Auteur Topic: Wie zijn de Palestijnen?  (gelezen 13938 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #15 Gepost op: januari 19, 2013, 03:14:11 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 14:59:
[...]

Jij hebt wel lef zeg! Oordeel op oordeel vel je over anderen.
Naaste liefhebben zit er kennelijk niet in.
Je mag dan het inhoudelijk oneens zijn met anderen maar dat betekent niet dat je ze termen als "nagenoeg nazi" naar het hoofd hoeft te gooien.

Ik oordeel niet, ik constateer dingen en meldt die. Net zoals jij mij niet oordeelt maar constateert dat ik lef heb.

Dries Van agt haat de Joden en haat Israël net als de verderfelijke kaliber als Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg. Dan neig je naar het nazisme, je reinste antisemitisme.

Wat dat betreft maakt een link van deze 3 pseudo-nazi's op mij evenveel indruk dan een link van de Neo-nazi's / islamitische link over Israël en de Joden.....

Feit blijft:
- Israel is niet van de mensen maar van G-d Zelf leert de Schrift.
- G'd heeft het Beloofde land voor Eeuwig aan de Joden geschonken. Dat betekent dus dat er geen tijdslimiet op zit.
- G'd waarschuwt voor Zijn Toorn en Wraak ten aanzien van de wereld die Zijn Israël wil opdelen en verdelen.

De enige mogelijkheid die dan voor de vijand van G-d overblijft is de leugen introduceren dat het Israël van nu niet het echte Israël zou zijn. Het trieste is dat dit zo beschreven staat in het afgoden boek koran van de afgoderij islam en niet in de Schrift !

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #16 Gepost op: januari 19, 2013, 03:24:44 pm »

quote:

callista schreef op 19 januari 2013 om 14:51:
[...]

tuurlijk mag je eerlijk zijn, maar van Agt is geen antisemiet, maar gaat voor eerlijkheid, naastenliefde [of zijn de Palestijnen niet je naaste?] en rechtvaardigheid.
helaas zien velen dat niet in en verwarden opkomen voor de Palestijnen meteen met antisemitisme.
terwijl daar überhaupt geen sprake van is.

Uiteraard zal iemand als van Agt of Anja of Gretta NOOIT toegeven antisemitisch te zijn. Maar feit blijft dat ze tegen G'd Zijn wil in gaan. G-d wil niet dat Zijn Beloofde land Israël wordt verdeeld.

Joel 3
1 Want zie, in die dagen en in die tijd,
als Ik een omkeer zal brengen in de gevangenschap van Juda en Jeruzalem,
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.

--> G'd zal een rechtszak voeren met allen die Israël tegen Zijn Wil wilden verdelen !
3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.

--> Omwille van de olie zal de wereld voor het niet bestaande volk "palestijnen" kiezen waarvan G-d zegt dat het bastaarden zijn die Hij Zelf zal uitroeien !
Zacharia 9
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Kiezen we als christen nu voor G-d en Zijn volk Israël of voor satan en zijn "oalestijnse" handlangers?
Door deze dwaling denk ik dat G-d Zijn Zegen uit onze (met name) traditionele kerken) heeft getrokken met het gevolg dat het aan het instorten is, as we speak..

Want wat de Heer zegent gaat het goed ! De Schrift laat ons ook dat zien.
Nu, de Europese kerken storten bij bosjes in momenteel, dus als kerk doen we iets gruwelijk fout waardoor onze kerk niet meer gezegend wordt.
Het trieste is dat we het als christen doorgaans wel zien bij de Joden en hen erop willen veroordelen. Niet ziend dat ons als (traditionele) christelijke kerk hetzelfde overkomt. ;(

HarryK

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2013, 03:35:09 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 14:49:

quote:

HarryK schreef op 19 januari 2013 om 13:14:
 Even een vraag tussendoor, want je gebruikt deze tekst vaker:
 Doel je hier op Openbaring 3:9?
 Waar staat "Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen."
 Daar gaat het namelijk niet over "christenen" maar over "Joden".
 Preciezer: het gaat niet over mensen die "zeggen" dat ze christen zijn, maar over mensen die "zeggen" dat ze Joden zijn.
Openbaringen 3
9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.
--> Er staat niet dat ze zeggen christen te zijn, maar het zijn Joden !
--> Er staat ze zeggen dat ze Joden zijn, maar ze zijn het niet ! Ze liegen daarover

Je herhaalt wat ik ook zeg.

Maar mijn punt is: Jij zei dat in Openbaring 3 staat dat het een waarschuwing is "voor christenen die menen het nieuwe Israël te zijn, alsof zij de Joden zijn, maar ze zijn het niet !"
Dat haal ik niet uit deze tekst.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2013, 03:37:32 pm »

quote:

HarryK schreef op 19 januari 2013 om 15:35:

Maar mijn punt is: Jij zei dat in Openbaring 3 staat dat het een waarschuwing is "voor christenen die menen het nieuwe Israël te zijn, alsof zij de Joden zijn, maar ze zijn het niet !"
Dat haal ik niet uit deze tekst.

Ik had het zelfs vetgedrukt Harry. Als ik bij je zou zijn zou ik je vinger vastpakken en het je aanwijzen.
Openbaringen 3
9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.
--> Er staat ze zeggen dat ze Joden zijn, maar ze zijn het niet ! Ze liegen daarover

HarryK

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #19 Gepost op: januari 19, 2013, 03:39:42 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 15:14:
Ik oordeel niet, ik constateer dingen en meldt die. Net zoals jij mij niet oordeelt maar constateert dat ik lef heb.

Dries Van agt haat de Joden en haat Israël
[...]
Kun jij ook maar één tekst of citaat van Van Agt geven waaruit blijkt dat hij de Joden en Israël haat?!!
Wat ik van Van Agt weet, is dat hij streeft naar "gelijke rechten voor alle mensen", dus ook in het Israëlisch-Palestijnse conflict.

HarryK

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #20 Gepost op: januari 19, 2013, 03:51:41 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 15:37:
Ik had het zelfs vetgedrukt Harry. Als ik bij je zou zijn zou ik je vinger vastpakken en het je aanwijzen.
Openbaringen 3

Door precies hetzelfde nog een keer te zeggen, of door een tekst te onderstrepen in plaats van vet te drukken, wordt het niet duidelijker hoor.

In het stukje dat jij nu onderstreept hebt weergegeven, staat dat er mensen zijn die zeggen dat ze Jood zijn, maar ze zijn het niet.
En daarna staat nog: Maar God zal maken dat zij komen en aanbidden enz.
Dat heb ik echt wel gelezen hoor.

Maar jij maakt een extra stap, een extra conclusie.
De stap die jij maakt is, dat het hier om christenen gaat die zeggen het nieuwe Israël te zijn.
Die betekenis zie ik niet.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #21 Gepost op: januari 19, 2013, 04:01:21 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 14:46:

Mag ik eerlijk zijn?
Dries van Agt is een antisemiet, nagenoeg een nazi en daarmee een schande dat hij zich christen noemt !...
Toon dit eens aan dan? Ik heb hem nergens anti-semitische uitlatingen zien doen...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

dingo

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #22 Gepost op: januari 19, 2013, 04:19:37 pm »

quote:

Ken_Yehuwdiy schreef op 19 januari 2013 om 00:46:
Door hen er van te overtuigen dat de staat Israël een seculiere staat is en niets met de vervulling van Bijbelse profetieën te maken heeft.  Pas dan zullen zij oog hebben voor de Palestijnen en tot die tijd steunen ze Israël onvoorwaardelijk.
Ik ben bang dat dat wat moeilijk ligt. Op het moment dat het op argumenten aan komt zie je de ene Godwin en true Scotsmen na de ander geponeerd worden. Als christen moet je je naaste en zelfs je vijanden liefhebben maar dat geldt kennelijk niet als het om Palestijnen gaat en je een Israel-adept bent. Wat zou volgens jou hen kunnen/moeten overtuigen?

