Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 11948 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #15 Gepost op: november 01, 2012, 10:22:40 pm »

quote:

dingo schreef op 01 november 2012 om 22:07:
Het is overigens niet zo moeilijk om de winst van Obama te voorspellen want het is vrijwel nog nooit voorgekomen dat de zittende president niet herkozen werd. Al was het maar dat ze meer gelegenheid hebben met de stemmentellerij te knoeien.
dat klopt, maar niet Amerika, maar Israël is de wijzer op de tijdklok van G'd
« Laatst bewerkt op: november 01, 2012, 10:22:52 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2012, 12:19:25 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 22:22:
[...]

dat klopt, maar niet Amerika, maar Israël is de wijzer op de tijdklok van G'd
Gelukkig verander je snel van mening tov

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 21:21:
verder betreffende dit door mij gestarte topic, van mijn kant geen verdere inbreng en alle goeds...
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2012, 06:21:22 am »
Obama is in alle opzichten een betere wereldleider. Dat kun je in enkele seconden zien.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #18 Gepost op: november 02, 2012, 08:33:14 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 31 oktober 2012 om 23:39:
Waar ik in dit soort zaken sterk aan moet denken is dit:
Wat ben je bedroefd, mijn ziel, en onrustig in mij.
Vestig je hoop op God, eens zal ik hem weer loven,
mijn God die mij ziet en redt. (psalm 42).

Zoals Dingo zegt: wij zien van alles, kunnen linken leggen naar de Schrift.
Maar kloppen onze linken wel? Zijn we niet gewoon nieuwsgierig? Zijn we niet bezig met de verkeerde dingen daarin?
Ik denk (nee: ik weet en ervaar!) dat de hoop gericht moet zijn op Christus, ondanks alles wat wij denken te zien. Ik heb dat "tekenen van de tijd zien" losgelaten. Het is niet aan mij, het zal zijn als ik het niet verwacht.
Ik ben er klaar voor en ben er klaar mee en kan niet anders zeggen dan wat de Bijbel ons leert:
Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’ Amen. Kom, Heer Jezus!

volgens mij is het met de kenmerken van de eindtijd die Jezus duid het zo dat ze ter bemoediging dienen. Openbaringen was geschreven voor de vervolgde christenen in klein Azië, zo dat ze het konden plaatsen waarom ze het zo zwaar te verduren kregen.
De eerste christenen dachten dat Jezus ook nog in hun levens terug zou komen. Ik heb begrepen dat Johannes daarom zo laat begon te schrijven, omdat hij het ook eerst in zijn leven verwacht had.  Dus wanneer we de moeilijkheden en drijgingen om ons heen herkennen als zaken waar Jezus wat van gezegd heeft, dan kunnen we gerust zijn en hoeven we niet bang voor de drijgingen in deze wereld te zijn. Het is dus bedoeld om onze verontrustingen en angsten te beantwoorden met de boodschap: "vertrouw op Jezus en houd moet, want Hij zal komen en het zal dan beter zijn."

Ik haal heel veel kracht uit de tekst dat gaat over hoe de mensen zijn in de laatste dagen. Er wordt verteld van de mensen dat ze alleen van zichzelf en hun geld houden, maar dat we moeten volhouden. een bemoediging volgt met de mooie broederlijke woorden: "maar je weet van ons dat je moet volhouden, je hebt van ons geleerd..." Heerlijk. Troostende handen die op je schouders gelegd worden als je drijgt te bezwijken in deze koude kille weerbarstigheid. Je broeders en zusters die om je heen komen staan en je de moed toespreken. "Houd vol jongen, houd vol!"
En Zijn spoedig kan voor ons lang duren.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 08:33:45 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #19 Gepost op: november 02, 2012, 08:40:52 am »
GC begon met een tekst uit Johannes over het houden van geboden.

Het toevallige is dat ik vandaag dit las:

