quote:
Adinomis schreef op 02 januari 2013 om 19:57:Dit oordeel staat beschreven in Math. 25:31-46. Het is goed om het eerst te lezen.
Klik hier.Deze profetie wordt door Jezus zelf uitgesproken. In vers 40 heeft Jezus het over de geringsten van mijn broeders. Hoewel we in de bijbel opgeroepen worden om goed te zijn voor hen die in nood en armoede zijn, lijkt het hier wel te gaan over de volksgenoten van Jezus. De Joden, die overal in de wereld vervolgd en veracht worden. Het volk waarvoor Jezus in de eerste plaats naar de aarde was gekomen.
Waarschijnlijk gaat het hier om hetzelfde oordeel als wat beschreven wordt in Joël 3:
1 Want zie, in die dagen en in die tijd,
als Ik een omkeer zal brengen in de gevangenschap van Juda en Jeruzalem,
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.
3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.
De volken worden hier geoordeeld. Wat deden de volken met de Joden in hun midden? Wat deden de naties met hen in politiek opzicht? Wat deden de kerken met hen? Hadden ze de Joden goed behandeld dan behoort men bij de schapenvolken, maar als ze hen slecht hadden behandeld, vervolgd, uitgescholden, uitgesloten enz. dan zou dat hetzelfde zijn als ze dat met Jezus hadden gedaan. En er is wat geleden. Ook in deze tijd is er antisemitisme. Op de website van Simon Wiesenthal Centre staat een top 10 van antisemitisme in de wereld wat in het zojuist afgelopen jaar is gesignaleerd en dat is niet mis.

Geldt ook binnen onze kerken:
Afgelopen 2012 heb ik een bijeenkomst van gebed en aanbidding bijgewoond. Hier waren veel gelovigen, w.o. veel kerkleiders bijeen. Er hingen veel vlaggen van allerlei landen, maar het viel me op, dat de vlag van Israël schandalig genoeg miste. Ik was niet de enige blijkbaar, er waren er meer die dit merkten want later. werd deze alsnog opgehangen. Er werd in het begin van deze bijeenkomst veel voor eenheid binnen de kerk gebeden.
Een man naast mij zei ineens dat G'd tot hem sprak.
God maakte hem duidelijk, dat de eenheid binnen de kerk juist werd verbroken door Hem. G'd verbrak de eenheid binnen de christelijke kerk nadat keizer Constantijn in samenwerking met de toenmalige kerkleiders in 325 AD, het Joodse deel buiten de deur zette. Hij liet deze man zien, dat toen de wilde takken zich van de edele olijfstam losmaakten en allerlei Bijbel-gedeelten veranderden, de eenheid officieel werd verbroken. Sindsdien volgen na de reformatie nog vele splitsingen. 'Jullie kunnen bidden wat jullie willen, maar die eenheid zal er nooit komen, zonder eenheid met het Joodse deel: terugkeer naar de wortel en alle on-Bijbelse doctrines verwijderen.' Deze man heeft dat toen ook kunnen delen, niet alleen met mij overigens.
Heel bijzondere ervaring was dat.
Want kijkend naar onze kerken zien we dat helaas de zegen er niet meer is.
We lijken uit te dunnen omdat G'd niet veel nieuwe mensen meer aanraakt om tot Jezus te komen. Blijkbaar niet in de kerk zoals wij die nu bestieren.
Maar van de wil tot werkelijke bekering terug naar Israël is geen sprake binnen vele kerk-ledingen. De menselijke doctrines en tradities blijken vaak nog steeds belangrijker dan Gods Woord.
Vanaf de kerkstoeltjes echter, zien we wel een werking van de Geest mbt het inzicht inzake het Israël. Gelukkig trekt onze G'd niet alleen Zijn handen af van de Christelijke kerken, maar slaat Hij ook een andere weg in om Zijn doel te bereiken.