Salomon

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #23 Gepost op: januari 19, 2013, 04:21:07 pm »
De eerste moslims in Israël waren bekeerde Joden en Christenen. Een x aantal jaar later kan iemand er niets aan doen als hij als Jood, Christen of Moslim geboren word. Het gaat er in mijn ogen om hoe de verschillen kunnen worden verkleind in plaats van continu worden benadrukt en zelfs vergroot worden. Hoe wil je anders vrede vinden?

dingo

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #24 Gepost op: januari 19, 2013, 04:31:52 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 januari 2013 om 02:39:
Toch geloof ik dat er nog een opvatting is.
Ik las dat ook in de katholieke leer Israël als het heilige land wordt gezien en dat God een verbond met het Joodse volk heeft gesloten.
Maar zij hebben ook als katholieken juist kerken onder de Palestijnen in de westerlijke Jordaanoever en onder arabieren in Israël en zij beschouwen dat ook als een roeping om zo te midden van de arabieren/palestijnen dienende bezig te zijn.

God is ook nog die Gene die naties laat ontstaan en onder laat gaan. Het is wel degelijk door God gegeven dat er een land Israël is ontstaan, maar te gelijk ook dat de Palestijnen daar vertoeven. Te gelijk ook dat er gelovigen die Jezus erkennen als Heer als messiaanse joden en arabische christenen bestaan, even als tegenwoordig ook steeds meer orthodoxe joden die dat belijden. Het is ook door God gegeven dat er een verzoeningsbeweging bestaat tussen arabische christenen en messiaanse joden die elkaar opzoeken en in harmonie met elkaar om kunnen gaan.

Gods wegen gaan heel diep. Ik zou ook hierin het midden opzoeken.
God is de regiseur er van. Zelfs van heel het gedoe over dit thema.
Wat we er mee moeten? Er rest ons ben ik bang niets anders dan geduld te hebben en te hopen op God en te roeien met de riemen die we krijgen.
Ik ben het grotendeels met je eens. Alleen dat laatste, geduld hebben en roeien met de riemen die we hebben vind ik wat afwachtend. Nu weet ik ook dat het merendeel van de betrokkenen het bepaald niet in het midden zoeken en eigenlijk allleen gevoelig zijn voor politieke druk uit respectievelijk de VS dan wel de Arabische Liga. Maar zouden wij als Nederland/Europa vul maar in, de druk via de politiek moeten opvoeren?

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #25 Gepost op: januari 19, 2013, 04:45:43 pm »

quote:

HarryK schreef op 19 januari 2013 om 15:39:
[...]

Kun jij ook maar één tekst of citaat van Van Agt geven waaruit blijkt dat hij de Joden en Israël haat?!!
Wat ik van Van Agt weet, is dat hij streeft naar "gelijke rechten voor alle mensen", dus ook in het Israëlisch-Palestijnse conflict.
http://www.elsevier.nl/Cu...-krijgen-ELSEVIER354202W/

http://mijn-kijk-op.infon...an-agt-antisemitisme.html

http://www.welingelichtek...sland-moeten-krijgen.html

http://www.nujij.nl/algem...en-krijgen.19919838.lynkx

http://www.maghreb.nl/201...duitsland-moeten-krijgen/

Uiteraard ontkent van Agt dat hij dit uit antisemitische overwegingen doet.
Maar een zogenaamde christen die dit zegt verloochent G-d en de Schrift !

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #26 Gepost op: januari 19, 2013, 04:48:42 pm »

quote:

HarryK schreef op 19 januari 2013 om 15:51:
[...]

Door precies hetzelfde nog een keer te zeggen, of door een tekst te onderstrepen in plaats van vet te drukken, wordt het niet duidelijker hoor.

In het stukje dat jij nu onderstreept hebt weergegeven, staat dat er mensen zijn die zeggen dat ze Jood zijn, maar ze zijn het niet.
En daarna staat nog: Maar God zal maken dat zij komen en aanbidden enz.
Dat heb ik echt wel gelezen hoor.

Maar jij maakt een extra stap, een extra conclusie.
De stap die jij maakt is, dat het hier om christenen gaat die zeggen het nieuwe Israël te zijn.
Die betekenis zie ik niet.

Zijn er buiten christenen en aanverwante sekten als de ZDA en JG  dan groeperingen die zich zelf zien als het nieuwe Israël? Als vervanger van de Joden?

Het woord Christen bestond toen immers nog niet eens.

