Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 11788 keer)

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #30 Gepost op: november 02, 2012, 10:05:52 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 november 2012 om 18:58:

Het komt allemaal dichterbij, maar we zijn er nog niet.
De tempel is nog niet gebouwd, die moet nog bij de gouden rotskoepelmoskee gebouwd gaan worden.
Volgens de preciese berekeningen moet de tempel pal naast de moskee komen te staan.

Zelfs op de plek waar nu illegaal de gouden koepel moskee staat. Dat is nu precies DE reden waarom deze afgoden aabiddings-plaats DAAR is gebouwd.  d:)b
DE reden waarom Joden en Christenen er niet eens mogen bidden.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #31 Gepost op: november 02, 2012, 10:07:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 november 2012 om 21:53:
Je doet soms echt heel dom Learsi.
Wist je dat als de moderator er de pest in krijgt en voor de aardigheid de regels gaat handteren die hier op het forum gelden, of wanneer één van de deelnemers op het handje drukt die links boven aan het scherm staat en zijn beklag doet vanwege het op de man spelen, dat je dan het risico kan lopen om geband te worden?

Je overtreed immers de forumregels door constand op de man te spelen.
Dat is dom, omdat je daarmee jezelf alleen maar in het vaarwater werkt en het is dom omdat niemand met dergelijke onnozele stokende opmerkingen van je ook maar één milimeter dichter bij Jezus uit komt.
Sorry, ik speelde niet op de man maar deel mee dat ani-zionisme een verkapte vorm is van antisemitisme gaitema. Tenzij je bedoeld dat ik op de man speel door aan te bieden voor Ozombi te bidden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #32 Gepost op: november 02, 2012, 10:09:07 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 22:05:
[...]

Zelfs op de plek waar nu illegaal de gouden koepel moskee staat. Dat is nu precies DE reden waarom deze afgoden aabiddings-plaats DAAR is gebouwd.  d:)b
DE reden waarom Joden en Christenen er niet eens mogen bidden.

Kijk, en dit is weer in mijn ogen wijs :)

Ik denk dat ik een sellectie maak in waar ik wel of niet op reageer in je bijdragen.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 10:17:11 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #33 Gepost op: november 02, 2012, 10:16:08 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 22:07:
[...]

Sorry, ik speelde niet op de man maar deel mee dat ani-zionisme een verkapte vorm is van antisemitisme gaitema. Tenzij je bedoeld dat ik op de man speel door aan te bieden voor Ozombi te bidden.

Iets is hier vrij snel op de man spelen en in dit geval ook weer vind ik je vergelijking te ver gaan. Antisemitisme is een hele zware betiteling. Daar maak je ook geen vrienden mee. Volgens de forumregels mag je niet op de man spelen. Ik zou daar voorzichtiger mee worden.
Dat heeft 3 voordelen.
1. Je wordt serieuzer genomen door je gesprekspartners.
2. je krijgt meer ruimte om op Jezus te wijzen en van elkaar te leren
3. zo waar, een wereld gaat voor je open.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #34 Gepost op: november 02, 2012, 10:36:03 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 november 2012 om 22:16:
[...]

Iets is hier vrij snel op de man spelen en in dit geval ook weer vind ik je vergelijking te ver gaan. Antisemitisme is een hele zware betiteling. Daar maak je ook geen vrienden mee. Volgens de forumregels mag je niet op de man spelen. Ik zou daar voorzichtiger mee worden.
Dat heeft 3 voordelen.
1. Je wordt serieuzer genomen door je gesprekspartners.
2. je krijgt meer ruimte om op Jezus te wijzen en van elkaar te leren
3. zo waar, een wereld gaat voor je open.

