Auteur Topic: Jezus' terugkomst  (gelezen 31191 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #100 Gepost op: december 16, 2012, 06:12:25 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 18:05:
[...]


de toren is al een teken van hoogmoed. De ruimte heet........BABYLON
Hoe ben je daar nu weer aangekomen?
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #101 Gepost op: december 16, 2012, 06:13:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 18:12:
[...]

Hoe ben je daar nu weer aangekomen?
mail me prive en ik zal het je vertellen, mijn achtergrond daarin vertellen is in het openbaar niet handig
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 06:17:30 pm door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #102 Gepost op: december 16, 2012, 06:17:59 pm »
okido
Een nieuwe start is een nieuw begin

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #103 Gepost op: december 16, 2012, 06:18:14 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 17:05:
Vertel het liever in je eigen woorden. Wie zegt dat dat wat in de bijbel staat de waarheid is? En waarom zou de bijbel beter zijn dan de andere honderdduizend heilige boeken op deze wereld? Maar dat geloof gelijk staat aan vertrouwen, daar ben ik inderdaad van overtuigd. Het gaat mij er echter om dat het goed is als een mens zich ervan bewust is, dat hij gelooft, dus niet zeker weet. Ik vind het prima als iemand een bepaald geloof heeft. Maar blijf je ervan bewust dat het een geloof is, en dus een niet zeker weten. Het is immers reeds te vaak op deze wereld voorgekomen dat mensen dachten dat hun geloof een zeker weten is, en dat ze vervolgens besluiten dat ze daarom ook zeker weten dat sommige andere mensen slecht en verwerpelijk zijn, en bestreden moeten worden.
Als ik jouw goed begrijp, is je bezwaar aan het zeker weten, dat mensen met dat zeker weten anderen bestrijden. Met de waarheid in de hand, stellen zij zich boven anderen. Zeker weten houdt ook de suggestie in zich van objectieve kennis. Daarvan is bij het geloof geen sprake.

In Hebr. 11 staat: Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Dit komt overeen met wat je noemt vast vertrouwen. De combinatie "zeker" en "weten" is in de Bijbel schaars en wordt niet gebruikt als typering voor het geloof.

Verandert het voor jou iets als "zeker weten" vervangen wordt door: "overtuigd zijn van"? Dat betekent dat je van iets zeker bent, doordat je overtuigd bent. Op deze wijze wordt volgens mij recht gedaan aan zowel het zeker zijn als dat het een persoonlijke overtuiging betreft, waarover anderen anders kunnen denken.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #104 Gepost op: december 16, 2012, 06:22:31 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 18:12:
[...]

Hoe ben je daar nu weer aangekomen?
bezoek ook eens de website www.lichtdeslevens.nl een site van een zeer degelijke baptistenpredikant die een heeeeeeel goed visie en uitleg heeft over israel, de gevaren van new age denken, de tijd waarin we leven, uitleg over openbaring, dat niet het water, maar het bloed van Jezus ons redt, ik heb dit ontdekt, voert me weer een beetje terug naar de protestantse degelijkheid, met inachtneming van wat ik in de afgelopen jaren heb bijgeleerd en wat ik in die tijd ook even verkeerd zag. ik ben dankbaar naar deze man en zijn uitleg te mogen luisteren. Zijn naam is ds. H.G. Koekoek

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #105 Gepost op: december 16, 2012, 06:23:59 pm »

quote:

let op, ik heb een ander mailadres. zie mijn GKV

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #106 Gepost op: december 16, 2012, 06:24:08 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 14:07:

Dat begrijp ik. Het is nu net dat ik ook geloof dat de huidige wereld vergaat en een nieuwe zal komen. Het is net dat mijn manier van het lezen van het boek Openbaring.
Niet alleen Openbaringen, ook de profetieën uit het OT sluiten bij openbaringen aan. Waaronder Jesaja 24
17   Angst, valkuil en strik
over u, bewoners van de aarde!
18 En het zal gebeuren dat wie vlucht voor het beangstigende geluid,
neervallen zal in de valkuil;

en wie opklimt uit het midden van de valkuil,
gevangen zal worden in de strik.

Want de sluizen in de hoogte worden geopend
en de fundamenten van de aarde zullen beven.

19 Scheuren, openscheuren zal de aarde,
splijten, opensplijten zal de aarde,
vervaarlijk wankelen zal de aarde,

20 hevig waggelen zal de aarde,  als een dronkaard.
Zij zal heen en weer slingeren  als een nachthutje,
haar overtreding zal zwaar op haar drukken,
zij zal neervallen en niet meer opstaan.
21 Op die dag zal het gebeuren dat de HEERE
de legermacht van de hoogte in de hoogte
en de koningen van de aardbodem op de aardbodem zal straffen.

22 Zij zullen verzameld worden
als gevangenen in een kerker,
zij zullen opgesloten worden in een gevangenis,
maar na vele dagen zal er weer naar hen omgezien worden.

23   De volle maan zal rood worden van schaamte,
de gloeiende zon zal beschaamd worden,
als de HEERE van de legermachten zal regeren
op de berg Sion, en in Jeruzalem;

en voor Zijn oudsten
zal er heerlijkheid zijn.

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #107 Gepost op: december 16, 2012, 06:28:55 pm »

quote:

Er is iets mis met de link die je geeft. Die geeft een foutmelding.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #108 Gepost op: december 16, 2012, 06:37:09 pm »

quote:

Trajecto schreef op 16 december 2012 om 18:28:
[...]

Er is iets mis met de link die je geeft. Die geeft een foutmelding.
sorry www.hetlichtdeslevens.nl

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #109 Gepost op: december 16, 2012, 10:28:55 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 13 december 2012 om 11:14:
Ten tijde van Jezus is een vermogen op de wereld neergedaald om aan de staat van zonde te kunnen ontstijgen en dus de staat van het paradijs te kunnen herstellen. Dat is mijn visie. Dit vermogen noemt men Christus. Een letterlijke wederkomst van Jezus is dus helemaal niet nodig. Christus is nooit weggeweest. Alleen wordt Hij door bijna niemand meer gezien. Op zijn best zou je de wederkomst dus kunnen beschouwen als een brede terugkeer van het vermogen om Christus te zien. En niet meer dan dat. Dat deze terugkeer zich dan zal afspelen in tijden van grote crisis, lijkt me voor de hand liggend. Pas dan zullen mensen zich weer tot Christus wenden en zullen ze oog krijgen voor zijn aanwezigheid. In die zin moet je de voorspelling zeker in geestelijke zin beschouwen, en niet letterlijk. En je zou dan inderdaad kunnen spreken van een herinnering aan ons geloof in Jezus, of beter nog een herinnering aan ons vermogen Christus te zien.



Bedoel je hiermee, zoals je schrijft, dat je gelooft dat deze mogelijkheid tot verlichting der mensheid ten tijde van Jezus ontstond. En dus "pas" 2000 jaar oud is?
En zo ja hoe moeten we dat zien? Min of meer in de trant van Jung's synchronisiteit; als iets waar we vanaf een bepaald moment allen deel aan zouden kunnen hebben zonder dat onderling van de één op de ander overgegeven is (zoals we in deze causale wereld gewend zijn).
Het is een interessante visie, maar getuigd meer van "geloof" dan in veel van je andere bijdragen te bespeuren is. Wat ik mij ook afvraag is of je dan denkt dat vóór de tijd van Jezus dit ontsnappen aan de duisternis oftewel onwetendheid niet mogelijk was. Want misschien lijkt het NT wel meer verlicht te zijn dan het OT, maar in de oosterse religies, die ouder zijn dan het Christendom, is het zoeken naar verlichting toch juist reeds prominent aanwezig.
Ahdoeb

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #110 Gepost op: december 16, 2012, 10:37:28 pm »
Welkom Tin als nieuwe user hier.
Mocht je de meligheid van de users willen ontdekken voel je dan welkom in Praatvaria (voorheen "De Boom").
Mogelijk dat je daar ook iets over jezelf kunt vertellen ;)
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #111 Gepost op: december 17, 2012, 12:04:11 am »

quote:

learsi schreef op 16 december 2012 om 18:24:
[...]

Niet alleen Openbaringen, ook de profetieën uit het OT sluiten bij openbaringen aan. Waaronder Jesaja 24
17   Angst, valkuil en strik
over u, bewoners van de aarde!
18 En het zal gebeuren dat wie vlucht voor het beangstigende geluid,
neervallen zal in de valkuil;

en wie opklimt uit het midden van de valkuil,
gevangen zal worden in de strik.

Want de sluizen in de hoogte worden geopend
en de fundamenten van de aarde zullen beven.

19 Scheuren, openscheuren zal de aarde,
splijten, opensplijten zal de aarde,
vervaarlijk wankelen zal de aarde,

20 hevig waggelen zal de aarde,  als een dronkaard.
Zij zal heen en weer slingeren  als een nachthutje,
haar overtreding zal zwaar op haar drukken,
zij zal neervallen en niet meer opstaan.
21 Op die dag zal het gebeuren dat de HEERE
de legermacht van de hoogte in de hoogte
en de koningen van de aardbodem op de aardbodem zal straffen.

22 Zij zullen verzameld worden
als gevangenen in een kerker,
zij zullen opgesloten worden in een gevangenis,
maar na vele dagen zal er weer naar hen omgezien worden.

23   De volle maan zal rood worden van schaamte,
de gloeiende zon zal beschaamd worden,
als de HEERE van de legermachten zal regeren
op de berg Sion, en in Jeruzalem;

en voor Zijn oudsten
zal er heerlijkheid zijn.


