Auteur Topic: Schapen en bokkenoordeel  (gelezen 26841 keer)

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #100 Gepost op: januari 06, 2013, 02:25:39 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 januari 2013 om 18:31:

@learsi
wat is het nut van deze aanvallende toonzetting, het verbindt niet, leidt niet tot een gesprek, slechts tot verwijdering?
Njah de toonzetting valt in dit geval wel mee. Het is de onbekendheid met geschiedkundige feiten die hem parten speelt. Dat geeft op zich niet, je kunt tenslotte ook niet alles weten, ... mits men maar bereid is om van elkaar te leren en de moeite neemt om feiten even op te zoeken. Het lig allemaal stukken genuanceerder, dus een simpele zwart-wit tegenstelling is gewoon niet te maken. Dat punt maakte ik eerder aan pjotr ook, die signaleerde hetzelfde euvel.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #101 Gepost op: januari 06, 2013, 08:51:57 am »
Gait het is hem wel gelukt want in Korea verscheen hij aan vele mensen in dromen.  Ook vele andere mensen in andere naties.
Ik probeer ook voor julle te bidden in dit opzicht.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #102 Gepost op: januari 06, 2013, 11:32:24 am »
Okee, die verhalen kende ik dus niet.
Maar ik volg de Jezusmanifestaties :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #103 Gepost op: januari 06, 2013, 12:55:49 pm »

quote:

gaitema schreef op 05 januari 2013 om 19:56:
Is prima :) ,
heb je ook een visie op de laatste tekst die ik je mee gaf?
Ik zeg dat allemaal niet om je te stoken.
Toch wilde ik het je graag ook mee delen,
vanuit mijn beste bedoelingen.
Ik weet dat jij niet stookt gaitema, ik wilde alleen rechtzetten dat ik niet meen dat ik alle wijsheid in pacht heb, zoals je min of meer schreef. That is all.... ;)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #104 Gepost op: januari 06, 2013, 01:01:09 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 06 januari 2013 om 02:25:

Njah de toonzetting valt in dit geval wel mee. Het is de onbekendheid met geschiedkundige feiten die hem parten speelt. Dat geeft op zich niet, je kunt tenslotte ook niet alles weten, ... mits men maar bereid is om van elkaar te leren en de moeite neemt om feiten even op te zoeken. Het lig allemaal stukken genuanceerder, dus een simpele zwart-wit tegenstelling is gewoon niet te maken. Dat punt maakte ik eerder aan pjotr ook, die signaleerde hetzelfde euvel.

Het was ook niet rot tegen jou persoonlijk bedoeld, maar ik zie het als een verdraaiing van de feiten en daarop reageerde ik. Immers gaf ik ook aan dat heel de christelijke "kerk" (leiding) in Nederland bar weinig heeft gedaan voor de Joden in WW-II.

Hieronder een link mbt tot de contacten tussen het Vaticaan en de nazi's.
Waarbij ik aangeef dat de gewone katholieke gelovige natuurlijk niets kan doen en geen invloed heeft, meer dan er weg gaan, op het Vaticaan.
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/nazis-kerk.pdf

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #105 Gepost op: januari 06, 2013, 01:05:00 pm »

quote:

learsi schreef op 06 januari 2013 om 12:55:
[...]

Ik weet dat jij niet stookt gaitema, ik wilde alleen rechtzetten dat ik niet meen dat ik alle wijsheid in pacht heb, zoals je min of meer schreef. That is all.... ;)
Okidoki.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #106 Gepost op: januari 06, 2013, 01:10:03 pm »

quote:

learsi schreef op 06 januari 2013 om 13:01:
[...]

Het was ook niet rot tegen jou persoonlijk bedoeld, maar ik zie het als een verdraaiing van de feiten en daarop reageerde ik. Immers gaf ik ook aan dat heel de christelijke "kerk" (leiding) in Nederland bar weinig heeft gedaan voor de Joden in WW-II.

Hieronder een link mbt tot de contacten tussen het Vaticaan en de nazi's.
Waarbij ik aangeef dat de gewone katholieke gelovige natuurlijk niets kan doen en geen invloed heeft, meer dan er weg gaan, op het Vaticaan.
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/nazis-kerk.pdf


Wel is het gebleken dat in Nederlanders het meeste verzet in de protestantse regio's plaats vonden. Het protestante ijver was wel wat groter dan de katholieke ijver. Maar verzet is natuur verzet en er was dus ook katholiek verzet.

Ik ben het met je eens dat het niet genoeg verzet was. Des al niet te min heb ik bewondering voor die tijd. Als er nu een tweede wereldoorlog kwam, zou het verzet dan net zo groot zijn als toen?
Ik ben er bang voor van niet. In die tijd waren er echte helden. Die vrijwillig hun eigen leven op het spel hebben gezet om joden te redden, zoals de grootouders van mijn zwager.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #107 Gepost op: januari 06, 2013, 01:43:57 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 januari 2013 om 13:10:

Wel is het gebleken dat in Nederlanders het meeste verzet in de protestantse regio's plaats vonden. Het protestante ijver was wel wat groter dan de katholieke ijver. Maar verzet is natuur verzet en er was dus ook katholiek verzet.

Ik ben het met je eens dat het niet genoeg verzet was. Des al niet te min heb ik bewondering voor die tijd. Als er nu een tweede wereldoorlog kwam, zou het verzet dan net zo groot zijn als toen?
Ik ben er bang voor van niet. In die tijd waren er echte helden. Die vrijwillig hun eigen leven op het spel hebben gezet om joden te redden, zoals de grootouders van mijn zwager.

Eens !
Tegenwoordig zal het verzet nog minder zijn, behoudens "dapper" op internet schrijven dat je tegen bent, totdat men de schrijvers ervan ook oppakt  :)

De echte verzetsmensen destijds zijn om te eren, al waren het juist vaak de mensen die voor de oorlog aan de onderkant van de maatschappij leefden, die de overvallen en executies op NSB'ers uitvoerden.
Natuurlijk moet je ook rekenen met het feit dat in de tegenwoordige huizenstijl het nagenoeg onmogelijk is om nog mensen te verbergen, zeker in de grote steden.

Tel daarbij het groeiende camera toezicht en het plaatje is compleet. Mogelijk toekomstig DNA opslag en GPS chip implantaat en de eindtijd scenario is compleet. Kijkend naar Opsporing Verzocht is duidelijk herkenbaar dat daders altijd wel ergens in de buurt gefilmd zijn tegenwoordig. Nu nog vaak in slechte kwaliteit, zeker in donker, maar ook dat zal snel wijzigen.

Verzet zal dan gewoon onmogelijk zijn.....

Pottenbakker

  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #108 Gepost op: januari 06, 2013, 02:15:11 pm »

quote:


Beste Gaitema,
Wat belijdt u met de woorden: vergeving van de zonden?
Omdat Christus vodaan heeft, wil God nooit meer denken aan al mijn zonden,
ook niet aan mijn zondige aard, waartegen ik mijn leven lang moet strijden.
Maar God schenkt mij uit genade de gerechtigheid van Christus, zodat ik nooit meer door Hem veroordeeld wordt.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #109 Gepost op: januari 06, 2013, 02:20:12 pm »

quote:

Pottenbakker schreef op 06 januari 2013 om 14:15:
[...]

Beste Gaitema,
Wat belijdt u met de woorden: vergeving van de zonden?
Omdat Christus vodaan heeft, wil God nooit meer denken aan al mijn zonden,
ook niet aan mijn zondige aard, waartegen ik mijn leven lang moet strijden.
Maar God schenkt mij uit genade de gerechtigheid van Christus, zodat ik nooit meer door Hem veroordeeld wordt.
Hier zeg ik dan weer volmondig Amen op!  :*)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #110 Gepost op: januari 06, 2013, 02:32:07 pm »
Jullie snappen gewoon de link niet.

Zei Jezus ook niet dat je schatten op moest bouwen in de hemel waar geen mot en roest bij kan?
Als leider op de club zei ik het daarom tegen de tieners zo en ze begrepen het heel goed:
als je enkel geloofd en niets meer, dan kom je als een arme zwerver aan in de hemel. Het is de bedoeling dat je door de liefde schatten bouwt in de hemel.
Geloven in Jezus is niet het eindstation van de reis, het is het startpunt van waaruit je vertrekt.

Vandaag nog in de kerk de gelijkenissen van de talenten meegekregen.
Jezus ontneemt de gene die de talent in de grond stopt en geeft het aan de gene die de meeste talenten van Hem had gekregen en de meeste omzet ermee heeft gemaakt. De dominee zei daarna: "dit gaat om de liefde uit dragen in je leven. Zet je daarvoor in".

De boodschap was heel duidelijk: wie gaat zitten wachten op Jezus' komst en niets doet met het geen Hij hem gaf, die zal alles ontnomen worden als Hij komt.
De Heer zal de genen die zich inzetten juist meer geven.
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2013, 02:39:54 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #111 Gepost op: januari 06, 2013, 03:24:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 januari 2013 om 14:32:
Jullie snappen gewoon de link niet.

Zei Jezus ook niet dat je schatten op moest bouwen in de hemel waar geen mot en roest bij kan?
Als leider op de club zei ik het daarom tegen de tieners zo en ze begrepen het heel goed:
als je enkel geloofd en niets meer, dan kom je als een arme zwerver aan in de hemel. Het is de bedoeling dat je door de liefde schatten bouwt in de hemel.
Geloven in Jezus is niet het eindstation van de reis, het is het startpunt van waaruit je vertrekt.

Dit heb je werkelijk helder geformuleerd gaitema _O_
Absoluut, hierop is ook de gelijkenis van de wedloop gebaseerd, die we dienen te lopen. Een wedloop en de hoofdprijs binnen te halen, gouden of platina werken op het fundament van Christus ipv werken van stro of hooi.
Hebr. 12-1 / 1 Korintiërs 3:10-15 / 2 Timoteüs 2:11-12

Hierop is denk ik ook de gelijkenis gebaseerd van de knechten die munten in bewaring kregen, omdat de Heer des huises tijdelijk vertrok. Mat 25:14-30

De afsluiting ervan
28 Neem daarom het talent van hem af en geef het aan hem die de tien talenten heeft.
29   Want ieder die heeft, aan hem zal gegeven worden, en hij zal overvloedig hebben; maar van hem die niet heeft, van hem zal afgenomen worden ook wat hij heeft.
30 En werp de onnutte slaaf uit in de buitenste duisternis; daar zal gejammer zijn en tandengeknars.

Toont aan dat wie dus alleen maar geloofd dat Jezus de Zoon is van G'd (dat doen de demonen ook en zij sidderen) zonder werken, toch niet gered zal worden?!

quote:

De boodschap was heel duidelijk: wie gaat zitten wachten op Jezus' komst en niets doet met het geen Hij hem gaf, die zal alles ontnomen worden als Hij komt. De Heer zal de genen die zich inzetten juist meer geven.

Mijn idee

Dan stel ik mezelf de volgende vraag:
ben ik (en anderen) hier op het forum bezig mijn talenten te vergroten voor Christus, of wordt het door Jezus niet meer gewaardeerd als gekissebis? Zou ik (en andere forumleden) mijn tijd niet beter moeten gebruiken door (meer) te evangeliseren e.d. ipv over details te kissebissen?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #112 Gepost op: januari 06, 2013, 03:33:11 pm »
Je kan van elkaar leren toch? Juist door al dat gediscuseer over Israël is het thema via drie kanalen in onze kerk binnen gekomen, omdat ik erdoor kansen zag die ik voorheen niet zag.
Twee kanalen zijn emeritus ds. Boomsma en de Israëlcommissie van onze kerk die een Israëldienst houden in december. Het derde kanaal is de tekst waarvan ik zei dat die naar de kerk gaat. Die is ontvangen door de voorzitter van de evangelisatiecommissie en als reactie erop mag ik mee denken in de tieneractiviteiten in onze gemeente, die er georganiseerd gaan worden.
Het werpt wel de nodige vruchten af.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #113 Gepost op: januari 06, 2013, 04:10:22 pm »

quote:

learsi schreef op 06 januari 2013 om 15:24:
Mijn idee

Dan stel ik mezelf de volgende vraag:
ben ik (en anderen) hier op het forum bezig mijn talenten te vergroten voor Christus, of wordt het door Jezus niet meer gewaardeerd als gekissebis? Zou ik (en andere forumleden) mijn tijd niet beter moeten gebruiken door (meer) te evangeliseren e.d. ipv over details te kissebissen?

Dit vind ik een belangrijke vraag. Mijn ervaring is dat, door deel te nemen aan het forum, ik vaker naar de bijbel grijp en dat mijn kennis daardoor vergroot.
Maar kennis op zichzelf is geen doel maar middel om God en Zijn Woord beter te leren kennen en lief te hebben. We moeten wat we leren ook in praktijk brengen.

Gaitema schrijft dat daardoor kanalen geopend zijn in zijn gemeente. Ook ik heb m.i.v. deze week vijf Israël studieavonden voor gemeenteleden in huis aan de hand van de bijbel met behulp van het boekje van de stichting Yachad. Ik zou jullie om gebed daarvoor willen vragen.

Kissebissen is inderdaad niet goed. Het zou beter zijn om wat gematigder in onze stellingen te zijn. We zijn allemaal op weg en zoekend naar wat de Here nu echt in zijn Woord bedoelt. We schrijven allemaal vanuit een achtergrond die ons gevormd heeft. Als we dat voor ogen houden kunnen we ook meer geduld met elkaar hebben. Het is goed om onze woorden zorgvuldig te kiezen, want vooral op internet kunnen woorden hard aankomen. En Learsi, hoewel ik me met veel van jouw standpunten kan verenigen, voel ik ook wel dat je toon soms wat gematigder moet zijn. En soms merk ik ook dat het je best lukt.

Dat geldt natuurlijk voor ons allemaal op het forum, mezelf niet uitgezonderd. Want zoals GC al schreef, onze woorden kunnen verwijdering brengen. Nu moet het natuurlijk niet ten koste van de waarheid gaan. We moeten dan goed bedenken dat we niet gaan strijden omdat we Gods waarheid tot onze waarheid hebben gemaakt. Soms kunnen we beter zwijgen en het aan God overlaten.

quote:


Fil.19 En dit bid ik God, dat uw liefde nog meer en meer overvloedig worde in erkentenis en alle gevoelen;
 10 Opdat gij beproeft de dingen, die daarvan verschillen, opdat gij oprecht zijt, en zonder aanstoot te geven, tot den dag van Christus;
 11 Vervuld met vruchten der gerechtigheid, die door Jezus Christus zijn tot heerlijkheid en prijs van God.

en

2 Tim.2:
23 En verwerp de vragen, die dwaas en zonder lering zijn, wetende, dat zij twistingen voortbrengen.
24 En een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam
om te leren, en die de kwaden kan verdragen;
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #114 Gepost op: januari 06, 2013, 05:09:40 pm »
Gelezen. Ik zal er aan denken :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #115 Gepost op: januari 06, 2013, 05:50:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 januari 2013 om 15:33:
Je kan van elkaar leren toch? Juist door al dat gediscuseer over Israël is het thema via drie kanalen in onze kerk binnen gekomen, omdat ik erdoor kansen zag die ik voorheen niet zag.
Twee kanalen zijn emeritus ds. Boomsma en de Israëlcommissie van onze kerk die een Israëldienst houden in december. Het derde kanaal is de tekst waarvan ik zei dat die naar de kerk gaat. Die is ontvangen door de voorzitter van de evangelisatiecommissie en als reactie erop mag ik mee denken in de tieneractiviteiten in onze gemeente, die er georganiseerd gaan worden.
Het werpt wel de nodige vruchten af.

Mooi voorbeeld en je geeft nu denk ik wederom een antwoord op mij gebed. ;)
Want ik had gebeden om een teken van de Heer, dat wanneer ik mijn tijd beter elders kon besteden voor Hem, of Hij me dat wilde laten weten. Daarin herken ik  dan weer de werking van de Heilige Geest. :*)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #116 Gepost op: januari 06, 2013, 05:54:00 pm »
Dan snap ik ook waarom je wat korter reageerde dit weekend :)
Opzich is het goed om goed te kijken hoe veel tijd je er in steekt. Je had zo veel reacties te verwerken, dat ik me er over verbaaste dat je nog zo veel reageren kon :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #117 Gepost op: januari 06, 2013, 05:54:30 pm »

quote:

Adinomis schreef op 06 januari 2013 om 16:10:

Gaitema schrijft dat daardoor kanalen geopend zijn in zijn gemeente. Ook ik heb m.i.v. deze week vijf Israël studieavonden voor gemeenteleden in huis aan de hand van de bijbel met behulp van het boekje van de stichting Yachad. Ik zou jullie om gebed daarvoor willen vragen.

Zal ik zeker doen. Tot hoelang ga je die avonden doen dan, zodat ik weet tot hoelang ik aandacht in gebed hieraan kan schenken.

quote:

En Learsi, hoewel ik me met veel van jouw standpunten kan verenigen, voel ik ook wel dat je toon soms wat gematigder moet zijn. En soms merk ik ook dat het je best lukt.
Ik doe mijn best, ben me bewust dat ik nogal direct ben. Ooit heeft een medewerker van me ontslag genomen bij me, daarvoor. Ik wind er doorgaans geen doekjes om en daar hebben sommigen het moeilijker mee dan anderen.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #118 Gepost op: januari 06, 2013, 06:01:30 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 januari 2013 om 17:54:
Dan snap ik ook waarom je wat korter reageerde dit weekend :)
Opzich is het goed om goed te kijken hoe veel tijd je er in steekt. Je had zo veel reacties te verwerken, dat ik me er over verbaaste dat je nog zo veel reageren kon :D

Inderdaad moet ik soms oppassen om niet mijn gezin te negeren (ben een man en kan daardoor maar 1 ding tegelijk). Tijdens het sporten mogen ze mij namelijk ook al niet storen. Soms schrijf je iets wat veel reacties geeft, die wil ik dan graag allemaal beantwoorden naar beste vermogen, maar de tijd ontbreekt me of ik ga de prioriteiten verkeerd stellen.

Vanochtend namelijk voor de kerk, snauwde ik mijn vrouw af omdat ze mij (naar mijn gevoel) stoorde en onderbrak tijdens mijn lezen van het forum. Ik luister dan met een half oor en soms helemaal niet. Meetal voldoet dan ja mompelen wel, maar vanochtend was dat nu net het verkeerde antwoord  :?

Dat soort situaties zet me wel even aan het denken.....

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #119 Gepost op: januari 06, 2013, 06:18:56 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 januari 2013 om 01:54:
Met Learsi ben ik wel één ding eens.
Bij het schapen en bokkenoordeel lijkt me de gene in het bijbelse voorbeeld die zegt "maar wanneer hebben we U dan te eten gegeven toen U honger had en wanneer hebben we U dan te drinken gegeven toen U dorst had? etc.." wel iemand die Jezus nog niet kent en Hem pas op dat moment leert kennen.
Zo kijk ik er altijd al tegen aan

en juist de man die zei "maar wanneer hebben we U dan niet te eten gegeven toen U honger had en wanneer hebben we U dan niet te drinken gegeven toen U dorst had? etc..." lijkt me de christen die bouwde op zand.

(...)

Dit zijn ook wel mooie verzen om erbij te halen:

(SV) Mattheus 7:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
24 Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft;
25 En er is slagregen nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangevallen, en het is niet gevallen, want het was op de steenrots gegrond.
26 En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft;


In vers 23 en 24, heeft Jezus het over mensen die in ongerechtigheid werken en daartegenover over mensen die zijn woorden niet alleen beluisteren maar derzelven ook doen?
En slechts Heere Heere roepen is niet genoeg.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #120 Gepost op: januari 06, 2013, 07:34:29 pm »

quote:

Trajecto schreef op 06 januari 2013 om 18:18:
[...]

Dit zijn ook wel mooie verzen om erbij te halen:

(SV) Mattheus 7:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
24 Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft;
25 En er is slagregen nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangevallen, en het is niet gevallen, want het was op de steenrots gegrond.
26 En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft;


In vers 23 en 24, heeft Jezus het over mensen die in ongerechtigheid werken en daartegenover over mensen die zijn woorden niet alleen beluisteren maar derzelven ook doen?

Perfect is een mens nooit, maar ik geloof dat het hier in de kern er om gaat of je het lot van de medemens aantrekt en er voor in beweging komt, of dat je ondanks je geloof er onverschillig tegen over staat.

Een jeugdoudste van een pinkstergemeente (oud klasgenoot van me) zei me laatst ook nog iets wat van belang is hier. Jezus zei: "Ik heb je nooit gekend."
Het gaat hier om de relatie. Je kan geloven, zonder dat je een relatie opbouwd met Jezus. Ondanks je geloof blijf je een vreemde voor Hem. Dat kan bijvoorbeeld als je een voorganger wordt en dat in je gemeente allerlei wonderlijke dingen als genezingen plaats vinden, maar ondertussen ga je hechten aan het grote geld en in je vrije tijd trek je je terug in een enorm groot huis. Je overwint dan niet in je leven je zwakheden. Het is volgens hem de bedoeling dat je in Jezus alles overwinnen zal. Verleidingen waarmee de duivel op je pad komt om je bij God vandaan te trekken, zul je in Jezus moeten overwinnen.
Daarvoor is het goed om contact met Hem te houden. Als je echter je op een gegeven moment over geeft aan de verleidingen en blijvend in slaap sukkeld, dan word je een vreemdeling voor Jezus en kent Hij jou niet meer, al doe je daarnaast op bepaalde momenten nog zulke mooie dingen voor Hem.

Zo kan zo iemand dus van alles in de kerk voor Jezus doen, maar zijn persoonlijke band met God is die ergens kwijt geraakt.
Dat uit zich in deze tekst in onverschilligheid. Mensen in nood niet meer helpen.
Juist de mensen die dat wel doen, blijken daardoor soms onbewust wel die band met God door die liefde en bewogenheid te hebben.

quote:

En slechts Heere Heere roepen is niet genoeg.

Dan kan het een lippendienst worden.
God zei eens van het joodse volk in een bepaalde periode:
"Mijn volk eert Mij met de lippen, maar hun harten zijn verre van Mij."
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2013, 07:40:14 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #121 Gepost op: januari 06, 2013, 08:11:29 pm »
@gaitema::

Nu heb ik toch wel een vraag::

Ik heb wel een relatie met de Jezus die voor mij het voorbeeld is van de ideale mens. Het symbool van de christus-mens. De godmens die in Gods Geest leeft. Met die Jezus wel.

Ik heb echter geen relatie met de persoonlijke Jezus, het individuele wezen/entiteit die ruim 2000 jaar geleden zou hebben geleefd en die volgens het evangelie aan een houten kruis zou zijn gespijkerd. Met die Jezus niet.

Mijn vraag is nu:: " Heeft Jezus mij wel of niet gekend? "


Het is namelijk zo dat ik (de individuele) Jezus niet eer met mijn lippen , maar dat mijn hart wel dichtbij het symbool (de universele ) Jezus is.

Op welke manier is het belangrijker te worden gekend? Is het belangrijker dat ik de individuele Jezus erken als mijn verlosser , of is het juist belangrijker dat ik het symbool van de ideale mens erken , opdat mogelijk wordt dat ik mijn verlossing kan bereiken?

Is de " lippendienst " niet hetzelfde als de individuele Jezus op een voetstuk zetten , maar ontkennen te kunnen doen of weigeren te doen , wat hij deed?

Is Jezus naar de aarde gekomen zodat wij mensen hem nu kunnen vereren als de grote redder , of is hij gekomen zodat wij mensen nu weten dat we onszelf kunnen redden naar zijn voorbeeld?
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2013, 08:24:43 pm door Ozombi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #122 Gepost op: januari 07, 2013, 05:38:54 pm »

quote:

Ozombi schreef op 06 januari 2013 om 20:11:
@gaitema::

Mijn vraag is nu:: " Heeft Jezus mij wel of niet gekend? "

De Schrift geeft hierop. Geloof en belijd je onderstaande stelling Ozombi?

-belijdt je dat Jezus Christus de Zoon van G'd is en in het vlees gekomen is, en dus is uit God?
- Onderschrijf je het evangelie zoals dat in de Schrift beschreven staat?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #123 Gepost op: januari 07, 2013, 07:20:44 pm »

quote:

Ozombi schreef op 06 januari 2013 om 20:11:
@gaitema::

Nu heb ik toch wel een vraag::

Ik heb wel een relatie met de Jezus die voor mij het voorbeeld is van de ideale mens. Het symbool van de christus-mens. De godmens die in Gods Geest leeft. Met die Jezus wel.

Ik heb echter geen relatie met de persoonlijke Jezus, het individuele wezen/entiteit die ruim 2000 jaar geleden zou hebben geleefd en die volgens het evangelie aan een houten kruis zou zijn gespijkerd. Met die Jezus niet.

Mijn vraag is nu:: " Heeft Jezus mij wel of niet gekend? "


Het is namelijk zo dat ik (de individuele) Jezus niet eer met mijn lippen , maar dat mijn hart wel dichtbij het symbool (de universele ) Jezus is.

Op welke manier is het belangrijker te worden gekend? Is het belangrijker dat ik de individuele Jezus erken als mijn verlosser , of is het juist belangrijker dat ik het symbool van de ideale mens erken , opdat mogelijk wordt dat ik mijn verlossing kan bereiken?

Is de " lippendienst " niet hetzelfde als de individuele Jezus op een voetstuk zetten , maar ontkennen te kunnen doen of weigeren te doen , wat hij deed?

Is Jezus naar de aarde gekomen zodat wij mensen hem nu kunnen vereren als de grote redder , of is hij gekomen zodat wij mensen nu weten dat we onszelf kunnen redden naar zijn voorbeeld?



Jezus zei "ik heb je nog nooit gekend" tegen een bepaalde groep die "Here Here" tegen hem zeiden. Hij doelde daarmee op gelovigen dus, die geloven dat Hij Heer is. Om te weten te komen of Hij je kent, zal je zijn opvattingen daarover moeten kennen. Hij zegt zelf dat we moeten doen wat Hij zegt.
In het voorbeeld van het schapen en bokkenoordeel kijkt Jezus naar wat de mensen voor zijn broeders gedaan hebben. Dat speelt daar een rol. Ook de vraag: "maar, waneer hebben we dat dan voor U gedaan?" Kennelijk weet de gene die dat aan Hem vraagt niet hoe je dat voor Jezus gedaan kon hebben.
Jezus legde hem dat uit: "wanneer je dit doet voor één van mijn broeders, deed je dat voor mij."

Voor de rest oordeel ik er niet over. Je hebt barmhartige samaritanen en mensen die Jezus als hun verlosser kennen. De barmhartige samaritanen hebben een andere geloof en toch laten ze door hun daden zien waar God het in de kern om te doen is. Dat neemt niet weg dat ieder mens in de wereld het kruisoffer van Jezus nodig heeft. Hij zou zich kunnen laten zien op het moment van sterven, al eerder zou dat kunnen. Ik geloof wel dat uiteindelijk er een moment is waarop de rechtvaardigen Jezus als hun verlosser leren kennen. De genen die totaal verblind zijn voor de kern waar het om draait en er dus ook niet naar zal leven, die zal die verlossing ook niet zien, geloof ik. Maar boven al verdient niemand de hemel, dus zal God zich ook gewoon gaan openbaren aan de rechtvaardigen. De rechtvaardigen zijn de mensen die geloof in Hem hebben (zullen hebben) en doen wat Hij vervolgens van hen vraagt, al is het in gebreke.

Abraham wordt volgens die bijbel als rechtvaardig gezien vanwege zijn geloof en de daden, waaruit bleek dat het geloof echt is.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #124 Gepost op: januari 07, 2013, 07:24:49 pm »

quote:

learsi schreef op 07 januari 2013 om 17:38:
[...]

De Schrift geeft hierop. Geloof en belijd je onderstaande stelling Ozombi?

-belijdt je dat Jezus Christus de Zoon van G'd is en in het vlees gekomen is, en dus is uit God?
- Onderschrijf je het evangelie zoals dat in de Schrift beschreven staat?


Nou snap ik jouw reactie ook niet helemaal, want je beweerde nog dat in het schapen en bokkenoordeel de mensen het eeuwige leven krijgen, terwijl ze geen joden en geen christenen zijn. Puur dat krijgen vanwege hun daden en het kruisoffer van Jezus hadden deze mensen niet nodig. Ze konden wel zonder Hem in hun leven en haalden de hemel zonder Gods hulp ook wel. Ze hadden God niet nodig. Ze hadden van zichzelf liefde genoeg om in de hemel te komen. Ze konden zonder Jezus alles doen. Hoewel Jezus zelf zegt dat je zonder Hem niets kan doen.
Zo legde je dat uit. Dit begreep ik uit jouw woorden.
In weze zei je daarmee ook: die mensen hoeven Jezus niet te kennen. Ze zijn van zichzelf wel goed genoeg. Ze stijgen zelf wel op naar de hemel om Jezus te laten neerdalen.
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2013, 07:27:17 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #125 Gepost op: januari 07, 2013, 07:32:58 pm »

quote:

learsi schreef op 06 januari 2013 om 18:01:
[...]

Inderdaad moet ik soms oppassen om niet mijn gezin te negeren (ben een man en kan daardoor maar 1 ding tegelijk). Tijdens het sporten mogen ze mij namelijk ook al niet storen. Soms schrijf je iets wat veel reacties geeft, die wil ik dan graag allemaal beantwoorden naar beste vermogen, maar de tijd ontbreekt me of ik ga de prioriteiten verkeerd stellen.

Vanochtend namelijk voor de kerk, snauwde ik mijn vrouw af omdat ze mij (naar mijn gevoel) stoorde en onderbrak tijdens mijn lezen van het forum. Ik luister dan met een half oor en soms helemaal niet. Meetal voldoet dan ja mompelen wel, maar vanochtend was dat nu net het verkeerde antwoord  :?

Dat soort situaties zet me wel even aan het denken.....


Oei ( toen zei je iets te veel :X )! Daar heb ik dan geen last van, omdat ik op mezelf leef. Echter kom ik dan wel eens wat laat bij mijn vrienden, familie of met het huishouden enzo ga ik dan achter lopen.

Evenwicht zoeken is een kunst  :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #126 Gepost op: januari 07, 2013, 07:46:27 pm »
@learsi ::
1) ligt er aan welke definities je gebruikt van " zoon "  en " God "
2) het evangelie in de zin zoals de meeste moderne christenen het begrijpen , de letterlijke/historische zin , onderschrijf ik niet

Ik denk niet dat deze twee aangeroerde stellingen de graadmeter zijn voor het wel of niet " gekend worden door Jezus ".

@gaitema::
Iemand met juist begrip van de bijbelteksten zou toch een duidelijk antwoord moeten kunnen geven op deze vraag? Het gaat niet om wel of niet oordelen. Als iemand voor zichzelf kan uitmaken aan de hand van de bijbelse tekst of ie wel/niet tot " de gekenden " behoort , dan kan zou zo iemand dat ook voor een ander moeten kunnen uitmaken als aan deze de vraag wordt gesteld en de achtergronden van de vraagsteller bekend zijn.

Als men zich niet bevoegd acht dat oordeel over een ander te vellen, dan is men evenmin bevoegd dit oordeel over zichzelf te vellen. Het zou zomaar kunnen dat vele christenen de betreffende passage totaal verkeerd begrijpen en zichzelf een vals gevoel van " veiligheid " bezorgen.

Als de graadmeter is dat een mens doet wat hij (Jezus) heeft gezegd , betekent dat niet dat een mens hem (Jezus) per se moet hebben gekend....of erkend dat hij (Jezus) de zoon van God is. Dat doet er dan feitelijk niet toe. Alleen de toepassing van de leringen zijn bepalend. Niet de fysieke voorstellingen, maar de geest die er doorheen straalt is waar het om gaat. Zelfs volgens de bijbel is dat dus zo. Vandaar ook het antwoord op de stellingen van learsi.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #127 Gepost op: januari 07, 2013, 09:13:59 pm »
Hoe leer je jouw vrienden kennen?
Echte vriendschap wordt bewezen als je hulp krijgt in situaties dat je jouw vrienden nodig hebt. Toon Hermans zei: "pas als je iemand hebt met wie je lacht en met je grient, dan pas kan je zeggen, ik heb een vriend."
Zo werkt het in je leven toch?
Wat gebeurd er nu met die verloren zoon?  Zo lang hij geld had, had hij veel vrienden. Was het geld op, verloor hij ook zijn vrienden.
Jezus wil geen volgelingen die hem volgen, als Hij hen maar rijk maakt. Hij wil zien wat ze doen, als een broeder van hem in nood verkeerd. Hij wil zien of zijn vrienden dan ook de handen uit de mauwen steken om zo iemand te helpen. Of die vrienden ook liefde tonen en dat die liefde niet enkel bij mooie woorden en beloftes blijven. Een broer van Jezus is ziek, heeft honger, heeft dorst. etc.. Als jij die gene bent die deze broer van Hem helpt, dan leert Hij jou daarin kennen.


Zo simpel werkt dat.
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2013, 09:16:56 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #128 Gepost op: januari 07, 2013, 09:23:23 pm »

quote:

Ozombi schreef op 07 januari 2013 om 19:46:
@learsi ::
1) ligt er aan welke definities je gebruikt van " zoon "  en " God "
2) het evangelie in de zin zoals de meeste moderne christenen het begrijpen , de letterlijke/historische zin , onderschrijf ik niet

Ik denk niet dat deze twee aangeroerde stellingen de graadmeter zijn voor het wel of niet " gekend worden door Jezus ".


Dit zegt G'd in de Schrift erover.

1 Johannes 4
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.


Galaten 1
8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.
9 Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.


Er is maar Een Ware G'd, JHWH, de G'd van Israël, Ozombi. Die Zich heeft openbaart aan ons in Zijn Woord en niet in allerhande losse theorieën. Voor Jezus geldt hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2013, 09:37:58 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #129 Gepost op: januari 07, 2013, 09:28:54 pm »

quote:

gaitema schreef op 07 januari 2013 om 19:24:
[...]


Nou snap ik jouw reactie ook niet helemaal, want je beweerde nog dat in het schapen en bokkenoordeel de mensen het eeuwige leven krijgen, terwijl ze geen joden en geen christenen zijn. Puur dat krijgen vanwege hun daden en het kruisoffer van Jezus hadden deze mensen niet nodig. Ze konden wel zonder Hem in hun leven en haalden de hemel zonder Gods hulp ook wel. Ze hadden God niet nodig. Ze hadden van zichzelf liefde genoeg om in de hemel te komen. Ze konden zonder Jezus alles doen. Hoewel Jezus zelf zegt dat je zonder Hem niets kan doen.
Zo legde je dat uit. Dit begreep ik uit jouw woorden.
In weze zei je daarmee ook: die mensen hoeven Jezus niet te kennen. Ze zijn van zichzelf wel goed genoeg. Ze stijgen zelf wel op naar de hemel om Jezus te laten neerdalen.


je maakt nog steeds niet het onderscheid in de Genadetijd, tussen Jezus Zijn hemelvaart en de Opname. En de tijd erna, Zijn Wederkomst als Messias van de Joden, het 1000 jarig vredesrijk, vrijlaten van satan met opstanding van alle niet Joden en niet Christenen.

Dus de vragen die ik Ozombi deed, staan in de Schrift met het antwoord voor degenen die ontkennen. Wie niet wordt opgenomen door Christus krijgt niet Zijn genade omdat Jezus diegenen dan niet kent, daar dezen Hem niet (echt) kennen.

Dat staat dus geheel los van het laatste oordeel door G'd naar werken over de niet -Joden en niet-Christenen. Jezus kent dezen niet, maar G'd zal hen TOCH rechtvaardig oordelen naar werken leert de Schrift.

Zie je het verschil?

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #130 Gepost op: januari 08, 2013, 09:10:29 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 januari 2013 om 16:48:
@pjotr zie eens deze documentaire en vergelijk dit nog eens met de overige ellende in de wereld....hier hebben ook christenen in naam van God aan meegewerkt

http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=emILK3y3Mt0&NR=1
Ik heb het laatste half uur bekeken. Vanaf minuut 56 komt de bevrijding van de kampen in beeld. De lichamen, er wordt verteld over de stank; de puinhopen van Berlijn, de verkrachtingen; de kamikazepiloten en de atoombommen.

Een vergelijking met overige ellende? WOI werd de Grote oorlog genoemd. Dat betekent dat dit een oorlog was, die tot dan toe zijn gelijke niet had gehad. WOI had de oprichting van de Volkenbond tot gevolg, met als doel een einde aan alle oorlogen te maken.
De afwikkeling van WOI ligt aan de basis van WOII. Men heeft na WOII dan ook een wezenlijk andere aanpak gekozen ten aanzien van de verliezers. Gelukkig is er geen WOIII gekomen. Maar de koude oorlog heeft de wereld lang in zijn greep gehad.

Christenen hebben in de naam van God meegewerkt aan de ellende? Ik mag graag kijken naar de films van Tolkien (Lord of the Rings). Het mensbeeld daarin vind ik sterk. De mens is zwak en geeft toe aan de verleiding. Sommigen zijn verblind. Maar ook de Bijbel staat vol met mensen die in de naam van God verschrikkelijke dingen doen. Ik denk alleen maar aan de Farizeeën, de orthodoxe gelovigen van toen. Ze hebben hun Heiland overgeleverd aan de heidenen.

quote:

lees ezechiel 37, dit is wat daar staat in combinatie met 1948. Dit is wat ik geloof en een ieder die dit met zijn volle verstand ontkent staat schuldig, daar zal ik geen woord van terug nemen...
Toen ik jouw bericht eerst las, dacht ik dat 1948 nog in de film zou voorkomen. Dit is niet het geval. Maar volgens mij verbind je de beelden uit de film, met name van de lichamen, aan Ezechiel 37.
De beelden uit de film- ze zijn waar; dit is ook uit andere bronnen voldoende bekend. Holocaust-ontkenners zijn schuldig.
Ezechiel 37 is waar.
Ezechiel 37 in combinatie met 1948 waar? Is dit werkelijk hoe je de link ziet: het beeld van dode lichamen, gevolgd door de oprichting van de staat Israël? Is dit hoe profetie werkt?

Als je Ezechiel 37 leest, zie je dat er eerst levenloze lichamen worden gevormd, waarna de geest wordt ingeblazen. Om welke levenloze lichamen gaat het nu: de dode lichamen opgestapeld om verbrand te worden of om de mensen die alle hoop hebben opgegeven om nog in hun land terug te keren?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #131 Gepost op: januari 08, 2013, 09:42:27 pm »

quote:

learsi schreef op 07 januari 2013 om 21:28:
[...]


je maakt nog steeds niet het onderscheid in de Genadetijd, tussen Jezus Zijn hemelvaart en de Opname. En de tijd erna, Zijn Wederkomst als Messias van de Joden, het 1000 jarig vredesrijk, vrijlaten van satan met opstanding van alle niet Joden en niet Christenen.

Dus de vragen die ik Ozombi deed, staan in de Schrift met het antwoord voor degenen die ontkennen. Wie niet wordt opgenomen door Christus krijgt niet Zijn genade omdat Jezus diegenen dan niet kent, daar dezen Hem niet (echt) kennen.

Dat staat dus geheel los van het laatste oordeel door G'd naar werken over de niet -Joden en niet-Christenen. Jezus kent dezen niet, maar G'd zal hen TOCH rechtvaardig oordelen naar werken leert de Schrift.

Zie je het verschil?
Ik vroeg me af hoe je tot deze vraag kon komen, omdat het zo tegenstrijdig leek te midden van je eerdere uitleggingen. Maar dat is waar: je geloofd dat de genadetijd ten einde is als Jezus komt. Ik begrijp hoe je dit ziet, al zie ik het anders.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #132 Gepost op: januari 08, 2013, 10:00:11 pm »

quote:

pjotr schreef op 08 januari 2013 om 21:10:
[...]
Maar ook de Bijbel staat vol met mensen die in de naam van God verschrikkelijke dingen doen. Ik denk alleen maar aan de Farizeeën, de orthodoxe gelovigen van toen. Ze hebben hun Heiland overgeleverd aan de heidenen.

Vader G'd gaf de Joden de opdracht Persoonlijk om hun vijanden af te slachten, tot het laatste man, vrouw kind en dier toe ! De Joden voerden daarmeeG'd Zijn Wil uit. Immers als de Joden het een paar keer niet zo deden en enkelen in leven lieten, strafte G'd de Vader hen zwaar !

Dat is OOK onze Vader G'd!
Dat moeten we niet ontkennen, niet voor weglopen, niet als een "oude" G'd wegzetten. Wie zich als mens daarvoor schaamt, schaamt zich voor G'd de Vader.

quote:

Toen ik jouw bericht eerst las, dacht ik dat 1948 nog in de film zou voorkomen. Dit is niet het geval. Maar volgens mij verbind je de beelden uit de film, met name van de lichamen, aan Ezechiel 37.
De beelden uit de film- ze zijn waar; dit is ook uit andere bronnen voldoende bekend. Holocaust-ontkenners zijn schuldig.
Ezechiel 37 is waar.
Ezechiel 37 in combinatie met 1948 waar? Is dit werkelijk hoe je de link ziet: het beeld van dode lichamen, gevolgd door de oprichting van de staat Israël? Is dit hoe profetie werkt?

Profetieën komen precies uit en niet een beetje.
Dus Ezechiel 37 moet denk ik nog worden vervuld, want G'd zal heel Israël uit de dood doen opstaan, genade geven en de geest van geloof schenken. Dat is ook nog niet gebeurd in 1948.
tenzij G'd natuurlijk de Joden nu geboren laat worden in het beloofde land Israël die destijds in WWII zijn uitgemoord door de nazi's?

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #133 Gepost op: januari 08, 2013, 10:13:43 pm »

quote:

learsi schreef op 08 januari 2013 om 22:00:
[...]
Vader G'd gaf de Joden de opdracht Persoonlijk om hun vijanden af te slachten, tot het laatste man, vrouw kind en dier toe ! De Joden voerden daarmee G'd Zijn Wil uit. Immers als de Joden het een paar keer niet zo deden en enkelen in leven lieten, strafte G'd de Vader hen zwaar!

Wat een vreemd geloof heb jij toch. Heb jij soms een vader die je slaat? Ik heb de indruk dat ik God moet verdedigen tegen jouw aantijgingen.

quote:

Dat is OOK onze Vader G'd!
Dat moeten we niet ontkennen, niet voor weglopen, niet als een "oude" G'd wegzetten. Wie zich als mens daarvoor schaamt, schaamt zich voor G'd de Vader.

Ik denk dat jij niet de God die liefde is aanbidt, maar een heidense God. Ik beschouw je in ieder geval niet als christelijk. Je bent mij veel te agressief om christen te zijn.

quote:

Profetieën komen precies uit en niet een beetje.

O, noem dan eens een profetie die precies is uitgekomen. Dat wil zeggen tot in de details. Niet een beetje vaag geleuter.

quote:

Dus Ezechiel 37 moet denk ik nog worden vervuld, want G'd zal heel Israël uit de dood doen opstaan, genade geven en de geest van geloof schenken. Dat is ook nog niet gebeurd in 1948.

Het kan ook zijn dat die profetie eveneens onzin in, net als de andere zogenaamde profetieën.

quote:

Tenzij G'd natuurlijk de Joden nu geboren laat worden in het beloofde land Israël die destijds in WWII zijn uitgemoord door de nazi's?
Kijk eens aan, je gelooft in reïncarnatie.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2013, 10:27:08 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #134 Gepost op: januari 08, 2013, 10:50:12 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 08 januari 2013 om 22:13:
[...]

Wat een vreemd geloof heb jij toch. Heb jij soms een vader die je slaat? Ik heb de indruk dat ik God moet verdedigen tegen jouw aantijgingen.

Gewoon eens serieus de Schrift lezen Zolderworm, dan zie jet het vanzelf.  ;)
Lees eens eerst Rechteren bijvoorbeeld, staat er bol mee!
En nee, mijn vader durfde mij ook niet te slaan vroeger....


quote:

Ik denk dat jij niet de God die liefde is aanbidt, maar een heidense God. Ik beschouw je in ieder geval niet als christelijk. Je bent mij veel te agressief om christen te zijn.

Numeri 31 (Een van de vele voorbeelden)
1 De HEERE sprak tot Mozes:
2   Neem voor de Israëlieten wraak op de Midianieten;  daarna zult u met uw voorgeslacht verenigd worden.
3 En Mozes sprak tot het volk: Laten er mannen uit uw midden zich voor de strijd toerusten, en zich tegen Midian keren om de wraak van de HEERE aan Midian te voltrekken.
4 Van alle stammen van Israël moet u er duizend per stam ten strijde laten trekken.
5 Zo werden er uit de duizenden van Israël duizend per stam geleverd, twaalfduizend, toegerust voor de strijd.
6 Mozes liet hen ten strijde trekken, duizend per stam, hen en Pinehas, de zoon van Eleazar, de priester, ten strijde, met de heilige voorwerpen en de trompetten voor het geschal in zijn hand.
7 En zij streden tegen Midian zoals de HEERE Mozes geboden had; zij doodden al wie mannelijk was.
8 Behalve hen die door hen verslagen werden, doodden zij ook de koningen van Midian:  Evi, Rekem, Zur, Hur en Reba, de vijf koningen van Midian; ook doodden zij Bileam, de zoon van Beor, met het zwaard.
9 Maar de Israëlieten voerden de vrouwen van Midian en hun kleine kinderen als gevangenen weg en roofden al hun dieren, al hun vee en al hun vermogen.
10 Ook verbrandden zij al hun steden in hun woongebieden en al hun tentenkampen met vuur.
11   Zij namen heel de buit en alles wat meegenomen kon worden aan mensen en aan dieren,
12 en zij brachten de gevangenen en wat aan buit meegenomen was, bij Mozes, bij de priester Eleazar en bij de gemeenschap van de Israëlieten in het kamp, in de vlakten van Moab, aan de Jordaan, ter hoogte van Jericho.

13 Mozes, de priester Eleazar en alle leiders van de gemeenschap gingen buiten het kamp, hun tegemoet.
14 Mozes werd erg kwaad op de aanvoerders van het leger, de bevelhebbers van duizend en de bevelhebbers van honderd die van de krijgsdienst terugkwamen.
15 En Mozes zei tegen hen: Hebt u alle vrouwen laten leven?
16 Zie, zíj waren door  de raad van Bileam voor de Israëlieten de aanleiding tot trouwbreuk tegen de HEERE, in het geval van Peor, waardoor de plaag kwam onder de gemeenschap van de HEERE.[/i]
--> Het niet doden van de vrouwen zoals G'd geboden had, was een trouwbreuk en G'd strafte hen daarvoor.

17   Nu dan, dood al wie mannelijk is onder de kleine kinderen, en dood elke vrouw die gemeenschap met een man heeft gehad door met een man te slapen.

quote:

O, noem dan eens een profetie die precies is uitgekomen. Dat wil zeggen tot in de details. Niet een beetje vaag geleuter.

- De profetieën van Jezus komst zijn uitgekomen zoals voorzegt.
- De profetieën van de opzettelijke verblinding van israel voor Jezus en het evangelie zijn uitgekomen zoals voorzegt.
- Het terugbrengen van de joden in het beloofde land Israël in 1948 is uitgekomen zoals voorzegt.
- Het terugbrengen van de joden vanuit de hele wereld naar het beloofde land Israël is nu gaande. gebeurd voor onze ogen.
- De olie vondsten in israel.
- De vruchtbare en bloeiende woestijnen.
- De vruchtbare veestapels, israel koeien produceren de meeste melk per koe.
- De wijngaarden in israel.
- De opnieuw gebouwde steden in Israël.
Etc

quote:

Het kan ook zijn dat die profetie eveneens onzin in, net als de andere zogenaamde profetieën.

Elke Jota zal geschieden voor het einde van de wereld zegt Jezus in het Woord.

quote:

Kijk eens aan, je gelooft in reïncarnatie.

Die is nu net niet mijn optie, maar wat betreft reïncarnatie?
Zie Matteus 17 over Elia / Johannes de Doper......

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #135 Gepost op: januari 08, 2013, 11:25:07 pm »

quote:

learsi schreef op 08 januari 2013 om 22:50:
[...]

Gewoon eens serieus de Schrift lezen Zolderworm, dan zie jet het vanzelf.  ;)
Lees eens eerst Rechteren bijvoorbeeld, staat er bol mee!
En nee, mijn vader durfde mij ook niet te slaan vroeger....

[...]

Numeri 31 (Een van de vele voorbeelden)
1 De HEERE sprak tot Mozes:
2   Neem voor de Israëlieten wraak op de Midianieten;  daarna zult u met uw voorgeslacht verenigd worden.
3 En Mozes sprak tot het volk: Laten er mannen uit uw midden zich voor de strijd toerusten, en zich tegen Midian keren om de wraak van de HEERE aan Midian te voltrekken.
4 Van alle stammen van Israël moet u er duizend per stam ten strijde laten trekken.
5 Zo werden er uit de duizenden van Israël duizend per stam geleverd, twaalfduizend, toegerust voor de strijd.
6 Mozes liet hen ten strijde trekken, duizend per stam, hen en Pinehas, de zoon van Eleazar, de priester, ten strijde, met de heilige voorwerpen en de trompetten voor het geschal in zijn hand.
7 En zij streden tegen Midian zoals de HEERE Mozes geboden had; zij doodden al wie mannelijk was.
8 Behalve hen die door hen verslagen werden, doodden zij ook de koningen van Midian:  Evi, Rekem, Zur, Hur en Reba, de vijf koningen van Midian; ook doodden zij Bileam, de zoon van Beor, met het zwaard.
9 Maar de Israëlieten voerden de vrouwen van Midian en hun kleine kinderen als gevangenen weg en roofden al hun dieren, al hun vee en al hun vermogen.
10 Ook verbrandden zij al hun steden in hun woongebieden en al hun tentenkampen met vuur.
11   Zij namen heel de buit en alles wat meegenomen kon worden aan mensen en aan dieren,
12 en zij brachten de gevangenen en wat aan buit meegenomen was, bij Mozes, bij de priester Eleazar en bij de gemeenschap van de Israëlieten in het kamp, in de vlakten van Moab, aan de Jordaan, ter hoogte van Jericho.

13 Mozes, de priester Eleazar en alle leiders van de gemeenschap gingen buiten het kamp, hun tegemoet.
14 Mozes werd erg kwaad op de aanvoerders van het leger, de bevelhebbers van duizend en de bevelhebbers van honderd die van de krijgsdienst terugkwamen.
15 En Mozes zei tegen hen: Hebt u alle vrouwen laten leven?
16 Zie, zíj waren door  de raad van Bileam voor de Israëlieten de aanleiding tot trouwbreuk tegen de HEERE, in het geval van Peor, waardoor de plaag kwam onder de gemeenschap van de HEERE.[/i]
--> Het niet doden van de vrouwen zoals G'd geboden had, was een trouwbreuk en G'd strafte hen daarvoor.

17   Nu dan, dood al wie mannelijk is onder de kleine kinderen, en dood elke vrouw die gemeenschap met een man heeft gehad door met een man te slapen.


[...]

- De profetieën van Jezus komst zijn uitgekomen zoals voorzegt.
- De profetieën van de opzettelijke verblinding van israel voor Jezus en het evangelie zijn uitgekomen zoals voorzegt.
- Het terugbrengen van de joden in het beloofde land Israël in 1948 is uitgekomen zoals voorzegt.
- Het terugbrengen van de joden vanuit de hele wereld naar het beloofde land Israël is nu gaande. gebeurd voor onze ogen.
- De olie vondsten in israel.
- De vruchtbare en bloeiende woestijnen.
- De vruchtbare veestapels, israel koeien produceren de meeste melk per koe.
- De wijngaarden in israel.
- De opnieuw gebouwde steden in Israël.
Etc


[...]

Elke Jota zal geschieden voor het einde van de wereld zegt Jezus in het Woord.

[...]

Die is nu net niet mijn optie, maar wat betreft reïncarnatie?
Zie Matteus 17 over Elia / Johannes de Doper......
Ben jij ook wel eens een mens? Volgens mij ben jij een computer, die alleen maar bijbelteksten voortbrengt, en wat flauwekul gesputter. In ieder geval ben je geen christen, maar een karikatuur van het christendom.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2013, 11:25:57 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Ken_Yehuwdiy

  • Berichten: 63
  • muwl lebab
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #136 Gepost op: januari 09, 2013, 09:51:39 am »
Het beeld wat hij heeft van zijn Schepper is zeer armzalig inderdaad, want hij gelooft in een sadistische God die eerst zijn volk verhardt en hen daarna met het zwaard bestrijdt vanwege de verharding.

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #137 Gepost op: januari 09, 2013, 09:57:04 am »

quote:

learsi schreef op 08 januari 2013 om 22:00:
Vader G'd gaf de Joden de opdracht Persoonlijk om hun vijanden af te slachten, tot het laatste man, vrouw kind en dier toe ! De Joden voerden daarmee G'd Zijn Wil uit. Immers als de Joden het een paar keer niet zo deden en enkelen in leven lieten, strafte G'd de Vader hen zwaar !
Dit is precies een illustratie ervan dat gelovigen in Gods naam verschrikkelijke dingen kunnen doen.

quote:

Profetieën komen precies uit en niet een beetje.
Dit is voor mij een voorbeeld hoe profetie werkt (2 Samuel 12: 1-14):

quote:

En de HERE zond Natan tot David. Deze kwam bij hem en zeide tot hem: Er waren in een stad twee mannen; de een was rijk en de ander arm. De rijke had zeer veel schapen en runderen; de arme had niets, behalve één klein ooilam dat hij had gekocht en opgekweekt. Het groeide bij hem op, samen met zijn kinderen; het at van zijn bete, dronk uit zijn beker en sliep in zijn schoot, het was hem als een dochter.
Eens kreeg de rijke man bezoek; en hij kon er niet toe komen, een van zijn schapen of runderen te nemen en te bereiden voor de reiziger die bij hem was gekomen; dus nam hij het ooilam van de arme man en bereidde dat voor de man die bij hem gekomen was.
De profeet beschrijft aan de hand van beelden hoe de werkelijkheid er volgens hem uitziet.

In deze geschiedenis lezen we Davids reactie:

quote:

Toen ontbrandde de toorn van David zeer tegen die man en hij zeide tot Natan: Zo waar de HERE leeft: de man die dit gedaan heeft, is een kind des doods. En het ooilam moet hij viervoudig vergoeden omdat hij dit gedaan heeft en geen medelijden had.
En dan komt de toepassing, de beelden worden uitgelegd:

quote:

Daarop sprak Natan tot David: Gij zijt die man! Zo zegt de HERE, de God van Israël: Ik heb u gezalfd tot koning over Israël en u gered uit de macht van Saul. Ik heb u gegeven het huis van uw heer, en de vrouwen van uw heer in uw schoot. Ik heb u gegeven het huis van Israël en Juda – en indien dat te weinig geweest was, dan had Ik u nog wel meer gegeven. Waarom hebt gij het woord des HEREN veracht, en gedaan wat kwaad is in zijn ogen? De Hethiet Uria hebt gij door het zwaard verslagen; zijn vrouw hebt gij u tot vrouw genomen, hemzelf hebt gij door het zwaard der Ammonieten gedood. Nu dan, het zwaard zal van uw huis nimmermeer wijken, omdat gij Mij hebt veracht, en de vrouw van de Hethiet Uria genomen hebt, opdat zij u tot vrouw zou zijn.  Zo zegt de HERE: Zie, Ik zal over u een kwaad doen komen, uit uw eigen huis; Ik zal uw vrouwen voor uw ogen weghalen en aan uw naaste geven; die zal bij uw vrouwen liggen op klaarlichte dag. Want gij hebt het wel in het verborgen gedaan, maar Ik zal dit doen in tegenwoordigheid van geheel Israël en in het volle licht. Toen sprak David tot Natan: Ik heb tegen de HERE gezondigd. En Natan zeide tot David: De HERE heeft uw zonde vergeven: gij zult niet sterven,  ofschoon gij door deze daad de vijanden des HEREN zeer hebt doen lasteren, – de zoon echter, die u geboren is, zal sterven.
Zo is het volgens mij ook met de profetie uit Ezechiel. De profeet beschrijft in beelden hoe de werkelijkheid van de mensen eruit ziet. Buiten hun land, zonder tempel zijn ze dood. Ze hebben niets meer om voor te leven. Maar God gaat iets nieuws doen. Hij is de Schepper. In beelden die overeenkomen met de schepping van de mens in Gen 2: 7 (toen formeerde de HERE God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen), krijgen de lezers en toehoorders het bericht dat ze teruggaan naar hun land. Dat het om levende mensen gaat in Ez 37, blijkt wel uit vers 11 ("zij zeggen..."). Dode beenderen zeggen niets.

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #138 Gepost op: januari 09, 2013, 10:07:27 am »

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 09 januari 2013 om 09:51:
Het beeld wat hij heeft van zijn Schepper is zeer armzalig inderdaad, want hij gelooft in een sadistische God die eerst zijn volk verhardt en hen daarna met het zwaard bestrijdt vanwege de verharding.

Dit is niet vreemd als je uit een kerk komt waar meer over Gods toorn gesproken werd, dan over zijn genade in Jezus Christus. Ook als je een hele stap hebt gezet in het geloof, blijkt steeds maar weer dat je nieuwe stappen moet zetten. Vergelijk het met een huis waar je al in woont. Je kunt niet alle kamers tegelijk opknappen.

Het beeld van de toornige God zit heel diep in de mens. Geef maar eens een recept hoe je daarvan afkomt. Ik heb een periode gehad dat ik helemaal niet meer kon bidden, omdat ik de toornige God achter me gelaten had, maar de genadige Vader nog niet kon aannemen. De enige manier is denk ik om te ervaren dat je op een gegeven moment doodloopt.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 10:22:15 am door pjotr »

Ken_Yehuwdiy

  • Berichten: 63
  • muwl lebab
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #139 Gepost op: januari 09, 2013, 10:44:26 am »

quote:

pjotr schreef op 09 januari 2013 om 10:07:

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 09 januari 2013 om 09:51:
Het beeld wat hij heeft van zijn Schepper is zeer armzalig inderdaad, want hij gelooft in een sadistische God die eerst zijn volk verhardt en hen daarna met het zwaard bestrijdt vanwege de verharding.

Dit is niet vreemd als je uit een kerk komt waar meer over Gods toorn gesproken werd, dan over zijn genade in Jezus Christus. Ook als je een hele stap hebt gezet in het geloof, blijkt steeds maar weer dat je nieuwe stappen moet zetten. Vergelijk het met een huis waar je al in woont. Je kunt niet alle kamers tegelijk opknappen.

Het beeld van de toornige God zit heel diep in de mens. Geef maar eens een recept hoe je daarvan afkomt. Ik heb een periode gehad dat ik helemaal niet meer kon bidden, omdat ik de toornige God achter me gelaten had, maar de genadige Vader nog niet kon aannemen. De enige manier is denk ik om te ervaren dat je op een gegeven moment doodloopt.
Grof geweld wordt toegepast om iemand te laten bekennen, maar Learsi is gewoon niet vatbaar voor rede. In het topic bidden voor Israël reageerde hij op mijn zelfde probleemstelling met de gelijkenis van de pottenbakker. Learsi gelooft dus in een sadistische God die er op uit is om zijn eigen schepsels met het zwaard te bestrijden en het niet toelaat dat men zijn sadisme bevraagt. Ik denk dat je met zo'n geloof je Gods woede pas echt op de hals haalt en het ergste in hem wakker maakt.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #140 Gepost op: januari 09, 2013, 10:48:36 am »

quote:

Zolderworm schreef op 08 januari 2013 om 23:25:
[...]

Ben jij ook wel eens een mens? Volgens mij ben jij een computer, die alleen maar bijbelteksten voortbrengt, en wat flauwekul gesputter. In ieder geval ben je geen christen, maar een karikatuur van het christendom.

De grote tegenstander van G'd en de tegenstanders van G'd hekelen de Schrift.
Op seculiere forums wordt niet getolereerd dat mensen citaten uit de Schrift gebruiken, zover zijn we al in ons land gedaald. Gelukkig is dat hier wel toegestaan en wat een Christelijk forum onderscheidt van een seculier forum. Misschien zit je hier wel niet op de juiste plek als jij je stoort aan citaten uit G'd Zijn Woord?

Maar ik begrijp het wel, G'd Zijn Woord in de Schrift is niet weerlegbaar. Het snijdt als een tweesnijdend zwaar door de ziel (ook de jouwe) en dt ervaar je als onprettig.

Ken_Yehuwdiy

  • Berichten: 63
  • muwl lebab
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #141 Gepost op: januari 09, 2013, 10:55:30 am »
Learsi, zou je aub willen ophouden God te spellen als een jood? Dit is een christelijk forum waar joodse terminologie niet wordt gewaardeerd.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 10:55:48 am door Ken_Yehuwdiy »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #142 Gepost op: januari 09, 2013, 10:56:39 am »

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 09 januari 2013 om 09:51:
Het beeld wat hij heeft van zijn Schepper is zeer armzalig inderdaad, want hij gelooft in een sadistische God die eerst zijn volk verhardt en hen daarna met het zwaard bestrijdt vanwege de verharding.

Nee, jij hebt alleen het lef om G'd te oordelen !
Ik niet, G'd doet wat Hij goed vindt en wat Hij vindt is goed en Rechtvaardig.

Wij zijn niet meer dan potten gemaakt door de Potterbakker. Die vragen niet waarom ze zijn gemaakt zoals ze zijn gemaakt.
G'd openbaart zich in de Schrift aan ons, OT en NT. Beiden Zijn onze Vader G'd, de G'd van Israël, Abraham, Isaac en Jacob.

Wij hebben als Christenen of sekten niet onze vader G'd tot de orde te roepen.
Of vond je het ook oneerlijk dat G'd alleen Noach liet leven en de rest van de mensheid heeft doen laten verdrinken?

Vergeet niet dat G'd Eeuwig Dezelfde is, want na de genadetijd van Christus waarin we nu leven, zal G'd alsnog Zijn Toorn botvieren op de ongelovige en afgod aanbiddende mens.

Wie zich wegloopt voor de daden van onze Vader G'd in het OT, schaamt zich voor Hem. Hopelijk zal Hij Zich dan niet voor hen schamen.....

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #143 Gepost op: januari 09, 2013, 11:00:55 am »

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 09 januari 2013 om 10:55:
Learsi, zou je aub willen ophouden God te spellen als een jood? Dit is een christelijk forum waar joodse terminologie niet wordt gewaardeerd.

Geen denken aan, dit is een christelijk forum en geen Jehova Getuigen forum.

Met G'd of G-d geef ik aan dat het om de Ene G'd gaat, namelijk de G'd van Abraham, Isaac en Jacob, JHWH, de Vader van Jezus Christus, als hoofd van de drie-eenheid Vader-Zoon-Heilige Geest. Geen demon of satan zelf kan op Die positie zitten ! Het is dus zeker niet alleen Joods gebruik maar vindt steeds meer gebruik onder Christenen.

Hopelijk komen deze gevoelens bij je niet voor uit antisemitische/aniti-zionistische krachten?

Ken_Yehuwdiy

  • Berichten: 63
  • muwl lebab
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #144 Gepost op: januari 09, 2013, 11:05:07 am »

quote:

learsi schreef op 09 januari 2013 om 10:56:
[...]

Nee, jij hebt alleen het lef om G'd te oordelen !
Ik niet, G'd doet wat Hij goed vindt en wat Hij vindt is goed en Rechtvaardig.

Wij zijn niet meer dan potten gemaakt door de Potterbakker. Die vragen niet waarom ze zijn gemaakt zoals ze zijn gemaakt.
G'd openbaart zich in de Schrift aan ons, OT en NT. Beiden Zijn onze Vader G'd, de G'd van Israël, Abraham, Isaac en Jacob.

Wij hebben als Christenen of sekten niet onze vader G'd tot de orde te roepen.
Of vond je het ook oneerlijk dat G'd alleen Noach liet leven en de rest van de mensheid heeft doen laten verdrinken?

Vergeet niet dat G'd Eeuwig Dezelfde is, want na de genadetijd van Christus waarin we nu leven, zal G'd alsnog Zijn Toorn botvieren op de ongelovige en afgod aanbiddende mens.

Wie zich wegloopt voor de daden van onze Vader G'd in het OT, schaamt zich voor Hem. Hopelijk zal Hij Zich dan niet voor hen schamen.....
Er staat geschreven dat een onrechtvaardig oordeel gaat over de onrechtvaardige en dat de waarheid vrij maakt. Ik maak mij nergens zorgen om en ik ben blij dat je bevestigt dat ik lef heb, want de Vader heeft ons geboden om sterk en moedig te zijn.

'Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit. De vrees houdt immers straf in, en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.' (1 Joh 4,18)

Ken_Yehuwdiy

  • Berichten: 63
  • muwl lebab
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #145 Gepost op: januari 09, 2013, 11:09:24 am »

quote:

learsi schreef op 09 januari 2013 om 11:00:

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 09 januari 2013 om 10:55:
Learsi, zou je aub willen ophouden God te spellen als een jood? Dit is een christelijk forum waar joodse terminologie niet wordt gewaardeerd.

Geen denken aan, dit is een christelijk forum en geen Jehova Getuigen forum.

Met G'd of G-d geef ik aan dat het om de Ene G'd gaat, namelijk de G'd van Abraham, Isaac en Jacob, JHWH, de Vader van Jezus Christus, als hoofd van de drie-eenheid Vader-Zoon-Heilige Geest. Geen demon of satan zelf kan op Die positie zitten ! Het is dus zeker niet alleen Joods gebruik maar vindt steeds meer gebruik onder Christenen.

Hopelijk komen deze gevoelens bij je niet voor uit antisemitische/aniti-zionistische krachten?
Ik vind het gewoon irritant dat je God zo spelt, want net zo min dat ik JG ben of antisemiet, ben jij een jood. Houd daar dus mee op en schrijf gewoon. Een jood die een hekel heeft aan joden is een self hating jew maar geen antisemiet.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 11:11:05 am door Ken_Yehuwdiy »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #146 Gepost op: januari 09, 2013, 11:10:16 am »

quote:

pjotr schreef op 09 januari 2013 om 09:57:

Dit is precies een illustratie ervan dat gelovigen in Gods naam verschrikkelijke dingen kunnen doen.
Er is een enorm groot verschil tussen verschrikkelijke dingen doen in G'd Zijn Naam, zoals teveel Christenen met de Holocaust gedaan hebben en verschrikkelijke dingen doen in opdracht van G'd de Vader!

Vergeet niet dat G'd met Zijn Uitverkoren Volk Israël een veel hechter contact had dan met ons christenen. Na de Opstanding van Christus heeft G'd niet meer zo direct gesproken tegen de mensen, of afgedaald naar de aarde om een bepaald mens te bezoeken en Zich aan deze als zodanig te openbaren.


quote:

Zo is het volgens mij ook met de profetie uit Ezechiel. De profeet beschrijft in beelden hoe de werkelijkheid van de mensen eruit ziet. Buiten hun land, zonder tempel zijn ze dood. Ze hebben niets meer om voor te leven. Maar God gaat iets nieuws doen. Hij is de Schepper. In beelden die overeenkomen met de schepping van de mens in Gen 2: 7 (toen formeerde de HERE God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen), krijgen de lezers en toehoorders het bericht dat ze teruggaan naar hun land. Dat het om levende mensen gaat in Ez 37, blijkt wel uit vers 11 ("zij zeggen..."). Dode beenderen zeggen niets.

In mijn visie wordt de profetie dan niet letterlijk uitgelegd.
Er staat immers letterlijk dat G'd de dode beenderen (verrotte lijken dus) zal overtrekken met huis, pezen en spieren weer aan elkaar hechten en uiteindelijk Zijn Levensadem zal ingeven, opdat ze weer tot leven komen om daarna de geest van geloof te ontvangen.
Wat betreft vers 11. Kunnen de zielen zonder lichaam dan niet meer tot G'd spreken dan?
Denk even aan het bloed van Abel dat vanuit de grond naar de Schepper riep.
Met jou uitleg vergeestelijk je ook deze profetie.

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #147 Gepost op: januari 09, 2013, 11:13:06 am »

quote:

learsi schreef op 09 januari 2013 om 10:48:
[...]

De grote tegenstander van G'd en de tegenstanders van G'd hekelen de Schrift.
Op seculiere forums wordt niet getolereerd dat mensen citaten uit de Schrift gebruiken, zover zijn we al in ons land gedaald. Gelukkig is dat hier wel toegestaan en wat een Christelijk forum onderscheidt van een seculier forum. Misschien zit je hier wel niet op de juiste plek als jij je stoort aan citaten uit G'd Zijn Woord?

Maar ik begrijp het wel, G'd Zijn Woord in de Schrift is niet weerlegbaar. Het snijdt als een tweesnijdend zwaar door de ziel (ook de jouwe) en dt ervaar je als onprettig.
Nee, ik stoor me op zich niet aan bijbelteksten, maar aan het feit dat jij blijkbaar niet in staat bent om zelf na te denken. Jij bent wat je noemt een wandelende bijbel. Het komt gewoon niet in je op dat hetgeen in de bijbel staat voor een belangrijk deel best wel eens gewoon niet waar zou kunnen zijn. Dat wil zeggen: dat je je vergist door te denken dat het om de absolute en onbetwijfelbare waarheid gaat. Op zich nog niet zo heel erg, maar het erge is dat je allerlei mensen die ook maar een enigszins ander geloof hebben dan jij, gaat afkraken en veroordelen. Ze zijn allemaal slecht behalve jij. Dat stoort mij, en niet alleen mij, op dit forum.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 11:15:39 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #148 Gepost op: januari 09, 2013, 11:14:50 am »

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 09 januari 2013 om 11:09:
[...]

Ik vind het gewoon irritant dat je God zo spelt, want net zo min dat ik JG ben

We zullen zien, ik heb inmiddels ervaringen opgedaan met JG

ben jij een jood. Houd daar dus mee op en schrijf gewoon. [/quote]
Helaas voor jou, ik schrijf al G-d of G'd zolang ik hier actief ben op het forum en dat ga ik niet voor jou wijzigen in het woord God, omdat iedere afgod zoals allah, met die titel kan strijken.


[

quote:

Een jood die een hekel heeft aan joden
Daar droom je kennelijk van.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #149 Gepost op: januari 09, 2013, 11:16:21 am »

quote:

Zolderworm schreef op 09 januari 2013 om 11:13:
[...]

Nee, ik stoor me op zich niet aan bijbelteksten, maar aan het feit dat jij blijkbaar niet in staat bent om zelf na te denken. Jij bent wat je noemt een wandelende bijbel. Het komt gewoon niet in je op dat hetgeen in de bijbel staat voor een belangrijk deel best wel eens gewoon niet waar zou kunnen zijn. Dat wil zeggen: dat je je vergist door te denken dat het om de absolute en onbetwijfelbare waarheid gaat. Op zich nog niet zo heel erg, maar het erge is dat je allerlei mensen die ook maar een iets ander geloof hebben dan jij, gaat afkraken en veroordelen. Ze zijn allemaal slecht behalve jij. Dat stoort mij en niet mij alleen op dit forum.

Wat dat betreft staan we inderdaad lijnrecht tegenover elkaar, klop.
Ik geloof de Schrift letterlijk 100% en jij nauwelijks. Gelukkig zijn er nog forums waar dat is toegestaan.