Auteur Topic: Verbod op Godslastering  (gelezen 12010 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #60 Gepost op: december 13, 2012, 04:53:08 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 13 december 2012 om 01:01:
[...]
 andere kant is : je hoeft niet te kijken.
Er zit een knop op de tv.
Doe Maar zong het lang geleden al en de techniek is niet gewijzigd :)

Jij en ik en anderen kunnen wellicht deze keuze goed maken en de TV uitzetten.
Zelf kijk ik alleen Family 7, Film1 en HBO en neem alles op, of kijk on demand, om mijn tijd niet aan ongewilde reclames te verspillen.

Maar we staan dus hiermee toe dat anderen in hun onwetendheid, wel kunnen worden beïnvloed met Godslastering op TV en radio.
Al zul je zien dat het meer Jezus lastering wordt, om zeker te stellen dat de islamieten geen geweld gaan gebruiken wanneer zij menen dat hun afgod allah wordt gelasterd.

quote:

Het gaat mij te ver om het oordeel van God in dezen te bepalen.

Daarom bepaal ik ook niets, maar wijs terug naar hoe G'd in het verleden heeft gereageerd op Godslastering. Dat was niet mals en G'd is Eeuiwg Dezelfde, in Hem is geen verandering immers.

quote:

Zijn wij christenen straks wél goed voor het oplossen van problemen in zorg en welzijn en mogen we ons Verhaal niet meer vertellen?
Dat vind ik zorgwekkend!!!!
Hoezo, alsof alleen Christenen in de zorg goed werk verrichten? Of problemen oplossen? Zorg is een beroepsgroep en staat denk ik los van Christendom, tenzij men het geheel vrijwillig doet uit naastenliefde. Anders is het gewoon een beroep, toch?

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #61 Gepost op: december 13, 2012, 06:04:49 pm »

quote:

learsi schreef op 13 december 2012 om 16:53:

Daarom bepaal ik ook niets, maar wijs terug naar hoe G'd in het verleden heeft gereageerd op Godslastering. Dat was niet mals en G'd is Eeuiwg Dezelfde, in Hem is geen verandering immers.

Nou, dan is er toch geen probleem. Gewoon wachten, tot hij reageerd.

learsi

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #62 Gepost op: december 14, 2012, 11:21:28 am »

quote:

vrolijke schreef op 13 december 2012 om 18:04:
[...]

Nou, dan is er toch geen probleem. Gewoon wachten, tot hij reageerd.

:)
Maar ik ben er van overtuigd Vrolijke, dat G'd de Christenen zal aanspreken op het feit dat we er niets tegen inbrengen. Sommigen het zelfs een goed idee vinden, om een vrijbrief te geven om Hem te lasteren.

Kijk naar de tijd nu:
De wereld der ongelovigen begint zich steeds meer te verzetten tegen elke vorm van openbaar evangeliseren. Zoals de evangelist die JEZUS REDT op zijn dak had geschilderd, zodat automobilisten over de snelweg het lezen konen.
Men heeft alles gedaan om dit te verbieden.

Kijk naar Eindhoven, waar een evangelist in het Centrum wordt verboden om te evangeliseren, zogenaamd omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt. De beste man gaat gewoon door, maar wordt regelmatig opgepakt door de politie. Uiteindelijk "gedoogd" men hem nu maar.

Zo zijn er vele en vele voorbeelden waar de ongelovige wereld zich verzet tegen Jezus en G'd. Dit opheffen van verbod op Godslastering is daar een verlengde van.
Nu mogen we niet alleen in het openbaar spreken over Jezus en G'd, maar mag de ongelovige wereld wel openbaar G'd lasteren.

Dit wordt mede veroorzaakt omdat de ongelovige religie moe wordt door de toestanden met de afgoderij islam, voor de ongelovige is het allemaal 1 pot nat. Ter bescherming tegen de afgoderij islam, worden deze wetten aangenomen. De goeden moeten hier wederom lijden onder de kwaden.  Zo zet de satan de afgoderij  islam in op vele fronten om zijn doel te bereiken.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #63 Gepost op: december 14, 2012, 01:07:31 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:
[...]

Maar ik ben er van overtuigd Vrolijke, dat G'd de Christenen zal aanspreken op het feit dat we er niets tegen inbrengen. Sommigen het zelfs een goed idee vinden, om een vrijbrief te geven om Hem te lasteren.

Kijk naar de tijd nu:
De wereld der ongelovigen begint zich steeds meer te verzetten tegen elke vorm van openbaar evangeliseren. Zoals de evangelist die JEZUS REDT op zijn dak had geschilderd, zodat automobilisten over de snelweg het lezen konen.

En; is het verboden worden?

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:Kijk naar Eindhoven, waar een evangelist in het Centrum wordt verboden om te evangeliseren, zogenaamd omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt. De beste man gaat gewoon door, maar wordt regelmatig opgepakt door de politie. Uiteindelijk "gedoogd" men hem nu maar.
Elke m´ns, die geluidsbelasting veroorzaakt, wordt beboet. Kerken dengelen jarelang m´nsen uit hun slaap. Dat moet je zomaar annemen.

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:Zo zijn er vele en vele voorbeelden waar de ongelovige wereld zich verzet tegen Jezus en G'd. Dit opheffen van verbod op Godslastering is daar een verlengde van.
Nu mogen we niet alleen in het openbaar spreken over Jezus en G'd, maar mag de ongelovige wereld wel openbaar G'd lasteren.

Dit wordt mede veroorzaakt omdat de ongelovige religie moe wordt door de toestanden met de afgoderij islam, voor de ongelovige is het allemaal 1 pot nat. Ter bescherming tegen de afgoderij islam, worden deze wetten aangenomen. De goeden moeten hier wederom lijden onder de kwaden.  Zo zet de satan de afgoderij  islam in op vele fronten om zijn doel te bereiken.

Ook het tegendeel is waar.
In Duitsland worden regelmatig m´nsen ontslaan, als zij zich niet gedragen in de zin van hun werkgever. (Katholieke ziekenhuizen). Zich laten scheiden of zo.
A propos, ziekenhuizen, die volledig van de staat gefinanceerd worde. De kerk is alleen maar de "bedrijver".

Zolderworm

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #64 Gepost op: december 14, 2012, 01:15:47 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:

Kijk naar de tijd nu:

Kijk naar Eindhoven, waar een evangelist in het Centrum wordt verboden om te evangeliseren, zogenaamd omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt. De beste man gaat gewoon door, maar wordt regelmatig opgepakt door de politie. Uiteindelijk "gedoogd" men hem nu maar.

Zo zijn er vele en vele voorbeelden waar de ongelovige wereld zich verzet tegen Jezus en G'd. Dit opheffen van verbod op Godslastering is daar een verlengde van.

Nou, ik denk toch eerder dat het zo is dat de meeste ongelovigen het langzamerhand nu wel weten met die evangeliserende mensen. Ze denken: "ja, nu kennen we het verhaaltje wel". Hetzelfde heb ik met de Jehovah Getuigen aan mijn deur. Op het laatst ken je het riedeltje wel, en wordt het erg vervelend. (Nou ja, geef me dan maar weer een Wachttoren. Dan ga ik die wel even lezen. Maar de Volkskrant gaat voor.)
Door christenen wordt dit natuurlijk geïnterpreteerd als zich verzetten tegen God. Maar dat komt omdat zij in God geloven. Maar als je niet in God gelooft, dan geloof je er nu eenmaal niet in! Sorry. Ik weet dat dit voor veel christenen onbestaanbaar is. Maar het is nu eenmaal zo.
Je kunt bijvoorbeeld ook gaan evangeliseren voor Sinterklaas of de zeven dwergen. Dan denken mensen ook op een gegeven moment: "Ja, hou er nou maar over op; we geloven er niet in. Het heeft geen zin" En op een bepaald moment wordt het verboden, omdat het gewoon lastig is daar telkens maar over te worden aangesproken.
Ik begrijp wel dat veel christenen dan denken over ongelovigen: "Ze horen het niet goed. Ik moet harder tegen ze schreeuwen. Ik moet nog vaker evangeliseren." Maar zo werkt het helaas niet.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 01:18:37 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #65 Gepost op: december 14, 2012, 04:35:54 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 14 december 2012 om 13:15:
[...]

Nou, ik denk toch eerder dat het zo is dat de meeste ongelovigen het langzamerhand nu wel weten met die evangeliserende mensen. Ze denken: "ja, nu kennen we het verhaaltje wel". Hetzelfde heb ik met de Jehovah Getuigen aan mijn deur. Op het laatst ken je het riedeltje wel, en wordt het erg vervelend. (Nou ja, geef me dan maar weer een Wachttoren. Dan ga ik die wel even lezen. Maar de Volkskrant gaat voor.)
Door christenen wordt dit natuurlijk geïnterpreteerd als zich verzetten tegen God. Maar dat komt omdat zij in God geloven. Maar als je niet in God gelooft, dan geloof je er nu eenmaal niet in! Sorry. Ik weet dat dit voor veel christenen onbestaanbaar is. Maar het is nu eenmaal zo.
Je kunt bijvoorbeeld ook gaan evangeliseren voor Sinterklaas of de zeven dwergen. Dan denken mensen ook op een gegeven moment: "Ja, hou er nou maar over op; we geloven er niet in. Het heeft geen zin" En op een bepaald moment wordt het verboden, omdat het gewoon lastig is daar telkens maar over te worden aangesproken.

Ook Jehova Getuigen zijn antichristelijk, ze ontkennen de Goddelijkheid van Jezus Christus. Het is dus ook hier weer een list des satans met een dubbele bodem, menen misleiden met valse leer of er helemaal zat laten worden van de waarheid.

Het is nu eenmaal de opdracht di we als Christenen van Jezus hebben ontvangen en doorgaans veel en veel te weinig doen. Evangelisatie is ook niet bedoeld voor de mensen die er niets van willen weten en dus niet door G'd uitgekozen en aangeraakt zijn, maar juist voor degene(n) die wel door G'd uitgekozen is en naar Jezus gestuurd wordt.

quote:

Ik begrijp wel dat veel christenen dan denken over ongelovigen: "Ze horen het niet goed. Ik moet harder tegen ze schreeuwen. Ik moet nog vaker evangeliseren." Maar zo werkt het helaas niet.

Nee hoor, want degenen die niet door G'd uitgekozen zijn om tot Jezus te komen, zullen het roepen wel horen maar zeker niet verstaan/begrijpen. Maar al is het er eentje waarvan G'd wil dat deze tot Jezus komt en degene aanraakt, dan is dat een jaar wekelijks evangeliseren al waard. Weer een ziel gered.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 04:37:25 pm door learsi »

Zolderworm

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #66 Gepost op: december 14, 2012, 05:18:09 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 16:35:
[...]Ook Jehova Getuigen zijn antichristelijk, ze ontkennen de Goddelijkheid van Jezus Christus. Het is dus ook hier weer een list des satans met een dubbele bodem, menen misleiden met valse leer of er helemaal zat laten worden van de waarheid.

Ja, gaan we nou lelijke dingen zeggen over mensen die een ander geloof hebben dan jij? Alsof jij allemaal precies weet hoe het zit. En ondertussen maar lekker andere mensen verketteren, en de grond in trappen. En dan intussen zichzelf wel christelijk noemen.

quote:

Het is nu eenmaal de opdracht die we als Christenen van Jezus hebben ontvangen en doorgaans veel en veel te weinig doen. Evangelisatie is ook niet bedoeld voor de mensen die er niets van willen weten en dus niet door G'd uitgekozen en aangeraakt zijn, maar juist voor degene(n) die wel door G'd uitgekozen is en naar Jezus gestuurd wordt.

Het is nu eenmaal. Ja ja, wat hebben we weer allemaal de wijsheid in pacht. En wat weten we het precies.

quote:

Nee hoor, want degenen die niet door G'd uitgekozen zijn om tot Jezus te komen, zullen het roepen wel horen maar zeker niet verstaan/begrijpen. Maar al is het er eentje waarvan G'd wil dat deze tot Jezus komt en degene aanraakt, dan is dat een jaar wekelijks evangeliseren al waard. Weer een ziel gered.
He zal moeilijk zijn om jou te laten inzien dat je overtuigingen maar relatief zijn. Dat het je eigen overtuigingen zijn. Maar ondertussen deel je de mensen wel weer in in de goeden en de kwaden. En op basis waarvan? Op basis van wat jij persoonlijk gelooft?
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 05:23:18 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #67 Gepost op: december 14, 2012, 06:46:46 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 14 december 2012 om 17:18:
[...]

Ja, gaan we nou lelijke dingen zeggen over mensen die een ander geloof hebben dan jij? Alsof jij allemaal precies weet hoe het zit. En ondertussen maar lekker andere mensen verketteren, en de grond in trappen. En dan intussen zichzelf wel christelijk noemen.

Pas op !
Het gaat mij om de sekte en niet om de mensen !
Jehova Getuigen als sekte is anti-christelijk wanneer we het toetsen aan de Schrift, omdat zij ontkennen dat Jezus de Goddelijke Zoon van G'd is en Hem degraderen tot een goed mens.

quote:

Het is nu eenmaal. Ja ja, wat hebben we weer allemaal de wijsheid in pacht. En wat weten we het precies.

Datgene slechts wat G'd de Vader ons in Zijn Woord heeft geschonken.

quote:

Het zal moeilijk zijn om jou te laten inzien dat je overtuigingen maar relatief zijn. Dat het je eigen overtuigingen zijn.

Uiteraard probeert satan dergelijke onzin in de oren van Christenen te fluisteren of laten fluisteren door zijn dienaren, die het soms geheel niet beseffen.

quote:

Maar ondertussen deel je de mensen wel weer in in de goeden en de kwaden. En op basis waarvan? Op basis van wat jij persoonlijk gelooft?

Op basis van wat G'd de Vader in Zijn Woord aan ons heet overgeleverd. Op basis van Zijn Woord dus en Hij kan het weten......

Het is net als met elektriciteit.
Wanneer je geloofd en ervaart welk prachtige dingen we kunnen doen met elektriciteit, dan zal het ons helpen in ons leven.

Wanneer we het niet geloven en nooit zullen proberen dan zullen we de genoegens van elektriciteit ook nooit kunnen ervaren en het ook nooit geloven.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #68 Gepost op: december 14, 2012, 06:53:51 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 18:46:
[...]

Datgene slechts wat G'd de Vader ons in Zijn Woord heeft geschonken.

Wel raar, dat andere m´nsen dat ook beweren.

learsi

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #69 Gepost op: december 14, 2012, 06:56:31 pm »

quote:

vrolijke schreef op 14 december 2012 om 18:53:
[...]

Wel raar, dat andere m´nsen dat ook beweren.
Nee hoor, de satan aapt immers alles altijd na van G'd om het dan 180 graden te draaien, of bijna hetzelfde te maken op de kritieke punten na.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #70 Gepost op: december 14, 2012, 07:32:12 pm »
GVD is een gebed verdoemd te mogen worden, de naam van G'd gebruiken is de naam JHWH, dat is de naam die je niet ijdel mag gebruiken, uitspreken.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 07:32:48 pm door grondig christelijk »

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #71 Gepost op: december 14, 2012, 07:39:43 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 16:35:
[...]

Ook Jehova Getuigen zijn antichristelijk, ze ontkennen de Goddelijkheid van Jezus Christus. Het is dus ook hier weer een list des satans met een dubbele bodem, menen misleiden met valse leer of er helemaal zat laten worden van de waarheid.

Je bedoelt misschien vooral dat ze de Drie-eenheid niet erkennen?
Bedenk wel dat die eigenlijk ook niet in de Bijbel staat en dat het een tot dogma verheven uitleg is.
Je hoeft het niet met de Jehovah's getuigen eens te zijn maar wees toch maar wat voorzichtiger voordat je over hen gaat lasteren en meent haarfijn te weten hoe het met hen gesteld is.

Oogje

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #72 Gepost op: december 14, 2012, 08:43:27 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 december 2012 om 19:32:
GVD is een gebed verdoemd te mogen worden.
Dat hoeft niet helemaal waar te zijn. Waarschijnlijk stamt het uit een eedaflegging waarin men moest zeggen: "God verdoeme mij als ik mij niet aan de eed hou." In de bijbelse tijd werd een dergelijke "vloekeed" op rituele wijze uitgebeeld door tussen dierenhelften te lopen, met de strekking dat men hetzelfde mocht overkomen als die dieren als men zich niet aan de eed hield. Je komt het ritueel tegen bij Abraham, als God zo het verbond sluit en zelf tussen de dierenhelften doorloopt.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #73 Gepost op: december 14, 2012, 09:21:56 pm »

quote:

Oogje schreef op 14 december 2012 om 20:43:
[...]

Dat hoeft niet helemaal waar te zijn. Waarschijnlijk stamt het uit een eedaflegging waarin men moest zeggen: "God verdoeme mij als ik mij niet aan de eed hou." In de bijbelse tijd werd een dergelijke "vloekeed" op rituele wijze uitgebeeld door tussen dierenhelften te lopen, met de strekking dat men hetzelfde mocht overkomen als die dieren als men zich niet aan de eed hield. Je komt het ritueel tegen bij Abraham, als God zo het verbond sluit en zelf tussen de dierenhelften doorloopt.
maar dat was toen wel een bewuste en geen onbewuste keuze

learsi

• Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #74 Gepost op: december 15, 2012, 04:13:52 pm »

quote:

Trajecto schreef op 14 december 2012 om 19:39:
[...]

Je bedoelt misschien vooral dat ze de Drie-eenheid niet erkennen?
Bedenk wel dat die eigenlijk ook niet in de Bijbel staat en dat het een tot dogma verheven uitleg is.
Je hoeft het niet met de Jehovah's getuigen eens te zijn maar wees toch maar wat voorzichtiger voordat je over hen gaat lasteren en meent haarfijn te weten hoe het met hen gesteld is.

Nee dat bedoel ik niet, de uitleg van drie-eenheid komt als zodanig niet voor in de Schrift. Maar de JG ontkennen o.a. dat Jezus Christus Zoon van G'd is op de wijze dat hij is afgedaald vanuit de hemel naar de aarde, om na Zijn Offer weer terug te keren naar de hemel. Ze degraderen Jezus tot een goed mens.

Ook ontkennen zij eigenlijk het kruisoffer van Christus.
Ook degraderen ze de heilige Geest tot een kracht van G'd en ontkennen dat de Heilige Geest een persoon is.

Daarbij ontkennen ze het kruis en maken er een martelpal van (satan haat het kruis, zie ook islam).

Ook ontkennen ze het bestaan van de ziel en menen dat zij de 144.000 uitverkorenen uit openbaringen zijn ipv het volk Israël.
Op diverse forums veel me JG slachtoffers gediscussieerd.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 04:15:19 pm door learsi »