En in die andere tekst staat: de huidige hemel en aarde zal vergaan en al die andere dingen die ik aangehaald heb. Ik geloof dat dit wat hier beschreven staat op een nieuwe aarde met een nieuw Jeruzalem zal zijn.
Maar goed, dat gaat waarscheinlijk allemaal wat ver om daar over te bakkelijen nu. Iedereen blijft uiteindelijk tot bij de theologie waar die mee groot gebracht is. Evangelischen net zo goed. Het zijn doorgaans maar uitzonderingen die het wagen om niet klakkeloos één dominatie na te spreken.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 12:04:41 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #112 Gepost op: december 17, 2012, 12:08:11 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 18:22:
[...]


bezoek ook eens de website www.lichtdeslevens.nl een site van een zeer degelijke baptistenpredikant die een heeeeeeel goed visie en uitleg heeft over israel, de gevaren van new age denken, de tijd waarin we leven, uitleg over openbaring, dat niet het water, maar het bloed van Jezus ons redt, ik heb dit ontdekt, voert me weer een beetje terug naar de protestantse degelijkheid, met inachtneming van wat ik in de afgelopen jaren heb bijgeleerd en wat ik in die tijd ook even verkeerd zag. ik ben dankbaar naar deze man en zijn uitleg te mogen luisteren. Zijn naam is ds. H.G. Koekoek
Koekoek. Ergens eerder van gehoord. Bedankt voor de link :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #113 Gepost op: december 17, 2012, 10:45:11 am »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 00:04:

En in die andere tekst staat: de huidige hemel en aarde zal vergaan en al die andere dingen die ik aangehaald heb. Ik geloof dat dit wat hier beschreven staat op een nieuwe aarde met een nieuw Jeruzalem zal zijn.
Maar goed, dat gaat waarscheinlijk allemaal wat ver om daar over te bakkelijen nu. Iedereen blijft uiteindelijk tot bij de theologie waar die mee groot gebracht is. Evangelischen net zo goed. Het zijn doorgaans maar uitzonderingen die het wagen om niet klakkeloos één dominatie na te spreken.

Vertrouw op de Heilige Geest Gaitema, want anders zou evangeliseren ook zinloos zijn. Zelf merk ik dat steeds meer mensen die oprecht de Schrift als leidend nemen
beginnen in te zien hoe het zit. Dat gaat echter niet over 1 nacht ijs.

Wanneer ik naar mezelf kijk:
-Ook ik had de kerkleer doorgekregen dat Israël was afgedaan en wij het nieuwe Israël waren.
-Ook ik had de kerkleer geleerd dat Jezus onze zonde 1 maal wegnam, maar dat we erna weer onder de toorn van G'd stonden als we zondigende.

Als een evangelische broeder mij niet wakker had geschut, ik niet zelf de Schrift erop had bestudeerd in combinatie met veel gebed, dan had ik nu nog niet beter geweten. Het is eng en zeer tijdrovend om hieraan te beginnen.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #114 Gepost op: december 17, 2012, 11:16:47 am »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 10:45:
[...]

Vertrouw op de Heilige Geest Gaitema, want anders zou evangeliseren ook zinloos zijn. Zelf merk ik dat steeds meer mensen die oprecht de Schrift als leidend nemen
beginnen in te zien hoe het zit. Dat gaat echter niet over 1 nacht ijs.

Ik vertrouw al op Jezus  :)

quote:

Wanneer ik naar mezelf kijk:
-Ook ik had de kerkleer doorgekregen dat Israël was afgedaan en wij het nieuwe Israël waren.

Ik vraag me eigenlijk af of de kerken dat nu wezenlijk wel leren, of eerder gewoon bepaalde onderpen achterwege laten. De leer van de RKK zoals we die hier geciteerd krijgen, laten wel zien dat God het joodse volk en de christenen gaat samen voegen en geeft aan dat de volheid van de joden zullen gaan geloven als de volheid van de christenen zijn binnen gegaan. Zo zal dat met de protestantse kerken ook wel zijn, maar dat onderdeel wordt volgens mij maar weinig behandeld. Ik stelde het een dominee van ons voor om er over te hebben, waarop hij reageerde: "lastige materie." Een andere dominee verdiept zich er overigens er eerst in.

quote:

-Ook ik had de kerkleer geleerd dat Jezus onze zonde 1 maal wegnam, maar dat we erna weer onder de toorn van G'd stonden als we zondigende.

Dat heb ik weer niet geleerd, maar wat er wel nogal ingebakken zat is het gevoel van: "ik ben niet goed genoeg om door Jezus gered te worden."
Dat komt eigenlijk wel op het zelfde neer.


quote:

Als een evangelische broeder mij niet wakker had geschut, ik niet zelf de Schrift erop had bestudeerd in combinatie met veel gebed, dan had ik nu nog niet beter geweten. Het is eng en zeer tijdrovend om hieraan te beginnen.
Blijven bidden en bijbellezen, zou ik zeggen.  ;)
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 11:18:52 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #115 Gepost op: december 17, 2012, 11:49:10 am »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 11:16:
[...]

Ik vertrouw al op Jezus  :)

Weet ik  ;)

quote:

Zo zal dat met de protestantse kerken ook wel zijn, maar dat onderdeel wordt volgens mij maar weinig behandeld. Ik stelde het een dominee van ons voor om er over te hebben, waarop hij reageerde: "lastige materie."

Ook dat is niet vreemd, want een voorganger, heeft als primair doel als een herder zijn schaapjes bij elkaar te houden. Een onderwerp Israël ligt altijd erg gevoelig en geeft kans op onrust.

Daarom heeft de dominee mij eerst officieus toestemming gegeven om er aandacht aan te mogen besteden in de kerk, om te zien hoe deze zou reageren. Zou het onrust opleveren, dan zou hij het stoppen (en ik de kerk verlaten).
Zou het rustig blijven, dan zou hij het stokje uiteindelijk overnemen, eerst heel voorzichtig, maar inmiddels gelukkig meer uitgesproken. :)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #116 Gepost op: december 17, 2012, 11:50:54 am »
Bij mijn familie had ik het over het voorstel van de paus om een wereldregering. Ze moesten er om lachen en zeiden: "dat kan toch helemaal niet."
Nu ik er over na denk, zo iets ala europees hof met al die arabieren etc zal inderdaad wel een beste tijd vergen. Voorlopig kan dat inderdaad nog niet.

Daarbij bedacht ik me ook: in een wereld van alleen maar naastelievende mensen, naar Gods beeld, zou zo'n systeem prima werken. Het probleem blijft de mensheid.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 11:51:36 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #117 Gepost op: december 17, 2012, 12:14:04 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 11:50:
Bij mijn familie had ik het over het voorstel van de paus om een wereldregering. Ze moesten er om lachen en zeiden: "dat kan toch helemaal niet."
Nu ik er over na denk, zo iets ala europees hof met al die arabieren etc zal inderdaad wel een beste tijd vergen. Voorlopig kan dat inderdaad nog niet.

Daarbij bedacht ik me ook: in een wereld van alleen maar naastelievende mensen, naar Gods beeld, zou zo'n systeem prima werken. Het probleem blijft de mensheid.


Men kan dan wel weer over de bron Xander Nieuws gaan fitten, maar toch zou ik dit maar eens lezen. De link tussen Islam en Vaticaan schijnt toch veel minder ver gezocht te zijn dan men op het eerste gezicht zou denken.

http://xandernieuws.punt....ristenen-aan-hun-lot-over

Uiteindelijk heeft het Vaticaan ook met de Nazi's geheuld. Misschien wel niet beseffend (in het begin) waartoe de nazi's werkelijk in staat waren, maar wel met het hoogste doel in het vizier. namelijk het overleven van et Vaticaan.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #118 Gepost op: december 17, 2012, 12:18:54 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 11:50:
Bij mijn familie had ik het over het voorstel van de paus om een wereldregering. Ze moesten er om lachen en zeiden: "dat kan toch helemaal niet."
Nu ik er over na denk, zo iets ala europees hof met al die arabieren etc zal inderdaad wel een beste tijd vergen. Voorlopig kan dat inderdaad nog niet.

Daarbij bedacht ik me ook: in een wereld van alleen maar naastelievende mensen, naar Gods beeld, zou zo'n systeem prima werken. Het probleem blijft de mensheid.
de terugkeer van de joden naar israel, na de holocaust was in de 2e wereldoorlog ook ondenkbaar, ten in 1948, een kleine drie jaar na dato.....de staat israel....dus het kan snel gaan

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #119 Gepost op: december 17, 2012, 12:25:56 pm »

quote:

tin schreef op 16 december 2012 om 22:28:
[...]
Bedoel je hiermee, zoals je schrijft, dat je gelooft dat deze mogelijkheid tot verlichting der mensheid ten tijde van Jezus ontstond. En dus "pas" 2000 jaar oud is?

Tja, ik weet het natuurlijk niet. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat de mogelijkheid om ons te transformeren, op zodanige wijze dat we los komen aan de binding aan de natuur (het homo sapiens zijn) zo'n tweeduizend jaar geleden binnen ons blikveld is gekomen. Let wel, deze natuuroverstijgende transformatie is iets anders dan verlicht zijn. Ik denk dat velen verlichting kunnen ervaren, maar de innerlijke kracht is dan nog niet zodanig in hen werkzaam dat ze daadwerkelijk ook de diepe natuurbevrijdende transformatie kunnen ondergaan. Dat is op zich toch iets anders, of feitelijk een stap verder.

quote:

En zo ja hoe moeten we dat zien? Min of meer in de trant van Jung's synchroniciteit; als iets waar we vanaf een bepaald moment allen deel aan zouden kunnen hebben zonder dat onderling van de één op de ander overgegeven is (zoals we in deze causale wereld gewend zijn).

