Auteur Topic: Wie zijn de Palestijnen?  (gelezen 23382 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #150 Gepost op: januari 21, 2013, 11:50:25 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 16:39:
[...]

je vergeet de Russen nog, die zijn werkelijk super onbeschoft ! Vanwege de Russen zijn er zelfs speciale hotels in Turkije, waar zij niet welkom zijn. Zijn er dan geen fatsoenlijke Russen? vast wel, als je goed zoekt.
Zo is het ook met mijn voorbeeld van de "palestijnen".
Alleen met dat verschil, dat iemand een Rus is van geboorte. Een 'palesijn" wordt niet geboren, want die bestaan niet. Zo iemand krijgt of neemt deze valse identiteit aan. Dus ieder die zich "palestijn" blijft noemen steunt terrorisme.

 
Onzin natuurlijk. Palestijnse christenen die gevlucht zijn voor de Islam, zijn niet voor het terroristische bewind. Het is tegenwoordig gewoon een bepaalde groep mensen onder Palestijns bestuur. Al zijn ze dan niet zelfstandig, het is wel een bestuur.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #151 Gepost op: januari 21, 2013, 11:51:37 pm »
Maar ook ik zal maar zeggen, dat je niet in gaat op de discussie waar de Topic starter over wil hebben.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #152 Gepost op: januari 22, 2013, 12:36:09 am »
Learsi;

Ik heb jaren geleden gewerkt met mensen uit het gebied.
Is er luxe? Ja, dat is er.
Maar: invoer van reguliere voeding is een probleem.
Kun je daar op vakantie?
Ja, dat kun je. Er is veel te genieten voor buitenlanders.
Kun je als palestijn vrij reizen naar waar jij wilt?
Nee, dat blijkt niet te kunnen.
De grenzen zitten "op slot" zeg maar.
En nu aan jouw de vraag.
Je zit in je huis en alle deuren zitten op slot. Jij mag in je huis doen wat je wilt maar zodra je UIT je woning wilt ontdek je dat dit niet kan.
Dat Riemer de sleutel heeft en dat Riemer bepaald of jij al dan niet de woning mag verlaten.
Ben jij dan vrij?

Doordenkend in deze lijn.
Als jij de bijbel overhoop gaat gooien inzake de belofte aan Israel.
En de Bijbel zegt dat je je druk maakt over de verkeerde dingen.
Ben jij dan vrij?
Ofwel: is jouw ziel gebonden aan je visie op Israel óf, en dat hoop ik van harte, besef je dat het niet om je Israelvisie gaat maar om Christus en die gekruisigd DOCH opgestaan?
Ga je niet veel te ver in een extreme visie op Israel waarbij je je eigen "zaak" vergeet?

En, eerlijk dat steekt mij meer en meer, is je visie op de naaste die OOK palestijn heet niet gewoon onbijbels?
Is het niet gewoon gemakkelijk om te zeggen "maar G'D zegt dit en dat" zodat jij niet na hoeft te denken over wat Learsi moet met de onderdrukte mensheid in de palestijnse gebieden?!

Ik ken ze, deels persoonlijk, deels via mij werk onder vluchtelingen in het verleden.
Mensen die gevlucht zijn onder de ellende van wat er daar speelt. Jij ook?

Ofwel: mogelijk moet je eens herijken op dit standpunt.
Zoek eens een palestijn op, er zijn er genoeg te vinden via de contacten van stg. Gave bijvoorbeeld.
Praat eens met een mens die volgens jouw door God vervloekt is en ontdek dat het een mens is.
Net zoals de Palestijnen een groep mensen zijn.

Ben jij de samaritaan of ben je de voorbijlopende leviet?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #153 Gepost op: januari 22, 2013, 01:10:13 am »

quote:

gaitema schreef op 21 januari 2013 om 23:51:
Maar ook ik zal maar zeggen, dat je niet in gaat op de discussie waar de Topic starter over wil hebben.

Hij heeft wel iets geroepen daarover: het zijn mensen die onder de vloek van God leven in zijn optiek.
Verder lijkt hij niet te komen.
Het is dan ook wel een erg veilige visie: jullie moeten dood en de Jood moet leven.
Enig besef van naastenliefde lijkt er daarin niet te zijn.
Ondanks vragen daarover komt er geen antwoord.

En dus ook niet op de vraag van de TS.

We zullen het er mee moeten doen vrees ik :)
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2013, 01:10:32 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #154 Gepost op: januari 23, 2013, 12:13:57 am »
Nope, ik verwacht inderdaad geen antwoord meer anders dan wat fascistische ideeën over Blut und Boden.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #155 Gepost op: januari 23, 2013, 12:35:33 am »

quote:

dingo schreef op 23 januari 2013 om 00:13:
Nope, ik verwacht inderdaad geen antwoord meer anders dan wat fascistische ideeën over Blut und Boden.
Slotje zou begrijpelijk zijn, al zij het enkel om de pro-semitische onchristelijke boodschap te stoppen.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #156 Gepost op: januari 23, 2013, 05:56:08 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 januari 2013 om 01:10:
[...]

Hij heeft wel iets geroepen daarover: het zijn mensen die onder de vloek van God leven in zijn optiek.
Het is dan ook wel een erg veilige visie: jullie moeten dood en de Jood moet leven.

Wederom de leugen Riemer, ik zeg niet dat de 'palestijnen" dood moeten. Ze moeten weg uit Israël, omdat ze israel niet erkennen en hun afgoderij islam oproept om alle Joden te doden.

Nogmaals, als ik vanuit mijn visie zou vinden dat alle "palestijnen" dood moeten, dan kan ik dat vergelijken dat jou stelling is. De "palestijn" moet leven in het Beloofde land Israël en de Jood moet dood. Als een nazi dus !

Want als de "palestijnen vrijelijk in Israël zouden mogen lopen dan zal dat veel zelfmoord aanslagen, en bomaanslagen betekenen. Puur omdat de "palestijn" de wil van zijn afgod allah doen wil en de Joden wil doden.

quote:

Enig besef van naastenliefde lijkt er daarin niet te zijn.
Ondanks vragen daarover komt er geen antwoord.


Uit naastenliefde moeten we de "palestijnen" er juist op wijzen dat ze zich de toorn van JHWH, de G'd van Israël op de hals halen, door Zijn Beloofde Land Israël, dat Hij Eeuwig aan de Joden heeft gegeven, onrechtmatig willen afnemen. Dat is naastenliefde.
Ipv met de "palestijnen" meepraten omdat ze het niet willen horen en wel eens gekwetst kunnen worden. Meepraten met hen hun ondergang tegemoet en mogelijk ook de eigen ondergang, omdat het verzet is tegen G-d Zijn Wil en Plan met Israël.

Jesaja 66
22 Want zoals de  nieuwe hemel
en de nieuwe aarde die Ik ga maken,
voor Mijn aangezicht zullen blijven staan, spreekt de HEERE,
zo zullen ook uw nageslacht en uw naam blijven staan.
24 En zij zullen de stad uit gaan en zien
de dode lichamen van de mannen die tegen Mij in opstand zijn gekomen;
want hun worm zal niet sterven
en hun vuur zal niet uitgeblust worden,
en zij zullen voor alle vlees een afgrijzen zijn
.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2013, 06:09:41 pm door learsi »

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #157 Gepost op: januari 23, 2013, 06:55:19 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 17:56:
Uit naastenliefde moeten we de "palestijnen" er juist op wijzen dat ze zich de toorn van JHWH, de G'd van Israël op de hals halen, door Zijn Beloofde Land Israël, dat Hij Eeuwig aan de Joden heeft gegeven, onrechtmatig willen afnemen. Dat is naastenliefde.
Ipv met de "palestijnen" meepraten omdat ze het niet willen horen en wel eens gekwetst kunnen worden. Meepraten met hen hun ondergang tegemoet en mogelijk ook de eigen ondergang, omdat het verzet is tegen G-d Zijn Wil en Plan met Israël.

Ik ben het met je eens dat het goed is om de waarheid te zeggen. Meepraten is inderdaad niet goed. Misschien is het waar dat we wel eens te soft zijn. Hoewel ik dat hier op het forum niet zo merk.  ;)

Maar hoe we de waarheid brengen is wel een punt om te overwegen. Iemand zal pas naar mij luisteren als hij me vertrouwt en merkt dat ik het goede met hem voor heb. En nu denk ik aan degenen onder de Palestijnen die van jongsaf zijn gehersenspoeld met haat. Want dat leren ze als eerste op school. Ze horen niets anders via radio en tv.
Zo iemand moet eerst ervaren wat liefde is, voordat hij zijn hart daarvoor kan openstellen. Om vertrouwen te winnen kan een langdurig proces zijn.