Waarom is iemand wijzen op zijn zogenaamde zionistische bijdragen niet op de man spelen en iemand wijzen op het feit dat anti-zionisme heel erg dicht ligt bij antisemitisme (verkapte vorm ervan is), wel op de man spelen? Kan jij mij dat eens uitleggen gaitema?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij een zionist noemt en wordt degene met een dergelijke antisemitische instelling boos als daaraan ook de naam gegeven wordt?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij orthodox noemt, terwijl degenen met dus een meer (voor jou) vrije .... inzicht boos wordt als dat dan bij naam en toenaam genoemd wordt?

Waarom laat het mij (en small brother waarschijnlijk ook) koud wanneer een aantal ons eikels noemen in een topic? Is dat niet erg met 2 maten meten? Zelf zal ik ook om zoiets NOOIT op het handje drukken om beklag te doen. Je hebt gezien, dan geef ik netjes aan dat ik net onfatsoenlijk vind en daarbij blijft het dan ook wat mij betreft. Wie wil kan nederig excuus aanbieden en wie niet wil, die doet dat gewoon niet. Ik zal er niet meer of minder door van de ander als broeder liefhebben.

Kan jij mij dat eens uitleggen, gaitema?
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 10:39:53 pm door learsi »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #35 Gepost op: november 02, 2012, 11:56:11 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 20:32:
[...]

Dat heet antisemitisme, Ozombi.

Driewerf neen. Het heet pro naaste Learsi.
Je kunt niet beweren dat een pro palastijn anti semiet is.
Dat is een oordeel waar je geen enkele grond voor hebt.
Christus (je weet wel, de Opgestane Heer van de Kerk) roept niet op om de naaste  te doden. Denk even aan het verhaal van de barmartige samaritaan etc.
Je gaat hier vele malen te kort door de bocht.
Israel van belang? Ja!
De Palastijn niet van belang? Nee.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #36 Gepost op: november 03, 2012, 01:29:09 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2012 om 23:56:
[...]

Driewerf neen. Het heet pro naaste Learsi.
Je kunt niet beweren dat een pro palastijn anti semiet is.
Dat is een oordeel waar je geen enkele grond voor hebt.
Christus (je weet wel, de Opgestane Heer van de Kerk) roept niet op om de naaste  te doden. Denk even aan het verhaal van de barmartige samaritaan etc.
Je gaat hier vele malen te kort door de bocht.
Israel van belang? Ja!
De Palastijn niet van belang? Nee.

Dit gaat niet oer een pro-palestijn Riemer, maar over een anti-zionist, at een verhullende vorm is van antisemitisme.
G'd de vader noemt de "palestijnen" niet voor niets bastaarden in de Schrift Zach 9:5-6

Bastaarden omdat ze niet eens bestaan, het is een verzonnen volk met een verzonnen naam. Ze doen er alles aan om het Beloofd Land Israël te delen, daar waar G'd de Vader zo ernstig tegen waarschuwt om het niet te verdelen met alle gevolgen van dien. Joel 3:1-3
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 01:31:10 am door learsi »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #37 Gepost op: november 03, 2012, 04:31:37 am »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 22:36:
[...]

Waarom is iemand wijzen op zijn zogenaamde zionistische bijdragen niet op de man spelen en iemand wijzen op het feit dat anti-zionisme heel erg dicht ligt bij antisemitisme (verkapte vorm ervan is), wel op de man spelen? Kan jij mij dat eens uitleggen gaitema?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij een zionist noemt en wordt degene met een dergelijke antisemitische instelling boos als daaraan ook de naam gegeven wordt?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij orthodox noemt, terwijl degenen met dus een meer (voor jou) vrije .... inzicht boos wordt als dat dan bij naam en toenaam genoemd wordt?

Waarom laat het mij (en small brother waarschijnlijk ook) koud wanneer een aantal ons eikels noemen in een topic? Is dat niet erg met 2 maten meten? Zelf zal ik ook om zoiets NOOIT op het handje drukken om beklag te doen. Je hebt gezien, dan geef ik netjes aan dat ik net onfatsoenlijk vind en daarbij blijft het dan ook wat mij betreft. Wie wil kan nederig excuus aanbieden en wie niet wil, die doet dat gewoon niet. Ik zal er niet meer of minder door van de ander als broeder liefhebben.