Jungs synchroniciteit maakt naar mijn idee duidelijk dat de visie die we op de wereld hebben, namelijk het causale verband, of wet van causaliteit, als basiswetmatigheid, er in de diepste grond van het universum niet toe doet. Er is op een dieper niveau een onderlinge verbondenheid, of liever gezegd een één zijn aller dingen, die we ervaren, of interpreteren, als niet causaal. Die verbondenheid zou dan moeten liggen in dat aspect van het universum dat wij als geestelijk ervaren. De christuskracht is beslist zo'n geestelijke kracht, die binnenkomt in het geestelijke gedeelte van onze persoonlijkheid. Daar ben ik wel van overtuigd.

quote:

Het is een interessante visie, maar getuigt meer van "geloof" dan in veel van je andere bijdragen te bespeuren is.

Ja, ik heb wel degelijk een geloof.

quote:

Wat ik mij ook afvraag is of je dan denkt dat vóór de tijd van Jezus dit ontsnappen aan de duisternis oftewel onwetendheid niet mogelijk was. Want misschien lijkt het NT wel meer verlicht te zijn dan het OT, maar in de oosterse religies, die ouder zijn dan het Christendom, is het zoeken naar verlichting toch juist reeds prominent aanwezig.
Nogmaals, het gaat niet specifiek om verlichting, maar om de mogelijkheid tot een volledige tranformatie. Ik denk dat verlichting op zich al duizenden jaren mogelijk is. Maar dit is een stapje verder.
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #120 Gepost op: december 17, 2012, 12:35:21 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 17 december 2012 om 12:25:
Jungs synchroniciteit maakt naar mijn idee duidelijk dat de visie die we op de wereld hebben, namelijk het causale verband, of wet van causaliteit, als basiswetmatigheid, er in de diepste grond van het universum niet toe doet. Er is op een dieper niveau een onderlinge verbondenheid, of liever gezegd een één zijn aller dingen, die we ervaren, of interpreteren, als niet causaal. Die verbondenheid zou dan moeten liggen in dat aspect van het universum dat wij als geestelijk ervaren. De christuskracht is beslist zo'n geestelijke kracht, die binnenkomt in het geestelijke gedeelte van onze persoonlijkheid. Daar ben ik wel van overtuigd.

Nogmaals, het gaat niet specifiek om verlichting, maar om de mogelijkheid tot een volledige tranformatie. Ik denk dat verlichting op zich al duizenden jaren mogelijk is. Maar dit is een stapje verder.


Zolderworm, voorgaande is een typisch voorbeeld van new-age klopt dat?
Christus in ons, wij in de schepping, God is alles en deel van die schepping.

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #121 Gepost op: december 17, 2012, 12:43:03 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 17:50:
[...]Je vergeet de combi geloof en waarheid, dat is het verschil met geloof en leugen. Is er één waarheid of zijn er meerdere mogelijk zolderworm, nog een chippie  ;)

Nou, een chippie hoef ik niet, want ik heb al zoveel aanleg om dik te worden.
Wat moet je ins hemelsnaam verstaan onder een combi van geloof en waarheid? Er is m.i. maar één waarheid. Daartegenover staan miljarden mensen (of feitelijk alle mensen) die niet in staat zijn om de waarheid te begrijpen. Dat komt simpelweg omdat wij slechts vijf zintuigen hebben (de enige bron van informatie) en een zeer zeer ontoereikend verstand. Het is echt alsof rode bosmieren de kwantummechanica proberen te begrijpen. Ik denk dat dat wel het grootste misverstand is dat ik hier bij veel christenen aanschouw. Zij denken dat ze de waarheid kunnen begrijpen, of liever gezegd: bevatten. Maar de waarheid staat tot het menselijke begripsvermogen als de kwantummechanica staat tot het begripsvermogen van de rode bosmier. De waarheid is voor ons per definitie totaal onbegrijpelijk. Sterker nog: we kunnen de waarheid op geen enkele manier beschrijven. Onze taal schiet daarbij te kort, zoals het gepiep van de grijze huismuis te kort schiet om Einsteins relativiteitstheorie te beschrijven.
Daarom is het m.i. zo onzinnig om te beweren dat in de bijbel de waarheid wordt gevonden. Het is net zo onzinnig als dat je beweert dat een aantal piepjes van de huismuis de relativiteitsleer beschrijven.
De enige manier om iets van de waarheid te vinden is er juist niet naar op zoek te gaan. Je moet stil worden, en meer niet. Je moet zwijgen, je niet ophangen aan welke boek dan ook, of aan welke leer dan ook. Of aan welke religie dan ook. Je moet zwijgen, en je volledig openstellen voor het niets. Pas dan mag je hopen dat er een heel klein druppeltje van de waarheid bij je binnenkomt.
Ik snap wel dat deze visie voor vrijwel alle deelnemers aan dit forum volkomen nieuw is. (Persoonlijk ken ik er ook eentje voor wie dat niet zo is.) Het is ook heel moeilijk deze visie aan anderen duidelijk te maken. De meesten verdiepen zich er niet eens in. Maar ik geef het nog niet op.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 12:49:42 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #122 Gepost op: december 17, 2012, 12:59:31 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 17 december 2012 om 12:35:
[...]Zolderworm, voorgaande is een typisch voorbeeld van new-age klopt dat?
Christus in ons, wij in de schepping, God is alles en deel van die schepping.

Nou, new age heeft voor mij toch een beetje een negatieve klank. Ik kom wel eens op een new-age-beurs, en wat me dan vooral stoort is dat er daar zoveel mensen rondlopen, die juist beweren het allemaal precies te weten. Op die manier raken ze juist totaal verstrikt in hun eigen denkbeelden en komen helemaal vast te zitten, en staan voor niets anders meer open dan voor hun eigen leer zus of zo. Niet iedereen is daar zo; maar ik zie het wel vaak.
Het is echter wel zo dat wij een innerlijk, geestelijk lichaam hebben (of hoe je dat ook noemt), waarmee we kunnen uitzwermen in een innerlijke of geestelijk wereld. Dat althans heb ik zelf persoonlijk ervaren toen ik uittredingen uit het stoffelijk lichaam had.
Maar ik denk dat die visie: "Christus in ons, wij in de schepping, God is alles en deel van die schepping" wel aardig klopt.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 01:01:10 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #123 Gepost op: december 17, 2012, 01:16:48 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 17 december 2012 om 12:59:
[...]

Nou, new age heeft voor mij toch een beetje een negatieve klank. Ik kom wel eens op een new-age-beurs, en wat me dan vooral stoort is dat er daar zoveel mensen rondlopen, die juist beweren het allemaal precies te weten. Op die manier raken ze juist totaal verstrikt in hun eigen denkbeelden en komen helemaal vast te zitten, en staan voor niets anders meer open dan voor hun eigen leer zus of zo. Niet iedereen is daar zo; maar ik zie het wel vaak.
Het is echter wel zo dat wij een innerlijk, geestelijk lichaam hebben (of hoe je dat ook noemt), waarmee we kunnen uitzwermen in een innerlijke of geestelijk wereld. Dat althans heb ik zelf persoonlijk ervaren toen ik uittredingen uit het stoffelijk lichaam had.
Maar ik denk dat die visie: "Christus in ons, wij in de schepping, God is alles en deel van die schepping" wel aardig klopt.
dus jij hebt ervaringen met bijvoorbeeld astraal reizen? wie is volgens jou de belangrijkste centrale figuur binnen het "zijn", de kosmos?
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 01:20:24 pm door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #124 Gepost op: december 17, 2012, 01:25:30 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 17 december 2012 om 12:18:
[...]


de terugkeer van de joden naar israel, na de holocaust was in de 2e wereldoorlog ook ondenkbaar, ten in 1948, een kleine drie jaar na dato.....de staat israel....dus het kan snel gaan

Dan heb je het wel over één staat. We zullen het zien.
De EU ging immers over jaren over heen. Eigenlijk zijn ze daar nog niet mee klaar.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #125 Gepost op: december 17, 2012, 01:50:13 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 17 december 2012 om 13:16:
[...]Dus jij hebt ervaringen met bijvoorbeeld astraal reizen?

Ja, maar die hebben meer vragen opgeroepen, dan antwoorden gegeven.

quote:

Wie is volgens jou de belangrijkste centrale figuur binnen het "zijn", de kosmos?
Ik zou denken: des te centraler, des te minder is het begrip "figuur" of "persoon" daarop van toepassing is.
Tato na vicikitsate

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #126 Gepost op: december 17, 2012, 05:46:31 pm »
@ Zolderworm:

Zelf heb ik ooit in mijn tijd dat mijn kerk meer over G'd Zijn toorn sprak en preekte dan over Jezus Zijn Genade de hele reeks van Jozef Rulof doorgeworsteld. Probleem is dat het allemaal werkelijk prachtig klinkt, heeft het zelfs over (een) G'd, maar heeft zijn wijsheid ontvangen van een astraal persoon Alcar die ooit een beroemd schilder was.

Mooie uitleg over 7 hemelen en 7 hellen niveaus, waardoor een ieder wel "begrijpt" dat met een normaal leven zonder slechte en goede daden hij/zij op niveau 0 of 1 binnenkomt in de hemel. Een soort van geruststellende gedachte voor een doorsnee persoon, moet dat zijn.
Door deze boeken ben ik vreemd genoeg jaren geleden mij echt gaan verdiepen in de Schrift, omdat ik wilde zien of daar ook iets over in stond. En dat deed het.

Matteus 23
13   Maar wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen; u gaat er immers zelf niet binnen, en hen die er binnen willen gaan, laat u er niet binnengaan.

2 Korinthe 12
2   Ik ken namelijk een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam gebeurde, weet ik niet; of buiten het lichaam, ik weet het niet; God weet het – dat zo iemand tot in de derde hemel werd opgenomen.

Uiteindelijk valt de leugen door de mand, want op het laatst schrijft deze schrijver boeken over zijn prille jeugd en daarin staan zaken die zijn eerdere boeken tegenspreken op punten waarin deze Rulof ook kort terugblikte naar zijn jeugd.

Mijn noodkreet in gebed naar de Heer heeft ertoe geleid dat ik een evangelische broeder ontmoette die me eindelijk wees op de Enorme Genade van Christus.
Doordat mijn kerk zo slecht het evangelie predikte en meet over de toorn van G'd predikte dan over Jezus Zijn Genade, was ik zoekende geworden in verkeerde bronnen.

Voor mij heeft het er wel toe bijgedragen dat ik vanaf toen de bijbel als Enige Waarheid ging houden als enige betrouwbare bron.

Gelukkig maar dat Jezus Zijn Belofte waar maakt en naar Zijn dwalende schaapjes opzoek gaat om ze terug te brengen in Zijn schaapskooi. Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. :)
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 05:49:13 pm door learsi »

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #127 Gepost op: december 17, 2012, 05:51:35 pm »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 17:46:
@ Zolderworm:

Zelf heb ik ooit in mijn tijd dat mijn kerk meer over G'd Zijn toorn sprak en preekte dan over Jezus Zijn Genade de hele reeks van Jozef Rulof doorgeworsteld. Probleem is dat het allemaal werkelijk prachtig klinkt, heeft het zelfs over (een) G'd, maar heeft zijn wijsheid ontvangen van een astraal persoon Alcar die ooit een beroemd schilder was.

Mooie uitleg over 7 hemelen en 7 hellen niveaus, waardoor een ieder wel "begrijpt" dat met een normaal leven zonder slechte en goede daden hij/zij op niveau 0 of 1 binnenkomt in de hemel. Een soort van geruststellende gedachte voor een doorsnee persoon, moet dat zijn.
Door deze boeken ben ik vreemd genoeg jaren geleden mij echt gaan verdiepen in de Schrift, omdat ik wilde zien of daar ook iets over in stond. En dat deed het.

Matteus 23
13   Maar wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen; u gaat er immers zelf niet binnen, en hen die er binnen willen gaan, laat u er niet binnengaan.

2 Korinthe 12
2   Ik ken namelijk een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam gebeurde, weet ik niet; of buiten het lichaam, ik weet het niet; God weet het – dat zo iemand tot in de derde hemel werd opgenomen.

Uiteindelijk valt de leugen door de mand, want op het laatst schrijft deze schrijver boeken over zijn prille jeugd en daarin staan zaken die zijn eerdere boeken tegenspreken op punten waarin deze Rulof ook kort terugblikte naar zijn jeugd.

Mijn noodkreet in gebed naar de Heer heeft ertoe geleid dat ik een evangelische broeder ontmoette die me eindelijk wees op de Enorme Genade van Christus.
Doordat mijn kerk zo slecht het evangelie predikte en meet over de toorn van G'd predikte dan over Jezus Zijn Genade, was ik zoekende geworden in verkeerde bronnen.

Voor mij heeft het er wel toe bijgedragen dat ik vanaf toen de bijbel als Enige Waarheid ging houden als enige betrouwbare bron.

Gelukkig maar dat Jezus Zijn Belofte waar maakt en naar Zijn dwalende schaapjes opzoek gaat om ze terug te brengen in Zijn schaapskooi. Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. :)
Mooi om te lezen. Velen van ons gaan de diepe waarheid van Jezus Christus pas zien als er eerst een noodkreet geweest is.  Dat herken ik.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #128 Gepost op: december 17, 2012, 06:43:03 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 13:25:
[...]

Dan heb je het wel over één staat. We zullen het zien.
De EU ging immers over jaren over heen. Eigenlijk zijn ze daar nog niet mee klaar.
de geìnitieerde kredietcrisis is de hefboom die tot de versnelling leidt

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #129 Gepost op: december 17, 2012, 06:43:36 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 17 december 2012 om 13:50:
[...]

Ja, maar die hebben meer vragen opgeroepen, dan antwoorden gegeven.


[...]

Ik zou denken: des te centraler, des te minder is het begrip "figuur" of "persoon" daarop van toepassing is.
mag ik weten welke vragen?
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 06:43:50 pm door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #130 Gepost op: december 18, 2012, 12:24:33 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 17 december 2012 om 18:43:
[...]


de geìnitieerde kredietcrisis is de hefboom die tot de versnelling leidt

In Europa vast wel, maar in het midden oosten denk ik niet.
Maar ik ben ook niet zo dol op die theoriën. De dingen lopen toch altijd wat anders.
Je ziet wel dat het een bepaalde kant op gaat, maar kan dat niet precies invullen.
Zo lang als ik al leef, zo lang is men er al wel mee bezig hoe het allemaal naar het einde toe zal gaan.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 12:25:25 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #131 Gepost op: december 18, 2012, 12:28:38 am »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 11:49:
Ook dat is niet vreemd, want een voorganger, heeft als primair doel als een herder zijn schaapjes bij elkaar te houden. Een onderwerp Israël ligt altijd erg gevoelig en geeft kans op onrust.

Daarom heeft de dominee mij eerst officieus toestemming gegeven om er aandacht aan te mogen besteden in de kerk, om te zien hoe deze zou reageren. Zou het onrust opleveren, dan zou hij het stoppen (en ik de kerk verlaten).
Zou het rustig blijven, dan zou hij het stokje uiteindelijk overnemen, eerst heel voorzichtig, maar inmiddels gelukkig meer uitgesproken. :)
Heel herkenbaar.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #132 Gepost op: december 18, 2012, 10:10:00 am »

quote:


Nou, om te beginnen zijn er een soort reisgidsen van de astrale en mentale wereld. Een aantal mensen heeft over hun uittredingen geschreven, en daaruit kun je vrijwel altijd een soort landkaart van de innerlijke werkelijkheid samenstellen, en een beeld ervan krijgen welke ervaringen een verblijf daar met zich meebrengt. Maar als je zelf uittreedt, dan blijkt opeens je tomtom niet te werken. Je kunt de ervaringen wel min of meer op de landkaart toepassen, maar toch altijd slechts ten dele. En dan blijven er dus veel vragen over.
In ieder geval hadden mijn uittredingen wel erg veel met emotie te maken. (Ik heb ze thans niet meer, en dat is een bewuste keus, want het werd allemaal te gevaarlijk.) Je kunt onmiskenbaar terechtkomen in een aantal verschillende gebieden, waarin de hoofdemotie is 1) angst, 2)  nuchterheid en rust, of 3) een vreugdevol en vrij gevoel. Maar om dat allemaal weer precies te matchen met wat de boeken erover zeggen, is toch wel lastig. Hetzelfde geldt voor de wezens die je ontmoet. De meeste wezens die ik ontmoet heb, veranderden voortdurend van gedaante, en hoewel ze er soms indrukwekkend en soms ook heel lief uitzagen, waren ze stuk voor stuk demonisch. Ongetwijfeld had ik in meer positieve gebieden andere en prettigere wezens kunnen tegenkomen, maar ze kwamen niet. Wel bleek uiteindelijk dat ik door liefdevolle geesten werd gevolgd, maar die konden mij toch niet in mijn uittredingen bereiken, maar hebben dat wel op een andere manier kunnen doen. Maar de ontmoetingen met demonische wezens nemen niet weg dat er ook zeer positieve ervaringen waren, zoals een gevoel van het oplossen van de tijd, zodat een gevoel van eeuwigheid ontstaat. Dat alles overtreft wat je je daarbij kunt voorstellen, en een alles-overweldigend gevoel van liefde en vergeving en begrip. Ik denk niet dat mensen die dat niet hebben meegemaakt zich hiervan een voorstelling kunnen maken.
Ik had ook de ervaring dat ik mij in verschillende soorten lichamen kon bewegen, waarvan sommige zeer vloeibaar waren, zoals kwikzilver, en in een mum van tijd allerlei vormen konden aannemen. Maar de vraag was toch altijd hoe dit te matchen met wat de boeken erover schrijven.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 10:20:53 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #133 Gepost op: december 18, 2012, 10:44:56 am »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 17:46:
@ Zolderworm:
Zelf heb ik ooit in mijn tijd dat mijn kerk meer over G'd Zijn toorn sprak en preekte dan over Jezus Zijn Genade de hele reeks van Jozef Rulof doorgeworsteld. Probleem is dat het allemaal werkelijk prachtig klinkt, heeft het zelfs over (een) G'd, maar heeft zijn wijsheid ontvangen van een astraal persoon Alcar die ooit een beroemd schilder was.

Tja, het spijt me het te moeten zeggen, maar Jozef Rulof was een fantast, en bovendien een fascist. Hij heeft zelf nooit innerlijke ervaringen gehad, en ontleende heel veel, of feitelijk alles aan de esoterische literatuur waarover hij de beschikking had. Het is echt zonde dat je bij hem begonnen bent. Je had toch echt heel andere boeken moeten lezen.

quote:

Mooie uitleg over 7 hemelen en 7 hellen niveaus, waardoor een ieder wel "begrijpt" dat met een normaal leven zonder slechte en goede daden hij/zij op niveau 0 of 1 binnenkomt in de hemel. Een soort van geruststellende gedachte voor een doorsnee persoon, moet dat zijn.
Door deze boeken ben ik vreemd genoeg jaren geleden mij echt gaan verdiepen in de Schrift, omdat ik wilde zien of daar ook iets over in stond. En dat deed het.

Tja, als iemand van die keurige overzichtjes geeft over hemelen en hellen, dan klopt er duidelijk iets niet. Zo iemand heeft dan onmiskenbaar geen persoonlijke ervaring, en is niet betrouwbaar. Dat is met Jozef Rulof zeker het geval. Rulof had vooral een erg groot ego en dat is het eerste wat elke echte kennis en inzicht in de weg zit.

quote:

Matteus 23
13   Maar wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen; u gaat er immers zelf niet binnen, en hen die er binnen willen gaan, laat u er niet binnengaan.

2 Korinthe 12
2   Ik ken namelijk een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam gebeurde, weet ik niet; of buiten het lichaam, ik weet het niet; God weet het – dat zo iemand tot in de derde hemel werd opgenomen.