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #27 Gepost op: januari 19, 2013, 04:55:08 pm »

quote:

Salomon schreef op 19 januari 2013 om 16:21:
De eerste moslims in Israël waren bekeerde Joden en Christenen. Een x aantal jaar later kan iemand er niets aan doen als hij als Jood, Christen of Moslim geboren word. Het gaat er in mijn ogen om hoe de verschillen kunnen worden verkleind in plaats van continu worden benadrukt en zelfs vergroot worden. Hoe wil je anders vrede vinden?

Niet door de verschillen tussen afgoderij islam en het ware geloof christendom/Jodendom te verkleinen. Want dat zal betekenen dat er water bij de wijn moet ! Reken maar dat islam als satanische afgoderij NOOIT zal erkennen dat Jezus Christus de Zoon van G-d is en de schuld over de zonden heeft weggenomen. Dan blijft er maar 1 ding over, dat het christendom Jezus zal moeten degraderen tot een heel goede profeet, na mohammed.

In de wereld is nog nooit vrede geweest en die zal er ook niet komen door de mensen bewerkstelligd. Alleen als straks Jezus als Messias voor de Joden zal wederkeren en hen bevrijden uit de grote verdrukking waar de ongelovigen haar brengen te kwade geholpen door de hoer van babylon, dan zal er door Jezus Vrede komen in het 1000 jarig Vredesrijk op aarde, waarin Jezus regeert.
Wel laat de Schrift ons zien dat Christus als lam van G-d eerst G-d Zijn Toorn zal uitvoeren en vele profetieën vervullen waarin Hij landen/volken met naam en toenaam genoemd, zal vernietigen.

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #28 Gepost op: januari 19, 2013, 05:01:59 pm »

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 16:19:
[...]

Ik ben bang dat dat wat moeilijk ligt. Op het moment dat het op argumenten aan komt zie je de ene Godwin en true Scotsmen na de ander geponeerd worden. Als christen moet je je naaste en zelfs je vijanden liefhebben maar dat geldt kennelijk niet als het om Palestijnen gaat en je een Israel-adept bent. Wat zou volgens jou hen kunnen/moeten overtuigen?

Het houden aan G-d Zij Woord en Zijn Wil ten aanzien van het beloofde land Israël sluit het liefhebben van de "palestijnen" niet uit. Maar deze naastenliefde mogen we niet gebruiken om tegen G-d Zijn Wil in te gaan.

Dat is hetzelfde dat als de islam de macht krijgt in Europa en wij christenen gaan daarop allah ook maar vereren uit naastenliefde voor onze islamitische medebewoners?
Dat we Jezus gaan degraderen tot menselijke profeet uit naastenliefde?

Als Christen zouden we de wereld en met name de "palestijnen" moeten duidelijk maken dat zij geen enkel recht hebben op het beloofde land Israël, omdat G-d het niet aan hen geschonken heeft maar aan het volk Israël.

Dat we de "palestijnen" vervolgens helpen om in Afrika ergens een mooi groot gebied toe te wijzen om te leven ter compensatie is geen probleem en ook naastenliefde.

Niet voor niets laat G'd ons al weten dat "palestjnen" bastaarden zijn, welke Hij Persoonlijk zal vernietigen op het eind.

learsi

• Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #29 Gepost op: januari 19, 2013, 05:05:22 pm »

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 16:31:
Maar zouden wij als Nederland/Europa vul maar in, de druk via de politiek moeten opvoeren?
G'd zegt hier al over in de Schrift in Zacharia 1
14 De Engel Die met mij sprak, zei tegen mij: Predik: Zo zegt de HEERE van de legermachten:
Met grote na-ijver zet Ik Mij in
voor Jeruzalem en voor Sion.

15 En Ik ben met een zeer groten toorn vertoornd tegen die geruste heidenen; want Ik was een weinig toornig, maar zij hebben ten kwade geholpen.
16 Daarom, zo zegt de HEERE:
Ik ben naar Jeruzalem teruggekeerd met barmhartigheid;
Mijn huis zal erin herbouwd worden,
spreekt de HEERE van de legermachten,
en het meetlint zal over Jeruzalem uitgespannen worden.