Auteur Topic: israel nieuws dat de linkse media niet bereikt  (gelezen 10610 keer)

learsi

• Bekijk profiel
israel nieuws dat de linkse media niet bereikt
« Reactie #135 Gepost op: februari 16, 2013, 03:42:10 pm »

quote:

callista schreef op 16 februari 2013 om 15:20:

ja, als ik zeg dat appels het aller lekkerst zijn en heb nooit een peer of een banaan geproefd, heeft mijn visie geen enkele waarde. :*)

de meeste Joden hebben dan ook geen boodschap aan Christenen, aangezien deze hoofdzakelijk  het beste met zichzelf [en hun religie]  voorhebben.
zo slim zijn ze wel.
Tsja, wat moeten de Joden anders? Van de (antisemitische) christenen hoeven ze het doorgaans ook niet te hebben.

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: februari 16, 2013, 04:09:04 pm »

quote:

learsi schreef op 16 februari 2013 om 15:42:
[...]

Tsja, wat moeten de Joden anders? Van de (antisemitische) christenen hoeven ze het doorgaans ook niet te hebben.

wat versta jij onder de antisemitische christenen?
die ook opkomen voor Palestina vermoed ik?
[krom gedacht]

het  christelijk Zionisme  kun je ook als antisemitisch zien, al zullen ze dat zelf nooit toegeven.
maar de Joden denken daar anders over....
lees maar eens wat over de Jews for Christ...[die geen Joden zijn, maar evangelische Christenen]

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: februari 16, 2013, 07:42:05 pm »
@ Callista,

zie hier over antisemitisme

HarryK

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: februari 16, 2013, 09:48:23 pm »

quote:

He, learsi verwijst voor "antisemitisme" naar de site van CIDI.
Daar staat als antwoord op de vraag wat antisemitisme is:

quote:

Op vooroordelen gestoelde vijandige opstelling jegens Joden

Joden anders behandelen dan andere mensen, en met name je vijandig opstellen jegens Joden op grond van vooroordelen, noemt men antisemitisme.

Dat komt nog steeds voor, bijvoorbeeld als mensen Joden verwijten dat ze de wereldpolitiek beheersen, terwijl iedereen weet dat dit onmogelijk is voor de 15 miljoen Joden die er nu nog zijn. Antisemitisme kan allerlei vormen aannemen: verbaal geweld (beledigen, schelden), pesterijen, mishandeling, beschadiging of vandalisme, intimidatie, graffiti, toegang weigeren.
Dan lees ik even terug wat learsi eerder zelf aangaf:

quote:

Antisemitisme is een ruim begrip.
Het gaat van broeders die door (onbewuste) vervangingsleer op oneigenlijke wijze Eeuwige Beloften van G-d aan Zijn volk Israel toe-eigenen tot en met nazisme toe.
Veelal wordt onterecht de link met het laatste gelegd, waardoor er zo een taboe op de naam antisemitisch ligt.
Tegenwoordig proberen antisemitische figuren als Dries van Agt, Gretha Duisenberg en Anja Meulenbelt zich te verschuilen achter anti-zionistisch. Maar dat valt gewoon allemaal onder antisemitisch.
Als duidelijk voorbeeld, zelfs Luther was erg antisemitisch op het laatst !
Ik bespeur toch 'enig' verschil.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: februari 17, 2013, 10:39:46 am »
@ Harry,
Toegang weigeren is wat er wordt gedaan door antisemitische christenen. Ze nemen de Eeuwige beloften van G-d aan Israël af en eigenen zichzelf deze toe, daarmee wordt het volk Israël de toegang geweigerd tot G-d Zijn Eeuwige beloften. Althans een satanische poging daartoe, die uiteraard zal mislukken.

Voor de rest laat de geschiedenis van 2000 jaar Jodenvervolging wel degelijk antisemitische zaken zien als: verbaal geweld (beledigen, schelden), pesterijen, mishandeling, beschadiging of vandalisme, intimidatie en zelfs uitroeien onder de christen nazi's. Nazi' die Joden vermoordden en zondags braaf naar de traditionele christenkerk gingen.

Dus zoveel verschil is er helemaal niet Harry,

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: februari 17, 2013, 12:31:34 pm »

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: februari 17, 2013, 02:04:14 pm »

quote:

Ik denk ook dat het bluf is van dat vliegtuig. Máárrrrr.....dat wil niet zeggen dat Iran geen gevaarlijk land is, want dat is het wel.

De islam als voedingsbodem is zo'n enorme bron aan leugens, dat er naar mijn mening aan geen enkele uiting die vanuit dat land komt enige waarde gehecht kan worden.
....easy does it....

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: februari 17, 2013, 05:16:42 pm »

quote:

Droppy schreef op 17 februari 2013 om 14:04:
[...]

Ik denk ook dat het bluf is van dat vliegtuig. Máárrrrr.....dat wil niet zeggen dat Iran geen gevaarlijk land is, want dat is het wel.

De islam als voedingsbodem is zo'n enorme bron aan leugens, dat er naar mijn mening aan geen enkele uiting die vanuit dat land komt enige waarde gehecht kan worden.

Iran is absoluut geen ongevaarlijk land, de atoombom die ze trachten te maken is veel gevaarlijker en makkelijker dan het afgebeelde vliegtuig......
De Schrift waarschuwt niet voor niets voor Perzië (iran) en G-d geeft niet voor niets aan in de Schrift dat het Perzië samen met andere islamitische landen zal vernietigen in de laatste dagen.