De bijbel geeft erg weinig informatie over innerlijke, geestelijke gebieden. Maar ja, het is de vraag of je echt wel iets aan dergelijke informatie hebt. Een hele hoop mensen, die zelf geen ervaringen hebben, kicken daarop. Vooral bij sommige esoterische groeperingen zie je van die mensen die het allemaal precies weten (zeggen ze), terwijl ze het niet zelf hebben ervaren. Maar het gaat uiteindelijk toch om de toestand van je geest, niet om (zogenaamde) kennis.

quote:

Uiteindelijk valt de leugen door de mand, want op het laatst schrijft deze schrijver boeken over zijn prille jeugd en daarin staan zaken die zijn eerdere boeken tegenspreken op punten waarin deze Rulof ook kort terugblikte naar zijn jeugd.

Ja, Rulof is inderdaad al lang door de mand gevallen. Ik begrijp niet waarom sommige mensen nog zo enthousiast over hem zijn. Ik heb zo iemand gekend, en zij wou me wel vermoorden omdat ik kritiek had op Rulof.  Echt heel eng allemaal. Sommige mensen zijn zo gefixeerd op wat zij het absolute goede nomen, dat ze kwaadaardig worden.

quote:

Mijn noodkreet in gebed naar de Heer heeft ertoe geleid dat ik een evangelische broeder ontmoette die me eindelijk wees op de Enorme Genade van Christus.
Doordat mijn kerk zo slecht het evangelie predikte en meet over de toorn van G'd predikte dan over Jezus Zijn Genade, was ik zoekende geworden in verkeerde bronnen.

Nou, wellicht heb ik iets van die genade ervaren tijdens mijn uittredingen. En ik moet zeggen dat het overweldigend is. Gods toorn bestaat niet. Echt niet. Zodra je ook maar een beetje in de buurt van God komt (of althans wat ik als God interpreteer, want ik geloof niet in een persoonlijke God met wie je in contact kunt treden), ervaar je slechts louter liefde.

quote:

Voor mij heeft het er wel toe bijgedragen dat ik vanaf toen de bijbel als Enige Waarheid ging houden als enige betrouwbare bron.

Je moet echt van mij aannemen dat er meer betrouwbare bronnen zijn. Het werk van Sri Aurobindo bijvoorbeeld. Of de toespraken van J. Krishnamurti.

quote:

Gelukkig maar dat Jezus Zijn Belofte waar maakt en naar Zijn dwalende schaapjes opzoek gaat om ze terug te brengen in Zijn schaapskooi. Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. :)
Tja, ik denk dat dat enkel een symbolische beschrijving is. Maar ik ben wel overtuigd van het bestaan van de kracht van Christus, zoals ik al eerder heb betoogd.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 11:08:00 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #134 Gepost op: december 18, 2012, 11:32:11 am »

quote:

Zolderworm schreef op 18 december 2012 om 10:10:
[...]

Nou, om te beginnen zijn er een soort reisgidsen van de astrale en mentale wereld. Een aantal mensen heeft over hun uittredingen geschreven, en daaruit kun je vrijwel altijd een soort landkaart van de innerlijke werkelijkheid samenstellen, en een beeld ervan krijgen welke ervaringen een verblijf daar met zich meebrengt. Maar als je zelf uittreedt, dan blijkt opeens je tomtom niet te werken. Je kunt de ervaringen wel min of meer op de landkaart toepassen, maar toch altijd slechts ten dele. En dan blijven er dus veel vragen over.
In ieder geval hadden mijn uittredingen wel erg veel met emotie te maken. (Ik heb ze thans niet meer, en dat is een bewuste keus, want het werd allemaal te gevaarlijk.) Je kunt onmiskenbaar terechtkomen in een aantal verschillende gebieden, waarin de hoofdemotie is 1) angst, 2)  nuchterheid en rust, of 3) een vreugdevol en vrij gevoel. Maar om dat allemaal weer precies te matchen met wat de boeken erover zeggen, is toch wel lastig. Hetzelfde geldt voor de wezens die je ontmoet. De meeste wezens die ik ontmoet heb, veranderden voortdurend van gedaante, en hoewel ze er soms indrukwekkend en soms ook heel lief uitzagen, waren ze stuk voor stuk demonisch. Ongetwijfeld had ik in meer positieve gebieden andere en prettigere wezens kunnen tegenkomen, maar ze kwamen niet. Wel bleek uiteindelijk dat ik door liefdevolle geesten werd gevolgd, maar die konden mij toch niet in mijn uittredingen bereiken, maar hebben dat wel op een andere manier kunnen doen. Maar de ontmoetingen met demonische wezens nemen niet weg dat er ook zeer positieve ervaringen waren, zoals een gevoel van het oplossen van de tijd, zodat een gevoel van eeuwigheid ontstaat. Dat alles overtreft wat je je daarbij kunt voorstellen, en een alles-overweldigend gevoel van liefde en vergeving en begrip. Ik denk niet dat mensen die dat niet hebben meegemaakt zich hiervan een voorstelling kunnen maken.
Ik had ook de ervaring dat ik mij in verschillende soorten lichamen kon bewegen, waarvan sommige zeer vloeibaar waren, zoals kwikzilver, en in een mum van tijd allerlei vormen konden aannemen. Maar de vraag was toch altijd hoe dit te matchen met wat de boeken erover schrijven.


enkele dingen vallen me op in je verhaal:

na de uittreding werkt je tomtom niet
er is in die (wat ik noem tussenwereld) veel emotie
angst, nuchterheid en rust, vreugdevol vrij gevoel (is dat de volgorde?)
de boeken kloppen niet met de werkelijkheid
kennelijk lieve wezens blijken demonisch
positiever en prettiger wezens, waarvan je weet dat die er wel zijn) kwamen uiteindelijk niet
liefdevolle wezens die je volgden maar je niet konden bereiken
er is een gevoel van oplossen van de tijd, wat jij noemt eeuwigheid
een overweldigend gevoel van vergeving, liefde en begrip
het je in verschillende lichamen kunnen bewegen


kan het zijn dat die zogenaamde lieve wezens die demonisch blijken te zijn (dus jou eigenlijk misleiden) en die lieve wezens die je volgen maar je niet kunnen bereiken in twee verschillende werelden verblijven? Je voelt beide entiteiten in hun zijn wel, maar je ontmoet slechts de demonische, de positieve kunnen niet bij je komen?

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #135 Gepost op: december 18, 2012, 09:19:34 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 16 december 2012 om 22:37:
Welkom Tin als nieuwe user hier.


Kijk, dat vind ik nu leuk.  Dank je wel, Riemer!
User worden doe je natuurlijk omdat de discussies je om wat voor reden dan ook interesseren. Binnen die discussies kan er heel wat verschil van inzicht bestaan.
Waarin wij echter denk ik allemaal niet in zullen verschillen is dat het fijn is om welkom te zijn!
Dank ook voor de overige tips!

En om dit bericht niet al te off-topic te laten zijn:
De (al of niet juist weergegeven) uitspraken van de Paus lijken een bepaalde veel voorkomende richting in te slaan. Een richting die je overal ziet, en dus ook in de meeste religieuze groeperingen. Namelijk: Ze zijn aangepast aan denkbeelden die spelen in de maatschappij. Ze zijn, om het maar modern te zeggen, wat aangepast aan de eisen van deze tijd.  Maar: De eisen van deze tijd hoeven uiteraard geenszins waarheid te zijn. Ook zijn  er mensen die hier van gruwelen en altijd vast blijven houden aan oude inzichten zoals deze ooit eens geformuleerd zijn. Is dat dan de waarheid?  Ik denk het niet.
Zit hier nog wat verdere discussie in?
Ahdoeb

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #136 Gepost op: december 19, 2012, 09:44:13 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 18 december 2012 om 11:32:
[...]Enkele dingen vallen me op in je verhaal:

Na de uittreding werkt je tomtom niet

Nee, ik kwam terecht in omgevingen waarin de wetmatigheden voor mij toch nieuw waren.

quote:

Er is in die (wat ik noem tussenwereld) veel emotie

Ja, met name de astrale sfeer is erg gevuld met emoties, of feitelijk velden van emotie, die vaak op zich weer zelfstandige eenheden zijn, met een sterke werkzaamheid, of die je soms zelfs entiteiten zou kunnen noemen. Ook blijken objecten nogal eens opgebouwd te zijn uit emotie.

quote:

Angst, nuchterheid en rust, vreugdevol vrij gevoel (is dat de volgorde?)

Het gaat om verschillende gebieden. Er is niet echt een volgorde. Of feitelijk gaat het om de reactie van de waarnemer op een verblijf in die gebieden.

quote:

De boeken kloppen niet met de werkelijkheid

Nou, zo zou ik het niet willen zeggen. Er zijn zeker bepaalde herkenningspunten. Maar ze functioneren niet als een soort tomtom, waarschijnlijk omdat het niet mogelijk is de werkelijkheid echt in een boek te beschrijven. In die zin moet je het toch zelf uitzoeken.

quote:

Kennelijk lieve wezens blijken demonisch.

Nou nee, lief zijn ze nooit. Maar ze zien er soms lief uit. Zoals kleine meisjes met staartjes. Maar je ervaart ogenblikkelijk dat ze niet echt lief zijn. Dat gaat vanzelf. En dan moet je zorgen dat je wegkomt, wat heel snel kan gebeuren. Je moet snel weer terug je lichaam in. Dan ben je veilig.

quote:

Positiever en prettiger wezens, waarvan je weet dat die er wel zijn) kwamen uiteindelijk niet.
Liefdevolle wezens die je volgden maar je niet konden bereiken

Ja, ik begrijp nog steeds niet waarom dat is.

quote:

Er is een gevoel van oplossen van de tijd, wat jij noemt eeuwigheid.