Handelingen 21:17-30

17 Bij onze aankomst in Jeruzalem ontvingen de gelovigen ons gastvrij.
18 De volgende dag ging Paulus met ons naar Jakobus, bij wie alle oudsten waren samengekomen. 19 Nadat Paulus hen begroet had, vertelde hij tot in bijzonderheden wat God door zijn verkondigingswerk onder de heidenen tot stand had gebracht. 20 Toen ze dat hoorden, prezen en eerden ze God en zeiden: ‘Je hebt kunnen zien, broeder, dat ook vele duizenden Joden het geloof hebben aanvaard, en allen leven vol overtuiging volgens de wet. 21 Nu is hun verteld dat jij de Joden die onder de heidenen wonen aanspoort tot ontrouw aan Mozes; je zou beweren dat ze hun kinderen niet hoeven te besnijden en dat ze zich niet aan de voorschriften hoeven te houden. 22 Hoe weerleggen we dit? Ze zullen ongetwijfeld horen van je komst. 23 Doe daarom wat wij je zeggen. Er zijn bij ons vier mannen die een gelofte hebben afgelegd. 24 Neem hen met je mee, laat je samen met hen reinigen en betaal voor hen de kosten van de offers, waarna ze hun haar kunnen laten afscheren. Dan zal iedereen inzien dat de verhalen die over jou worden verteld onwaar zijn, en dat ook jij doet wat de wet voorschrijft. 25 Wat betreft de heidenen die het geloof hebben aanvaard, hen hebben we schriftelijk op de hoogte gesteld van onze beslissing dat ze zich in acht moeten nemen voor vlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, voor bloed, voor vlees waar nog bloed in zit, en voor ontucht.’ 26 Daarop nam Paulus de vier mannen met zich mee. De volgende dag liet hij zich samen met hen reinigen en ging de tempel binnen, waar hij bekendmaakte wanneer de reinigingsperiode zou aflopen, zodat daarna voor ieder van hen het offer gebracht kon worden.

Paulus gearresteerd

27 Toen de zeven dagen van de reiniging bijna verstreken waren, zagen Joden uit Asia Paulus in de tempel. Ze grepen hem vast en brachten grote opschudding teweeg onder de tempelbezoekers. 28 Ze schreeuwden: ‘Israëlieten, kom ons helpen! Dit is de man die zich telkens weer tegen het Joodse volk keert en tegen de wet en de tempel. Bovendien heeft hij ook Grieken de tempel binnengebracht, en daarmee heeft hij deze heilige plaats ontwijd.’ 29 Ze hadden hem namelijk kort tevoren met de Efeziër Trofimus in de stad gezien, en ze dachten dat Paulus hem had meegenomen naar de tempel. 30 De hele stad raakte in rep en roer en er ontstond een volksoploop. Paulus werd hardhandig de tempel uit gesleurd, en meteen werden de tempelpoorten gesloten.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
 © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #20 Gepost op: november 02, 2012, 04:36:59 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 22:21:

dat kan zijn, maar er is een keuze en Romney is niet tegen Israël, het horloge en kompas voor de wereld

Ben ik geheel met je eens daarom verwees ik ook naar de ralatie met israel van beide kandidaten. Mijn voorkeur gaat uit naar Romney vanwege dezelfde redenen als jij. Ik bedoelde ermee te zeggen dat het voor ons allemaal wel kan lijken dat Romney voor Israël de betere keuze lijkt, maar dat de vijand sluw is. Immers zal eerst worden gedaan of er vriendschap is tussen de anti-christ en Israël, die later vals blijkt.

Obama is als stiekeme islamiet al anti-Israël en zou dus niet meer negatief kunnen draaien in zijn anti-israel houding.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 04:38:14 pm door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #21 Gepost op: november 02, 2012, 04:40:40 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2012 om 00:19:
[...]

Gelukkig verander je snel van mening tov
[...]
Dat zie ik niet? Grondig Christelijk geeft alleen aan dat de wijze van de eindtijd Israël is en niet de USA. Op zijn best dus de relatie tussen de USA met Israël, vanwege Israël.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2012, 05:32:25 pm »
Ik zou deze er nog aan willen toevoegen:

Nederland op weg naar de ondergang, wanneer zal ons de eerste ramp gaan bereiken?
http://www.nu.nl/nieuws/2...beleid-midden-oosten.html

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #23 Gepost op: november 02, 2012, 06:49:12 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 16:36:
[...]

Ben ik geheel met je eens daarom verwees ik ook naar de ralatie met israel van beide kandidaten. Mijn voorkeur gaat uit naar Romney vanwege dezelfde redenen als jij. Ik bedoelde ermee te zeggen dat het voor ons allemaal wel kan lijken dat Romney voor Israël de betere keuze lijkt, maar dat de vijand sluw is. Immers zal eerst worden gedaan of er vriendschap is tussen de anti-christ en Israël, die later vals blijkt.

Obama is als stiekeme islamiet al anti-Israël en zou dus niet meer negatief kunnen draaien in zijn anti-israel houding.

Dat is echt zo'n amerikaanse fabel, dat hij een stikumme Islamiet is. Volgens anderen is hij een vrij metselaar. Zo zegt iedereen weer wat. Naar mijn weten is hij bij een kerk aangesloten, dat is één ding wat bekend is.

Verder: ik vind het altijd wat kortzichtig als je een president kiest omdat hij op één punt slechts het goede doet. Echt alleen maar focussen op Israël.
Je moet naar het totaalplaatje kijken.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2012, 06:58:47 pm »

quote:

Adinomis schreef op 31 oktober 2012 om 22:46:
Tekenen der tijden:
De Joden keren massaal terug naar Israël. Dit is geprofeteerd in de bijbel.
Israël zal voorafgaand aan het Armageddon in grote benauwdheid komen. Dat is allemaal geprofeteerd. We zien de onrust in de omliggende landen. Deze landen zijn in verwarring. Maar God brengt ze in verwarring, dat staat meerdere keren in de bijbel. In de omliggende landen horen we dikwijls de roep dat Israël vernietigd moet worden. Ik heb zelf zulke leuzen gelezen op de muren.

In de politiek zullen ze Israël alleen laten staan. We horen het van Obama. Door zijn achterban heeft hij het nog wel een poosje volgehouden. Maar zelf denkt hij er anders over. Lees maar.

De nieuw te verwachten minister van buitenlandse zaken Timmermans zal ongetwijfeld een andere politieke koers volgen dan zijn voorganger Rosenthal.

Het economisch bestel zakt wereldwijd in elkaar. Het Babylon dat ons zoveel welvaart bracht.

Je ziet het zich allemaal voltrekken.

Maar we mogen goede moed hebben. Want het loopt God niet uit de hand. Het gebeurt precies zoals het geprofeteerd is. Heft uw hoofd op, want uw verlossing genaakt.

Jes. 14:1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob.

Het komt allemaal dichterbij, maar we zijn er nog niet.
De tempel is nog niet gebouwd, die moet nog bij de gouden rotskoepelmoskee gebouwd gaan worden. Volgens de preciese berekeningen moet de tempel pal naast de moskee komen te staan. In de omschrijvingen van de bijbel staat ook dat een deel van het terein aan de heidenen gegeven dient te worden. Dus, de moskee hoeft niet weg, want dat deel is voor de heidenen.

Verder hebben we de twee getuigen nog niet en is de anti-christ nog steeds niet opgestaan. Wel zijn er prachtige geruchten dat prince Charles het zou zijn, maar ja, dat zijn weer van die schitterende verhalen.

Wel wordt het serieuzer. Echter denk ik ook: zo lang de opwekkingen nog duren, zo lang hebben we nog. De opwekkingen zijn nog steeds in volle gang. Het draaid op volle toeren.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #25 Gepost op: november 02, 2012, 07:02:48 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 17:32:
Ik zou deze er nog aan willen toevoegen:

Nederland op weg naar de ondergang, wanneer zal ons de eerste ramp gaan bereiken?
http://www.nu.nl/nieuws/2...beleid-midden-oosten.html

Nou, ik zie het probleem niet. Er staat dat ze zowel voor Israël en Palestina voor zo ver mogelijk bij zullen dragen aan een vredige oplossing in hun conflicten.
Een nobel streven. Is niets mis mee.

Ozombi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #26 Gepost op: november 02, 2012, 08:13:24 pm »
Dat zionistische tintje in al die posts irriteert mij nog meer dan dat Riemer Lap zich irriteert aan de theosofische invalshoek ;oP

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #27 Gepost op: november 02, 2012, 08:32:48 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 november 2012 om 20:13:
Dat zionistische tintje in al die posts irriteert mij nog meer dan dat Riemer Lap zich irriteert aan de theosofische invalshoek ;oP
Dat heet antisemitisme, Ozombi.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #28 Gepost op: november 02, 2012, 09:53:05 pm »
Je doet soms echt heel dom Learsi.
Wist je dat als de moderator er de pest in krijgt en voor de aardigheid de regels gaat handteren die hier op het forum gelden, of wanneer één van de deelnemers op het handje drukt die links boven aan het scherm staat en zijn beklag doet vanwege het op de man spelen, dat je dan het risico kan lopen om geband te worden?

Je overtreed immers de forumregels door constand op de man te spelen.
Dat is dom, omdat je daarmee jezelf alleen maar in het vaarwater werkt en het is dom omdat niemand met dergelijke onnozele stokende opmerkingen van je ook maar één milimeter dichter bij Jezus uit komt.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #29 Gepost op: november 02, 2012, 09:54:51 pm »
Ozombi: dat is overigens ook de reden waarom mensen wel eens hun posten verwijderd ziet worden en ik kan het weten, want ik heb zelf al eens een ban gehad.
Ook jij begeeft je iets te veel op glad ijs door opvattingen van christenen af te kraken. Dat is al snel op de man spelen.

Het is maar even, dat jullie het weten.