Auteur Topic: Einde van het forum  (gelezen 24116 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #15 Gepost op: januari 30, 2013, 11:09:21 pm »

quote:

[message=372334,noline]Riemer Lap schreef op 30

Als iemand er ziek van wordt dat er een forum opgeheven wordt lijkt het mij eerder dat die iemand naar een deskundige hulpverlener moet gaan. De wereld is toch echt meer dan een forum!
belachelijke opmerking

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #16 Gepost op: januari 30, 2013, 11:14:02 pm »

quote:

Pooh schreef op 30 januari 2013 om 22:25:
De keus om met dit forum te stoppen komt niet bji de crew vandaan. Die keus is op een veel hoger niveau genomen.

hemels besluit?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #17 Gepost op: januari 30, 2013, 11:23:33 pm »

quote:

Pooh schreef op 30 januari 2013 om 22:25:
De keus om met dit forum te stoppen komt niet bji de crew vandaan. Die keus is op een veel hoger niveau genomen.

Moderatoren zijn vrijwilligers.

Dit forum is een gratis dienst.

Kortom: Als we er de stekker uit willen trekken, dan trekken we er de stekker uit. Daar hebben we geen enkel excuus voor nodig. Maar het was de bedoeling om dat in de zomer te doen, de softwareupgrade heeft dat proces alleen maar wat versneld.

Maar als je er ziek van wordt, dan mag je best voor 1 maart al weg.
daar heb je dus wel een excuus voor nodig, dit medium verbind onzichtbaar meer als beleidsmakers en intelligenten denken, ik roep nu alle stille deelnemers en lezers op te reageren? Al die schrijvers zij  een beetje mijn  broeders en zusters in mijn eenzaamheid geweest zonder dat ze het wisten. Laatst lijntje is straks dus dood.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #18 Gepost op: januari 30, 2013, 11:28:25 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 30 januari 2013 om 15:47:
Volledig eens met St.Ignatius.
Jammer maar ook wel goed. Opgaan in de vaart der volkeren  :+
???

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #19 Gepost op: januari 30, 2013, 11:30:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 30 januari 2013 om 19:30:
Nou ja, tijden komen tijden gaan.
Het was een leuke tijd hier :)
dus dat was alles? weggooi-artikel als je heel persoonlijke dingen deelde?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #20 Gepost op: januari 30, 2013, 11:34:37 pm »
schrijf een protest in het ND

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #21 Gepost op: januari 30, 2013, 11:49:50 pm »
Ja grondig christelijk je hebt gelijk.
Ikzelf roep misschien niet hard genoeg, omdat ik dan direct denk dat je bij iets waarvoor je geen geld betaalt, het moeilijk is om te klagen. Maar het valt mij beslist wel rauw op het dak, deze forum-sluiting.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2013, 11:56:34 pm door Trajecto »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #22 Gepost op: januari 30, 2013, 11:59:04 pm »

quote:

Trajecto schreef op 30 januari 2013 om 23:49:
Ja grondig christelijk je hebt gelijk.
Ikzelf roep misschien niet hard genoeg, omdat ik dan direct denk dat je bij iets waarvoor je geen geld betaalt, het moeilijk is om te klagen. Maar het valt mij beslist wel rauw op het dak, deze forum-sluiting.
dit weekend zal ik schrijven naar het ND, wie doet mee??

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #23 Gepost op: januari 31, 2013, 12:49:24 am »

quote:

Mocht dat ook voor jou gelden: zoek een arts of psycholoog op.
Ook ik hecht waarde aan dit forum maar om nou te zeggen dat ik "ziek word van het idee dat het er niet meer zal zijn" gaat mij toch echt te ver.
Mail me maar als je wat wilt weten

dingo

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #24 Gepost op: januari 31, 2013, 01:03:19 am »
Als ik zo op de site van React lijkt het er op dat de software voor kleine groepen tegenwoordig gratis te gebruiken is. Alles wat je dan verder nog nodig hebt is hosting en een beheerder, beide lijken me doenbaar dus de vraag is wat willen de deputaten precies wel en wat niet? Op zich heb ik wel een server waar ik het forum zou kunnen onderbrengen bijvoorbeeld.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #25 Gepost op: januari 31, 2013, 01:08:26 am »

quote:

dingo schreef op 31 januari 2013 om 01:03:
Als ik zo op de site van React lijkt het er op dat de software voor kleine groepen tegenwoordig gratis te gebruiken is. Alles wat je dan verder nog nodig hebt is hosting en een beheerder, beide lijken me doenbaar dus de vraag is wat willen de deputaten precies wel en wat niet? Op zich heb ik wel een server waar ik het forum zou kunnen onderbrengen bijvoorbeeld.
Goed, we hebben een server _O_
Nu nog de mods en de software :)

Ik stel voor dat ons alles Pooh wel blijft :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #26 Gepost op: januari 31, 2013, 01:11:20 am »
Los van alles: dit moet een besluit zijn van een kerkelijk orgaan in de GKv.
Ik heb even gekeken en gezocht: niets gevonden.
Als er een besluit van deputaten is dan lijkt het mij dat dit volgens de juiste weg genomen wordt: via de deputaten communicatie o.i.d.
Er is GEEN ENKEL BERICHT van dergelijke deputaten te vinden online.

dat zou betekenen dat: het besluit prematuur gemeld is óf dat zelfs de deputaten hun mensen niet meer in de hand hebben?
Pooh moet hier iets meer over kunnen zeggen lijkt mij :) ?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #27 Gepost op: januari 31, 2013, 08:21:21 am »
Dit besluit is genomen door deputaten communicatie (of wat de exacte naam ook is), waar dit forum onder valt. Dat is iets waar ze al jaren tegenaan hikken, en waarvan ik altijd heb gezegd dat ze eerst maar eens met een goed alternatief moeten komen, voordat je mensen hier wegjaagt.

Het alternatief is er nu. Er is een goed draaiende linkedin groep. Of je dat een leuk, goed, of volwaardig alternatief vindt mag je zelf beoordelen. Voor mij is het dat niet, dus mij zul je niet meer terugzien.

Dat dit 'rauw op je dak' valt is logisch. Ik had de aankondiging voor sluiting al klaarstaan, met een datum van 1 juli. Dan hadden we op een rustige manier kunnen afbouwen en zoeken naar alternatieven.

Helaas gooide react dus roet in het eten.

Dingo: leuk voorstel, maar de GKv is geen kleine groep. Je mag best je eigen forum beginnen, maar logischerwijs krijg je niet de naam, database of userlijsten van de gkv mee.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 08:22:01 am door Pooh »

dingo

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #28 Gepost op: januari 31, 2013, 08:45:50 am »
Klein is betrekkelijk, heeft het forum meer dan 2000 users? Ik vermoed van niet. Ik hoef geen nieuw forum te beginnen want ik heb er al één maar wil gerust bekijken of er mogelijkheden zijn om het bestaande forum op een andere en niet door GKv betaalde locatie na 1 maart instand te houden zoals het nu is. Als er per definitie niets bespreekbaar is dan is het mij ook goed. En linkedin is voor mij ook geen alternatief dus daar zul je mij niet zien.

tin

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #29 Gepost op: januari 31, 2013, 08:52:35 am »
Wat ontzettend jammer als dit forum stopt!
Het is al met al toch wel een UNIEK platform, en als je ziet hoeveel er dagelijks gepost wordt, voorziet het zeker in een behoefte. Uniek, zoveel meningen, maar ondanks dat het gevoel van een soort gemeenschap. Een pluriforme gemeenschap, waar nogal eens iets op aan te merken kan zijn, en waar ook veel aanmerkingen op elkaar zijn, maar die toch heel hecht is. Een echte forum-familie. Om het nog maar even niet te hebben over alle geinteresserde meelezers die er ook zullen zijn.
Aldus even mijn eerste reactie.
Ahdoeb