Auteur Topic: israel nieuws dat de linkse media niet bereikt  (gelezen 11866 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
israel nieuws dat de linkse media niet bereikt
« Reactie #60 Gepost op: januari 23, 2013, 01:26:09 pm »

quote:

Kun je mij ook maar één reden noemen waar ik iemand die mij zo'n beetje voor nazi uitmaakt een antwoord zou moeten geven?

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 12:26:

Die leugen die je in mijn mond legt is gelijk als wanneer ik zou schrijven dat jij erop uit bent het karwei van de nazi's af te maken om alle Joden uit te roeien en te vermoorden..... ...
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2013, 01:46:49 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: januari 23, 2013, 02:49:12 pm »

quote:

callista schreef op 23 januari 2013 om 13:12:

als je toch in de geschiedenis wilt duiken moet je ook eerlijk zijn en dan weet je waarschijnlijk ook dat Jahweh oorspronkelijk een  stamgod en krijgsgod[oorlogsgod]  was
wat ook duidelijk te merken is aan de vele bloederige oorlogsteksten in het OT

verder schrijf je G'd ipv. God en als je joods zou zijn zou je ook weten dat Satan een aanklager is aan het hof van God, die voor alles toestemming moet vragen aan God  [lees Job] en geen tegenstander, geen aparte macht [zoals de duivel]

dus ik snap eigenlijk niet waarom je voor  de Joodse benaming voor God kiest als je een christen bent.
hou je je ook aan de spijswetten of lust je wel een fricandel of varkenslapje?
of een biefstuk waar het bloed nog uit druipt?
zo ja, dan weet je ook dat dat verboden is.

verder geloof je in de antichrist en dat is nu echt niet joods - geen jood die daar waarde aan hecht.
dus het komt mij allemaal nogal tegenstrijdig over.

Dat heb ik al heel vaak uitgelegd, maar zal het voor jou nogmaals doen.

Omdat de satan middels afgoden als allah op de zetel van G'd probeert te zitten en daarbij zichzelf met God laat aanspreken, maak ik het duidelijke onderscheid.

Door duidelijk G'd te schrijven op de Joodse wijze, is duidelijk dat we het over G'd van Israël, JHWH, G'd van Abraham, Isaac (niet ismael) en Jacob (niet Esau) hebben, de Vader van Jezus Christus. We zetten daarmee satan en al zijn afgoden buitenspel.

Uiteraard hekelt de satan het gebruikt van deze schrijfwijze van G'd, want hij wordt ermee buiten spel gezet.
Kijk naar islam, die erkennen allah als god, maar niet als G'd en al helemaal niet als de G'd van Israël, van Abraham, Isaac en Jacob.
Eigenlijk zou ik ook Yeshua moeten schrijven ipv Jezus, want Jezus is een Griekse verwijzing naar de vele Griekse afgoden, die allen op zus eindigende. Je-zus. (Je-sus)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: januari 23, 2013, 02:51:02 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 23 januari 2013 om 13:26:
[...]

Kun je mij ook maar één reden noemen waar ik iemand die mij zo'n beetje voor nazi uitmaakt een antwoord zou moeten geven?

[...]

Ik maak je niet voor nazi uit, ik laat zien hoe ernstig jou valse beschuldiging richting mij is, dat ik alle "palestijnen" wil laten uitmoorden!

Dat is net zo erg dan wanneer ik jou zou beschuldigen een nazi te zijn.

De impact van je beschuldiging pak je nu tenminste, nu nog de reden ervan.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: januari 23, 2013, 07:15:47 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 10:45:
[...]

Neer Peter, want er is een heel groot verschil tussen de Schrift en de koran.
De koran is juist de anti-Schrift, waarin alles wordt verdraaid of ontkent.

Christenen en Joden geloven in JHWH, Vader G'd van Israel, waar de islamieten in afgod allah geloven.

Je kunt eskimo's ook niet vergelijken met woestijnbewoners, ook al dragen beiden kleren ter bescherming. De een tegen de zon, de andere tegen de koude......
Dus doordat er een groot verschil is tussen de Schrift en de Koran mogen we de Christenen niet maar de Islamieten wel over één kam scheren. Dat moet je me uitleggen, dit is een onderbouwing van niks.

