Auteur Topic: Mijn onderzoek naar....  (gelezen 3469 keer)

pwslaura

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Gepost op: januari 02, 2013, 11:42:09 am »
Hoi,
Ik ben bezig met een onderzoek naar het beeld dat mensen van verschillende afkomsten en leeftijden hebben van Scientology. Nu zou ik er heel blij mee zijn als u/jij deze enquête van ongeveer 5 à 10 minuten zou willen invullen...

www.thesistools.com/pwslaura

learsi

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2013, 11:52:14 am »

quote:

pwslaura schreef op 02 januari 2013 om 11:42:
Hoi,
Ik ben bezig met een onderzoek naar het beeld dat mensen van verschillende afkomsten en leeftijden hebben van Scientology. Nu zou ik er heel blij mee zijn als u/jij deze enquête van ongeveer 5 à 10 minuten zou willen invullen...

www.thesistools.com/pwslaura
Misschien kan je wat meer vertellen over de reden van je onderzoekje? De doelstelling ervan? Je eigen achtergrond etc.

pwslaura

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2013, 12:04:47 pm »
Ik doe dit onderzoek naar aanleiding van mijn PWS (profielwerkstuk) van havo 5. Ik wil graag te weten komen of het beeld dat scientology van zichzelf heeft, ook overeenkomt met het beeld dat buitenstaanders van scientology hebben. Daarom heb ik een enquête gemaakt, om dit in beeld te krijgen.

learsi

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2013, 01:43:06 pm »

quote:

pwslaura schreef op 02 januari 2013 om 12:04:
Ik doe dit onderzoek naar aanleiding van mijn PWS (profielwerkstuk) van havo 5. Ik wil graag te weten komen of het beeld dat scientology van zichzelf heeft, ook overeenkomt met het beeld dat buitenstaanders van scientology hebben. Daarom heb ik een enquête gemaakt, om dit in beeld te krijgen.

Oke, dank je voor de uitleg.
ben je zelf op de een of andere manier betrokken bij of geïnteresseerd in Scientology? Vanwaar deze interesse?

Maar wees bedacht op het feit dat een waar Christen zich niet zal verdiepen in een dergelijke valse leer, al was het maar dat de basis ervan al verkeerd is, mbt buitenaards leven, daar dit de Schrift (bijbel) heel veel tegenspreekt.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2013, 01:51:53 pm door learsi »

pwslaura

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2013, 01:55:40 pm »
Dat is waar, maar soms weten christenen wel het een en ander hierover en kunnen ze hun mening hierover ook geven, en dat is het doel van de enquête, dat mensen hun mening geven, en daarmee hun beeld over scientology geven, en dat is wat ik nodig heb...

learsi

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2013, 04:01:14 pm »

quote:

pwslaura schreef op 02 januari 2013 om 13:55:
Dat is waar, maar soms weten christenen wel het een en ander hierover en kunnen ze hun mening hierover ook geven, en dat is het doel van de enquête, dat mensen hun mening geven, en daarmee hun beeld over scientology geven, en dat is wat ik nodig heb...

Goed succes  :)
Ik ben niet verder gekomen dan ik weet niet in je enquête......

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2013, 06:02:07 pm »

quote:

pwslaura schreef op 02 januari 2013 om 12:04:
Als ik het goed begrijp, heb jij een beeld van hun, uit interne zicht.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2013, 02:23:23 am »
Ik vraag me toch af, waarom precies Scientology? Er moet toch een reden zijn, waarom je je op die groep richt. Daar zou ik graag even iets over horen voordat ik aan het onderzoek meedoe. Het komt nu toch te veel zomaar uit de lucht vallen. Ik had liever een wat uitgebreidere inleiding gehad. Niet zo van: doe effen mee met een onderzoek, hatsikidee, dat was het. Dat maakt het voor ons ook interessanter om mee te doen. Nu hebben we zoiets van: wat wil dit meisje met dat Scientology-gedoe? Je moet ons echt wat meer informatie geven.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2013, 02:25:43 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2013, 08:15:57 pm »
Welnee, dat hoeft helemaal niet. Dat biast alleen maar.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Zolderworm

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2013, 10:55:54 pm »

quote:

elle schreef op 03 januari 2013 om 20:15:
Welnee, dat hoeft helemaal niet. Dat biast alleen maar.
Nou ja, ik doe in ieder geval niet mee, als ik niet precies weet waar het voor is. En de informatie tot nu toe vind ik niet genoeg. Is er trouwens iemand die wèl meedoet?
Tato na vicikitsate

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2013, 11:19:48 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 03 januari 2013 om 22:55:
[...]

Nou ja, ik doe in ieder geval niet mee, als ik niet precies weet waar het voor is. En de informatie tot nu toe vind ik niet genoeg. Is er trouwens iemand die wèl meedoet?
Ik heb meegedaan.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2013, 12:26:37 am »
In de 2e post stelt ze: Ik doe dit onderzoek naar aanleiding van mijn PWS (profielwerkstuk) van havo 5. Volg je de link, dan kun je het volgende lezen:

quote:

Voor mijn PWS doe ik een onderzoekje naar het beeld dat mensen hebben van scientology, en of dat overeenkomt met het beeld dat ze zelf hebben. Daarom zou ik het fijn vinden als je deze enquête van ongeveer 5 à 10 minuten zou willen maken...
Zou je dit zo eerlijk mogelijk willen invullen? Daar heb ik namelijk het meeste aan :)

Dat lijkt me genoeg reden. Dat ze haar persoonlijke redenen om deze enquete over dit onderwerp te laten gaan niet vermeldt lijkt mij verstandig. Dat kan heel goed de manier waarop mensen de enquete invullen beinvloeden.
Uiteraard is er de mogelijkheid dat ze jokt en geen scholiere is, of als stromannetje van de scientology deze enquete verspreidt zodat de scientology 'met de enquete-uitslagen aan de haal kan'. Maar zoiets zou ze toch niet vertellen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

tin

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2013, 10:15:36 am »
Ga hem ook invullen. Waarom niet?
Gewoon voor een profielwerkstuk, zoals iedere VWO leerling dat tegenwoordig moet maken. Dit lijkt mij op zich genoeg informatie. (bewijs dat deze informatie klopt heb ik natuurlijk niet - met een knipoog ;-) naar het topic over bewijs en zekerheid). Zou het wel handig vinden te weten of Laura vindt dat het onderzoek gemaakt moet vóór dat ik iets meer over Scientology gelezen zou hebben, of erna. Want dat kan in de antwoorden natuurlijk heel wat schelen. Nu heb ik slechts een vaag beeld, zoals waarschijnlijk de meeste mensen. Maar misschien is het juist de bedoeling te meten wat voor antwoorden uit dit zeer vage beeld voortvloeien.
Ahdoeb

Zolderworm

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #13 Gepost op: januari 04, 2013, 11:01:50 am »
Ik ben gewoon vreselijk nieuwsgierig naar waarom ze kiest voor een onderzoek naar Scientology! Ik wil het weten! Ik wil het weten!
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2013, 11:23:22 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Zolderworm

• Bekijk profiel
Mijn onderzoek naar....
« Reactie #14 Gepost op: januari 06, 2013, 07:34:07 pm »
De enquête bestaat vooral uit een groot aantal stellingen waarbij je moet aangeven of ze al of niet bij Scientology horen. Wat is daar ins hemelsnaam de functie van, als je, zoals vrijwel iedereen hier, niets weet van de leer van Scientology. Volgens mij was de vraag of je al of niet iets weet van Scientology voldoende geweest. En zijn die pagina's vol stellingen overbodig. Of ben ik nou een zeurpiet?
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2013, 09:12:04 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate