Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 11301 keer)

learsi

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #120 Gepost op: december 12, 2012, 07:54:29 pm »

quote:

pjotr schreef op 12 december 2012 om 10:56:
[...]

Zacharia 8:3. "Ik keer weer" - dit is de wederkomst volgens jou, denk ik?

Wederkomst Jezus als Messas in Jeruzalem, Israel.

quote:

Nu naar het Nieuwe Testament.
Matteus 28: 18-20. "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde. [...] En zie ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding van de wereld.
De voleinding: is dat de wederkomst (begin 1000-jarig rijk) of is dat einde 1000-jarig rijk?

Voleinding van de wereld is denk ik na het 1000 jarig vredesrijk.

quote:

Hand. 1: 11. Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij hem ten hemel hebt zien varen.

quote:

Matteus 24: 30 en 31. En zij zullen de Zoon des mensen zien komen o pde wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid.

[/quote]Marcus 14: 62. Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien, gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels. [/quote]

quote:

Openb 1: 7. Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen. Ja, amen. [/quote

quote:

1Tess 4: 15-17. Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.

Opname van ware christenen uit de Gemeente, die voor Jezus wederkomst zal plaatsvinden.

Ik ben ervan overtuigd dat met de wederkomst de voleindiging van de wereld heeft plaatsgevonden.[/quote]
Je bedoelt denk ik gaat plaatsvinden met de wederkomst van Jezus?
Ik zelf denk dat de voleinding pas is na het 1000 jarig vredesrijk, na het eindoordeel van G'd over de wereld. Dan pas wordt er een nieuwe wereld geschapen en is alle kwaad definitief verdwenen.

nicodemus

• Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #121 Gepost op: december 25, 2012, 05:22:11 pm »
Dingo schreef:

quote:

Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.

Maar toch kunnen we weten dat het einde nabij is. Ik weet het zelfs zeker!

Wanneer ging Jezus het Heilige der Heiligen binnen om het karakter van ALLE mensen te onderzoeken? Het boek Daniël geeft het antwoord!

Gaitema zegt:

quote:

De tempel is nog niet gebouwd, die moet nog bij de gouden rotskoepelmoskee gebouwd gaan worden. Volgens de preciese berekeningen moet de tempel pal naast de moskee komen te staan. In de omschrijvingen van de bijbel staat ook dat een deel van het terein aan de heidenen gegeven dient te worden. Dus, de moskee hoeft niet weg, want dat deel is voor de heidenen

Nu, dat laatste zou wel eens kunnen gebeuren, een 3e Tempel, maar dat is NIET ter ere van een Hemelse Verlosser! Want Jezus heeft nergens gezegd dat Hij; nog een tijdelijk Heiligdom op aarde zal stellen, noch een volk zal oprichten dat een afgscheiden volk zal zijn, immers toen Hij het NT inrichtte, was het evangelie voor de Jood én de Griek en is het volk Israël vanaf die tijd: uit alle taal, stam, natie en volk!. Het (onderzoekend-oordeel is dus een Rechtvaardig oordeel: uit alle taal, stam, natie en volk. En zal dus uit alle verbonden een Overblijfsel zijn, dat aan het einde het Gehele volk Israël zal zijn. Israël is en geestelijk volk, zoals ook blijkt uit de zaak Jakob die, als eerste, aangeduidt wordt als Israël (Hij die met God streed)

Jezus doet dienst in een Hemels Heiligdom. Nergens spreekt Hijn over een Tempel van steen en hout, eerder verbietd Hij de discipelen en het volk zo te denken. Hij laat immers van aardse en natuurlijke plaatsen van aabidding niets heel; geen ene steen op de andere! Bovendien is het Tempelplein een "Gruwel der Verwoesting", dat door de Koningen van het Noorden en Zuiden wordtv bezet. het Pausdom en de Islam. Openbaring 9 zegt dat het (in aansluiting op het binnengaan van het Heilige der Heiligen van Christus nog 150 jaar -profetische jaren van Daniël- voordat de Koningen vrede sluiten.
Awel men ontmoet elkaar op het Tempelplein in het aardse en natuurlijke Israël, door mensenhanden opgericht! Daar zal zich dus de anti-christ (in) neerzetten!

Satan zal dus het gehele proces 'van het einde' in profetische zin, nabootsen in een 'zichtbaar' uiterlijk vertoon!

Alles is Bijbels aan te tonen alsook in de chronologische tijdslijnen der profetie.

Groeten