Auteur Topic: israel nieuws dat de linkse media niet bereikt  (gelezen 11871 keer)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
israel nieuws dat de linkse media niet bereikt
« Reactie #106 Gepost op: februari 13, 2013, 02:24:24 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 januari 2013 om 20:52:
[...]

Excuses aanvaard!

[...]

Is dit niet te hoog gegrepen voor ons als mensen. Moeten we dit niet gewoon al biddend aan God overlaten?

Ik weet dat velen (misschien niet hier, dat weet ik niet, maar dat heb ik wel elders zien gebeuren) graag bepaalde media of beschouwingen bij voorbaat al afdoen als 'conspiracy' en dergelijken, en dat daarom sommige websites bij voorbaat al in een kwaad daglicht worden gezet, maar ik onderzoek de dingen graag zelf en probeer uit alles het goede te bewaren.

En in dat licht lijkt me dit artikel wel aardig voor wat betreft hoe God het kwade en het antichristelijke, zoals de islam, soms toch kan benutten om het goede te bewerkstelligen, om ondanks dat men ingaat tegen zijn morele wil, toch tot zijn souvereine wil te komen met de mensen. Dit is het artikel, het staat op xandernieuws, maar inhoudelijk vind ik het persoonlijk wel aardig:

http://xandernieuws.punt....telijke-opwekking-in-Iran

Overigens bedoel ik daarmee niet dat wij niet tot het uiterste waakzaam moeten blijven op het gebied van de (indringing van de) islam.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 02:25:27 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: februari 13, 2013, 02:51:45 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 12:55:
[...]

Het zou inderdaad fantastisch zijn als in alle christelijke kerkgenootschappen hiervoor massaal de gebeden tot G-d werden opgezonden. Maar daar schuilt nu juist het probleem, dat gebeurd zelden, omdat men niet inziet dat de strijd van de "palestijnen" tegen het uitverkoren volk Israël, een van satan is.

Verder zouden we als christenen massaal en openlijk de wereld moeten wijzen op de Schrift en Israël steunen in haar strijd om het Beloofde Land, ipv meehuilen als een wolf in schaapsklederen met de wereld, tegen Israël, zoals nu teveel gebeurd.

Ook hier, Amen!

Bedankt Learsi, voor wie jij bent . d:)b

Onlangs heeft Nederland zich zogenaamd "neutraal" opgesteld t.a.v de erkenning van de Palestijnen.  Kennelijk heeft men niets geleerd over dezelfde "neutraliteit" die men ten toon spreidde vlak voor de Duitse invasie in Nederland.

Hopelijk komt de politiek nog tot bezinning, maar daar ziet het er niet naar uit nu men zijn macht steeds sterker overdraagt aan de europese dictatuur.  Men zal als land naar mijn idee hoe dan ook delen in het lot van Israël.  En ik heb zo het vermoeden dat menigeen die denkt dat hij voor die tijd zelf wel zal zijn "opgenomen" en zich daarom kan permitteren om twee heren te dienen, bedrogen zal uitkomen. Christus aannemen betekent ook je kruis oppakken en je leven geven. Wie zijn leven wenst te behouden zal het juist verliezen.

Daarmee bedoel ik niet dat men de strijd naar het vlees moet leveren, maar wel dat men niet lafhartig en lauw kan blíjven en zich zal moeten uitspreken.

Wat daar in Israël gebeurt, zal m.i. ook hier gebeuren. Voert men de Israëlieten aan de moslims * (en kiezen voor een zogenaamde 'tweestatenoplossing' IS voeren aan de moslims, want a) probeert men Israël dan te scheuren en b) zijn de moslims helemaal niet uit op het welzijn van Israël), dan zal ook Nederland, van binnenuit, aan de moslims gevoerd worden. Na zaterdag komt zondag.

Dat is mijn visie, doch als men de geschiedenis bestudeert op dit punt, zal men uiteindelijk denk ik een keer tot dezelfde conclusie komen.

Of niet. Dan komt men er naar mijn idee vanzelf achter.

Hoe dan ook, ik heb zes jaar lang dezelfde strijd gevoerd als jij learsi.  En ik heb met lede ogen aangezien hoe juist sommige gristenen weigerden hun oogkleppen af te doen.  Het vergt ook veel moed en een heel stevige grondvesting in Christus om je zo hardop te kunnen uitspreken, want je krijgt een hele berg stront over je heen als je dat doet.

Naar mijn mening is het mede te danken  - ná Fortuyn - aan de blonde Mozart dat Nederland nog niet door grote rampen is getroffen. Hij mag dan geen christen zijn, maar hij is wel degene die zich heeft durven uitspreken. En dat was op grove manier, en daar valt van alles op te zeggen, maar er viel dan ook wel een enorm grote inhaalslag te maken bij een tegenwind van windkracht 9 en op een tijd van 1 voor 12, waarbij hij niet hoefde te rekenen op enigerlei bijstand van hen die daar gezien hun christelijke achtergrond wel toe geroepen zijn.

Evenzo is het weer de blonde Mozart met zijn club - en nogmaals, waakzaamheid blijft áltijd geboden omdat goede initiatieven óók kunnen ontsporen, daar zijn we met zijn allen bij -  die het Europese kwaad van binnenuit probeert te doen afbrokkelen.

maar goed. Ik hoop maar dat zulke grove maatregelen niet meer nodig zijn en dat de politieke geest in Nederland zich voldoende heeft laten corrigeren, zodat Mozart niet meer nodig is. Maar ik vraag het me af. De tijd zal het leren.

*. Met "moslims" bedoel ik in deze context zij die strikt naar de letter van de koran leven en leren en de beschreven levenswijze van Mohammed zoals beschreven in de hadith als voorbeeld nemen voor de wijze waarop zij zelf hun leven willen (gaan) leiden. Ik bedoel hier dus niet diegenen onder de moslims die ondánks mohammeds leringen toch een liefdevol hart aan het ontwikkelen zijn en die zich niet noodzakelijkerwijs ook echt geroepen voelen om de levenswijze van hun profeet geheel na te volgen.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 03:09:55 pm door Droppy »
....easy does it....

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: februari 13, 2013, 06:21:27 pm »

quote:

Droppy schreef op 13 februari 2013 om 14:51:
[...]

Ook hier, Amen!

Bedankt Learsi, voor wie jij bent . d:)b

Onlangs heeft Nederland zich zogenaamd "neutraal" opgesteld t.a.v de erkenning van de Palestijnen.  Kennelijk heeft men niets geleerd over dezelfde "neutraliteit" die men ten toon spreidde vlak voor de Duitse invasie in Nederland.

Precies, een ezel stoot zich doorgaans maar 1 keer aan dezelfde steen maar ons Nederland zal dat vaker doen.  ;(
Maar de Schrift leert ons dat de heiden-volken zullen opstomen TEGEN Israel, het volk van G-d. Eerlijk gezegd heb ik geen enkele hoop dat Nederland hiervan geen deel gaat uitmaken. Ik vrees zelfs dat we in ons land zelfs een vooraanstaande rol gaan spelen door ons zogenaamde Tribunaal voor de Verenigde Nazi's. . Ik vrees werkelijk dat de we met de toekomstige veroordelingen van Israel door Den Haag, de toorn over Nederland gaan uitroepen. Misschien zijn de aardbevinkjes in het noorden des lands hiervan al wel een klein bewijs? Natuurlijk schuift de wetenschap het op de gaswinning.

quote:

Wat daar in Israël gebeurt, zal m.i. ook hier gebeuren. Voert men de Israëlieten aan de moslims * (en kiezen voor een zogenaamde 'tweestatenoplossing' IS voeren aan de moslims, want a) probeert men Israël dan te scheuren en b) zijn de moslims helemaal niet uit op het welzijn van Israël), dan zal ook Nederland, van binnenuit, aan de moslims gevoerd worden. Na zaterdag komt zondag.

Helemaal eens !
Je ziet dat veel traditionele kerkgenootschappen al beginnen te heulen met de afgoderij islam en zich daarmee verzetten tegen G-d Zijn Oogappel, overtuigd dat ze zelf G-d Zijn Oogappel zijn geworden.

quote:

Hoe dan ook, ik heb zes jaar lang dezelfde strijd gevoerd als jij learsi.  En ik heb met lede ogen aangezien hoe juist sommige gristenen weigerden hun oogkleppen af te doen.

Net als hier, de oogkleppen van de theologie zijn hardnekkig !

quote:

Het vergt ook veel moed en een heel stevige grondvesting in Christus om je zo hardop te kunnen uitspreken, want je krijgt een hele berg stront over je heen als je dat doet.

Inderdaad, maar vergeleken de helden vroeger is dat ook alles wat mijn deel kan zijn. Ook ben ik niet de enige gelukkig en zijn er ware broeders die ons zo nu en dan een hart onder de riem steken.  :*)  O-)
Daarom ook anoniem en met wisselende identiteit. Want de ervaring leert dat de tegenstander alles doet om je zwart te maken op internet. Mensen als Jan van Barneveld en ben Kok en Bart Repko ondergaan dat dagelijks. Met vreugde, want ze weten dat als de wereld (ook de wereldse gristenen) zich tegen je verzetten in een poging hun "heilige huisjes" te beschermen, je op de goede weg zit. Zelfs paulus werd beschuldigd een valse leraar te zijn.

quote:

*. Met "moslims" bedoel ik in deze context zij die strikt naar de letter van de koran leven en leren en de beschreven levenswijze van Mohammed zoals beschreven in de hadith als voorbeeld nemen voor de wijze waarop zij zelf hun leven willen (gaan) leiden. Ik bedoel hier dus niet diegenen onder de moslims die ondánks mohammeds leringen toch een liefdevol hart aan het ontwikkelen zijn en die zich niet noodzakelijkerwijs ook echt geroepen voelen om de levenswijze van hun profeet geheel na te volgen.
Verkijk je er niet op, we hebben gezien in de islamitische horror winter die zich nog steeds aan het afspelen is, dat ook de zogenaamde "gematigden" kiezen voor islam zo snel de kans zich voordoet om de macht te grijpen.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: februari 13, 2013, 07:10:49 pm »

quote:

learsi schreef op 13 februari 2013 om 18:21:
[...]

Precies, een ezel stoot zich doorgaans maar 1 keer aan dezelfde steen maar ons Nederland zal dat vaker doen.  ;(
Maar de Schrift leert ons dat de heiden-volken zullen opstomen TEGEN Israel, het volk van G-d. Eerlijk gezegd heb ik geen enkele hoop dat Nederland hiervan geen deel gaat uitmaken. Ik vrees zelfs dat we in ons land zelfs een vooraanstaande rol gaan spelen door ons zogenaamde Tribunaal voor de Verenigde Nazi's. . Ik vrees werkelijk dat de we met de toekomstige veroordelingen van Israel door Den Haag, de toorn over Nederland gaan uitroepen. Misschien zijn de aardbevinkjes in het noorden des lands hiervan al wel een klein bewijs? Natuurlijk schuift de wetenschap het op de gaswinning.

Dat is m.i. best mogelijk, ik bedoel dat daar een verband zou kunnen zijn met die aardbevingen. Daar had ik zelf eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar het zóu kunnen. Gaswinning ligt op zichzelf wel meer voor de hand als oorzaak.

quote:

Helemaal eens !
Je ziet dat veel traditionele kerkgenootschappen al beginnen te heulen met de afgoderij islam en zich daarmee verzetten tegen G-d Zijn Oogappel, overtuigd dat ze zelf G-d Zijn Oogappel zijn geworden.

Het schijnt dat er op het vaticaan ook vrij ver gaande relaties zijn aangeknoopt met moslimgeestelijken.  Van andere kerkgenootschappen weet ik het niet, maar als de christelijke politiek een graadmeter mag zijn voor die andere kerkgenootschappen, dan zie ik het ook somber in. Het is afwachten wat dat betreft.

quote:

Net als hier, de oogkleppen van de theologie zijn hardnekkig !

Helaas zijn die oogkleppen in de categorie 'spiritueel-overig' (dus niet met een instititutionele godsdienst te maken hebbend) ook vrij hardnekkig. In new age kringen - waar heel liefdevolle mensen tussen zitten - staart men zich zó blind op 'alles is liefde' en 'alles is god', dat men de boodschap van de bijbel niet meer wil zien, laat staan het kwade dat er huist in bijvoorbeeld en met name de islam.  

Dit vind ik soms zo triest: het lijkt soms wel of veel mensen in de kerken de bijbel alleen maar nemen naar de letter,  en in tegenstelling daartoe veel mensen in new age kringen (ik noem het maar even zo, ik noem het eigenlijk liever 'spiritueel-overig') alleen maar de liefde wil leven.  Geen van beiden kan zonder de ander. De liefde zonder onderscheidingsvermogen wordt opgevreten door de wolven; en de letter zonder de geest doodt de liefde en mist zijn doel.   Deze toestand lijkt soms zo hopeloos.

quote:

[...]

Inderdaad, maar vergeleken de helden vroeger is dat ook alles wat mijn deel kan zijn. Ook ben ik niet de enige gelukkig en zijn er ware broeders die ons zo nu en dan een hart onder de riem steken.  :*)  O-)
Daarom ook anoniem en met wisselende identiteit. Want de ervaring leert dat de tegenstander alles doet om je zwart te maken op internet. Mensen als Jan van Barneveld en ben Kok en Bart Repko ondergaan dat dagelijks. Met vreugde, want ze weten dat als de wereld (ook de wereldse gristenen) zich tegen je verzetten in een poging hun "heilige huisjes" te beschermen, je op de goede weg zit. Zelfs paulus werd beschuldigd een valse leraar te zijn.

Yep. I know. Ik ben een groot 'fan' van Jan van Barneveld. Hij is een beetje schoolmeesterachtig (maar dat was hij vroeger nou eenmaal ook, bovendien is schoolmeesterachtigheid mijzelf ook niet vreemd   :*)  ) , maar hij heeft veel liefde in zich en heeft veel kennis.

Wel vind ik dat Jan van Barneveld naar mijn idee wel wat te veel nadruk legt op het aardse Jeruzalem en wat te weinig op het geestelijlke jeruzalem en de dingen des hemels.  Naar mijn idee is het niet of - of, maar én - én: geen enkel aards bestuur zal over het geestelijke 'jeruzalem' heersen. Ook geen israëlitisch bestuur. Ik ben het met nicodemus eens (die citeert elders de woorden van Jezus ook) dat het eerst en vooral erom gaat de dingen des hemels te zoeken.  Maar ik denk wel dat het aardse land Israël ongedeeld toebehoort aan de Israëlieten. En ik denk dat we daarin de bijbel óók serieus moeten nemen.

Ook Ben Kok draag ik een warm hart toe. Hij is wel van een heel ander kaliber dan Barneveld, maar hij heeft wel de moed opgevat om op te staan en zich te laten horen. Ook tegen de islam. Op een nette manier, en op zijn eigen manier, maar hij dóet het!  Bart Repko ken ik niet.

quote:

Verkijk je er niet op, we hebben gezien in de islamitische horror winter die zich nog steeds aan het afspelen is, dat ook de zogenaamde "gematigden" kiezen voor islam zo snel de kans zich voordoet om de macht te grijpen.

Bedankt dat je me daar even aan herinnert.
Maar je moest eens weten. Als ik je mijn ervaringen met islamieten ga beschrijven, dan rijzen je de haren te berge.  Om te beginnen heb ik als kind (nou ja, puber) de vermoorde vrouw gevonden van een islamitische chirurg die zogenamd verwestersd was.  Zij was met kogels doorzeefd. Eerwraak.  Het beeld van haar hersenen die ik door haar schedel heen zag komen, en het verschrikkelijke gorgelende geluid van naar adem snakken terwijlh et bloed uit haar neus en oren kwam, zal ik van mijn leven niet meer vergeten.  Zij leefde nog toen ik haar vond, samen met mijn vriendinnetje. In die tijd waren er nog geen mobiele telefoons dus we moesten naar de weg rennen om een fietser aan te houden die op haar beurt naar een huis moest rijden om een ambulance te gaan bellen.  Ze is in de ambulance overleden. Zij was zelf kinderarts van beroep, had drie jonge kindjes.  Ze had zichzelf in de stabiele zijligging gelegd in de hoop te overleven, maar dat heeft niet mogen baten.

Zo heb ik nog vele andere ervaringen, gelukkig niet zo heftig als hierboven, hoewel sommige daar wel een beetje bij in de buurt komend, en dus van niet positieve strekking, doch ik heb er 1 gehad die hoopvol stemde. Deze laatste wil ik hier op intenet niet beschrijven, hoewel hij wel heel betekenisvol is geweest, maar ik wil hier niet teveel van mijn privé-ervaringen kwijt.

Er zijn al gebieden in Nederland waar je geen menorah voor het raam kan zetten, want dan worden je ruiten ingegooid.  

Over voorbeelden van de gevaren van de islam in Nederland kan ik wel een paar boeken vullen.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 09:30:41 pm door Droppy »
....easy does it....

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: februari 13, 2013, 10:09:59 pm »

quote:

learsi schreef op 13 februari 2013 om 18:21:
Misschien zijn de aardbevinkjes in het noorden des lands hiervan al wel een klein bewijs? Natuurlijk schuift de wetenschap het op de gaswinning.
Die "aardbevinkjes" zitten in mijn gebied. Het is wel logisch dat, als je zoveel uit de aarde haalt, er verschuivingen plaatsvinden. Ik ben ook getuige geweest van de boringen. Maar het één sluit het ander niet uit. Ondanks de wetenschappelijke verklaringen passen deze gebeurtenissen in Gods plan. Er gebeuren ook natuurrampen doordat er teveel bomen gekapt worden. Ook de honger in de wereld is een gevolg van de zucht naar geld. Zondige mensen kunnen de aarde niet goed beheren. Het wachten is op de tijd dat Jezus vanuit Jeruzalem koning over de hele aarde zal zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: februari 14, 2013, 12:05:24 am »
never mind. Ik kom er later op terug.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 12:24:56 am door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: februari 14, 2013, 03:30:16 pm »

quote:

Juist. Hier wat diepgaandere informatie over de islamitische invasie in de "Obama Administration".  Het werpt meteen een licht op de vraag hoe het komt dat het midden oosten in handen wordt gegeven van islamisten.  Neem daarbij in ogenschouw dat het vaticaan sterke banden heeft met o.a. Iraanse moslimgeestelijken , dan tekent zich een mogelijk eindscenario  af dat m.i. behoorlijk in overeenstemming is met de bijbelse profetieën.

Het eerste filmpje is een 'overview', daarna volgt een tiendelige 'cursus', waarvan ik alleen het eerste deel zal plaatsen. Geinteresseerden kunnen de overige delen zelf wel vinden daarna, denk ik zo.

http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: februari 14, 2013, 03:31:24 pm »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: februari 14, 2013, 03:43:03 pm »
"The project", over de infiltratie van de moslimbroederschap in de Amerikaanse regering.  Het gaat niet direct over Israël, maar het raakt Israël wel (nu nog) indirect:   http://www.youtube.com/wa...M&feature=player_embedded
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:44:14 pm door Droppy »
....easy does it....

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: februari 14, 2013, 05:30:32 pm »

quote:

Droppy schreef op 14 februari 2013 om 15:43:
"The project", over de infiltratie van de moslimbroederschap in de Amerikaanse regering.  Het gaat niet direct over Israël, maar het raakt Israël wel (nu nog) indirect:   http://www.youtube.com/wa...M&feature=player_embedded
Glenn Beck is top inderdaad!

Aangaande de eindtijd:
1- De antichrist roept zichzelf uit als G-d.
2- De antichrist neemt plaats in een valse tempel in Jeruzalem..
3- De antichrist heeft een valse profeet.
4- De antichrist zet een wereld religie op, een afgoden religie.
5- De valse profeet misleid christenen en zet daarbinnen de hoer van Babylon op.
6- De antichrist bedwelmt velen (ook christenen) door wijn.
7- De antichrist zal de wereld aan zich onderwerpen met geweld en angst. Geen vrije keuze zal het zijn.
8- De antichrist HAAT het beloofde land Israël en de Joden.

De parallellen:

1&2- 2 Tessalonicenzen 2
4 de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/avnerr/avnerr0704/avnerr070400186/886530-gouden-koepel-moskee-jeruzalem-israa-l.jpg
--> De satan roept zichzelf al als afgod uit als de islamistische god allah.
--> Islam statement: allah is groter [dan G-d]
--> Islam statement: er is geen G-d, maar allah alleen.
--> Boven de deur van deze afgoden moskee staat dat G-d Zich geen Zoon genomen heeft.

3- Mohammed
De islam is opgericht door de valse profeet mohammed, welke gedwongen wordt geeeerd door islamieten.

4-  Afgodendienst.
Islam is de afgodendienst, niet JHWH, de G-d van Israël, onze Vader G-d wordt gediend, maar een afgod die de Ware G-d bestrijd als allah, zich misleidend voor te doen als zou hij G-d zijn.

5- Misleiding christenen met valse Jezus.
-->Islam verwacht de islamitische 13 Imam, de Mahdi. Met deze Mahdi komt volgens islam Isa (nep-Jezus) mee om de Mahdi te dienen. Deze Mahdi zal alleen maar komen om Israël te vernietigen en de Joden uit te roeien.
--> Isa zal de christenen vermoorden omdat ze ten onrechte hebben gesteld dat hij de zoon van G-d is.
--> Een (groot) deel van de christelijke kerk zal de islam steunen, overtuigd zijnd dat ze dezelfde G-d aanbidden, de hoer van Babylon vormend.

6- Bedwelmende wijn.
De islam heeft macht vanwege de olie, het infuus waar de westerse wereld aan verslaafd is. Macht in ruil voor olie.

7- Geen vrije keuze
Kijk de vele gruwelijke moord-partijen op mensen die pogen de islam afgoderij de rug toe te keren. Nu in het klein, dan in het groot. Islam betekent onderwerping - wordt islamiet of sterf een gruwelijke dood.

8- haat aan Israël en Joden.
De islam haat het beloofde land Israël en de Joden!
De islam roept in haar anti-Bijbel, de koran op tot het uitroeien van het Beloofde land Israël en het Uitverkoren volk de Joden.

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: februari 14, 2013, 06:21:07 pm »

quote:

learsi schreef op 14 februari 2013 om 17:30:
[...]

Glenn Beck is top inderdaad!

Glenn Beck is een gestoorde extremistische Zionist - een gevaarlijk heerschap.
hij vergeleek de jeugd die vermoord werd door Breivik op Utoya met de Hitlerjugend.

totaal de weg kwijt - Geert Wilders is zijn vriendje en de aanhangers van de Tea Party lopen met hem weg.
die man is ook dol op allerlei idiote complottheorieën.

zulk soort mensen kunnen we missen als kiespijn.
het enige wat ze doen is mensen aanzetten tot haat en verderf.

Israëlische krant Haaretz

http://www.haaretz.com/je...-to-hitler-youth-1.375388

NRC
http://www.nrc.nl/nieuws/...-dit-jaar-met-glenn-beck/

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: februari 14, 2013, 07:13:14 pm »

quote:

callista schreef op 14 februari 2013 om 18:21:
[...]

hij vergeleek de jeugd die vermoord werd door Breivik op Utoya met de Hitlerjugend.

Ik vind het een ongelukkige uitspraak, doch ik word eveneens kotsmisselijk van kinderkampen georganiseerd door politieke partijen. Dat lijkt gewoon inderdaad op de praktijken die Hitler voerde, met het verschil dat Hitler die kinderkampen oplegde , terwijl de kinderen in Utoya daar zelf voor kiezen (voor zover dat mogelijk is met een kindergeest).

Laat kinderen en jongeren zich eerst eens lekker ontwikkelen tot volwassenen en indoctrineer hun geesten niet met politieke programmering.  Ik vind het een gruwel.

Neemt natuurlijk niet weg dat de daden van Breivik echt des duivels zijn.  

Maar zo'n kinderkamp door de politiek georganiseerd....brrrrrrrrrrrrr.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 07:14:41 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: februari 14, 2013, 08:07:14 pm »
Overigens heb ik vroeger 8 jaar lang op katholieke scholen gezeten.  (vier jaar lang op een lokale mavo, daarna nog vier jaar op een school voor havo en vwo in een andere stad, eveneens katholiek).  Op beide scholen werd over het evangelie, de bijbel en het christendom NIETS verteld, ook geen les over gegeven, zélfs niet in de 'catechese'les, maar er werd wel linkse politiek bedreven.

Niets over Jezus, niets over het evangelie, maar alles over de honger in Afrika. Een sponsorloop hier en een inzameling daar.  

Op zichzelf niets mis mee, voor elkaar zorgen vloeit ook voort uit het evangelie.  Maar de relatie met het evangelie en de inhoud van het christendom kwam nooit aan bod.  Men had slechts oog voor het aardse brood, maar bood het geestelijke brood niet aan.

Wat wil ik daarmee zeggen, nou dat er eveneens een gevaar kan schuilen in het linkse gedachtengoed, omdat het aardse brood ter vervanging van het geestelijke brood kan worden misbruikt.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 08:14:55 pm door Droppy »
....easy does it....

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: februari 15, 2013, 10:16:32 am »

quote:

callista schreef op 14 februari 2013 om 18:21:

totaal de weg kwijt - Geert Wilders is zijn vriendje en de aanhangers van de Tea Party lopen met hem weg.
die man is ook dol op allerlei idiote complottheorieën.

zulk soort mensen kunnen we missen als kiespijn.
het enige wat ze doen is mensen aanzetten tot haat en verderf.

Zo denk ik nu over de antisemiet van Agt.
Die Noorse linkse schoolkampen waren ook politieke indoctrinatie ten top !
Schoolkampen waar de Jodenhaat al vroeg werd aangeleerd.

Beide kranten zijn smerig links, zowel de antisemitische NRC, als de linkse Haaretz in Israël. Links blijft links, zelfs in Israël zijn het islam knuffelaars.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2013, 10:18:35 am door learsi »