Tegen degenen die verhard zijn in het kwaad kun je andere taal gebruiken. Maar om dat te kunnen onderscheiden vergt wel een grote fijngevoeligheid en vooral gebed om leiding van de Heilige Geest.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #158 Gepost op: januari 23, 2013, 06:56:21 pm »
Eigenlijk moeten ze er gewoon samen uit zien te komen.
Tot nu toe gaat dat niet vanwege een oorlog die gewoon in stand wordt gehouden.
Net als in Syrië. Ook hopeloos en ondertussen hoop je voor het syrische volk dat niet de moslimfundamentalisten naar de macht grijpen. Echter met of zonder: een moslimland zal het wel blijven. De ene situatie is alleen beter dan de andere.
Ik ben echter geen kenner. Echte oplossingen heb ik ook niet echt gezien.
Een nieuwe start is een nieuw begin

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #159 Gepost op: januari 23, 2013, 07:11:04 pm »
http://forum.credible.nl/images/smilies/slotje5.gif

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #160 Gepost op: januari 23, 2013, 09:20:26 pm »

quote:

Adinomis schreef op 23 januari 2013 om 18:55:
[...]

Ik ben het met je eens dat het goed is om de waarheid te zeggen. Meepraten is inderdaad niet goed. Misschien is het waar dat we wel eens te soft zijn. Hoewel ik dat hier op het forum niet zo merk.  ;)

Maar hoe we de waarheid brengen is wel een punt om te overwegen. Iemand zal pas naar mij luisteren als hij me vertrouwt en merkt dat ik het goede met hem voor heb.

Uiteraard, het evangelie brengen beginnen we ook niet met praten over hel eb verdoemenis. Maar uiteindelijk moet het wel aan bod gaan komen. Zo ook met de "palestijnen". We hoeven niet te beginnen met te vertellen dat juist zij de bezetters van het Beloofde land zijn en daarmee de vijanden van G'd. Maar waneer de "palestijn"erna zal vragen, mogen we er ook niet omheen liegen om eerst vertrouwen te winnen. Want hoe zal het vertrouwen zijn als je later terugkrabbelt en ze de waarheid vertelt dat Israël van de Joden is en niet van hen, terwijl je eerst had meegepraat dat hun ook recht hebben op een stukje.

Een arts die een agressieve kanker ontdekt moet het ook vertellen, ook al voelt de patiënt zich nog goed. Er kan niet gewacht worden met de waarheid totdat de eerste ziekteklachten zich aandienen. Hoe goed bedoeld misschien ook.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #161 Gepost op: januari 24, 2013, 02:16:00 am »
Over leugens gesproken:
Zie mijn post in praatvaria.
Riemer Lap in "Praatvaria"
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 09:33:38 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #162 Gepost op: januari 24, 2013, 12:41:02 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 21:20:
[...]

Uiteraard, het evangelie brengen beginnen we ook niet met praten over hel eb verdoemenis. Maar uiteindelijk moet het wel aan bod gaan komen. Zo ook met de "palestijnen". We hoeven niet te beginnen met te vertellen dat juist zij de bezetters van het Beloofde land zijn en daarmee de vijanden van G'd. Maar waneer de "palestijn"erna zal vragen, mogen we er ook niet omheen liegen om eerst vertrouwen te winnen. Want hoe zal het vertrouwen zijn als je later terugkrabbelt en ze de waarheid vertelt dat Israël van de Joden is en niet van hen, terwijl je eerst had meegepraat dat hun ook recht hebben op een stukje.
Vergeet je dan niet iets? In de Bijbel krijgt God's volk toch duidelijke opdrachten met betrekking tot het land Kanaän wat ze innamen. Zij hebben zich er echter niet aan gehouden toentertijd. Is de hele Palestijnen kwestie niet het gevolg hiervan? Het lijkt me dat je het nu ineens omdraait en de Palestijnen bezetters gaat noemen, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Israël nu ineens de agressor is

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #163 Gepost op: januari 24, 2013, 01:23:18 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 januari 2013 om 12:41:

Vergeet je dan niet iets? In de Bijbel krijgt God's volk toch duidelijke opdrachten met betrekking tot het land Kanaän wat ze innamen. Zij hebben zich er echter niet aan gehouden toentertijd. Is de hele Palestijnen kwestie niet het gevolg hiervan? Het lijkt me dat je het nu ineens omdraait en de Palestijnen bezetters gaat noemen, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Israël nu ineens de agressor is

Volgens mij niet Peter,
Want G'd heeft het beloofd Land Israël voor Eeuwig in bezit gegeven aan de Joden. Deze Eeuwige belofte van G'd aan Israël zal hij nooit meer terugtrekken.
We zien zelf in de Schrift dat daar de satan al de ongelovige heidense buurlanden inzet tegen het Beloofde land en haar door G-d uitverkoren bevolking.

Psalm 105
8 Hij denkt aan Zijn verbond voor eeuwig,
aan de belofte die Hij gedaan heeft, tot in duizend generaties,
9 aan het verbond dat Hij met Abraham gesloten heeft,
en Zijn eed aan Izak.
10   Voor Jakob heeft Hij het vastgesteld als een verordening,
voor Israël als een eeuwig verbond,

11 door te zeggen:  Ik zal u het land Kanaän geven,
het gebied dat uw erfelijk bezit is
.


Dit moet voor elke christen voldoende zijn om te erkennen dat het Beloofde land Israël van de Joden is voor Eeuwig !

En dit is momenteel aan het gebeuren.
Ezechiel 36
5 daarom, zo zegt de Heere HEERE: Voorwaar, in het vuur van Mijn na-ijver heb Ik gesproken tot het overblijfsel van de heidenvolken en tot heel Edom, die zichzelf Mijn land tot erfelijk bezit hebben gegeven met de blijdschap van heel hun hart, met leedvermaak, zodat zijn weidegrond tot buit zou zijn.

Eerst de straf !
30 Ik zal uw offerhoogten wegvagen en uw wierookaltaren uitroeien. Ik zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw stinkgoden werpen en Mijn ziel zal van u walgen.
31 Ik zal van uw steden een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten. Ik wil de aangename geur van uw offers niet ruiken.
32 Ik Zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden die daarin zijn gaan wonen, zich erover zullen ontzetten.
33 Ik zal u dan onder de heidenvolken verstrooien en Ik zal achter u een zwaard trekken. Uw land zal een woestenij worden en uw steden een puinhoop.
34 Dan zal het land behagen scheppen in zijn  sabbatsjaren, alle dagen dat het verwoest ligt en u in het land van uw vijanden bent. Dan zal het land rusten en zal het behagen scheppen in zijn sabbatsjaren.
35 Alle dagen dat het verwoest ligt, zal het rusten, omdat het niet rustte gedurende uw sabbatten, toen u het bewoonde.

--> Allemaal geschied en vervuld.
Zelfs het braak liggen van het land Israël tijdens de lange afwezigheid van het volk Israël, is geschied.

Maar dan weer zoals overal de ommekeer !
42 dan zal Ik denken aan Mijn verbond met Jakob. En ook aan Mijn verbond met Izak, en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik denken, en Ik zal denken aan het land.
43 Terwijl het land door hen verlaten is en behagen schept in zijn sabbatsjaren – het ligt er immers omwille van hen verlaten bij – hebben zijzelf behagen in de straf voor hun ongerechtigheid, omdat, ja, omdat zij Mijn bepalingen verwierpen en hun ziel van Mijn verordeningen walgde.
44 Maar bovendien: wanneer zij in het land van hun vijanden zijn, dan  zal Ik hen niet verwerpen en niet van hen walgen door hen te vernietigen en Mijn verbond met hen te verbreken, want Ik ben de HEERE, hun God.
45 Ik zal ter wille van hen denken aan het verbond met de voorouders, die Ik voor de ogen van de heidenvolken uit het land Egypte geleid heb om hun tot een God te zijn. Ik ben de HEERE.


Dus nee, het Land Israël is in Eeuwigheid gegeven aan de Joden door G-d en heeft tijdens hun afwezigheid rust gehad als een Sabbat. Niemand woonde er echt, het was een niemandsland. Het Land Israël is immers van Vader G-d en van niemand anders en Hij heeft het voor Eeuwig gegeven aan Zijn uitverkoren volk Israël.
Daarom ook wekt verdeling van Zijn land Zijn grote Toorn op:
Joel 3
2 Dan zal Ik alle heidenen vergaderen, en zal hen afvoeren in het dal van Jósafat; en Ik zal met hen aldaar richten, vanwege Mijn volk en Mijn erfdeel Israël, dat zij onder de heidenen hebben verstrooid, en Mijn land gedeeld;

Jesaja 34 leert dat het verdelen van Sion door de wereld de reden zal zijn van de wraak van G'd over de wereld.
Jesaja 34
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #164 Gepost op: januari 24, 2013, 01:30:47 pm »

quote:

learsi schreef op 24 januari 2013 om 13:23:
[...]

Volgens mij niet Peter,
Want G'd heeft het beloofd Land Israël voor Eeuwig in bezit gegeven aan de Joden. Deze Eeuwige belofte van G'd aan Israël zal hij nooit meer terugtrekken.
We zien zelf in de Schrift dat daar de satan al de ongelovige heidense buurlanden inzet tegen het Beloofde land en haar door G-d uitverkoren bevolking.