Kan jij mij dat eens uitleggen, gaitema?

Ten eerste moet je gewoon kalm blijven en niet uit je slof schieten. Beheers je broer. Ik pak je zo hard aan omdat ik je eigenlijk knap interessant vind, maar vanwege je eigen aanpak, reageer ik bewust zo. Je bent volgens mij net mijn overgrootvader. Die was 55 jaar lang zondagschoolmeester en gereformeerder dan de dominee en toch wist hij kinderen uit een boeren plattelandsgemeente van drie verschillende kerken te boeien op de locale zondagschool met de bijbelverhalen, want hij vertelde het met bezieling.

Ik probeer je kennis te laten maken met wie we echt zijn. Ravijnen te overbruggen. Kloven te dichten.

Daarbij: ik verwacht van jou, omdat God je persoonlijk aansprak meer dan van iemand die door God niet zo persoonlijk aangesproken werd.

Weet je wat me nu te binnen schiet broer? Het advies uit de bijbel:
"houd rekening met de gevoeligheid van hen die niet zo ver zijn in het geloof."

http://home.versatel.nl/jarigfeenstra/Religie/wings.jpg
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 04:31:57 am door gaitema »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #38 Gepost op: november 03, 2012, 11:20:43 am »
Volgens mij moeten

- Wij als individu tegenover God eerst ons zelf onder de loep nemen. Dan duurt het heel lang dat je aan een ander toekomt.
- Wij als Christen ons tegenover ELKE naaste zelf onder de loep nemen. Dan duurt het heel lang voordat we aan een ander toekomen te veroordelen.
- Wij als kerk onze waarheid en inzicht aan de hand van de Bijbel m.b.t.  Gods plan onder de loep nemen, dan duurt het heel lang voor je aan het joodse volk toekomt.

Daar tegenover staat dat God klip en klaar de vijanden van Israël benoemd, van toen, van nu en van de toekomende tijd.
Hij vertelt ook hoe Hij daarop zal handelen.
Hij vertelt ook dat Zijn oordeel begint in de kerk.

Wat is zijn oordeel? Toen het volk Israël niet naar God wilde luisteren en zondigde wilde hij van van weggaan. Zo zal Hij de kandelaar daar (de kerk wereldbreed) voor een groot deel wegnemen, en die zondigen en ook Zijn volk aanvallen, vervloeken. Nu als is duidelijk dat binnen de kerken steeds meer een scheidslijn ontstaat m.b.t. zijn in de Schrift verkondigde waarheid.

Dit is een algeheel brede waarneming, geen persoonlijke op maat naar een individu.
Deze week zat ik aan tafel met vier collega's die zeer antisemitsische uitspraken deden, ik had in 1942 kunnen zijn. Maar het was hun onwetendheid. Een van hen had wel belangstelling voor DIE JODEN. Ik heb hem de site van
www.janvanbarneveld.nl gestuurd en gewezen op het boek Om Sions wil niet zwijgen.
Ik moest die getuigenis geven, anders was ik geen knip voor de neus waard. Een getuigenis tegen een ongelovige, hoe te meer dringt het me ook op dit forum dingen te delen.

Wij moeten bidden voor hen die buiten staan, dat zijn naast heidenen ook een deel van de medechristenen, vrijzinnige kerken als organisatie, de volken rondom Israël, de natiën en uiteraard ook voor de joden in Israël en wereldwijd.
Lidmaatschap van kerk of doop is niet het criterium, dat is ons levende geloof in het Offer van JC. Maar God en JC zijn één. Wie de beloften van God niet op waarde schat, en zijn tong en handen straks verontreinigd door in woord en daad op te staan tegenover een volk dat in het land van Gods beloften woont, die meewerkt aan het opdrijven van de joden en hun identiteit ondergraaft, die wens ik veel sterkte.
Nogmaals dit is een algemene boodschap niet gericht aan één specifiek iemand. Een geluid wat ik wil laten klinken.

Doch God zal de optrekkende landen niet oordelen omdat de joden zo'n goed volkje zijn, maar omdat de wereld de beloften aan dat volk gedaan ontkennen en dwarsbomen. God bouwt Jeruzalem, Jeruzalem zal de steen zijn waaraan de volken zich zullen vertillen. Het is voor hen een bedwelming.
Lees hier niet de kerk, want de heidenen hebben niets met de kerk, die willen ze niet hebben. Daarvan schamperen ze dat die krachteloos is en dat daar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar Jeruzalem, Israël..dat is waar alles nu om draait. Psalm 2 schrijft dat de volken zich roeren. We staan nu in de vooravond, wanneer de dag voortschrijdt zul deze roering zich meer en meer richten op de Joden.

Laten we bekeren, ons meer en meer van onreinheid reinigen, ons dagelijks richten op de Waarheid, want de tijd is kort. Nee, ik noem geen datum. benoem wel de periode waarin we leven als het puntje van de eindtijd.

In 2 tess werd gewaarschuwd dat we niet moesten gaan zitten en wachten, het ontkracht ook niet wat in 1 tess 5 staat. Maar er was een aanvullende uitleg nodig over het misverstaan van sommigen. Ook daar wordt nog eens uitgewerkt wat zal gebeuren.

1 Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken. 3 Laat u door niemand misleiden, op geen enkele manier. De dag van de Heer breekt niet aan voordat velen zich van het geloof hebben afgekeerd en de wetteloze mens verschenen is, hij die verloren zal gaan. 4 Hij zal alles wat goddelijk en heilig is bestrijden en zich erboven verheffen, om in Gods tempel plaats te nemen op de troon en zich voor te doen als God zelf. 5 Herinnert u zich niet dat ik u dit herhaalde malen heb gezegd toen ik bij u was? 6 Dan weet u ook wat hem nog tegenhoudt 9 (de aanwezigheid van de HG, op deze aarde, naar mijn mening) en dat hij pas zal verschijnen op de voor hem vastgestelde tijd. 7 Hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst degene die hem tegenhoudt verdwijnen. 8 Pas dan verschijnt hij – en dan zal de Heer Jezus hem doden met de adem van zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst. 9 De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen, 10 en allen die verloren zullen gaan, zal hij met zijn kwaadaardigheid verleiden. Want ze hebben de liefde voor de waarheid, die hen had kunnen redden, niet aanvaard. 11 Daarom treft God hen met verblinding, zodat ze dwalen en de leugen geloven. 12 Zo zal iedereen die de waarheid niet gelooft maar behagen schept in onrecht, worden veroordeeld.

en in 1 tess staat heel duidelijk:

1 Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht. 3 Als de mensen zeggen dat er vrede en veiligheid is, worden ze plotseling getroffen door de ondergang, zoals een zwangere vrouw door barensweeën. Vluchten is dan onmogelijk. 4 Maar u, broeders en zusters, u leeft niet in de duisternis, zodat de dag van de Heer u zou kunnen overvallen als een dief, 5 want u bent allen kinderen van het licht en van de dag. Wij behoren niet toe aan de nacht en de duisternis, 6 dus laten we niet slapen, zoals anderen, maar waken en op onze hoede zijn. 7 Wie slaapt, slaapt ’s nachts, en wie zich bedrinkt, is ’s nachts dronken; 8 maar laten wij, die toebehoren aan de dag, op onze hoede zijn, omgord met het harnas van geloof en liefde, en getooid met de helm van de hoop op redding. 9 Want Gods bedoeling met ons is niet dat wij veroordeeld worden, maar dat wij gered worden door onze Heer Jezus Christus. 10 Hij is voor ons gestorven opdat wij, of we nu op aarde zijn of gestorven zijn, samen met hem zullen leven. 11 Dus troost elkaar en wees elkaar tot voorbeeld, zoals u trouwens al doet.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 11:48:40 am door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #39 Gepost op: november 03, 2012, 12:55:28 pm »
Goede bijdrage.

Wel moet ik steeds denken aan de profetie dat de joden strijd zullen te verduren krijgen tot aan de dag dat ze uitroepen: "gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer!"

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #40 Gepost op: november 03, 2012, 01:34:01 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 12:55:
Goede bijdrage.

Wel moet ik steeds denken aan de profetie dat de joden strijd zullen te verduren krijgen tot aan de dag dat ze uitroepen: "gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer!"

dat zal zijn wanneer Jezus zijn voeten op de Olijfberg zet en zij zien wie ze doorstoken hebben. Dan zal Jezus zijn Koningschap vestigen over de aarde en regeren met de heiligen, na 1000 jaar zal er nog één strijd zijn en dan zal het oordeel komen.

Matt 25, de schapen zijn die zijn regeren vanuit hun hart wilden volgen, de bokken die niet wilden of slechts bogen door de ijzeren staf
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 01:35:02 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #41 Gepost op: november 03, 2012, 02:01:59 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 04:31:

Ik probeer je kennis te laten maken met wie we echt zijn. Ravijnen te overbruggen. Kloven te dichten.

Je bent hier ook wel zo een beetje het lijm van het forum..... :)

quote:

Daarbij: ik verwacht van jou, omdat God je persoonlijk aansprak meer dan van iemand die door God niet zo persoonlijk aangesproken werd.

Tveel eer voor mij, ik ben maar een nederige kerkganger en een dienaar die G'd wil dienen met Zijn Woord.

quote:

Weet je wat me nu te binnen schiet broer? Het advies uit de bijbel:
"houd rekening met de gevoeligheid van hen die niet zo ver zijn in het geloof."

Mijn wederhelft had gisteren woorden van gelijke strekking.
We lazen Spreuken 2 toen ze zei: Niet iedereen is altijd even fanatiek bezig in het Woord als jij en dat vergeet jij nog wel eens !  ;(
Daar kan ik niets meer tegenin brengen, niet haar en niet jou opmerking.

Om terug te komen op het Zwaard van G'd.
Mijn intenties zijn niet kwaad tegens niemand, ook voel ik me echt niet meer of beter dan een ander, ik heb mijn eigen zonden waarmee ik worstel, heus.

Maar ik zie het echt zo dat we een prachtig Zwaard van G'd in de kast hebben staan van hem ontvangen, om ons te verdedigen. vanuit mijn beleving zie ik dan broeders en zusters het Zwaard bewerken, bijslijpen, kartelen, of er zaken opplakken. Terwijl voor mij het ontvangen Zwaard Perfect is zoals we het van G'd de Vader hebben mogen ontvangen. Vanuit liefde wil ik daarvoor waarschuwen.

Zoals Paulus in Galaten ergens schrijft, domme Galaten......
Niet uit haat, of beter voelen, maar juist uit liefde ter waarschuwing.

Zoals Paulus dan ook schrift in Galaten 2
10 Want ben ik nu bezig mensen te  overtuigen, of God?  Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.

Waarmee ik me voor alle duidelijkheid absoluut niet wil verheffen naar de hoogde van Paulus. !

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #42 Gepost op: november 03, 2012, 02:34:44 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 november 2012 om 13:34:
[...]

dat zal zijn wanneer Jezus zijn voeten op de Olijfberg zet en zij zien wie ze doorstoken hebben. Dan zal Jezus zijn Koningschap vestigen over de aarde en regeren met de heiligen, na 1000 jaar zal er nog één strijd zijn en dan zal het oordeel komen.

Matt 25, de schapen zijn die zijn regeren vanuit hun hart wilden volgen, de bokken die niet wilden of slechts bogen door de ijzeren staf

Ik las dit even na. Van een evangelische christen kreeg ik mee dat er een oordeel voor en een oordeel na het 1000 jarig rijk zal zijn. Ik heb de indruk dat er inderdaad voor en na wel een moment is.
Als ik deze gedeelte lees, en dat had ik eerder, dan wordt me niet veel details gegeven over wanneer dit precies plaats vind. Echter nu ik het nog eens lees, krijg ik de indruk dat het er voor is eigenlijk. Ik lees dat direct in vers 31:
Wanneer de Zoon des mensen komt in Zijn heerlijkheid en al de engelen met Hem, dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid.

Vers 34: "dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechter hand zijn zeggen: Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërf het koninkijk...

Dit is  het moment zoals ik het hier begrijp, waarop het koninkrijk begind. Dat Koninkijk begind wanneer het 1000 jarig vredesrijk begind.

Na het 1000 jarig vredesrijk zou (weet ik me te herinderen) het oordeel van het boek komen. Jezus zal het zegel openen van het boek en daarin staat wie er zullen leven en wie niet.

Maar goed, ik vind het een lastig thema. Hoe het ook zij, ik zie hierin een belangrijke les. Jezus leert ons in het oordeel waarin bokken en schappen gescheiden worden dat Jezus kijkt naar hoe wij omgaan met onze broeders en zusters. Zo kan er zomaar een barmhartige samaritaan die zijn Naam nooit gehoord had of Hem niet naar waarheid heeft leren kennen, toch zeer aangenaam kennis met Hem maken met verbazende woorden: "maar, wanneer heb ik u dan geholpen?"
Het kan ook duiden op christenen die amper bewust zijn van wat ze doen. In ieder geval gaat het over de mensen die Jezus onbewust hebben gediend, door Zijn broeders te helpen.

Je blijft natuurlijk zitten met de vraag: hoe zat het met de hemel en het rijk van de duisternis? Waar waren zij en hoe kwamen zij daar? Immers is Jezus altijd de enige weg tot de Vader. Maar ook daarin ben in bescheiden, want ik heb een getuigenis op internet gezien van een vrouw die een BDE had als atheïst en daarin Jezus leerde kennen. Door de BDE werd ze chisten.
Gods wegen zijn heel speciaal met de mensen.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 02:38:33 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #43 Gepost op: november 03, 2012, 02:52:04 pm »
wat ik of schrijf of wie ook wat zegt, bid in de Geest en het zal je duidelijk worden Gait. De Geest is enorm met jou bezig en jij hebt ook een (bijzondere) taak. Ook op dit forum, net als een  ieder.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #44 Gepost op: november 03, 2012, 03:12:38 pm »

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 14:01:
[...]

Je bent hier ook wel zo een beetje het lijm van het forum..... :)  

Mooi beeld dat je gebruikt. Lijm komt nooit uit zichzelf op zijn plaats.
Jij bent een werktuig in Zijn Handen :)

quote:

Tveel eer voor mij, ik ben maar een nederige kerkganger en een dienaar die G'd wil dienen met Zijn Woord.  

Je bent een parel in Gods hand en de klei in de hand van de Pottenbakker.

quote:

Mijn wederhelft had gisteren woorden van gelijke strekking.
We lazen Spreuken 2 toen ze zei: Niet iedereen is altijd even fanatiek bezig in het Woord als jij en dat vergeet jij nog wel eens !  ;(
Daar kan ik niets meer tegenin brengen, niet haar en niet jou opmerking.  

Ik zal er over denken dat ik je niet te veel op je nek spring. :)
Ik hoop alleen dat de wazige spiegel waar we in kijken, waar Riemer het over heeft, een stukje bewustzijn zal zijn. Het is niet enkel een wazige spiegel als het gaat om onze kijk op God, maar ook als het gaat om zijn persoonlijke relatie met je broers en zussen in Jezus. De rechter hand hoeft niet te weten wat de linker hand doet. Als de rechter hand het goed doet, dan kan de linker hand er ook weinig over zeggen.

quote:

Om terug te komen op het Zwaard van G'd.
Mijn intenties zijn niet kwaad tegens niemand, ook voel ik me echt niet meer of beter dan een ander, ik heb mijn eigen zonden waarmee ik worstel, heus.

Ik geloof ook wel dat je intenties goed zijn. Het zit er alleen zo ingebakken dat je denkt te weten hoe de intenties van de anderen zijn.
Ik zie eigenlijk in de kern één vrees waar je mee worsteld: dat we van Gods woorden zeggen: "ach nee joh, dat heeft de mens bedacht."
Soms zijn er situaties dat het wel zo lijkt te zijn, maar hierin speelt die wazige spiegel een rol. Die wazige spiegel die het zicht vertroebeld op God, maar ook op elkaar. De rechter hand weet niet wat de linker hand doet. De voet van Het Lichaam ziet niet wat de elleboog bezig houdt. De ogen zien niet wat de oren horen.

quote:

Maar ik zie het echt zo dat we een prachtig Zwaard van G'd in de kast hebben staan van hem ontvangen, om ons te verdedigen. vanuit mijn beleving zie ik dan broeders en zusters het Zwaard bewerken, bijslijpen, kartelen, of er zaken opplakken. Terwijl voor mij het ontvangen Zwaard Perfect is zoals we het van G'd de Vader hebben mogen ontvangen. Vanuit liefde wil ik daarvoor waarschuwen.

Zoals Paulus in Galaten ergens schrijft, domme Galaten......
Niet uit haat, of beter voelen, maar juist uit liefde ter waarschuwing.

Zoals Paulus dan ook schrift in Galaten 2
10 Want ben ik nu bezig mensen te  overtuigen, of God?  Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.

Waarmee ik me voor alle duidelijkheid absoluut niet wil verheffen naar de hoogde van Paulus. !

Ik verbaasde me er al over dat je meer moeite hebt met het begrip "eikel"dan met mijn woorden "je doet soms dom". Maar je hebt wel gelijk. Het zwaard heeft met woorden te maken. Nu ik dit uit Galaten lees en wat je erna aan haalt snap ik hoe je hier tegen aan keek.

Ik denk dat het niet slim van me was om in dat "eikel" mee te gaan, al maakte ik er maar een symbolische grap van. Sorry daar voor. Je bent echt een parel in Gods hand.
De eikelboom waar Riemer over had die ons allen tot eikels maakte, geeft zijn goede bedoelingen met je ook wel weer :)

Het zwaard waar je het over hebt is één van de hoofdthema's en lessen van onze familie!

Ik zal je dat in het kort vertellen.
Het is heel verdrietig maar waar. Mijn moeder komt uit een gebroken gezin. Haar vader had pdd-nos. Een vorm van autisme in het randspectrum er van. Ik heb het ook.
Hij had hulp nodig, maar die was er in die tijd onvoldoende. Ook wist hij die hulp niet in het geloof toen te vinden. Heel het dorp sprak over hem als de man die alles verkeerd deed. Want hij was zo explosief. Het was allemaal zijn schuld dat zijn vrouw bij hem weg ging. Hij ging lede ogen achter uit. Enkel zijn dominee, de buurvrouw, een zus van hem en zijn kinderen bezochten hem nog.
De rest schoof hem alle schuld in de schoenen.
Hij werd steeds magerder en magerder. Op een ochtend heeft hij zich van het leven berooft in de schuur.

Een wereld storte in.

Mijn moeder leerde me: je mond is een twee snijdend zwaard. Mijn vader is gedood met woorden. Woorden kunnen je leven geven en woorden kunnen je doden.

Wees er dus op verdacht, welk een kracht er gaat vanuit woorden.
Oordeel daarom niet over anderen.