Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 11716 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #45 Gepost op: november 03, 2012, 03:15:08 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 november 2012 om 14:52:
wat ik of schrijf of wie ook wat zegt, bid in de Geest en het zal je duidelijk worden Gait. De Geest is enorm met jou bezig en jij hebt ook een (bijzondere) taak. Ook op dit forum, net als een  ieder.

Deze week vecht ik tegen de verleidingen en ik merk dat God me overeind zal houden, net als jullie overeind zal houden.
Lijkt me mooi als we elkaar bemoedigen en aansporen. Voor elkaar bidden en elkaar zegenen. Ik zal er aan denken vandaag :)
Dank je.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #46 Gepost op: november 03, 2012, 03:39:09 pm »

quote:

[message=366775,noline]gaitema schreef op 03 november

Ik zal je dat in het kort vertellen.
Het is heel verdrietig maar waar. Mijn moeder komt uit een gebroken gezin. Haar vader had pdd-nos. Een vorm van autisme in het randspectrum er van. Ik heb het ook.
Hij had hulp nodig, maar die was er in die tijd onvoldoende. Ook wist hij die hulp niet in het geloof toen te vinden. Heel het dorp sprak over hem als de man die alles verkeerd deed. Want hij was zo explosief. Het was allemaal zijn schuld dat zijn vrouw bij hem weg ging. Hij ging lede ogen achter uit. Enkel zijn dominee, de buurvrouw, een zus van hem en zijn kinderen bezochten hem nog.
De rest schoof hem alle schuld in de schoenen.
Hij werd steeds magerder en magerder. Op een ochtend heeft hij zich van het leven berooft in de schuur.

Een wereld storte in.

Mijn moeder leerde me: je mond is een twee snijdend zwaard. Mijn vader is gedood met woorden. Woorden kunnen je leven geven en woorden kunnen je doden.

Wees er dus op verdacht, welk een kracht er gaat vanuit woorden.
Oordeel daarom niet over anderen.

Beste Gait,

Indrukwekkend wat jij hier deelt. Iets wat ik (wellicht in ander vormen, o.a. over scheiden, schuldvraag, vermogen en onvermogen, oordeel van de omgeving) ook zie en ervaar en herken, juist voor mij in deze tijd.
Woorden en oordelen HEBBEN kracht en kunnen karakters van mensen vernietigen. Vernietigen, zonder dat de omgeving dat beseft of tijdig of nooit wil onderkennen. Dit is een GROTE zonde. Als de persoon die onder oordeel ligt dat dan ook steeds minder kan dragen, komt de behoefte aan de dood (ik herken da als realiteit in ervaring en beleving af en toe)
Toch kent God de harten en zal hen die de weg van zelfdoding zijn gegaan niet hard oordelen, zij zijn bij Hem. Hij houdt rekening met hun persoonlijke omstandigheden, simpel omdat het om het persoonlijk geloof gaat, maar ook om de persoonlijke wanhoop. In die gevallen pleit Gods Geest voor ons.

Lieve broeder, door deze omstandigheden is God enorm met je bezig. Ik wil je zeggen dat ik dat herken zonder dat ik dit feitelijk niet in je herkennen kon omdat ik je in levende lijve niet ken.

Ook ik heb een moeilijke achtergrond, lees ik je verhaal en denk...God brengt vaak op een bijzondere manier mensen bij elkaar, zelfs op een forum.
Dank je wel voor je verhaal en ik zegen je met de liefde van God. Die liefde heb je nodig. Ik weet dat als geen één. God geneest pijn, maar de pijn maakt ook zo kwetsbaar in ons reageren. Eenvoudig gaat een wond weer open. Het wonderlijke is wel dat erg verwonden vaak de nabijheid van God enorm ervaren.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 04:12:33 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #47 Gepost op: november 03, 2012, 04:13:44 pm »
Ja, zo beleef ik het ook. Als tiener zat ik met de club op zolder bij één van de tienerleiding thuis. We waren een jaar of 13. Een jongen vroeg aan de leiding:
"als iemand zelfmoord pleegt, gaat die dan naar de hel?"
Ik klapte compleet dicht. Ik werd enorm bang voor het antwoord. Het huilen stond mij nader dan het lachen, want toen ik 6 was gebeurde het allemaal. Het was nog heel vers.

Gelukkig zei ze: "dat kunnen we niet oordelen, dat is aan God."

Ik geloof dat hij er wel is gekomen. Hij hoort ook bij Jezus, geloof ik.

Je weet dus hoe het is. Sterk dat je vol houdt en op Jezus vertrouwd.
Hij geeft je de rust :)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 04:25:47 pm door gaitema »

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #48 Gepost op: november 03, 2012, 05:11:45 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 15:12:

Het zwaard waar je het over hebt is één van de hoofdthema's en lessen van onze familie!

Ik zal je dat in het kort vertellen.
Het is heel verdrietig maar waar. Mijn moeder komt uit een gebroken gezin. Haar vader had pdd-nos. Een vorm van autisme in het randspectrum er van. Ik heb het ook.
Hij had hulp nodig, maar die was er in die tijd onvoldoende. Ook wist hij die hulp niet in het geloof toen te vinden. Heel het dorp sprak over hem als de man die alles verkeerd deed. Want hij was zo explosief. Het was allemaal zijn schuld dat zijn vrouw bij hem weg ging. Hij ging lede ogen achter uit. Enkel zijn dominee, de buurvrouw, een zus van hem en zijn kinderen bezochten hem nog.
De rest schoof hem alle schuld in de schoenen.
Hij werd steeds magerder en magerder. Op een ochtend heeft hij zich van het leven berooft in de schuur.

Een wereld storte in.

Mijn moeder leerde me: je mond is een twee snijdend zwaard. Mijn vader is gedood met woorden. Woorden kunnen je leven geven en woorden kunnen je doden.

Poeh heftig gaitema, het werpt voor mij wel een licht waarom je gevoeliger lijkt te zijn voor woorden zo snel die in de richting van oordelen neigen. Heel begrijpelijk.
Dapper ook van je dat je het zo openlijk deelt hier op het forum ook.  _O_

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #49 Gepost op: november 03, 2012, 06:04:48 pm »
Het is inderdaad de wortel van mijn strijd daarop.
Ik geloof dat woorden voor iedereen heel belangrijk zijn.
Je kan ermee tot zegen zijn en tot een vloek zijn.
In meerdere en mindere mate natuurlijk.
Daarbij dus ook rekening houdend met iemands geestelijke wapenuitrusting.
Mensen die pril zijn in het licht van Jezus zijn gevoeliger ervoor dan een rotsblok van een Petrus natuurlijk :)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #50 Gepost op: november 04, 2012, 01:18:07 pm »

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 01:29:
[...]

Dit gaat niet oer een pro-palestijn Riemer, maar over een anti-zionist, at een verhullende vorm is van antisemitisme.
G'd de vader noemt de "palestijnen" niet voor niets bastaarden in de Schrift Zach 9:5-6
Je reinste tekstmisbruik.
Voor wie dat niet begrijpt zal ik de tekst die learsi roept even neerzetten hier.
Let op de vette delen die ik daarin aangeef.

quote:

Zach. 9:1 Een last, het woord van de HEERE in het land Chadrach. Damascus zal zijn rustplaats zijn, want de HEERE heeft oog voor mensen, net als voor al de stammen van Israël,
2 en ook voor Hamath, dat eraan grenst, en voor Tyrus en Sidon, al zijn zij nog zo wijs.
3 Tyrus heeft voor zichzelf een vestingwal gebouwd, zilver opgehoopt als stof, en bewerkt goud als slijk op straat.
4 Zie, de Heere zal het in bezit nemen, Hij zal zijn vesting in de zee verslaan, zelf zal het door vuur verteerd worden.
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.
7 Ik zal zijn bloed uit zijn mond verwijderen, zijn afschuwelijke dingen van tussen zijn tanden. Ook híj zal overblijven voor onze God. Hij zal zijn als een leider in Juda, en Ekron als een Jebusiet.
8 Ik zal Mij als een wacht rond Mijn huis legeren, vanwege het leger dat heen en weer trekt, zodat geen onderdrukker meer tegen hen optrekt. Nu heb Ik het immers met eigen ogen gezien!

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 01:29:Bastaarden omdat ze niet eens bestaan, het is een verzonnen volk met een verzonnen naam. Ze doen er alles aan om het Beloofd Land Israël te delen, daar waar G'd de Vader zo ernstig tegen waarschuwt om het niet te verdelen met alle gevolgen van dien. Joel 3:1-3

Zoals gezegd: tekstmisbruik en nadrukkelijk buiten de context lezen van een vers in het Woord.
Op grond van één vers iets roepen is gewoon onjuist.
Zo kun je op basis van Jeremia 1:14 roepen dat alle Noorderlingen in dit land fout zijn  O-)
Mocht je dit soort zaken willen uitmeten: begin dan daar een draad over zonder direct oordelend te zijn over de mensen die wij tegenwoordig Palastijnen noemen.
Je doet alsof Christus niet voor hen gestorven is (zo komt het in ieder geval op mij over!).
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #51 Gepost op: november 04, 2012, 01:32:30 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 04 november 2012 om 13:18:

Zoals gezegd: tekstmisbruik en nadrukkelijk buiten de context lezen van een vers in het Woord.
Op grond van één vers iets roepen is gewoon onjuist.
Zo kun je op basis van Jeremia 1:14 roepen dat alle Noorderlingen in dit land fout zijn  O-)

Leuk grapje Riemer, meer is het niet !
Want het gaat over het noorden tov Israël niet Nederland, dat komt in de Schrift geheel niet voor.

quote:

Mocht je dit soort zaken willen uitmeten: begin dan daar een draad over zonder direct oordelend te zijn over de mensen die wij tegenwoordig Palastijnen noemen.
Je doet alsof Christus niet voor hen gestorven is (zo komt het in ieder geval op mij over!).
Dat zeg ik absoluut niet !
Wie een waar christen is is geen "palestijn" meer en geeft toe dat het een verzonnen naam is. Een verzonnen bastaarden volk ! Voorbeeld hiervan is Walid Shoebat, de bekeerde voormalig PLO terrorist die nu waarschuwt voor de islam en haar satanische doelstellingen. Ik steun deze man.

Maar wanneer er "palestijnen" zogenaamd christen worden en trachten het Woord van G'd om te buigen naar hun eigen voordeel mbt het door hun gestolen land van het volk Israël, dan wordt het tijd om op te passen voor de listen des satans.

Dat wij christenen ons niet voor hun valse karretje laten spannen, valse vrede verkondigend.
Jeremia 8
9 De wijzen zullen beschaamd staan,
ontsteld zijn en gevangen worden.
Zie, zij hebben het woord van de HEERE verworpen,
wat voor wijsheid zouden zij dan hebben?
11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede
!

12 Staan zij beschaamd, omdat zij een gruweldaad gedaan hebben?
Ze schamen zich zelfs niet in het minst,
ja, zij weten van geen blozen.
Daarom zullen zij vallen onder hen die vallen,
ten tijde van de vergelding aan hen, zullen zij struikelen,
zegt de HEERE.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #52 Gepost op: november 04, 2012, 01:51:08 pm »
Zie ook dit, antisemitisme rukt weer op of bestaat nog steeds met name in Frankrijk en Duitsland, de 2 grootste leiders in onze verwerpelijke EU.
http://israeltoday.nl/hea...in-frankrijk-en-duitsland

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #53 Gepost op: november 04, 2012, 02:19:48 pm »

quote:

learsi schreef op 04 november 2012 om 13:32:
[...]

Leuk grapje Riemer, meer is het niet !
Want het gaat over het noorden tov Israël niet Nederland, dat komt in de Schrift geheel niet voor....
De KERN van mijn reactie negeer je derhalve maar weer eens....

dingo

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #54 Gepost op: november 04, 2012, 02:24:09 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 15:12:
[...]

Je moeder is/was wijs want daar waarschuwt God al in het OT voor: nl Lev. 19:6 Breng het leven van een ander niet in gevaar door lasterpraat over hem rond te strooien. Ik ben de HEER.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #55 Gepost op: november 04, 2012, 02:46:26 pm »

quote:

dingo schreef op 04 november 2012 om 14:24:
[...]
Je moeder is/was wijs want daar waarschuwt God al in het OT voor: nl Lev. 19:6 Breng het leven van een ander niet in gevaar door lasterpraat over hem rond te strooien. Ik ben de HEER.

@ Dingo,
We kunnen natuurlijk ook de bijbel herschrijven in een liefdevolle versie en alleen maar praten over liefde en alle scherpe kantjes eruit verwijderen. Want of we die scherpe kantjes nu negeren of verwijderen is bijna om het even......

PS... Deze reactie is richting de verwijzing lasterpraat en niet tegen de wijze moeder van gaitema !
« Laatst bewerkt op: november 04, 2012, 05:46:06 pm door learsi »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #56 Gepost op: november 04, 2012, 03:42:29 pm »

quote:

learsi schreef op 04 november 2012 om 14:46:
[...]

We kunnen natuurlijk ook de bijbel herschrijven in een liefdevolle versie en alleen maar praten over liefde en alle scherpe kantjes eruit verwijderen. Want of we die scherpe kantjes nu negeren of verwijderen is bijna om het even......

Heb je enig idee hoe negatief je op werkelijk alles en iedereen reageert inmiddels?
Mogelijk dat je daar iets op kunt letten?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #57 Gepost op: november 04, 2012, 04:14:22 pm »

quote:

dingo schreef op 04 november 2012 om 14:24:
[...]

Dat is ze. Het heeft haar veel strijd gekost.
Maar door de jaren heeft het haar heel sterk gemaakt.
Daarin heeft ze ook met de bijbel erbij God beter leren kennen.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #58 Gepost op: november 04, 2012, 04:29:24 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 04 november 2012 om 15:42:
[...]

Heb je enig idee hoe negatief je op werkelijk alles en iedereen reageert inmiddels?
Mogelijk dat je daar iets op kunt letten?
Je hebt een punt, want mijn reactie is niet tegen de moeder van gaitema gericht maar tegen tegen het misbruik van Lev. 19:6 Breng het leven van een ander niet in gevaar door lasterpraat over hem rond te strooien. Ik ben de HEER.

Want er is een heus verschil tussen lasterpraat ook de zaken ten gehore brengen uit de bijbel die minder prettig zijn. Ik wilde het niet te persoonlijk tegen Dingo richten om juist niet aanvallend te zijn, waardoor de schijn is gewekt of ik de moeder van gaitema niet wijs zou vinden, wat absoluut onwaar is.

Dank je wel om mij hierop te wijzen, Riemer, opdat ik de mogelijkheid heb om het uit te leggen.

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #59 Gepost op: november 04, 2012, 04:38:14 pm »
.