Psalm 105
8 Hij denkt aan Zijn verbond voor eeuwig,
aan de belofte die Hij gedaan heeft, tot in duizend generaties,
9 aan het verbond dat Hij met Abraham gesloten heeft,
en Zijn eed aan Izak.
10   Voor Jakob heeft Hij het vastgesteld als een verordening,
voor Israël als een eeuwig verbond,

11 door te zeggen:  Ik zal u het land Kanaän geven,
het gebied dat uw erfelijk bezit is
.


Dit moet voor elke christen voldoende zijn om te erkennen dat het Beloofde land Israël van de Joden is voor Eeuwig !

En dit is momenteel aan het gebeuren.
Ezechiel 36
5 daarom, zo zegt de Heere HEERE: Voorwaar, in het vuur van Mijn na-ijver heb Ik gesproken tot het overblijfsel van de heidenvolken en tot heel Edom, die zichzelf Mijn land tot erfelijk bezit hebben gegeven met de blijdschap van heel hun hart, met leedvermaak, zodat zijn weidegrond tot buit zou zijn.

Eerst de straf !
30 Ik zal uw offerhoogten wegvagen en uw wierookaltaren uitroeien. Ik zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw stinkgoden werpen en Mijn ziel zal van u walgen.
31 Ik zal van uw steden een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten. Ik wil de aangename geur van uw offers niet ruiken.
32 Ik Zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden die daarin zijn gaan wonen, zich erover zullen ontzetten.
33 Ik zal u dan onder de heidenvolken verstrooien en Ik zal achter u een zwaard trekken. Uw land zal een woestenij worden en uw steden een puinhoop.
34 Dan zal het land behagen scheppen in zijn  sabbatsjaren, alle dagen dat het verwoest ligt en u in het land van uw vijanden bent. Dan zal het land rusten en zal het behagen scheppen in zijn sabbatsjaren.
35 Alle dagen dat het verwoest ligt, zal het rusten, omdat het niet rustte gedurende uw sabbatten, toen u het bewoonde.

--> Allemaal geschied en vervuld.
Zelfs het braak liggen van het land Israël tijdens de lange afwezigheid van het volk Israël, is geschied.

Maar dan weer zoals overal de ommekeer !
42 dan zal Ik denken aan Mijn verbond met Jakob. En ook aan Mijn verbond met Izak, en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik denken, en Ik zal denken aan het land.
43 Terwijl het land door hen verlaten is en behagen schept in zijn sabbatsjaren – het ligt er immers omwille van hen verlaten bij – hebben zijzelf behagen in de straf voor hun ongerechtigheid, omdat, ja, omdat zij Mijn bepalingen verwierpen en hun ziel van Mijn verordeningen walgde.
44 Maar bovendien: wanneer zij in het land van hun vijanden zijn, dan  zal Ik hen niet verwerpen en niet van hen walgen door hen te vernietigen en Mijn verbond met hen te verbreken, want Ik ben de HEERE, hun God.
45 Ik zal ter wille van hen denken aan het verbond met de voorouders, die Ik voor de ogen van de heidenvolken uit het land Egypte geleid heb om hun tot een God te zijn. Ik ben de HEERE.


Dus nee, het Land Israël is in Eeuwigheid gegeven aan de Joden door G-d en heeft tijdens hun afwezigheid rust gehad als een Sabbat. Niemand woonde er echt, het was een niemandsland. Het Land Israël is immers van Vader G-d en van niemand anders en Hij heeft het voor Eeuwig gegeven aan Zijn uitverkoren volk Israël.
Daarom ook wekt verdeling van Zijn land Zijn grote Toorn op:
Joel 3
2 Dan zal Ik alle heidenen vergaderen, en zal hen afvoeren in het dal van Jósafat; en Ik zal met hen aldaar richten, vanwege Mijn volk en Mijn erfdeel Israël, dat zij onder de heidenen hebben verstrooid, en Mijn land gedeeld;

Jesaja 34 leert dat het verdelen van Sion door de wereld de reden zal zijn van de wraak van G'd over de wereld.
Jesaja 34
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.
Dat snap ik allemaal, maar dan nogmaals de vraag, liggen de wortels van het conflict niet in de weigering van God's volk om zijn geboden op te volgen tijdens het innemen van het land Kanaän

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #165 Gepost op: januari 24, 2013, 01:53:20 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 januari 2013 om 13:30:
Dat snap ik allemaal, maar dan nogmaals de vraag, liggen de wortels van het conflict niet in de weigering van God's volk om zijn geboden op te volgen tijdens het innemen van het land Kanaän

Peter, als het om Israël gaat, zijn er wat mij betreft altijd twee realiteiten:
de menselijke realiteit, en de geestelijke realiteit.

Allereerst gaat het hier om een menselijk conflict.
De Joden hebben in 1948 een stuk van het land Palestina/Kanaän/Israël gekregen om een staat te vormen. En de hele Arabische wereld heeft dat niet geaccepteerd, en een aantal keren geprobeerd Israël te vernietigen. En tot op de dag van vandaag is het een officieel doel van de Arabische Liga om Israël te vernietigen. Er zijn enkele keren pogingen gedaan om dit van tafel te krijgen, maar daartoe is nog nooit besloten.
En ook al zijn er nu maar enkele groeperingen die nog daadwerkelijk bezig zijn met dit vernietigingsdoel, het is nog steeds een officieel doel van de Arabische Liga.

Tijdens die vernietigingsoorlogen heeft Israël gebieden bezet die hun niet toegewezen waren in 1948. Toentertijds hebben ze aangegeven dat ze deze pas terug zouden geven als er vrede getekend is, en tot die tijd die bezette gebieden te gebruiken als veiligheidsbuffer. En die vrede is nog steeds niet getekend.
En ik ben ook benieuwd of dat ooit gaat gebeuren.

Ik geloof ook dat er een geestelijke realiteit achter dit alles zit.
De Joden zijn immers altijd Gods uitverkoren volk geweest, en satan zal proberen om dat af te breken. Ik denk dat veel van wat we in de bijbel lezen gekoppeld kan worden aan deze geestelijke strijd, die werkelijkheid wordt (zichtbaar wordt) in dit (menselijke) conflict, maar ook in het steeds vaker voorkomende antisemitisme.

Waar ik nog steeds niet uit ben, en waarover we op dit forum blijkbaar geen zinnige discussie van de grond kunnen krijgen, is of die oude opdracht van God om het hele land te zuiveren van al haar inwoners, nu nog steeds geldt.
En of je dan wat in menselijke ogen beschouwd wordt als (oorlogs)misdaden tegen de palestijnen/arabieren, bijbels gerechtvaardigd is.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #166 Gepost op: januari 24, 2013, 02:19:24 pm »

quote:

HarryK schreef op 24 januari 2013 om 13:53:

Waar ik nog steeds niet uit ben, en waarover we op dit forum blijkbaar geen zinnige discussie van de grond kunnen krijgen, is of die oude opdracht van God om het hele land te zuiveren van al haar inwoners, nu nog steeds geldt.

Het Beloofde Land Israël is toch van G'd? G'd heeft dat toch voor Eeuwig aan de Joden gegeven? Dus ook nu nog?
Kijk naar de arabieren die wel gewoon in Israël leven (niet Gaza / Westbank), die hebben alle vrijheid en rechten, tot aan politieke partijen toe.

Waar veel aan voorbijgegaan wordt is het feit dat wanneer de "palestijnen" Israël gewoon zouden erkennen en de Joden het recht op hun Land gegeven door G'd, dan konden ook dezen in alle rust leven in Israël, zoals de bovengenoemde arabieren. Maar het doel van de "palestijnen" is de Joodse staat vernietigen, de Joden uitroeien en heel het Beloofde land inpikken. Daardoor onstaat de ellende.

quote:

En of je dan wat in menselijke ogen beschouwd wordt als (oorlogs)misdaden tegen de palestijnen/arabieren, bijbels gerechtvaardigd is.

Welke misdaden? pas toch op voor de valse propaganda van de "palestijnen".
Vergeet toch niet dat de satan hun leider is die de "palestijnen" dienen, waarmee satan zich tegen het Plan van G'd verzet.
Ik zie misdaden tegen de mensheid gedaan door terroristen die zichzelf in mensen-massa's op blazen om zoveel mogelijk Joodse onschuldige slachtoffers te maken.

En honderden beschietingen met raketten om zoveel mogelijk Joodse slachtoffers te maken.

Daar waar we wereld moord en brand stuurt als eer persongeluk een raket afdwaalt uit Syrië en in Turkije terugstuurt. Nederland stuurt nu het Patriot systeem  als overdreven reactie om op een veilige manier onze naam te doen gelden in de wereld.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 02:20:37 pm door learsi »

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #167 Gepost op: januari 24, 2013, 02:58:46 pm »

quote:

learsi schreef op 24 januari 2013 om 14:19:
Welke misdaden? pas toch op voor de valse propaganda van de "palestijnen".
Vergeet toch niet dat de satan hun leider is die de "palestijnen" dienen, waarmee satan zich tegen het Plan van G'd verzet.
Ik zie misdaden tegen de mensheid gedaan door terroristen die zichzelf in mensen-massa's op blazen om zoveel mogelijk Joodse onschuldige slachtoffers te maken.
Nee Learsi, allereerst zei ik "wat in menselijke ogen beschouwd wordt als (oorlogs)misdaden".
Nee Learsi, ik ontken niet dat de palestijnen ook misdaden plegen.
Maar als jij echt denkt dat Israël - naar menselijk internationaal recht - geen enkele misdaad pleegt daar (en dan heb ik het nog niet eens over het als tweede-rangs-burger behandelen van alles en iedereen die geen Jood is), dan heb jij wel een heel eenzijdig en vertekend beeld van wat daar gebeurt.
Kijk alleen maar eens naar het aantal VN-resoluties tegen het handelen van Israël. Dat is echt niet alleen maar valse palestijnse propaganda.

quote:

Het Beloofde Land Israël is toch van G'd? G'd heeft dat toch voor Eeuwig aan de Joden gegeven? Dus ook nu nog?
Kijk naar de arabieren die wel gewoon in Israël leven (niet Gaza / Westbank), die hebben alle vrijheid en rechten, tot aan politieke partijen toe.

Pas toch op voor de valse propaganda van de Israëlieten. Hoezo "alle vrijheid en rechten". Ik heb te vaak documentaires gezien over hoe Israël met die vrijheid omgaat, en ik heb te vaak verhalen gehoord of gelezen van mensen die daar zijn geweest, om te weten dat het met die "vrijheden" slecht gesteld is.

In elke oorlog is er sprake van propaganda en verdraaien van de feiten bij alle partijen. Ga nu niet doen alsof waar het de palestijnen betreft allemaal propaganda is, en waar het Israël betreft, het alleen maar om zielige slachtoffers gaat.

quote:

En honderden beschietingen met raketten om zoveel mogelijk Joodse slachtoffers te maken.

Volledig verwerpelijk, helemaal mee eens.
Maar wat dan betreffende vergeldingsacties waarbij een veelvoud aan doden valt; buitenproportioneel. Even verwerpelijk.

quote:

Waar veel aan voorbijgegaan wordt is het feit dat wanneer de "palestijnen" Israël gewoon zouden erkennen en de Joden het recht op hun Land gegeven door G'd, dan konden ook dezen in alle rust leven in Israël.

Dit vind ik een vreemde opmerking.
Als God de opdracht heeft gegeven dat het beloofde land moet worden gezuiverd van vreemde volken, is er geen plaats voor de Palestijnen op dat grondgebied.
Hoezo kunnen ze dan in alle rust leven?
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #168 Gepost op: januari 24, 2013, 03:29:24 pm »

quote:

HarryK schreef op 24 januari 2013 om 14:58:

Nee Learsi, allereerst zei ik "wat in menselijke ogen beschouwd wordt als (oorlogs)misdaden".
Nee Learsi, ik ontken niet dat de palestijnen ook misdaden plegen.

Daarom ook en waarschuwing om ermee op te passen, want de wereld gaat er zo mee aan de haal. De "palestijnse" propaganda wordt zomaar door de linkse media overgenomen.

quote:

Maar als jij echt denkt dat Israël - naar menselijk internationaal recht - geen enkele misdaad pleegt daar (en dan heb ik het nog niet eens over het als tweede-rangs-burger behandelen van alles en iedereen die geen Jood is), dan heb jij wel een heel eenzijdig en vertekend beeld van wat daar gebeurt.

Nee hoor, ik kom gemiddeld 2 keer per jaar in Israël namelijk. De "discriminatie" van arabieren is niet meer dan wij in NL omgaan met onze buitenlanders. Er zijn vele bronnen die de linkse media nooit halen, waaruit blijkt dat de arabieren in Israël niet eens zouden willen dat er een arabisch bestuur is in Israël, wetend dat het dan ook ellende wordt in Israël zelf.

quote:

Kijk alleen maar eens naar het aantal VN-resoluties tegen het handelen van Israël. Dat is echt niet alleen maar valse palestijnse propaganda.

Met alle respect, de VN zijn de Verenigde Nazi's en hebben zich ontpopt tot een machtsbolwerk tegen G'd. De laatste stemming aangaande Israël laat dat ook zien.


quote:

Pas toch op voor de valse propaganda van de Israëlieten. Hoezo "alle vrijheid en rechten". Ik heb te vaak documentaires gezien over hoe Israël met die vrijheid omgaat,

In onze linkse media?

quote:

en ik heb te vaak verhalen gehoord of gelezen van mensen die daar zijn geweest, om te weten dat het met die "vrijheden" slecht gesteld is.

Zoals gezegd, ik kom er 2 maal per jaar en met de vrijheid van de arabieren in Israël (niet westbank en gaza) is niets mis. Ze hebben evenveel vrijheden als dat hier de allochtonen hebben.

quote:

Volledig verwerpelijk, helemaal mee eens.
Maar wat dan betreffende vergeldingsacties waarbij een veelvoud aan doden valt; buitenproportioneel. Even verwerpelijk.

Op het moment dat de "palestijnen" meer van hun eigen kinderen gaan houden, dan dat ze de Joodse kinderen haten en dood wensen, zullen er minder doden vallen. Dan zullen ze stoppen met wapentuig te verstoppen in scholen, moskeeën  e.d. De westerse wereld vergeet telkens weer dat hun ziekelijke afgoderij die islam heet het een eer vindt om te sterven voor allah, het een eer vind om en kind op te offeren aan allah. Immers ze menen daarmee in het paradijs van allah te komen, zoals satans woord in de koran hen valselijk leert.


quote:

Dit vind ik een vreemde opmerking.
Als God de opdracht heeft gegeven dat het beloofde land moet worden gezuiverd van vreemde volken, is er geen plaats voor de Palestijnen op dat grondgebied.
Hoezo kunnen ze dan in alle rust leven?

Lees Jesaja 56 maar eens en zie dat wanneer de niet Jood in Israël ook de Sabbat in ere houdt en de geboden doet, G-d ook hen een plak zal geven.
4 Want alzo zegt de HEERE van de gesnedenen, die Mijn sabbatten houden, en verkiezen hetgeen, waartoe Ik lust heb, en vasthouden aan Mijn verbond;
5 Ik zal hen ook in Mijn huis en binnen Mijn muren een plaats en een naam geven, beter dan der zonen en dan der dochteren; een eeuwigen naam zal Ik een ieder van hen geven, die niet uitgeroeid zal worden.
6 En de vreemden, die zich tot den HEERE voegen, om Hem te dienen, en om den Naam des HEEREN lief te hebben, om Hem tot knechten te zijn; al wie den sabbat houdt, dat hij dien niet ontheilige, en die aan Mijn verbond vasthouden;
7 Die zal Ik ook brengen tot Mijn heiligen berg, en Ik zal hen verheugen in Mijn bedehuis; hun brandoffers en hun slachtoffers zullen aangenaam wezen op Mijn altaar; want Mijn huis zal een bedehuis genoemd worden voor alle volken.
8 De Heere HEERE, Die de verdrevenen van Israël vergadert, spreekt: Ik zal tot Hem nog meer vergaderen, nevens hen, die tot Hem vergaderd zijn.

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #169 Gepost op: januari 24, 2013, 04:30:41 pm »

quote:

learsi schreef op 24 januari 2013 om 15:29:

quote:

Dit vind ik een vreemde opmerking.
 Als God de opdracht heeft gegeven dat het beloofde land moet worden gezuiverd van vreemde volken, is er geen plaats voor de Palestijnen op dat grondgebied.
 Hoezo kunnen ze dan in alle rust leven?

Lees Jesaja 56 maar eens en zie dat wanneer de niet Jood in Israël ook de Sabbat in ere houdt en de geboden doet, G-d ook hen een plak zal geven.
4 Want alzo zegt de HEERE van de gesnedenen, die Mijn sabbatten houden, en verkiezen hetgeen, waartoe Ik lust heb, en vasthouden aan Mijn verbond;
5 Ik zal hen ook in Mijn huis en binnen Mijn muren een plaats en een naam geven, beter dan der zonen en dan der dochteren; een eeuwigen naam zal Ik een ieder van hen geven, die niet uitgeroeid zal worden.
6 En de vreemden, die zich tot den HEERE voegen, om Hem te dienen, en om den Naam des HEEREN lief te hebben, om Hem tot knechten te zijn; al wie den sabbat houdt, dat hij dien niet ontheilige, en die aan Mijn verbond vasthouden;
7 Die zal Ik ook brengen tot Mijn heiligen berg, en Ik zal hen verheugen in Mijn bedehuis; hun brandoffers en hun slachtoffers zullen aangenaam wezen op Mijn altaar; want Mijn huis zal een bedehuis genoemd worden voor alle volken.
8 De Heere HEERE, Die de verdrevenen van Israël vergadert, spreekt: Ik zal tot Hem nog meer vergaderen, nevens hen, die tot Hem vergaderd zijn.

De vreemdeling die zich als Jood gedraagt, zal er kunnen leven.
Maar in essentie zeg jij ook dat de palestijn die islamiet wil blijven, volgens Gods opdracht verjaagd moeten worden. Die kunnen er niet rustig leven.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #170 Gepost op: januari 24, 2013, 04:31:02 pm »
Learsi: ik denk dat je een krachtiger geluid zou geven als je niet al te vast zou zitten aan de groep namens wie je hier op het forum actief bent en zelf de vrijheid zou ontdekken om samen met Jezus heel je visie nog eens uitvoerig door te nemen.

Zaken als G-d, G'd is mij om het even, net als Yeshua of Yosua. Echter zijn dat nu net van die dingen waarbij andere christenen denken: "weer zo iets typisch."

Daarbij, in alles blijf ik het betwijfelen of ten eerste de gedachte dat er een vervangingstheologie zou bestaan en wat dat in zou houden wel juist omschreven is. Ik geloof echt wel dat er verschillende theoriën zijn, maar het gekke is dat ik me nooit persoonlijk aangesproken heb gevoeld door het verwijt dat er een vervangingstheologie zou bestaan. Ik ben altijd opgegroeid met de gedachte dat Israël het joodse volk is en die indruk krijg ik ook in de kerk. Met het enige verschil dat ze struikelen over de steen die "Jezus Christus" heet.
Maar alle theologen weten dat dit zo is, opdat zo het evangelie naar de heidenen gaat. Ook dat het evangelie uiteindelijk weer naar Israël gaat als ook blijkt dat de heidenen niet aan God gehoorzaam blijken te zijn, zodat we allemaal afhankelijk zijn van de genade in het geloof in Jezus Christus.

Ik kan me gewoon stomweg niet voorstellen dat dit de kerken ontgaan is.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 04:32:52 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #171 Gepost op: januari 24, 2013, 04:41:17 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 januari 2013 om 16:31:
Learsi: ik denk dat je een krachtiger geluid zou geven als je niet al te vast zou zitten aan de groep namens wie je hier op het forum actief bent en zelf de vrijheid zou ontdekken om samen met Jezus heel je visie nog eens uitvoerig door te nemen.

Zaken als G-d, G'd is mij om het even, net als Yeshua of Yosua. Echter zijn dat nu net van die dingen waarbij andere christenen denken: "weer zo iets typisch."

Daarbij, in alles blijf ik het betwijfelen of ten eerste de gedachte dat er een vervangingstheologie zou bestaan en wat dat in zou houden wel juist omschreven is. Ik geloof echt wel dat er verschillende theoriën zijn, maar het gekke is dat ik me nooit persoonlijk aangesproken heb gevoeld door het verwijt dat er een vervangingstheologie zou bestaan. Ik ben altijd opgegroeid met de gedachte dat Israël het joodse volk is en die indruk krijg ik ook in de kerk. Met het enige verschil dat ze struikelen over de steen die "Jezus Christus" heet.
Maar alle theologen weten dat dit zo is, opdat zo het evangelie naar de heidenen gaat. Ook dat het evangelie uiteindelijk weer naar Israël gaat als ook blijkt dat de heidenen niet aan God gehoorzaam blijken te zijn, zodat we allemaal afhankelijk zijn van de genade in het geloof in Jezus Christus.

Ik kan me gewoon stomweg niet voorstellen dat dit de kerken ontgaan is.

Als je gelijk had en alle kerkgenootschappen droegen het zo uit en steunden Israël ipv het af te vallen, dan had de "werkgroep" niets te doen. Overigens legt de "werkgroep" niets op. Het zijn broeders in Christus die allemaal (nagenoeg) hetzelfde voelen aangaande de vervangingsleer binnen onze kerkinstituten. Die allemaal op dezelfde wijze als ik dat doe, de Schrift lezen. Niet twijfelen over de Schrift en dat het woordelijk door God's Geest aan de schrijvers ingegeven is. Het is ontstaan uit een online studiegroep uit diverse kerkinstituten afkomstig van traditioneel orthodox tot vol-evangelisch.

Uit veiligheidsoverwegingen (de islamiet leest (misschien) ook mee) werken we daarom allemaal noodgedwongen achter 1 en dezelfde server. Daar mensen als Ben Kok en Jan van Barneveld ook dikwijls met bedreigingen uit islamitische hoek te maken hebben, helaas.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 05:18:52 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #172 Gepost op: januari 24, 2013, 04:58:48 pm »

quote:

HarryK schreef op 24 januari 2013 om 16:30:
[...]

De vreemdeling die zich als Jood gedraagt, zal er kunnen leven.
Maar in essentie zeg jij ook dat de palestijn die islamiet wil blijven, volgens Gods opdracht verjaagd moeten worden. Die kunnen er niet rustig leven.


In ieder geval de islamiet die geheel volgens islamitische traditie het Jodendom en de Joden wil tegenwerken, uitroeien en zich ertegen verzetten met laf terroristisch geweld. Laten we er niet omheen draaien, de Joden kunnen in steeds minder landen openlijk Jood zijn door het oprukkende antisemitisme. Dat geldt zeker ook al voor Nederland, helaas door toedoen van de islam invloed hier gesteund door de linkse rode rakkers. Het niet verdoofd slachten was hier een apart voorbeeld van.

Doordat bij de islam elke man van 18 met of zonder anatomische kennis een beest mag slachten, krijgen we dier-onterende toestanden. Hierdoor wil men deze slachtwijze verbieden. Men gaat er geheel aan voorbij dat er in het Jodendom zeer strenge regels zijn en dat een Joodse slachter een uitgebreide meerjarige opleiding krijgt, waardoor het leed niet minder is dan onze westerse manier van slachten met verdoving. Immers dat is niet meer dan een pin in de hersens schieten, geen spuitje met verdoving.

Maar goed, we vergeten dit verschil of durven het niet te benoemen. Zelfs de PVV durfde het niet aan door te stellen dat de Joden wel en de islamieten niet zo mochten slachten.

Zo klemt de satan ons in de tang.
De Joden hebben zwaar geleden in een poging van de nazi's om ze uit te roeien.
Deze ellende wordt nu helaas tegen ons westerlingen gebruikt om de islam niet al te hard aan te pakken in Europa. Maar wel ten kosten van de Joden die hier al eeuwen woonden en hun wel nuttige steen bijgedragen hebben aan onze maatschappij, in tegenstelling tot de islam. Zo wordt het geleden leed van de Joden wederom tegen hun zelf gebruikt. De sluwheid des satans staat voor niets.

Ik ben van mening dat we als Christenen onze oude broeder Israël moeten steunen en niet moeten meeheulen met de wereld die tegen Israël is. Maar we zouden juist onze stem moeten doen gelden in de wereld wijzend op de Schrift, dat G'd Israël aan de Joden heeft gegeven voor Eeuwig. Dat we als christenen de Joden hier de ruimte geven om hun wijze van geloof uit te oefenen, waarmee ze apart gezet zijn door G'd in deze wereld.
Numeri 23
9 Want vanaf de top van de rotsen zie ik hem, vanaf de heuvels neem ik hem waar;
zie,  dat volk woont afgezonderd, onder de heidenvolken rekent het zich niet.

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #173 Gepost op: januari 24, 2013, 05:47:35 pm »

quote:

learsi schreef op 24 januari 2013 om 16:58:
Ik ben van mening dat we als Christenen onze oude broeder Israël moeten steunen en niet moeten meeheulen met de wereld die tegen Israël is. Maar we zouden juist onze stem moeten doen gelden in de wereld wijzend op de Schrift, dat G'd Israël aan de Joden heeft gegeven voor Eeuwig. Dat we als christenen de Joden hier de ruimte geven om hun wijze van geloof uit te oefenen, waarmee ze apart gezet zijn door G'd in deze wereld.


De bedreiging van de Joden zie ik.
Het toenemende antisemitisme had ik al genoemd.
Niet alleen door de islam, maar inderdaad zelfs door "zich christelijk noemende" kerken.
Niet alleen door de palestijnen, maar door de hele Arabische Liga.

Maar zoals ik zei:
Ik geloof (nog) niet dat de Oud-testamentische opdracht om het land in bezit te nemen en alle daar levende volken weg te jagen of uit te roeien, nu nog zo 1-op-1 geldt.
Jij wekt in ieder geval de indruk dat dat wel zo is.
Dan heeft een palestijn, arabier of wie dan ook, die zich niet onder de Joodse regels wil stellen, daar niets te zoeken.
Sterker: naar de letter van het bevel zouden ook christenen uit andere volken zich daar niet mogen vestigen en weer verdreven moeten worden, omdat zij geen Jood zijn.

En ondertussen is daar een zorg bijgekomen, lezende wat jij hier allemaal stelt:
De gedachte dat de Joden onschuldige slachtoffers zijn die niets anders doen dan zichzelf verdedigen, en dat goedpraten onder het mom dat het toch Gods uitverkoren volk is en dat het hun beloofde land is. Alsof dat ze het recht geeft om op een buitenproportionele manier te reageren op terroristen.
Ook voor Israël geldt: oog om oog, tand om tand.
En niet meer.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #174 Gepost op: januari 24, 2013, 06:07:10 pm »
@ Harry,

Zoals ik al aangaf leven er vele arabieren in Israël (niet westbank of gaza) die in alle vrijheid leven en zelfs op de Israëlische partijen stemmen ipv op de arabische die er ook zijn.

Argumenten om dat te doen is dat zelfs deze arabieren in Israël vinden dat de arabische politieke partijen teveel alleen maar bezig zijn met gaza en westbank en niet met hun belangen. Zij vinden zelfs dat de Israëlische politieke partijen hun arabische .Belangen behartigen

Kijk na het laatste conflict en het minimale aantal doden dat er is gevallen aal "palestijnse" zijde. Veelal omdat men zichzelf opwerpt daar als menselijk schild en daarmee in  alla's hemel meent te komen.

Neem een blijk een paar honderd kilometer verderop in Syrië:
Er vallen daar per dag meer doden dan in heel het laatste conflict in gaza.

Dat geld ook voor de andere islamitische horror-winters overigens.
Dat geldt ook voor Afghanistan, waar de taliban meer slachtoffers per dag maakt.

Hamas weet dat en plaatst dus filmpjes en foto's van deze conflicten op haar eigen site en geeft ze aan de media, om met valse propaganda  te doen voorkomen dat het in gaza is gebeurd.  

Laat de Mexicanen eens proberen om de USA met raketten te beschieten, eens zien hoe diep het gat wordt dat de USA daar gaat maken?

Kijk naar Turkije dat met 1 afgedwaalde raket onmiddellijk zware beschietingen terug deed op Syrië.

Kijk naar Turkije dat een guerrilla aanval op het leger van de Koerden afstrafte met een heuse genocide op de onschuldige Koerdische bevolking?

Maar daarover zwijgt de wereld, de politiek en de media.......

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #175 Gepost op: januari 24, 2013, 06:59:47 pm »

quote:

learsi schreef op 24 januari 2013 om 16:41:
[...]

Als je gelijk had en alle kerkgenootschappen droegen het zo uit en steunden Israël ipv het af te vallen, dan had de "werkgroep" niets te doen. Overigens legt de "werkgroep" niets op. Het zijn broeders in Christus die allemaal (nagenoeg) hetzelfde voelen aangaande de vervangingsleer binnen onze kerkinstituten. Die allemaal op dezelfde wijze als ik dat doe, de Schrift lezen. Niet twijfelen over de Schrift en dat het woordelijk door God's Geest aan de schrijvers ingegeven is. Het is ontstaan uit een online studiegroep uit diverse kerkinstituten afkomstig van traditioneel orthodox tot vol-evangelisch.

Uit veiligheidsoverwegingen (de islamiet leest (misschien) ook mee) werken we daarom allemaal noodgedwongen achter 1 en dezelfde server. Daar mensen als Ben Kok en Jan van Barneveld ook dikwijls met bedreigingen uit islamitische hoek te maken hebben, helaas.

En toch hoor ik er doorgaans nooit wat over in de kerken. Ik proef nooit iets negatiefs ten aanzien van Israël. Soms worden uitspraken van Rabbijnen zelfs bijgehaald of is er een excursie naar een synagoge in Enschede.
Misschien is dat bij ons zo en elders anders. Geen idee.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #176 Gepost op: januari 24, 2013, 07:08:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 januari 2013 om 18:59:
[...]

En toch hoor ik er doorgaans nooit wat over in de kerken. Ik proef nooit iets negatiefs ten aanzien van Israël. Soms worden uitspraken van Rabbijnen zelfs bijgehaald of is er een excursie naar een synagoge in Enschede.
Misschien is dat bij ons zo en elders anders. Geen idee.


Het geldt inderdaad niet voor alle kerken, zo weet ik van een flink aantal hervormde kerken dat ze Israël steunen en bidden voor Israël en dan vaker dan de jaarlijkse Israël dag...

Maar er is een groot verschil tussen openlijk Israël afvallen en aanvallen zoals de PKN doet en het onderwerp Israël vermijden, zoals wel in veel kerkgenootschappen gebeurd.

Kijk naar het verschil op TV:
De Evangelisch Omroep / enerzijds en de echte christenzender Family 7

Bij de zender family 7 is er voortdurend aandacht voor het Woord en Israël, bij de evangelische omroep is dat vele malen minder. Od zoals eerder aangegeven de nep-C van CDA in de politiek tov de SGP, bij wie het Woord van G-d echt leidend is.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #177 Gepost op: januari 24, 2013, 10:00:03 pm »
De SGP vertegenwoordigd mij niet.
Verder prima dat ze er zijn hoor.
Family 7 lijkt me wel goed, maar heb ik niet.
Ik ben lid van de EO en weet welke beperkingen de EO opgelegd krijgt van overheidswege.
Maar om ontopic er mee te zeggen, ik zou wel eens iemand de vervangingstheologie willen zien verdedigen en er mee in gesprek gaan.
Tot nu toe hoor en lees ik alleen van christenen die traditionele kerken aanvallen op een vermeende vervangingsstheologie die er zou zijn.
Daardoor wekt dat bij mij de indruk dat het wel eens een misopvatting kan zijn.
Ik ken inhoudelijk de hele vervangingstheologie niet en geloof ook niet dat een zichzelf respecterende voorganger dat zou kunnen onderbouwen.
Iedereen kan toch lezen in de bijbel dat God alles doet om zowel joden en niet joden genadig te zijn, op de voorwaarde dat er in Jezus geloofd wordt.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 10:00:25 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #178 Gepost op: januari 24, 2013, 11:11:45 pm »

quote:

learsi schreef op 24 januari 2013 om 19:08:
[...]


Het geldt inderdaad niet voor alle kerken, zo weet ik van een flink aantal hervormde kerken dat ze Israël steunen en bidden voor Israël en dan vaker dan de jaarlijkse Israël dag...

Maar er is een groot verschil tussen openlijk Israël afvallen en aanvallen zoals de PKN doet en het onderwerp Israël vermijden, zoals wel in veel kerkgenootschappen gebeurd.


Zou je eens concreet willen worden en gewoon zeggen welke kerkgenootschappen je precies bedoeld? Het lijkt nu alsof tout Gereformeerd Nederland anti- Israël is namelijk en dat weiger ik te geloven zonder gedegen onderbouwing en onderzoek en niet op basis van allerlei vage beweringen over leeglopende kerken etc. Met andere woorden maak je dit niet groter dan het is.

quote:

Kijk naar het verschil op TV:
De Evangelisch Omroep / enerzijds en de echte christenzender Family 7

Bij de zender family 7 is er voortdurend aandacht voor het Woord en Israël, bij de evangelische omroep is dat vele malen minder. Od zoals eerder aangegeven de nep-C van CDA in de politiek tov de SGP, bij wie het Woord van G-d echt leidend is.


Family 7:  ik ken het niet en mis het ook niet. Kijk sowieso weinig tv dus de EO volg ik ook niet.

Wat ik wel met je eens ben is dat de C in CDA weinig inhoud heeft, echter de SGP slaat door in mijn optiek, wat zij voorstaan is mijn optiek het zelfde als moslims die sharia willen in voeren in NL, alleen is het een christelijke variant, niet echt democratisch lijkt me.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #179 Gepost op: januari 24, 2013, 11:12:44 pm »
Op zich is de media gekleurd, maar dat is niet bewust stratigische media, maar eerder de macht van de politiek in de wereld. Daar over las ik een boek van een ex-verslaggeven die daar tegen aan liep in het midden oosten. Je hebt daar persbureau's die de journalisten van alles aan nieuws voorzien, dat enkel tot stand komt binnen de mogelijkheden die de overheden hen geven in het midden oosten.
Hij vertelde dat de palestijnen inderdaad aan propaganda doen. Als een kamera hun kant op komt, dan komt alles in beweging. Stenengooiers komen er aan. Ambulanses zijn direct onder weg en vaak filmt de camara maar een paar vierkante meter waar slechts enkele mensen bezig zijn. Maar door de bewuste invalhoek van de camera lijkt het alsof je een hele opstand filmt.
Dat soort rare dingen gebeuren er wel. De Nederlandse journalist zei daarop: "geloof de media niet."
Een nieuwe start is een nieuw begin

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #180 Gepost op: januari 24, 2013, 11:21:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 januari 2013 om 23:12:
Op zich is de media gekleurd, maar dat is niet bewust stratigische media, maar eerder de macht van de politiek in de wereld. Daar over las ik een boek van een ex-verslaggeven die daar tegen aan liep in het midden oosten. Je hebt daar persbureau's die de journalisten van alles aan nieuws voorzien, dat enkel tot stand komt binnen de mogelijkheden die de overheden hen geven in het midden oosten.
Hij vertelde dat de palestijnen inderdaad aan propaganda doen. Als een kamera hun kant op komt, dan komt alles in beweging. Stenengooiers komen er aan. Ambulanses zijn direct onder weg en vaak filmt de camara maar een paar vierkante meter waar slechts enkele mensen bezig zijn. Maar door de bewuste invalhoek van de camera lijkt het alsof je een hele opstand filmt.
Dat soort rare dingen gebeuren er wel. De Nederlandse journalist zei daarop: "geloof de media niet."
Dat lijkt me een juiste conclusie Gaitema, dat is ook de belangrijkste reden dat ik amper tv kijk. Wat je ziet is vaak een verdraaide werkelijkheid of op z'n minst flink ingekleurd. Andere reden is trouwens dat er maar weinig leuke programma's zijn, tenminste niet naar mijn smaak.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #181 Gepost op: januari 24, 2013, 11:41:26 pm »
Daar heb ik ook last van.
Je wordt er allemaal niet veel wijzer van en veel tv-programma's zijn overigens meer van wat we al kennen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #182 Gepost op: januari 24, 2013, 11:48:44 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 januari 2013 om 23:12:
Op zich is de media gekleurd, maar dat is niet bewust stratigische media, maar eerder de macht van de politiek in de wereld. Daar over las ik een boek van een ex-verslaggeven die daar tegen aan liep in het midden oosten. Je hebt daar persbureau's die de journalisten van alles aan nieuws voorzien, dat enkel tot stand komt binnen de mogelijkheden die de overheden hen geven in het midden oosten.
Hij vertelde dat de palestijnen inderdaad aan propaganda doen. Als een kamera hun kant op komt, dan komt alles in beweging. Stenengooiers komen er aan. Ambulanses zijn direct onder weg en vaak filmt de camara maar een paar vierkante meter waar slechts enkele mensen bezig zijn. Maar door de bewuste invalhoek van de camera lijkt het alsof je een hele opstand filmt.
Dat soort rare dingen gebeuren er wel. De Nederlandse journalist zei daarop: "geloof de media niet."
Zie hoe schokkend! Juiste link nu

PS... Gaitema als bron is uiteraard zeer betrouwbaar  :*)
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2013, 10:46:18 am door learsi »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #183 Gepost op: januari 24, 2013, 11:56:06 pm »
@ learsi
Je link klopt niet. Erop klikken geeft een invulvak met gaitema's bericht erin.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #184 Gepost op: januari 25, 2013, 12:16:12 am »
Ik geloof de media inderdaad niet maar allerlei sectarische Israelverheerlijkers ook niet.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #185 Gepost op: januari 25, 2013, 12:20:00 am »

quote:

Trajecto schreef op 24 januari 2013 om 23:56:
@ learsi
Je link klopt niet. Erop klikken geeft een invulvak met gaitema's bericht erin.
Een zeer betrouwbare bron :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #186 Gepost op: januari 25, 2013, 12:23:51 am »

quote:

gaitema schreef op 25 januari 2013 om 00:20:
[...]

Een zeer betrouwbare bron :D
_O_  _O_

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #187 Gepost op: januari 25, 2013, 12:25:10 am »

quote:

gaitema schreef op 25 januari 2013 om 00:20:
[...]

Een zeer betrouwbare bron :D
O ja, dat wel natuurlijk! ;)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #188 Gepost op: januari 25, 2013, 10:59:09 am »

quote:

Peter68 schreef op 24 januari 2013 om 23:11:
Zou je eens concreet willen worden en gewoon zeggen welke kerkgenootschappen je precies bedoeld? Het lijkt nu alsof tout Gereformeerd Nederland anti- Israël is namelijk en dat weiger ik te geloven zonder gedegen onderbouwing en onderzoek en niet op basis van allerlei vage beweringen over leeglopende kerken etc. Met andere woorden maak je dit niet groter dan het is.

Ja ik kan er wel een paar noemen:
Maar let wel ! Het gaat hier om kerkinstituten waar dit geldt, individuele christen broeders en zusters kunnen ar gelukkig vanaf wijken. Ik ben daar een voorbeeld van. Zelfs lokale kerkgenootschappen kunnen ervan afwijken, gelukkig, "mijn" eigen kerk is er een voorbeeld van na een periode van intensieve aandacht voor het onderwerp, zijn eerst de kerkgangers overtuigd en uiteindelijk ook de voorganger en de kerkleiding/bestuur.

Oke, we zien het meer voorkomen binnen de traditionele kerkinstituten helaas, dan bij de (vol)evangelische kerken, maar ook daar komt het wel voor. Al heeft het overkoepelende evangelische orgaan VPE een schrijven uitgebracht die door de leden zijn ondertekend, waarin men Israël hersteld in haar positie en de Beloften aan hen weer aan hen "teruggeeft" in erkenning dat we als kerk deze onrechtmatig  "gestolen" hebben.

-Kerkinstituten als helaas de Gereformeerde kerk, vrijgemaakt sterker dan de meer orthodoxe.
-Katholieke kerk Vaticaan in zeer ernstige mate.
-Protestantse kerk (PKN als lelijk voorbeeld)
-Een 2 tal vol evangelische kerken; naam kan ik zo niet meer vinden, zoek ik nog naar.
-Het zijn dan wel geen echte kerken maar valse kerken, maar toch, de ZDA en JG sekten.

Vreemd genoeg is men in de Hervormde kerk veel meer bewust van de speciale positie van Israël en wordt daar actief gebeden voor Israël.
Zo ook in de evangelische gemeenten aangesloten bij de VPE.

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #189 Gepost op: januari 25, 2013, 12:10:03 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 10:59:

...
-Katholieke kerk Vaticaan in zeer ernstige mate...
Oh, nu was ik laatst op een lezing van rabbijn  David Rosen, de adviseur van de Opperrabbijn van Israel en interreligieus adviseur van het Israelische Ministerie van Buitenlandse zaken, en die dacht er heel anders over. Wie zal ik nu eerder geloven? Hmm....  :O
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2013, 12:10:36 pm door St. Ignatius »
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #190 Gepost op: januari 25, 2013, 12:32:39 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 25 januari 2013 om 12:10:

Oh, nu was ik laatst op een lezing van rabbijn  David Rosen, de adviseur van de Opperrabbijn van Israel en interreligieus adviseur van het Israelische Ministerie van Buitenlandse zaken, en die dacht er heel anders over. Wie zal ik nu eerder geloven? Hmm....  :O
Je vraagt nu aan mij of je meer geloof moet hechten aan de rabijnen of de paus?

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #191 Gepost op: januari 25, 2013, 01:57:11 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 10:59:
[...]

Ja ik kan er wel een paar noemen:
Maar let wel ! Het gaat hier om kerkinstituten waar dit geldt, individuele christen broeders en zusters kunnen ar gelukkig vanaf wijken. Ik ben daar een voorbeeld van. Zelfs lokale kerkgenootschappen kunnen ervan afwijken, gelukkig, "mijn" eigen kerk is er een voorbeeld van na een periode van intensieve aandacht voor het onderwerp, zijn eerst de kerkgangers overtuigd en uiteindelijk ook de voorganger en de kerkleiding/bestuur.

Oke, we zien het meer voorkomen binnen de traditionele kerkinstituten helaas, dan bij de (vol)evangelische kerken, maar ook daar komt het wel voor. Al heeft het overkoepelende evangelische orgaan VPE een schrijven uitgebracht die door de leden zijn ondertekend, waarin men Israël hersteld in haar positie en de Beloften aan hen weer aan hen "teruggeeft" in erkenning dat we als kerk deze onrechtmatig  "gestolen" hebben.

-Kerkinstituten als helaas de Gereformeerde kerk, vrijgemaakt sterker dan de meer orthodoxe.
-Katholieke kerk Vaticaan in zeer ernstige mate.
-Protestantse kerk (PKN als lelijk voorbeeld)
-Een 2 tal vol evangelische kerken; naam kan ik zo niet meer vinden, zoek ik nog naar.
-Het zijn dan wel geen echte kerken maar valse kerken, maar toch, de ZDA en JG sekten.

Vreemd genoeg is men in de Hervormde kerk veel meer bewust van de speciale positie van Israël en wordt daar actief gebeden voor Israël.
Zo ook in de evangelische gemeenten aangesloten bij de VPE.


Oké je hebt er nu een aantal genoemd waaronder het verband waar ik lid van ben. En wat jij, jullie hebben bedacht is dit pro-Israël (spam) offensief? Is er werkelijk niets anders te verzinnen? Ik denk namelijk dat je boodschap bij veel mensen niet overkomt ondanks dat er best een kern van waarheid in zit. Overdaad schaadt is een bekend gezegde en dat geldt ook voor jou, jullie werkwijze.

Bovendien merk je terecht op dat in de kerk individuen bestaan die Israël zeer zeker wel serieus nemen. Waarom richt je de aandacht dan niet op het leidinggevende deel van een kerk ipv ons als individuen te overstelpen met een stortvloed aan geknipte en geplakte citaten.

Bovendien wordt in onze gemeente regelmatig gebeden voor Israël, en ik ga er vanuit dat dit exemplarisch is voor de rest van het kerkverband. Wat is dan jou maatstaf voor te weinig aandacht? moet het elke maand, elke week, elke dienst of ieder moment dat er een groep uit de kerk samen is?

Zou het niet zo kunnen zijn dat jij meer begaan met Israël dan een gemiddelde kerkganger en kun je dan van iedere andere gelovige verwachten dat hij/zij de zelfde toewijding hebt als jij?

Ik ken ook mensen die zich met het zelfde enthousiasme wijden aan het helpen van asielzoekers en uitgeprocedeerde vluchtelingen. Ook prima bijbels te onderbouwen, verwachten zij van jou dezelfde toewijding?

Wat mij betreft is je punt nu wel gemaakt.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #192 Gepost op: januari 25, 2013, 02:45:24 pm »

quote:

Peter68 schreef op 25 januari 2013 om 13:57:

Oké je hebt er nu een aantal genoemd waaronder het verband waar ik lid van ben. En wat jij, jullie hebben bedacht is dit pro-Israël (spam) offensief? Is er werkelijk niets anders te verzinnen? Ik denk namelijk dat je boodschap bij veel mensen niet overkomt ondanks dat er best een kern van waarheid in zit. Overdaad schaadt is een bekend gezegde en dat geldt ook voor jou, jullie werkwijze.

Bovendien merk je terecht op dat in de kerk individuen bestaan die Israël zeer zeker wel serieus nemen. Waarom richt je de aandacht dan niet op het leidinggevende deel van een kerk ipv ons als individuen te overstelpen met een stortvloed aan geknipte en geplakte citaten.

Bovendien wordt in onze gemeente regelmatig gebeden voor Israël, en ik ga er vanuit dat dit exemplarisch is voor de rest van het kerkverband. Wat is dan jou maatstaf voor te weinig aandacht? moet het elke maand, elke week, elke dienst of ieder moment dat er een groep uit de kerk samen is?

Zou het niet zo kunnen zijn dat jij meer begaan met Israël dan een gemiddelde kerkganger en kun je dan van iedere andere gelovige verwachten dat hij/zij de zelfde toewijding hebt als jij?

Ik ken ook mensen die zich met het zelfde enthousiasme wijden aan het helpen van asielzoekers en uitgeprocedeerde vluchtelingen. Ook prima bijbels te onderbouwen, verwachten zij van jou dezelfde toewijding?

Wat mij betreft is je punt nu wel gemaakt.


Bidden in onze kerken voor Israël tijdens de conflicten zou "standaard" mogen zijn, kleine moeite.

Je bent vrij om de Israël topic links te laten liggen uiteraard, maar er zijn nog anderen en ook (vele?) lezers die op dit forum meelezen, zoals ik ook zelf lange tijd gedaan heb. Je bent niet de enige op dit forum immers?

Daarbij komen mensen die iets over kerk en Israël zoeken en via Google zoeken, ook hier op terecht. Waarbij de lezer de kans krijgt de verschillende visies zelf te beoordelen en een keuze te maken. Dank je wel dus voor je getoonde belangstelling Peter,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #193 Gepost op: januari 25, 2013, 03:41:04 pm »
Ik ben het eigenlijk wel met Peter68 eens.
Alles wat te veel van het goede wordt, gaat een mens tegen staan.
Dit forum is ook om over andere onderwerpen het te hebben.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #194 Gepost op: januari 25, 2013, 03:57:03 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 januari 2013 om 15:41:
Ik ben het eigenlijk wel met Peter68 eens.
Alles wat te veel van het goede wordt, gaat een mens tegen staan.
Dit forum is ook om over andere onderwerpen het te hebben.


Ook jij bent niet verplicht om mee te doen met Israël onderwerpen gaitema,
Maak onderwerpen aan die jou interesseren en kijk wie er reageren.
Wie dat wenst laat het onderwerp maar links liggen.

Daarbij gaat dit topic eigenlijk over het satanische "palestijnen" volk.

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #195 Gepost op: januari 25, 2013, 04:39:16 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 15:57:
[...]


Ook jij bent niet verplicht om mee te doen met Israël onderwerpen gaitema,
Maak onderwerpen aan die jou interesseren en kijk wie er reageren.
Wie dat wenst laat het onderwerp maar links liggen.

Daarbij gaat dit topic eigenlijk over het satanische "palestijnen" volk.
sorry learsi, maar jij komt op mij  behoorlijk satanisch over.
demoniseren van andere religies zal je steeds verder van God afbrengen.
die haat zal je n.l. verteren..

heb je Riemer Lap al gemaild trouwens?
om het een en ander te verduidelijken of recht te zetten?
zo dat jullie weer door één deur kunnen? [zelfs met verschillende visies?]
dat lijkt mij op het moment belangrijker dan dat vrome Israël getuut en het Palestijnen gedemoniseer.

zolang bepaalde misverstanden niet uit de wereld worden geholpen is alles loos gepraat - inhoudsloos.

m.a.w. een vroom  en dun laagje chroom.
met daaronder niets- alleen maar haat.
geen spoortje naastenliefde.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #196 Gepost op: januari 25, 2013, 05:03:44 pm »

quote:

callista schreef op 25 januari 2013 om 16:39:
sorry learsi, maar jij komt op mij  behoorlijk satanisch over.
demoniseren van andere religies zal je steeds verder van God afbrengen.
die haat zal je n.l. verteren..

Bij mij zal je geen haat vinden Callista, en ik bij jou?

quote:

m.a.w. een vroom  en dun laagje chroom.
met daaronder niets- alleen maar haat.
geen spoortje naastenliefde.

Bij mij zal je geen haat vinden Callista, en ik bij jou?

Hetzelfde geldt voor jou, als ik de "palestijnen" zou haten, dan zou jij met jou instelling over de Joden de Joden haten !

Maar bedenk jezelf eens:
Zie je liefde van G-d in de Schrift terug voor specifiek de islamiet?

Zie je liefde van G-d terug in de Schrift, specifiek voor het volk Israël?

Voor wie kies jij Callista, G-d Zijn Liefde of die van de satan?

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #197 Gepost op: januari 25, 2013, 05:13:07 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 17:03:
[...]

Bij mij zal je geen haat vinden Callista, en ik bij jou?


[...]

Bij mij zal je geen haat vinden Callista, en ik bij jou?

Hetzelfde geldt voor jou, als ik de "palestijnen" zou haten, dan zou jij met jou instelling over de Joden de Joden haten !

Maar bedenk jezelf eens:
Zie je liefde van G-d in de Schrift terug voor specifiek de islamiet?

Zie je liefde van G-d terug in de Schrift, specifiek voor het volk Israël?

Voor wie kies jij Callista, G-d Zijn Liefde of die van de satan?



sorry, maar wat een idiote theatrale reactie.
slaat nergens op.
als ik ook voor de Palestijnen kies, zeg ik daarmee dat ik de Joden haat?
het omgekeerde zie ik wel bij jou helaas en bij vele Israël-knuffelaars.

- het maakt me niet uit wie mijn naaste is...iedereen is mijn naaste.
en in die satan - zoals jij hem portretteert geloof ik niet.
God is een God van iedereen en als dat niet zo is is Hij de naam God niet waardig.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #198 Gepost op: januari 25, 2013, 05:36:44 pm »

quote:

callista schreef op 25 januari 2013 om 17:13:
sorry, maar wat een idiote theatrale reactie.
slaat nergens op.
als ik ook voor de Palestijnen kies, zeg ik daarmee dat ik de Joden haat?


Oh, en als ik voor het volk van G'd kies in plaats van satans volgelingen in afgoderij, dan haat ik ze ineens? Heb je een glazen bol of zo waarmee je denkt in de harten van de mensen te kunnen kijken?

quote:

God is een God van iedereen en als dat niet zo is is Hij de naam God niet waardig.

Dat staat nu net NIET in de Schrift !
Wel dat G'd Zelf bepaalt van wie Hij houdt en van wie niet, zoals Hij wil. Hij is G-d niet jij, toch?

Wie zijn wij om G-d op te gaan leggen van wie Hij mag houden of van wie Hij niet mag houden? :?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #199 Gepost op: januari 25, 2013, 06:59:29 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 15:57:
[...]


Ook jij bent niet verplicht om mee te doen met Israël onderwerpen gaitema,
Maak onderwerpen aan die jou interesseren en kijk wie er reageren.
Wie dat wenst laat het onderwerp maar links liggen.
 

Ik wilde je aangeven dat jullie PR stunt ave-rechts werkt.
Ik ben zelf een topic over dit onderwerp begonnen. Als ik het over iets anders heb, dan merk ik dat je er op reageerd met direct een draai richting het Israëlthema. Om als voorbeeld te stellen. Ik vroeg me serieus af hoe je de jeugd er weer bij weet te betrekken in onze kerk. Dat was een zeer fundamentele vraag die ik voor me zelf stelde. Ik ergerde me eigenlijk aan je ondoordachte reactie: "jullie moeten het over Israël gaan hebben."
Dan denk ik: "wat heb ik hier aan? Daar schiet ik geen ene meter mee op!"
Je overdreef enorm in dat thema op alle fronten.
Daarom zeg ik je als tip: bedenk met elkaar effectievere PR stunts. als het er om te doen is dat mensen op internet dit thema treffen: begin dan een site!
Dan vinden ze het via google ook en via fora staat nu voldoende.
Natuurlijk kan ik je gewoon negeren, maar als straks iedereen dat doet: heb je dan je doel berijkt?

Je vroeg je eens af of het nut had dat je zo veel deel nam aan dit forum: op dat moment had ik er wel wat aan.
Nu we weken verder zijn begint het zo ongeveer iedereen hier de strot uit te hangen. Misschien is er dan iets mis met jullie PR.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2013, 07:01:15 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin