Auteur Topic: israel nieuws dat de linkse media niet bereikt  (gelezen 11870 keer)

mandarijn

• Bekijk profiel
israel nieuws dat de linkse media niet bereikt
« Reactie #120 Gepost op: februari 15, 2013, 10:54:26 am »
En de Paus dan?
Die ging toch ook een moskee in bad samen met de iman.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: februari 15, 2013, 12:40:17 pm »

quote:

mandarijn schreef op 15 februari 2013 om 10:54:
En de Paus dan?

Het lijkt erop dat het vaticaan graag "bruggen bouwt" met allerlei winden van leer.

Het schijnt dat Johanne Paulus II zelfs een koran heeft gekust.  http://www.nrc.nl/nieuws/...op-zijn-controversieelst/

Ze lijken elkaar dan wel weer te corrigeren, Benedictus heeft zich kritischer opgesteld t.o.v. de islam. Ik schrijf lijken, omdat men op het vaticaan naar mijn mening dat wat men wel juist  doet en zegt tezelfder tijd weer teniet doet door aan de andere kant gelijk weer allerlei stommiteiten te begaan.

Ik denk dat het afwachten is, welke kant het opgaat.

Vooral benauwd voor Israël.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2013, 12:54:10 pm door Droppy »
....easy does it....

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: februari 15, 2013, 12:49:05 pm »

quote:

mandarijn schreef op 15 februari 2013 om 10:54:
En de Paus dan?

Klopt. Evengoed ging hij naar Israel en bad bij de klaagmuur. Het Vaticaan, en dus de paus ook, onderhoud contacten met zowel joden als moslims.

'Paus van grote betekenis voor Joden'

NEW YORK -
Benedictus XVI heeft als geen andere paus zo veel stappen gezet om de relatie tussen de Rooms-Katholieke Kerk en de Joden te verbeteren. Niet alleen heeft geen enkele paus zo veel synagoges bezocht, ook gaf hij de relatie een grondige theologische onderbouwing en liet hij blijken diep doordrongen te zijn van de betekenis van het Jodendom voor de kerk.

Dat heeft voorzitter Ronald S. Lauder van het Joods Wereld Congres (WJC) gezegd in een reactie op het aangekondigde aftreden van Benedictus. Hij meent dat de paus de betrekkingen met de Joden op een ongeëvenaard niveau heeft gebracht. De paus had altijd een ontmoeting met de Joodse gemeenschap in de landen die hij bezocht en ging voort op de vooruitgang die onder zijn voorganger, Johannes Paulus II, was bereikt. Onder die paus ging het Vaticaan diplomatieke relaties met Israël aan.
Het JWC vertegenwoordigt Joodse gemeenschappen in 100 landen. Sinds zijn oprichting in 1936 heeft het een belangrijke rol gespeeld in het bevorderen van de Joods-katholieke dialoog.

http://www.telegraaf.nl/b...ekenis_voor_Joden___.html

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: februari 15, 2013, 12:59:43 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 februari 2013 om 12:49:
[...]

Klopt. Evengoed ging hij naar Israel en bad bij de klaagmuur. Het Vaticaan, en dus de paus ook, onderhoud contacten met zowel joden als moslims.

'Paus van grote betekenis voor Joden'
Tsja... het vaticaan moest wel. ze hadden een Duitse paus met nazi verleden, die moest bijna wel naar de klaagmuur gaan om zo zijn "liefde" voor Israël en de Joden te tonen....

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: februari 15, 2013, 01:03:17 pm »

quote:

learsi schreef op 15 februari 2013 om 12:59:
[...]

Tsja... het vaticaan moest wel. ze hadden een Duitse paus met nazi verleden, die moest bijna wel naar de klaagmuur gaan om zo zijn "liefde" voor Israël en de Joden te tonen....
Dat zal het zijn..... En zo is er altijd wel iets waarom je zou kunnen speculeren waarom iemand niet oprecht is. Lijkt mij een moeilijke manier van in het leven staan.

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: februari 15, 2013, 01:28:35 pm »

quote:

learsi schreef op 15 februari 2013 om 10:16:
[...]

Zo denk ik nu over de antisemiet van Agt.
Die Noorse linkse schoolkampen waren ook politieke indoctrinatie ten top !
Schoolkampen waar de Jodenhaat al vroeg werd aangeleerd.

Beide kranten zijn smerig links, zowel de antisemitische NRC, als de linkse Haaretz in Israël. Links blijft links, zelfs in Israël zijn het islam knuffelaars.

denken staat vrij, waarbij het wel van groot belang is dat je de realiteit niet uit het oog verliest.

door denken wat gebaseerd is op complotdenken, haat en discriminatie vergiftig je niet alleen jezelf, maar breng je ook anderen schade toe en wordt tevens de werkelijkheid verdraaid en/of uit het oog verloren.

gelukkig zijn er ook nog veel weldenkende mensen en is nog niet alles verloren.  :>

en overal - of het nu links of rechts is -waar het woord extreem aan toegevoegd wordt is gevaarlijk en dus verwerpelijk.

politiek bedrijven met de Bijbel in de hand kan b.v. leiden tot zulk gedrag.
de bekende oogkleppen.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: februari 15, 2013, 02:01:26 pm »

quote:

callista schreef op 15 februari 2013 om 13:28:

denken staat vrij, waarbij het wel van groot belang is dat je de realiteit niet uit het oog verliest.

door denken wat gebaseerd is op complotdenken, haat en discriminatie vergiftig je niet alleen jezelf, maar breng je ook anderen schade toe en wordt tevens de werkelijkheid verdraaid en/of uit het oog verloren.

Kijk om je heen in de wereld en zie de oprukkende islam. Kijk vervolgens in de Schrift en je kunt vele waarschuwingen 1 op 1 meten aan de islam, de afgod- religie van satan, waar satan zich uitgeeft als een god.

Waar jij voor staat is struisvogelpolitiek. de koppen in het zand steken. Met de satan kan je geen echte vrede sluiten.

quote:

en overal - of het nu links of rechts is -waar het woord extreem aan toegevoegd wordt is gevaarlijk en dus verwerpelijk.
Net als de zogenaamde extreme islam, die ze zelfs valselijk islamist noemen, om de aandacht valselijk van de islamiet weg te nemen.  Er is maar een islam en die is extreem.

Ook christendom is extreem, want je bent of voor Jezus of tegen, een tussenweg is er niet.

Verder zegt de schift over vrede roepende wensen:

11 Zij genezen de breuk van de dochter van Mijn volk
op het lichtst door te zeggen: Vrede, vrede!
Maar er is geen vrede!
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2013, 02:01:52 pm door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: februari 15, 2013, 02:26:59 pm »
Islam en Christendom

Zie hoe onze christelijke kerkleiding wel moord en brand schreeuwt over de zogenaamde "palestijnse" naam-christenen, die worden ingezet door de Hamas, maar geen woord rept over christenen die wereldwijd worden verdrukt door islamieten.

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: februari 15, 2013, 02:40:09 pm »

quote:

learsi schreef op 15 februari 2013 om 14:01:
[...]

Kijk om je heen in de wereld en zie de oprukkende islam. Kijk vervolgens in de Schrift en je kunt vele waarschuwingen 1 op 1 meten aan de islam, de afgod- religie van satan, waar satan zich uitgeeft als een god.

dat zie ik niet en uit de Bijbel is dat ook niet op te maken....dat lijken me meer je eigen hersenspinsels en islamofobie.

quote:

Waar jij voor staat is struisvogelpolitiek. de koppen in het zand steken. Met de satan kan je geen echte vrede sluiten.

aah, weer die satan, die schijnt toch een heel grote rol te spelen.
ik geloof trouwens niet in die satan van jou.

quote:

Net als de zogenaamde extreme islam, die ze zelfs valselijk islamist noemen, om de aandacht valselijk van de islamiet weg te nemen.  Er is maar een islam en die is extreem.

Ook christendom is extreem, want je bent of voor Jezus of tegen, een tussenweg is er niet.

die vergelijking gaat niet op.
overal waar extreem voor staat brengt het tegenovergestelde teweeg van waar het voor zegt te staan.

zowel in het Christendom als de Islam.
kijk maar naar de bloederige  geschiedenis van het Christendom
zo ook in het ultra fundamentalistische Jodendom....wat nu ook de kop weer opsteekt..

jouw manier van denken houdt de haat in stand.
en is te vergelijken met de kruistochten.
leidt nergens toe -een sta in de weg voor vrede en verdraagzaamheid.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: februari 15, 2013, 02:44:55 pm »

quote:

callista schreef op 15 februari 2013 om 14:40:

dat zie ik niet en uit de Bijbel is dat ook niet op te maken....dat lijken me meer je eigen hersenspinsels en islamofobie.

Gelukkig maar dat je zelf hier hebt laten weten dat je het Woord van G-d niet zo nauw neemt. Dat verklaart je commentaar namelijk.

quote:

aah, weer die satan, die schijnt toch een heel grote rol te spelen.
ik geloof trouwens niet in die satan van jou.

Ik weet dat je geen geloof hebt callista, dat is duidelijk.

quote:

die vergelijking gaat niet op.
overal waar extreem voor staat brengt het tegenovergestelde teweeg van waar het voor zegt te staan.

zowel in het Christendom als de Islam.
kijk maar naar de bloederige  geschiedenis van het Christendom
zo ook in het ultra fundamentalistische Jodendom....wat nu ook de kop weer opsteekt..

Er is maar 1 islam en 1 christendom en die zijn extreem.
tenzij je alles (zoals jij doet) met een korreltje zout neemt, maar dat is geen christendom en mbt islam zou het geen islam zijn.

quote:

jouw manier van denken houdt de haat in stand.
en is te vergelijken met de kruistochten.
leidt nergens toe -een sta in de weg voor vrede en verdraagzaamheid.

G-d haatte afgoderij.
G-d haat nog steeds afgoderij.
Afgoderij haten is geen probleem, goddeloosheid haten evenmin.

Mensen haten is niet juist en dat is wat ik dan ook niet doe.
Ik haat de afgoderij omdat deze vele mensen (ban wie ik hou) ernstig tekort doet.

learsi

• Bekijk profiel

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: februari 16, 2013, 12:07:28 pm »
Meer helden

Wat de nazi's niet was gelukt, hebben de islamieten geprobeerd af te maken. Een enorme overmacht aan islam kon niets uitrichten en daarmee werden weer profetieën vervuld.  :)
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2013, 12:12:24 pm door learsi »

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: februari 16, 2013, 12:15:02 pm »
Stinkt het geld van christenen?

Christenen die, geïnspireerd door I Korintiërs 16 geld aan noodlijdende Joden geven, zouden nog verbaasd staan hoeveel Joden hun giften niet willen aannemen

http://israeltoday.nl/mag...t-het-geld-van-christenen
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2013, 12:18:58 pm door callista »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: februari 16, 2013, 01:14:12 pm »

quote:

callista schreef op 16 februari 2013 om 12:15:
Stinkt het geld van christenen?

Christenen die, geïnspireerd door I Korintiërs 16 geld aan noodlijdende Joden geven, zouden nog verbaasd staan hoeveel Joden hun giften niet willen aannemen

http://israeltoday.nl/mag...t-het-geld-van-christenen

Het doet me erg goed dat je ook israel today leest callista ! :*)

Zoals het stuk aangeeft, is over de gulle gift argwaan ontstaan bij de Joden of er geen bijbedoelingen waren. Immers, na 2000 jaar Jodenvervolging van christenen laten diepe sporen na. De houding van onze traditionele christenkerken tav Joden versterkt dit. Voor de Joden is het moeilijk dit onderscheid tussen gristenen en christenen te maken.

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: februari 16, 2013, 03:20:27 pm »

quote:

learsi schreef op 16 februari 2013 om 13:14:
[...]

Het doet me erg goed dat je ook israel today leest callista ! :*)

Zoals het stuk aangeeft, is over de gulle gift argwaan ontstaan bij de Joden of er geen bijbedoelingen waren. Immers, na 2000 jaar Jodenvervolging van christenen laten diepe sporen na. De houding van onze traditionele christenkerken tav Joden versterkt dit. Voor de Joden is het moeilijk dit onderscheid tussen gristenen en christenen te maken.

ja, als ik zeg dat appels het aller lekkerst zijn en heb nooit een peer of een banaan geproefd, heeft mijn visie geen enkele waarde. :*)

de meeste Joden hebben dan ook geen boodschap aan Christenen, aangezien deze hoofdzakelijk  het beste met zichzelf [en hun religie]  voorhebben.
zo slim zijn ze wel.