Ja, het is niet echt te beschrijven hoe dat ervaren wordt. Je moet het zelf ervaren. Het is zeer indrukwekkend en rustgevend. Je dagelijks problemen vervagen bijvoorbeeld.

quote:

Een overweldigend gevoel van vergeving, liefde en begrip.

Ja, vooral ook het begrip. Zelfs de grootste misdadigers worden daarin begrepen. Zij blijken ook maar het slachtoffer te zijn van hun eigen geest.

quote:

Het je in verschillende lichamen kunnen bewegen.

Ja, of feitelijk verschillende soorten lichamen hebben in verschillende gebieden. Het is echt heerlijk om een kwikzilverachtig lichaam te hebben.

quote:

Kan het zijn dat die zogenaamde lieve wezens die demonisch blijken te zijn (dus jou eigenlijk misleiden) en die lieve wezens die je volgen maar je niet kunnen bereiken in twee verschillende werelden verblijven? Je voelt beide entiteiten in hun zijn wel, maar je ontmoet slechts de demonische, de positieve kunnen niet bij je komen?
Ja, dat is wel zeker.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2012, 09:46:30 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #137 Gepost op: december 19, 2012, 11:56:20 am »

quote:

Zolderworm schreef op 19 december 2012 om 09:44:
[...]

Nee, ik kwam terecht in omgevingen waarin de wetmatigheden voor mij toch nieuw waren.


[...]

Ja, met name de astrale sfeer is erg gevuld met emoties, of feitelijk velden van emotie, die vaak op zich weer zelfstandige eenheden zijn, met een sterke werkzaamheid, of die je soms zelfs entiteiten zou kunnen noemen. Ook blijken objecten nogal eens opgebouwd te zijn uit emotie.


[...]

Het gaat om verschillende gebieden. Er is niet echt een volgorde. Of feitelijk gaat het om de reactie van de waarnemer op een verblijf in die gebieden.


[...]

Nou, zo zou ik het niet willen zeggen. Er zijn zeker bepaalde herkenningspunten. Maar ze functioneren niet als een soort tomtom, waarschijnlijk omdat het niet mogelijk is de werkelijkheid echt in een boek te beschrijven. In die zin moet je het toch zelf uitzoeken.


[...]

Nou nee, lief zijn ze nooit. Maar ze zien er soms lief uit. Zoals kleine meisjes met staartjes. Maar je ervaart ogenblikkelijk dat ze niet echt lief zijn. Dat gaat vanzelf. En dan moet je zorgen dat je wegkomt, wat heel snel kan gebeuren. Je moet snel weer terug je lichaam in. Dan ben je veilig.


[...]

Ja, ik begrijp nog steeds niet waarom dat is.


[...]

Ja, het is niet echt te beschrijven hoe dat ervaren wordt. Je moet het zelf ervaren. Het is zeer indrukwekkend en rustgevend. Je dagelijks problemen vervagen bijvoorbeeld.


[...]

Ja, vooral ook het begrip. Zelfs de grootste misdadigers worden daarin begrepen. Zij blijken ook maar het slachtoffer te zijn van hun eigen geest.


[...]

Ja, of feitelijk verschillende soorten lichamen hebben in verschillende gebieden. Het is echt heerlijk om een kwikzilverachtig lichaam te hebben.


[...]

Ja, dat is wel zeker.


zolderworm, ook ik heb (hoe zal ik het zeggen) "ervaringen". Niet op basis van uittreding, maar anders. Ik weet dat er daadwerkelijk een andere werkelijkheid is die zich in onze dimensie kan manifesteren.
Ik geloof inderdaad dat jij met je uittreding in een andere wereld verkeerd. Wat mij nu in eerste aanleg opvalt is dat die éne wereld kennelijk toch uit twee delen bestaat. Wezens die zich liefdevol voordoen en waar je feitelijk voor moet vluchten (snel terug in je lichaam) en wezens die liefdevol zijn en je willen bereiken.

Door wie worden die grootste misdadigers begrepen in die tussenwereld?
Hoe kunnen zij slachtoffer zijn van hun eigen geest, vraag ik me af?
Daar is geen kompas, je moet dus feitelijk je eigen weg vinden en bent op je zelf aan gewezen?
Velden van emoties zijn entiteiten, kun je me dat met iets meer woorden uitleggen?
Wat bedoel je met objecten die opgebouwd zijn uit emoties?
Kunnen entiteiten binnen zich zelf positieve en negatieve emoties verenigen?
Is daar in die wereld sprake van enige gezamenlijkheid met die andere wezens?
Als dat ze is met wie en op welke wijze?
Is in die wereld voor dergelijken ook een oplossing beschikbaar?
Waarom hebben die kleine meisjes staartjes in het haar (neem ik aan)
Er zijn andere wetmatigheden. Je doelt daar dan op tijd bijvoorbeeld en je kunnen verplaatsen neem ik aan? Betekent dit dat het idee van tijd in onze wereld eigenlijk een prehistorisch begrip is in vergelijking met die wereld?

ook nog een eigen vraag. Wordt je daar uitgenodigd verder te verkennen of zelfs te blijven? Kun je steeds een wereld verder?

ik vraag omdat ik graag wil doorvragen en zo eens te kijken of er een sleutel kan worden gevonden?
ervaar je dat je meer kennis krijgt of dat er meer vragen ontstaan?
hoe voel jij je fysiek en geestelijk na zo'n ervaring?
zie jij de tussenwereld als iets dat zich als niet zichtbaar toch verbind met deze zichtbare wereld?
Is het een wereld waarin doden (overledenen) verkeren of slechts geesten die niet uit onze werkelijkheid komen?

Groet
« Laatst bewerkt op: december 19, 2012, 12:09:12 pm door grondig christelijk »

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #138 Gepost op: december 20, 2012, 01:33:51 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 december 2012 om 11:56:Zolderworm, ook ik heb (hoe zal ik het zeggen) "ervaringen". Niet op basis van uittreding, maar anders. Ik weet dat er daadwerkelijk een andere werkelijkheid is die zich in onze dimensie kan manifesteren.
Ik geloof inderdaad dat jij met je uittreding in een andere wereld verkeert. Wat mij nu in eerste aanleg opvalt is dat die éne wereld kennelijk toch uit twee delen bestaat. Wezens die zich liefdevol voordoen en waar je feitelijk voor moet vluchten (snel terug in je lichaam) en wezens die liefdevol zijn en je willen bereiken.

Ja, dat is zeker het geval. De verschillen in uitersten zijn zelfs erg groot. Alleen al in de atmosfeer van zo'n wereld zonder dat er iemand aanwezig is. In sommige gebieden hangt gewoon angst, en in andere opperste vreugde.

quote:

Door wie worden die grootste misdadigers begrepen in die tussenwereld?

Door iedereen die zich (al of niet tijdelijk) in die bewustzijnstoestand bevindt van volkomen begrip. De misdadigers bevinden zich niet in die tussenwereld. Maar het begrip ontstaat als je aan iemand denkt. Dus denk ik dat dat ook geldt als je aan grote misdadigers denkt, al ken ik die niet persoonlijk.

quote:

Hoe kunnen zij slachtoffer zijn van hun eigen geest, vraag ik me af?

Misdadigers zijn over het algemeen een product van hun hersenen en/of van omgevingsfactoren. Daardoor ontstaat hun eigen geest. Op zich bedoel ik dit dus niet "geestelijk" in de zin van spiritueel.

quote:

Daar is geen kompas, je moet dus feitelijk je eigen weg vinden en bent op je zelf aan gewezen?

Ja, dat gold althans voor mij. Maar het schijnt dat sommigen daar wel hulp en begeleiding krijgen. Dat verschilt van persoon tot persoon, denk ik.

quote:

Velden van emoties zijn entiteiten, kun je me dat met iets meer woorden uitleggen?

Ze blijken (of schijnen) een eigen bewustzijn te hebben. Ze doen bewuste keuzes, om het maar zo te zeggen. Maar ze hebben niet echt een duidelijk vastomlijnd lichaam. Ze communiceren soms aan de hand van symbolen, die in je blikveld verschijnen.

quote:

Wat bedoel je met objecten die opgebouwd zijn uit emoties?

Ja, dat is iets wat je echt zelf moet ervaren om het precies te begrijpen. Je ervaart die emoties als je naar een object kijkt, maar die emoties bevinden zich ook weer feitelijk alleen maar op de plaats van het object. Je ziet emoties, zoals we bijvoorbeeld de kleuren van een object zien. Maar je ziet ook wel het object zelf, stoffelijk beschouwd. Maar een beetje doorzichtig. Vermoedelijk ervaar je maar een deel van het object, namelijk het emotionele deel.

quote:

Kunnen entiteiten binnen zichzelf positieve en negatieve emoties verenigen?

Nou, ik heb niet zoveel entiteiten ontmoet. Eigenlijk alleen maar de negatieve. En die waren vooral negatief, om het maar zo te zeggen.

quote:

Is daar in die wereld sprake van enige gezamenlijkheid met die andere wezens?

Sommige van die negatieve wezens bevonden zich in een soort landschap samen met andere wezens. Maar andere soorten negatieve wezens stonden gewoon geheel op zichzelf en hadden eigenlijk geen omgeving. Althans die kan ik me niet herinneren. Maar dat kan ook zijn omdat ik daar niet op lette. Aandacht speelt daar een belangrijkere rol bij wat je waarneemt dan bij ons hier het geval is.

quote:

Als dat zo is met wie en op welke wijze?

Dat weet ik niet. In die gevallen had ik geen ervaringen met de andere wezens aldaar. Die vielen mij namelijk niet aan en communiceerden niet zo erg met mij. Ze waren er alleen maar.

quote:

Is in die wereld voor dergelijken ook een oplossing beschikbaar?

