Auteur Topic: Het grote gebod  (gelezen 5928 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #45 Gepost op: januari 08, 2013, 10:54:55 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 08 januari 2013 om 22:31:
[...]

Ik ken anders heel wat gelovigen, die dat niet zijn geworden door hun ouders of door geliefden gelovigen. Zij zijn het uit zichzelf geworden.

In zoverre ben ik het met je eens zolderworm  ;) dat ook mensen zonder hun ouders of door geliefden tot geloof komen.

Alleen kan een mens nooit tot geloof in Christus komen als G-d hen niet Zelf aanraakt en naar Jezus stuurt. Maar dat doet G'd niet alleen maar met mensen die al gelovige ouders hebben of gelovige geliefden. Dat ben ik eens met je eens. :*)

[...]

Op zich mee eens, maar ik denk niet dat je daar per se eerst anderen voor nodig hebt.[/quote]

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #46 Gepost op: januari 08, 2013, 11:27:59 pm »

quote:

learsi schreef op 08 januari 2013 om 22:54:
[...]
In zoverre ben ik het met je eens zolderworm  ;) dat ook mensen zonder hun ouders of door geliefden tot geloof komen.

Alleen kan een mens nooit tot geloof in Christus komen als G-d hen niet Zelf aanraakt en naar Jezus stuurt. Maar dat doet G'd niet alleen maar met mensen die al gelovige ouders hebben of gelovige geliefden. Dat ben ik eens met je eens. :*)

Op zich mee eens, maar ik denk niet dat je daar per se eerst anderen voor nodig hebt.
Kijk eens aan. Nu ga jezelf tegenspreken.
Tato na vicikitsate

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #47 Gepost op: januari 09, 2013, 03:43:09 am »
Maar in alle gevallen komen mensen tot het geloof via anderen die door God worden gebruikt, ideaal gezien de ouders, omdat die de meeste liefde hebben voor het kind ...

Ozombi

• Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #48 Gepost op: januari 09, 2013, 05:03:49 am »
@harmoniezoeker::  

In een of ander christelijk gezin geboren worden of geleid worden naar een geloofsgemeenschap heeft er vooralsnog niets mee te maken. Voor sommigen zal het zo werken ja, maar het is geen regel. Laten we nu niet gaan denken dat we het  zonder de kerk of het gezin niet kunnen redden. Ook al wordt je in een ondergrondse kerker geboren zonder verder ooit het daglicht of een ander mens te zien, dan nog kan een mens de juiste geest in zichzelf ontdekken.

Het gaat erom wat je in jezelf ontdekt. Ontdek je het juiste , dan pas kun je datzelfde in anderen te ontdekken. Niet het omgekeerde. Je moet niet naar een kerk geleurd worden om daar te 'ontdekken' dat je er misschien wel bij hoort. Daarom is de methode van de Jehova`s ook zo ontzettend foutief.

Ontdek je 'het' in jezelf, dan zul je het ook in anderen kunnen zien. Het werkelijk niet gebonden aan iets anders dan (in de eerste plaats) je eigen innerlijke zelf. Elke religie die dit anders doet voorkomen, is on-echt.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2013, 05:08:16 am door Ozombi »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #49 Gepost op: januari 09, 2013, 08:42:23 am »

quote:

Zo is dat. Het verbaast me des te meer dat er christenen zijn die zo in de war zijn,  dat ze geloven dat er mensen zijn, die zonder Jezus' hulp in de hemel kunnen komen, door goed te leven.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #50 Gepost op: januari 09, 2013, 08:45:05 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 januari 2013 om 03:43:
Maar in alle gevallen komen mensen tot het geloof via anderen die door God worden gebruikt, ideaal gezien de ouders, omdat die de meeste liefde hebben voor het kind ...
Op uitzonderingen na gelaten. Zoals moslims die Jezus in de droom zien, en er door bekeren. Ook ken ik verhalen van Chinesen die zo christen zijn geworden en stammen uit haast onberijkbare gebieden, diep in grote wouden van Aziƫ en Afrika.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #51 Gepost op: januari 09, 2013, 11:50:53 am »

quote:

gaitema schreef op 09 januari 2013 om 08:42:
[...]

Zo is dat. Het verbaast me des te meer dat er christenen zijn die zo in de war zijn,  dat ze geloven dat er mensen zijn, die zonder Jezus' hulp in de hemel kunnen komen, door goed te leven.

Nu leg je het ook verkeerd uit.
In de Genadetijd van Christus waarin we nu leven en welke tot de Opname van ware Christenen zal dure,zeker niet. Jezus is daarover ook duidelijk.
Maar na het 1000 jarig vredesrijk zullen de afgod-dienaren en ongelovigen ook worden opgewekt uit de dood. Velen zullen dat tezamen met de weer vrijgelaten satan, voor het boze kiezen. Dan komt het eindoordeel door G'd op basis van gedane werken.leert de Schrift in Openbaringen 20 en ook Matteus 25.

Ozombi

• Bekijk profiel
Het grote gebod
« Reactie #52 Gepost op: januari 10, 2013, 12:22:53 pm »
Ik denk dat er heel wat van learsi`s ongelovigen en niet-christenen eerder uit de dood worden opgewekt dan 99% van de christenen. In wezen wek je jezelf op uit de dood, wist je dat niet?