Eskimo's en woestijnbewoners kun je wel degelijk met elkaar vergelijken want het zijn beiden mensen, en afhankelijk van waar ze geboren zijn en leven (ge)dragen ze zich anders dus dit onderbouwd je reactie ook niet.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: januari 23, 2013, 07:17:05 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 14:51:
[...]

Ik maak je niet voor nazi uit, ik laat zien hoe ernstig jou valse beschuldiging richting mij is, dat ik alle "palestijnen" wil laten uitmoorden!

Dat is net zo erg dan wanneer ik jou zou beschuldigen een nazi te zijn.

De impact van je beschuldiging pak je nu tenminste, nu nog de reden ervan.
Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat Geert W. hier op het forum actief is!

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: januari 23, 2013, 07:22:53 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 14:49:
[...]

Dat heb ik al heel vaak uitgelegd, maar zal het voor jou nogmaals doen.

Omdat de satan middels afgoden als allah op de zetel van G'd probeert te zitten en daarbij zichzelf met God laat aanspreken, maak ik het duidelijke onderscheid.

Door duidelijk G'd te schrijven op de Joodse wijze, is duidelijk dat we het over G'd van Israël, JHWH, G'd van Abraham, Isaac (niet ismael) en Jacob (niet Esau) hebben, de Vader van Jezus Christus. We zetten daarmee satan en al zijn afgoden buitenspel.

Uiteraard hekelt de satan het gebruikt van deze schrijfwijze van G'd, want hij wordt ermee buiten spel gezet.
Kijk naar islam, die erkennen allah als god, maar niet als G'd en al helemaal niet als de G'd van Israël, van Abraham, Isaac en Jacob.
Eigenlijk zou ik ook Yeshua moeten schrijven ipv Jezus, want Jezus is een Griekse verwijzing naar de vele Griekse afgoden, die allen op zus eindigende. Je-zus. (Je-sus)
Als je al de energie die je hier op forum steekt in het afbranden van Palestijen en het de hemel in prijzen van het huidige Israel nu eens zou steken in het evangeliseren onder Moslims. Want zal het overgrote deel van hen waarschijnlijk gewoon niet beter weten omdat ze nu eenmaal zo opgevoed en onderwezen zijn? Ik weet niet of je dan direct over de bevoorrechte positie van Israel moet beginnen...

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: januari 23, 2013, 09:53:38 pm »

quote:

Peter68 schreef op 23 januari 2013 om 19:15:

Dus doordat er een groot verschil is tussen de Schrift en de Koran mogen we de Christenen niet maar de Islamieten wel over één kam scheren. Dat moet je me uitleggen, dit is een onderbouwing van niks.

Niet de islamieten (mensen) maar de islam (afgoderij) gaat het over, onthoud dat nu eens.
Uiteindelijk is er maar Een Christendom en Een Gemeente van Christus, bestaande uit Joden en Christenen. De mens zelf maakt verschillen die niet staan in de Schrift.

Ook zo met de koran, er is 1 koran, maar vele hadiths, door zogenaamde koran geleerden geschreven en verschillend van aard. Maar inzake allah, mohamed en  Israël hebben ze allemaal dezelfde strekking, zoals wij christenen dat hebben over Jezus.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: januari 23, 2013, 09:55:57 pm »

quote:

Peter68 schreef op 23 januari 2013 om 19:17:

Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat Geert W. hier op het forum actief is!

Geert Wilders geloofd niet, maar heeft op sommige punten veel beter inzicht dan christenen onder ons, helaas.
Wanneer G'd geen christen kan gebruiken zal Hij zelfs een ongelovige inzetten, die het hart op de goede plek heeft. De christenpartijen (op de SGP na) verloochenen allemaal Jezus Christus en Israël. Die partijen maken het christendom ten schande.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: januari 23, 2013, 09:58:36 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 21:55:
[...]

Geert Wilders geloofd niet, maar heeft op sommige punten veel beter inzicht dan christenen onder ons, helaas.
Wanneer G'd geen christen kan gebruiken zal Hij zelfs een ongelovige inzetten, die het hart op de goede plek heeft. De christenpartijen (op de SGP na) verloochenen allemaal Jezus Christus en Israël. Die partijen maken het christendom ten schande.
Ja, de SGP is geweldig.......

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: januari 23, 2013, 10:00:25 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 21:53:
[...]

Niet de islamieten (mensen) maar de islam (afgoderij) gaat het over, onthoud dat nu eens.
Uiteindelijk is er maar Een Christendom en Een Gemeente van Christus, bestaande uit Joden en Christenen. De mens zelf maakt verschillen die niet staan in de Schrift.
En de mens maakt geen verschillen die niet staat in de Koran?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: januari 23, 2013, 10:01:52 pm »
De SGP zonder G vind ik wel weer interessant.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: januari 23, 2013, 10:06:22 pm »

quote:

Peter68 schreef op 23 januari 2013 om 19:22:

Als je al de energie die je hier op forum steekt in het afbranden van Palestijen en het de hemel in prijzen van het huidige Israel nu eens zou steken in het evangeliseren onder Moslims.

Weet je wat, ik doe mijn ding, doe jij dit? Als moslimknuffelaar ga jij ze dan het evangelie brengen. Ik heb gewoon zoveel vrije tijd over Peter; 4 dagen weekend per week die ik zelf naar eigen hand kan inzetten. Een dag per week de boel fysiek op kantoor controleren en de andere 2 thuis "werken".

quote:

Want zal het overgrote deel van hen waarschijnlijk gewoon niet beter weten omdat ze nu eenmaal zo opgevoed en onderwezen zijn? Ik weet niet of je dan direct over de bevoorrechte positie van Israel moet beginnen...

Inderdaad, maar wederom voor jou: het gaat mij niet om de islamieten mens, maar om de afgoderij islam. Ik heb niets tegen de islamiet, wel alles tegen de afgoderij islam. Islamieten zie ook ik als een slachtoffer van afgoderij.

De bevoorrechte positie van de Joden en Israël mag dan niet het startgesprek zijn, maar ze komen er snel op is mijn ervaring. Dan mag je niet liegen en moet je ze de waarheid erover in de Schrift tonen.
Praat met welke willekeurige islamiet over het conflict gaza-Israel, laat weten dat je Israël steunt vanuit de Schrift en hebt er een vijand bij. ;)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: januari 23, 2013, 10:10:48 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 januari 2013 om 22:01:
De SGP zonder G vind ik wel weer interessant.

Wat staat je tegen dan? Het gereformeerde?

De SP is helaas ook een antisemitische atheisten-club, met een Harry van Bommel die liep mee te roepen in een demonstratie tegen Israël dat de Joden aan het gas moesten. Maar uiteraard ontkende Harry in alle toonaarden.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2013, 10:11:22 pm door learsi »

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: januari 23, 2013, 10:15:12 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 22:06:
[...]

Weet je wat, ik doe mijn ding, doe jij dit? Als moslimknuffelaar ga jij ze dan het evangelie brengen. Ik heb gewoon zoveel vrije tijd over Peter; 4 dagen weekend per week die ik zelf naar eigen hand kan inzetten. Een dag per week de boel fysiek op kantoor controleren en de andere 2 thuis "werken".

[...]

Inderdaad, maar wederom voor jou: het gaat mij niet om de islamieten mens, maar om de afgoderij islam. Ik heb niets tegen de islamiet, wel alles tegen de afgoderij islam. Islamieten zie ook ik als een slachtoffer van afgoderij.

De bevoorrechte positie van de Joden en Israël mag dan niet het startgesprek zijn, maar ze komen er snel op is mijn ervaring. Dan mag je niet liegen en moet je ze de waarheid erover in de Schrift tonen.
Praat met welke willekeurige islamiet over het conflict gaza-Israel, laat weten dat je Israël steunt vanuit de Schrift en hebt er een vijand bij. ;)
Moslimknuffelaar? waar slaat dit nu weer op? Misschien moet je één van de dagen dat je niks te doen hebt besteden aan begrijpend lezen en het fatsoenlijk benaderen van anderen!

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: januari 23, 2013, 10:16:41 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 22:10:
[...]

Wat staat je tegen dan? Het gereformeerde?

De SP is helaas ook een antisemitische atheisten-club, met een Harry van Bommel die liep mee te roepen in een demonstratie tegen Israël dat de Joden aan het gas moesten. Maar uiteraard ontkende Harry in alle toonaarden.
Als er één partij synoniem staat aan kerkleer en doctrines dan is het de SGP wel!