Geen flauw idee. Zover gaat m'n ervaring niet. Ik denk achteraf ook dat het toch min of meer om deelaspecten van mijzelf ging. Het waren mijn eigen demonen zogezegd.
Maar er waren er ook die echt buiten mezelf stonden. Maar die waren eigenlijk nog gruwelijker en gevaarlijker. Die wilden ook voorkomen dat je terugging in je lichaam. Dat was soms een strijd, waarbij zij zich aan je vast kleefden, zodat je niet terug kon. (Oei, kan ik dit allemaal wel vertellen op een christelijk forum.) Maar dit soort ervaringen waren gelukkig zeer zeldzaam. Het is feitelijk maar één keer voorgekomen. Toen ik die ervaring had, begreep ik wel dat ik ermee moest ophouden. Het werd echt gevaarlijk.

quote:

Waarom hebben die kleine meisjes staartjes in het haar (neem ik aan)?

Ik denk dat het een of andere symbolische betekenis heeft, maar vraag me niet welke precies. Ik vermoed ook dat ze toch iets te maken hadden met mijn eigen persoonlijke innerlijke wereld. Dat ze daar een aspect van waren. Men zegt dan dat ik me op het persoonlijke astrale vlak bevond.
Ik moet ook achteraf beschouwd zeggen dat ze me niet meteen aanvielen. (Het waren er toen drie, die elkaars handen vasthielden.) Ik heb toch eerst nog even een heel kort gesprek met ze gehad. En had toen nog niets in de gaten. Pas toen ze zich op mij wilden storten begreep ik het. Ik had toen opeens een heel ander gevoel en maar één drang: weg te vluchten, terug m'n lichaam in. Maar het waren geen "klevers". Of ze kregen daar de kans niet toe. Dat kan ook.

quote:

Er zijn andere wetmatigheden. Je doelt daar dan op tijd bijvoorbeeld en je kunnen verplaatsen neem ik aan? Betekent dit dat het idee van tijd in onze wereld eigenlijk een prehistorisch begrip is in vergelijking met die wereld?

Nou, over het algemeen had ik er gewoon de ervaring van het verlopen van de tijd. Ik kon dan ook bij terugkeer zeggen dat ik enige tijd was weggeweest. Heel heel af en toe kreeg ik de ervaring van een soort eeuwigheid. Alsof het hier en nu wegglijdt. Het was een soort totaaloverzicht ineens. Niet dat ik dan van alles uit het verleden of in de toekomst zag. Maar het was meer een gevoel. Dat is wel de ervaring waar ik het meest naar terugverlang. Maar die heb ik nu niet meer.
Wat het je verplaatsen betreft, zweef je inderdaad gewoon. Dus je loopt niet. Je kunt ook door muren en gesloten ramen heen. Dat was in het begin wel even lastig, omdat je je normaliter niet zomaar op een muur stort als je aan de andere kant wilt komen.

quote:

Ook nog een eigen vraag. Wordt je daar uitgenodigd verder te verkennen of zelfs te blijven? Kun je steeds een wereld verder?

Nee, dat heb ik nooit ervaren. Het was altijd maar de vraag in welk soort gebied ik precies terecht zou komen bij een bepaalde uittreding. Maar die stonden voor mij toch los van elkaar. Het is wel zo dat je in bepaalde gebieden van bijvoorbeeld je eigen woning kunt gaan naar een heel ander gebied dan de omgeving van je huis. Je gaat dan bijvoorbeeld door het raam en komt terecht op een soort Arctische sneeuwvlakte. Ik noem maar iets. Dan blijkt een raam opeens een poort naar een andere wereld.

quote:

Ik vraag omdat ik graag wil doorvragen en zo eens te kijken of er een sleutel kan worden gevonden?

Nou, mijn ervaringen stellen eigenlijk nog niet zoveel voor, vergeleken met die van anderen. Ik kan dan ook zeker geen sleutels aanreiken.

quote:

Ervaar je dat je meer kennis krijgt of dat er meer vragen ontstaan?

Beide. Je hebt gewoon bepaalde ervaringen gehad, die toch wat meer duidelijk maken hoe de wereld in elkaar steekt. Maar aan de andere kant zijn dit soort ervaringen toch zo complex en onduidelijk dat er nog heel veel vragen overblijven.

quote:

Hoe voel jij je fysiek en geestelijk na zo'n ervaring?

Dat hangt ervan af waar je precies geweest bent en wat er is gebeurd. Meestal voelde ik me heel prettig en geïnspireerd, als  het weer eens fijn was geweest, zeg maar: geweldig. Maar er zijn ook uittredingen geweest waarbij ik echt even moest bijkomen van m'n ervaring. Dan bleef je vaak ook in zo'n nare sfeer hangen en projecteerde je dat in je kamer. Je wist dan wel: ik ben nu veilig. Maar je moest dan toch echt even weer tot jezelf komen. Maar dit waren wel de uitzonderingen.

quote:

Zie jij de tussenwereld als iets dat zich als niet zichtbaar toch verbindt met deze zichtbare wereld?

Ja, dat zeker. Er waren daar ook dingen die duidelijk waren terug te voeren naar onze wereld, zoals emotionele restanten van gebeurtenissen in onze wereld.

quote:

Is het een wereld waarin doden (overledenen) verkeren of slechts geesten die niet uit onze werkelijkheid komen?
Dit heb ik niet persoonlijk ervaren, maar ervan overtuigd ben ik zeker. Zowel de doden als de niet-menselijke wezens.
« Laatst bewerkt op: december 20, 2012, 01:43:40 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #139 Gepost op: december 20, 2012, 01:58:52 pm »
even een eerste reactie.
in de eerste plaats dan voor de moeite die je neemt mijn vragen te beantwoorden.
Je schrijft op een christelijk forum, maar onder levensbeschouwing daar kunnen deze dingen gewoon besproken worden, verder wil ik je verhaal serieus nemen.
daarnaast zijn er christenen die je verhaal gewoon serieus nemen en zonder oordeel naar je willen luisteren (zonder dat ze je direct willen bekeren zeg maar) , ik in elk geval
tot slot wil ik eerst vragen of je met deze gedachtewisseling wil doorgaan,  dat mag ook via mijn privemail
« Laatst bewerkt op: december 20, 2012, 11:08:07 pm door grondig christelijk »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #140 Gepost op: december 20, 2012, 05:04:16 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 19 december 2012 om 09:44:

Nou nee, lief zijn ze nooit. Maar ze zien er soms lief uit. Zoals kleine meisjes met staartjes. Maar je ervaart ogenblikkelijk dat ze niet echt lief zijn. Dat gaat vanzelf. En dan moet je zorgen dat je wegkomt, wat heel snel kan gebeuren. Je moet snel weer terug je lichaam in. Dan ben je veilig.


Nu heb ik een werknemer bij mij werken die ook zeg maar een "gave" heeft. De beste man spreekt met de doden en ziet de doden. Veelal kan deze man inderdaad zeer intieme zaken vertellen over een relatie tussen de doden en mijn andere werknemers, die hij onmogelijk weten kan.

Maar van een andere werknemer kon hij geen contact leggen met de overleden moeder, die zeer christelijk gelovig was. De werknemer met een gave, was daarover zeer verbaasd. Was deze moeder wellicht niet meer in de gevaarlijk astrale sfeer aanwezig, maar in de hemel?

Woorden van gelijke strekking uit je citaat hierboven, komen mij bekend voor.
Maar heeft dat niet aan dat je je als mens op dat vlak op zeer gevaarlijk terrein begeeft? Zoals je zegt, we zijn in ons lichaam veilig. Zo heeft G'd de Vader het ook geschapen. Is de astrale wereld niet de gevaarlijke "wereld" van zielen die niet gered zijn door Jezus en geen afstand kunnen doen van hun aardse leven? Zielen met mogelijk kwade bedoelingen?

Is dat niet de reden dat G'd het ons niet heeft verboden heeft en deze prktijken een gruwel vindt?

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #141 Gepost op: december 20, 2012, 06:58:44 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 december 2012 om 13:58:
even een eerste reactie.
in de eerste plaats dan voor de moeite die je neemt mijn vragen te beantwoorden.
Je schrijft op een christelijk forum, maar onder levensbeschouwing daar kunnen deze dingen gewoon besproken worden, verder wil ik je verhaal serieus nemen.
daarnaast zijn er christenen die je verhaal gewoon serieus nemen en zonder oordeel naar je willen luisteren (zonder dat ze je direct willen bekeren zeg maar) , ik in elk geval
tot slot wil ik eerst vragen of je met deze gedachtewisseling wil doorgaan,  dat mag ook via mijn privémail petertiggelaar@hotmail.com
Misschien kunnen we hierover een nieuw topic openen, zodat iedereen, die het interessant vind, kan meelezen. Mijn ervaringen zijn natuurlijk maar heel summier vergeleken bij wat anderen hebben meegemaakt. En ik beschouw mezelf dan ook niet echt als een kenner. Maar het kan voor sommigen wel een interessant onderwerp zijn.
Tato na vicikitsate

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #142 Gepost op: december 20, 2012, 07:11:51 pm »

quote:

learsi schreef op 20 december 2012 om 17:04:
[...]Nu heb ik een werknemer bij mij werken die ook zeg maar een "gave" heeft. De beste man spreekt met de doden en ziet de doden. Veelal kan deze man inderdaad zeer intieme zaken vertellen over een relatie tussen de doden en mijn andere werknemers, die hij onmogelijk weten kan.

Nou ja, ook de gave? Ik vind niet dat ik echt een gave heb. Ik heb wel die uittredingen gehad een tijd geleden. Maar dat beschouw ik toch als iets anders dan het hebben van een gave. Het is meer een soort toevalligheid.

quote:

Maar van een andere werknemer kon hij geen contact leggen met de overleden moeder, die zeer christelijk gelovig was. De werknemer met een gave, was daarover zeer verbaasd. Was deze moeder wellicht niet meer in de gevaarlijk astrale sfeer aanwezig, maar in de hemel?

