quote:
callista schreef op 19 januari 2013 om 14:51:[...]
tuurlijk mag je eerlijk zijn, maar van Agt is geen antisemiet, maar gaat voor eerlijkheid, naastenliefde [of zijn de Palestijnen niet je naaste?] en rechtvaardigheid.
helaas zien velen dat niet in en verwarden opkomen voor de Palestijnen meteen met antisemitisme.
terwijl daar überhaupt geen sprake van is.
Uiteraard zal iemand als van Agt of Anja of Gretta NOOIT toegeven antisemitisch te zijn. Maar feit blijft dat ze tegen G'd Zijn wil in gaan. G-d wil niet dat Zijn Beloofde land Israël wordt verdeeld.
Joel 31 Want zie, in die dagen en in die tijd,
als Ik een omkeer zal brengen in de gevangenschap van Juda en Jeruzalem,
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.--> G'd zal een rechtszak voeren met allen die Israël tegen Zijn Wil wilden verdelen !
3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.--> Omwille van de olie zal de wereld voor het niet bestaande volk "palestijnen" kiezen waarvan G-d zegt dat het bastaarden zijn die Hij Zelf zal uitroeien !
Zacharia 96 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.Kiezen we als christen nu voor G-d en Zijn volk Israël of voor satan en zijn "oalestijnse" handlangers?
Door deze dwaling denk ik dat G-d Zijn Zegen uit onze (met name) traditionele kerken) heeft getrokken met het gevolg dat het aan het instorten is, as we speak..
Want wat de Heer zegent gaat het goed ! De Schrift laat ons ook dat zien.
Nu, de Europese kerken storten bij bosjes in momenteel, dus als kerk doen we iets gruwelijk fout waardoor onze kerk niet meer gezegend wordt.
Het trieste is dat we het als christen doorgaans wel zien bij de Joden en hen erop willen veroordelen. Niet ziend dat ons als (traditionele) christelijke kerk hetzelfde overkomt.