis, de vijandschap aan hetzelve gedood hebbende.

--> Jezus heeft beiden in een lichaam verzoend met G'd verzoend, Jood en christen dus. Niet alleen de christenen.

quote:

17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en dien, die nabij waren.
18 Want door Hem hebben wij beiden den toegang door één Geest tot den Vader.

--> Als heidenen waren we veraf van G'd waar de Joden al dicht(er)bij waren.
Beiden, Jood en Christen hebben toegang tot de G'd Vader en niet alleen de Joden meer.

19 Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods;
--> Als heidenen waren we niets, vreemdelingen voor G'd, maar door Christus zijn we medeburgers der heiligen. Dus medeburgers van de Joden en daarmee huisgenoten van G'd geworden.

quote:

De aardse tempeldienst herstellen is doen alsof het offer van Christus niet heeft plaatsgevonden.

Deze tempeldienst is niet voor christenen en die moeten er ook wegblijven. Immers G'd de vader heeft een Eeuwig oud verbond met de Joden en niet met de heidenen. Jood wordt iemand door geboorte.

quote:

Dan krijgen alle bepalingen van de wet hun betekenis terug en zal er weer vijandschap zijn tussen Joden en heidenen.
Die is er al, kijk naar de heidense ongelovige wereld nu. Daarom juist zouden we als Christenen onze oude broeder moeten steunen door dik en dun en niet meeheulen met de aardse heidense wereld.

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #112 Gepost op: december 12, 2012, 08:50:14 am »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 20:57:
Het 1000 jarig vredesrijk begint na Jezus wederkomst.
Het OT kijkt steeds vooruit naar Jezus Christus Die als Messias het volk Israël zal bevrijden en redden.
Ja, maar in Zacharia vind je van de wederkomst weinig  terug als je de teksten zo interpreteert als jij en Adinomis doen.

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #113 Gepost op: december 12, 2012, 08:56:50 am »

quote:

Adinomis schreef op 12 december 2012 om 00:01:
Maar de Here komt  tot zijn doel met de Joden. Uiteindelijk zullen ze Hem erkennen die ze doorstoken hebben en rouw over Hem bedrijven. Ze zullen zeggen "Hij was het toch".
Ja, een deel van de Joden heeft dat al gedaan met Pinksteren (Hand 2), maar de oproep om zich te bekeren is ook voor de Joden nu. "Want voor u is de belofte..." (Hand 2: 39) - ja eeuwigdurend.

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #114 Gepost op: december 12, 2012, 09:12:25 am »

quote:

learsi schreef op 12 december 2012 om 00:48:
Kan je misschien ook verklaren hoe in jou blikveld de verdrukking als er nooit geweest is en er nooit meer zal zijn, dan wel passen?

Verdrukking is eigen aan de tijd tussen Hemelvaart en Wederkomst, want de duivel zal alles aan doen om het de kinderen van God moeilijk te maken. En dan is het een troost dat de verdrukking, op welke tijd en welke plaats hij ook optreedt, en hoe zwaar ook, niet te zwaar zal zijn en niet te lang zal duren. De duivel zal alles in het werk stellen, meer nog dan hij ooit gedaan heeft, maar het zal hem niets baten. Het houdt op met die verdrukking.

quote:

Deze tempeldienst is niet voor christenen en die moeten er ook wegblijven. Immers G'd de vader heeft een Eeuwig oud verbond met de Joden en niet met de heidenen. Jood wordt iemand door geboorte.
Ja laten christenen daar wegblijven.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #115 Gepost op: december 12, 2012, 10:27:17 am »

quote:

pjotr schreef op 12 december 2012 om 08:50:
[...]
Ja, maar in Zacharia vind je van de wederkomst weinig  terug als je de teksten zo interpreteert als jij en Adinomis doen.
Volgens mij JUIST allemaal over Jezus Zijn Wederkomst, de grote verdrukking van Israël, eindtijd perikelen, hun bevrijding door G'd welke geschieden zal bij Jezus Zijn wederkomst als Messias, de Koning der Joden.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #116 Gepost op: december 12, 2012, 10:44:38 am »

quote:

pjotr schreef op 12 december 2012 om 09:12:
[...]

Verdrukking is eigen aan de tijd tussen Hemelvaart en Wederkomst, want de duivel zal alles aan doen om het de kinderen van God moeilijk te maken. En dan is het een troost dat de verdrukking, op welke tijd en welke plaats hij ook optreedt, en hoe zwaar ook, niet te zwaar zal zijn en niet te lang zal duren. De duivel zal alles in het werk stellen, meer nog dan hij ooit gedaan heeft, maar het zal hem niets baten. Het houdt op met die verdrukking.
Maar leest eens
Matteus 24

De grote verdrukking
15   Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door  de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten! –
--> Er is maar 1 plaats heilig op aarde in GOD Zijn ogen en dat is Jeruzalem.
16 laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen.
--? Judea, duidelijk in Israël en nergens anders !
17 Wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan om iets uit zijn huis te halen,
18 en wie op de akker is, moet niet terugkeren naar wat hij achterliet om zijn kleren te halen.
19 Maar wee de zwangeren en de zogenden in die dagen!
20 En bid dat uw vlucht niet zal plaatsvinden in de winter en ook niet  op een sabbat.

--> De enigen die werkelijk Sabbat vieren zijn de Joden !
22 En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden.

--> Duidelijk dat er gesproken wordt over ingekorte dagen tijdens de grote verdrukking in Israël !

Over de grote verdrukking in Marcus 13
14   Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarover door de profeet  Daniël gesproken is, zult zien staan waar het niet behoort –  laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen.
--> Wederom Judea, dat in israel lag en ligt !
15 En wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan in het huis om iets uit zijn huis te halen,
16 en wie op de akker is, moet niet terugkeren naar wat hij achterliet, om zijn bovenkleed te halen.
17 Maar wee de zwangere en de zogende vrouwen in die dagen!
18 En bid dat uw vlucht niet zal plaatsvinden in de winter.
19 Want die dagen zullen dagen van zo'n verdrukking zijn als er niet geweest is vanaf het begin van de schepping, die God geschapen heeft, tot nu toe, en er ook nooit meer zijn zal.
20 En als de Heere die dagen niet ingekort had, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen, die Hij heeft uitverkoren, heeft Hij die dagen ingekort.

--> Wederom de uitspraak over het inkorten van de periode van grote verdrukking !
21   En als dan iemand tegen u zal zeggen: Zie, hier is de Christus; of zie, Hij is daar; geloof het niet.
22   Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen te misleiden.

--> Valse Christussen zijn er geweest, maar grote wonderen hebben ze nog niet gedaan.
23 Maar past u op; zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

De grote verdrukking in Lucas 21
20   Wanneer u zult zien dat Jeruzalem door legers omringd wordt, weet dan dat zijn verwoesting nabij is.
--> Duidelijk, bij de grote verdrukking zullen de legers van de wereld Jeruzalem omringen. Jeruzalem ligt in Israël, toch?
--> De wereld is zich hier NU langzaam op aan het voorbereiden dmv VN, EU e.d., gesteund door de hoer van Babylon.
21 Laten dan wie in Judea zijn, vluchten naar de bergen en wie in het midden van Jeruzalem zijn, daaruit wegtrekken en wie op de velden zijn, er niet in gaan.
22 Want dit zijn dagen van wraak,  opdat al wat geschreven staat, vervuld wordt.

--> Alle profetieën uit het oude testament zullen dan worden vervuld, waar uiteindelijk GOD Genade schenkt aan de Joden en hen redt !
--> Wederom Juda wordt centraal gesteld.
23 Maar wee de zwangeren en de zogenden in die dagen, want er zal grote nood zijn in het land en toorn over dit volk.
24 En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden,  totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

--> Wederom Jeruzalem, de wereldlegers zullen Jeruzalem aanvallen en vernietigen.

Merk op dat deze 3 profetieën door Jezus Zelfs worden voorafgegaan door de vernietiging van Jeruzalem en worden opgevolgd door de Wederkomst van Jezus Christus, die als Koning der Joden terugkomt om de Israël te redden en al haar vijanden te vernietigen ! De wedergeboren christenen zijn dan al opgenomen bij de opname en bij Hem !

Hier 1 van de vele profetieën van de oude profeten = waarin GOD al over de grote verdrukking van Israël spreekt. Merk op dat ook hier expliciet over Judea wordt gesproken, momenteel de westbank en hart van het conflict !
Jeremia 33:8
7 Ik zal een omkeer brengen in de  gevangenschap van Juda en in de gevangenschap van Israël, en hen  opbouwen als vroeger.
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen

Jeremia 30:7-11
7   Wee!
Want die dag is groot,
er is er geen als hij.
Het is een tijd van benauwdheid voor Jakob,

toch zal hij daaruit verlost worden.

De grote verdrukking draait puur om Israël, die door de heidense wereld wordt verdrukt. De heidense wereld die gesteund door de hoer van Babylon, Israël zal willen vernietigen en Jeruzalem inpikken. Kijk naar wie dat nu willen in deze tijd?
Juist, de islam met de "palestijnen" voorop !
Kijk wie de "palestijnen" hierin steunen, al was het maar voor olie......
Kijk hoe sommige van onze broeders hieraan steun verlenen........

In alle profetieën is toch ook duidelijk een opbouw naar een climax waarneembaar? Wordt zelfs verwoord met de woorden, zo erg als nog nooit geweest is en ook nooit meer zijn zal. Dat punt hebben we tot op vandaag (gelukkig) nog niet bereikt.

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #117 Gepost op: december 12, 2012, 10:56:29 am »

quote:

learsi schreef op 12 december 2012 om 10:27:
[...]
Volgens mij JUIST allemaal over Jezus Zijn Wederkomst, de grote verdrukking van Israël, eindtijd perikelen, hun bevrijding door G'd welke geschieden zal bij Jezus Zijn wederkomst als Messias, de Koning der Joden.

Zacharia 8:3. "Ik keer weer" - dit is de wederkomst volgens jou, denk ik?

Nu naar het Nieuwe Testament.
Matteus 28: 18-20. "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde. [...] En zie ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding van de wereld.
De voleinding: is dat de wederkomst (begin 1000-jarig rijk) of is dat einde 1000-jarig rijk?

Hand. 1: 11. Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij hem ten hemel hebt zien varen.

Matteus 24: 30 en 31. En zij zullen de Zoon des mensen zien komen o pde wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid.

Marcus 14: 62. Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien, gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels.

Openb 1: 7. Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen. Ja, amen.

1Tess 4: 15-17. Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.

Ik ben ervan overtuigd dat met de wederkomst de voleindiging van de wereld heeft plaatsgevonden.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #118 Gepost op: december 12, 2012, 02:30:00 pm »
@pjotr, ik vroeg je iets, mijn reactie wellicht gemist?

pjotr

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #119 Gepost op: december 12, 2012, 02:53:07 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 12 december 2012 om 14:30:
@pjotr, ik vroeg je iets, mijn reactie wellicht gemist?
Omdat je het nogmaals vraagt. Learsi heeft die vraag wel kunnen terugvinden. Je leest denk ik te snel.

quote:

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #120 Gepost op: december 12, 2012, 07:54:29 pm »

quote:

pjotr schreef op 12 december 2012 om 10:56:
[...]

Zacharia 8:3. "Ik keer weer" - dit is de wederkomst volgens jou, denk ik?

Wederkomst Jezus als Messas in Jeruzalem, Israel.

quote:

Nu naar het Nieuwe Testament.
Matteus 28: 18-20. "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde. [...] En zie ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding van de wereld.
De voleinding: is dat de wederkomst (begin 1000-jarig rijk) of is dat einde 1000-jarig rijk?

Voleinding van de wereld is denk ik na het 1000 jarig vredesrijk.

quote:

Hand. 1: 11. Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij hem ten hemel hebt zien varen.

quote:

Matteus 24: 30 en 31. En zij zullen de Zoon des mensen zien komen o pde wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid.

[/quote]Marcus 14: 62. Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien, gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels. [/quote]

quote:

Openb 1: 7. Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen. Ja, amen. [/quote

quote:

1Tess 4: 15-17. Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.

Opname van ware christenen uit de Gemeente, die voor Jezus wederkomst zal plaatsvinden.

Ik ben ervan overtuigd dat met de wederkomst de voleindiging van de wereld heeft plaatsgevonden.[/quote]
Je bedoelt denk ik gaat plaatsvinden met de wederkomst van Jezus?
Ik zelf denk dat de voleinding pas is na het 1000 jarig vredesrijk, na het eindoordeel van G'd over de wereld. Dan pas wordt er een nieuwe wereld geschapen en is alle kwaad definitief verdwenen.

nicodemus

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #121 Gepost op: december 25, 2012, 05:22:11 pm »
Dingo schreef:

quote:

Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.

Maar toch kunnen we weten dat het einde nabij is. Ik weet het zelfs zeker!

Wanneer ging Jezus het Heilige der Heiligen binnen om het karakter van ALLE mensen te onderzoeken? Het boek Daniël geeft het antwoord!

Gaitema zegt:

quote:

De tempel is nog niet gebouwd, die moet nog bij de gouden rotskoepelmoskee gebouwd gaan worden. Volgens de preciese berekeningen moet de tempel pal naast de moskee komen te staan. In de omschrijvingen van de bijbel staat ook dat een deel van het terein aan de heidenen gegeven dient te worden. Dus, de moskee hoeft niet weg, want dat deel is voor de heidenen

Nu, dat laatste zou wel eens kunnen gebeuren, een 3e Tempel, maar dat is NIET ter ere van een Hemelse Verlosser! Want Jezus heeft nergens gezegd dat Hij; nog een tijdelijk Heiligdom op aarde zal stellen, noch een volk zal oprichten dat een afgscheiden volk zal zijn, immers toen Hij het NT inrichtte, was het evangelie voor de Jood én de Griek en is het volk Israël vanaf die tijd: uit alle taal, stam, natie en volk!. Het (onderzoekend-oordeel is dus een Rechtvaardig oordeel: uit alle taal, stam, natie en volk. En zal dus uit alle verbonden een Overblijfsel zijn, dat aan het einde het Gehele volk Israël zal zijn. Israël is en geestelijk volk, zoals ook blijkt uit de zaak Jakob die, als eerste, aangeduidt wordt als Israël (Hij die met God streed)

Jezus doet dienst in een Hemels Heiligdom. Nergens spreekt Hijn over een Tempel van steen en hout, eerder verbietd Hij de discipelen en het volk zo te denken. Hij laat immers van aardse en natuurlijke plaatsen van aabidding niets heel; geen ene steen op de andere! Bovendien is het Tempelplein een "Gruwel der Verwoesting", dat door de Koningen van het Noorden en Zuiden wordtv bezet. het Pausdom en de Islam. Openbaring 9 zegt dat het (in aansluiting op het binnengaan van het Heilige der Heiligen van Christus nog 150 jaar -profetische jaren van Daniël- voordat de Koningen vrede sluiten.
Awel men ontmoet elkaar op het Tempelplein in het aardse en natuurlijke Israël, door mensenhanden opgericht! Daar zal zich dus de anti-christ (in) neerzetten!

Satan zal dus het gehele proces 'van het einde' in profetische zin, nabootsen in een 'zichtbaar' uiterlijk vertoon!

Alles is Bijbels aan te tonen alsook in de chronologische tijdslijnen der profetie.

Groeten