Auteur Topic: Toetsen of iets van de Geest is  (gelezen 14284 keer)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Toetsen of iets van de Geest is
« Reactie #100 Gepost op: januari 16, 2013, 02:11:22 pm »

quote:

learsi schreef op 16 januari 2013 om 12:34:
[...]

Nee je verdraait weer mij woorden nu: Je weet wel beter !

Neuh, ik stelde een vraag... omdat uit jouw woorden niet duidelijk bleek wat je bedoelde. ;)

quote:

Uitbreiding van Jeruzalem naar de wereld (via Rome) is oke,

Precies, ik ben het met je eens hoor: God's woord laat zien dat het centrum van het christendom niet meer in Jeruzalem thuishoort, maar in Rome.

quote:

Dwalen is verdwalen en de weg terug naar Jeruzalem (herkomst) dus niet meer zien.
Precies, als men de apostoliciteit van de Kerk verbreekt dan dwaalt men... ik vind het wel van durf van jou getuigen om dat te zeggen op een reformatorisch forum!  :+
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: januari 16, 2013, 02:15:15 pm »

quote:

learsi schreef op 16 januari 2013 om 12:40:
[...]

Maar Mensenzoon sluit Israël immers geheel niet uit?

Inderdaad, want er is nu een nieuw en beter verbond. Het nieuwe Israel. De Tempel is er niet meer en er is nu het nieuwe teken van het nieuwe altijddurende verbond: het bloed van Christus.

quote:

Dus wat bedoel je daar mee?
Dat lijkt me nu wel voor de hand liggen....  :*)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: januari 16, 2013, 08:37:14 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 16 januari 2013 om 14:15:
[...]

Inderdaad, want er is nu een nieuw en beter verbond. Het nieuwe Israel. De Tempel is er niet meer en er is nu het nieuwe teken van het nieuwe altijddurende verbond: het bloed van Christus.

Inderdaad, G-d heeft Zijn nieuwe beloofde land Israël weer heropgericht en daarmee de vele profetieën in vervulling doen gaan en ons Zijn Eeuwige Trouw getoond.

De Joodse tempel is niet meer, maar nu meent de RK een nieuwe eigen "tempel" te mogen maken, het Vaticaan.  :*)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: januari 16, 2013, 08:39:58 pm »
Citaat
St. Ignatius schreef op 16 januari 2013 om 14:11:

quote:

Precies, ik ben het met je eens hoor: God's woord laat zien dat het centrum van het christendom niet meer in Jeruzalem thuishoort, maar in Rome.

Natuurlijk, daarom kom Jezus Christus ook weder naar Rome en niet naar Jeruzalem.... 8)7  ;)

quote:

Precies, als men de apostoliciteit van de Kerk verbreekt dan dwaalt men... ik vind het wel van durf van jou getuigen om dat te zeggen op een reformatorisch forum!  :+
Och, ik heb gevaarlijker dingen gedaan hoor dan dit  :O