Lijkt me goed denkbaar. Je ziet ook bij spookverschijnselen in oude huizen, of oude gebouwen, dat maar een hoogst-enkele voormalige bewoner daar nog blijkt te zijn. Alle anderen, wellicht honderden, bewoners zijn voorgoed vertrokken.

quote:

Woorden van gelijke strekking uit je citaat hierboven, komen mij bekend voor.
Maar geeft dat niet aan dat je je als mens op dat vlak op zeer gevaarlijk terrein begeeft? Zoals je zegt, we zijn in ons lichaam veilig. Zo heeft G'd de Vader het ook geschapen. Is de astrale wereld niet de gevaarlijke "wereld" van zielen die niet gered zijn door Jezus en geen afstand kunnen doen van hun aardse leven? Zielen met mogelijk kwade bedoelingen?

Nou, ik zou niemand aanraden zomaar de astrale wereld binnen te gaan, evenals ik niemand zou aanraden zomaar de leeuwenkuil binnen te stappen. Maar sommige mensen hebben blijkbaar bescherming als ze de astrale wereld betreden. Ik heb die bescherming nooit gehad. Ik ben zeker te stout.
Wel werd ik langs een omweg gewaarschuwd, en ben ik er vervolgens mee gestopt.
Maar, naar ik begrepen heb, zijn er ook vele goede en vriendelijke entiteiten in de astrale sfeer, en de hogere astrale sferen zijn echt bijna goddelijk, om het maar zo te zeggen. Daar kan het erg fijn en mooi zijn. Mijn meest ervaringen waren ook erg prettig en mooi.

quote:

Is dat niet de reden dat G'd het ons niet heeft verboden heeft en deze praktijken een gruwel vindt?

Tja, sommigen overkomt het gewoon, omdat ze er een talent voor hebben. Anderen hebben deze ervaring nooit. Die zijn veruit in de meerderheid. Ik zie een verbod toch meer als van toepassing voor iedereen. Maar vrijwel niemand is  zomaar in staat om de astrale wereld te betreden, dus heeft hier ook vrijwel niemand een keuze. En het merendeel van de weinigen die daar wel toe in staat zijn, hebben bescherming. Zo wordt bijvoorbeeld hun lichaam bewaakt wanneer ze weg zijn. Naar ik heb begrepen doen veel van die mensen daar ook goed werk. Ze bevrijden bijvoorbeeld geesten die in een akelige situatie vastzitten, uit hun benarde toestand. Dus dat verbod op zich zie ik niet zo. Het hangt af van de persoon of het gevaarlijk is of niet. En of je al of niet bescherming krijgt.
Blijkbaar was ik er nog niet echt aan toe en moest ik dus veeleer tegen mezelf beschermd worden. Mijn ervaringen destijds kunnen ook iets te maken hebben met de vele medicijnen die ik destijds kreeg toegediend.
« Laatst bewerkt op: december 20, 2012, 07:21:03 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #143 Gepost op: december 20, 2012, 10:22:29 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 20 december 2012 om 18:58:
[...]

Misschien kunnen we hierover een nieuw topic openen, zodat iedereen, die het interessant vind, kan meelezen. Mijn ervaringen zijn natuurlijk maar heel summier vergeleken bij wat anderen hebben meegemaakt. En ik beschouw mezelf dan ook niet echt als een kenner. Maar het kan voor sommigen wel een interessant onderwerp zijn.
open maar iets, ben wel elders i.v.m. feestdagen. Dus mijn bezoek aan dit forum is dan iets minder intensief

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #144 Gepost op: december 21, 2012, 12:35:55 pm »
@ Zolderworm,

Ik ken zelf iemand die juist door contact met overledenen is gaan inzien dat er dus echt leven is na de dood en op die manier tot geloof in Jezus Christus is gekomen, omdat er voor haar nu er leven na de dood was, dus ook een G'd moest bestaan.

Indien nodig om een mens aan te raken om tot geloof te komen, zal de Heer echt alles inzetten, ook datgene waarvan Hij gruwelt.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #145 Gepost op: december 21, 2012, 12:42:05 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 20 december 2012 om 19:11:

Tja, sommigen overkomt het gewoon, omdat ze er een talent voor hebben. Anderen hebben deze ervaring nooit. Die zijn veruit in de meerderheid. Ik zie een verbod toch meer als van toepassing voor iedereen. Maar vrijwel niemand is  zomaar in staat om de astrale wereld te betreden, dus heeft hier ook vrijwel niemand een keuze. En het merendeel van de weinigen die daar wel toe in staat zijn, hebben bescherming. Zo wordt bijvoorbeeld hun lichaam bewaakt wanneer ze weg zijn. Naar ik heb begrepen doen veel van die mensen daar ook goed werk. Ze bevrijden bijvoorbeeld geesten die in een akelige situatie vastzitten, uit hun benarde toestand. Dus dat verbod op zich zie ik niet zo. Het hangt af van de persoon of het gevaarlijk is of niet. En of je al of niet bescherming krijgt.
Blijkbaar was ik er nog niet echt aan toe en moest ik dus veeleer tegen mezelf beschermd worden. Mijn ervaringen destijds kunnen ook iets te maken hebben met de vele medicijnen die ik destijds kreeg toegediend.


Het levenskoord mag niet worden verbroken en dient te worden bewaakt tijdens de afwezigheid van de ziel, toch?

Maar heb je wel eens stil gestaan bij het volgende:
Een ieder die in de hemel bij Christus komt wil absoluut niet meer terug. Zelfs de achterblijvers (in verdriet) zijn niet krachtiger dan het geluk dat we mogen proeven bij Christus.

Zover als ik er kennis van heb, is dat bij astrale uitstapjes niet het geval. Men wil best terug in het lichaam. Is dat geen bewijs dat je met astrale uitstapjes dus snuffelt aan "verkeerde" zijde van de Eeuwigheid?

Dat er ook goede (geen kwaadaardige) entiteiten daar zijn geloof ik best. Immers op aarde zijn er ook hoopjes ongelovige mensen die niet direct kwaadaardig zijn en het "beste" met andere mensen voorhebben.

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #146 Gepost op: december 21, 2012, 04:54:05 pm »

quote:

learsi schreef op 21 december 2012 om 12:42:
[...]Het levenskoord mag niet worden verbroken en dient te worden bewaakt tijdens de afwezigheid van de ziel, toch?

Nee, het lichaam moet worden bewaakt om ervoor te zorgen dat demonen het niet bezetten terwijl het verlaten is.

quote:

Maar heb je wel eens stil gestaan bij het volgende:
Een ieder die in de hemel bij Christus komt wil absoluut niet meer terug. Zelfs de achterblijvers (in verdriet) zijn niet krachtiger dan het geluk dat we mogen proeven bij Christus.

Ik heb een totaal ander idee over Christus zoals je wellicht weet, namelijk de bron van de natuuroverstijgende transformatie. Ik denk dus niet dat iemand die in de hemel komt, bij Christus komt.

quote:

Zover als ik er kennis van heb, is dat bij astrale uitstapjes niet het geval. Men wil best terug in het lichaam. Is dat geen bewijs dat je met astrale uitstapjes dus snuffelt aan "verkeerde" zijde van de Eeuwigheid?

Nee volgens mij niet. De astrale wereld is op zich niet verkeerd. Het is gewoon een onderdeel van het universum. Maar het wordt bewoond door zowel goede als kwaadaardige wezens.

quote:

Dat er ook goede (geen kwaadaardige) entiteiten daar zijn geloof ik best. Immers op aarde zijn er ook hoopjes ongelovige mensen die niet direct kwaadaardig zijn en het "beste" met andere mensen voorhebben.
Gelovig zijn is iets totaal anders dan al of niet goed zijn. Het een heeft met het ander niets te maken.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 04:58:06 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #147 Gepost op: december 23, 2012, 08:33:43 am »
Gelovig zijn is iets totaal anders dan al of niet goed zijn. Het een heeft met het ander niets te maken??????????????

Dat is het woord van Satan;  die wenst immers dat vooral gelovige mensen niet naar de kant van goedheid gaan?  Zie de situatie in ons land waar bijvoorbeeld seksuele ontucht zelfs in de kerken is doorgedrongen.  Wat een stelling zeg!

Neem het niet te persoonlijk op Zolderworm, want iedereen is in een gevallen staat van zonde.  Als je het kwade echter gaat verwoorden en verspereiden wordt het een kwalijke zaak.

Astrale zaken?  Zonder het direkte woord van God en Zijn vertegewoordiger wensen we niet met de geestelijke wezens (de astrale wereld is gewoon een ander exclusief `deftig` woord voor de geestelijke dimensie) geloof ik.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #148 Gepost op: december 23, 2012, 11:09:06 am »
Ik verwoord het voor me zelf maar zo:
Je kunt geloven dat gras groen is en je kan geloven in je partner.
Dat laatste is waar God ons wil brengen. Dat geloof als geloof in je partner, dat gepaard gaat met het verlangen om lief te hebben en goed te doen.
Het is met elkaar verbonden. Het één komt door het ander.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #149 Gepost op: december 23, 2012, 03:54:06 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 december 2012 om 11:09:
Ik verwoord het voor me zelf maar zo:
Je kunt geloven dat gras groen is en je kan geloven in je partner.
Dat laatste is waar God ons wil brengen. Dat geloof als geloof in je partner, dat gepaard gaat met het verlangen om lief te hebben en goed te doen.
Het is met elkaar verbonden. Het één komt door het ander.
Ook het verlangen om goed te doen en lief te hebben staat helemaal los van wat je al of niet gelooft. Ik ken veel mensen die verlangen om goed te doen en lief te hebben, die nergens in geloven. En ik ken ook mensen die wel geloven maar verder totaal liefdeloos zijn. Ook hier heeft het één totaal niets met het ander te maken.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 03:54:53 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate