Auteur Topic: Matteus over de Koning der Joden  (gelezen 17652 keer)

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #100 Gepost op: februari 02, 2013, 01:12:20 pm »

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 12:29:
Jezus stopt hier, omdat het vanaf vers 3 verder geheel over israel alleen gaat. Over het deel dat hij zal wederkomen als hun Messias.  
Statenvertaling :
Jes.61:3 Om den treurigen Sions14 te beschikken.
14) Sions   Dat is: der kerk van God.

Hier een aparte bedeling uit knippen voor de joden,
is de joden bij Christus weghouden.  

Je werken in je woorden zijn bekend en naleesbaar learsi,
maar het wordt tijd dat je je principes openlijker op tafel legt.

Zeg het maar. Je kunt alle kanten op.

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #101 Gepost op: februari 02, 2013, 01:15:53 pm »

quote:

callista schreef op 02 februari 2013 om 13:02:
@learsi

lees je ook de Scofield bijbel?
en behoor je tot "De Vergadering van Gelovigen" - verwant aan het dispensationalisme?

ben ik benieuwd naar - of misschien heb je dat al eerder gezegd.
Het lijkt mij bijna een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.... Overigens, dat hij een aanhanger is van de angelsaksische Schrift-verminker Darby lijkt me eigenlijk al wel duidelijk.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2013, 01:17:13 pm door St. Ignatius »
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #102 Gepost op: februari 02, 2013, 01:16:01 pm »

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 12:56:
@ small brother,

Omdat vers 3 over Sion gaat,

en vers 9
9 Hun nageslacht zal onder de heidenvolken bekend worden,
en hun nakomelingen te midden van de volken.

Allen die hen zien, zullen erkennen
dat zij een nageslacht zijn dat de HEERE heeft gezegend
.


Dit zal geschieden bij de wederkomst van Christus als Messias in Israel.
Statenvertaling:
zullen hen kennen: Zo aan hun heiligen en Godzaligen handel en wandel, als uit den zegen des Heeren, die merkelijk bij hen zal zijn.

Dat is net even andere koek dan de kenbare ongelovige atheïstische afstammelingen van Israël.

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #103 Gepost op: februari 02, 2013, 01:16:43 pm »

quote:

small brother schreef op 02 februari 2013 om 13:12:
[...]

Statenvertaling :
Jes.61:3 Om den treurigen Sions14 te beschikken.
14) Sions   Dat is: der kerk van God.

Hier een aparte bedeling uit knippen voor de joden,
is de joden bij Christus weghouden.

Je werken in je woorden zijn bekend en naleesbaar learsi,
maar het wordt tijd dat je je principes openlijker op tafel legt.

Zeg het maar. Je kunt alle kanten op.
Dat idee had ik ook.... het is bijna anti-semitisch te noemen!
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #104 Gepost op: februari 02, 2013, 01:27:33 pm »

quote:

small brother schreef op 02 februari 2013 om 13:16:
[...]

Statenvertaling:
zullen hen kennen: Zo aan hun heiligen en Godzaligen handel en wandel, als uit den zegen des Heeren, die merkelijk bij hen zal zijn.

Dat is net even andere koek dan de kenbare ongelovige atheïstische afstammelingen van Israël.


Dat geloof in Christus komt dus pas bij de Wederkomst van Christus in Israel, leert de Schrift en heb ik uit den treuren laten zien...

quote:

is de joden bij Christus weghouden.

Het is niet aan ons christenen om Jezus wel of niet bij de Joden weg te houden, God Zelf bepaalt dat nog altijd. Hij is Degene Die Zijn volk opzettelijk verblindt voor het evangelie (ben het woord dat Adinomis voorstelde even kwijt). G-d is OOK Degene Die deze verblinding zal wegnemen. Niet wij christenen.

We zijn uiteindelijk niet meer dan mede-erfgenamen, waar de Joden wel erfgenamen zijn.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2013, 01:32:12 pm door learsi »

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #105 Gepost op: februari 02, 2013, 03:54:14 pm »

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 13:27:
Dat geloof in Christus komt dus pas bij de Wederkomst van Christus in Israel, leert de Schrift en heb ik uit den treuren laten zien...

Het gaat er niet om wat jij laat zien learsi, maar het gaat erom wat God laat zien. Als je formuleert "heb ik uit den treuren laten zien" op een moment dat je een bijbeltekst in tweeën knipt en een antwoord schuldig blijft ten aanzien van het evangelie, dan is jouw eigen leer om te kiezen tegen Gods Woord, ten behoeve van daarmee strijdige inzichten van een individuele gelovige.

Het geloof in Christus komt misschien helemaal nooit. Het geloof in Christus was er misschien al wel. Immers: Abraham verheugde zich ook al op de komst van Christus. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
Want het is niet aan jou om je roeping en het evangelie te rangschikken in ordes van vlees en bloed tot volken en mensen van redding, en mensen van niet-gered zijn.

Dus dat jij dan formuleert "Dat geloof in Christus komt dus pas bij de Wederkomst van Christus in Israel.." is in strijd met de schrift:

Strijd met de schrift:
1) ten eerste de prediking van de discipelen van Israël. Jij zegt zelf dat de rondgang nog niet klaar is, dan is die rondgang dus nog niet klaar en moet het evangelie verkondigd worden (zoals ook de boodschap van I Kor.11:26. Maar nee, zeg jij, dat kan niet want zij zullen pas geloven bij de wederkomst. "

En dan antwoord ik: al wàs dat zo, dan nog moeten de discipelen de rondgang maken, want dat is hun roeping. Zij moeten bekeren, en wie tot bekering komt zal toegevoegd worden. Dàt is de taak en roeping van een Christen.  

quote:

@ "rondgang": In jouw perspectief dan - want in mijn  perspectief is de rondgang geëindigd bij Christus' intocht in Jeruzalem rijdend op een veulen terwijl het volk roept "Hosanna, gezegend Hij die komt, in de Naam des Heeren", nadat het evangelie aan alles steden is verkondigd en in de steden van Israël doden zijn opgewekt, zieken zijn genezen en duivelen zijn uitgedreven door 70 (82) daartoe geroepen discipelen.
2) Het is ook in strijd met de schrift omdat jij ten tweede hier (inderdaad) opnieuw leert dat al het nageslacht van Israël, zal opstaan uit de doden, om dan te komen in het Vrederijk van Christus. Dat is genade over ongeloof en hardheid en atheïsme. Dat is genade zonder aanzien van enig geloof of hoop of liefde. Dat is alverzoening.

Categorisch negeer je bij alle beloften vanaf Noach, dat er steeds een belofte is voor wie de Heere dienen.
Maar in je learsi-israël-bedeling snijd je consequent alle lijnen naar geloof en hoop en verwachting door en werp je uit de context van toepasselijkheid voor de joden.

quote:

Jes. 50:4 In die dagen en te dier tijd, spreekt de HEERE, zullen de kinderen Israëls komen, zij en de kinderen van Juda tesamen; wandelende en wenende zullen zij heengaan, en de HEERE, hun God, zoeken
Let op het zoeken: wandelende en wenende de Heere hun God zoeken.

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 13:27:
Het is niet aan ons christenen om Jezus wel of niet bij de Joden weg te houden, God Zelf bepaalt dat nog altijd. Hij is Degene Die Zijn volk opzettelijk verblindt voor het evangelie (ben het woord dat Adinomis voorstelde even kwijt). G-d is OOK Degene Die deze verblinding zal wegnemen. Niet wij christenen.

Waar bemoei jij je dan mee? Wat gaat het jou aan? Wie gaf jou het recht om Gods verharding te doen volhouden tot de dag van de opstanding? Wie snijdt alle teksten over gerechtigheid en hoop en liefde en godvrezendheid uit de toepasselijkheid voor de levende joden? (Daarmee een vreselijk ongelovig en goddeloos volk vormende, dat ook nog eens gods onvoorwaardelijke materiële zegen toebedeeld krijgt)
Wie was het die leerde dat God de joden zal verharden tot de opstanding? Wie was het die verharding en atheïsme onder één noemer schoof?

Was God dat? Nee, learsi is het. Learsi, jij alleen bent het. Tegen waarschuwingen, en tegen de schrift in. Had Adinomis al niet een tekst aangedragen die gaat over de bekering van joden? Had ook maar één discipel het evangelie hoeven brengen aan de joden, als wat je zegt waar is? Had de rondgang die nog niet af is volgens jou, dan geen roepende stem en geen evangelische boodschap?

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 13:27:
We zijn uiteindelijk niet meer dan mede-erfgenamen, waar de Joden wel erfgenamen zijn.

Het woord mede-erfgenamen heb je "gepikt" ;) van het christelijke evangelie, en ingezet tot eigen gebruik tot dienstbaarheid aan het vlees. Dat zeg ik vanuit mijn verstandelijk zicht.
Maar geestelijk zie ik wat anders. Iets veel groters. Ik zeg even wat ik zie:

quote:

Zien als door een spiegel
1) Het wereldlijke en atheïstische Israël is in verdrukking.
De Israëlieten zoeken steun en versterking van eigen land en macht en positie op de wereldkaart.

2) Israël heeft een probleem, en dat probleem laat zich samenvatten in één woord: Palestijnen. Dat probleem is onoplosbaar en tegengesteld aan de doelen van Israël. Met als bijkomstig probleem dat de christelijke wereld niet zodanig militant is en evenmin veel affiniteit heeft bij de feitelijke landsbelangen en claims van een aards volk.

3) Onder Israël wordt een nieuwe macht opgewekt: een macht die niet joods is, en die geen voeding vindt in geloof of hoop of liefde, maar enkel wordt gevoed uit de steun voor het bloed en het land van Israël.

Wat is dat? Laat het inwerken en zie wat ik zie: voor Israël wordt hier een eigen fundamentalistisch volk geschapen: Extreem. Zonder God. Zonder persoonlijke verantwoordelijkheid aan geloof. Militant. Ongelovig in God. Of gelovig in God. Maar bovenal gelovige dienstknechten van land en volk. Feitelijk fanatieke Nationalisten, met blanco volmacht van God.

En dan is verklaarbaar waarom jij je zo extreem afreageert op het begrip palestijn. Want het is je letterlijke tegenstander. Maar de joden zelf spelen hierin geen rol: zij staan boven deze twee ongelovige extreme groepen. Want de gelovige joden geloven wel in rechtvaardigheid, en het leven in een verwachting van de Messias. Zij zelf zullen dus nooit op één lijn staan met de aan hun toegewijde extreme tegenstanders van de palestijnen, de "Isralijnen". Zij zullen boven deze twee extreme partijen staan, die elk afzonderlijk hun toewijding en geloof ontlenen aan de machten van de duisternis. En ook het wereldse Israël zal boven deze twee tegenstanders staan, want zij zal wanneer de macht gegrondvest is zowel de palestijnen als de Isralijnen onderwerpen, en gunstig gezind zijn aan wie zij verkiest. En nee; de komst van hun Messias zullen ze voorbereiden, en dan zeker niet afwachten... !

Ik zie dus hier geen geloof en geen gelovige joden, maar enkel machten en geesten van de duisternis. En als een kleed gemengd geweven van  wol en linnen, is er een leerstuk dat zich tegelijk bedient van middelen van God en van middelen van de satan.

En vanuit dat zicht en perspectief, is mijn vraag aan jou: wie voedt de kiem van jouw geloof? Is dat wraak en boosheid, of is dat Jezus Christus? Weet je zeker dat het de stem van God is, als je luistert naar en leert van de stemmen en de geesten die je voeden? Beproef alles, onderzoek het in de Schrift,  en behoud het goede.
Ik realiseer me dat mijn zicht geen waarheid is.
Sorry als ik daardoor gevoelens gekrenkt heb. Maar het overstijgt jou en mij.
Waarheid is in je hart; en daar zoekt het zichzelf ook bevestigd te krijgen.
Bottom-line: Onderzoek je hart, en behoud het goede,
en bekeer je van het kwade.
Dat wil ik ook.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2013, 04:58:20 pm door small brother »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Matteus over de Koning der Joden
« Reactie #106 Gepost op: februari 02, 2013, 06:28:08 pm »

quote:

small brother schreef op 02 februari 2013 om 15:54:
[...]

Het gaat er niet om wat jij laat zien learsi, maar het gaat erom wat God laat zien. Als je formuleert "heb ik uit den treuren laten zien" op een moment dat je een bijbeltekst in tweeën knipt en een antwoord schuldig blijft ten aanzien van het evangelie, dan is jouw eigen leer om te kiezen tegen Gods Woord, ten behoeve van daarmee strijdige inzichten van een individuele gelovige.

Het geloof in Christus komt misschien helemaal nooit. Het geloof in Christus was er misschien al wel. Immers: Abraham verheugde zich ook al op de komst van Christus. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
Want het is niet aan jou om je roeping en het evangelie te rangschikken in ordes van vlees en bloed tot volken en mensen van redding, en mensen van niet-gered zijn.

Dus dat jij dan formuleert "Dat geloof in Christus komt dus pas bij de Wederkomst van Christus in Israel.." is in strijd met de schrift:
Ezechiel 37 en Zacharia laten dat duidleijk zien small brother. je weet wel Ezechiel 37 waarvan jij niet begreep dat de dode beenderen pas gingen spreken nadat G-d hen tot leven had gewekt.
Waarvan je onterecht meende dat dode beenderen niet tegen G-d zouden kunnen spreken, terwijl zelfs het bloed van Abel riep vanuit de aarde tot G-d.
Verder de vele verzen waarin G-d Zijn Eeuwige Beloften aan israel geeft om hen Zelf te reinigen en Zelf schoon te wassen en aan hen ongerechtigheden niet meer te denken.

Niets nada in strijd met de Schrift dus small brother !

quote:

Zacharia 3
9 Want ziet, aangaande dien steen, welken Ik gelegd heb voor het aangezicht van Jósua, op dien enen steen zullen zeven ogen wezen; ziet, Ik zal Zijn graveersel graveren, spreekt de HEERE der heirscharen, en Ik zal de ongerechtigheid dezes lands op een dag wegnemen.9 Want ziet, aangaande dien steen, welken Ik gelegd heb voor het aangezicht van Jósua, op dien enen steen zullen zeven ogen wezen; ziet, Ik zal Zijn graveersel graveren, spreekt de HEERE der heirscharen, en Ik zal de ongerechtigheid dezes lands op een dag wegnemen.

Zacharia 12
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij  aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.


Zacharia 10
6En Ik zal het huis van Juda versterken, en het huis van Jozef zal Ik behouden, en Ik zal hen weder inzetten; want Ik heb Mij hunner ontfermd, en zij zullen wezen, alsof Ik hen niet verstoten had; want Ik ben de HEERE, hun God, en Ik zal ze verhoren.

Ezechiel 37
23 Dan zullen zij zich niet meer verontreinigen met hun stinkgoden en met hun afschuwelijke afgoden en met al hun overtredingen. Ik zal hen verlossen in al hun woongebieden, waar zij gezondigd hebben, en Ik zal hen reinigen. Dan zullen zij een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor hen zijn.


Jesaja 54
7 Voor een klein ogenblik heb Ik u verlaten,
maar in grote barmhartigheid zal Ik u bijeenbrengen.
8 In een stortvloed van grote toorn heb Ik voor u
Mijn aangezicht een ogenblik verborgen,
maar met eeuwige goedertierenheid zal Ik Mij over u ontfermen,
zegt de HEERE, uw Verlosser.
10 Want al zouden bergen wijken
en heuvels wankelen,
Mijn goedertierenheid zal van u niet wijken
en het verbond van Mijn vrede zal niet wankelen,
zegt de HEERE, uw Ontfermer.


Romeinen 11
26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.

Ezechiel 39
23 Dan zullen de heidenvolken weten dat zij die van het huis van Israël zijn, om hun ongerechtigheid in ballingschap zijn gegaan. Omdat zij Mij ontrouw waren, verborg Ik Mijn aangezicht voor hen en gaf Ik hen in de hand van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen.
24 Overeenkomstig hun onreinheid en overeenkomstig hun overtredingen heb Ik met hen gehandeld en Ik heb Mijn aangezicht voor hen verborgen.
25 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ik zal nu een omkeer brengen in de gevangenschap van Jakob, Ik zal Mij ontfermen over heel het huis van Israël en Ik zal het opnemen voor Mijn heilige Naam
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar henook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn  Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.



Ezechiel 36
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen.
26 Dan zal Ik u een  nieuw hart geven en een nieuwe  geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven.
27 Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.
33 Zo zegt de Heere HEERE: Op de dag dat Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden doen bewonen en zullen de puinhopen herbouwd worden.


Jeremia 31:33
33 Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun  tot een God zijn en zíj zullen Mij tot een volk zijn.


Jeremia 31
3 Van verre tijden af is de HEERE aan mij verschenen: Met eeuwige liefde heb Ik u liefgehad,
daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
4 Ik zal u weer bouwen en u zult gebouwd worden, maagd Israël.
Opnieuw zult u zich tooien met uw tamboerijnen, opnieuw zult u uittrekken in een reidans  van vrolijke mensen


.Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.


Jesaja 60
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.


--> Al deze verzen worden door ons kerkinstituut genegeerd, of zoals jij small brother, niet op ingegaan. De Beloften hier Zijn onvoorwaardelijk en overduidelijk.
--> Of onze theologie buigt alles om naar ons christenen en maakt zich daarmee schuldig aan ernstige vervangingsleer !

--> Helaas, is voor onze traditionele kerkgenootschap Jeruzalem en Israël verworden tot een steen waaraan we ons als kerkinstituut zullen verwonden met diepe sneden !

quote:

Strijd met de schrift:
1) ten eerste de prediking van de discipelen van Israël. Jij zegt zelf dat de rondgang nog niet klaar is, dan is die rondgang dus nog niet klaar en moet het evangelie verkondigd worden (zoals ook de boodschap van I Kor.11:26. Maar nee, zeg jij, dat kan niet want zij zullen pas geloven bij de wederkomst. "

het zal niet klaar komen ook niet, voordat Jezus wederkomt als Messias in israel, zegt Jezus. G-d zal de verblinding en bedekking van israel Zelf weghalen en zeker niet wij christenen uit de heidenen.

quote:

2) Het is ook in strijd met de schrift omdat jij ten tweede hier (inderdaad) opnieuw leert dat al het nageslacht van Israël, zal opstaan uit de doden, om dan te komen in het Vrederijk van Christus. Dat is genade over ongeloof en hardheid en atheïsme. Dat is genade zonder aanzien van enig geloof of hoop of liefde. Dat is alverzoening.

Zie boven de vele citaten als bewijs, het oude testament hoort ook bij de Schrift small brother ! Niet alleen het NT.
Het is juist over de Tenach waarvan Jezus bevestigd dat elke Jota zal uitkomen, dat is over het NT niet gezegd. ;)

quote:

Waar bemoei jij je dan mee? Wat gaat het jou aan?

Waarschuwen small brother, voor de diepe antisemitische theologie in ons kerkinstituut ! Dat met name ons kerkinstituut met de RK samen zich zullen vertillen en snijden aan de steen israel.

quote:

Wie gaf jou het recht om Gods verharding te doen volhouden tot de dag van de opstanding?

Het staat in de Schrift.
Ga lekker op eigen houtje het evangelie proberen te brengen in israel small brother, terwijl de Heer je er geen nadrukkelijke opdracht voor gegeven heeft en je zal zelf ontdekken dt de Schrift de waarheid spreekt !

[quote[Was God dat? Nee, learsi is het. Learsi, jij alleen bent het. [/quote]
Zoals de Schrift het laat zien small brother, daarmee wijs ik op de woorden van G-d, niet meer dan dat.

quote:

Tegen waarschuwingen, en tegen de schrift in.

Juist niet zoals ik vele malen heb getoond, maar je zit vreselijk diep in the theologische klem van kerkleer. Jammer van zoveel wijsheid.

quote:

Het woord mede-erfgenamen heb je "gepikt" ;) van het christelijke evangelie, en ingezet tot eigen gebruik tot dienstbaarheid aan het vlees. Dat zeg ik vanuit mijn verstandelijk zicht.
Maar geestelijk zie ik wat anders. Iets veel groters. Ik zeg even wat ik zie:

Je gaat in je betoog volledig voorbij aan de profetieen in de Schrift, dat zie ik je steeds doen small brother. Die horen evenzeer bij de Schrift.

Juist bij deze uitleg van je mbt "palestijnen" zie ik Jesaja 60 in ons kerkinstituut terug!
Jesaja 60
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

quote:

Ik realiseer me dat mijn zicht geen waarheid is.
Sorry als ik daardoor gevoelens gekrenkt heb.

Geen probleem small brother, ik voel me niet zo snel gekrenkt, een klokkenluider als ik wordt in den beginne nooit gewaardeerd. Waar nodig kaats ik de bal terug.

Ook ik weet dat jij op jou beurt wel serieus en oprecht geloof hebt en de Schrift serieus neemt, al negeer je wel te vaak het OT, met name de profetieen. Precies zoals onze theologie tgv onze kerkleer doet ! Uiteindelijk waren ook de protestantse dominees in Duitsland overtuigd van het gelijk van Hitler, ze meenden het zelfs terug te kunnen vinden in de Schrift. Juist toen werd het OT tot leugen-boek gebombardeerd.

Voor alle duidelijkheid, ik vergelijk jou niet met Hitler, noch met de dominees in Duitsland.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2013, 06:47:54 pm door learsi »