Auteur Topic: Wake voor pestslachtoffer Tim Ribberink  (gelezen 1979 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Wake voor pestslachtoffer Tim Ribberink
« Gepost op: november 05, 2012, 07:03:52 pm »
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13153572/__Wake_voor_pestslachtoffer_Tim_Ribberink__.html

Zijn we ons bewust welke impact dit kan hebben en zijn we er ook alert op ?

Wat een drama.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2012, 07:42:49 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 05 november 2012 om 19:03:

Zijn we ons bewust welke impact dit kan hebben en zijn we er ook alert op ?

Wat een drama.

Wat een pijn heeft die jongen gehad en wat een pijn voor die ouders. De gevolgen van het overtreden van het belangrijkste gebod. Degenen die gepest hebben moeten zich aangesproken gevoeld hebben. Hopelijk leren ze ervan. Een aansporing - ook voor ons - om zorgvuldig om te gaan met onze woorden.

Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is een, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod groter dan deze, bestaat niet.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2012, 12:26:47 am »
Ik denk in dezen eerder aan de daders dan aan het slachtoffer.
Met welk motief ga je als ouders dit publiceren? Waarom sprak het kind er niet over? Welke lading geeft men mee aan hen die zich mogelijk aangesproken voelen als "pester" van dit kind?
Wat zijn de psychische gevolgen voor de onbekende "pesters"?
Hoeveel jeugd gaat zich onterecht dader voelen met alle gevolgen van dien?

Het is hoe dan ook treurig voor het kind maar minimaal net zo treurig voor de personen die als "pester" aangemerkt worden, terecht of onterecht.

Persoonlijk vind ik de vorm "niet kies". Ik begrijp het wel dat ouders een vorm willen geven aan het ten dode toe drijvende verdriet van hun zoon. Maar moet dat op deze wijze?
Er is kans dat andere jongeren zich nu onterecht aangesproken voelen door deze advertentie en er onder die groep grote gevolgen komen.

Nogmaals: niets ten nadele van het verdriet van deze ouders. Een kind verliezen? Ik moet er niet aan denken dat één van mijn kinderen op deze wijze aan onze eenheid ontnomen wordt!
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2012, 04:58:19 pm »
@Riemer Lap Ik denk dat je kan verschillen qua mening of dit de manier is - waar het om gaat is dat het denk ik onvoldoende op de kaart staat en dat dit dus echt het resultaat kan zijn van jarenlange persterijen - topje van de ijsberg.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2012, 05:14:30 pm »
Daders krijgen al zoveel aandacht en begeleiding, laten ze toch focussen op het slachtoffer en zijn ouders die ook slachtoffer zijn. Terwijl ik dit schrijf is er vermoedelijk ook weer iemand nabij Eindhoven voor de trein gesprongen..........

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 06, 2012, 05:18:27 pm »
Het is verdrietig.
« Laatst bewerkt op: november 06, 2012, 05:20:38 pm door small brother »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2012, 06:25:15 pm »

quote:

Inderdaad!

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 07, 2012, 11:04:38 pm »
Gelukkig staat het nu volop in de schijnwerpers - triest dat eerst zoiets weer moet gebeuren

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2012, 12:36:52 am »

quote:

rtfm08 schreef op 07 november 2012 om 23:04:
Gelukkig staat het nu volop in de schijnwerpers - triest dat eerst zoiets weer moet gebeuren
Inderdaad triest. Toch denk ik dat er wel aantekeningen te maken zijn bij de actie van deze ouders. Stel je voor dat jouw kind denkt dat hij één van de pesters was? Wat betekent dit dan voor jouw kind? Zelfde route?

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2012, 09:56:04 am »

quote:

rtfm08 schreef op 07 november 2012 om 23:04:

In eerste plaats zeer triest dat zelfmoord voorkomt, bij wie dan ook het is altijd tragisch ... toch enkele kanttekeningen vanuit de nieuwsberichten erover:

http://www.nu.nl/binnenla...pen-pesters-nadenken.html

''Wij wisten daar tot enkele dagen geleden nauwelijks iets van'', aldus de verklaring van de ouders,"

Wat zegt het over de openheid in de relatie tussen ouders en een kind als een kind jarenlang gepest wordt maar ouders merken daar niets van?

"behalve dat hun zoon erg teleurgesteld was toen onlangs een reis niet doorging. ''Ik heb ook nooit eens geluk''`

Wat zegt dit over het vermogen van de betreffende jongen om om te gaan met tegenslagen in het leven die iedereen weleens meemaakt?

http://www.nu.nl/binnenla...rd-vroegere-leerling.html

''Er moet een register komen waarin pestgedrag landelijk wordt bijgehouden."

http://www.nu.nl/binnenla...rd-vroegere-leerling.html

Als er zo'n register zou zijn ... wat zou daar dan instaan over de betreffende jongen? Zowel de ouders van de betreffende jongen als de scholen geven aan het geschetste beeld gedurende zijn leven niet te herkennen ...

''Hij had volgens zijn ouders juist een warm contact met zijn medestudenten. Iedereen worstelt met de vraag hoe het zo ver heeft kunnen komen.’’

Wellicht is de jongen gepest ... maar blijkbaar waren er ook veel positieve contacten.

"Mogelijk heeft zijn geaardheid daarbij een rol gespeeld."

Wellicht zat de jongen in een identiteitscrisis en was hij van binnen erg naar zichzelf op zoek, pestgedrag mbt zijn geaardheid heeft hem wellicht het gevoel gegeven er niet te mogen zijn zoals hij was. Mogelijk voelde hij zich daarnaast door zijn worsteling met zijn identiteit onbegrepen door zijn omgeving, ook door de op zich positieve contacten.

Het is zeer te betreuren dat hij hierbij ipv hulp te zoeken, deze weg heeft gekozen ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: