Auteur Topic: Schapen en bokkenoordeel  (gelezen 15397 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #45 Gepost op: januari 04, 2013, 08:27:34 pm »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #46 Gepost op: januari 04, 2013, 08:38:40 pm »
Deze ken ik. Vandaar ook de noodzaak Jezus te leren kennen.
Jezus kan zich laten zien in een BDE zoals bij de vrouw, maar anderen hebben dat geluk niet.

Ik heb eens een boek gelezen van een vrouw die een bijna dood ervaring had van meer dan 10 minuten.  Ze omschreef dat ze twee groepen mensen zag die de weg naar de Hemel niet vonden, omdat ze daarvoor een totale gebrek aan licht hadden.

De eerste groep zijn atheïsten. Ze ontkennen zo het bestaan van leven na de dood, dat ze het ook niet zien kunnen.
De tweede groep zijn mensen die hun leven hebben laten domineren door seks.
Dat zit er in plaats van de liefde in hun leven. Ze kennen de liefde niet, door hun seksistische levensstijl. Daardoor hadden ze te weinig liefde om de weg naar de hemel, via Jezus, te vinden. Ze leven volgens haar in totale duisternis. Ze zijn vanaf hun sterven in de diepe duisternis beland en verkeren constant in een suffe staat, zoals je je voelt als je net wakker wordt en niet weet waar je bent. Ze hebben niet door wat er met hen gaande is.
Wat ook parten speelt is het gekluisterd zijn aan aardse materie. Veel geesten die in de diepe duisternis belanden hechten in hun suffe staat zo veel aan alles op de aarde, dat ze er naar toe willen. Echter het vreselijke is voor hen, dat ze merken er niet naar toe te kunnen gaan. Ze voelen zich vreselijk.
Je kan je voorstellen dat het in een omgeving met demonen en duistere geesten het er een hel is.
Elders las ik een keer dat mensen en demonen die in de duisternis terecht komen zo wreed naar elkaar zijn, dat ze elkaar steeds meer de diepte in werken. Het is een neergaande spiraal waar ze elkaar steeds dieper en dieper in trekken.

Ook mensen die Jezus niet kennen, maar wel liefde, hebben het zwaar. Ze hebben er geen kennis van en snappen niet wat hen over komt. Echter kunnen ze door liefde aangetrokken wel Jezus ontmoeten en toch die weg via Jezus naar de hemel vinden. Ze ontdekte in de BDE dat de liefde dat we hadden hier op aarde, het licht is dat ze ook in de BDE uitstraalde. Ze zag dat Jezus nog veel meer licht uistraalde en zag ook dat haar eigen licht uit Hem vandaan komt. Dat Licht is de uitstraling van Gods Geest via Jezus door ons heen. Maar helemaal niemand is daarin zo volmaakt vol licht als Jezus. Meer licht uitstralen dan Hem is niet mogelijk. Hij is vol Licht. Geen spoor van duisteris is in Hem te vinden.
Hij is waarachtig God.

De vrouw van het linkje dat ik hier plaatste was ook niet met het geloof echt goed bekend. Ze leerde het pas in de BDE kennen wat de waarheid is.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2013, 08:53:33 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

pjotr

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #47 Gepost op: januari 04, 2013, 08:47:49 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 04 januari 2013 om 15:45:
Dat lijkt me een idee van Pjotr. Als je historisch onderzoek bekijkt, de site van Yad Vashem leest of gewoon met oudere joden spreekt, dan is het duidelijk dat de overlevingskans van joden het hoogst was als zij in katholiek gebied verbleven. Het verzet onder katholieken was ook erg fel, omdat het nederlandse episcopaat in 1930 al opriep dat het verboden was voor katholieken om zich te associëren met de nsdap en later nazi ideologie. Onder degenen die door Yad Vashem als Rechtvaardigen zijn verklaard is het aantal katholieken ook vele malen groter dan welke andere religie ook. Daarmee wil ik niet afdoen aan wat anderen hebben gedaan, communist, protestant of anderszins, maar de feiten weerleggen de hierboven gequote opmerking.

Verder is dit natuurlijk allemaal off-topic. ;)

Mijn geschiedenisboek werd geschreven door een gereformeerde (Knigge). Dus objectief is dat boek misschien niet. Oordelen over de geschiedenis is nogal gemakkelijk. Jezus veegde de vloer aan met de Farizeeën die zeiden: "Indien wij geleefd hadden in de dagen onzer vaderen, zouden wij met hen geen gemene zaak gemaakt hebben ten opzichte van het bloed der profeten" (Matt 23:30).

Ik vind het nog niet off-topic. Het schapen-en-bokkenoordeel zou ik niet zo snel een profetie noemen, maar heeft veel meer het karakter van een gelijkenis. Daarin ligt niet de nadruk op het oordelen van anderen (WOII, actualiteit), maar zelf geoordeeld worden. De schapen en bokken zijn verbaasd hoe er geoordeeld wordt. In alles wat ze aan de minsten van Jezus' broeders (niet) hebben gedaan, hebben ze het aan Jezus (niet) gedaan. En dat mag ieder zelf ter harte nemen, gelovige uit de Joden of gelovige uit de andere volken.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #48 Gepost op: januari 04, 2013, 09:19:19 pm »

quote:

pjotr schreef op 04 januari 2013 om 20:25:
[...]
 Je neemt de mode over om mega-lange berichten te posten. Ik kan daar niet meer één verband in ontdekken. Ik reageer daarom op losse passages. Je oordeelt naar mijn gevoel te gemakkelijk over de actualiteit en over het verleden. Je verbaast je over een kerkstrijd terwijl er Joden werden vergast. Verbaas je je er ook over dat mensen feest vieren, terwijl er ondertussen mensen sterven van de honger? Ik deel met je dat ik de verheerlijking van 1944 ook niet begrijp, maar de verheerlijking van de staat Israël zie ik toch als volgens hetzelfde religieus-psychologische principe: men beschouwt een bepaalde actuele gebeurtenis als heilsfeit.

[...]
Je zegt ja, maar je toelichting zegt nee.
ik zal je maar mijden op dit forum

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #49 Gepost op: januari 04, 2013, 10:02:30 pm »
Ps: wat ik schrijf is wel in het licht van de brede en de smalle weg, waar ik mee begon aan Learsi.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2013, 10:02:47 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #50 Gepost op: januari 04, 2013, 10:24:36 pm »
Learsi en wie meelezen :)

Tekst van de dag:

Johannes 5: 24-32

24 Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven. 25 Ik verzeker u: er komt een tijd, en het is nu al zover, dat de doden de stem van Gods Zoon zullen horen en dat wie hem horen, zullen leven. 26 Zoals de Vader leven heeft in zichzelf, zo heeft ook de Zoon leven in zichzelf; dat heeft de Vader hem gegeven. 27 En omdat hij de Mensenzoon is, heeft hij hem ook gezag gegeven om het oordeel te vellen. 28 Wees hierover niet verwonderd, er komt een moment waarop alle doden zijn stem zullen horen 29 en uit hun graf zullen komen: wie het goede gedaan heeft staat op om te leven, wie het slechte gedaan heeft staat op om veroordeeld te worden.

30 Ik kan niets doen uit mijzelf: ik oordeel naar wat ik hoor, en mijn oordeel is rechtvaardig omdat ik mij niet richt op wat ik zelf wil, maar op de wil van hem die mij gezonden heeft. 31 Als ik nu over mezelf zou getuigen, dan was mijn verklaring niet betrouwbaar, 32 maar iemand anders getuigt over mij, en ik weet dat zijn verklaring over mij betrouwbaar is.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
 © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

pjotr

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #51 Gepost op: januari 04, 2013, 10:29:41 pm »

quote:

Jammer, ik had de hoop dat ik jou nog op je vooronderstellingen kon aanspreken. Als je schrijft:

quote:

Ik schrijf het dan toch maar. Wij christenen moeten ons bekeren van een deel van een leer die achterhaald is, onwaar is. Tegelijk mogen wij de Israëli niet vergoddelijken, maar wel alle eer geven aan de werken van God in deze tijd. Matt 25 staat er niet voor niets. Matt is geschreven aan de joden en niet aan de volken. Het gaat dus over de volken en dat volk in deze passage.
dan lijkt me dat je dit zelf heel belangrijk vindt. Je roept op tot bekering. Bij de leer doel je waarschijnlijk op de vervangingstheologie. Ik vind bekeren een sterk woord. Bekeren is naar zijn aard radicaal en niet genuanceerd, ook al wil je verder in je post vooral genuanceerd zijn.

Ik heb geschreven:

quote:

Het evangelie naar Matteüs is niet geschreven als een brief, waarin de ontvangers worden genoemd. Slechts uit de inhoud kan afgeleid worden dat Matteüs vooral de Joden binnen de christelijke gemeente op het oog heeft. Een dergelijke afleiding laat niet toe om te concluderen dat het evangelie "dus" niet ook aan de volken is geschreven.
en jij reageert:

quote:

en ja, matt 25 is als waarschuwing geschreven aan de volken, het gaat namelijk over het volk en de volken...wat niet onverlet laat dat ook andere achtergestelden etc geholpen moeten worden, maar dat schreef ik dus ook hé
Ik mis hier de scherpte in jouw reactie. Het lijkt of je toegeeft wat ik zeg: "ja ... aan de volken .." en dan zeg je "het gaat namelijk over het volk en de volken". Die laatste zin komt bijna woordelijk overeen met je zin in je eerdere post: "Het gaat dus over de volken en dat volk in deze passage". Daarmee lijk je je eerdere post overeind te houden. En in plaats van dat het geschreven is aan de volken, is het een waarschuwing aan de volken. Het lijkt op een woordenspelletje. Ik mis de logica.

Wat betreft die bekering: je roept maar wat. Ik zie gevaren in de "anti-vervangingstheologie", namelijk:
- dat de christelijke gemeente wordt opgesplitst in Joden en heidenen, waar God die twee bijeengebracht heeft;
- sommigen vinden de staat Israël, het vleselijke Israël, belangrijker dan recht doen aan de naaste. Dit is in strijd met het liefdesgebod, in strijd met wat Jezus leerde;
- De fixatie op het vleselijk Israël doet tekort aan het werk van de Geest;
- sommigen gaan zover dat het hele NT aan Joden is geschreven en zo moet worden geïnterpreteerd. De rol van christenen uit de volken komt in de lucht te hangen. Er is in feite geen rol voor de kerken die gevuld zijn met christenen uit de volken;
- stemmingmakerij: het wegzetten van personen als dwaalleraars, omdat ze iets anders leren. Maar Christus is het ijkpunt, al het andere om onderscheid te maken, bijvoorbeeld een Israël-standpunt, is van ondergeschikt belang;
- scheppen van verdeeldheid. De vervangingstheologie - niet of onvoldoende gedefinieerd - gebruiken om ieder die een andere mening is toegedaan niet meer serieus te nemen.

Ozombi

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #52 Gepost op: januari 05, 2013, 12:17:26 am »
Dit kissebissen over hoe iemand iets heeft gezegd en een woordje zus en zo niet helemaal goed.......is waar het niet om moet gaan. Die ellenlange posts met quotes en bijbelteksten lokken dat ook uit. Voor je t weet zitten er posters tegen elkaar te zaniken over niks. Ik doe t zelf ook, das erg jammer allemaal. Een droge discussie over tekstjes en woordjes is toch niet zo interessant? Leven in de brouwerij aub!

learsi

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #53 Gepost op: januari 05, 2013, 01:39:07 am »

quote:

gaitema schreef op 04 januari 2013 om 19:46:

Wat er in het hart verborgen is, op basis daarvan oordeeld God dus. Niemand kan de hemel verdienen door zijn goedheid te bewijzen, daarvoor stierf Jezus.

Maar als het hart goed is van een mens, zouden zijn daden dan bewust slecht zijn?
Als het hart slecht is, zouden de daden van een mens dan goed kunnen zijn?

Denk even een de boom en de vruchten waarover Jezus spreekt in een gelijkenis in Matteus 7.

learsi

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #54 Gepost op: januari 05, 2013, 01:57:14 am »

quote:

gaitema schreef op 04 januari 2013 om 19:46:

Romeinen 2:12-29

12 Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld.[/b] 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 [b]Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Het onderstreepte heb je genegeerd terwijl daar juist instaat waar het omdraait !

Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft.
--> Dit gaat dus gewoon geheel niet over Genade van Christus, maar over de Wet voor de Joden.

14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten.
--> Zelfs een mens die de wet niet kent maar toch doet, zal dus eveneens rechtvaardig zijn.

Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is
--> Wat is er hier verborgen in de mens? De wet die er van nature in geschreven is.

quote:

De Joden en de wet
25 Dat u besneden bent strekt u weliswaar tot voordeel wanneer u de wet naleeft, maar wanneer u de wet overtreedt bent u toch in wezen onbesneden. 26 En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd? 27 Wie onbesneden is gebleven maar zich aan de wet houdt, zal zijn oordeel vellen over u die, ook al hebt u de wet op schrift en bent u besneden, de wet overtreedt. 28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, niet een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God.  ;)
25 Dat u besneden bent strekt u weliswaar tot voordeel wanneer u de wet naleeft, maar wanneer u de wet overtreedt bent u toch in wezen onbesneden.
--> De besnijdenis is een voorrecht voor de Jood maar maakt zijn daden niet rein.
De besnijdenis zonder daden is geen daad dat Eeuwig Leven geeft, zoals een doop zonder geloof in Christus geen Eeuwig Leven geeft.

26 En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd?
--> Hier staat het.
Als een onbesneden iemand ongelovig TOCH de wet houdt zonder deze te kennen, zal G'd deze mens dan oordelen als onbesneden? Nee dus is het antwoord.

-->Want die onbesneden ongelovigen die de wet niet kennen maar wel doen, zullen zelfs de besneden met die de Wet wel kennen maar overtreden, veroordelen.
Wie onbesneden is gebleven maar zich aan de wet houdt, zal zijn oordeel vellen over u die, ook al hebt u de wet op schrift en bent u besneden, de wet overtreedt

28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis.
--> Dus orthodoxe klederdracht, een besnijdenis, rondlopen met een Tora rol maar de Wet overtredend, maakt een mens voor G'd geen Jood. Een Jood dient de Wet te doen, waarop deze immers wordt geoordeeld. Een innerlijke Jood doet de wet.
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2013, 02:00:27 am door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #55 Gepost op: januari 05, 2013, 01:59:58 am »

quote:

gaitema schreef op 04 januari 2013 om 22:24:
Learsi en wie meelezen :)

Tekst van de dag:

Johannes 5: 24-32

24 Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven. 25 Ik verzeker u: er komt een tijd, en het is nu al zover, dat de doden de stem van Gods Zoon zullen horen en dat wie hem horen, zullen leven. 26 Zoals de Vader leven heeft in zichzelf, zo heeft ook de Zoon leven in zichzelf; dat heeft de Vader hem gegeven. 27 En omdat hij de Mensenzoon is, heeft hij hem ook gezag gegeven om het oordeel te vellen. 28 Wees hierover niet verwonderd, er komt een moment waarop alle doden zijn stem zullen horen 29 en uit hun graf zullen komen: wie het goede gedaan heeft staat op om te leven, wie het slechte gedaan heeft staat op om veroordeeld te worden.
Het onderstreepte past wederom niet voor ware Christenen, want die worden door het Offer van Jezus niet geoordeeld immers. Dit vers past dus net als Matteus 25 bij het eindoordeel in Openbaringen 20.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #56 Gepost op: januari 05, 2013, 02:44:30 am »
Je hebt last van je Iq. Je zou meer met je Eq het woord van God moeten lezen.
Je staat volgens mij echt alleen in je eigen interpretatie en slaat Gods hart voor een gebroken wereld in de wind.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #57 Gepost op: januari 05, 2013, 02:46:49 am »
Bid er voor en vertrouw minder op je eigen inzicht.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #58 Gepost op: januari 05, 2013, 02:49:21 am »
Goed, zoals je het wilt. Deze tekst is jou dus niet gegeven, maar gaat naar onze gemeente. Eigenwijs dat ik ben vertrouw ik niet op menselijke inzichten, maar op God.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Schapen en bokkenoordeel
« Reactie #59 Gepost op: januari 05, 2013, 11:51:12 am »

quote:

pjotr schreef op 04 januari 2013 om 22:29:
[...]

Jammer, ik had de hoop dat ik jou nog op je vooronderstellingen kon aanspreken. Als je schrijft:

[...]
 dan lijkt me dat je dit zelf heel belangrijk vindt. Je roept op tot bekering. Bij de leer doel je waarschijnlijk op de vervangingstheologie. Ik vind bekeren een sterk woord. Bekeren is naar zijn aard radicaal en niet genuanceerd, ook al wil je verder in je post vooral genuanceerd zijn.

Ik heb geschreven:
[...]
 en jij reageert:
[...]
Ik mis hier de scherpte in jouw reactie. Het lijkt of je toegeeft wat ik zeg: "ja ... aan de volken .." en dan zeg je "het gaat namelijk over het volk en de volken". Die laatste zin komt bijna woordelijk overeen met je zin in je eerdere post: "Het gaat dus over de volken en dat volk in deze passage". Daarmee lijk je je eerdere post overeind te houden. En in plaats van dat het geschreven is aan de volken, is het een waarschuwing aan de volken. Het lijkt op een woordenspelletje. Ik mis de logica.

Wat betreft die bekering: je roept maar wat. Ik zie gevaren in de "anti-vervangingstheologie", namelijk:
- dat de christelijke gemeente wordt opgesplitst in Joden en heidenen, waar God die twee bijeengebracht heeft;
- sommigen vinden de staat Israël, het vleselijke Israël, belangrijker dan recht doen aan de naaste. Dit is in strijd met het liefdesgebod, in strijd met wat Jezus leerde;
- De fixatie op het vleselijk Israël doet tekort aan het werk van de Geest;
- sommigen gaan zover dat het hele NT aan Joden is geschreven en zo moet worden geïnterpreteerd. De rol van christenen uit de volken komt in de lucht te hangen. Er is in feite geen rol voor de kerken die gevuld zijn met christenen uit de volken;
- stemmingmakerij: het wegzetten van personen als dwaalleraars, omdat ze iets anders leren. Maar Christus is het ijkpunt, al het andere om onderscheid te maken, bijvoorbeeld een Israël-standpunt, is van ondergeschikt belang;
- scheppen van verdeeldheid. De vervangingstheologie - niet of onvoldoende gedefinieerd - gebruiken om ieder die een andere mening is toegedaan niet meer serieus te nemen.

in de eerste plaats laat ik mij niet aanspreken, ik wil wel spreken met

in de tweede plaats plaats jij me in een hoek waar ik niet hoor, je opsomming is slecht voor mijn bloeddruk als je mij daar mee denkt te associëren
(de discussie over christenzionisten bijvoorbeeld in het ND, startte wezenlijk met het artikel van de heer Paas, wie zette wie daar weg, zo vraag ik je. Tegelijk heb ik niets met christenen die Israël haast vereren en blind zijn voor het feit dat het niet vanwege de joden is, maar vanwege de eer van God dat God nog eens zal ingrijpen rond het land Israël)

in de derde plaats heb ik geen behoefte aan spreken met mensen die neerbuigend doen over schriftelijke inspanningen van deelnemers en ook niet als men stukken eruit knipt om af te schieten

in de vierde plaats is een typering als "je roept maar wat" een neerbuigende reactie

in de vijfde plaats weet ik zeker dat je mijn link over de werking van het hart en de twee hartkamers niet hebt bekeken en mijn tekst daarover verkeerd hebt gelezen, twee hartkamer, één hart

in de zesde plaats constateer jij dat ik te gemakkelijk oordeel over actualiteit en verleden, je vergist je, alleen ik lees bredere lectuur dan alleen het gereformeerd verantwoorde of geïnspireerde

in de zevende plaats heb ik geschreven dat matt 25 wel degelijk ook gaat over andere verdrukten dan de joden, maar dat DIT stuk vooral gaat over de volken versus de joden, maar dat kun je alleen geloven als je op onderdelen een andere interpretatie hebt van God woord en ja daarin (wat hebben ze voor Gods oogappel gedaan, hoe over hen gesproken en gehandeld) zullen ook bepaalde christenen worden geoordeeld

in de achtste plaats ben ik supporter van Ajax O-)

buiten het achtste punt om, want ajax wordt toch kampioen...wil ik hiermee duidelijk maken dat dit reden was en tot nu toe is om elkaar dan maar te mijden

oh ja, in een andere draad refereer ik aan het feit dat ik af en toe qua letters en woorden wel eens uit de slof schiet, maar dat is sinds tijden al zeer veel beperkter. In dit geval was ik, laten we zeggen, wat geïnspireerd....het feit dat je me dat voor de voeten gooit (de lengte) terwijl je dit wellicht ook hebt gelezen irriteert.
Tot slot is het zo dat communicatie iets wezenlijks is, kennis van dit fenomeen mag extra beoordeeld worden
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2013, 12:32:29 pm door grondig christelijk »